Рішення
від 12.08.2020 по справі 320/3863/20
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

12 серпня 2020 року справа №320/3863/20

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Дудіна С.О., розглянув у порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку України до Дніпровського публічного акціонерного товариства "Гідроспецбуд" про стягнення штрафу.

Суть спору: до Київського окружного адміністративного суду звернулась Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку України з позовом до Дніпровського публічного акціонерного товариство "Гідроспецбуд" про стягнення з відповідача штрафу у розмірі 5100,00 грн.

Обґрунтовуючи свої вимоги, позивач зазначив, що за Дніпровським публічним акціонерним товариством "Гідроспецбуд" обліковується заборгованість зі сплати штрафу, визначеного постановою про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 30.01.2020 №24-ДП-Е на суму 5100,00 грн.

Позивач повідомив, що відповідач не сплатив у добровільному порядку заборгованість у сумі 5100,00 грн., у зв`язку з чим просить стягнути вказану заборгованість у примусовому порядку.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 08.05.2020 відкрито провадження у справі, вирішено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.

Відповідач правом на надання відзиву не скористався, хоча був проінформований про відкриття провадження у справі належним чином рекомендованою кореспонденцією, про що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення.

Відповідно до частини шостої статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Згідно з частиною другою статті 175 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи.

На підставі наведеного справа розглядається за наявними у ній матеріалами.

Відповідно до частини п`ятої статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

Учасники справи з клопотанням про розгляд справи у судовому засіданні до суду не звертались.

З урахуванням викладеного, розгляд справи судом здійснено у порядку письмового провадження за наявними у ній матеріалами та доказами.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши усі фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд

ВСТАНОВИВ:

Дніпровське публічне акціонерне товариство "Гідроспецбуд" (ідентифікаційний код 04630494, місцезнаходження: 07300, Київська обл., Вишгородський р-н., м. Вишгород, Проммайданчик) зареєстровано як юридична особа 28.12.1994, що підтверджується відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань.

21.12.2019 Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку було прийнято постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, якою вирішено порушити справу про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні Дніпровське ПАТ "Гідроспецбуд" (а.с.20-21).

Вказана постанова була направлена на адресу відповідача рекомендованою поштовою кореспонденцією за №0101042346153, що підтверджується Списком поштових відправлень рекомендованих листів з відбитком календарного штемпеля від 23.12.2019 та фіскальним чеком від 23.12.2019 (а.с.22).

09.01.2020 Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів від 09.01.2020 №5-ДП-Е, в якому зазначено про те, що станом на 12.12.2019 відомості щодо опублікування в одному із офіційних друкованих видань регулярної річної інформації емітента за 2017 рік Дніпровське ПАТ "Гідроспецбуд" в Комісії відсутні.

Позивач зазначив, що станом на 12.12.2019 регулярна річна інформація за 2017-2018 роки Дніпровське ПАТ "Гідроспецбуд" в Системі моніторингу фондового ринку відсутня.

Відповідач дійшов висновку про порушення Дніпровським ПАТ "Гідроспецбуд" вимог пункту 4 глави 4 розділу ІІ Положення в частині нерозміщення в занальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, неподання до комісії регулярної річної інформації емітента за 2017-2018 роки та неоприбуткування в одному з офіційних друкованих видань регулярної річної інформації емітента за 2017 рік (а.с.17-18).

16.01.2020 Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку прийнято постанову про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, якою визначено, що розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні Дніпровського ПАТ "Гідроспецбуд" відбудеться 30.01.2020 о 10:30 год. (а.с.16).

Вказані акт та постанова були направлені на адресу відповідача рекомендованою поштовою кореспонденцією за №0101042138925, що підтверджується Списком поштових відправлень рекомендованих листів з відбитком календарного штемпеля від 20.01.2020 та фіскальним чеком від 20.01.2020 (а.с.19).

За результатами розгляду матеріалів, Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку було прийнято постанову про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 30.01.2020 №24-ДП-Е, якою за неопублікування інформації, нерозміщення інформації в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, неподання інформації до Комісії застосовано у відношенні Дніпровського ПАТ "Гідроспецбуд" санкцію у вигляді штрафу у розмірі 300 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить 5100,00 грн. (а.с.10-11).

Також 30.01.2020 Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку було прийнято розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери №11-ДП-Е, якою приписано Дніпровському ПАТ "Гідроспецбуд" у термін до 01.07.2020 усунути відповідні порушення законодавства, шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії та подання до Комісії регулярної річної інформації емітента за 2017-2018 роки, та до 01.07.2020 письмово проінформувати уповноважену особу Комісії та департамент нагляду за станом корпоративного управління та корпоративними фінансами (а.с.12-13).

Вказані документи були направлені на адресу відповідача рекомендованою поштовою кореспонденцією за №0101042475018, що підтверджується Списком поштових відправлень рекомендованих листів з відбитком календарного штемпеля від 06.02.2020 та фіскальним чеком від 06.02.2020 (а.с.36).

Відповідач у добровільному порядку не виконав вимоги постанови Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 30.01.2020 №24-ДП-Е та не здійснив сплату суми штрафу, у зв`язку з чим позивач звернувся з даним позовом до суду про стягнення штрафу у судовому порядку, з приводу чого суд зазначає таке.

Спеціальним законом, який визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні є Закон України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" від 30.10.1996 № 448/96-ВР (далі - Закон №448/96).

Відповідно до пункту 14 статті 8 Закону №448/96 Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Згідно з пунктом 6 статті 11 Закону №448/96 Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Відповідно до частини п`ятої-шостої статті 12 Закону №448/96 уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку приймає рішення про застосування санкції протягом 30 робочих днів після отримання документів, що підтверджують факт правопорушення. Рішення про застосування санкції оформляється постановою, що надсилається юридичній особі, до якої застосовано санкцію.

Порядок та строки розгляду Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку справ про порушення громадянами, посадовими особами та юридичними особами вимог законодавства на ринку цінних паперів визначені Правилами розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 №1470, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України від 05.11.2012 за №1855/22167 (далі - Правила №1470).

Відповідно до пункту 5 розділу І Правил №1470 уповноважені особи Комісії в межах своїх повноважень зобов`язані в кожному випадку виявлення правопорушення вжити всіх необхідних заходів для документального закріплення факту правопорушення, всебічно, повно та об`єктивно дослідити обставини справи, а також своєчасно застосувати передбачені законодавством санкції.

Рішення у справі повинно бути законним та обґрунтованим. Рішення повинно ґрунтуватися лише на тих доказах, які були досліджені під час розгляду справи.

Доказами в справі про правопорушення є будь-які фактичні дані, отримані в законному порядку, що свідчать про наявність чи відсутність правопорушення, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно з пунктом 7 розділу І Правил розгляд справ про правопорушення здійснюється виключно уповноваженими особами Комісії (далі - уповноважені особи) у межах наданих повноважень.

Справи про правопорушення розглядаються уповноваженими особами, на підвідомчій території яких було виявлено порушення або перебуває особа, щодо якої порушено справу про правопорушення.

Справи про адміністративні правопорушення розглядаються відповідно до законодавства (пункт 10 розділу І Правил №1470).

Відповідно до пункту 15 розділу І Правил №1470 перебіг строку щодо направлення вищезазначених документів та оскарження постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов`язано його початок.

Відповідно до пункту 1 розділу VІ Правил №1470 справа про правопорушення щодо юридичної особи розглядається у присутності керівника та/або представника юридичної особи, яка притягується до відповідальності.

Повноваження представника юридичної особи, що притягується до відповідальності, засвідчуються довіреністю, оригінал або копія якої долучається до матеріалів справи.

У разі відсутності керівника або представника юридичної особи справа про правопорушення розглядається за умови своєчасного повідомлення юридичної особи про місце і час розгляду справи згідно з вимогами пункту 4 розділу V цих Правил.

Згідно з пунктами 1 та 3-4 розділу VІІ Правил №1470 розглянувши справу про правопорушення, уповноважена особа приймає рішення у справі. Рішення уповноваженої особи у справі оформлюється у вигляді постанови.

У справі про правопорушення уповноважена особа приймає одне з таких рішень: 1) про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів; 2) про закриття справи.

Постанова у справі про правопорушення оголошується після закінчення розгляду справи про правопорушення.

Примірник постанови надається особі, щодо якої її винесено (про що здійснюється відповідний напис на примірнику постанови, що залишається у справі), або надсилається поштою протягом п`яти робочих днів з дати її винесення.

Пунктом 3 розділу XVIII №1470 передбачено, що юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету України.

Згідно з вимогами статті 11 Закону №448/96 у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Судом встановлено, що постанова Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 30.01.2020 №24-ДП-Е була направлена рекомендованою поштовою кореспонденцією за №0101042475018 на адресу Дніпровського ПАТ "Гідроспецбуд", яка зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, що підтверджується Списком поштових відправлень рекомендованих листів з відбитком календарного штемпеля від 06.02.2020 та фіскальним чеком від 06.02.2020 (а.с.36).

Як вбачається з інформації з офіційного веб-сайту ПАТ "Укрпошта" відповідна рекомендована поштова кореспонденція 13.03.2020 повернулась за зворотньою адресою (а.с.37).

Відповідно до пункту 14 розділу І Правил №1470 постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів (постанова по справі про адміністративне правопорушення), розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери вважаються надісланими (врученими) юридичній особі (посадовій особі чи громадянину), яка притягується до відповідальності, якщо їх вручено керівнику чи представнику юридичної особи (посадовій особі чи громадянину) під розписку або надіслано поштою рекомендованим листом.

Доказом надіслання вищезазначених документів є реєстр (список) поштових відправлень рекомендованих листів, на якому працівником об`єкта поштового зв`язку проставлено відбиток календарного штемпеля, та касовий чек.

Враховуючи вищенаведені норми, суд вважає, що постанова Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 30.01.2020 №24-ДП-Е вважається врученою відповідачу належним чином.

Відповідно до частини четвертої статті 11 Закону №448/96 рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді.

Суд зазначає, що матеріали справи не містять доказів оскарження відповідачем постанови Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 30.01.2020 №24-ДП-Е, а тому визначені у вказаному документів штрафні санкції є узгодженими та підлягають сплаті до бюджету.

Відповідачем під час розгляду справи не надано суду доказів сплати у добровільному порядку суми штрафних санкцій, встановлених до сплати постановою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 30.01.2020 №24-ДП-Е.

Відповідно до частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Враховуючи, що визначена у постанові про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів сума штраф у розмірі 5100,00 грн. є узгодженою, а відповідачем не надано належних та допустимих доказів його сплати, суд дійшов висновку про наявність підстав для стягнення зазначеної суми штрафу у примусовому порядку.

Таким чином, позовні вимоги підлягають задоволенню повністю.

Відповідно до частини 2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Оскільки матеріали справи не містять доказів понесення позивачем витрат, пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертиз, підстави для стягнення з відповідача на користь позивача судових витрат відсутні.

Керуючись статтями 243-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з Дніпровського публічного акціонерного товариства "Гідроспецбуд" (ідентифікаційний код 04630494, місцезнаходження: 07300, Київська обл., Вишгородський р-н., м. Вишгород, Проммайданчик) штраф у розмірі 5100,00 грн. (п`ять тисяч сто грн. 00 коп.) до Державного бюджету України, який слід перерахувати на рахунок, відкритий в управлінні Державної казначейської служби України для зарахування надходжень до загального фонду Державного бюджету, по коду бюджетної класифікації 21081100 «Адміністративній штрафи та інші санкції» .

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII «Перехідні положення» Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.

Суддя Дудін С.О.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.08.2020
Оприлюднено25.09.2020
Номер документу91748946
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —320/3863/20

Рішення від 12.08.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Дудін С.О.

Ухвала від 08.05.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Дудін С.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні