Рішення
від 24.09.2020 по справі 260/1826/20
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

24 вересня 2020 року м. Ужгород№ 260/1826/20 Закарпатський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Іванчулинця Д.В., розглянувши в письмовому провадженні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовною заявою керівника Мукачівської місцевої прокуратури (вул. Л. Толстого, 15, м. Мукачево, Закарпатська область, 89600) до Гукливської сільської ради (с. Гукливий, 200, Воловецький район, Закарпатська область, 89140, ЄДРПОУ 04349350), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору Гукливський дошкільний навчальний заклад (дитячий садок) № 3 (с. Гукливий, 606, Воловецький район, Закарпатська область, 89140, ЄДРПОУ 37684134) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії, -

В С Т А Н О В И В:

Керівник Мукачівської місцевої прокуратури (далі - позивач) звернувся до Закарпатського окружного адміністративного суду із позовом до Гукливської сільської ради (далі - відповідач), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору Гукливський дошкільний навчальний заклад (дитячий садок) № 3 (далі - третя особа), в якому просить: 1) визнати бездіяльність Гукливської сільської ради, Воловецького району Закарпатської області щодо невиконання вимог законодавства про освіту у частині тривалого безпідставного невжиття заходів щодо державної реєстрації нерухомого майна та земельної ділянки дошкільного навчального закладу № 3площею 0,07 га, який знаходиться у с. Гукливий, 606, Воловецького району Закарпатської області протиправною; 2) зобов`язати Гукливську сільську раду, Воловецького району Закарпатської області вжити заходів щодо проведення державної реєстрації на нерухоме майно дошкільного навчального закладу № 3 та земельну ділянку площею 0,07 га, яка знаходиться у користуванні с. Гукливий, 606, Воловецького району Закарпатської області та належить Гукливській сільській раді Воловецького району Закарпатської області; 3) стягнути з відповідача на користь прокуратури Закарпатської області суму судового збору, сплаченого за подання даної позовної заяви, у розмірі 2102,00 грн.

Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду відкрито спрощене позовне провадження в даній адміністративній справі.

До Закарпатського окружного адміністративного суду від відповідача надійшов відзив на позовну заяву, в якому останній зазначає, що Гукливська сільська рада, як відповідач, повністю визнає заявлені Мукачівською місцевою прокуратурою позовні вимоги у даній адміністративній справі.

Згідно ч. 5 ст. 262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про задоволення позову, виходячи з наступного.

Згідно ч. 2 ст. 80 Закону України Про освіту визначено, що порядок, умови та форми набуття закладами освіти прав на землю визначаються Земельним кодексом України.

Відповідно до ч. 1 ст. 92 Земельного кодексу України право постійного користування земельною ділянкою - це право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення строку.

Відповідно до п. ґ ч. 2 ст. 92 Земельного кодексу України права постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності набувають заклади освіти незалежно від форми власності.

Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.

Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

Згідно ч. 1 ст. 122 Земельного кодексу України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Відповідно до ст. ст. 125, 126 Земельного кодексу України право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.

Згідно ст. 12 Земельного кодексу України до повноважень сільських, селищних, міських рад належить розпорядженнями землями територіальних громад.

Відповідно до п. 34 ч. 1 ст. 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад відноситься вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.

Статтею 33 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні передбачені повноваження виконавчих органів сільських, селищних рад у сфері регулювання земельних відносин, зокрема, щодо надання у користування земельних ділянок та здійснення контролю за додержанням земельного законодавства, використанням та охороною земель.

Право власності на нерухоме майно в тому числі право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень .

Згідно ст. 4 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень державній реєстрації прав підлягає право власності та похідні речові права.

Відповідно до ч. 1, 3 ст. 3 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень державна реєстрація прав є обов`язковою.

Інформація про права на нерухоме майно та їх обтяження підлягає внесенню до Державного реєстру прав.

Права на нерухоме майно та їх обтяження, які підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону, виникають з моменту такої реєстрації.

У ході вивчення Воловецьким відділом Мукачівської місцевої прокуратури стану додержання вимог законодавства про освіту було встановлено, що відповідачем допущено зволікання з виготовленням правовстановлюючих документів на нерухоме майно дошкільного навчального закладу № 3 с. Гукливий, Воловецького району, Закарпатської області (далі - ДНЗ № 3) та на земельну ділянку для його обслуговування площею 0,07 га.

Так, за інформацією вказаної ради № 51/02-10 від 26.02.2020 р. Гукливський дошкільний навчальний заклад № 3 відкрито на підставі рішення Гукливської сільської ради № 168 від 23.11.2011 року.

Будівля ДНЗ № 3 перебуває на балансі Гукливської сільської ради, однак за даними державного реєстру речових прав на нерухоме майно, державна реєстрація прав на будівлю та споруди ДНЗ № 3, а також земельну ділянку площею 0,07 га, не проведена.

Вказаний ДНЗ № 3 є юридичною особою, має печатку і штамп встановленого зразка, бланки з власними реквізитами, розрахунковий рахунок в органах Державного казначейства.

Згідно довідки про державну реєстрацію юридичної особи Гукливського ДНЗ № 3, за адресою: 89140, Закарпатська область, Воловецький район, с. Гукливий, 606, проведено 08.12.2011 року за № 13121020000000376.

Відповідно до Довідки АБ 37684234 з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (ЄДРПОУ) ДНЗ № 3 є комунальною організацією (установою, закладом), видом діяльності якої є дошкільна освіта.

Згідно п. 1.1-1.3 Статуту Гукливського дошкільного навчального закладу № 3, погодженого начальником відділу освіти Воловецької РДА та затвердженого рішенням 8 сесії 6 скликання Гукливської сільської ради від 23.11.2011 року, сільська рада є засновником вказаного дошкільного закладу.

Відносини засновника із закладом будуються на засадах його підпорядкованості, підзвітності та підконтрольності засновнику.

Згідно до п. 2.1 Статуту зазначений ДНЗ № 3 розрахований на 20 місць.

В ч. 2 ст. 3 Закону України Про дошкільну освіту зазначено, що держава забезпечує доступність і безоплатність дошкільної освіти в державних і комунальних закладах дошкільної освіти та сприяє розвиткові та збереженню мережі закладів дошкільної освіти незалежно від підпорядкування, типів і форм власності.

Відповідно до ст. 38 Закону України Про дошкільну освіту матеріально - технічна база дошкільного навчального закладу включає будівлі, споруди, земельні ділянки, комунікації, інвентар, обладнання, транспортні засоби, службове житло та інше. Майно дошкільного навчального закладу належить йому на правах, визначених цим Законом та іншими нормативно - правовими актами.

Частиною 3 ст. 22 Закону України Про освіту визначено, що заклад освіти залежно від засновника може діяти як державний, комунальний, приватний чи корпоративний.

Відповідно до п. 8.1 Статуту зміст, форма та періодичність контролю, не пов`язаного з навчально - виховним процесом у закладі, встановлюється засновником дошкільного закладу, тобто Гукливською сільською радою.

Відповідно п. 9.1 Статуту за дошкільним навчальним закладом закріплено земельну ділянку, будівлі, інші матеріальні цінності та ігровий майданчик.

Відповідно до ч. 3 ст. 66 Закону України Про освіту , сільські, селищні ради відповідають за реалізацію державної політики у сфері освіти та забезпечення якості освіти на відповідній території, забезпечують діяльність та розвиток закладів освіти, здійснюють інші повноваження у сфері освіти, передбачені законом.

Статтею 60 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні визначено, що територіальним громадам сіл, селищ належить право комунальної власності на заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров`я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права. Від імені та в інтересах територіальних громад правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об`єктами права комунальної власності здійснюють органи місцевого самоврядування.

Отже, повноваження щодо володіння, користування та розпорядження об`єктами права комунальної власності належить до виключних повноважень засновника ДНЗ № 3 -Гукливської сільської ради.

Проте, з часу первинної державної реєстрації ДНЗ № 3, тобто з 08.12.2011 року, Гукливська сільська рада, будучи суб`єктом, який відповідає за матеріально - технічне забезпечення ДНЗ, здійснює контроль за додержанням вимог законодавства у сфері дошкільної освіти, не виконала покладені на неї законом обов`язки, не вжила всіх необхідних заходів щодо проведення державної реєстрації прав на нерухоме майно цього закладу та земельної ділянки.

Санітарним Регламентом для дошкільних навчальних закладів, який затверджено наказом Міністерства охорони здоров`я України 24.03.2016 р. № 234 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 14.04.2016 р. за № 563/28693 визначено вимоги до облаштування дошкільного закладу.

Зокрема, пунктом 2 розділу 1 Санітарного регламенту передбачено, що використання території, будівель, приміщень, споруд, обладнання дошкільних навчальних закладів іншими юридичними та фізичними особами з метою, що не пов`язана з навчально - виховним процесом та життєдіяльністю дітей, забороняється.

Відсутність правовстановлюючих документів на нерухоме майно дошкільного навчального закладу створює передумови для зловживань щодо розпорядження зазначеним майном, ризики для нормального функціонування ДНЗ та здійснення виховного процесу, що може призвести до негативних наслідків та порушення прав дітей.

Крім того, бездіяльність відповідача, яка полягає у безпідставному зволіканні з оформленням правовстановлюючих документів на нерухоме майно ДНЗ № 3 та земельну ділянку, може призвести до нецільового використання такого майна.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Згідно ч. 1 ст. 72 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Беручи до уваги викладене, суд дійшов до висновку про задоволення позовних вимог у повному обсязі.

Відповідно до статті 139 КАС України судові витрати з відповідача не стягуються.

Виходячи з вищенаведеного та керуючись статтями 6, 9, 72-77, 139, 242-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В :

1. Адміністративний позов керівника Мукачівської місцевої прокуратури (вул. Л. Толстого, 15, м. Мукачево, Закарпатська область, 89600) до Гукливської сільської ради (с. Гукливий, 200, Воловецький район, Закарпатська область, 89140, ЄДРПОУ 04349350), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору Гукливський дошкільний навчальний заклад (дитячий садок) № 3 (с. Гукливий, 606, Воловецький район, Закарпатська область, 89140, ЄДРПОУ 37684134) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії - задовольнити.

2. Визнати протиправною бездіяльність Гукливської сільської ради Воловецького району Закарпатської області щодо невиконання вимог законодавства про освіту в частині тривалого безпідставного невжиття заходів щодо державної реєстрації нерухомого майна та земельної ділянки дошкільного навчального закладу № 3 площею 0,07 га, який знаходиться у с. Гукливий, 606, Воловецького району, Закарпатської області.

3. Зобов`язати Гукливську сільську раду Воловецького району Закарпатської області вжити заходів для проведення державної реєстрації на нерухоме майно дошкільного навчального закладу № 3 та земельну ділянку площею 0,07 га, яка знаходиться у користуванні с. Гукливий, 606, Воловецького району, Закарпатської області, та належить Гукливській сільській раді Воловецького району Закарпатської області.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції (з урахуванням особливостей, що встановлені Розділом VII КАС України).

Суддя Д.В. Іванчулинець

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.09.2020
Оприлюднено25.09.2020
Номер документу91748790
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —260/1826/20

Рішення від 24.09.2020

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Іванчулинець Д.В.

Ухвала від 18.05.2020

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Іванчулинець Д.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні