Рішення
від 23.09.2020 по справі 140/9254/20
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 вересня 2020 року ЛуцькСправа № 140/9254/20

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого-судді Плахтій Н.Б.,

розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Волинській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Луцька Броварня про стягнення фінансових санкцій,

ВСТАНОВИВ:

Головне управління ДПС у Волинській області області (далі - позивач, ГУ ДПС у Волинській області) звернулося з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Луцька Броварня (далі - відповідач, ТзОВ Луцька Броварня ) про стягнення фінансових санкцій у розмірі 34000,00 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що згідно з даними АІС Податковий блок в реєстрі звітів J0208206 за жовтень 2018 року у квитанціях №1 та №2 про прийняття звіту у формі електронного документа по ТзОВ Луцька Броварня зазначено, що звіт №1-ОА Звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі (граничний термін подання 09.11.2018) подано 12.11.2018, та зазначено, що звіт №2-РС Звіт про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв (граничний термін подання 09.11.2018) подано 12.11.2018. ГУ ДФС у Волинській області складені висновки від 07.05.2019 №14668/10/03-20-40-01-20 та №14669/10/03-20-40-01-20 про несвоєчасне подання ТзОВ Луцька Броварня звіту №1-ОА Звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі та звіту №2-РС Звіт про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв за жовтень 2018 року. Позивачем на підставі висновків винесено рішення від 24.06.2019 №000883-40 та №000884-40 про застосування фінансових санкцій у вигляді штрафу в розмірі: 17000,00 грн - за несвоєчасне подання звіту про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі за жовтень 2018 року та 17000 грн - за несвоєчасне подання звіту про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв за жовтень 2018 року (відповідно). Відповідач в добровільному порядку штраф не сплатив, тому позивач просить стягнути з ТзОВ Луцька Броварня заборгованість по фінансових санкціях у розмірі 34000,00 грн.

Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 30.06.2020 прийнято дану позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі за цим позовом та ухвалено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін (у письмовому провадженні) за наявними у справі матеріалами (а.с.19).

Відповідач у відзиві на позовну заяву (а.с.23-25) позовні вимоги позивача не визнав та просив відмовити в їх задоволенні з тих підстав, що ще 12.11.2018 за вих.№ 5 товариство надіслало до ГУ ДФС в області звернення про те, що у відповідності до підпункту а) ч.1 пункту 49.3 статті 49 Податкового кодексу України, у зв`язку з неможливістю подачі звітності в електронній формі через некоректну роботу електронного кабінету платника податків, звітність (з прочерками) про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв, а також обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі за жовтень 2018 року направлена в письмовій формі. При цьому товариство просило провести перевірку по даному факту та вжити заходи до недопущення в майбутньому подібних недоліків. Того ж дня вдалось подати звітність в електронному вигляді також (система запрацювала).

10.12.2018 на товариство надійшов лист №22374/03-20-40-01-14 про розгляд скарги, з якого вбачається, що: 1) органи ДФС не несуть відповідальності за роботу комерційного програмного забезпечення (в т.ч. системи M.E.Doc ); 2) товариство порушило строки подачі звітності, подавши звіт 12 листопада, тоді як граничний строк - 10 число, тому підлягає відповідальності у вигляді штрафу в розмірі 17000 грн.

Відповідач зазначає, що оскарживши таку відповідь на їхнє звернення з вимогою ретельно провести перевірку та притягнути винну особу до відповідальності, ТзОВ Луцька броварня отримало чергову відписку, суть якої зводилась до того, що строк застосування фінансової санкції до товариства ще не минув, тому питання застосування штрафу за несвоєчасну подачу звіту буде вирішено пізніше.

13.05.2019 року товариство отримало відповідь від ДПС в області про порушення вимог частини 3 статті 16 Закону України від 19.12.1995р №481/95-ВР, а саме: несвоєчасне подання звітів №2-PC та №1-ОА за жовтень 2018 року.

Зазначені висновки товариство оскаржило шляхом внесення 27.05.2019 заперечень в ГУ ДПС в області. Однак, відповідач вважає, що замість того, щоб захистити права платника податків, посадовці ДПС в області, не з`ясувавши обставини справи та спотворивши норми чинного законодавства України, вирішили притягнути підприємство до відповідальності, про що надіслали лист-відмову від 05.06.2019, а також рішення про застосування фінансових санкцій №000884-40 від 24.06.2019 року та № 000883-40 від 24.06.2019 року.

Такі дії 22.07.2019 оскаржені відповідачем в адміністративному порядку до контролюючого органу вищого рівня: ДПС України. Листом від 19.08.2019 ДПС України повідомила платника та ДПС у Волинській області податків про продовження строків розгляду скарги до 27.09.2019. Інших листів з приводу поданої скарги до платника податків ТзОВ Луцька броварня - не надходило.

В подальшому, на вимогу ДПС в області №10454/10/03-20-02-13 від 12.12.2019 про надання документів у зв`язку з стягненням податкового боргу, ТзОВ Луцька броварня 20.12.2019 відмовила у наданні документів, повідомивши про незаконність дій. Відповідач посилається на те, що платник податків діяв добросовісно і без будь-якої вини; об`єктивно не зміг подати звітність в електронному вигляді, самостійно подав скарги та ініціював проведення перевірки; скарга з цього приводу вважається задоволеною на користь платника податків в зв`язку з ненадходженням відповіді у встановлений строк.

Окрім того, відповідач зазначив, що строк подання звітності ним не пропущено, оскільки останній день строку (10.11.2018) припадав на вихідний день (субота), тому подання звітності 12.11.2018 (понеділок) не може вважатись порушенням даного строку. З врахуванням викладених доводів, просить суд в задоволенні позову відмовити.

У відповіді на відзив (а.с.53-54) представник позивача вважає твердження відповідача необґрунтованими і безпідставними, оскільки ДПС України 25.09.2019 направила рекомендованим листом з повідомленням про вручення рішення ДПС України про результати розгляду справи від 25.09.2019 №3117/6/99-00-08-05-058 за вказаною адресою, а саме: 43006, вул. Ківерцівська, 9 б, корпус 1 м.Луцьк, однак вказаний рекомендований лист повернувся за закінченням терміну зберігання. Крім того, звертає увагу суду, що в листах ДФС України від 29.04.2016 №15535/7/99-99-12-01- 17 та від 12.05.2016 №16353/7/99-99-12-01-01-17, зазначено, що звіти складаються окремо за кожний місяць та подаються до 10 числа місяця, що настає за звітним, з перенесенням граничного строку на перший робочий день, якщо 9 число припадає на вихідний або святковий день.

Інших заяв по суті справи не надходило.

Ухвалою суду від 03.08.2020 відмовлено у задоволенні клопотання представника ГУ ДПС у Волинській області про розгляд справи за участі сторін (а.с.68).

Враховуючи вимоги статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) судом розглянуто дану справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що позов підлягає до задоволення з таких мотивів та підстав.

Згідно з частиною третьою статтею 16 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів від 19.12.1995 №481/95-ВР (далі - Закон №481/95-ВР, в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) суб`єкти господарювання, які отримали ліцензії на виробництво та/або оптову торгівлю спиртом, алкогольними напоями і тютюновими виробами та здійснюють таку діяльність та/або експорт, імпорт зазначеної продукції, подають до органу виконавчої влади, уповноваженого Кабінетом Міністрів України видавати такі ліцензії, щомісяця до 10 числа наступного місяця звіт про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів за формою, встановленою цим органом.

Наказом Міністерства фінансів України від 11.02.2016 №42 Про затвердження форм звітів щодо виробництва й обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів та порядків їх заповнення затверджено, зокрема, форму звіту №2-РС Звіт про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв та порядок його заповнення, форму звіту №1-ОА Звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі та порядок його заповнення.

Так, порядками заповнення форми звіту №2-РС та №1-ОА передбачено, що вказані звіти подають суб`єкти господарювання незалежно від форми власності до органів ДФС за основним місцем обліку в електронній формі. Зазначені звіти в електронній формі подаються засобами електронного зв`язку з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством, як передбачено для податкової звітності. Звіти складаються окремо за кожний місяць та до 10 числа місяця, що настає за звітним, подається до органів ДФС за основним місцем обліку суб`єкта господарювання.

Як слідує з матеріалів справи, Головним управлінням ДФС у Волинській області встановлено, що ТзОВ Луцька Броварня порушено вимоги ч.3 ст.16 Закону №481/95-ВР щодо несвоєчасного подання звітів №1-ОА Звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі та №2-РС Звіт про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв за жовтень 2018 року, про що зазначено у висновках про несвоєчасне подання зазначених звітів від 07.05.2019 №14668/10/03-20-40-01-20 та №14669/10/03-20-40-01-20, які були надіслані на адресу відповідача та отримані останнім (а.с.4-7).

Зокрема, у вказаних висновках зазначено, що видами діяльності ТзОВ Луцька Броварня є: оптова торгівля алкогольними напоями, включно пивом для виробників пива з обсягом виробництва до 3000 гектолітрів на рік, на яку видано ліцензію №400067 з терміном дії з 06.10.2017 до 06.10.2022, та виробництво алкогольних напоїв, на яку видано ліцензію №405 з терміном дії з 15.09.2017 до 15.09.2020. Дата подання несвоєчасно поданих звітів - 12.11.2018.

Відповідно до статті 17 Закону №481 до суб`єктів господарювання (у тому числі іноземних суб`єктів господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі, зокрема, неподання чи несвоєчасного подання звіту або подання звіту з недостовірними відомостями про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів до органу виконавчої влади, уповноваженого Кабінетом Міністрів України видавати відповідні ліцензії, - у розмірі 17000 гривень.

Судом встановлено, що на підставі висновків ГУ ДФС у Волинській області від 07.05.2019 №14668/10/03-20-40-01-20 та №14669/10/03-20-40-01-20 про несвоєчасне подання звітів №1-ОА та №2-РС за жовтень 2018 року позивачем винесені рішення про застосування фінансових санкцій від 24.06.2019 №000883-40 та №000884-40, якими до ТзОВ Луцька Броварня застосовані штрафні санкції на загальну суму 34000 грн, а саме:

17000 грн - за несвоєчасне подання звіту про обсяги обігу (в тому числі імпорту та експорту) алкогольних напоїв до органу виконавчої влади, уповноваженого Кабінетом Міністрів України видавати відповідні ліцензії;

17000 грн - за несвоєчасне подання звіту про обсяги виробництва та обігу (в тому числі імпорту та експорту) алкогольних напоїв до органу виконавчої влади, уповноваженого Кабінетом Міністрів України видавати відповідні ліцензії (а.с.8-9).

Вказані рішення були надіслані на адресу відповідача рекомендованим листом із роз`ясненням порядку його оскарження, порядку сплати штрафу, та отримані його представником, про що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с.10-12).

Відповідач оскаржив рішення про застосування фінансових санкцій від 24.06.2019 №000883-40 та №000884-40 в адміністративному порядку до ДФС України, про що подав відповідну скаргу від 22.07.2019 за вих.№1 (а.с.37-39).

Рішенням ДФС України від 19.08.2019 №39836/6/99-99-11-06-01-25 продовжено строк розгляду скарги ТзОВ Луцька Броварня до 27.09.2019 (включно) (а.с.40).

Рішенням ДПС України від 25.09.2019 №3117/6/99-00-08-05-05 скаргу відповідача залишено без задоволення, а рішення ГУ ДФС у Волинській області від 24.06.2019 №000883-40 та №000884-40 - без змін (а.с.55-56).

Рішення про результати розгляду скарги було надіслане ДПС України за місцезнаходженням ТзОВ Луцька Броварня (м.Луцьк, вул.Ківерцівська, 9Б, корпус 1) рекомендованим листом з повідомленням про вручення, яке повернулось без вручення з підстав за закінченням терміну зберігання (а.с.57-59).

Отже, скарга відповідача, подана в порядку адміністративного оскарження рішень ГУ ДФС у Волинській області від 24.06.2019 №000883-40 та №000884-40, розглянута належним чином ДПС України, про що повідомлено платника, відтак за встановлених обставин суд вважає безпідставними твердження ТзОВ Луцька Броварня про те, що у зв`язку з не надходженням відповіді на скаргу така вважається задоволеною на користь платника податку.

Таким чином, матеріалами справи підтверджується та обставина, що рішення про застосування фінансових санкцій від 24.06.2019 №000883-40 та №000884-40 у встановленому порядку не скасовані та є чинними.

Згідно з частиною п`ятою статті 17 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів у разі невиконання суб`єктом господарювання рішення органів, зазначених у частині третій цієї статті, сума штрафу стягується на підставі рішення суду. Аналогічні положення містить пункт 10 Порядку застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів , затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 02.06.2003 №790, згідно з яким у разі невиконання суб`єктом підприємницької діяльності рішення про застосування фінансових санкцій протягом 30 днів після його отримання сума санкцій стягується на підставі рішення суду.

Беручи до уваги, що ТзОВ Луцька Броварня не надало суду доказів сплати в добровільному порядку фінансової санкції в сумі 34000,00 грн, тому суд дійшов висновку, що позовні вимоги законні, обґрунтовані, підтверджені належними доказами та підлягають до задоволення в повному обсязі.

При цьому суд не бере до уваги твердження відповідача про незаконність застосування до нього контролюючим органом штрафу в сумі 34000 грн, оскільки ані в межах даного позову, ані в іншому судовому провадженні відповідач не оскаржував правомірність прийняття рішень від 24.06.2019 №000883-40 та №000884-40, а тому судом правова оцінка з даного питання не надавалась. Предметом розгляду даної справи є саме стягнення фінансових санкцій на підставі рішень позивача про застосування фінансових санкцій до ТзОВ Луцька Броварня , які є чинними та не оскаржені відповідачем в судовому порядку, відтак підлягають виконанню.

Керуючись статтями 243-246 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів , суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Луцька Броварня (43006, Волинська обл., м.Луцьк, вул.Ківерцівська, будинок 9Б, корпус 1, код ЄДРПОУ 41079831) на користь місцевого бюджету (Банк Казначейство України (ЕАП), н/р UA808999980314010561000003550, МФО 899998, отримувач коштів УК у м.Луцьк/м.Луцьк/Луцька ОТГ/21081500, код ЄДРПОУ 38009628, код виду сплати 135) заборгованість по фінансових санкціях у розмірі 34000,00 (тридцять чотири тисячі грн 00 коп).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Головуючий-суддя Н.Б.Плахтій

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.09.2020
Оприлюднено25.09.2020
Номер документу91747975
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —140/9254/20

Рішення від 23.09.2020

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Плахтій Наталія Борисівна

Ухвала від 03.08.2020

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Плахтій Наталія Борисівна

Ухвала від 30.06.2020

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Плахтій Наталія Борисівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні