Рішення
від 31.08.2020 по справі 460/2382/20
РІВНЕНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

31 серпня 2020 року м. Рівне №460/2382/20

Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді О.М. Дудар, розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом

ОСОБА_1 доУправління соціального захисту населення Здолбунівської районної державної адміністрації про визнання протиправними та скасування рішень, В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 (позивач) звернулася з позовом до Управління соціального захисту населення Здолбунівської районної державної адміністрації (далі - відповідач) про визнання протиправними та скасування рішення від 06.03.2020 про припинення виплати державної соціальної допомоги та рішення від 10.03.2020 про повернення коштів у сумі 40714,49грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що сім`я позивача в силу закону належить до малозабезпечених, отримувала державну соціальну допомогу відповідно до приписів Закону України "Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям".

Позивач вказує, що виплату такої допомоги було припинено та зобов`язано повернути переплату у зв`язку з тим, що нею приховано інформацію про наявні транспортні засоби.

Зазначає, що жодної інформації про майновий стан сім`ї не приховувала, Один із зазначених відповідачем автомобілів було продано за довіреністю у 2009 році, а інший - знаходився в гаражі в непридатному стані після аварії та теж у липні 2018 року був проданий за довіреністю.

Звертає увагу суду на те, що будь-якого умислу на незаконне отримання соціальної допомоги не мала.

Ухвалою суду від 13.04.2020 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження та вирішено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні), встановлено відповідачу строк для подання відзиву.

Ухвалою суду від 29.04.2020 задоволено клопотання позивача - призначено розгляд справи у відкритому судовому засіданні на 13.05.2020.

06.05.2020 від Управління соціального захисту населення Здолбунівської районної державної адміністрації надійшов відзив.

В обґрунтування заперечень відповідач вказує, що спірні рішення є правомірними, оскільки позивач при зверненні за державною соціальною допомогою малозабезпеченим сім`ям з квітня 2014 року по липень 2018 року не вказувала відомості, які впливали на право на призначення допомоги, а саме: інформацію щодо наявності двох транспортних засобів, що були зареєстровані на ім`я позивача у період з 16.04.2008 по 04.07.2018.

У зв`язку з такими обставинами за позивачем рахується переплата за державною соціальною допомогою в сумі 40714,49грн.

Відповідач просив у задоволенні позовних вимог відмовити повністю.

Ухвалою від 13.05.2020 суд перейшов до розгляду справи в письмовому провадженні.

Розглянувши позовну заяву та відзив, дослідивши письмові докази, суд встановив наступні фактичні обставини справи та відповідні їм правовідносини.

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , жителька м.Здолбунів Рівненської області, є матір`ю трьох дітей: ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 ; ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_3 ; ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_4 .

Батьком ОСОБА_2 та ОСОБА_3 є ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_5 .

Батьком ОСОБА_4 є ОСОБА_6 .

Ці обставини підтверджуються паспортом громадянина України НОМЕР_1 , виданим 27.02.2007 Здолбунівським РВ УМВС України в Рівненській області, свідоцтвами про народження серії НОМЕР_2 , виданим 15.09.2006 Відділом РАЦС Здолбунівського районного управління юстиції Рівненської області, серії НОМЕР_3 , виданим 11.10.2010 Відділом РАЦС Здолбунівського районного управління юстиції Рівненської області, серії НОМЕР_3 , виданим 05.07.2018 Рівненським міським відділом ДРАЦС Головного територіального управління юстиції у Рівненській області (а.а.с.4-8).

Рішенням Здолбунівського районного суду Рівненської області від 16 жовтня 2014 року у справі №562/2210/14-ц, яке набрало законної сили 10.11.2014 (а.с.10), розірвано шлюб між ОСОБА_5 та ОСОБА_1 , стягнуто з ОСОБА_5 на користь ОСОБА_1 аліменти на утримання неповнолітніх доньок: ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_7 .

Неповнолітніх дітей, ОСОБА_2 та ОСОБА_3 , залишено проживати з ОСОБА_1 .

Факт проживання неповнолітніх дітей разом із матір`ю, ОСОБА_1 , підтверджується виданими Здолбунівською міською радою довідками про реєстрацію місця проживання особи від 12.02.2020 №02/11.1-767/1 та від 12.02.2020 №02/11.1-767/2 (а.с.9).

У шлюбі з ОСОБА_6 , батьком ОСОБА_4 , ОСОБА_1 не перебуває, з ним не проживає.

У період з квітня 2014 року по березень 2020 року безперервно ОСОБА_1 отримувала державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям.

Ці обставини визнаються сторонами, а тому в силу ч.1 ст.78 Кодексу адміністративного судочинства України не підлягають доказуванню.

Рішенням Управління соціального захисту населення Здолбунівської районної державної адміністрації від 06.03.2020 сім`ї ОСОБА_1 з 01.03.2020 було припинено виплату державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям з причин приховування або навмисного подання недостовірних даних про доходи та майновий стан (а.с.72).

Підставою для припинення виплати сім`ї позивача державної соціальної допомоги та розрахунку переплати такої допомоги стала інформація, отримана 5 березня 2020 року державним соціальним інспектором в результаті аналітичного пошуку транспортних засобів за "НАІС ДДАІ" МВС України про наявність зареєстрованих за ОСОБА_1 двох транспортних засобів : у період з 16.04.2008 по 04.07.2018 - FIAT LINEA 1368 (2008), НОМЕР_7, №двиг. НОМЕР_4 ; у період з 01.10.2008 по 12.10.2019 - DAEWOO LANOS 1498 (1998), НОМЕР_8, №двиг. НОМЕР_5 (а.с.94).

Листом від 06.03.2020 Управління соціального захисту населення Здолбунівської районної державної адміністрації повідомило ОСОБА_1 про припинення з 01.03.2020 по 31.08.2020 виплати державної соціальної допомоги (а.с.12).

Листом від 10.03.2020 №1241/03-23/20 Управління соціального захисту населення Здолбунівської районної державної адміністрації повідомило ОСОБА_1 про переплату державної соціальної допомоги в сумі 40714,49грн та необхідність повернути вказані кошти на зазначений у листі рахунок (а.с.12, зворот).

Вважаючи рішення відповідача про припинення виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям та про повернення такої допомоги протиправними, позивач звернулася з даним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Відповідно до ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.

Статтею 46 Конституції України визначено, що громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.

На реалізацію конституційних гарантій права громадян на соціальний захист - забезпечення рівня життя не нижчого від прожиткового мінімуму шляхом надання грошової допомоги найменш соціально захищеним сім`ям спрямований Закон України "Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям" від 01.06.2000 №1768-III (далі - Закон №1768-III).

Відповідно до ст.1 Закону №1768-III, державна соціальна допомога малозабезпеченим сім`ям (далі - державна соціальна допомога) - щомісячна допомога, яка надається малозабезпеченим сім`ям у грошовій формі в розмірі, що залежить від величини середньомісячного сукупного доходу сім`ї.

Згідно зі ст.3 Закону №1768-III, право на державну соціальну допомогу мають малозабезпечені сім`ї, які постійно проживають на території України.

За приписами ст.4 Закону №1768-III (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) для надання соціальної допомоги подається заява уповноваженим представником сім`ї до місцевої державної адміністрації або до виконавчого комітету сільської, селищної ради.

У заяві дається згода сім`ї на збір інформації про неї, про її власність, доходи та майно, що необхідна для мети цього Закону. Місцеві державні адміністрації для мети цього Закону мають право користуватися всіма офіційними джерелами інформації, в тому числі й інформацією органів доходів і зборів.

Державна соціальна допомога призначається з місяця звернення, якщо протягом місяця подано всі необхідні документи.

Рішення про призначення державної соціальної допомоги чи про відмову в її наданні приймається місцевою державною адміністрацією протягом десяти календарних днів і наступного після його прийняття дня надсилається уповноваженому представнику малозабезпеченої сім`ї.

Рішення про відмову в наданні державної соціальної допомоги має бути вмотивованим і містити роз`яснення порядку його оскарження.

Порядок призначення та виплати державної соціальної допомоги встановлюється Кабінетом Міністрів України.

На виконання зазначеної норми постановою Кабінету Міністрів України 24.02.2003 №250 затверджено Порядок призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям (далі - Порядок №250).

Згідно із п.2 Порядку №250, державна соціальна допомога малозабезпеченим сім`ям (далі - соціальна допомога) призначається і виплачується у грошовій формі малозабезпеченим сім`ям, які постійно проживають на території України, мають середньомісячний сукупний дохід, нижчий від прожиткового мінімуму для сім`ї.

За пунктом 6 Порядку №250 (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) для призначення соціальної допомоги уповноважений представник сім`ї подає органу праці та соціального захисту населення, зокрема, декларацію про доходи та майно.

Згідно з п.12 Порядку №250, у разі коли особами, які входять до складу сім`ї, навмисно подано недостовірні відомості чи приховано відомості, що вплинули або могли вплинути на встановлення права на соціальну допомогу та визначення її розміру, виплата соціальної допомоги припиняється з місяця, в якому виявлено порушення. На наступний строк допомога може бути призначена не раніше ніж через шість місяців починаючи з першого числа місяця виявлення порушення.

Відповідно до п.25 Порядку № 250, виплата раніше призначеної соціальної допомоги припиняється, зокрема, якщо сім`єю приховано або навмисно подано недостовірні дані про її доходи та майновий стан, що вплинули на встановлення права на соціальну допомогу і визначення її розміру, внаслідок чого були надміру виплачені кошти, - з місяця, в якому виявлено порушення.

Відповідно до абз.4 ч.1 ст.7 Закону №1768-III, державна соціальна допомога не призначається, зменшується її розмір або припиняється виплата у випадках, коли: у власності чи володінні малозабезпеченої сім`ї є друга квартира (будинок) за умови, що загальна площа житла перевищує 21 квадратний метр на одного члена сім`ї та додатково 10,5 квадратного метра на сім`ю, чи більше одного автомобіля, транспортного засобу (механізму).

За приписами ч.2 ст.7 Закону №1768-III, за наявності обставин, передбачених у частині першій цієї статті, державна соціальна допомога може бути призначена місцевою державною адміністрацією на підставі рішень районних, районних у містах Києві та Севастополі державних адміністрацій та виконавчих комітетів міських і районних у містах (у разі їх створення) рад у разі, якщо, зокрема, у малозабезпеченій багатодітній сім`ї виховуються троє або більше дітей віком до 18 років (якщо діти навчаються за денною формою навчання у закладах загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої і вищої освіти, але не довше ніж до досягнення ними 23 років).

Згідно із ч.4 ст.7 Закону №1768-III, якщо сім`єю навмисно подано недостовірні відомості чи приховано відомості, що вплинули або могли вплинути на встановлення права на соціальну допомогу та на визначення її розміру, виплата призначеної соціальної допомоги припиняється з місяця, в якому виявлено порушення.

Аналіз наведених норм права дає підстави для висновку про те, що припинення виплати та повернення виплаченої соціальної допомоги з підстав, передбачених абз.4 ч.1 ст.7 Закону №1768-III, можливе за наявності таких обов`язкових умов:

- у власності чи володінні малозабезпеченої сім`ї є більше одного автомобіля, транспортного засобу (механізму);

- відсутність обставин, передбачених ч.2 ст.7 Закону №1768-III;

- дотримання процедури прийняття рішення місцевою державною адміністрацією про призначення соціальної допомоги у разі, коли є обставини та умови, передбачені ч.ч.1, 2 ст.7 Закону №1768-III;

- наявність ознак навмисного подання недостовірних відомостей чи приховання відомостей, що вплинули або могли вплинути на встановлення права на державну соціальну допомогу та на визначення її розміру.

Тобто, сам факт сам факт виявлення у власності малозабезпеченої сім`ї більше одного автомобіля, транспортного засобу (механізму) не є безумовною підставою, яка виключає можливість призначення соціальної допомоги.

Судом встановлено, що рішення Управління соціального захисту населення Здолбунівської районної державної адміністрації про припинення виплати сім`ї ОСОБА_1 державної соціальної допомоги малозабезпеченій сім`ї від 27.02.2020 прийнято у зв`язку з тим, що сім`єю приховано або навмисно подано недостовірні дані про її доходи та майновий стан (а.с.72).

При цьому, згідно з листом Управління соціального захисту населення Здолбунівської районної державної адміністрації від 10.03.2010 №1241/03-23/20, сума переплати позивачу соціальної допомоги становить 40714,49грн (а.с.73), а згідно з довідкою-розрахунком зазначена сума переплати визначена відповідачем за періоди: з 01.04.2017 по 31.09.2018 та з 01.03.2020 по 31.03.2020 (а.с.71).

Матеріалами справи підтверджено, що за рішеннями Управління соціального захисту населення Здолбунівської районної державної адміністрації від 07.04.2017, від 10.10.2017, від 04.04.2018, від 07.10.2019 на підставі заяв ОСОБА_1 від 07.04.2017, від 05.10.2017, від 04.04.2018, від 03.10.2019 її сім`я отримувала державну соціальну допомогу як малозабезпечена (а.а.с.74-76, 79-81, 84-86, 89-91).

До зазначених заяв про призначення соціальної допомоги ОСОБА_1 було додано декларації про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги від 06.04.2017, від 05.10.2017, від 04.04.2018, від 03.10.2019 Вказані декларації не містять жодної інформації про транспортні засоби (а.а.с.77-78, 82-83, 87-88, 92-93).

Як зазначено судом вище, підставою для припинення виплати сім`ї позивача державної соціальної допомоги та розрахунку переплати такої допомоги стала отримана державним соціальним інспектором інформація про наявність зареєстрованих за ОСОБА_1 двох транспортних засобів.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, ОСОБА_1 вказує, що не подавала свідомо неправильні відомості про майновий стан, оскільки вважала проданим за довіреністю автомобіль марки "DAEWOO" моделі "LANOS" ще у 2009 році гр.гр. ОСОБА_7 та ОСОБА_8 , а автомобіль марки "FIAT" моделі "LINEA" у 2013 році під час дорожньо-транспортної пригоди був пошкодженим та знаходився в гаражі у непридатному для експлуатації стані, у липні 2018 переданий за довіреністю (фактично проданий) гр.гр. ОСОБА_9 та ОСОБА_10 .

Обставини щодо надання ОСОБА_1 довіреностей на керування транспортними засобами гр.гр. ОСОБА_7 та ОСОБА_8 , а також гр.гр. ОСОБА_9 та ОСОБА_10 підтверджуються витягом з Єдиного реєстру довіреностей від 17.03.2020 (а.а.с.14-15).

Відповідно до ст.13 Закону №1768-III, контроль за правильністю надання державної соціальної допомоги та використання коштів Державного бюджету України, спрямованих на надання державної соціальної допомоги, здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері соціального захисту, безпосередньо та через керівника та уповноважених ним осіб центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю.

Згідно із п.27 Порядку № 250, контроль за правильністю призначення і виплати соціальної допомоги здійснює орган соціального захисту населення безпосередньо та через соціальних інспекторів. Органи соціального захисту населення мають право робити запити та у строк до 15 календарних днів з дня надходження відповідного запиту безоплатно отримувати від територіальних органів ДФС, інших органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування інформацію, необхідну для перевірки достовірності даних, отриманих від осіб, які звертаються за призначенням державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям.

За приписами п.28 Порядку №250, якщо сім`єю приховано або навмисно подано недостовірні дані про її доходи та майновий стан, що вплинуло на встановлення права на призначення соціальної допомоги та визначення її розміру, внаслідок чого були надміру виплачені кошти, органи соціального захисту населення:

визначають обсяг надміру виплачених коштів та встановлюють строки їх повернення залежно від матеріального стану сім`ї;

повідомляють уповноваженого представника малозабезпеченої сім`ї про обсяг надміру виплачених коштів та строки їх повернення;

у разі врахування надміру виплачених коштів при виплаті соціальної допомоги у наступні періоди провадять щомісячні відрахування на підставі своїх рішень у розмірі не більш як 20 відсотків суми, що підлягає виплаті;

у разі неповернення надміру виплачених коштів добровільно в установлені строки вирішують питання про їх стягнення у судовому порядку.

Аналіз вищевикладених правових норм свідчить про те, що право припинення виплати соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям і визначення обсягу надміру виплачених коштів та встановлення строків їх повернення залежно від матеріального стану сім`ї виникає у відповідача лише в разі виявлення, що сім`єю приховано або навмисно подано недостовірні дані про її доходи та майновий стан, що вплинуло на встановлення права на призначення соціальної допомоги та визначення її розміру.

Таким чином, обов`язковою умовою для повернення надміру виплачених коштів є умисні дії з подання недостовірних відомостей чи їх приховування.

Суд враховує, що ОСОБА_1 не має юридичної освіти. Зазначена обставина впливає на її правосвідомість та потягнула спотворене розуміння цивільно-правових інститутів "довіреності" і "договору купівлі-продажу", що є поширеним серед громадян України та призводить до укладення удаваних правочинів.

Враховуючи викладене та встановлене судом праворозуміння ОСОБА_1 , суд дійшов висновку, що у діях позивача відсутній умисел щодо приховування чи подання недостовірних відомостей щодо володіння транспортними засобами.

Вирішуючи даний спір по суті, суд звертає увагу на те, що ст.4 Закону №1768-III передбачено право відповідача користуватись усіма офіційними джерелами інформації при призначенні допомоги малозабезпеченим сім`ям, натомість відповідач таким правом не скористався аж до березня 2020 року, переклавши тягар відповідальності на позивача.

Крім того, відповідачем суду не надано жодних доказів дотримання процедури прийняття рішення місцевою державною адміністрацією про призначення соціальної допомоги у разі існування обставин та умов, передбачених ч.ч.1, 2 ст.7 Закону №1768-III.

Суд також зазначає, що з 30.06.2018 (дата народження дитини ОСОБА_4 ) сім`я ОСОБА_1 стала багатодітною, в якій виховується троє дітей віком до 18 років.

Отже, на момент прийняття Управлінням соціального захисту населення Здолбунівської районної державної адміністрації рішення про призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченій сім`ї від 07.10.2020 та рішення про припинення виплати такої допомоги від 06.03.2020 існувала обставина, передбачена ч.2 ст.7 Закону №1768-III.

Судом встановлено, що декларація про доходи та майновий стан ОСОБА_1 від 03.10.2019 свідчить про те, що сім`я не має власного житла та жодних інших доходів, крім державної соціальної допомоги . Членами сім`ї позивача є лише її неповнолітні діти (а.а.с.77-78).

Згідно зі свідоцтвами про народження серії НОМЕР_2 , серії НОМЕР_3 та серії НОМЕР_3 станом на 06.03.2020 дітям позивача виповнилося повних 13, 9 та 1 рік (а.а.с.6-8).

За таких обставин, позбавлення сім`ї ОСОБА_1 права на отримання державної соціальної допомоги та вимога повернути надміру сплачені кошти допомоги в сумі 40714,49грн буде не лише надмірним матеріальним тягарем власне для позивача, а й залишить без засобів існування її малолітню та неповнолітніх дітей.

Суд також зазначає, що в порушення вимог ст.4 Закону №1768-III рішення Управління соціального захисту населення Здолбунівської районної державної адміністрації від 06.03.2020 не є належно мотивованим, не містить посилань на конкретну норму чинного законодавства та не містить роз`яснення порядку його оскарження.

У сукупності викладеного, суд дійшов висновку що рішення Управління соціального захисту населення Здолбунівської районної державної адміністрації від 06.03.2020 про припинення виплати державної соціальної допомоги прийнято, а дії щодо розрахунку надміру сплачених сум такої допомоги - вчинені необґрунтовано, без урахування усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії), без дотримання принципів добросовісності та розсудливості, непропорційно - без дотримання необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямовані ці рішення та дії. Тобто, не відповідають критеріям, встановленим ч.2 ст.2 КАС України.

Відповідно до ч.1 ст.77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин (ч.2 ст.77 КАС України).

Згідно з ч.1 ст.72 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

За приписами ст.90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Беручи до уваги приписи зазначених норм, оцінюючи наявні в матеріалах справи докази в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позов ОСОБА_1 слід задовольнити.

Оскільки судом встановлено, що у межах спірних правовідносин жодного рішення про визначення надміру виплачених сім`ї ОСОБА_1 коштів державної соціальної допомоги Управлінням соціального захисту населення Здолбунівської районної державної адміністрації не було прийнято (доказів про таке суду не надано), то захистити порушене право позивача слід шляхом визнання протиправними рішення відповідача про припинення виплати соціальної допомоги та дій щодо визначення надміру сплачених коштів допомоги й зобов`язання позивача ці кошти повернути.

З огляду на викладене, позов ОСОБА_1 підлягає до задоволення.

Відповідно до ч.1 ст.139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Суд встановлено, що позивачем сплачено судовий збір у сумі 1681,60грн, що підтверджується квитанцією від 06.04.2020 №0s8s3572м (а.с.24).

Отже, суд стягує на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача судові витрати зі сплати судового збору в зазначеній сумі.

Керуючись статтями 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В :

Позовні вимоги ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_6 ) до Управління соціального захисту населення Здолбунівської районної державної адміністрації (вул.Василя Жука, буд.1, м.Здолбунів, Рівненська область, код за ЄДРПОУ 03195458) про визнання протиправними та скасування рішень задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Управління соціального захисту населення Здолбунівської районної державної адміністрації від 6 березня 2020 року про припинення виплати сім`ї ОСОБА_1 державної соціальної допомоги малозабезпеченій сім`ї.

Визнати протиправними дії Управління соціального захисту населення Здолбунівської районної державної адміністрації щодо визначення ОСОБА_1 переплати державної соціальної допомоги малозабезпеченій сім`ї в сумі 40714,49грн та зобов`язання повернути зазначені кошти.

Стягнути на користь ОСОБА_1 за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, Управління соціального захисту населення Здолбунівської районної державної адміністрації, судові витрати зі сплати судового збору в сумі 1681,60грн.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або справу розглянуто в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складено 31 серпня 2020 року.

Суддя О.М. Дудар

СудРівненський районний суд Рівненської області
Дата ухвалення рішення31.08.2020
Оприлюднено24.09.2020
Номер документу91716485
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —460/2382/20

Рішення від 31.08.2020

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

О.М. Дудар

Ухвала від 15.05.2020

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Дудар О.М.

Ухвала від 13.05.2020

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Дудар О.М.

Ухвала від 29.04.2020

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Дудар О.М.

Ухвала від 13.04.2020

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Дудар О.М.

Ухвала від 31.03.2020

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Дудар О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні