Рішення
від 21.09.2020 по справі 420/6395/20
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/6395/20

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 вересня 2020 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Білостоцького О.В., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження, визначеного ч. 5 ст. 262 КАС України, адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС в Одеській області до товариства з обмеженою відповідальністю Ізмаїльський Консервний Комбінат про стягнення податкового боргу, -

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Головного управління ДПС в Одеській області про стягнення з товариства з обмеженою відповідальністю Ізмаїльський Консервний Комбінат податкового боргу із земельного податку у сумі 101 894,69 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що товариство з обмеженою відповідальністю Ізмаїльський Консервний Комбінат має заборгованість зі сплати земельного податку з юридичних осіб, що утворилась внаслідок несплати відповідачем суми узгоджених податкових зобов`язань, самостійно задекларованих ним в податковій декларації №10429 від 18.02.2018 року, та визначених позивачу податковими повідомленнями-рішеннями ГУ ДФС в Одеській області від 24.07.2019 року №0114365206 та №0114375206. Відповідач своєчасно податковий борг не сплатив, що стало підставою для звернення Головного управління ДПС в Одеській області до суду із зазначеним адміністративним позовом.

Ухвалою суду від 21.07.2020 року позовну заяву Головного управління ДПС в Одеській області було прийнято до розгляду, у справі було відкрито спрощене позовне провадження без виклику сторін. Зазначеною ухвалою товариству з обмеженою відповідальністю Ізмаїльський Консервний Комбінат було запропоновано в 15-денний строк з дня отримання ухвали надати відзив на адміністративний позов.

Суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі (ст. 258 КАС України).

Згідно частини 2 ст.262 КАС України розгляд справи по суті за правилами спрощеного позовного провадження починається з відкриття першого судового засідання. Якщо судове засідання не проводиться, розгляд справи по суті розпочинається через тридцять днів, а у випадках, визначених статтею 263 цього Кодексу, - через п`ятнадцять днів з дня відкриття провадження у справі.

Статтею 124 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що судові виклики і повідомлення здійснюються повістками про виклик і повістками-повідомленнями. Судові виклики або судове повідомлення учасників справи здійснюється: юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців - за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Копію ухвали суду від 21.07.2020 року про відкриття спрощеного позовного провадження у справі було направлено відповідачу за адресою, зазначеною позивачем в адміністративному позові та яка міститься в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Поштове відправлення було доставлено за адресою підприємства, однак не було вручено відповідачу, про що свідчить довідка Укрпошти форми ф.20.

Відповідно до ч. 11 ст. 126 КАС України, у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Крім того, ухвалу суду від 21.07.2020 року по справі №420/6395/20 було також оприлюднено в Єдиному державному реєстрі судових рішень.

Однак, ні у визначений судом в ухвалі про відкриття провадження у справі строк, ні станом на час розгляду справи по суті, від товариства з обмеженою відповідальністю Ізмаїльський Консервний Комбінат відзиву на позовну заяву ГУ ДПС в Одеській області, будь-яких пояснень по суті спірних правовідносин або доказів на спростування заявлених контролюючим органом позовних вимог до суду не надходило.

З огляду на вищезазначене суд вважає, що ним було вжито всіх необхідних заходів, передбачених Кодексом адміністративного судочинства України для повідомлення відповідача про розгляд адміністративної справи та реалізації останнім права на судовий захист своїх прав та інтересів, що дає підстави суду розглядати справу за наявними в ній матеріалами та доказами.

Судом під час розгляду справи встановлено наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю Ізмаїльський Консервний Комбінат зареєстровано Ізмаїльською районною державною адміністрацією Одеської області як юридична особа 06.04.2005 року за №15351020000000192, та з 28.04.2005 року відповідач знаходиться на обліку в податковому органі, як платник податків (а.с. 16).

Відповідно до інтегрованої картки платника податків та довідки-розрахунку про суму податкового боргу (а.с.6) станом на 23.06.2020 року за товариством з обмеженою відповідальністю Ізмаїльський Консервний Комбінат рахується заборгованість зі сплати із земельного податку на суму 99 197,84 грн., яка виникла на підставі самостійно визначених відповідачем податкових зобов`язань у податковій декларації №10429 від 18.02.2018 року на суму 100 076,48 грн., зменшеної на суму сплати у розмірі 878,64 грн.

Також судом встановлено, що 03.07.2019 року головним державним ревізором-інспектором відділу податків і зборів з юридичних осіб Ізмаїльського управління ГУ ДФС в Одеській області Крушковою Н.В. було проведено камеральну перевірку податкової звітності відповідача зі сплати за землю (земельний податок та/або оренда плата за земельні ділянки державної або комунальної власності), за результатами якої складено відповідний акт перевірки №005863/15-32-52-06/33334791 (а.с.11). У висновках зазначеного акту зазначено про встановлення з боку відповідача терміну сплати самостійно визначених грошових зобов`язань зі сплати за землю в сумі 16 667,30 грн. за звітні податкові періоди 2018 та 2019 роки.

На підставі висновків вищезазначеного акту перевірки Головним управління ДФС в Одеській області було винесене податкові повідомлення-рішення від 24.07.2019 року №0114365206 та №0114375206 (а.с. 10), якими на відповідача відповідно за затримку на 5,4,4,4,4 календарних днів сплати грошового зобов`язання у розмірі 8 317,30 грн. було накладено штраф у розмірі 10% на суму 831,73 грн., та за затримку на 142, 111 календарних днів сплати грошового зобов`язання у розмірі 8 350,00 грн. було накладено штраф у розмірі 20% на суму 1 670,00 грн.

Вищезазначений акт та податкові повідомлення-рішення були отриманні керівником товариства з обмеженою відповідальністю Ізмаїльський Консервний Комбінат Качалабою П.П., під особистий підпис, що підтверджується матеріалами справи.

Відомостей щодо оскарження вищезазначеної податкового повідомлення-рішення в адміністративному або судовому порядку до суду не надано, отже вказані грошові зобов`язання є узгодженими.

За несвоєчасну сплату товариством з обмеженою відповідальністю Ізмаїльський Консервний Комбінат заборгованості зі сплати за землю податковим органом відповідачу також було нараховано пеню у розмірі 195,12 грн., що підтверджується відомостями наявної в матеріалах справи інтегрованої картки платника податків (ІКП), розрахунком податкового боргу та довідкою про суму податкового боргу (а.с. 5-8).

З вищенаведених підстав за товариством з обмеженою відповідальністю Ізмаїльський Консервний Комбінат рахується податкова заборгованість у загальному розмірі 101 894,69 грн., що складається з сум: 99 197,84 грн. (податкове зобов`язання зі сплати за землю (земельний податок та/або оренда плата за земельні ділянки державної або комунальної власності)), самостійно визначене відповідачем у податковій декларації №10429 від 18.02.2018 року) + 2 501,73 грн. (штрафні санкції) + 195,12 грн. (пеня).

Відповідачем у встановлені законодавством строки суму зазначеної заборгованості сплачено не було, з огляду на що позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Дослідивши адміністративний позов та письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх всебічному, повному і об`єктивному дослідженні, проаналізувавши положення чинного законодавства, що регулює спірні правовідносини, суд доходить висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ст. 67 Конституції України, кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відповідно до п. 15.1 ст. 15 Податкового кодексу України (далі - ПК України), платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.

Згідно з п. 16.1.4 ст. 16 ПК України, платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до п.54.1 ст.54 ПК України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.

У відповідності з п.57.1 ст. 57 Податкового кодексу України, платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до статті 266 ПК України платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об`єктів житлової та/або нежитлової нерухомості.

Базою оподаткування є загальна площа об`єкта житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його часток.

Базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному року.

Платники податку - юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і не пізніше 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцезнаходженням об`єкта/об`єктів оподаткування декларацію за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.

Податкове зобов`язання за звітний рік з податку сплачується юридичними особами - авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом, які відображаються в річній податковій декларації.

Відповідно до статті 269 Податкового кодексу України платниками земельного податку є: власники земельних ділянок, земельних часток (паїв); землекористувачі.

Відповідно до статті 285 ПК України базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік. Базовий податковий (звітний) рік починається 1 січня і закінчується 31 грудня того ж року (для новостворених підприємств та організацій, а також у зв`язку із набуттям права власності та/або користування на нові земельні ділянки може бути меншим 12 місяців).

Відповідно до ст.287 Податкового кодексу України, власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою. У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у поточному році.

Згідно п. 286.2 статті 286 ПК України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму плати за землю щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають до відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов`язку подання щомісячних декларацій.

Податкове зобов`язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Податкове зобов`язання з плати за землю, визначене у податковій декларації, у тому числі за нововідведені земельні ділянки, сплачується власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Відповідно до статті 126 ПК України у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов`язання (крім випадків, передбачених пунктом 126.2 цієї статті) протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:

при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;

при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

Відповідно до пп. 14.1.175 п.14.1 ст. 14 Податкового кодексу України, податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.

У разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України).

У зв`язку з несплатою узгодженої суми грошового зобов`язання та з метою вжиття заходів щодо її погашення, податковим органом на адресу товариства з обмеженою відповідальністю Ізмаїльський Консервний Комбінат було направлено податкову вимогу форми Ю від 12.02.2019 року №20779-52 на суму податкового боргу 7 471,36 грн., яка направлялась відповідачу засобами поштового зв`язку (а.с. 9).

Відповідно до вимог пп.20.1.28 п.20.1 ст.20 ПК України органи державної податкової служби, окрім іншого, мають право стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов`язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених ПК України, стягувати суми простроченої заборгованості суб`єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному ПК України.

За приписами п. 41.2 ст. 41 Податкового кодексу України, органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень.

Згідно з п.п. 95.1, 95.2, 95.3 ст. 95 ПК України орган ДПІ здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 30 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Як вбачається з матеріалів адміністративної справи (а.с. 16) у товариства з обмеженою відповідальністю Ізмаїльський Консервний Комбінат відкриті наступні розрахункові рахунки у банківських установах: р/ рНОМЕР_1 (українська гривня) філіал Відділення Промінвестбанку в м.Ізмаїл Одеської області , МФО328492; р/рНОМЕР_2 (українська гривня) Южне ГРУ АТ КБ "Приват Банк" м. Одеса, МФО 328704.

На підставі вищезазначеного та враховуючи те, що сума заборгованості відповідача у загальному розмірі 101 894,69 грн. є узгодженою, зазначена заборгованість підприємства підлягає стягненню з банківських рахунків товариства з обмеженою відповідальністю Ізмаїльський Консервний Комбінат .

Відповідно до ч. 1 ст.77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтується її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Згідно з ч. 1 ст. 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Відтак, приймаючи до уваги вищевикладене та оцінюючи наявні у матеріалах справи письмові докази в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Головного управління ДПС в Одеській області до товариства з обмеженою відповідальністю Ізмаїльський Консервний Комбінат про стягнення суми податкового боргу у розмірі 101894,69 грн. є обґрунтованими, документально підтвердженими, відповідають чинному законодавству, а отже підлягають задоволенню в повному обсязі.

Згідно зі ст. 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.

Керуючись вимогами ст.ст. 2, 6-11, 77, 90, 241-246, 251, 255, 257-258, 262, 293, 295 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ :

Адміністративний позов Головного управління ДПС в Одеській області (65044, м.Одеса, вул. Семінарська, 5) до товариства з обмеженою відповідальністю Ізмаїльський Консервний Комбінат (68662, Одеська область, Ізмаїльський район, с. Ларжанка, вул.Ізмаїльська, 105) про стягнення податкового боргу - задовольнити в повному обсязі.

Стягнути з банківських рахунків товариства з обмеженою відповідальністю Ізмаїльський Консервний Комбінат (код ЄДРПОУ 33334791) р/ рНОМЕР_1 (українська гривня) філіал Відділення Промінвестбанку в м.Ізмаїл Одеської області , МФО 328492; р/ рНОМЕР_2 (українська гривня) Южне ГРУ АТ КБ "Приват Банк" м. Одеса, МФО 328704 суму податкової заборгованості по земельному податку з юридичних осіб у розмірі 101 894,69 грн. на бюджетний рахунок UA308999980334119811000015014, отримувач коштів УК у Ізмаїльському районі/м.Ізмаїл/18010500, банк отримувача Казначейство України, МФО 899998, код 37977316.

Рішення суду може бути оскаржене до П`ятого апеляційного адміністративного суду в порядку та строки, встановлені статтями 293, 295 та пп.15.5 п.15 ч.1 розділу VII Перехідні положення КАС України.

Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки, встановлені ст. 255 КАС України.

Суддя О.В. Білостоцький

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.09.2020
Оприлюднено22.09.2020
Номер документу91658160
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/6395/20

Рішення від 21.09.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Білостоцький О.В.

Ухвала від 21.07.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Білостоцький О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні