ПІВДЕННО-ЗАХІДНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 вересня 2020 року м. ОдесаСправа № 923/527/20 Південно-західний апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Разюк Г.П.,
суддів: Головея В.М., Колоколова С.І.,
розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи апеляційну скаргу Державного підприємства «Адміністрація морських портів України» в особі філії «Дельта-лоцман» державного підприємства «Адміністрація морських портів України»
на рішення Господарського суду Херсонської області від 14.07.2020, прийняте суддею Закуріним М.К. у м. Херсоні
у справі № 923/527/20
за позовом скаржника
до Товариства з обмеженою відповідальністю судноплавна компанія «Арго»
про стягнення 47 470,30 грн.,
В С Т А Н О В И В :
У червні 2020 року Державне підприємство (далі - ДП) «Адміністрація морських портів України» в особі філії «Дельта-лоцман» Державного підприємства «Адміністрація морських портів України» звернулося з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю судноплавна компанія (далі - ТОВ СК) «Арго» про стягнення з останнього 47 470,30 грн.
Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначив про те, що відповідно до умов договору № 387-П-АМПУ-15 від 21.12.2015 надавав відповідачу послуги у тому числі з лоцманського проведення суден та проходження суднами по Бузько-Дніпровсько-лиманському, Херсонському морському та Дунай-Чорне море каналам, разом з тим 08.03.2020 судно «Ліверпуль» та 13.03.2020 судно «Дейзі» під агентуванням відповідача при прямуванні в порт Херсон здійснили прохід без лоцмана в зоні обов`язкового лоцманського проведення Бузько-Дніпровським та Херсонськими каналами, у зв`язку з чим відповідач зобов`язаний сплатити штраф у сумі 20 242,34 грн. за проходження судна «Ліверпуль» та 27 227,96 грн. за проходження судна «Дейзі» .
Рішенням Господарського суду Херсонської області від 14.07.2020 у задоволенні позовних вимог відмовлено з огляду на те, що на час виникнення спірних правовідносин чинним законодавством не була передбачена обов`язковість лоцманського проведення суден «Ліверпуль» та «Дейзі» під час проходження Бузько -Дніпровсько - лиманським та Херсонським морським каналами, оскільки їх довжина є меншою ніж 140 м та їх осадка не перевищує 4 м, а тому нарахування штрафу у сумі 47 470,30 грн. є неправомірним.
Не погоджуючись із зазначеним рішенням місцевого господарського суду, позивач звернувся до Південно-західного апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просить оскаржуване рішення скасувати та ухвалити нове, яким задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.
На думку скаржника, рішення суду є незаконним та необґрунтованим, оскільки його прийнято із суттєвим порушенням норм матеріального та процесуального права при неповному з`ясуванні обставин, що мають значення для справи.
Зокрема, скаржник вважає, що судом не досліджено той факт, що у зв`язку із скасуванням державної реєстрації наказу Міністерства інфраструктури України від 02.01.2018 № 2 Про затвердження Змін до Правил плавання і лоцманського проведення суден у північно-західній частині Чорного моря, Бузько-Дніпровського-Лиманському та Херсонському морському каналах /далі- РШ №1, БДЛК та ХМК/ , зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18.012018 №76/31528 та відновленням дії попередньої редакції змінених положень відповідних Правил, затверджених наказом міністерства транспортна та зв`язку України від 01.08.2007 №655, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05.10.2007 за № 1150/14417, відсутня норма щодо категорії суден, що звільняються від обов`язкового лоцманського проведення по РШ №1, БДЛК та ХМК, а тому за проходження суден «Ліверпуль» та «Дейзі» під агентуванням відповідача без лоцмана в зоні обов`язкового лоцманського проведення останній зобов`язаний сплатити штраф у розмірі двократної ставки лоцманського збору.
У відзиві на апеляційну скаргу представник відповідача зазначає, що висновки господарського суду про те, що судна «Ліверпуль» та «Дейзі» звільняються від обов`язкового лоцманського проведення по РШ №1, БДЛК та ХМК через свої технічні характеристики є обгрунтованим, крім того зазначає, що у їх капітанів суден «Ліверпуль» та «Дейзі» є посвідчення на безлоцманське проведення суден, якими вони користувались на протязі багатьох років без зауважень, та просить оскаржене рішення залишити без змін, а апеляційну скаргу без задоволення.
Згідно з ч.13 ст.8 ГПК України, розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, якщо цим Кодексом не передбачено повідомлення учасників справи. У такому випадку судове засідання не проводиться.
Статтею 270 ГПК України визначено, що у суді апеляційної інстанції справи переглядаються за правилами розгляду справ у порядку спрощеного позовного провадження з урахуванням особливостей, передбачених у цій главі.
Розгляд справ у суді апеляційної інстанції здійснюється у судовому засіданні з повідомленням учасників справи, крім випадків, передбачених частиною десятою цієї статті та частиною другою статті 271 цього Кодексу.
Приписами частини 10 статті 270 ГПК України визначено, що апеляційні скарги на рішення господарського суду у справах з ціною позову менше ста розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, крім тих, які не підлягають розгляду в порядку спрощеного позовного провадження, розглядаються судом апеляційної інстанції без повідомлення учасників справи.
Відповідно до ч.7 ст.252 ГПК України, клопотання про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням сторін відповідач має подати в строк для подання відзиву, а позивач - разом з позовом або не пізніше п`яти днів з дня отримання відзиву.
Згідно з ч.2 ст.270 ГПК України, розгляд справ у суді апеляційної інстанції починається з відкриття першого судового засідання або через п`ятнадцять днів з дня відкриття апеляційного провадження, якщо справа розглядається без повідомлення учасників справи.
Станом на час прийняття даної постанови до суду не надійшло клопотань від учасників справи про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням сторін. За таких обставин, не вбачаючи підстав для розгляду апеляційної скарги в даній справі у судовому засіданні з повідомленням (викликом) учасників справи з власної ініціативи, колегія суддів дійшла висновку про розгляд апеляційної скарги в порядку спрощеного письмового провадження в межах встановленого чинним процесуальним законодавством строку без проведення судового засідання.
Розглянувши матеріали справи, доводи апеляційної скарги та відзиву на неї, перевіривши законність і обґрунтованість рішення господарського суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги, судова колегія дійшла до наступного висновку.
Як вбачається з матеріалів справи, 21.12.2015 між ДП «Адміністрація морських портів України» , виступаючим у якості Підприємства, та ТОВ СК«Арго» , як Агентом, укладений договір № 387-П-АМПУ-15.
Відповідно до п. 1.1 договору Підприємство зобов`язується за заявками Агента надавати (забезпечувати): зокрема послуги з лоцманського проведення суден, проходження суднами по Бузько-Дніпровсько-лиманському, Херсонському морському та каналом Дунай-Чорне море на баровій частині гирла Новостамбульське (Бистре) (далі БДЛК, ХМК та ГСХ), а Агент зобов`язується замовити, прийняти і оплатити надані послуги.
Пунктом 5.3 договору передбачено, що Агент бере на себе зобов`язання зі сплати штрафних санкцій у випадках та в розмірі, передбачених статтями 102, 105 Кодексу торговельного мореплавства України» .
Згідно п. 5.5 Агент несе матеріальну відповідальність перед Підприємством за повноту та своєчасність оплати наданих послуг по розрахунках як у національній валюті, так і у ВКВ.
Пунктом 8.1 договору встановлено, що цей договір набуває чинності з моменту підписання і скріплення печатками сторін та діє до 31.12.2016.
Відповідно до додаткової угоди № 9 від 06.12.2019 дію договору продовжено до 31.12.2021.
Як слідує з квитанції № 3142 у період з 9 год. 27 хв. 07.03.2020 по 9 год. 18 хв. 08.03.2020 судно «Ліверпуль» (довжиною 99,9 м, осадкою 1,8 м) пройшло каналом до порту «Херсон» , а відповідно до квитанції № 3396 у період з 11 год. 08 хв. 12.03.2020 по 9 год. 48 хв. 13.03.2020 судно «Дейзі» (довжиною 114,23 м, осадкою 3,9 м) пройшло до м. Запоріжжя.
Згідно з листом капітана Херсонського морського порту № 14/14-1/05-20 від 12.03.2020 суднам «Ліверпуль» та «Дейзі» не надавалися дозволи слідування каналами без лоцмана.
У зв`язку з проходженням каналами без лоцманського проведення позивач виставив відповідачу рахунки на оплату штрафу, а саме № ИР-0141 від 08.03.2020 на суму 20 242,34 грн., та № МР-01238 від 13.03.2020 на суму 27 227,96 грн., які листами № 717 від 20.03.2020 та № 718 від 20.03.2020 були направлені на адресу відповідача.
У свою чергу відповідач листами № 79 від 06.04.2020 та № 80 від 06.04.2020 відмовився сплачувати вказані рахунки, що і стало підставою для звернення позивача до суду із відповідним позовом в задоволенні якого судом першої інстанції було відмовлено, що на думку колегії суддів є неправомірним з огляду на наступне.
Діяльність, пов`язана з використанням суден для перевезення вантажів, пасажирів, багажу та пошти, рибних та інших морських промислів, розвідки та видобування корисних копалин, виконання буксирних, криголамних і рятувальних операцій, прокладання кабелю, також для інших господарських, наукових і культурних цілей є торговельним мореплавством.
Відносини, що виникають з торговельного мореплавства регулює Кодекс торговельного мореплавства України. (далі - КТМ України).
Згідно ст. 13 КТМ України правила цього Кодексу поширюються:
- на морські судна - під час їх прямування як морськими шляхами, так і річками, озерами, водосховищами та іншими водними шляхами, якщо спеціальним законодавством чи міжнародними договорами України не встановлено інше;
- на судна внутрішнього плавання - під час їх прямування морськими шляхами, а також річками, озерами, водосховищами та іншими водними шляхами під час здійснення перевезення із заходом в іноземний морський порт і у випадках, передбачених статтями 297 і 327 цього Кодексу.
Згідно зі ст. 92 КТМ України з метою забезпечення безпеки мореплавства на підходах до морських портів, у межах акваторій цих портів, а також між морськими портами незалежно від прапора держави, під яким плаває судно, і форми власності судна проведення суден здійснюється виключно морськими лоцманами. Вимоги до морських лоцманів та підприємств, працівниками яких є морські лоцмани, а також порядок здійснення ними діяльності визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сферах морського і річкового транспорту.
Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері транспорту, за погодженням з іншими заінтересованими міністерствами та центральними органами виконавчої влади затверджує райони обов`язкового лоцманського проведення, категорії суден, що звільняються від обов`язкового лоцманського проведення, і публікує ці відомості у лоціях і Повідомленнях мореплавцям. У районах обов`язкового лоцманського проведення судно не має права здійснювати плавання без морського лоцмана, якщо тільки судно не належить до категорії суден, що звільняються від обов`язкового лоцманського проведення.
У районах необов`язкового лоцманського проведення капітан судна у разі необхідності має право взяти на судно морського лоцмана. У районах необов`язкового лоцманського проведення капітан морського порту може встановлювати обов`язкове лоцманське проведення суден: а) які самі (ядерні судна та інші) або їх вантаж можуть становити загрозу заподіяння шкоди навколишньому природному середовищу. Категорії таких суден доводяться до загального відома в обов`язковій постанові по порту; б) які мають серйозні пошкодження корпусу, механізмів або обладнання, що може істотно вплинути на безпеку їх плавання в порту. У цьому випадку капітану судна вручається нотис про те, що його судно має слідувати під лоцманським проведенням ( ст. 94 КТМ України).
Безпосередньо перелік районів обов`язкового лоцманського проведення та категорії суден, що звільняються від обов`язкового лоцманського проведення затверджено наказом Міністерства інфраструктури України № 662 від 04.09.2013 «Про затвердження Переліку районів обов`язкового лоцманського проведення та категорій суден, що звільняються від обов`язкового лоцманського проведення» .
Так, пунктом 3 Переліку встановлено, що:
«Райони внутрішніх вод та територіального моря України, в межах яких лоцманське проведення суден є обов`язковим:
1) район ділянки річки Дунай від прийомного буя морського підхідного каналу гирла Бистре до морського порту Рені;
Прийом та висадка лоцмана здійснюються в таких місцях:
біля прийомного буя морського підхідного каналу гирла Бистре (широта 45°18,6' N; довгота 029°49,3' Е);
у морських портах Ізмаїл, Рені, Усть-Дунайськ і на їхніх рейдах;
у портопунктах Вилкове, Кілія і на їхніх рейдах;
біля 116 км (мис Ізмаїльський Чатал).
Зміна лоцмана в акваторії морського порту Ізмаїл (прийом та висадка лоцмана) здійснюється на 96 км при плаванні судна вверх за течією річки Дунай і на 87 км при плаванні судна вниз за течією річки Дунай;
2) район морського порту Білгород-Дністровський з Дністровським лиманом - в межах акваторії морського порту Білгород-Дністровський.
Прийом та висадка лоцманів здійснюються біля приймального буя № 1 (широта 46°04,6' N; довгота 030°30,4' Е);
3) район морського порту Южний (для суден, які прямують до/з морського порту Южний) - від точки прийому лоцмана або з якірних стоянок порту до воріт порту та внутрішні води порту у межах Аджалицького лиману, так само у зворотному напрямку до точки висадки лоцмана або до якірних стоянок порту.
Прийом та висадка лоцмана здійснюються в точках з координатами:
місце прийому - широта 46°31'48'' N; довгота 030°57'00'' E;
місце висадки - широта 46°32'20'' N; довгота 030°55'52'' E;
4) район морського порту Скадовськ - в межах його акваторії.
Прийом та висадка лоцманів здійснюються в таких місцях:
для суден, які прибувають в морський порт Скадовськ і що виходять з нього, - в районі Скадовського підхідного осьового світного буя (широта 46°04,6' N; довгота 032°54,2' Е), в льодову кампанію - в районі Джарилгачського маяка у точці з координатами: широта 46°00,0' N; довгота 033°04,3' E;
для суден, які прибувають в портопункт Хорли і що виходять з нього, - в районі Хорлівського світного буя № 1 (широта 46°01,6' N; довгота 033°13,1' Е);
5) район морського порту Євпаторія та озера Донузлав - в межах акваторії морського порту Євпаторія.
Прийом та висадка лоцмана здійснюються в таких місцях:
при підході до морського порту Євпаторія - на відстані 5 кабельтових та у секторі 100°-200° від світного знака причалу № 2 або в районі якірної стоянки № 382, при цьому лоцманське проведення на південь лінії, що проходить по пеленгу 60° від світного знака причалу № 2 до берегової лінії, є зовнішньопортовим, а на північ від цієї лінії - внутрішньопортовим;
при підході до озера Донузлав - за 2 кабельтова на південний схід від буя Донузлавський осьовий або в районах якірних стоянок № 378 та № 381;
6) район морського порту Ялта - в межах його акваторії.
Прийом та висадка лоцмана здійснюються в точці з координатами: широта 44°27,69' N; довгота 034°10,71' Е;
7) район морського порту Бердянськ - в межах його акваторії.
Прийом та висадка лоцмана здійснюються в таких місцях:
для суден, що прибувають до морського порту Бердянськ і що виходять з нього:
з осадкою 6,0 м і більше - в районі буя № 2 (широта 46°36,7' N; довгота 036°36,0' E) лівої сторони підхідного каналу порту;
з осадкою до 6,0 м - в районі буя № 10 (широта 46°40,0' N; довгота 036°40,1' E) лівої сторони підхідного каналу порту;
для суден, що прибувають в відокремлений підрозділ «Генічеський портопункт» державного підприємства «Бердянський морський торговельний порт» і що виходять з нього, - в точці з координатами: широта 46°09,8' N; довгота 034°52,5' Е, або на якірному місці в точці з координатами: широта 46°09,6' N; довгота 034°53,6' Е;
8) інші райони обов`язкового лоцманського проведення визначені відповідними Правилами плавання, затвердженими в установленому порядку Міністерством інфраструктури України» .
Наказом Міністерства транспорту та зв`язку України № 655 від 01.08.2007 «Про затвердження Правил плавання і лоцманського проведення суден у північно-західній частині Чорного моря, Бузько-Дніпровсько-лиманському та Херсонському морському каналах» затверджені правила плавання і лоцманського проведення суден безпосередньо у РШ №1, БДЛК та ХМК (далі - Правила).
Абзацем 1, 2 підпункту 4.1.5 пункту 4.1 розділу 4 цих Правил (в редакції від 01.08.2007) передбачено, що плавання в районах обов`язкового лоцманського проведення всіх суден завдовжки більше ніж 50 м і/або з осадкою більше ніж 4,0 м без державного морського лоцмана забороняється. Від обов`язкового лоцманського проведення по РШ № 1, БДЛК і ХМК, першому та другому колінах каналу акваторії порту «Миколаїв» і Спаському каналу можуть звільнятися судна завдовжки менше ніж 140 м з осадкою до 4,0 м та буксирні судна місцевого базування, капітани яких регулярно плавають у зоні дії цих Правил, а також гідрографічні судна місцевого базування. Таким суднам рекомендується для підходу до БДЛК з моря і в зворотному напрямку використовувати рекомендовані шляхи.
Наказом Міністерства інфраструктури України № 2 від 02.01.2018 «Про затвердження Змін до Правил плавання і лоцманського проведення суден у північно-західній частині Чорного моря, Бузько-Дніпровсько-лиманському та Херсонському морському каналах» до абзаців першого та другого пункту 4.1.5. Правил були внесені зміни, а саме вони викладені у наступній редакції:
«Плавання в районах обов`язкового лоцманського проведення всіх суден валовою місткістю більше ніж 500 одиниць і/або з осадкою більше ніж 4,0 м без морського лоцмана забороняється.
Від обов`язкового лоцманського проведення по РШ № 1, БДЛК і ХМК, першому та другому колінах каналу акваторії МПМ і Спаському каналу можуть звільнятися судна завдовжки менше ніж 140 м з осадкою до 4,0 м та буксирні судна місцевого базування, а також гідрографічні судна місцевого базування. Таким суднам рекомендується для підходу до БДЛК з моря і в зворотному напрямку використовувати рекомендовані шляхи» .
Разом з тим, 26.09.2019 Міністерством юстиції України прийнятий наказ «Про скасування рішення про державну реєстрацію наказу Міністерства інфраструктури України від 02.01.2018 № 2 «Про затвердження Змін до Правил плавання і лоцманського проведення суден у північно-західній частині Чорного моря, Бузько-Дніпровсько-лиманському та Херсонському морському каналах» , зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18.01.2018 за № 76/31528.
Безпосередньо порядок та наслідки скасування рішення про державну реєстрацію нормативно-правових актів, занесених до державного реєстру, встановлений положеннями «Порядку скасування рішення про державну реєстрацію нормативно-правових актів, занесених до державного реєстру» , затвердженого наказом Міністерства юстиції України № 32/5 від 31.07.2000.
Зокрема, відповідно до пункту 15 Порядку нормативно-правовий акт, рішення про державну реєстрацію якого скасовано, не є чинним з дня його виключення з державного реєстру, крім випадків визнання судом нормативно-правових актів протиправними (незаконними чи такими, що не відповідають правовому акту вищої юридичної сили) та нечинними повністю або в окремій його частині, а у відповідності до пункту 18 нормативно-правовий акт, виключений з державного реєстру, підлягає скасуванню суб`єктом нормотворення, протягом 5 днів з дня отримання повідомлення про виключення з державного реєстру.
Положеннями названого Порядку не встановлено того, що у випадку скасування державної реєстрації нормативно-правового акту, яким внесено зміни до іншого нормативно-правового акту, фактично припиняється дія та не поновлюється редакція акту, яка існувала до внесення відповідних змін.
Отже, на час виникнення спірних правовідносин діяла редакція «Правил плавання і лоцманського проведення суден у північно-західній частині Чорного моря, Бузько-Дніпровсько-лиманському та Херсонському морському каналах» , затверджених наказом Міністерства транспорту та зв`язку України № 655 від 01.08.2007, які встановлюють обов`язок лоцманського проведення по Бузько-Дніпровсько-лиманському та Херсонському каналам.
У відповідній редакції Правил від 01.08.2007, а саме абзацем 1 підпункту 4.1.5 пункту 4.1 розділу 4 цих Правил як вже зазначалось встановлено, що плавання в районах обов`язкового лоцманського проведення всіх суден завдовжки більше ніж 50 м і/або з осадкою більше ніж 4,0 м без державного морського лоцмана забороняється, і судна«Ліверпуль» та «Дейзі» підпадають саме під ці параметри, тобто на них поширюється зазначена заборона.
При цьому дійсно абзацем другим відповідного пункту передбачена можливість звільнення від обов`язкового лоцманського проведення судна завдовжки менше ніж 140 м з осадкою до 4,0 м та буксирного судна місцевого базування, капітани яких регулярно плавають у зоні дії цих Правил, однак матеріали справи не містять доказів надання такого дозволу суднам «Ліверпуль» та «Дейзі» під час проходження Бузько-Дніпровсько-лиманським та Херсонським морським каналами, яке відбулося 08.03.2020 та 13.03.2020 компетентним на це органом, як і наявності у їх капітанів посвідчення на безлоцманське проведення суден, якими вони користувались на протязі багатьох років без зауважень, як про це зазначено у відзиві на апеляційну скаргу.
Статтею 102 КТМ України встановлено, що за надання недостовірної інформації, у тому числі за допомогою технічних суднових засобів, щодо даних про судно, перелік яких встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сферах морського і річкового транспорту, а також за прохід без дозволу служби регулювання руху або без лоцмана в зоні обов`язкового лоцманського проведення капітан судна зобов`язаний сплатити штраф у розмірі двократної ставки лоцманського збору незалежно від встановленої чинним законодавством України відповідальності за наслідки , що можуть виникнути через ці дії.
Враховуючи зазначене колегія суддів доходить до висновку, що за проходження 08.03.2020 та 13.03.2020 суднами «Ліверпуль» та «Дейзі» під агентуванням ТОВ СК Агро Бузько-Дніпровсько-лиманським та Херсонським морським каналами без лоцмана в зоні обов`язкового лоцманського та за відсутності відповідного дозволу відповідач зобов`язаний сплатити штраф у розмірі двократної ставки лоцманського збору. При цьому перевіривши наданий позивачем розрахунок суд апеляційної інстанції погоджується з тим, що сума штрафу, яка підлягає стягненню з відповідача, становить 47 470,3грн.
За таких обставин, приймаючи до уваги вищенаведене, судова колегія вважає, що позовні вимоги ДП «Адміністрація морських портів України» в особі філії «Дельта-лоцман» державного підприємства «Адміністрація морських портів України» є обґрунтованими, підтверджені матеріалами справи, а відтак підлягають задоволенню.
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 275 Господарського процесуального кодексу України суд апеляційної інстанції за результатами розгляду апеляційної скарги має право скасувати судове рішення повністю або частково і ухвалити нове рішення у відповідній частині.
Враховуючи вищевикладене, колегія суддів дійшла висновку про те, що апеляційна скарга ДП «Адміністрація морських портів України» в особі філії «Дельта-лоцман» державного підприємства «Адміністрація морських портів України» підлягає задоволенню, а рішення Господарського суду Херсонської області від 14.07.2020 у справі № 923/527/20 скасуванню, з прийняттям нового рішення про задоволення позову.
Відповідно до ст.129 Господарського процесуального кодексу України судові витрати з розгляду справи підлягають покладанню на відповідача.
Керуючись ст.ст. 269, 270, 273, 275, 277, 282-284 Господарського процесуального кодексу України, колегія суддів
ПОСТАНОВИЛА:
Апеляційну скаргу Державного підприємства «Адміністрація морських портів України» в особі філії «Дельта-лоцман» державного підприємства «Адміністрація морських портів України» задовольнити, рішення Господарського суду Херсонської області від 14.07.2020 у справі № 923/527/20 скасувати, позов задовольнити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю судноплавна компанія «Арго» на користь Державного підприємства «Адміністрація морських портів України» в особі філії «Дельта-лоцман» державного підприємства «Адміністрація морських портів України» штраф за прохід суднами Ліверпуль та Дейзі без лоцмана в зоні обов`язкового лоцманського проведення у сумі 47 470,30 грн. та 5 255грн. судового збору, сплаченого за розгляд позову та апеляційної скарги.
Видачу наказів за постановою з зазначенням повних реквізитів сторін доручити Господарському суду Херсонської області.
Відповідно до ст. 284 ГПК України постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дня її прийняття і згідно з ч.5 ст.12, ч.2 ст.282 та п.2 ч.3 ст.287 касаційному оскарженню не підлягає, крім випадків, передбачених у підпунктах а-г п. 2 ч. 3 ст. 287 Господарського процесуального кодексу України.
Повний текст постанови складено 18.09.2020 о 09.30 .
Головуючий суддя Разюк Г.П.
Суддя Головей В.М.
Суддя Колоколов С.І.
Суд | Південно-західний апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 18.09.2020 |
Оприлюднено | 21.09.2020 |
Номер документу | 91620543 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Південно-західний апеляційний господарський суд
Разюк Г.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні