ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № П/320/1309/20 Суддя (судді) першої інстанції: Колеснікова І.С.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 вересня 2020 року м. Київ
Шостий апеляційний адміністративний суд в складі: головуючого - судді Мєзєнцева Є.І., суддів - Земляної Г.В., Файдюка В.В., при секретарі Войтковській Ю.В., розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління Державної податкової служби у Київській області на рішення Київського окружного адміністративного суду від 19 травня 2020 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "НВЦ Енергосистеми" до Державної податкової служби України, Головного управління Державної податкової служби у Київській області про скасування рішень та зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ :
Товариство з обмеженою відповідальністю "НВЦ Енергосистеми" звернулось до Київського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Державної податкової служби України, Головного управління Державної податкової служби у Київській області про скасування рішень №1344909/41760509 від 04.12.2019, №1347995/41760509 від 09.12.2019, №1347994/41760509 від 09.12.2019, №1355900/41760509 від 18.12.2019 комісії Головного управління ДПС у Київській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, щодо відмови в реєстрації податкової накладної №2 від 04.12.2018 на суму 58138,14 грн. (в тому числі ПДВ 9689,69 грн.), №6 на суму 54800,00 грн. з ПДВ від 07.12.2018 та податкової накладної №7 на суму 27369,48 грн. з ПДВ від 07.12.2018 та №19 від 13.12.2018 на суму 100000,00 грн., в тому числі ПДВ - 16666,67 грн. в Єдиному реєстрі податкових накладних; зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати податкову накладну №2 від 04.12.2018 на суму 58138,14 грн. (в тому числі ПДВ 9689,69 грн.), №6 на суму 54800,00 грн. з ПДВ від 07.12.2018 та податкової накладної №7 на суму 27369,48 грн. з ПДВ від 07.12.2018 та №19 від 13.12.2018 на суму 100000,00 грн., в тому числі, ПДВ - 16666,67 грн. в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 19 травня 2020 року адміністративний позов задоволено повністю.
В апеляційній скарзі Головне управління Державної податкової служби у Київській області, посилаючись на неповне з`ясування обставин, що мають значення для справи, неправильне застосування норм матеріального права та порушення норм процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, просить скасувати оскаржуване рішення та прийняти нове, яким відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі.
Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 311 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції може розглянути справу без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, у разі подання апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, які ухвалені в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження).
З огляду на викладене, колегія суддів визнала за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши повноту встановлення окружним адміністративним судом фактичних обставин справи та правильність застосування ним норм матеріального і процесуального права, колегія суддів дійшла наступного висновку.
Судом першої інстанції встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "НВЦ ЕНЕРГОСИСТЕМИ", ідентифікаційний код 41760509, місцезнаходження: 07400, Київська область, м. Бровари, вул. Голуба Аркадія, буд. 1-В, офіс 2, зареєстровано як юридична особа 27.11.2017, про що в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань здійснено запис №13551020000009234. Основним видом діяльності товариства є - 43.21 "Електромонтажні роботи".
Державною архітектурно-будівельною інспекцією України позивачу видано ліцензію від 28.12.2017 №59-Л на здійснення господарської діяльності з будівництва об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з середніми та значними наслідками (в тому числі, монтаж мереж електропостачання і електроосвітлення).
Позивачем сформовано податкові накладні: від 04.12.2018 №2 (постачальник (продавець) - ТОВ "НВЦ ЕНЕРГОСИСТЕМИ", отримувач (покупець) - ТОВ "Аплеона ХСГ" на суму 58138,14 грн., в тому числі 9689,69 грн. ПДВ (монтаж додаткового освітлення на об`єкті: логістичний комплекс RABEN, що розташований за адресою: вул. Броварська, 150, смт. Велика Димерка, Броварський р-н, Київська обл.); від 07.12.2018 №6 (постачальник (продавець) - ТОВ "НВЦ ЕНЕРГОСИСТЕМИ", отримувач (покупець) - ТОВ "ЛЕНД ЛОГ" на суму 54800,00 грн., в тому числі 9133,33 грн. ПДВ (електромонтажні роботи: замір опору ізоляції, замір опору петлі фіза-нуль, замір опору заземлення на об`єкті: логістичний комплекс ТОВ "ЛЕНД ЛОГ" за адресою: Броварський р-н, с. Красилівка, пров. Димерський, 2); від 07.12.2018 №7 (постачальник (продавець) - ТОВ "НВЦ ЕНЕРГОСИСТЕМИ", отримувач (покупець) - ТОВ "ЛЕНД ЛОГ" на суму 27369,48 грн., в тому числі 4561,58 грн. ПДВ (ремонт підлоги на об`єкті: логістичний комплекс ТОВ "ЛЕНД ЛОГ" за адресою: Броварський р-н, с. Красилівка, пров. Димерський, 2); від 13.12.2018 №19 (постачальник (продавець) - ТОВ "НВЦ ЕНЕРГОСИСТЕМИ", отримувач (покупець) - ТОВ "БТ ХОЛДИНГ" на суму 100000,00 грн., в тому числі 16666,67 грн. ПДВ (монтаж зовнішнього електропостачання, підключення до ТП та ВРП на об`єкті: "Виробничо-складський комплекс у смт. В.Димерка, Броварського р-ну, Київської обл., І черга будівництва"), та направлено на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних. Згідно квитанції АС "Єдине вікно подання електронних документів" ДФС України, зазначені податкові накладні прийнято, реєстрацію зупинено в зв`язку з відповідністю податкових накладних вимогам підпункту 1.6 пункту 1 "Критеріїв ризиковості платника податку", запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
Згідно повідомлень 03.12.2019 №1, від 12.12.2019 №3, позивачем направлено ДФС України письмові пояснення щодо господарських операцій ТОВ "НВЦ ЕНЕРГОСИСТЕМИ" з ТОВ "Аплеона ХСГ", ТОВ "ЛЕНД ЛОГ", ТОВ "БТ ХОЛДИНГ", до яких додано: договір підряду від 28.11.2018 №01-11/ХСГ-РБ/18 між ТОВ "НВЦ ЕНЕРГОСИСТЕМИ" та ТОВ "Аплеона ХСГ" з додатками; платіжне доручення від 04.12.2018 №1907 про оплату ТОВ "Аплеона ХСГ" позивачу 58138,14 грн. по рахунку-фактурі №327 від 03.12.2018; рахунок на оплату від 03.12.2018 №327 до договору №01-11/ХСГ-РБ/18 від 28.11.2018 на суму 58138,14 грн.; договір від 01.06.2018 №01/06-18 між ТОВ "НВЦ ЕНЕРГОСИСТЕМИ" та ТОВ "ЛЕНД ЛОГ"; акти надання послуг від 07.12.2018 №294 на суму 54800,00 грн., від 07.12.2018 №342 на суму 27369,48 грн.; платіжні доручення від 21.12.2018 №50656794, №50656797 про оплату ТОВ "ЛЕНД ЛОГ" позивачу 54800,00 грн. та 27369,48 грн., згідно рахунків №287 від 21.11.2018, №335 від 07.12.2018, відповідно; рахунки на оплату від 21.11.2018 №287, від 07.12.2018 №335 до договору №01/06-18 від 01.06.2018; договір на підрядні роботи від 07.12.2018 №07/12-2018-ВРП між ТОВ "НВЦ ЕНЕРГОСИСТЕМИ" та ТОВ "БТ ХОЛДИНГ" з додатками; платіжні доручення від 13.12.2018 №1031, від 08.01.2019 №1049, від 21.10.2019 №1408 про оплату ТОВ "БТ ХОЛДИНГ" позивачу 100000,00 грн., 75965,04 грн. та 49320,00 грн., відповідно, за послуги згідно договору №07/12-2018-ВРП від 07.12.2018; акт виконаних робіт №1 за вересень до договору №07/12-2018-ВРП від 07.12.2018.
Рішеннями комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 04.12.2019 №1344909/41760509, від 09.12.2019 №1347995/41760509, від 09.12.2019 №1347994/41760509, від 18.12.2019 №1355900/41760509 відмовлено в реєстрації податкових накладних ТОВ "НВЦ ЕНЕРГОСИСТЕМИ" від 04.12.2018 №2, від 07.12.2018 №6, від 07.12.2018 №7, від 13.12.2018 №19, у зв`язку з ненаданням платником податку первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційних описів), у тому числі рахунків-фактур/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
Вважаючи зазначені рішення комісії про відмову в реєстрації податкових накладних протиправними, позивач звернувся з позовом до суду.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України (далі - ПК України).
Відповідно до п. 187.1 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Згідно з п. 201.1 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно до п. 201.10 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
У разі, якщо реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена в порядку, визначеному в пункті 201.16 цієї статті, реєстрація таких податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у підпункті 201.16.4 пункту 201.16 цієї статті.
Відповідно до п.п. 14.1.60 ПК України єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
Відповідно до п. 201.16 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Порядок з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений Постановою КМ України № 117 від 21.02.2018 року (далі - Порядок №117).
Згідно з вимогами п. 3 Порядку № 177, податкові накладні/розрахунки коригування, що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак:
1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування;
2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку; 3) одночасно значення показників D та P, розрахованих у наведеному у цьому підпункті, мають такі розміри: D > 0,05, P < P м х 1,4, де: D - розрахункова величина, яка дорівнює S/T; S - загальна сума сплачених за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, сум єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої під час ввезення товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами; T - загальна сума постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за ставками 0, 20 і 7 відсотків, зазначеними платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування; P - сума податку на додану вартість, зазначена платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі у звітному (податковому) періоді, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування; P м - найбільша місячна сума податку на додану вартість, зазначена у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих платником податку в Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування. Значення показника D за останні 12 календарних місяців обраховується ДФС станом на перше число календарного місяця та кожного 10 числа стає доступним платнику податку в електронному кабінеті.
Згідно з вимогами п. 4 Порядку № 177 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак, визначених у пункті 3 цього Порядку, такі податкова накладна/розрахунок коригування не підлягають моніторингу та підлягають реєстрації в Реєстрі.
Відповідно до п. 5 Порядку № 177, податкова накладна/розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.
Згідно з вимогами п.п. 6 та 7 Порядку № 177 визначено, що у разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
У разі коли за результатами моніторингу податкова накладна/розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Отже, підставами для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є наступна відповідність:
1) платника податку - критеріям ризиковості платника податку;
2) податкової накладної/розрахунку коригування - критеріям ризиковості здійснення операції.
Відповідно до вимог п. 12 та 13 Порядку № 117 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
1) номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування;
2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД/послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена;
3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
На офіційному сайті Державної фіскальної служби України оприлюднено критерії ризиковості платника податку та критерії ризиковості здійснення операцій (з урахуванням внесених змін, погоджених Міністерством фінансів згідно листа від 06.08.2019 № 26010-06-5/20111), затверджені в.о. Голови Державної фіскальної служби України 07.08.2019.
Відповідно до зазначеного листа Державної фіскальної служби України "Критерії ризиковості платника податку", платник податків відповідає критеріям ризиковості, якщо:1.6. комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме:керівник платника податку та/або головний бухгалтер, та/або особа, що має право підпису, згідно з даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, зареєстровані (перереєстровані) за адресою, що знаходиться на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях і тимчасово окупованій території, в розумінні Закону України "Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України";платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах Державної казначейської служби України (крім бюджетних установ); платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років;платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України;платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України (далі - Кодекс); в органах ДФС наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі поточної діяльності при реалізації покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданій на реєстрацію податковій накладній/розрахунку коригування.
Стверджуючи про ризиковість позивача як платника податку відповідачем не вказано конкретного критерію ризиковості платника податку визначених пунктом 1.6 Критеріїв, якому відповідає позивач, а також не наведено переліку документів, достатніх для прийняття рішень про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Матеріали справи також не містять доказів прийняття комісією рішення про віднесення позивача до переліку ризикових платників згідно пункту 1.6 Критеріїв.
Суд зазначає, що чітке визначення фіскальним органом у відповідних квитанціях конкретного критерію, прямо впливає на можливість надання в подальшому платником податків документів, достатніх для прийняття рішень про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Наведений висновок узгоджується із правовою позицією Верховного Суду, яка викладена у постанові від 23.10.2018 у справі №822/1817/18.
Як зазначив Верховний Суд у постанові від 02.04.2019 у справі №822/1878/18 листи міністерств, інших органів виконавчої влади не є нормативно-правовими актами у розумінні статті 117 Конституції України, а відтак не є джерелом права відповідно до статті 7 Кодексу адміністративного судочинства України (КАС України). Акти, що затверджують критерії ризиковості здійснення операцій мають на меті встановити норми права, які зачіпають права, свободи й законні інтереси громадян, а відтак підлягають обов`язковій реєстрації у порядку, визначеному діючим законодавством.
Підставою для відмови в реєстрації податкових накладних ТОВ "НВЦ ЕНЕРГОСИСТЕМИ" від 04.12.2018 №2, від 07.12.2018 №6, від 07.12.2018 №7, від 13.12.2018 №19 є ненадання платником податку первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційних описів), у тому числі рахунків-фактур/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
Водночас, позивачем було направлено відповідачу пояснення та копії документів для підтвердження підстав подання податкових накладних від 04.12.2018 №2, від 07.12.2018 №6, від 07.12.2018 №7, від 13.12.2018 №19 з метою їх реєстрації, а саме: договір підряду від 28.11.2018 №01-11/ХСГ-РБ/18 між ТОВ "НВЦ ЕНЕРГОСИСТЕМИ" та ТОВ "Аплеона ХСГ" з додатками; платіжне доручення від 04.12.2018 №1907; рахунок на оплату від 03.12.2018 №327; договір від 01.06.2018 №01/06-18 між ТОВ "НВЦ ЕНЕРГОСИСТЕМИ" та ТОВ "ЛЕНД ЛОГ"; акти надання послуг від 07.12.2018 №294, від 07.12.2018 №342; платіжні доручення від 21.12.2018 №50656794, №50656797; рахунки на оплату від 21.11.2018 №287, від 07.12.2018 №335 до договору №01/06-18 від 01.06.2018; договір на підрядні роботи від 07.12.2018 №07/12-2018-ВРП між ТОВ "НВЦ ЕНЕРГОСИСТЕМИ" та ТОВ "БТ ХОЛДИНГ" з додатками; платіжні доручення від 13.12.2018 №1031, від 08.01.2019 №1049, від 21.10.2019 №1408; акт виконаних робіт №1 до договору №07/12-2018-ВРП від 07.12.2018, яких на думку суду достатньо для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних від 04.12.2018 №2, від 07.12.2018 №6, від 07.12.2018 №7, від 13.12.2018 №19.
Відтак, суд першої інстанції дійшов вірного висновку про скасування рішень №1344909/41760509 від 04.12.2019, №1347995/41760509 від 09.12.2019, №1347994/41760509 від 09.12.2019, №1355900/41760509 від 18.12.2019 про відмову в реєстрації податкових накладних ТОВ "НВЦ ЕНЕРГОСИСТЕМИ" від 04.12.2018 №2, від 07.12.2018 №6, від 07.12.2018 №7, від 13.12.2018 №19.
Поряд з викладеним, суд враховує постанову Верховного Суду від 21.05.2019 у справі №0940/1240/18 у якій вказано, що здійснення моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства.
Здійснення моніторингу не повинне підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу.
Згідно ч. 2 ст. 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідно до абз. 1 ч. 4 статті 245 КАС України у випадку, визначеному пунктом 4 частини другої цієї статті, суд може зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.
Пунктом 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, встановлено, що у разі надходження до ДФС України рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Враховуючи вищевикладене, суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що належним способом захисту порушеного прав позивача є зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати податкові накладні ТОВ "НВЦ ЕНЕРГОСИСТЕМИ" від 04.12.2018 №2, від 07.12.2018 №6, від 07.12.2018 №7, від 13.12.2018 №19 у Єдиному реєстрі податкових накладних датою направлення їх на реєстрацію позивачем.
Враховуючи вищевикладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що позовні вимоги є обґрунтованими, та такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.
Доводи апеляційної скарги зазначених вище висновків суду попередньої інстанції не спростовують і не дають підстав для висновку, що судом першої інстанції при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права.
Решта тверджень та посилань сторін судовою колегією апеляційного суду не приймається до уваги через їх неналежність до предмету позову або непідтвердженість матеріалами справи.
За правилами ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права. Керуючись статтями 308, 311, 315, 316, 321, 322, 329, 331 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ :
Апеляційну скаргу Головного управління Державної податкової служби у Київській області залишити без задоволення, а рішення Київського окружного адміністративного суду від 19 травня 2020 року - без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття, є остаточною та оскарженню не підлягає.
Головуючий суддя Є.І.Мєзєнцев
cуддя Г.В.Земляна
суддя В.В.Файдюк
Суд | Шостий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.09.2020 |
Оприлюднено | 24.09.2020 |
Номер документу | 91694049 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Мєзєнцев Євген Ігорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні