ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
29000, м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98
У Х В А Л А
"22" вересня 2020 р.Справа №924/669/17
Господарський суд Хмельницької області у складі:
суддя Димбовський В.В., при секретарі судового засідання Потерба О.О., розглянувши матеріали справи
за заявою Публічного акціонерного товариства Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України", м. Київ
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Газторг Україна", м. Хмельницький
про порушення справи про банкрутство
Представники:
від кредитора (ПАТ Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України"): не з`явився
за участі арбітражного керуючого Пурія Р.П. (присутній в судовому засіданні 01.09.2020р.)
Ухвала виноситься 22.09.2020р., оскільки в судовому засіданні 01.09.2020р. оголошувалась перерва.
Ухвалою господарського суду Хмельницької області від 22 серпня 2017 року порушено провадження у справі про банкрутство ТОВ "Газторг Україна", м.Хмельницький, введено мораторій на задоволення вимог кредиторів боржника, введено процедуру розпорядження майном боржника на строк 115 календарних днів, розпорядником майна боржника призначено арбітражного керуючого Пурія Руслана Петровича ( АДРЕСА_1 ; поштова адреса: 79066, м. Львів - 66 а/с 8110; свідоцтво №159 від 07 лютого 2013 року). Вжито заходів щодо забезпечення вимог кредиторів шляхом заборони боржнику та власнику майна (органу, уповноваженому управляти майном) боржника приймати рішення щодо ліквідації, реорганізації боржника, а також відчужувати основні засоби та предмети застави, призначено попереднє засідання у справі №924/669/17.
22 серпня 2017 року оприлюднено на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України оголошення про порушення судом справи про банкрутство №924/669/17.
Ухвалою суду першої інстанції від 24 жовтня 2017 року затверджено реєстр вимог кредиторів ТОВ "Газторг Україна" в загальній сумі 98 419 356,07грн.
Ухвалою господарського суду Хмельницької області від 14 листопада 2017 року продовжено строк процедури розпорядження майном у справі №924/669/17 про банкрутство ТОВ "Газторг Україна" м. Хмельницький.
Постановою господарського суду Хмельницької області від 05 вересня 2018 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Газторг Україна" визнано банкрутом, припинено процедуру розпорядження майном та відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором Товариства з обмеженою відповідальністю "Газторг Україна", призначено арбітражного керуючого Пурія Руслана Петровича.
До господарського суду Хмельницької області 09 жовтня 2019 року подано клопотання ліквідатора - арбітражного керуючого Пурія Р.П. №02-10/30/19 від 03 жовтня 2019 року про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу ТОВ "Газторг Україна". Також, на адресу місцевого суду подано звіт ліквідатора (підсумковий) №02-10/27-09/19 від 27 вересня 2019 року про проведену роботу в ліквідаційній процедурі ТОВ "Газторг України" з додатками на 269 арк.
Ухвалою господарського суду Хмельницької області від 19 грудня 2019 року у справі №924/669/17 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Газторг Україна" затверджено звіт ліквідатора - арбітражного керуючого Пурія Р.П. №02-10/27-09/19 від 27 вересня 2019 року та ліквідаційного балансу ТОВ "Газторг Україна"; вимоги Акціонерного товариства Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України", м. Київ, а також вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений Законом строк або відхилені господарським судом, вважати погашеними, виконавчі документи за відповідними вимогами визнати такими, що не підлягають виконанню; Товариство з обмеженою відповідальністю "Газторг Україна" зареєстроване за юридичною адресою: 29013, м. Хмельницький, пр. Миру, 57/3, оф.3, ідентифікаційний код 36185253, ліквідовано. Скасовано мораторій і заходи забезпечення вимог кредиторів, що були введені ухвалою господарського суду від 22 серпня 2017 року. Провадження у справі №924/669/17 закрито.
Постановою Північно-західного апеляційного господарського суду від 03.03.2020р. апеляційну скаргу Акціонерного товариства Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України" на ухвалу господарського суду Хмельницької області від 19 грудня 2019 року у справі №924/669/17 залишено без задоволення. Ухвалу господарського суду Хмельницької області від 19 грудня 2019 року у справі №924/669/17 залишено без змін.
Постановою Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду від 17.06.2020р. касаційну скаргу Акціонерного товариства "Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України" задоволено, ухвалу Господарського суду Хмельницької області від 19.12.2019 та постанову Північно-Західного апеляційного господарського суду від 03.03.2020 у справі №924/669/17 скасовано, справу №924/669/17 направлено на новий розгляд до господарського суду Хмельницької області.
Згідно протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 21.07.2020р. справу передано на новий розгляд судді Димбовському В.В.
Ухвалою суду від 27.07.2020р. справу №924/669/17 за заявою Публічного акціонерного товариства Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України" до Товариства з обмеженою відповідальністю "Газторг Україна" про порушення справи про банкрутство прийнято до свого провадження та призначено до розгляду у судовому засіданні на 01.09.2020р.; зобов`язано кредиторів та ліквідатора надати суду письмові пояснення у справі з урахуванням вказівок, що містяться у постанові Верховного Суду від 17.06.2020р. №924/669/17; зобов`язано Державного реєстратора Відділу державної реєстрації ЮОФОП управління з питань реєстрації Хмельницької міської ради внести до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України запис про відміну державної реєстрації припинення юридичної особи ТОВ "Газторг Україна", зареєстрованого за юридичною адресою: 29013, м. Хмельницький, пр. Миру, 57/3, оф.3, ідентифікаційний код 36185253.
У судовому засіданні 01.09.2020р. було оголошено перерву на 22.09.2020р.
21.09.2020р. на адресу суду надійшли письмові пояснення ліквідатора, у яких зазначається, що аналіз фінансового стану боржника досліджувався під час розгляду справи ще на стадії процедури розпорядження майна боржника і оскільки не містив фактів ознак дій з приховування банкрутства, фіктивного банкрутства чи доведення до банкрутства, не вимагав додаткового з`ясування обставин та фактів щодо можливості покладення субсидіарної відповідальності за зобов`язаннями боржника на його керівника та/або засновників. Звіт про фінансовий аналіз щодо виявлення ознак неплатоспроможності та ознак дій з приховуваного банкрутства, фіктивного банкрутства чи доведення до банкрутства ТзОВ "Газторг Україна" від 03.11.2017р. Приватного підприємства "Каштан-ЛВ" розпорядником майна долучено до матеріалів справи про банкрутство, був розглянутим в судовому засіданні, а також приймався до уваги без застережень, заперечень або зауважень в процесі прийняття комітетом кредиторів рішення щодо застосування до Боржника процедури ліквідації. Проаналізувавши діяльність ТзОВ "Газторг Україна" зроблено висновок, що протягом аналізованих періодів (станом на 01 січня 2015-го року (за 2014-ий рік) та на 01 жовтня 2015-го року (за дев`ять місяців 2015-го року), а також аналізувались додаткові дані 2017-го року) господарська діяльність підприємством не проводилась. Враховуючи, що боржник не здійснював господарську діяльність, жодні господарські договори з 2014 року боржником не укладались.
Щодо неправомірних дій відповідальних осіб боржника, ліквідатора зазначив, що інформація не встановлена, тому враховуючи дані системи показників оцінки фінансового стану, економічні ознаки дій з доведення до банкрутства відсутні. Ознаки навмисного погіршення фінансово-господарського стану підприємства не встановлено, оскільки не має місце приховування та заниження оцінки майна, необґрунтованого зменшення або збільшення штату підприємства (працівники відсутні) та інвестиційної діяльності. В процесі аналізу не встановлено, що боржником подані недостовірні відомості про своє майно в фінансовій звітності або в інших документах, що свідчать про його фінансове та майнове становище. Ознаки дій з приховування банкрутства відсутні. Окрім цього, не встановлювалось також факту доведення до банкрутства засновниками та керівником боржника у відповідному вироку суду, що набрав законної сили. Враховуючи викладене, після проведення аналізу фінансового стану боржника не встановлено ознак доведення до банкрутства, ознак фіктивного банкрутства, ознаки приховування банкрутства, а відповідно заявлення вимог до третіх осіб, які несуть субсидіарну відповідальність за зобов`язаннями боржника ліквідатором у ліквідаційній процедурі не представлялось необхідним, так як вина засновників, керівника боржника у доведенні підприємства до банкрутства не встановлена. Факти відчуження або безоплатної передачі (дарування) об`єктів нерухомості боржником іншим особам саме у період, коли у боржника виникли обставини стійкої неплатоспроможності перед кредиторами, що свідчить про намагання боржника ухилитися від виконання грошових зобов`язань шляхом виведення активів від можливого звернення стягнення на ці активи на користь кредиторів, не підтверджено.
Ліквідатор вважає, що під час проведення ліквідаційної процедури ліквідатором здійснювалися всі можливі документально підтверджені ліквідаційні заходи стосовно провадження у справі про банкрутство та виявлення майна банкрута у тому числі заходи щодо реалізації передбаченого ч.2 ст. 61 Кодексу України з процедур банкрутства права стосовно з`явлення вимоги до третіх осіб, які відповідно до законодавства несуть субсидіарну відповідальність за зобов`язаннями боржника, а ухвалюючи рішення про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу ТзОВ "Газторг Україна" Господарський суд Хмельницької області не мав підстав для покладення субсидіарної відповідальності на засновників та керівника Боржника. Ознаки доведення до банкрутства юридичної особи-боржника в діях колишнього власника Боржника ОСОБА_1 встановлено не було, підстав для відповідного звернення до суду не було. Крім того, як зазначено у матеріалах справи та поясненнях кредитора, ОСОБА_1 перестав бути учасником та керівником Боржника з 27.08.2014 року.
Окремо ліквідатор зазначає, що звернення ліквідатора з позовом до ОСОБА_1 є завідомо безперспективним з огляду на сплив строку позовної давності по відношенню до дій останнього на посаді як керівника так і учасника Боржника. Стосовно звернення з відповідними позовами до інших осіб, то Кредитор таких вимог не заявляє у своїх поясненнях. Таким чином, у ліквідатора відсутні підстави для звернення з відповідним позовом до учасників та/або керівників Боржника окрім самого факту недостатності майна Боржника для погашення заборгованості перед Кредиторами.
В судове засіданні представник кредитора та ліквідатор не з`явились. На адресу суду ліквідатор надіслав клопотання про розгляд справи без участі ліквідатора.
З огляду на наведене, зважаючи на належне повідомлення сторін про час та місце розгляду справи, вимоги розумності строку судового розгляду, суд приходить до висновку, що справа може бути розглянута за наявними у ній документами, а неявка сторін не призводить до неможливості її вирішення.
Розглянувши звіт ліквідатора і ліквідаційний баланс банкрута, дослідивши пояснення ліквідатора, господарським судом встановлено наступне.
Банкрут - Товариство з обмеженою відповідальністю "Газторг Україна", зареєстрований за юридичною адресою: м. Хмельницький значиться за місцезнаходженням: 29000, м. Хмельницький, Проспект Миру буд.57/3 оф.3; ідентифікаційний код 36185253.
Заборгованість ТОВ "Газторг", м. Хмельницький перед кредитором, згідно затвердженого ухвалою суду реєстру, визначена в розмірі 98 419 356,07грн.
За результатами зборів кредиторів ТОВ "Газторг Україна" (протокол №1 від 06.11.2017р.) прийнято рішення про формування комітету кредиторів ТзОВ "Газторг Україна" одноособово у складі Публічного акціонерного товариства Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України", а за результатом роботи комітету кредиторів Товариства з обмеженою відповідальністю "Газторг Україна" (Протокол№2 від 06.11.2017р.) прийнято рішення про обрання головою комітету кредиторів представника Публічного акціонерного товариства Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України".
05.09.2018р. постановою суду області Товариство з обмеженою відповідальністю "Газторг Україна" визнано банкрутом, припинено процедуру розпорядження майном та відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором призначено арбітражного керуючого Пурія Р.П.
07.10.2019р. ліквідатором подано на затвердження звіт про проведену роботу та ліквідаційний баланс з відповідними додатками.
Відповідно до поданого суду ліквідаційного балансу станом на 27.09.2019р., заборгованість по оплаті праці у банкрута відсутня.
З метою виявлення додаткових резервів для погашення вимог кредиторів, ліквідатором направлялись звернення на адресу засновників банкрута в частині можливої реалізації ними своїх прав у відповідності до ст.5 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", однак відповіді та результативних наслідків звернення не отримано.
Ліквідатором також вжито передбачені Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (діяв на час подання звіту) та у відповідності до ст.ст. 58-67 Кодексу України з процедур банкрутства заходи щодо виявлення активів банкрута, зокрема, проведено інвентаризацію майна та направлено запити в реєструючі органи, на які отримано відповіді.
Так, дії ліквідатора були спрямовані на організацію збереження, пошук та повернення майна банкрута, проведення технічної інвентаризації нерухомого майна, реалізацію майна, погашення вимог кредиторів, а також ведення поточних справ ліквідаційної процедури.
Згідно результатів проведеної ліквідатором інвентаризації основних засобів, оборотних чи інших активів за банкрутом не виявлено, що підтверджується протоколами інвентаризаційної комісії, інвентаризаційними описами, звіряльними відомостями, актами інвентаризації, тощо.
ГУ ДФС у Хмельницькій області, листом №12332/10/22-01-08-01-12 від 05.09.2017р., повідомлено про відсутність податкової заборгованості, та про відкритий 04.03.2014р. банківський рахунок у ПАТ "УКРІНБАНК" № НОМЕР_1 (валюта рахунку - українська гривня), а також відкритий 17.04.2014р. банківський рахунок у ПАТ" БАНК "УКРАЇНСЬКИЙ КАПІТАЛ" № НОМЕР_2 (валюта рахунку - українська гривня)
Фонд гарантування вкладів фізичних осіб, за зверненням щодо залишку коштів по рахунку ТОВ "Газторг Україна", відкритому в ПАТ "УКРІНБАНК" листом від 08.12.2017р. №27-24928/А, повідомив про неможливість надати запитувану інформацію.
На здійснений запит у банківську установу ПАТ "УКРІНБАНК" отримано відповідь від 23.05.2019р. №555/113, згідно якої стан рахунку № НОМЕР_1 клієнта ПАТ "УКРІНБАНК" ТОВ "Газторг Україна" арештований, залишок відсутній.
ПАТ банк "УКРАЇНСЬКИЙ КАПІТАЛ" листом від 17.10.2018р. №19/9/34-237 повідомив про закриття 28.09.2018р. банківського рахунку №260080724400.
Державною податковою інспекцією у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві, листом №7908/п/26-55-08-01 від 29.11.2017р., повідомлено, що станом на 28.11.2017р. ТОВ "ГАЗТОРГ УКРАЇНА" (податковий номер 36185253) не значиться на обліку в ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві.
Головним управлінням ДФС у Хмельницькій області, листом №12332/10/22-01-08-01-12 від 05.09.2017р., повідомлено про відсутність податкової заборгованості.
Управлінням Держпраці у Хмельницькій області листом №4899/17 від 24.08.2017р. повідомлено, що реєстраційні дії господарювання щодо великотоннажних та інших технологічних транспортних засобів, що не підлягають експлуатації на вулично- дорожній мережі загального користування в Управлінні Держпраці у Хмельницькій області, банкрут не здійснював.
Територіальними управліннями Держпраці України надано інформацію про відсутність реєстрації великотоннажних та інших технологічних транспортних засобів, що не підлягають експлуатації на вулично-дорожній мережі загального користування та їх наявності за ТОВ "Газторг Україна", зокрема у листах: Головного Управління Держпраці у Київській області від 07.12.2017р. №11/2/12872; Головного Управління Держпраці у Чернівецькій області від 04.12.2017р. №З 196/0/09-2/17; Головного Управління Держпраці у Сумській області від 07.12.2017р. №9525/15-28/05217/7176; Головного Управління Держпраці у Луганській області від 07.12.2017р. №01- 15/4561; Головного Управління Держпраці у Миколаївській області від 11.12.2017р. №09/4807; Головного Управління Держпраці у Тернопільській області від 21.12.2017р. №4251/01-05-8.1/17; Головного Управління Держпраці у Рівненській області від 12.12.2017р. №01-12/4679; Головного Управління Держпраці у Полтавській області від 15.12.2017р. №08-1 /623 8; Головного Управління Держпраці у Кіровоградській області від 11.12.2017р. №01-22-09/496717; Головного Управління Держпраці у Закарпатській області від 30.11.2017р. №07- 07/4085; Головного Управління Держпраці у Дніпропетровській області від 18.12.2017р. №10129-20/04; Головного Управління Держпраці у Дніпропетровській області стосовно Криворізького гірничопромислового територіального управління - від 09.01.2018р. №206- 21/04; Головного Управління Держпраці у Вінницькій області від 04.12.2017р. №4676/17-13/11; Головного Управління Держпраці у Житомирській області від 12.12.2017р. №5341; Головного Управління Держпраці у Одеській області від 12.12.2017р. №15/01-33-15039; Головного Управління Держпраці у Херсонській області від 29.12.2017р. №01- 08/1/2871; Головного Управління Держпраці у Чернігівській області від 08.12.2017р. №01-06/6985; Головного Управління Держпраці у Харківській області від 30.11.2017р. №14686/05-18/ 150723; Головного Управління Держпраці у Донецькій області від 30.11.2017р. №11/8355; Головного Управління Держпраці у Львівській області від 05.12.2017р. №12319/2/9-09; Головного Управління Держпраці у Хмельницькій області від 04.12.2017р. №6275/17; Головного Управління Держпраці у Волинській області від 01.12.2017р. №3381/01-06.
Київською міською митницею ДФС України, листом №11465/10/26-70-07 від 11.12.2017р., повідомлено, що згідно бази даних електронних копій митних декларацій Київської міської митниці ДФС за період з 01.01.2014 по 06.12.2017 митні оформлення ТОВ Газторг Україна" (код ЕДРПОУ 36185253), станом на 06.12.2017 відсутні.
Хмельницькою митницею ДФС України, листом №19/22-70-00.2-18-08 від 29.08.2017р., повідомлено, що станом на 28.08.2017р. ТОВ "Газторг Україна" (код ЄДРПОУ 36185253) на обліку в органах доходів і зборів не перебуває, митних складів в зоні діяльності Хмельницької митниці ДФС не має.
Листом №33-26-0.21-8375/2 17 від 22.11.2017р. Головне управління Держгеокадастру у м. Києві повідомило, що державна реєстрація земельних ділянок в Державному земельному кадастрі на території м.Києва та рішення про передачу їх у власність/користування ТОВ "Газторг Україна" (код ЕДРПОУ 36185253), в Головному управлінні Держгеокадастру у м. Києві відсутні.
Згідно листа №0-22 0.2-8298/2-17 від 11.09.2017р. Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області вказало, що земельних ділянок зареєстрованих за ТОВ "Газторг Україна" (код 36185253) на території Хмельницької області не виявлено.
Головним сервісним центром Міністерства внутрішніх справ України, відповідно до листа №31/154/1 від 27.11.2017р., повідомлено, що за наявною станом на 27.11.2017 у базі даних Єдиного державного реєстру МВС інформацією, зареєстровані за ТОВ "Газторг Україна" транспортні засоби не значаться і раніше не реєструвалися.
Регіональним сервісним центром Міністерства внутрішніх справ в Хмельницькій області, Територіальним сервісним центром №6841, листом №31/22/1-1190, повідомлено, що станом на 31.08.2017року згідно регіональної автоматизованої бази даних "Автомобіль" та Єдиного державного реєстру Міністерства внутрішніх справ стосовно зареєстрованих транспортних засобів та їх власників, зареєстрованих в регіоні автотранспортних засобів за ТОВ "Газторг Україна" (код 36185253) не виявлено.
Головне управління статистики у м. Києві, листом №10.2-714 від 27.11.2017р., повідомило, що ТОВ "Газторг Україна" в базі даних ЄДРПОУ по м. Києву не має філій (відокремлених підрозділів).
Головне управління статистики у Хмельницькій області, листом №14.2-10/1085 від 31.08.2017р., повідомило, що ТОВ "Газторг Україна" (код ЄДРПОУ 36185253) до органів державної статистики фінансову звітність не подавало та, що в інформаційній базі ЄДРПОУ не знайдено жодного підприємства, для яких ТОВ "Газторг Україна" є головним.
Згідно листа №02-1734 від 11.12.2017р., Хмельницький міський РЕМ повідомив про відсутність договірних відносин ПАТ "Хмельницькобленерго" з ТОВ "Газторг Україна".
МКП "Хмельницьктеплокомуненерго", листом від 11.12.2017р. №02-1734, надало інформацію про відсутність договірних відносин з ТОВ "Газторг Україна", а також дизель- генераторів, газових мотор-генераторів, газових та парових турбін, які виробляють електричну енергію, внутрішньо будинкових мереж централізованого опалення та гарячого водопостачання, проектно-кошторисної документації на встановлення лічильників теплової енергії, заміну теплових мереж, винесення теплових мереж з ділянки забудови тощо, що не перебувають у власності ТОВ " Газторг Україна".
Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, листом від 06.12.2017р. №12707/21.2/7-17, повідомила, що ТОВ "Газторг Україна" (код ЄДРПОУ 36185253) мало ліцензію на право провадження господарської діяльності з постачання природного газу за нерегульованим тарифом, термін дії якої закінчився 18.11.2014р. Одночасно поінформовано, що необхідність повернення ліцензії органу ліцензування та можливість передачі ліцензій у використання чи володіння третім особам чинним законодавством не передбачена.
Публічним акціонерним товариством "Українська залізниця", листом від 15.12.2017р. №18-2/4-23/490617, повідомлено, що за ТОВ "Газторг Україна" (ідентифікаційний код 13838070), згідно з даними філії "Головний інформаційно-обчислювальний центр" ПАТ "Укрзалізниця" в Автоматизованому банку даних парку вантажних вагонів країн СНД і Балтії вантажні вагони не зареєстровані. Зазначений суб`єкт господарювання відсутній у довіднику "Собственники грузовых вагонов государств-участников Содружеств". В інформаційних базах відсутні відомості про власні локомотиви.
Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері зв`язку та інформатизації, листом від 24.11.2017р. №04-8420/112, повідомлено, що банкрут до Реєстру операторів, провайдерів телекомунікацій не включений та з заявами про включення до Реєстру не звертався, ліцензії на види діяльності в сфері телекомунікацій, ліцензії на користування радіочастотним ресурсом України, дозволи на використання номерного ресурсу, дозволи на експлуатацію радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв не отримував.
Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів Головним управлінням Держпродспоживслужби м. Києва, листом від 28.11.2017р. №11.0/16063, повідомлено, що, згідно інформаційно-пошукової системи Agro Tech, станом на 23.11.2017 року сільськогосподарська техніка, дорожньо-будівельна та меліоративна техніка за банкрутом (код ЄДРПОУ 36185253) в ГУ Держпродспоживслужби м. Києва не зареєстровані.
Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів Головним управлінням Держпродспоживслужби в Хмельницькій області, листом від 14.11.2017р. №22/15-03/295, повідомлено, що станом на 10.11.2017 року, згідно уніфікованої автоматизованої електронно-облікової системи в Хмельницькій області, за ТОВ "Газторг Україна" (код 36185253) тракторів та сільськогосподарської техніки не зареєстровано.
Державним агентством водних ресурсів України, листом від 08.12.2017р. №7079/911-17, повідомлено, що дозволи на спеціальне водокористування ТОВ "Газторг Україна" не видавалися.
Листом від 27.12.2017р. №02.2-12/228 Управління державної виконавчої служби ГУЮ у Хмельницькій області на виконання доручення Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України повідомило, що згідно інформації отриманої з Автоматизованої системи виконавчих проваджень та наданої інформації територіальними відділами державної виконавчої служби Хмельницької області встановлено, що станом на 20.12.2017р. у територіальних відділах державної виконавчої служби Хмельницької області відсутні виконавчі документи, де стягувачем виступає ТОВ "Газторг Україна" (29000, м. Хмельницький, вул. Пр.Миру, 57/3, оф.3, інд. код 36185253).
Печерським районним відділом державної виконавчої служби міста Київ Головного територіального управління юстиції у місті Києві, згідно відповіді №58/2 від 04.12.2017р. повідомлено, що відкритих виконавчих проваджень, де стороною є Товариство з обмеженою відповідальністю "Газторг Україна" (ЄДРПОУ 36185253) станом на 04.12.2017р. на виконанні у відділі не перебуває.
Державною службою геології та надр України, листом від 15.01.2018р. №875/03/12-18, повідомлено, що станом на 28.12.2017, інформація щодо наявності у банкрута спеціальних дозволів на користування надрами відсутня.
Згідно листа від 18.12.217р. №23479/41/18/01-217, Управління патрульної поліції у м. Хмельницькому повідомлено, що жодних документів, виготовлених на ім`я Товариства з обмеженою відповідальністю "Газторг Україна" до бюро знахідок у місті Хмельницькому не надходило.
Управлінням патрульної поліції у м. Києві Департаменту патрульної поліції, листом від 03.01.2018р. №150/41/11/3/02-2018, повідомлено, що Управлінням патрульної поліції у м. Києві не зберігаються документи виготовлені на ім`я ТОВ "Газторг Україна".
Відповідно до листа Департаменту льотної придатності Державіаслужби №12.1.16-10181-17 від 27.09.2017р., арбітражний керуючий Пурій Р.П., ознайомившись з відомостями інтернет ресурсу (http://www.avіa.gov.ua/documents/rcps/vrcps/24020.htm1) в опублікованому Реєстрі цивільних повітряних суден України, станом на 10.10.2017р. серед переліку власників повітряних суден банкрута не виявив.
Державним агентством резерву України, листом №3068/0/4-17 від 07.09.2017р., повідомлено, що боржник не є відповідальним зберігачем матеріальних цінностей державного, у тому числі мобілізаційного, резерву.
Державним космічним агентством України, листом №4121/10-К3.3/17 від 04.09.2017р., повідомлено про відсутність зареєстрованих унікальних об`єктів космічної діяльності, космічної техніки та ліцензії на право здійснення космічної діяльності.
Регіональним відділення ФДМУ по Хмельницькій області, листом №11-04-02282 від 31.08.2017р. повідомлено, що Регіональне відділення Фонду державного майна України по Хмельницькій області не було засновником Товариства з обмеженою відповідальністю "Газторг Україна" та інформації щодо розміру державної частки у статутному капіталі та наявності (відсутності) об`єктів державної власності, що перебувають у господарському віданні (або на інших умовах володіння), немає.
Західним територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, листом №04.1/01/823 від 28.08.2017р., повідомлено, що згідно даних Державного реєстру випусків цінних паперів ТОВ "Газторг Україна" (ЄДРПОУ 36185253) випусків цінних паперів не здійснювало.
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, листом від 05.12.2017р. №10/01/28652, повідомила, що ТОВ "Газторг Україна" серед власників, які володіють значними пакетами акцій (10 відсотків і більше статутного капіталу) емітентів, відсутнє.
Листом №40-302-465 від 04.09.2017р. Державна архітектурно-будівельна інспекція України, повідомила, що інформація щодо наявності у ТОВ "Газторг Україна" документів, які дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, станом на час надання відповіді, відсутня. За інформацією Управління ліцензування, обстеження та паспортизації Держархбудінспекції, в реєстраційних записах інформація про видачу ліцензії на провадження господарської діяльності, пов`язаної із створенням об`єктів архітектури, ТОВ "Газторг Україна" відсутня.
Департаментом архітектури, містобудування та земельних ресурсів Хмельницької міської ради, листом №1511/01-12 від 24.04.2019р., повідомлено, що рішення по відведенню земельних ділянок ТОВ "Газторг Україна" у власність або в користування на території м.Хмельницького не приймались.
Хмельницьким бюро технічної інвентаризації, листом від 15.11.2017р. №733/01- 14, повідомлено, що за ТОВ "Газторг Україна" приватної власності на нерухомість за адресою: м.Хмельницький, Пр. Миру, 57/3, офіс 3 не зареєстровано.
У відповідності до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, з реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна та з Державного реєстру іпотек станом на 07.10.2017 р. №99647607, зареєстрованого права власності на об`єкти нерухомого майна та іпотеки не встановлено.
У відповідності до інформації з Державного реєстру обтяжень рухомого майна від 15.11.2017р. №54023656 активів, у складі рухомого майна ТОВ "Газторг Україна" не виявлено.
Публічним акціонерним товариством "Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України", листом від 28.09.2017р. №14/7-111113, повідомлено про відсутність інформації щодо володіння об`єктами і спорудами газової інфраструктури за ТОВ "Газторг Україна".
Державною службою України з безпеки на транспорті, листом від 11.10.2017р. №8558/02/15-17, повідомлено, що за наявною інформацією відсутні записи щодо суден, власником або судновласником яких є ТОВ "Газторг Україна".
Охоронні документи на об`єкти промислової власності та інформації щодо реєстрацій авторського права та договорів, які стосуються права автора на твір за результатами ознайомлення з офіційними бюлетенями та відкритою інформацією на офіційному веб-порталі Державної служби інтелектуальної власності України ліквідатором не виявлено.
Як вбачається із поданого звіту ліквідатора, активами боржника, згідно аналізу бази даних інтернет ресурсу - Єдиного державного реєстру судових рішень (reyestr.court.gov.ua), являється право вимоги ТОВ "Газторг Україна" до ТОВ "Торговий дім "Керамік" (м. Житомир) у справі про банкрутство останнього №906/1625/13, що перебуває в провадженні господарського суду Житомирської області, на суму 42984,19грн., з яких: 37375,09грн. - боргу, які віднесено до четвертої черги реєстру вимог кредиторів; 1218,00грн. судового збору, які віднесено до першої черги реєстру вимог кредиторів та 4391,10грн.- неустойку (штраф, пеню), що підлягають задоволенню в шосту чергу.
Відповідно до матеріалів поданого звіту ліквідатора інших активів банкрута не встановлено.
З матеріалів звіту вбачається, що ліквідатором було встановлено відсутність бухгалтерської та іншої документації банкрута, печаток і штампів за адресою місцезнаходження банкрута.
Таким чином, відповідно до поданих матеріалів справи, ліквідатором було виявлено єдиний актив ТОВ "Газторг Україна", яким являється право вимоги банкрута (дебіторська заборгованість).
Враховуючи вищезазначене, здійснивши аналіз відповідності виявлених активів банкрута, ліквідатором включено до складу ліквідаційної маси єдиний актив банкрута - право вимоги боргу (дебіторська заборгованість) до боржника - ТОВ "Торговий дім" Керамік" (м. Житомир, Богунський р-н, вул. Богунська, буд. 50, ідентифікаційний код 33020139) на загальну суму 42984,19 грн.
З огляду на зазначене, ліквідатором було встановлено, що цілісним майновим комплексом банкрута являється ліквідаційна маса, у складі права вимоги боргу (дебіторська заборгованість) на суму 42984,19 грн.
У підсумку проведеної роботи по виявленню ліквідаційної маси та документального оформлення результатів інвентаризації, складено баланс банкрута на початок ліквідаційної процедури та акт передачі активів і пасивів виявлених за наслідками проведеної інвентаризації ТОВ "Газторг Україна" від 14 вересня 2018р.
В частині пред`явлення до третіх осіб вимоги щодо повернення банкруту суми дебіторської заборгованості, як вбачається з матеріалів справи, ліквідатор звернувся на адресу дебітора - ТОВ "Торговий дім" Керамік" листом-вимогою №01-14/03-10/18 від 03.10.2018 р. про погашення затвердженого судом розміру кредиторських вимог (дебіторської заборгованості) банкрута, однак відповіді на зазначене звернення отримано не було.
Відповідно до поданого звіту ліквідатором, враховуючи, що відносно боржника - ТОВ "Торговий дім "Керамік" (код 33020139) в Господарському суді Житомирської області порушено провадження у справі №906/1625/13 про визнання його банкрутом, розгляд якої на стадії ліквідаційної процедури, а також зважаючи на ту обставину, що ліквідаційна маса ТОВ "Газторг Україна" як право вимоги боргу (дебіторської заборгованості) до суб`єкта господарської діяльності - банкрута являється сумнівною, прийняв рішення про відчуження ліквідаційної маси за найвищою ціною, у спосіб організації та проведення аукціону.
Відповідно до частини 1 ст. 44 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (діяв на час здійснення ліквідаційної процедури до 21.10.2019р.) після проведення інвентаризації та оцінки майна ліквідатор здійснює продаж майна банкрута у спосіб який забезпечить його відчуження за найвищою ціною.
Згідно поданого звіту та доданих документів, аукціони з продажу цілісного майнового комплексу банкрута, за сумою усіх кредиторських вимог не відбулись по причині не надходження заявок ймовірних покупців до відведеного часу завершення їх реєстрації на біржі.
В наступному, ліквідатором було оцінено ліквідаційну масу - право вимоги банкрута (дебіторської заборгованості) на суму її балансової вартості, а саме - 42984,19грн. (висновок про вартість майна, яке підлягає реалізації у ліквідаційній процедурі ТОВ "Газторг Україна" наявний в матеріалах справи).
За результатами проведених аукціонів, з поетапним зниженням ціни лоту, відповідно до акту №1 (протоколу) відкритих (публічних) торгів у формі аукціону від 30.08.2019р., було реалізовано право вимоги банкрута до ТОВ "Торговий дім" Керамік", продажна ціна лоту становила - 2751,06грн.
По завершенню аукціону продаж майна оформлено договором відступлення права вимоги (купівлі-продажу дебіторської заборгованості) від 30.08.2019р., який укладено з переможцем аукціону. Відчужена на аукціоні ліквідаційна маса банкрута передана переможцю торгів по акту приймання-передачі об`єкту аукціону (Право вимоги боргу (дебіторська заборгованість)) від 30 серпня 2019 року.
В процедурі банкрутства проведено розрахунки із кредиторами та погашено частину кредиторських вимог, згідно затвердженого ухвалою суду реєстру, за рахунок коштів отриманих на рахунок, відкритий ліквідатором для проведення ліквідаційної процедури.
Так, із загальної суми коштів, виручених від реалізації ліквідаційної маси банкрута в сумі 2751,06 грн. у відповідності до черговості погашення вимог кредиторів, що передбачена нормами законодавства про банкрутство, ліквідатор погасив:
- вимоги першої черги затвердженого реєстру вимог кредиторів на відшкодування сплачених сум судового збору при подачі кредитором заяви до суду в сумі 19200,00 грн. погашено частково, на загальну суму 2257,89 грн.;
- вимоги першої черги, що складають витрати ліквідаційної процедури на проведення розрахунків з біржею як винагорода в розмірі 8% від кінцевої ціни реалізації - 220,08 грн. (згідно акту виконаних робіт від 03.09.2019р.) та 273,09грн. - за банківське обслуговування ліквідаційного рахунку (згідно виписок АТ "ОКСІ БАНК" по ліквідаційному рахунку).
По завершенню розрахунків з кредиторами ліквідатором закрито спеціальний рахунок для проведення розрахунків з кредиторами в АТ "Оксібанк" (довідка АТ "ОКСІ БАНК" від 18.09.2019р.).
Відповідно до акту приймання-передавання справ на зберігання до архівного відділу Хмельницької міської ради від 14.06.2019р., враховуючи ліквідацію ТОВ "Газторг Україна" архівний відділ Хмельницької міської ради прийняв на зберігання документи з кадрових питань та установчі документи вказаного підприємства, за 2008-2019рр. (акт приймання-передавання справ на зберігання до архівного відділу Хмельницької міської ради від 14.06.2019р.).
Архівною довідкою від 14.06.2019р. №263/04-07-19 засвідчено, що документи з кадрових питань/особового складу та установчі документи Товариства з обмеженою відповідальністю "Газторг Україна" (інд. код. 36185253), за 2008-2019 роки, з 14 червня 2019 року, знаходяться на зберіганні в фондах архівного відділу Хмельницької міської ради під №718.
Відповідно до поданого звіту, Товариство з обмеженою відповідальністю "Газторг Україна" не являється акціонерним товариством, емітентом цінних паперів та державним підприємством або підприємством, у статутному капіталі якого частка державної власності перевищує 50 відсотків.
Звіт ліквідатора (підсумковий) про проведену роботу в ліквідаційній процедурі ТОВ "Газторг Україна" №02-10/27-09/19 від 27.09.2019р. разом із зазначеними у ньому додатками надіслано на адресу голови комітету кредиторів - АТ "Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України", що підтверджується наявними в матеріалах справи доказами направлення поштової кореспонденції.
Приватним підприємством "Каштан-ЛВ" виготовлено Звіт про фінансовий аналіз щодо виявлення ознак неплатоспроможності та ознак дій з приховування банкрутства, фіктивного банкрутства чи доведення до банкрутства ТОВ "Газторг Україна" від 03 листопада 2017 року.
21.10.2019р. набрав чинності Кодекс України з процедур банкрутства.
Пунктом 4 Прикінцевих та перехідних положень установлено, що з дня введення в дію цього Кодексу подальший розгляд справ про банкрутство здійснюється відповідно до положень цього Кодексу незалежно від дати відкриття провадження у справі про банкрутство, крім справ про банкрутство, які на день введення в дію цього Кодексу перебувають на стадії санації, провадження в яких продовжується відповідно до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом". Перехід до наступної судової процедури та подальше провадження у таких справах здійснюється відповідно до цього Кодексу.
Частиною 3 ст. 65 Кодексу України з процедур банкрутства визначено, що якщо ліквідатор не виявив майнових активів, що підлягають включенню до складу ліквідаційної маси, він зобов`язаний подати господарському суду ліквідаційний баланс, який засвідчує відсутність у банкрута майна.
У ч.1 ст. 65 Кодексу передбачені вимоги до звіту ліквідатора, а саме: після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються:
відомості за результатами інвентаризації майна боржника та перелік ліквідаційної маси;
відомості про реалізацію об`єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу;
копії документів, що підтверджують відчуження активів боржника під час ліквідаційної процедури (у тому числі протоколи про проведення аукціону, договори купівлі-продажу, акти приймання-передачі майна, акти про придбання майна на аукціоні тощо);
реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів;
документи, що підтверджують погашення вимог кредиторів;
довідка архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню;
для акціонерних товариств - розпорядження про скасування реєстрації випуску акцій, видане Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку;
для емітентів боргових цінних паперів - звіт про результати погашення цінних паперів.
Обов`язком ліквідатора є здійснення всієї повноти дій, спрямованих на виявлення та повернення активів боржника.
Кодексом не визначено вичерпного переліку таких заходів, які має вчинити ліквідатор для завершення ліквідаційної процедури, визначені тільки основні напрямки таких дій, що дозволяють сформувати ліквідаційну масу та задовольнити, за умови виявлення майна (ліквідних активів), вимоги кредиторів, що логічно випливає із визначених Кодексом повноважень ліквідатора та надає останньому можливість відповідно до власного самостійного та незалежного розсуду вчиняти дії щодо виявлення та розшуку активів банкрута для формування ліквідаційної маси.
Разом з тим обов`язком ліквідатора є здійснення всієї повноти заходів, спрямованих на виявлення активів боржника, при цьому ні у кого не повинен виникати обґрунтований сумнів щодо їх належного здійснення (принцип безсумнівної повноти дій ліквідатора у ліквідаційній процедурі). Аналогічний правовий висновок викладено у постановах Верховного Суду від 14.02.2018 у справі №927/1191/14, від 08.05.2018 у справі №904/5948/16, від 02.07.2019 у справі №5011-46/1733-2012, від 09.07.2019 у справі №15/55/2011/5003 та від 27.08.2019 у справі №913/982/14).
Крім документів безпосередньо визначених у статті 65 Кодексу, для доведення правомірності та повноти своїх дій у ліквідаційній процедурі ліквідатором можуть бути додані до звіту та відображені у ньому інші відомості, які спрямовані на доведення господарському суду, комітету кредиторів та окремим кредиторам виконання, покладених на ліквідатора обов`язків належним чином.
Беручи до уваги положення статей 61, 65 Кодексу господарський суд, розглядаючи ліквідаційний баланс та звіт ліквідатора, перевіряє у судовому засіданні обґрунтованість, правомірність та безсумнівну повноту дій ліквідатора, а також, достовірність змісту ліквідаційного балансу, дотримання ним черговості задоволення вимог кредиторів, відповідності законодавству про банкрутство всіх обов`язкових додатків до звіту ліквідатора, повноту реалізації ліквідатором активів боржника а також достовірність змісту ліквідаційного балансу.
У ТОВ "Газторг Україна", м. Хмельницький наявні ознаки, які свідчать про відсутність здійснення підприємницької діяльності, з огляду на що прибутки не отримувались. Крім того, під час проведення ліквідатором ліквідаційної процедури банкрута майна (крім дебіторської заборгованості), яке б належало останньому і могло бути включено до ліквідаційної маси не виявлено, з огляду на що встановлено неспроможність боржника погасити в повному обсязі заборгованість перед кредитором та витрати по справі №924/669/17.
Згідно з аналізом даних роботи ліквідатора у справі, що підтверджуються фактичними даними (запити, відповіді на запити, витяги з державних реєстрів, акти інвентаризації майна), поданого ліквідатором на розгляд суду звіту та ліквідаційного балансу, у банкрута відсутнє майно, необхідне для задоволення вимог кредиторів.
Згідно з ч. 2 ст. 61 Кодексу, ліквідатор має право заявити вимоги до третіх осіб, які відповідно до законодавства несуть субсидіарну відповідальність за зобов`язаннями боржника у зв`язку з доведенням його до банкрутства, а стягнені, за результатом проведеної роботи, суми включаються до складу ліквідаційної маси і можуть бути використані лише для задоволення вимог кредиторів у порядку черговості, встановленому цим Кодексом.
Відповідно, належним чином проведені ліквідатором дієві заходи щодо встановлення осіб, які, у разі доведеності їх шкідливих для боржника дій або бездіяльності, несуть субсидіарну відповідальність за зобов`язаннями боржника є можливістю для наповнення ліквідаційної маси банкрута і, як наслідок відновлення майнових прав кредиторів щодо задоволення їх кредиторських вимог.
За частиною 1 статті 619 Цивільного кодексу України договором або законом може бути передбачена поряд із відповідальністю боржника додаткова (субсидіарна) відповідальність іншої особи.
Згідно з частиною 1 статті 215 ГК України у випадках, передбачених законом, суб`єкт підприємництва-боржник, його засновники (учасники), власник майна, а також інші особи несуть юридичну відповідальність за порушення вимог законодавства про банкрутство, зокрема фіктивне банкрутство, приховування банкрутства або умисне доведення до банкрутства.
Частиною 3 цієї статті кодексу визначено, що умисним банкрутством визнається стійка неплатоспроможність суб`єкта підприємництва, викликана цілеспрямованими діями власника майна або посадової особи суб`єкта підприємництва, якщо це завдало істотної матеріальної шкоди інтересам держави, суспільства або інтересам кредиторів, що охороняються законом.
Субсидіарна відповідальність у справах про банкрутство є самостійним цивільно-правовим видом відповідальності, який покладається на засновників (учасників, акціонерів) або інших осіб, у тому числі керівника боржника при наявності підтвердження вини вказаних осіб у доведенні юридичної особи (боржника у справі про банкрутство) до стану неплатоспроможності.
Оскільки законодавство не пов`язує можливість покладення субсидіарної відповідальності на третіх осіб із наявністю вироку у кримінальній справі щодо таких осіб про встановлення в їх діях (бездіяльності) кримінального правопорушення, у даному випадку особи в силу спеціального припису Кодексу притягуються до цивільної відповідальності у формі солідарного стягнення.
Судом враховуються правові позиції Верховного Суду, що послідовно викладені стосовно покладення субсидіарної відповідальності в порядку частини 5 статті 41 Закону про банкрутство на третіх осіб за відсутності вироку у кримінальній справі щодо цих осіб (про встановлення в їх діях (бездіяльності) кримінального правопорушення) в постановах від 30.01.2018 у справі №923/862/15, від 28.08.2018 у справі №1099/13, від 18.10.2018 у справі №923/1297/14 від 05.02.2019 у справі №923/1432/15, від 03.09.2019 у справі №923/1494/15, від 20.10.2019 у справі №927/1124/16
Окрім того, слід звернути увагу, що притаманною ознакою цивільно-правової відповідальності є те, що особа, яка є відповідачем, повинна довести відсутність своєї вини.
Отже, якщо після визнання боржника банкрутом, за наявності ознак доведення до банкрутства юридичної особи-боржника, погашення заборгованості банкрута є неможливим внаслідок дій та (або) бездіяльності засновників (учасників, акціонерів) або інших осіб, у тому числі керівника боржника, які мають право давати обов`язкові для боржника вказівки чи мають змогу іншим чином визначати його дії, то такі особи можуть бути притягнуті до субсидіарної відповідальності за заборгованістю боржника до поки такі особи не доведуть протилежного.
Варто зазначити, що можливістю подання в межах справи про банкрутство заяви до третіх осіб, які відповідно до законодавства несуть субсидіарну відповідальність за зобов`язаннями боржника у зв`язку з доведенням його до банкрутства наділений виключно ліквідатор банкрута, який, здійснивши, на виконання своїх повноважень (ч. 1 ст. 61 Кодексу) аналіз фінансового становища банкрута, зобов`язаний звернутись до суду із відповідним позовом.
Так як положення ч. 2 ст. 61 Кодексу не встановлюють ознак доведення до банкрутства, які можуть стати підставою для покладення субсидіарної відповідальності на засновників (учасників, акціонерів) або інших осіб, у тому числі керівника боржника, відтак, саме детальний аналіз ліквідатора фінансового становища банкрута у поєднанні з дослідженням ним підстав виникнення заборгованості боржника перед кредиторами у справі про банкрутство, дозволить ліквідатору банкрута виявити наявність чи відсутність дій засновників (учасників, акціонерів) або інших осіб, у тому числі керівника боржника щодо доведення до банкрутства юридичної особи.
Відповідна заява про покладення субсидіарної відповідальності може бути подана ліквідатором до суду у разі, коли буде встановлена недостатність майна боржника для повного задоволення вимог кредиторів у справі про банкрутство.
Отже, ліквідатор за наявності ознак банкрутства боржника з вини його засновників (учасників, акціонерів) або інших осіб, у тому числі з вини керівника боржника, для забезпечення реалізації принципу безсумнівної повноти дій ліквідатора у ліквідаційній процедурі, подає таку заяву (про покладення субсидіарної відповідальності) не раніше ніж після завершення реалізації об`єктів ліквідаційної маси та розрахунків з кредиторами на підставі вчинення такої реалізації у ліквідаційній процедурі при наявності обставин недостатності повного погашення кредиторської заборгованості банкрута.
Підсумовуючи наведене, слід зазначити, що у ліквідаційній процедурі завданням ліквідатора є не проста констатація факту відсутності майна, а дієвий і належний пошук майна банкрута, тому ліквідатор у звіті має довести, що його дії мали саме мету пошуку і виявлення майна банкрута, а під час ліквідаційної процедури, ліквідатор має здійснювати обґрунтовані і логічні дії, а також здійснювати запити до відповідних органів, з врахуванням минулої діяльності банкрута (постанова Верховного Суду від 05.11.2019 у справі №49/164-б).
Виходячи з вимог Кодексу ухвала суду про затвердження звіту ліквідатора, ліквідаційного балансу є за своєю правовою природою судовим рішенням, яке підсумовує хід ліквідаційної процедури, в якому необхідно повно відобразити обставини, що мають значення для даної справи (вчинення належних дій по виявленню активів та пасивів боржника, доведення неможливості відновлення платоспроможності боржника внаслідок вжитих ліквідатором заходів, доведення неможливості задоволення визнаних ліквідатором вимог кредиторів за наслідками ліквідації боржника), а також з`ясування наявності або відсутності підстав для покладення субсидіарної відповідальності за зобов`язаннями боржника на третіх осіб.
Водночас, висновки про встановлені обставини і їх правові наслідки повинні бути вичерпними, відповідати дійсності та підтверджуватися достовірними доказами, дослідженими в судовому засіданні.
Судом береться до уваги, що при направленні на новий розгляд до господарського суду Хмельницької області справи №924/669/17, Верховний Суд у постанові від 17.06.2020р. зробив висновки, що звернення ліквідатора до господарського суду про покладення на винних осіб субсидіарної відповідальності за доведення до банкрутства є частиною принципу безсумнівної повноти дій у ліквідаційній процедурі.
З поданого звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу вбачається, що ліквідатором питання щодо наявності або відсутності підстав покладення субсидіарної відповідальності на засновників та керівника боржника не досліджувалось, не проводився аналіз фінансового становища банкрута в частині дослідження наявності або відсутності доведення боржника до банкрутства, не зважаючи на те, що звернення ліквідатора до господарського суду про покладення на винних осіб субсидіарної відповідальності за доведення до банкрутства є частиною принципу безсумнівної повноти дій у ліквідаційній процедурі.
Звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс не містять дослідження аналізу фінансового стану боржника, перевірки наявності або відсутності підстав для покладення субсидіарної відповідальності на третіх осіб, а відтак висновки ліквідатора про вичерпність та повноту здійснення дій у ліквідаційній процедурі та вжиття належних заходів є такими, що не ґрунтуються на доказах.
При цьому, судом не враховуються доводи ліквідатора щодо неможливості звернення ліквідатора з позовом до ОСОБА_1 з огляду на сплив строку позовної давності.
Аналіз положень абзацу 2 ч. 2 ст. 61 Кодексу України з процедур банкрутства дає підстави дійти до висновку, що заява про покладення субсидіарної відповідальності може бути подана ліквідатором до суду у разі, коли буде встановлена недостатність майна боржника для повного задоволення вимог кредиторів у справі про банкрутство.
З наведеного слідує, що ліквідатор за наявності ознак банкрутства боржника з вини його засновників (учасників, акціонерів) або інших осіб, у тому числі з вини керівника боржника, для забезпечення реалізації принципу безсумнівної повноти дій ліквідатора у ліквідаційній процедурі, подає таку заяву (про покладення субсидіарної відповідальності) не раніше ніж після завершення реалізації об`єктів ліквідаційної маси та розрахунків з кредиторами на підставі вчинення такої реалізації у ліквідаційній процедурі при наявності обставин недостатності повного погашення кредиторської заборгованості банкрута.
Підтвердженням вищевикладеного є те, що розмір зазначених вимог визначається з різниці між сумою вимог кредиторів і ліквідаційною масою (абзац 1 ч. 2 ст. 61 Кодексу України з процедур банкрутства).
Аналогічний висновок про застосування норм права викладений у постанові Верховного Суду від 02.09.2020р. по справі №923/1494/15.
Таким чином, висновок ліквідатора про те, що звернення ліквідатора з позовом до третіх осіб є завідомо безперспективним не відповідає позиції Верховного Суду, викладеній у постановах від 09.10.2019р. по справі №910/21232/16, від 02.09.2020р. по справі №923/1494/15, а також позиції Верховного Суду, викладеній у постанові Верховного Суду від 17.06.2020р. у справі №924/669/17, якою дану справу направлено на новий розгляд до господарського суду Хмельницької області із вказівкою на те, що звернення ліквідатора до суду про покладення на винних осіб субсидіарної відповідальності за доведення до банкрутства є частиною принципу безсумнівної повноти дій у ліквідаційній процедурі.
Зважаючи на вищевикладене, господарський суд прийшов до висновку, що ліквідатором не вжито усіх можливих заходів щодо виявлення активів боржника та не дотримано вимоги Кодексу з процедур банкрутства під час проведення ліквідаційної процедури у справі №924/669/17, а тому суд вважає, що затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу банкрута є передчасним й відмовляє ліквідатору у затверджені звіту ліквідатора-арбітражного керуючого Пурія Р.П. №02-10/27-09/19 від 27.09.2019р. та ліквідаційного балансу ТОВ "Газторг Україна".
Керуючись ст.ст. 12, 41, 60, 61, 65 Кодексу України з процедур банкрутства, ст. ст. 234, 235 Господарського процесуального кодексу України, суд
УХВАЛИВ:
Відмовити у затверджені звіту ліквідатора-арбітражного керуючого Пурія Р.П. №02-10/27-09/19 від 27.09.2019р. та ліквідаційного балансу ТОВ "Газторг Україна".
Ліквідатору до 22.12.2020р. направити до господарського суду Хмельницької області новий звіт ліквідатора про проведену роботу, ліквідаційний баланс ТОВ "Газторг Україна" та інші документи, передбачені Кодексом України з процедур банкрутства з врахуванням позиції Верховного Суду, визначеної у постанові від 17.06.2020р. по справі №924/669/17.
Ухвала підписана 22.09.2020р. набирає законної сили відповідно до ст. 235 Господарського процесуального кодексу України та може бути оскаржена в порядку, передбаченому статтями 255-257 Господарського процесуального кодексу України.
Інформацію по справі, що розглядається, можна отримати на сторінці суду на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за веб-адресою: http://km.arbitr.gov.ua.
Суддя Димбовський В.В.
Віддруковано 8 прим. (надіслати всім):
1 - до справи;
2 - кредитору (ПАТ НАК "Нафтогаз України") (01001, м. Київ, вул. Б. Хмельницького, 6) (рекомендованим листом з повідомленням про вручення);
3 - боржнику (29013, м. Хмельницький, пр. Миру, 57/3, оф. 3) (рекомендованим листом з повідомленням про вручення).
4 - ліквідатору арбітражному керуючому Пурій Р.П. ( АДРЕСА_1 ) (рекомендованим листом з повідомленням про вручення);
5 - Відділу ДВС м. Хмельницького ГУЮ у Хмельницькій області (вул. Тернопільська, 13/2, м. Хмельницький) (рекомендованим листом з повідомленням про вручення);
6 - Головному управлінню статистики у Хмельницькій області (вул. Театральна, 36, м. Хмельницький) (рекомендованим листом з повідомленням про вручення);
7 - Державному реєстратору Відділу державної реєстрації ЮОФОП управління з питань реєстрації Хмельницької міської ради (вул. Соборна, 16, м. Хмельницький) (рекомендованим листом з повідомленням про вручення);
8 - Головному управлінню юстиції у Хмельницькій області (вул. Грушевського, 87, м. Хмельницький) (рекомендованим листом з повідомленням про вручення).
Суд | Господарський суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 22.09.2020 |
Оприлюднено | 24.09.2020 |
Номер документу | 91722034 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Хмельницької області
Димбовський В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні