Справа № 420/6357/20
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 вересня 2020 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді - Кравченка М.М.,
розглянувши в письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Департаменту надання адміністративних послуг Одеської міської ради до Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку ВЕСНА-9 , третя особа: Комунальне підприємство Житлово-комунальний сервіс Черьомушки , про зобов`язання вчинити певні дії, -
СУТЬ СПОРУ:
Департамент надання адміністративних послуг Одеської міської ради звернувся до Одеського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку ВЕСНА-9 , третя особа: Комунальне підприємство Житлово-комунальний сервіс Черьомушки , в якій просив: зобов`язати ОСББ ВЕСНА-9 передати Департаменту надання адміністративних послуг Одеської міської ради картотеку поквартирного обліку за адресою: м. Одеса, вул. Іцхака Рабіна, б. 9.
В обґрунтування своїх позовних вимог позивач зазначив наступне. До Департаменту, як органу реєстрації, звертаються фізичні особи щодо отримання довідок про реєстрацію місця проживання та відомостей про зареєстрованих осіб у житловому приміщенні/будинку за адресою: м. Одеса, вул. Іцхака Рабіна, буд. 9, як результату отримання відповідних адміністративних послуг. У зв`язку з тим, що за період виконання покладених на Департамент повноважень з реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання фізичних осіб у м. Одесі, реєстрація/зняття з реєстрації місця проживання даних осіб не здійснювалась, відповідно у Департаменту такі дані відсутні. З метою отримання інформації, на підставі якої формується довідка про реєстрацію місця проживання фізичної особи на території м. Одеси та відомості про зареєстрованих осіб у житловому приміщенні/будинку, Департамент неодноразово звертався до Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку ВЕСНА-9 із запитами щодо передачі діючої та архівної картотек з питань реєстрації фізичних осіб до Департаменту, про що свідчать листи Департаменту від 02.12.2019 №01-02-17/9105, від 10.03.2020 №01-22/1378, від 03.04.2020 № 01-22/2367, від 26.05.2020 № 01-22/3171. Однак, ані відповіді на запити, ані картотеки до Департаменту від ОСББ ВЕСНА-9 не надійшли. Підтвердженням того, що будинок АДРЕСА_1 знаходиться в управлінні ОСББ ВЕСНА-9 , слугує лист Малиновської районної адміністрації Одеської міської ради від 08.04.2020 № 0941/01-20.
Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 20.07.2020 року позовну заяву Департаменту надання адміністративних послуг Одеської міської ради до Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку ВЕСНА-9 , третя особа: Комунальне підприємство Житлово-комунальний сервіс Черьомушки , про зобов`язання вчинити певні дії було прийнято до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі.
Відповідно до ч.4 ст.159 КАС України подання заяв по суті справи є правом учасників справи. Неподання суб`єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову.
Згідно з ч.6 ст.162 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Станом на час розгляду справи відзиву на позовну заяву від відповідача до суду не надходило.
Дослідивши надані письмові докази, перевіривши матеріали справи, а також проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що позов належить задовольнити. Свій висновок суд вмотивовує наступним чином. Так, суд, -
ВСТАНОВИВ:
Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
З метою отримання інформації, на підставі якої формується довідка про реєстрацію місця проживання фізичної особи на території м. Одеси та відомості про зареєстрованих осіб у житловому приміщенні/будинку, Департамент надання адміністративних послуг Одеської міської ради неодноразово звертався до Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку ВЕСНА-9 із запитами щодо передачі діючої та архівної картотек з питань реєстрації фізичних осіб до Департаменту, про що свідчать листи від 02.12.2019 року № 01-02-17/9105, від 10.03.2020 року № 01-22/1378, від 03.04.2020 року № 01-22/2367, від 26.05.2020 року № 01-22/3171.
Як зазначає позивач, ані відповіді на запити, ані картотеки до Департаменту від ОСББ ВЕСНА-9 не надходили.
Підтвердженням того, що будинок АДРЕСА_1 знаходиться в управлінні ОСББ ВЕСНА-9 , слугує лист Малиновської районної адміністрації Одеської міської ради від 08.04.2020 року № 0941/01-20.
Згідно з листом Малиновської районної адміністрації Одеської міської ради № 1664/01-20 від 19.06.2020 року до передачі в управління ОСББ ВЕСНА-9 вищезазначений будинок перебував в управлінні Комунального підприємства Житлово-комунальний сервіс Черьомушки .
КП ЖКС Черьомушки листами № 647 та № 649 від 08.07.2020 року повідомив Департамент, що будинок № 9 по вулиці Іцхака Рабіна в місті Одеса передано в управління ОСББ ВЕСНА-9 разом з усією наявною документацією на будинок, зокрема, картотекою (форми А та форми Б) ще до введення зазначеного будинку в експлуатацію.
Як зазначає позивач, в телефонній розмові ОСОБА_1 , який є керівником ОСББ ВЕСНА-9 , не заперечував щодо наявності у нього картотеки, проте передавати її Департаменту відмовився, мотивуючи відмову необхідністю використання зазначеної картотеки для потреб вищевказаного об`єднання.
29 грудня 2015 року набув чинності Закон України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг від 10.12.2015 року №888-VIII.
Законом України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг від 10.12.2015 року № 888-VIII виконавчим органам сільської, селищної або міської ради, сільському голові (у разі якщо відповідно до закону виконавчий орган сільської ради не утворено) надані повноваження щодо реєстрації місця проживання та зняття з реєстрації місця проживання осіб.
Рішенням Одеської міської ради Про здійснення виконавчим органом Одеської міської ради на території міста Одеси повноважень органу реєстрації, передбачених Законом України Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні від 16.03.2016 року № 421 органом реєстрації місця проживання на території м. Одеса визначено Департамент надання адміністративних послуг Одеської міської ради.
Згідно з пп.1.1 п.1 Положення про Департамент надання адміністративних послуг Одеської міської ради, затвердженого рішенням Одеської міської ради від 30.01.2019 року № 4187-VII, Департамент є виконавчим органом Одеської міської ради і створюється відповідно до Закону України Про місцеве самоврядування в Україні для виконання повноважень, віднесених до відання виконавчих органів Одеської міської ради щодо надання адміністративних послуг.
Відповідно до положень ст.37-1 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать такі делеговані повноваження як формування та ведення реєстру територіальної громади відповідно до закону.
Згідно з положеннями ст.11-2 Закону України Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні та пунктом 30 Правил реєстрації місця проживання, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 02.03.2016 року № 207, орган реєстрації для потреб реєстрації місця проживання/перебування формує та веде реєстр територіальної громади.
Пунктом 3 розділу II прикінцевих та перехідних положень Закону України № 888-VIII передбачено, що житлово-експлуатаційні організації, інші підприємства, установи та організації, що забезпечували або забезпечують ведення картотек з питань реєстрації фізичних осіб, до 4 квітня 2016 року мали передати їх відповідним виконавчим органам сільських, селищних, міських рад.
З метою виконання вищевказаних нормативно-правових актів та ведення реєстру територіальної громади м. Одеси, підпунктом 2.5 пункту 2 Рішення виконавчого комітету Одеської міської ради № 324 від 27.10.2016 року Департаменту доручено, зокрема, забезпечити приймання та сканування картотек з питань реєстрації фізичних осіб від житлово-експлуатаційних організацій, інших підприємств, установ та організацій, що забезпечували або забезпечують ведення відповідних картотек на території міста Одеси.
На виконання пункту 15 Правил реєстрації місця проживання до створення реєстру територіальної громади картотеки з питань реєстрації осіб, які передані відповідному органу реєстрації, Державною міграційною службою України, житлово-експлуатаційними організаціями та іншими підприємствами, установами та організаціями, що забезпечували ведення картотек з питань реєстрації фізичних осіб, підтримуються в актуальному стані за карткою реєстрації особи та адресною карткою особи за відповідними формами з додатками 4 та 5.
Відповідно до пунктів 2.2 та 2.3 Правил управління будинком, спорудою, житловим комплексом або комплексом будинків і споруд, затверджених наказом Міністерства житлово-комунального господарства України № 13 від 02.02.2009 року, при передачі об`єкта в управління попередній балансоутримувач чи особа, що здійснювала управління будинком, надає замовнику, а замовник передає особі, що буде здійснювати управління будинком, оригінали або належним чином завірені копії документів (у разі зберігання оригіналів документів у місцевих архівах), зокрема, щодо обліку мешканців об`єкта, а також власників, співвласників окремих приміщень об`єкта, які у ньому не мешкають. У разі відсутності документів, передбачених цим пунктом, відмітка про це робиться у акті приймання-передачі об`єкта. Відсутні документи виготовляються чи відновлюються за рахунок попереднього балансоутримувача чи особи, що здійснювала управління будинком, протягом одного місяця з моменту складення акта приймання-передачі об`єкта та передаються ним особі, що буде здійснювати управління будинком, з оформленням додатку до акту приймання-передачі.
Згідно пункту 3.10 зазначених вище Правил особа, що здійснює управління будинком, веде облік власників, співвласників (у тому числі тих, які у будинку не проживають), наймачів та орендарів житлових і нежитлових приміщень об`єкта.
Суб`єкти господарювання, що надавали послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, житлово-будівельні кооперативи, об`єднання співвласників багатоквартирного будинку та молодіжні житлові комплекси, сільські, селищні ради відповідно до спільного листа Міністерства внутрішніх справ України та Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 25.01.2013 року № 1224/Чн № 7/20-1079 забезпечували видачу громадянам довідок про склад сім`ї або зареєстрованих у певному приміщенні/будинку осіб.
Позивач зазначає, що до Департаменту, як органу реєстрації, звертаються фізичні особи щодо отримання довідок про реєстрацію місця проживання та відомостей про зареєстрованих осіб у житловому приміщенні/будинку за адресою: м. Одеса, вул. Іцхака Рабіна, буд. 9, як результату отримання відповідних адміністративних послуг.
Однак, у зв`язку з тим, що за період виконання покладених на Департамент повноважень з реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання фізичних осіб у м. Одесі, реєстрація/зняття з реєстрації місця проживання даних осіб не здійснювалась, відповідно у Департаменту такі дані відсутні.
Законом України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг від 10.12.2015 року № 888-VIII встановлено обов`язок передати картотеки з питань реєстрації фізичних осіб відповідним виконавчим органам сільських, селищних, міських рад до 4 квітня 2016 року.
Суд погоджується з позивачем, що у зв`язку з тим, що КП ЖКС Черьомушки до передачі відповідних повноважень до ОСББ ВЕСНА-9 до 4 квітня 2016 року не передала картотеку з питань реєстрації фізичних осіб до Департаменту, як того вимагають положення Закону України № 888-VIII, обов`язок передати такі картотеки до Департаменту покладається на ОСББ ВЕСНА-9 .
Відповідно до статті 1 Закону України Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в України під реєстром територіальної громади розуміється база даних, призначена для зберігання, обробки, використання визначеної цим Законом інформації, що створюється, ведеться та адмініструється органом реєстрації для обліку осіб, які проживають на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці.
Як зазначає позивач, інформація, яка міститься в реєстрі територіальної громади, перш за все, необхідна для створення ефективної та прозорої системи сервісного обслуговування населення, відсутності необхідності отримання різноманітних довідок, витягів, виписок, які видаються як державними органами так і органами місцевого самоврядування, а також відповідними підприємствами, установами, організаціями для отримання тієї чи іншої адміністративної послуги. Вказані вище обставини унеможливлюють опрацювання Департаментом запитів (звернень) адвокатів, нотаріусів, органів державної виконавчої служби, прокуратури, органів національної поліції, військкоматів, судів при виконанні ними повноважень. Актуальна інформація щодо реєстраційних дій відносно місця проживання повинна міститися виключно в Реєстрі територіальної громади міста Одеси. Відсутність відомостей про громадян в Реєстрі територіальної громади міста Одеси може створити негативні юридичні наслідки під час реалізації громадянами своїх прав у сфері реєстрації місця проживання/перебування, отримання адміністративних послуг, вчинення правочинів (заповіти, акти цивільного стану), нарахування соціальних пільг.
Станом на час розгляду справи у суду відсутні відомості, що Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку ВЕСНА-9 виконало вимоги пункту 3 розділу II прикінцевих та перехідних положень Закону України № 888-VІІІ та передало картотеку з питань реєстрації фізичних осіб до Департаменту надання адміністративних послуг Одеської міської ради.
За таких обставин, з урахуванням зазначеного, суд вважає за необхідне зобов`язати Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку ВЕСНА-9 передати Департаменту надання адміністративних послуг Одеської міської ради картотеку поквартирного обліку за адресою: м. Одеса, вул. Іцхака Рабіна, б. 9.
Згідно з ч.1 ст.90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
У процесі розгляду справи не встановлено інших фактичних обставин, що мають суттєве значення для правильного вирішення спору, і доказів на підтвердження цих обставин.
Відповідно до ч.ч.1-2 ст.6 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.
Згідно положень ст.9 Конституції України та ст.17, ч.5 ст.19 Закону України Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини суди та органи державної влади повинні дотримуватись положень Європейської конвенції з прав людини та її основоположних свобод 1950 року, застосовувати в своїй діяльності рішення Європейського суду з прав людини з питань застосування окремих положень цієї Конвенції.
Відповідно до п.58 рішення Європейського суду з прав людини у справі Серявін та інші проти України від 10.02.2010 року, заява 4909/04, Суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії від 09.12.1994 року, серія A, № 303-A, п.29).
Згідно з ч.2 ст.139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Оскільки суд по справі свідків не залучав та не призначав проведення експертиз, тому судові витрати не стягуються.
Керуючись Конституцією України, ст.ст.2, 77, 90, 139, 242-246, 250 КАС України, суд -
ВИРІШИВ:
1. Позов Департаменту надання адміністративних послуг Одеської міської ради (вул. Косовська, 2-Д, м. Одеса, 65017, РНОКПП 38226516) до Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку ВЕСНА-9 (вул. Іцхака Рабіна, 9, м. Одеса, 65072, ідентифікаційний код 40442808), третя особа: Комунальне підприємство Житлово-комунальний сервіс Черьомушки (вул. Гайдара, 38А, м. Одеса, 65078, ідентифікаційний код 35303278), про зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.
2. Зобов`язати Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку ВЕСНА-9 передати Департаменту надання адміністративних послуг Одеської міської ради картотеку поквартирного обліку за адресою: м. Одеса, вул. Іцхака Рабіна, б. 9.
Порядок і строки оскарження рішення визначаються ст.ст.293, 295 КАС України.
Рішення набирає законної сили в порядку і строки, встановлені ст.255 КАС України.
Суддя М.М. Кравченко
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.09.2020 |
Оприлюднено | 21.09.2020 |
Номер документу | 91634270 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Кравченко М.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні