Постанова
від 17.07.2006 по справі 16/870-нм
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

  

 

УКРАЇНА

Господарський

суд

Житомирської

області


10002, м. Житомир, майдан

Путятинський,3/65

 

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

 

Від "17" липня 2006 р.     

                                               Справа № 16/870-НМ

 

Господарський суд Житомирської області у складі:

Головуючого судді 

                        

судді Гансецького В.П.

          при секретарі Байдала І.Г.

за участю представників сторін

від позивача Шарий С.В., дов. №12714/Ш/10 від 16.06.06р.;

від відповідача не з'явився

від третьої особи: не з'явився

Прокурор: Стемковський Д.Б., посв. №114 від 14.10.05р.

 

Розглянув у відкритому суцдовому засіданні в м.Житомирі справу за

позовом Державної податкової інспекції у м.Житомирі (м.Житомир) 

до Державної виконавчої служби у Богунському районі м.Житомира

(м.Житомир)

Третя особа на стороні відповідача: Суб'єкт підприємницької

діяльності - фізична особа ОСОБА_1 (м.Житомир)

про визнання дій неправомірними, постанови незаконною та зобов'язання

вчинення дій

 

Позивач звернувся з позовом про визнання дій відповідача

неправомірними щодо відмови у зверненні до господарського суду із заявою про

заміну сторони виконавчого провадження її правонаступником, визнання незаконною

постанови відповідача від 26.06.06р. про закінчення виконавчого провадження з

примусового виконання наказу господарського суду Житомирської області №10/3087

від 15.12.04р. та зобов'язання відповідача вчинити дії щодо звернення до суду із

заявою про заміну сторони - Житомирської ОДПІ її правонаступником - ДПІ у

м.Житомирі у виконавчому провадженні з примусового виконання зазначеного наказу

суду.

Представник позивача і прокурор позов підтримали.

Третя особа відзиву на позов не подала, в судове засідання свого

представника не направила, про причини неявки суд не повідомила.

Відповідач відзиву на позов не подав, свого представника в судове

засідання не направив, про причини неявки суд не повідомив, клопотань або заяв

про розгляд спору за його відсутності чи про відкладення розгляду справи суду

не надсилав.

Про час та місце судового розгляду справи відповідач - ДВС у

Богунському районі м.Житомира повідомлена ухвалою суду від 07.07.06р., яка

надіслана їй рекомендованою кореспонденцією з повідомленням про вручення.

Вказане поштове повідомлення повернулось до суду з відміткою про

вручення відповідачу.

Відповідно до ч.4 ст.128 КАС України, у разі неприбуття

відповідача - суб'єкта владних повноважень, належним чином повідомленого про

дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин або без повідомлення

ним про причини неприбуття розгляд справи не відкладається і справу може бути

вирішено на підставі наявних у ній доказів.

У зв'язку з цим, суд вважає за можливе розглянути справу та

прийняти рішення за відсутності представника відповідача.

Заслухавши представника позивача та прокурора, дослідивши

матеріали справи, господарський суд,-

 

ВСТАНОВИВ:

 

На виконанні у Державної виконавчої служби у Богунському районі

м.Житомира знаходився наказ господарського суду Житомирської області №10/3087

від 15.12.04р. про стягнення з суб'єкта підприємницької діяльності - фізичної

особи ОСОБА_1 на користь Житомирської об'єднаної державної податкової інспекції

1455,44 грн.

26.06.06р. державним виконавцем ДВС у Богунському районі

м.Житомира Казаковим В.В. було винесено постанову про закінчення виконавчого

провадження з примусового виконання зазначеного наказу суду на підставі п.3

ст.37 Закону України "Про виконавче провадження". Вказана постанова

державного виконавця затверджена в.о.обов'язки начальника ДВС у Богунському

районі м.Житомира Зіневич С.В. (а.с.3).

З матеріалів справи видно, що 15.06.06р. ДПІ у м.Житомирі

звернулась до ДВС у Богунському районі м.Житомира з листом № НОМЕР_1 (а.с.4)

щодо звернення до суду про заміну сторони у виконавчому провадженні, у тому

числі по виконанню наказу господарського суду №10/3087 від 15.12.04р. про

стягнення суми з суб'єкта підприємницької діяльності - фізичної особи ОСОБА_1

Як зазначив представник позивача в судовому засіданні, доказом

того, що посадові особи відповідача відмовились звертатись до суду про заміну

сторони у виконавчому провадженні - Житомирської ОДПІ на ДПІ у м.Житомирі є те,

що вони, достовірно знаючи про правонаступництво позивача за Житомирською ОДПІ,

разом з тим не вчинили передбачених Законом України "Про виконавче

провадження" та "Інструкцією про проведення виконавчих дій",

затвердженою Наказом Міністерства юстиції України № 74/5 від 15.12.99р. дій

щодо заміни сторони у виконавчому провадженні. Наслідком цього стало винесення

відповідачем оспорюваної постанови від 26.06.06р. про закінчення виконавчого

провадження.

Господарський суд вважає дії відповідача по винесенню постанови

про закінчення виконавчого провадження такими, що суперечать чинному

законодавству, виходячи з наступного.

Відповідно до п.3 ст.37 Закону України "Про виконавче

провадження" від 21.04.99р. №606-XIV (далі Закон), на яку посилається

відповідач в оспорюваній постанові, виконавче провадження підлягає закінченню у

випадках, зокрема, ліквідації юридичної особи - сторони виконавчого

провадження, якщо виконання їх обов'язків чи вимог у виконавчому провадженні не

допускає правонаступництва.

Тобто, вказана норма Закону містить імперативне правило, згідно

якого - тільки в тому разі, коли ліквідація юридичної особи - сторони у

виконавчому провадженні, не передбачає правонаступництва її прав та обов'язків

іншою особою можливе закінчення виконавчого провадження з вказаної підстави.

Аналогічні приписи містить і пп. 4.9.1. "Інструкції про

проведення виконавчих дій", затвердженої Наказом Міністерства юстиції

України № 74/5 від 15.12.99р.

Крім того:

- за загальновідомим фактом, ліквідація без правонаступництва

такої державної структури як об'єднана державна податкова інспекція неможлива;

- враховуючи, що у відповідача на виконанні знаходились десятки,

сотні, якщо не тисячі, виконавчих документів, де стороною була Житомирська

ОДПІ, то відповідач, як державна установа, на яку покладені функції з виконання

судових рішень, міг і повинен був дізнатись про реорганізацію Житомирської

ОДПІ, як мінімум двома загальнодоступними шляхами - направленням офіційного

запиту та простим телефонним дзвінком до позивача;

Крім того, обізнаність відповідача про правонаступництво позивача

вбачається також з матеріалів справи, а саме:

- відповідач знав про правонаступництво позивача з листа

останнього від 15.06.06р. № НОМЕР_1 (а.с.4);

-  у своєму листі від

29.06.06р. відповідач сам зазначає адресата - ДПІ м.Житомира (а.с.3);

- з поданої представником позивача (для прикладу) копії постанови

про зупинення виконавчого провадження від 27.06.06р. у іншому виконавчому

провадженні видно, що відповідач станом на 27.06.06р., тобто за два дні до

вищезазначеного листа від 29.06.06р., вже знав про правонаступництво позивача

(а.с.12).

Правонаступництво позивача за Житомирської ОДПІ підтверджується

також пп.1.10 Витягу з Положення про Державну податкову інспекцію у м.Житомирі

(а.с.5).

Разом з тим, позовні вимоги позивача щодо визнання дій відповідача

неправомірними та зобов'язання його вчинити дії по зверненню до суду

господарський суд вважає бзпідставними, виходячи з наступного.

Відповідно до ч.5 ст.11 Закону, у разі вибуття однієї з сторін

державний виконавець з власної ініціативи або за заявою сторони, а також сама

заінтересована сторона мають право звернутися до суду з заявою про заміну

сторони її правонаступником.

Відповідно до пп.2.1.3. "Інструкції про проведення виконавчих

дій", затвердженої Наказом Міністерства юстиції України № 74/5 від

15.12.99р., у разі вибуття однієї із сторін державний виконавець з власної

ініціативи або за заявою сторони, а також сама заінтересована сторона мають

право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником.

Державний виконавець на підставі рішення суду виносить постанову (додаток 1)

про заміну сторони її правонаступником, визначеним відповідно до чинного

законодавства.

Тобто, наведені норми законодавства містять приписи про право як

державного виконавця так і сторони виконавчого провадження звертатися до суду

із заявою про заміну сторони у виконавчому провадженні.

Обов'язку державного виконавця на вчинення таких дій не містить ні

Закон, ні Інструкція.

Таким чином, наведене свідчить, що відповідачем порушені вимоги

Закону України "Про виконавче провадження" від 21.04.99р. № 606-XIV,

"Інструкції про проведення виконавчих дій", затвердженої Наказом

Міністерства юстиції України № 74/5 від 15.12.99р. у вигляді безпідставного

винесення постанови про закінчення виконавчого провадження.

Інших порушень відповідачем зазначених Закону та Інструкції судом

не встановлено.

У зв'язку з цим, суд вважає позовні вимоги обгрунтованими,

заявленими відповідно до чинного законодавства та такими, що підлягають

задоволенню частково -   визнати

незаконною (нечинною) постанову Державної виконавчої служби у Богунському районі

м.Житомира від 26.06.06р. про закінчення виконавчого провадження з примусового

виконання наказу господарського суду № 10/3087 від 15.12.04р.

В решті позову відмовити у зв'язку з безпідставністю.

Судові витрати стягненню не підлягають, оскільки сторони від їх

сплати звільнені.

На підставі Закону України "Про виконавче провадження"

від 21.04.99р. № 606-XIV, "Інструкції про проведення виконавчих дій",

затвердженої Наказом Міністерства юстиції України № 74/5 від 15.12.99р.,

керуючись ст.ст.158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України,-

 

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити частково.

2. Визнати незаконною (нечинною) постанову Державної виконавчої

служби у Богунському районі м.Житомира від 26.06.06р. про закінчення

виконавчого провадження з примусового виконання наказу господарського суду

№10/3087 від 15.12.04р.

3. В решті позову відмовити.

 

Постанова господарського суду може бути оскаржена до Житомирського

апеляційного господарського суду протягом десяти днів з дня її проголошення

шляхом подачі заяви, а в разі складення постанови суду у повному обсязі

відповідно до ст.160 Кодексу адміністративного судочинства України - з дня

складення в повному обсязі.

 

Апеляційна скарга на постанову суду може бути подана протягом

двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

 

Постанова господарського суду набирає законної сили після

закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого КАС

України, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне

оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений КАС

України, постанова суду набирає законної сили після закінчення цього строку. У

разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає

законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя                                                                      

Гансецький В.П. 

 

Дата виготовлення постанови в повному обсязі 18.07.06р.

 

Віддрукувати: 5 прим.:

1 - у справу,

2,3 - сторонам,

4 - третій особі,

5 -прокурору.

СудГосподарський суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення17.07.2006
Оприлюднено22.08.2007
Номер документу91657
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —16/870-нм

Постанова від 17.07.2006

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Гансецький В.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні