Справа № 715/1820/20
Провадження № 2-а/715/18/20
РІШЕННЯ
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
16 вересня 2020 року Глибоцький районний суд Чернівецької області
у складі головуючого судді Григорчак Ю.П.
секретар судового засідання Ткач О.М.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду смт. Глибока справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до УПП в Чернівецькій області про визнання протиправною та скасування постанови,-
В С Т А Н О В И В:
Позивач ОСОБА_1 звернувся до суду з даним позовом. В обґрунтування своїх позовних вимог посилався на те, що 29.07.2020 року старшим лейтенантом поліції було винесено постанову, якою визнано його винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 178 КУпАП та притягнуто до адміністративної відповідальності шляхом накладення штрафу у розмірі 85 гривень. Відповідно до даної постанови 29 липня 2020 року о 00 год. 20 хв. він, перебуваючи на трасі М-19, 533 км. в с. Опришени, Глибоцького району Чернівецької області, розпивав алкогольне розливне пиво Львівське 0,5 л. на проїжджій частині дороги, що заборонено законодавством України. Зазначає, що постанова не відповідає дійсності та є протиправною. Просить суд позов задовольнити та скасувати постанову про адміністративне правопорушення серії ГАА №413073 від 29.07.2020 року.
16.09.2020 року до суду від УПП в Чернівецькій області надійшов відзив на позовну заяву, в якому відповідач вказує, що під час несення служби на трасі М-19 16.09.2020 року було виявлено, що ОСОБА_1 на трасі М-19, 533 км., в с. Опришени, Глибоцького району Чернівецької області, розпивав алкогольне пиво Львівське 0,5 л. на проїжджій частині дороги, чим принижував людську гідність і громадську мораль. Встановивши факт вчинення адміністративного правопорушення, було прийнято рішення про складання адміністративних матеріалів відносно позивача.
В судове засідання позивач ОСОБА_1 не з`явився, проте від його представника до суду надійшла заява, в якій він підтвердив обставини, викладені в позові, просив суд задовольнити їх в повному обсязі.
Представник відповідача Управління патрульної поліції в Чернівецькій області в судове засідання не з`явився, однак надав суду відзив на позовну заяву.
Дослідивши матеріали справи, суд дійшов до висновку, що позовні вимоги ОСОБА_1 підлягають задоволенню повністю з огляду на наступне.
Так, судом встановлено, що згідно постанови серії ГАА №413073 від 29.07.2020 року ОСОБА_1 визнано винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ч.1 ст.178 КУпАП, притягнуто до адміністративної відповідальності та накладено адміністративне стягнення у виді штрафу в сумі 85 грн. В постанові зазначено, що 29 липня 2020 року о 00 год. 20 хв. ОСОБА_1 , перебуваючи на трасі М-19, 533 км. в с. Опришени, Глибоцького району Чернівецької області, розпивав алкогольне розливне пиво Львівське 0,5 л. на проїжджій частині дороги, що заборонено законодавством України.
Згідно ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Порядок діяльності органів державної влади, їх посадових осіб, уповноважених складати протоколи про адміністративні правопорушення, розглядати справи про такі правопорушення та притягати винних осіб до адміністративної відповідальності за їх вчинення, регулюється Кодексом.
Відповідно до ст.9 КУпАП адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність. Адміністративна відповідальність за правопорушення, передбачені цим Кодексом, настає, якщо ці порушення за своїм характером не тягнуть за собою відповідно до закону кримінальної відповідальності.
Відповідно до ст. 245 КУпАП ніхто не може бути підданий заходу впливу у зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом, а провадження у справах про адміністративні правопорушення, у тому числі й віднесених до компетенції органів внутрішніх справ, здійснюється на основі додержання принципу законності (ч. 1, 2 ст. 7); завданнями провадження у справах про адміністративні правопорушення є, зокрема, своєчасне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи.
Згідно зі ст. 252 КУпАП орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.
У відповідності до ст.251 КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Згідно ч. 2 ст. 283 КУпАП постанова повинна містити найменування органу (прізвище, ім`я та по батькові, посада посадової особи), який виніс постанову; дату розгляду справи; відомості про особу, стосовно якої розглядається справа (прізвище, ім`я та по батькові (за наявності), дата народження, місце проживання чи перебування; опис обставин, установлених під час розгляду справи; зазначення нормативного акта, що передбачає відповідальність за таке адміністративне правопорушення; прийняте у справі рішення.
Згідно зі ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. При цьому, як вбачається зі змісту частини 2 зазначеної статті, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відтак, позиція сторін має бути визначеною юридично і доведеною безспірними доказами, якими в даній справі є конкретні документи та матеріали.
Разом з тим, відповідачем до відзиву не надано будь яких доказів на підтвердження заперечень проти позовних вимог. З дослідженого в ході розгляду справи відеозапису з нагрудних камер поліцейських та відеореєстратора вбачається, що спілкування між ОСОБА_1 та працівниками поліції відбувалося виключно на території відпочинкового комплексу в с. Опришени, Глибоцького району Чернівецької області.
Крім того, суд вважає що зазначення в постанові серії ГАА №413073 про порушення ОСОБА_1 норм законодавства України без посилання на такі конкретні правові норми є неправомірним.
Згідно зі ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Відповідно до ч. 3 ст. 286 КАС України за наслідками розгляду справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності місцевий загальний суд як адміністративний має право:
1) залишити рішення суб`єкта владних повноважень без змін, а позовну заяву без задоволення;
2) скасувати рішення суб`єкта владних повноважень і надіслати справу на новий розгляд до компетентного органу (посадової особи);
3) скасувати рішення суб`єкта владних повноважень і закрити справу про адміністративне правопорушення;
4) змінити захід стягнення в межах, передбачених нормативним актом про відповідальність за адміністративне правопорушення, з тим, однак, щоб стягнення не було посилено.
В зв`язку з цим суд приходить до висновку, що відповідачем не доведено факт вчинення позивачем адміністративного правопорушення та правомірності винесення оскаржуваної постанови про накладення адміністративного стягнення по справі, а тому постанова про накладення адміністративного стягнення підлягає скасуванню у зв`язку із відсутністю складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 178 КУпАП, в діях ОСОБА_1 .
На підставі викладеного, ст. 247 КУпАП та керуючись ст.ст. 6-10, 19, 20, 90, 241-246, 250, 286 КАС України, суд, -
У Х В А Л И В:
Позовні вимоги ОСОБА_1 - задовольнити повністю.
Визнати протиправною та скасувати постанову командира взводу №2 роти №4 БУПП в Чернівецькій області, старшого лейтенанта поліції Семенової Олени Володимирівни серії ГАА №413073 від 29.07.2020 року про накладення адміністративного стягнення у вигляді штрафу в розмірі 85 (вісімдесяти п`яти) гривень 00 копійок на ОСОБА_1 за вчинення ним адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 178 КУпАП, та закрити провадження у справі про адміністративне правопорушення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана безпосередньо до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня його проголошення.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційна скарга подається через суд першої інстанції.
Суддя:
Суд | Глибоцький районний суд Чернівецької області |
Дата ухвалення рішення | 16.09.2020 |
Оприлюднено | 23.09.2020 |
Номер документу | 91707202 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Глибоцький районний суд Чернівецької області
Григорчак Ю. П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні