Ухвала
від 24.09.2020 по справі 160/6534/19
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

24 вересня 2020 року Справа №160/6534/19

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Турової О.М., розглянувши в порядку письмового провадження у м. Дніпрі клопотання Державної фіскальної служби України про заміну відповідача на його процесуального правонаступника в адміністративній справі №160/6534/19 за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю Промо-сервіс до Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області та Державної фіскальної служби України про скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

15 вересня 2020 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшло клопотання Державної фіскальної служби України про заміну відповідача на його правонаступника в адміністративній справі №160/6534/19, в якому заявник просить замінити відповідача у справі - Державну фіскальну службу України в порядку процесуального правонаступництва на належного відповідача - Державну податкову службу України.

Вказана заява мотивована тим, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 18.12.2018 року № 1200 «Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України» утворено Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізувавши ДФС шляхом поділу. Крім того, абз. 4 п. 2 постанови № 1200 встановлено, що ДПС та Держмитслужба є правонаступниками майна, прав та обов`язків реорганізованої ДФС у відповідних сферах діяльності. Згідно з розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 року № 685-р «Питання Державної податкової служби України» ДПС розпочала виконання функцій і повноважень ДФС з реалізації державної політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування. Таким чином, повноваження ДФС в частині ведення Єдиного реєстру податкових накладних передані ДПС, у зв`язку із чим виникла необхідність заміни відповідача - ДФС в порядку процесуального правонаступництва на ДПС.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 15 вересня 2020 року прийнято до провадження справу №160/6534/19 та клопотання Державної фіскальної служби України про заміну відповідача на його правонаступника в адміністративній справі №160/6534/19 за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю Промо-сервіс до Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області та Державної фіскальної служби України про скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії, а також призначено його до розгляду у судовому засіданні на 23 вересня 2020 року о 16:00 год.

Представники сторін у судове засідання 23 вересня 2020 року не з`явились про дату, час і місце розгляду справи повідомлені належним чином, що підтверджується доказами, наявними в матеріалах справи, причини неявки до суду не повідомили.

З огляду на те, що неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду, суд розглянув клопотання Державної фіскальної служби України про заміну відповідача на його правонаступника в адміністративній справі №160/6534/19 за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю Промо-сервіс до Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області та Державної фіскальної служби України про скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії, в порядку письмового провадження.

Перевіривши повноваження особи, якою подано клопотання, дослідивши матеріали справи та розглянувши наведені у клопотанні доводи, суд доходить висновку про відмову у задоволенні означеного клопотання, з огляду на таке.

Судом встановлено, що рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 07 жовтня 2019 року позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю Промо-сервіс до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії було задоволено у повному обсязі, визнано протиправними та скасовано рішення Комісії Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у такій реєстрації, №1076669/39932350 від 14.02.2019 року, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №63 від 10.10.2018 року, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю Промо-сервіс , в Єдиному реєстрі податкових накладних, рішення №1076670/39932350 від 14.02.2019 року, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №64 від 10.10.2018 року, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю Промо-сервіс , в Єдиному реєстрі податкових накладних та рішення №1081460/39932350 від 20.02.2019 року, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №65 від 10.10.2018 року, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю Промо-сервіс , в Єдиному реєстрі податкових накладних; зобов`язано Державну фіскальну службу України зареєструвати податкові накладні №63 від 10.10.2018 року, №64 від 10.10.2018 року та №65 від 10.10.2018 року, подані Товариством з обмеженою відповідальністю Промо-сервіс (код ЄДРПОУ 39932350, місцезнаходження: 51925, м. Кам`янське, тупик Прохідний, 10, офіс 8-В), в Єдиному реєстрі податкових накладних; стягнуто з Головного управління ДФС у Дніпропетровській області за рахунок його бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Промо-сервіс судові витрати зі сплати судового збору у сумі 3842,00грн.; стягнуто з Державної фіскальної служби України за рахунок її бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Промо-сервіс судові витрати зі сплати судового збору у сумі 3842,00грн.

Ухвалою Третього апеляційного адміністративного суду від 09 червня 2020 року відмовлено у задоволенні клопотання Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, а також відмовлено у відкритті апеляційного провадження за апеляційною скаргою Головного управління ДПС у Дніпропетровській області на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 07.10.2019 року у справі №160/6534/19.

Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 07 жовтня 2019 року у справі №160/6534/19 набрало законної сили 09.06.2020р.

03.04.2020 року судом видано виконавчі листи на виконання вищевказаного рішення зі строком пред`явлення до 07.11.2022 року (включно).

У вищевказаних виконавчих листах у якості боржника, зокрема, зазначена Державна фіскальна служба (код ЄДРПОУ 39292197, місцезнаходження: пл. Львівська, 8, м. Київ, 04053).

Крім того, судом встановлено, що постановою Кабінету Міністрів України від 18.12.2018р. №1200 Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України утворено Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізувавши Державну фіскальну службу шляхом поділу та, зокрема, установлено, що Державна податкова служба є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок), державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску; Державна податкова служба та Державна митна служба є правонаступниками прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби у відповідних сферах діяльності; Державна фіскальна служба продовжує здійснювати повноваження та виконувати функції у сфері реалізації державної податкової політики, державної політики у сфері державної митної справи, державної політики з адміністрування єдиного внеску, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового, митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску до завершення здійснення заходів з утворення Державної податкової служби та Державної митної служби.

Згідно з пунктом 6 Порядку здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.10.2011 №1074, права та обов`язки органів виконавчої влади переходять у разі поділу органу виконавчої влади - до органів виконавчої влади, утворених внаслідок такого поділу.

Постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 року №227 Про затвердження Положення про Державну податкову службу України та Державну митну службу України затверджено, крім іншого, Положення про ДПС, відповідно до якого ДПС є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямована і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.

За відомостями Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 18.12.2018р. №1200 здійснено державну реєстрацію юридичної особи - ДПС України (код ЄДРПОУ 43005393), дата запису: 17.05.2019р., номер запису: 1 074 135 0000 085321.

При цьому, 28 серпня 2019 року на Урядовому порталі оприлюднено Розпорядження Кабінету Міністрів України за №682-р від 21 серпня 2019 року про початок роботи Державної податкової служби України.

Як зазначалося вище, 15 вересня 2020 року до суду надійшло клопотання Державної фіскальної служби України про заміну відповідача на його правонаступника в адміністративній справі №160/6534/19 на підставі статті 52 Кодексу адміністративного судочинства України.

Так, за приписами статті 52 Кодексу адміністративного судочинства України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.

Аналіз викладеного свідчить, що заміна неналежної сторони можлива на будь-якій стадії судового процесу.

Згідно з пунктом 6 частини 1 статті 4 Кодексу адміністративного судочинства України судовий процес - правовідносини, що складаються під час здійснення адміністративного судочинства.

При цьому пунктом 5 частини 1 статті 4 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що адміністративне судочинство - діяльність адміністративних судів щодо розгляду і вирішення адміністративних справ у порядку, встановленому цим Кодексом.

Відповідно до ч.1 ст.243 КАС України суди ухвалюють рішення іменем України негайно після закінчення судового розгляду.

Таким чином, розгляд справи судом (судовий процес) завершується ухваленням відповідного судового рішення.

Отже, у розумінні приписів ст.52 КАС України заміна сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, її правонаступником можлива на будь-якій стадії судового процесу до його завершення, тобто до ухвалення судом рішення у справі.

Як зазначалося вище, адміністративна справа №160/6534/19 розглянута Дніпропетровським окружним адміністративним судом 07 жовтня 2019 року і за результатами її розгляду цієї ж дати винесено рішення, яке набрало законної сили.

Більше того, на виконання судового рішення від 07 жовтня 2019 року Дніпропетровським окружним адміністративним судом видано відповідні виконавчі листи.

Тобто станом на момент звернення представника Державної фіскальної служби України із цим клопотанням про заміну відповідача в порядку процесуального правонаступництва, розгляд справи Дніпропетровським окружним адміністративним судом вже завершено.

При цьому Кодексом адміністративного судочинства України не передбачено можливості заміни саме сторони у справі (позивача чи відповідача) її правонаступником після завершення судового розгляду справи.

Враховуючи викладене, суд доходить висновку про відсутність підстав для задоволення клопотання Державної фіскальної служби України про заміну відповідача на його правонаступника в адміністративній справі №160/6534/19 в порядку процесуального правонаступництва.

Водночас, суд зазначає, що відповідно до статті 1 Закону України Про виконавче провадження №1404-VIII (далі - Закон №1404-VIII) виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.

Згідно із частиною першою та другою статті 15 Закону №1404-VIII сторонами у виконавчому провадженні є стягувач і боржник. Стягувачем є фізична або юридична особа чи держава, на користь чи в інтересах яких видано виконавчий документ.

Відповідно до абзацу першого частини п`ятої статті 15 Закону №1404-VIII у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.

Згідно з ч.1 ст.379 Кодексу адміністративного судочинства України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Крім того, відповідно до ч.4 ст.379 Кодексу адміністративного судочинства України положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.

Таким чином суд зазначає, що Державна фіскальна служба України не позбавлена права звернення до суду із відповідною заявою в порядку статті 379 Кодексу адміністративного судочинства України за наявності відповідних підстав для заміни сторони у виконавчому листі чи у виконавчому провадженні.

Відповідно до частини 5 статті 250 КАС України, датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

Керуючись статями 52, 243, 248, 256, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

УХВАЛИВ:

У задоволенні клопотання Державної фіскальної служби України про заміну відповідача на його процесуального правонаступника в адміністративній справі №160/6534/19 за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю Промо-сервіс до Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області та Державної фіскальної служби України про скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії - відмовити.

Ухвала суду набирає законної сили відповідно до статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку та у строки, встановлені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи ухвала суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст ухвали складено 24 вересня 2020 року.

Суддя О.М. Турова

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.09.2020
Оприлюднено25.09.2020
Номер документу91748354
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/6534/19

Ухвала від 29.07.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турова Олена Михайлівна

Ухвала від 21.07.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турова Олена Михайлівна

Ухвала від 12.07.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турова Олена Михайлівна

Ухвала від 25.05.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турова Олена Михайлівна

Ухвала від 19.05.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турова Олена Михайлівна

Ухвала від 14.12.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турова Олена Михайлівна

Ухвала від 25.11.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Ухвала від 22.09.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Ухвала від 24.09.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турова Олена Михайлівна

Ухвала від 16.09.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турова Олена Михайлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні