Рішення
від 21.09.2020 по справі 480/4489/20
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21 вересня 2020 р. Справа № 480/4489/20

Сумський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Прилипчука О.А.,

розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження в приміщенні суду в м.Суми адміністративну справу

за позовом ОСОБА_1

до Державної установи "Шосткинська виправна колонія (№66) Північно-східного міжрегіонального управління з питань виконання кримінальних покарань та пробації Міністерства юстиції України

про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії,-

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 звернувся до Сумського окружного адміністративного суду звернувся з позовною заявою до Державної установи "Шосткинська виправна колонія (№66) Північно-східного міжрегіонального управління з питань виконання кримінальних покарань та пробації Міністерства юстиції України, в якій просить:

1. Визнати протиправними дії Державної установи Шосткинська виправна колонія (№66) Північно-Східного міжрегіонального управління з питань виконання кримінальних покарань Міністерства юстиції України щодо відмови у виплаті позивачеві грошової компенсації за неотримане речове майно.

4. Зобов`язати Державну установу Шосткинська виправна колонія (№66) Північно-Східного міжрегіонального управління з питань виконання кримінальних покарань Міністерства юстиції України виплатити позивачеві грошову компенсацію за неотримане речове майно в сумі 12390 грн. 57 коп.

Свої вимоги мотивує тим, що після звільнення зі служби, установою не проведено кінцевий розрахунок, а саме: не виплачено грошову компенсацію за належні до видачі предмети речового майна у сумі 12390,57 грн. Не отримавши грошову компенсацію, позивач звернувся до керівництва державної установи із заявою про її погашення. У здійсненні виплат відповідачем було відмовлено з підстав відсутності фінансування. На думку позивача, такі дії є протиправними, оскільки вказані підстави відмови не передбачені діючим законодавством.

Ухвалою суду від 2.07.2020 р. відкрито провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін.

14.08.2020 відповідач надав відзив, у якому проти позовних вимог в частині визнання протиправними дій відповідача щодо відмови у виплаті позивачеві грошової компенсації за неотримане речове майно, заперечував та зазначив, що враховуючи відсутність коштів на виплату грошової компенсації, здійснити зазначену виплату на час звільнення позивача зі служби та на теперішній час не має підстав. За наявності кошторисних призначень та наявності коштів на відповідні цілі компенсація буде виплачена (а.с. 22-24).

Суд, вивчивши письмові матеріали справи, вважає, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що наказом Державної установи "Шосткинська виправна колонія (№66) Північно-східного міжрегіонального управління з питань виконання кримінальних покарань та пробації Міністерства юстиції України від 31.05.2018 № 64/ОС-18 ОСОБА_1 звільнено зі служби в Державній кримінально-виконавчій службі України за пп. 4 п. 1 ст. 77 Закону України "Про Національну поліцію" (у зв`язку із скороченням штатів або проведенням організаційних заходів) (а.с. 9).

Під час звільнення ОСОБА_1 відповідачем не була проведена виплата грошової компенсації за неотримане речове майно на загальну суму 12390,57 грн., що підтверджується довідкою про виплату грошової компенсації за належні до видачі предмети речового майна (а.с. 10).

22.03.2020 ОСОБА_1 звернувся до відповідача із зверненням, в якому просив виплатити йому компенсацію за неотримане речове майно.

Листом від 09.04.2020 № 5/230/Пл відповідач повідомив, що станом на день звільнення 31.05.2018 бюджетні асигнування для виплати даної компенсації установі не виділялись, при наявності кошторисних призначень та наявності коштів на відповідні цілі позивачу буде виплачено грошову компенсацію за речове майно у встановленому порядку, про що його буде повідомлено додатково (а.с. 6).

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.

Відповідно до ст. 23 Закону України "Про Державну кримінально-виконавчу службу України" держава забезпечує соціальний захист персоналу Державної кримінально-виконавчої служби України відповідно до Конституції України, цього Закону та інших законів України. Умови грошового і матеріального забезпечення осіб рядового і начальницького складу та оплата праці працівників кримінально-виконавчої служби визначаються законодавством і мають забезпечувати належні матеріальні умови для комплектування Державної кримінально-виконавчої служби України висококваліфікованим персоналом, диференційовано враховувати характер і умови служби чи роботи, стимулювати досягнення високих результатів у службовій та професійній діяльності і компенсувати персоналу фізичні та інтелектуальні затрати.

На осіб рядового і начальницького складу кримінально-виконавчої служби поширюється соціальний захист поліцейських, визначений Законом України "Про Національну поліцію", а також порядок і умови проходження служби, передбачені для поліцейських. Умови і розміри грошового забезпечення осіб рядового і начальницького складу та оплати праці працівників кримінально-виконавчої служби визначаються Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 14.08.2013 № 578 "Про забезпечення речовим майном персоналу Державної кримінально-виконавчої служби", затверджений Порядок забезпечення речовим майном персоналу Державної кримінально-виконавчої служби (далі по тексту - Порядок), який визначає механізм речового забезпечення персоналу Державної кримінально-виконавчої служби - осіб рядового і начальницького складу, спеціалістів, які не мають спеціальних звань, та працівників, які працюють за трудовими договорами.

Пунктом 23 Порядку визначено, що грошова компенсація замість предметів речового майна особистого користування, що підлягають видачі особам рядового і начальницького складу, виплачується згідно з пунктом 60 цього Порядку. Вартість предметів речового майна особистого користування визначається ДПтС відповідно до їх закупівельної вартості.

За приписами пункту 27 Порядку під час звільнення із служби особам рядового і начальницького складу за їх бажанням може видаватися речове майно особистого користування, яке не було ними отримано на день звільнення, або виплачуватися грошова компенсація за нього за цінами, що діють на день підписання наказу про звільнення.

Відповідно до п. 60 Порядку для виплати персоналу грошової компенсації за належні до отримання предмети речового майна особистого користування оформляється довідка про виплату грошової компенсації за належні до видачі предмети речового майна за формою згідно з додатком 7 у двох примірниках, перший з яких подається бухгалтерії органу чи установи для виплати компенсації, другий додається до арматурної картки.

Згідно довідки державної установи "Шосткинська виправна колонія (№66) Північно-східного міжрегіонального управління з питань виконання кримінальних покарань та пробації Міністерства юстиції України про виплату грошової компенсації за належні до видачі предмети речового майна № 114 загальна сума до виплати компенсації ОСОБА_1 складає 12390,57 грн. (а.с. 10).

Отже на час підписання наказу від 31.05.2018 № 64/ОС-18 про звільнення ОСОБА_1 позивач мав право на грошову компенсацію за належні до видачі предмети речового майна, які він не отримав в період проходження служби.

Посилання відповідача на абз. 2 п. 22 Порядку, як на підставу невиплати грошової компенсації, у зв`язку з відсутністю коштів є необґрунтованими, оскільки пункт 22 Порядку регулює порядок виплати грошової компенсації за речове майно не звільненим особам, а тим, хто продовжує службу.

Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Державна установа "Шосткинська виправна колонія (№66) Північно-східного міжрегіонального управління з питань виконання кримінальних покарань та пробації Міністерства юстиції України як суб`єкт владних повноважень не довела правомірності невиплати грошової компенсації за належні до видачі предмети речового майна на суму 12390,57 грн.

Таким чином, суд вважає протиправними дії Державної установи Шосткинська виправна колонія (№66) Північно-Східного міжрегіонального управління з питань виконання кримінальних покарань Міністерства юстиції України щодо відмови у виплаті ОСОБА_1 грошової компенсації за неотримане речове майно, та за необхідне стягнути з Державної установи "Шосткинська виправна колонія (№66) Північно-східного міжрегіонального управління з питань виконання кримінальних покарань та пробації Міністерства юстиції України на користь позивача грошову компенсацію за належні до видачі предмети речового майна на суму 12390,57 грн.

Керуючись ст.ст. 90, 139, 143, 241- 246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов ОСОБА_1 до Державної установи "Шосткинська виправна колонія (№66) Північно-східного міжрегіонального управління з питань виконання кримінальних покарань та пробації Міністерства юстиції України про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії - задовольнити.

Визнати протиправними дії Державної установи Шосткинська виправна колонія (№66) Північно-Східного міжрегіонального управління з питань виконання кримінальних покарань Міністерства юстиції України щодо відмови у виплаті ОСОБА_1 грошової компенсації за неотримане речове майно.

Стягнути з Державної установи "Шосткинська виправна колонія (№66) Північно-східного міжрегіонального управління з питань виконання кримінальних покарань та пробації Міністерства юстиції України (Сумська область, Шосткинський район, с. Гамаліївка, вул. Івана Скоропадського, 57-А, код ЄДРПОУ 08565084) на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) грошову компенсацію за належні до видачі предмети речового майна в розмірі 12390 (дванадцять тисяч триста дев`яносто) грн. 57 коп.

Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на рішення суду протягом тридцяти днів з дня складення судового рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя О.А. Прилипчук

Дата ухвалення рішення21.09.2020
Оприлюднено22.09.2020
Номер документу91658681
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії

Судовий реєстр по справі —480/4489/20

Рішення від 21.09.2020

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.А. Прилипчук

Ухвала від 22.07.2020

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.А. Прилипчук

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні