Рішення
від 24.09.2020 по справі 360/2896/20
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

24 вересня 2020 рокуСєвєродонецькСправа № 360/2896/20

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Ірметова О. В., розглянувши у порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Головного управління ДПС у Луганській області до Товариства з обмеженою відповідальністю РТ-ТЕКС про стягнення коштів за податковим боргом, -

ВСТАНОВИВ:

До Луганського окружного адміністративного суду надійшлов адміністративний позов Головного управління ДПС у Луганській області до Товариства з обмеженою відповідальністю РТ-ТЕКС про стягнення коштів за податковим боргом, в якій просить стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю РТ-ТЕКС кошти за податковим боргом у загальній сумі 7 277 236,23 грн, а саме: з податку на додану вартість в сумі 580 127,48 грн з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих боржника та рахунку в системі електронного адміністрування ПДВ на користь Державного бюджету України; з податку на прибуток у розмірі 6 693 470,48 грн з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих боржника; з надходжень від розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об`єктах у розмірі 3 128,27 грн з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих боржника; з адміністративних штрафів та інших санкцій у розмірі 510,00 грн. штрафних санкцій з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих боржника.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що ТОВ РТ-ТЕКС , не сплачувало до бюджету узгоджених сум податкових зобов`язань, що призвело до виникнення у підприємства податкового боргу на загальну суму 7 277 236, 23 грн., в тому числі: з податку на прибуток на загальну суму - 6 693 470,48 грн., з яких 4 488 700,00 грн. основного платежу, 1 125 231,63 грн. фінансових санкцій та 1079538,85 грн. пені.; з податку на додану вартість на загальну суму - 580 127,48 грн., з яких 417 121,00 грн. основного платежу, 104449,55 грн. фінансових санкцій та 58556,93 грн. пені; з надходжень від розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об`єктах на загальну суму 3128,27 грн., з яких 68,27 грн. основного платежу, який виник на підставі поданої підприємством декларації з екологічного податку від 12.04.2019 № 9072958493 (несплачений залишок 69,16 грн.) та 3060,00 грн. фінансових санкцій; з адміністративних штрафів та інших санкцій у розмірі 510,00 грн., шо виникли на підставі податкового повідомлення-рішення від 10.04.2020 р. №0000060509.

ГУ ДПС у Луганській області, з метою погашення податкового боргу, відповідно до ст. 59 ПКУ було надіслано на адресу відповідача податкову вимогу форми Ю № 64406-51 від 14.11.2019, яка відповідно до поштового повідомлення вважається врученою 16.12.2019. Незважаючи на вжиті заходи, податковий борг Відповідача залишається несплаченим.

Ухвалою суду від 04 серпня 2020 року прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі. Призначено справу до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін (а.с. 79-80).

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 72-77, 90 КАС України, суд встановив таке.

Судом встановлено та підтверджено належними та допустимими доказами наступні обставини справи.

Товариство з обмеженою відповідальністю РТ-ТЕКС зареєстровано в якості юридичної особи з 01.10.2012 (ідентифікаційний код: 38337743, місцезнаходження: 93000, Луганська область, м. Рубіжне, вул. Підлісна, буд. 86) та перебуває за основним місцем обліку в Рубіжанському управлінні Головному управлінню ДПС у Луганській області, як платник податків та зборів з 03.10.2012 (а.с. 4-5).

Податковий борг з податку на додану вартість у загальній сумі 580 127,48 грн., в тому числі основного платежу на суму 417 121,00 грн, 104 449,55 грн фінансових санкцій та 58 556,93 грн пені виник з наступних підстав.

Штрафні (фінансові) санкції було нараховано підприємству відповідно до податкового повідомлення-рішення від 23.07.2019 №0009885105 на суму 170,00 грн. (несплачений залишок - 169,30 грн.) (а. с. 56), (а. с. 57).

ГУ ДПС у Луганській області винесено податкове повідомлення-рішення № 0000040509 від 10.04.2020 на суму 417 121,00 грн основного платежу, штрафні санкції у розмірі 104 280,25 грн (а. с. 60), прийнятого на підставі акту від 23.03.2020 № 372/12-32-05-09-05/38337743 про результати документальної планової виїзної перевірки відповідача (а. с. 27-53).

Також, на підставі даного податкового повідомлення-рішення нараховано пеню у розмірі 58 556,93 грн (а. с. 61).

Суд зазначає, що зазначені податкові повідомлення-рішення відповідачем в судовому порядку не оскаржувались.

Згідно розрахунку податкового боргу з податку на додану вартість та зворотного біку облікової картки ПДВ відповідача сума податкового боргу у загальному розмірі складає 580 127,48 грн, в тому числі основного платежу на суму 417 121,00 грн, штрафних санкцій у розмірі 104 449,55 грн та пені у розмірі 58 556,93 грн (а.с.9, 62).

Відповідно до статті 59 ПК України ГУ ДПС у Луганській області було надіслано на адресу відповідача податкову вимогу форми Ю від 14.11.2019 № 64406-51, конверт повернуто без вручення (а.с. 76).

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з такого.

Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, установлених законом.

Відповідно до частини першої статті 6 Податкового Кодексу України (далі - ПКУ) від 02.12.2010 №2755-VI (далі - ПК України) податком є обов`язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників податку відповідно до цього Кодексу.

У відповідності із статтею 14 ПК України:

- грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.39 пункту 14.1);

- податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (підпункт 14.1.156 пункту 14.1);

- штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.265 пункту 14.1);

- пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов`язань, не сплачених у встановлені законодавством строки (підпункт 14.1.162 пункту 14.1);

- податковий борг - сума грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання (підпункту 14.1.175 пункту 14.1).

Підпунктом 4.1.1. пункту 4.1 статті 4 ПК України зазначено, що кожна особа зобов`язана сплачувати встановлені цим Кодексом, законами з питань митної справи податки та збори, платником яких вона є згідно з положеннями цього Кодексу.

Підпунктом 4.1.3 пункту 4.1 статті 4 ПК України встановлено невідворотність настання визначеної законом відповідальності у разі порушення податкового законодавства.

Відповідно до п.п. 14.1.178 п.14.1 ст.14 ПКУ податок на додану вартість - непрямий податок, який нараховується та сплачується відповідно до норм ПКУ.

Згідно п.п.14.1.179 п.14.1 ст.14 ПКУ податкове зобов`язання - загальна сума податку на додану вартість, одержана (нарахована) платником податку в звітному (податковому) періоді.

Пунктом 203.1 ст. 203 ПКУ визначено, що базовим податковим звітним (податковим) періодом з сплати податку на додану вартість є календарний місяць. Податкова декларація подається протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Згідно п.203.2 ст.203 ПКУ платник податку зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку.

Відповідно до п. 201.10 ст.201 ПКУ реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватись з урахуванням граничних строків;

- для податкових накладних /розрахунків коригування податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

- для податкових накладних /розрахунків коригування податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

- для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

Відповідно до п.120-1.1 ст. 120 ПКУ, порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою; податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами "а" - "г" цього пункту, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:

10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;

50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Відповідно до пункту 123.1 статті 123 Податкового кодексу України у разі якщо контролюючий орган самостійно визначає суму податкового зобов`язання, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків на підставах, визначених підпунктами 54.3.1, 54.3.2, 54.3.4, 54.3.5, 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, - тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 25 відсотків суми визначеного податкового зобов`язання, завищеної суми бюджетного відшкодування. При повторному протягом 1095 днів визначенні контролюючим органом суми податкового зобов`язання з цього податку, зменшення суми бюджетного відшкодування - тягне за собою накладення на платника податків штрафу у розмірі 50 відсотків суми нарахованого податкового зобов`язання, завищеної суми бюджетного відшкодування.

Відповідно до п.58.3 ст.58 ПК України, податкове повідомлення-рішення вважається належним чином врученим платнику податків (крім фізичних осіб), якщо його надіслано у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу. Податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) фізичній особі, якщо його вручено їй особисто чи її представникові, надіслано на адресу за місцем проживання або останнього відомого місцезнаходження фізичної особи з повідомленням про вручення або у порядку, визначеному пунктом 42.4 ст. 42 цього Кодексу. У такому самому порядку надсилаються податкові вимоги та рішення про результати розгляду скарг. У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.

Відповідно до п. 129.1 ст. 129 Податкового кодексу України, нарахування пені розпочинається:

129.1.1. при нарахуванні суми грошового зобов`язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків податкового зобов`язання, визначеного цим Кодексом (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження);

129.1.2. при нарахуванні суми податкового зобов`язання, визначеного контролюючим органом у випадках, не пов`язаних з проведенням податкових перевірок, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов`язання (в тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження);

129.1.3. при нарахуванні суми податкового зобов`язання, визначеного платником податків або податковим агентом, у тому числі у разі внесення змін до податкової звітності внаслідок самостійного виявлення платником податків помилок відповідно до статті 50 цього Кодексу, - після спливу 90 календарних днів (270 календарних днів у разі здійснення платником податків самостійного коригування відповідно до підпункту 39.5.4 пункту 39.5 статті 39 цього Кодексу), наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов`язання.

Згідно зі статтею п.129.3 ст. 129 ПК України нарахування пені закінчується:

129.3.1. у день зарахування коштів на відповідний рахунок органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів та/або в інших випадках погашення податкового боргу та/або грошових зобов`язань;

129.3.2. у день проведення взаєморозрахунків непогашених зустрічних грошових зобов`язань відповідного бюджету перед таким платником податків;

129.3.3. у день запровадження мораторію на задоволення вимог кредиторів (при винесенні відповідної ухвали суду у справі про банкрутство або прийнятті відповідного рішення Національним банком України);

129.3.4. при прийнятті рішення щодо скасування або списання суми податкового боргу (його частини).

У разі часткового погашення податкового боргу сума такої частки визначається з урахуванням пені, нарахованої на таку частку.

В порушення вимог пункту 57.3 статті 57 Податкового кодексу України відповідач протягом 10 календарних днів грошові зобов`язання самостійно не сплатив, внаслідок чого за платником податків утворився податковий борг з податку на додану вартість в загальній сумі 580 127,48 грн, про що свідчить зворотній бік облікової картки платника з податку на додану вартість (а.с. 62).

Наявність у Товариства з обмеженою відповідальністю РТ-ТЕКС податкового боргу з податку на додану вартість в загальному розмірі 580 127,48 грн, основного платежу 417 121,00 грн., штрафні санкції у розмірі 104 449,55 грн та пені у розмірі 58 556,93 грн станом на час розгляду даної справи підтверджена розрахунком податкового боргу (а.с. 10) та відображена в зворотному біку облікової картки платника з податку на додану вартість (а.с. 62).

Порядок справляння податку на прибуток підприємства регламентований Розділом ІІІ Податкового кодексу України.

Статтею 137 Податкового кодексу України визначено порядок обчислення податку на прибуток підприємств та сплати, зокрема:

- податок нараховується платником самостійно за ставкою, визначеною статтею 136 цього Кодексу, від бази оподаткування, визначеної згідно зі статтею 135 цього Кодексу (пункт 137.2);

- податковими (звітними) періодами для податку на прибуток підприємств, крім випадків, передбачених пунктом 137.5 цієї статті, є календарні: квартал, півріччя, три квартали, рік. При цьому податкова декларація розраховується наростаючим підсумком. Податковий (звітний) період починається з першого календарного дня податкового (звітного) періоду і закінчується останнім календарним днем податкового (звітного) періоду (пункт 137.4);

- річний податковий (звітний) період встановлюється для таких платників податку: платників податку, у яких річний дохід від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений за показниками Звіту про фінансові результати (Звіту про сукупний дохід), за попередній річний звітний (податковий) період, не перевищує 20 мільйонів гривень. При цьому до річного доходу від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначеного за показниками Звіту про фінансові результати (Звіту про сукупний дохід), включається дохід (виручка) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг), інші операційні доходи, фінансові доходи та інші доходи (підпункт а пункту 137.5).

Підпунктом 49.18.2 пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу передбачено, що податкова декларація з податку на прибуток подається за базовий звітний період, що дорівнює календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).

Податковий борг з податку на прибуток приватних підприємств у загальній сумі 6 693 470,48 грн., в тому числі основного платежу на суму 4 488 700,00 грн, фінансових санкцій у розмірі 1 125 231,63 грн та пені у розмірі 1079538,85 грн, виник з наступних підстав.

Штрафні (фінансові) санкції було нараховано підприємству відповідно до податкових повідомлень-рішень:

- № 0011865105 від 19.09.2019 на суму 1020,00 грн. (несплачений залишок - 1016,63 грн.) (а. с. 11,12), прийнятого на підставі акта перевірки від 20.08.2019 № 859/12-32-51-05/38337743 про результати камеральної перевірки з питань неподання податкової декларації з податку на прибуток за I півріччя 2019 року (а. с. 14);

- № 0019175104 від 19.12.2019 на суму 1020,00 грн (а. с. 16), прийнятого на підставі акта перевірки від 18.11.2019 № 336/12-35-51-04/38337743 про результати камеральної перевірки з питань неподання податкової декларації з податку на прибуток за три квартали 2019 року (а. с. 18);

- № 0004085104 від 22.04.2020 на суму 1020,00 грн (а. с. 20), прийнятого на підставі акта перевірки від 12.03.2020 № 252/12-32-51-04/38337743 про результати камеральної перевірки з питань неподання податкової декларації з податку на прибуток за 2019 рік (а. с. 22).

ГУ ДПС у Луганській області винесено податкове повідомлення-рішення № 0000030509 від 10.04.2020 на суму 4 488,70 грн основного платежу, штрафні санкції у розмірі 1 122 175,00 грн (а. с. 24), прийнятого на підставі акта від 23.03.2020 № 372/12-32-05-09-05/38337743 про результати документальної планової виїзної перевірки відповідача (а. с. 27-53).

Також, на підставі даного податкового повідомлення-рішення нараховано пеню у розмірі 1079538,85 грн (а. с. 26).

Суд зазначає, що зазначені податкові повідомлення-рішення відповідачем в судовому порядку не оскаржувались.

Наявність у Товариства з обмеженою відповідальністю РТ-ТЕКС податкового боргу з податку на прибуток підприємств в розмірі 6 693 470,48 грн, основний борг - 4 488 700,00 грн, штрафні санкції - 1 125 231,63 грн та пеня у розмірі 1079538,85 грн станом на час розгляду даної справи підтверджена розрахунком податкового боргу (а.с. 9) та відображена в зворотному біку облікової картки платника з податку на прибуток підприємств (а.с. 55).

Згідно з пп. 240.1.3 п. 240.1 ст. 240 Податкового кодексу України, платниками податку є суб`єкти господарювання, юридичні особи, що не провадять господарську (підприємницьку) діяльність, бюджетні установи, громадські та інші підприємства, установи та організації, постійні представництва нерезидентів, включаючи тих, які виконують агентські (представницькі) функції стосовно таких нерезидентів або їх засновників, під час провадження діяльності яких на території України і в межах її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони здійснюються розміщення відходів (крім розміщення окремих видів (класів) відходів як вторинної сировини, що розміщуються на власних територіях (об`єктах) суб`єктів господарювання).

Відповідно до пункту 249.2 статті 249 Податкового кодексу України у разі якщо під час провадження господарської діяльності платником податку здійснюються різні види забруднення навколишнього природного середовища та/або забруднення різними видами забруднюючих речовин, такий платник зобов`язаний визначати суму податку окремо за кожним видом забруднення та/або за кожним видом забруднюючої речовини.

Згідно з пунктом 250.1 статті 250 Податкового кодексу України базовий податковий (звітний) період подання податкової звітності та сплати податку дорівнює календарному кварталу.

Відповідно до пункту 250.2 статті 250 Податкового кодексу України платники податку складають податкові декларації за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, подають їх протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) кварталу, до контролюючих органів та сплачують податок протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку подання податкової декларації:

за викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення, скиди забруднюючих речовин у водні об`єкти, розміщення протягом звітного кварталу відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об`єктах - за місцем розміщення стаціонарних джерел, спеціально відведених для цього місць чи об`єктів;

за утворення радіоактивних відходів та тимчасове зберігання радіоактивних відходів понад установлений особливими умовами ліцензії строк - за місцем перебування платника на податковому обліку у контролюючих органах.

Згідно з пп. 49.18.2 п. 49.18 ст. 49 Податкового кодексу України, податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).

Пунктом 11 ст.56 Податкового кодексу України передбачено, що не підлягає оскарженню податкове зобов`язання, самостійно визначене платником податків.

Підпунктом 14.1.175. п. 14.1. ст. 14 Кодексу встановлено, що суми грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання вважаються податковим боргом.

Податковий борг з основного платежу у розмірі 68,27 грн. виник за I квартал 2019 року та нарахований за податковою декларацією екологічного податку №9072958493 від 12.04.2019 на суму 69,16 грн (несплачений залишок 68,27 грн) (а.с. 72-73).

Податковий борг зі штрафних санкцій на загальну суму 3060,00 грн. нарахованих на підставі податкових повідомлень-рішень:

- № 0013435104 від 09.10.2019 на суму 1020,00 грн. (а.с. 63), прийнятого на підставі акта перевірки від 24.09.2019 № 95/12-32-51-04/38337743 про результати камеральної перевірки щодо неподання податкової декларації з екологічного податку за II квартал 2019 року (а. с. 65);

- №0019265104 від 20.12.2019 на суму 1020,00 грн. (а.с. 67), прийнятого на підставі акта перевірки від 19.11.2019 № 341/12-32-51-04/38337743 про результати камеральної перевірки щодо неподання податкової декларації з екологічного податку за III квартал 2019 року (а .с. 69).

- № 0000050509 від 10.04.2020 на суму 1020,00 грн (а.с. 71), прийнятого на підставі акта перевірки від 23.03.2020 № 372/12-32-05-09-05/38337743 про результати документальної планової виїзної перевірки відповідача.

Суд зазначає, що зазначені податкові повідомлення-рішення відповідачем в судовому порядку не оскаржувались.

Наявність у Товариства з обмеженою відповідальністю РТ-ТЕКС податкового боргу з екологічного податку (з надходжень від розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об`єктах) у загальній сумі 3 128,27 грн, в тому числі основного платежу на суму 68,27 грн. та штрафних санкцій на суму 3060,00 грн. станом на час розгляду даної справи підтверджена розрахунком податкового боргу (а.с. 10) та відображена в зворотному біку облікової картки платника з екологічного податку (з надходжень від розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об`єктах) (а.с. 74).

Відповідно до пп. 16.1.12 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України, платник податку зобов`язаний забезпечувати збереження документів, пов`язаних з виконанням податкового обов`язку, протягом строків, установлених цим Кодексом.

Стаття 44 Податкового кодексу України визначає вимоги до підтвердження даних, визначених у податковій звітності, а також документального підтвердження виконання вимог податкового та іншого законодавства, контроль за виконанням якого покладено на контролюючі органи.

Для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

У випадках, передбачених статтею 216 Цивільного кодексу України, платники податків мають право вносити відповідні зміни до податкової звітності у порядку, визначеному статтею 50 цього Кодексу.

Для обрахунку об`єкта оподаткування платник податку на прибуток використовує дані бухгалтерського обліку та фінансової звітності щодо доходів, витрат та фінансового результату до оподаткування.

Платники податку, які відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" застосовують міжнародні стандарти фінансової звітності, ведуть облік доходів і витрат та визначають об`єкт оподаткування з податку на прибуток за такими стандартами з урахуванням положень цього Кодексу. Такі платники податку при застосуванні положень цього Кодексу, в яких міститься посилання на положення (стандарти) бухгалтерського обліку, застосовують відповідні міжнародні стандарти фінансової звітності.

Юридичні особи - платники єдиного податку, які відповідають критеріям, визначеним підпунктом 3 пункту 291.4 статті 291 цього Кодексу, ведуть спрощений бухгалтерський облік доходів та витрат з метою обрахунку об`єкта оподаткування за методикою, затвердженою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Платники податків зобов`язані забезпечити зберігання документів, визначених пунктом 44.1 цієї статті, а також документів, пов`язаних із виконанням вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом визначених законодавством термінів, але не менш як 1095 днів (2555 днів - для документів та інформації, необхідної для здійснення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням відповідно до статей 39 та 39-2 цього Кодексу) з дня подання податкової звітності, для складення якої використовуються зазначені документи, а в разі її неподання - з передбаченого цим Кодексом граничного терміну подання такої звітності, та документів, пов`язаних з виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, - не менш як 1095 днів з дня здійснення відповідної господарської операції (для відповідних дозвільних документів - не менш як 1095 днів з дня завершення терміну їх дії).

У разі ліквідації платника податків документи, визначені пунктом 44.1 цієї статті, за період діяльності платника податків не менш як 1095 днів (2555 днів - для документів та інформації, необхідної для здійснення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням відповідно до статей 39 та 39-2 цього Кодексу), що передували даті ліквідації платника податків, в установленому законодавством порядку передаються до архіву.

Передбачені цим пунктом терміни зберігання документів продовжуються на період зупинення відліку строку давності у випадках, передбачених пунктом 102.3 статті 102 цього Кодексу.

Відповідно до п. 85.2 ст. 85 Податкового кодексу України, платник податків зобов`язаний надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі всі документи, що належать або пов`язані з предметом перевірки. Такий обов`язок виникає у платника податків після початку перевірки.

При цьому великий платник податків на запит контролюючого органу зобов`язаний також надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги" копії таких документів, що створюються ним в електронній формі з обліку доходів, витрат та інших показників, пов`язаних із визначенням об`єктів оподаткування (податкових зобов`язань), первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням та сплатою податків і зборів, не пізніше двох робочих днів, наступних за днем отримання запиту.

Для платників податків, які відповідно до цього пункту зобов`язані надавати інформацію в електронному вигляді, загальний формат та порядок подачі такої інформації визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. У разі невстановлення електронного формату та порядку надання такої інформації платник податків звільняється від обов`язку подання її в електронній формі.

Для проведення електронної перевірки платник податків забезпечує подання до контролюючого органу засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги" документів, які відповідно до цього Кодексу пов`язані з обчисленням та сплатою податків і зборів(якщо такі документи створюються таким платником податків в електронній формі та зберігаються на машинних носіях інформації). Загальний формат та порядок подання такої інформації встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Згідно з пп. 54.3.1 п. 54.3 ст. 54 Податкового кодексу України, платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію, а при здійсненні заходів податкового контролю встановлено факти здійснення платником податків діяльності, що призвела до виникнення об`єктів оподаткування, наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу та наявності діючих (у тому числі призупинених) ліцензій на право здійснення діяльності з підакцизною продукцією, яка підлягає ліцензуванню згідно із законодавством.

Податковий борг з адміністративних штрафів та інших санкцій у розмірі 510,00 грн. нарахованих на підставі податкового повідомлення-рішення № 0000060509 від 10.04.2020 на суму 510,00 грн (а.с. 75), прийнятого на підставі акта перевірки від 23.03.2020 № 372/12-32-05-09-05/38337743 про результати документальної планової виїзної перевірки відповідача.

Суд зазначає, що зазначене податкове повідомлення-рішення відповідачем в судовому порядку не оскаржувалось.

Пунктом 95.1 статті 95 Податкового кодексу України регламентовано, що контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини (пункти 95.2 та 95.3 статті 95 ПК України).

Головним управлінням ДПС у Луганській області на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю РТ-Текс надіслано податкову вимогу форми Ю від 14.11.2019 № 64406-51, яка вважається отриманою (а.с. 76).

Оскільки податкова вимога від 14.11.2019 № 64406-51 є чинною (доказів про скасування або відкликання податкової вимоги суду не надано), суд дійшов висновку, що контролюючим органом при зверненні до адміністративного суду з позовом про стягнення коштів за податковим боргом дотримані вимоги пункту 95.2 статті 95 Податкового кодексу України.

Згідно з підпунктом 19-1.1.22 пункту 19-1.1 статті 19-1 Податкового кодексу України контролюючі органи виконують такі функції, крім особливостей, передбачених для державних податкових інспекцій статтею 19-3 цього Кодексу, здійснюють погашення податкового боргу, стягнення своєчасно ненарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів.

Відповідно до пункту 41.1 статті 41 Податкового кодексу України контролюючими органами є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову, державну митну політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового та митного законодавства, законодавства з питань сплати єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган (далі - центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику), його територіальні органи.

Органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється (пункт 41.2 статті 41 ПК України).

З вищевикладеного слідує, що у межах спірних правовідносин контролюючим органом, уповноваженим здійснювати стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини є Головне управління ДПС у Луганській області.

Поняття податкового боргу, відповідно до пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПК України, включає в себе грошове зобов`язання, яке самостійно узгоджене платником податків, або узгоджене в порядку оскарження, але не сплачене у встановлений ПК України строк.

Враховуючи, що відповідачем за час розгляду даної справи податковий борг у розмірі 7 277 236,23 грн не сплачений, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до ч. 3 ст. 139 КАС України, питання щодо розподілу судових витрат не вирішується.

Керуючись статтями 2, 9, 139, 241-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Головного управління ДПС у Луганській області до Товариства з обмеженою відповідальністю РТ-ТЕКС про стягнення коштів за податковим боргом задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю РТ-ТЕКС (ідентифікаційний код:38337743, місцезнаходження: 93000, Луганська область, м. Рубіжне, вул. Підлісна, буд. 86) кошти за податковим боргом у загальній сумі 7 277 236,23 грн (сім мільйонів двісті сімдесят сім тисяч двісті тридцять шість гривень 23 коп.), а саме:

-з податку на додану вартість у розмірі 580 127, 48 грн. (п`ятсот вісімдесят тисяч сто двадцять сім гривень 48 коп), з яких 417 121,00 грн (чотириста сімнадцять тисяч сто двадцять одна гривня 00 коп) основного платежу, 104 449,55 грн (сто чотири тисячі чотириста сорок дев`ять гривень 55 коп) фінансових санкцій та 58 556,93 грн (п`ятдесят вісім тисяч п`ятсот п`ятдесят шість гривень 93 коп) пені з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих боржника та рахунку в системі електронного адміністрування ПДВ;

-з податку на прибуток у розмірі 6 693 470,48 грн (шість мільйонів шістсот дев`яносто три тисячі чотириста сімдесят гривень 48 коп., з яких 4 488 700,00 грн (чотири мільйони чотириста вісімдесят вісім тисяч сімсот гривень 00 коп) основного платежу, 1 125 231,63 грн (один мільйон сто двадцять п`ять тисяч двісті тридцять одна гривня 63 коп) фінансових санкцій та 1 079 538,85 грн (один мільйон сімдесят дев`ять тисяч п`ятсот тридцять вісім гривень 85 коп) пені з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих боржника;

-з надходжень від розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об`єктах у розмірі 3128,27 грн (три тисячі сто двадцять вісім гривень 27 коп), з яких 68,27 грн (шістдесят вісім гривень 27 коп) основного платежу та 3060,00 грн (три тисячі шістдесят гривень 00 коп) фінансових санкцій з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих боржника;

-з адміністративних штрафів та інших санкцій у розмірі 510,00 грн (п`ятсот десять гривень 00 коп) штрафних санкцій з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих боржника.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Першого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або справа розглянута в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя О.В. Ірметова

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.09.2020
Оприлюднено25.09.2020
Номер документу91749100
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —360/2896/20

Рішення від 24.09.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Ірметова

Ухвала від 04.08.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Ірметова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні