Рішення
від 21.09.2020 по справі 380/5587/20
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа№380/5587/20

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21 вересня 2020 року м.Львів

Львівський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Коморного О.І. розглянув за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом Нижньояблунської сільської ради Турківського району про зобов`язання Львівську обласну державну адміністрацію вчинити дії.

Обставини справи.

До Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Нижньояблунської сільської ради Турківського району, в якій просить:

- визнати незаконним повернення Львівською ОДА листом № 5/11-4072/0/2-20/1-11 від 18.05.2020 року на доопрацювання подання про відповідність Конституції та законам України схвалених проектів рішень сесіями Боберкіської, Шандровецької, Верхньояблунської, Нижньотурівської та Нижньояблунської сільських рад щодо добровільного об`єднання Нижньояблунської ОТГ із адміністративним центром у селі Нижня Яблунька, Турківського району, Львівської області;

- зобов`язати Львівську обласну державну адміністрацію повторно розглянути подання від 04.05.2020 № 76/02-25 Нижньояблунської сільської ради про відповідність Конституції та законам України схвалених проектів рішень сесіями Боберківської, Шандровецької, Верхньояблунської, Нижньотурівської та Нижньояблунської сільських рад щодо добровільного об`єднання Нижньояблунської ОТГ із адміністративним центром у селі Нижня Яблунька, Турківського району, Львівської області і надати відповідний висновок.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що Нижньояблунська сільська рада звернулась з поданням до голови Львівської обласної державної адміністрації згідно з ч.3 ст.7 Закону України Про добровільне об`єднання територіальних громад про відповідність Конституції та законам України схвалених проектів рішень сесіями Боберківської, Шандровецької, Верхньояблунської, Нижньотурівської та Нижньояблунської сільських рад щодо добровільного об`єднання Нижньояблунської ОТГ із адміністративним центром у селі Нижня Яблунька, Турківського району, Львівської області. Однак вказує, що Львівська ОДА повернула подання на доопрацювання мотивуючи тим, що до подання про надання висновку не долучено схвалених проектів рішень Боберківської, Шандровецької, Верхньояблунської, Нижньотуріської та Нижньояблунської сільських рад про добровільне об`єднання територіальних громад. Вважає, що такий висновок Львівської ОДА є незаконним і таким, що безпідставно позбавив мешканців шести сіл Турківського району гарантованого ст. 5 Конституції України права на вільне волевиявлення та на добровільне об`єднання територіальних громад. Просить суд задовольнити позовні вимоги.

Ухвалою суду від 21.07.2020 відкрито провадження у адміністративній справі в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін за наявними у справі матеріалами.

Відповідач подав відзив на позовну заяву в якій проти позову заперечує, та вказує, що посадові особи Львівської обласної державної адміністрації діяли на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Зокрема 18.05.2020 голові Нижньояблунської сільської ради надано відповідні роз`яснення та запропоновано повторно звернутися до Львівської обласної державної адміністрації, долучивши до подання передбачений законодавством пакет документів. Позивачем не надано доказів того, що ним був поданий повний пакет документів, необхідний для розгляду відповідачем.

15.09.2020 позивач подав відповідь на відзив, де зазначив зокрема , що у наданому Львівській ОДА пакеті документів проекти рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад містили: перелік територіальних громад, що об`єднуються, із зазначенням відповідних населених пунктів; визначення адміністративного центру об`єднаної територіальної громади та її найменування; схвалені проекти рішень Боберківської, Шандровецької, Верхньояблунської, Нижньотуріської та Нижньояблунської сільських рад про добровільне об`єднання територіальних громад, план організаційних заходів щодо добровільного об`єднання територіальних громад, як це передбачено ч. 1 ст. 7 Закону. Вказує, що у відзиві на позовну заяву відповідач не вказує, що такі документи пакетом не були подані і жодних доказів їх неподання не навів, бо такі докази у відповідача відсутні.

Ухвалою суду від 21.09.2020 відмовлено в розгляді справи в порядку загального позовного провадження.

У зв`язку з перебуванням судді у відпустці (з 17.08.2020 по 20.09.2020), судом розгляд справи розпочато 21.09.2020.

Відповідно до ч.5 ст.262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

Оскільки відсутні клопотання будь-якої зі сторін про розгляд справи у судовому засіданні з викликом сторін, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.

Суд всебічно і повно з`ясував всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінив докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті та

Встановив:

04.05.2020 Нижньояблунська сільська рада звернулась з поданням №76/02-25 до голови Львівської обласної державної адміністрації згідно з ч.3 ст.7 Закону України Про добровільне об`єднання територіальних громад про відповідність Конституції та законам України схвалених проектів рішень сесіями Боберківської, Шандровецької, Верхньояблунської, Нижньотурівської та Нижньояблунської сільських рад щодо добровільного об`єднання Нижньояблунської ОТГ із адміністративним центром у селі Нижня Яблунька, Турківського району, Львівської області (а.с.6).

18.05.2020 року Львівська ОДА листом № 5/11-4072/0/2-20/1-11 від 18.05.2020 повернула подання на доопрацювання мотивуючи тим, що до подання про надання висновку не долучено схвалених проектів рішень Боберківської, Шандровецької, Верхньояблунської, Нижньотуріської та Нижньояблунської сільських рад про добровільне об`єднання територіальних громад (а.с.5).

Позивач вважає таке повернення Львівською ОДА подання незаконним та таким, що безпідставно позбавляє мешканців шести сіл Турківського району гарантованого ст. 5 Конституції України права на вільне волевиявлення та на добровільне об`єднання територіальних громад, тому звернувся до суду з позовом.

При вирішенні спору суд керувався наступним.

У відповідності до вимог ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Порядок та умови добровільного об`єднання територіальних громад сіл, селищ, міст регулюються Законом України №157-VІІІ від 05.02.2015р. Про добровільне об`єднання територіальних громад (далі - Закон №157-VІІІ).

У відповідності до ч. 1 ст. 3 Закону №157-VІІІ суб`єктами добровільного об`єднання територіальних громад є суміжні територіальні громади сіл, селищ, міст.

Згідно ч. 1 ст. 6 Закону №157-VІІІ передбачено, що сільський, селищний, міський голова після прийняття відповідною радою рішення про надання згоди на добровільне об`єднання територіальних громад надсилає пропозицію про таке об`єднання сільському, селищному, міському голові суміжної територіальної громади.

Відповідно до ч. 3 ст. 6 Закону №157-VІІІ встановлено, що у разі прийняття рішення про надання згоди на добровільне об`єднання територіальних громад сільський, селищний, міський голова, який ініціював об`єднання, приймає рішення про утворення спільної робочої групи з підготовки проектів рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад та інформує про це, зокрема, відповідну обласну державну адміністрацію.

Спільна робоча група готує проекти відповідних рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад.

Відповідно до ч.1 ст. 7 Закону №157-VІІІ, проекти рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад повинні, зокрема, містити:1) перелік територіальних громад, що об`єднуються, із зазначенням відповідних населених пунктів; 2) визначення адміністративного центру об`єднаної територіальної громади та її найменування; 3) план організаційних заходів щодо добровільного об`єднання територіальних громад.

За приписами ч. 2 ст. 7 Закону №157-VІІІ визначено, що сільські, селищні, міські голови забезпечують протягом 60 днів проведення обов`язкового громадського обговорення (громадські слухання, збори громадян, інші форми консультацій з громадськістю) підготовлених спільною робочою групою проектів рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад, за результатами якого сільські, селищні, міські голови вносять питання про його схвалення на розгляд сільських, селищних, міських рад.

Питання про схвалення проекту рішення щодо добровільного об`єднання територіальних громад розглядається сільськими, селищними, міськими радами протягом 30 днів з дня його внесення на їх розгляд та з врахуванням результатів громадського обговорення.

Схвалені сільськими, селищними, міськими радами проекти рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад у п`ятиденний строк подаються, зокрема, обласній державній адміністрації для надання висновку щодо відповідності цього проекту Конституції та законам України - ч. 3 ст. 7 Закону №157-VІІІ.

Згідно до ч. 4 ст. 7 Закону №157-VІІІ обласна державна адміністрація протягом 10 робочих днів з дня отримання проекту рішення щодо добровільного об`єднання територіальних громад готує відповідний висновок, що затверджується, зокрема, розпорядженням голови обласної державної адміністрації.

У разі відповідності проекту рішення щодо добровільного об`єднання територіальних громад Конституції та законам України сільські, селищні, міські ради приймають рішення про добровільне об`єднання територіальних громад або про проведення місцевого референдуму щодо підтримки об`єднання територіальних громад - ч. 5 ст. 7 Закону №157-VІІІ.

Частиною 6 статті 7 Закону №157-VІІІ визначено, що у разі встановлення невідповідності проекту рішення щодо добровільного об`єднання територіальних громад Конституції та законам України, зокрема, обласна державна адміністрація повертає його на доопрацювання у порядку, встановленому цим Законом.

Суд вважає безпідставною позицію відповідача щодо повернення подання від 04.05.2020 №76/02-25 на доопрацювання з тих підстав, що позивачем не долучено схвалених проектів рішень Боберківської, Шандровецької, Верхньояблунівської, Нижньотуріської та Нижньояблунської сільських рад, враховуючи наступне.

Як встановлено судом із змісту подання від 04.05.2020 №76/02-25, відповідно до п.1 додатків, позивачем долучено Схалені сесіями Нижньояблунської сільської ради, Нижньотурівської сільської ради, Верхньояблунської сільської ради, Шандровецької сільської ради, Боберківської сільської ради схвалені сходами громадян відповідних сіл проекти рішень про добровільне об`єднання територіальних громад у Нижньояблунську об`єднану територіальну громаду з центром у с. Нижня Яблунька, Турківського району, Львівської області .

У матеріалах справи містяться докази надання рішень, а саме : рішення №499 від 28.04.2020 Нижньояблунської сільської ради Турківського району Львівської області про схвалення проектів рішень щодо надання згоди на добровільне об`єднання територіальних громад (а.с.10), рішення №304 від 27.04.2020 Боберківська сільська рада Турківського району Львівської області про надання згоди на добровільне об`єднання територіальних громад (а.с.14), рішення №343 від 27.04.2020 Верхньояблунської сільської ради Турківського району Львівської області про надання згоди на добровільне об`єднання територіальних громад (а.с.16), рішення №259 від 27.04.2020 Нижньотурківської сільської ради Турківського району Львівської області про надання згоди на добровільне об`єднання територіальних громад та делегування представника до спільної робочої групи (а.с.19), рішення №258 від 27.04.2020 Шандровецької сільської ради Турківського району Львівської області про надання згоди на добровільне об`єднання територіальних громад та делегування представників до спільної робочої групи (а.с.21)

Водночас, відповідачем не доведено та не надано суду належних доказів відсутності при поданні Нижньояблунською сільською радою Турківського району Львівської області подання №76/02-25 від 04.05.2020, схвалених проектів рішень сільських рад про добровільне об`єднання територіальних громад, що стало підставою повернення на доопрацювання такого.

Підставою для повернення на доопрацювання згідно ч. 6 статті 7 Закону №157-VІІІ є лише встановлення невідповідності проекту рішення щодо добровільного об`єднання територіальних громад Конституції та законам України.

Інших підстав для повернення проектів рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад Закон №157-VІІІ не містить.

Відтак, суд визнає протиправними дії Львівської обласної державної адміністрації щодо повернення Нижньояблунській сільській раді Турківського району Львівської області на доопрацювання подання №76/02-25 від 04.05.2020 про відповідність Конституції та законам України схвалених проектів рішень сесіями Боберківської, Шандровецької, Верхньояблунської, Нижньотурівської та Нижньояблунської сільських рад щодо добровільного об`єднання Нижньояблунської ОТГ із адміністративним центром у селі Нижня Яблунька, Турківського району, Львівської області.

Відповідно до приписів статті 7 Закону №157-VІІ схвалені сільськими, селищними, міськими радами проекти рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад у п`ятиденний строк подаються Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласній державній адміністрації для надання висновку щодо відповідності цього проекту Конституції та законам України. Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласна державна адміністрація протягом 10 робочих днів з дня отримання проекту рішення щодо добровільного об`єднання територіальних громад готує відповідний висновок, що затверджується постановою Ради міністрів Автономної Республіки Крим, розпорядженням голови обласної державної адміністрації. У разі відповідності проекту рішення щодо добровільного об`єднання територіальних громад Конституції та законам України сільські, селищні, міські ради приймають рішення про добровільне об`єднання територіальних громад або про проведення місцевого референдуму щодо підтримки об`єднання територіальних громад. У разі встановлення невідповідності проекту рішення щодо добровільного об`єднання територіальних громад Конституції та законам України, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласна державна адміністрація повертає його на доопрацювання у порядку, встановленому цим Законом.

Отже, відповідність проекту рішення щодо добровільного об`єднання територіальних громад Конституції та законам України у даному випадку має встановлювати Львівська обласна державна адміністрація в межах наданих їй законом повноважень.

Беручи до уваги викладене в сукупності, суд дійшов висновку про порушення відповідачем прав та інтересів позивача щодо розгляду подання №76/02-25 від 04.05.2020 про відповідність Конституції та законам України схвалених проектів рішень сесіями Боберківської, Шандровецької, Верхньояблунської, Нижньотурівської та Нижньояблунської сільських рад щодо добровільного об`єднання Нижньояблунської ОТГ із адміністративним центром у селі Нижня Яблунька, Турківського району, Львівської області, а відтак позовна вимога щодо зобов`язання відповідача повторно розглянути подання від 04.05.2020 № 76/02-25 Нижньояблунської сільської ради про відповідність Конституції та законам України схвалених проектів рішень сесіями Боберківської, Шандровецької, Верхньояблунської, Нижньотурівської та Нижньояблунської сільських рад щодо добровільного об`єднання Нижньояблунської ОТГ із адміністративним центром у селі Нижня Яблунька, Турківського району, Львівської області і надати відповідний висновок підлягає задоволенню.

Відповідно до ч.2 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1)на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2)з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3)обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4)безсторонньо (неупереджено); 5)добросовісно; 6) розсудливо; 7)з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8)пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9)з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10)своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ст.90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Згідно ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З огляду на викладене, суд вважає, є підставними та обґрунтованими, а тому позов підлягає задоволенню в повному обсязі.

На підставі ч. 1 ст. 139 КАС України судові витрати належить стягнути на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись ст.ст. 2, 8-10, 14, 72-79, 90, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ухвалив:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Визнати протиправними дії Львівської обласної державної адміністрації по поверненні листом № 5/11-4072/0/2-20/1-11 від 18.05.2020 року на доопрацювання подання про відповідність Конституції та законам України схвалених проектів рішень сесіями Боберкіської, Шандровецької, Верхньояблунської, Нижньотурівської та Нижньояблунської сільських рад щодо добровільного об`єднання Нижньояблунської ОТГ із адміністративним центром у селі Нижня Яблунька, Турківського району, Львівської області.

2. Зобов`язати Львівську обласну державну адміністрацію (79008, м. Львів, вул. Винниченка,18; код ЄДРПОУ: 00022562) повторно розглянути подання від 04.05.2020 № 76/02-25 Нижньояблунської сільської ради про відповідність Конституції та законам України схвалених проектів рішень сесіями Боберківської, Шандровецької, Верхньояблунської, Нижньотурівської та Нижньояблунської сільських рад щодо добровільного об`єднання Нижньояблунської ОТГ із адміністративним центром у селі Нижня Яблунька, Турківського району, Львівської області і надати відповідний висновок.

3. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Львівську обласну державну адміністрацію (79008, м. Львів, вул. Винниченка,18; код ЄДРПОУ: 00022562) судовий збір у сумі 2027,00 грн (дві тисячі двадцять сім грн, 0 копійок) на користь Нижньояблунської сільської ради Турківського району (82532, Львівська область, Турківський район, с. Нижня Яблунька, вул. Центральна, 271; код ЄДРПОУ: 04373413).

Рішення може бути оскаржене, згідно зі ст. 295 КАС України, протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення набирає законної сили, згідно зі ст. 255 КАС України, після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення складений 22.09.2020.

Суддя Коморний О.І.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.09.2020
Оприлюднено25.09.2020
Номер документу91716122
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —380/5587/20

Постанова від 04.02.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Нос Степан Петрович

Ухвала від 29.12.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Нос Степан Петрович

Ухвала від 29.12.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Нос Степан Петрович

Ухвала від 21.12.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Нос Степан Петрович

Ухвала від 09.11.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Нос Степан Петрович

Ухвала від 21.09.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Коморний Олександр Ігорович

Рішення від 21.09.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Коморний Олександр Ігорович

Ухвала від 21.07.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Коморний Олександр Ігорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні