Справа № 420/7803/20
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 вересня 2020 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
судді - Бутенко А.В.,
за участю секретаря - Сініцина А.С.,
сторін:
представник позивача - Бондаровський С.І.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю ФЕНІКС-МЕДІКАЛ (65009, м. Одеса, вул. площа 10 квітня, 1) до Одеської митниці Держмитслужби (65078, м. Одеса, вул. Івана та Юрія Лип, 21-А) про визнання протиправними та скасування рішення та картки відмови.
ВСТАНОВИВ:
Стислий зміст позовних вимог.
До Одеського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява товариства з обмеженою відповідальністю ФЕНІКС-МЕДІКАЛ до Одеської митниці Держмитслужби, в якому позивач просить суд:
- Визнати протиправним та скасувати Рішення Одеської митниці Держмитслужби про визначення коду товару № KT-UA500070-0147-2020 від 27.07.2020 року.
- Визнати протиправною та скасувати Картку відмови Одеської митниці Держмитслужби в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA500070/2020/00395 від 30.07.2020 року.
Виклад позиції позивача та заперечень відповідача.
В обґрунтування позовної заяви зазначено, що приймаючи рішення про визначення коду товару № KT-UA500070-0147-2020 від 27.07.2020 року, Відповідач не дослідив всіх обставин і прийняв оскаржуване рішення безпідставно, обґрунтовуючи своє рішення всупереч своїм попереднім висновкам та рішенням при розмитненні аналогічного товару експортованого Позивачем, при цьому не маючи жодних висновків експертів чи спеціалістів, які б чітко визначали характеристики товару - крісла колісні (інвалідні візки): крісла колісні (дві пари коліс) з електричним приводом та сервокеруванням на задні колеса - моделі Sterling S400 , а тому рішення Одеської митниці Держмитслужби про визначення коду товару № KT-UA500070-0147-2020 від 27.07.2020 року є протиправним та таким, що підлягає скасуванню.
З аналогічних підстав, ТОВ ФЕНІКС-МЕДІКАЛ , вважає протиправним та таким, що підлягає скасуванню картку відмови Одеської митниці Держмитслужби в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA500070/2020/00395 від 30.07.2020 року.
Відзиву на позов від Відповідача до суду не надходило.
Заяв чи клопотань від сторін, до суду не надходило.
Процесуальні дії судом не вчинялись.
Представник Позивача в судовому засіданні підтримав позовні вимоги в повному обсязі.
Представник Відповідача до судового засідання не з`явився, повідомлений належним чином.
Обставини справи.
Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю ФЕНІКС-МЕДІКАЛ (далі - Позивач, або ТОВ ФЕНІКС-МЕДІКАЛ ) зареєстровано 22.03.2013 року. Відповідно до класифікації видів економічної діяльності, основним видом економічної діяльності ТОВ ФЕНІКС-МЕДІКАЛ є: 47.74 Роздрібна торгівля медичними й ортопедичними товарами в спеціалізованих магазинах.
Згідно з умовами зовнішньоекономічного Генерального контракту № 06/03/19 від 06.03.2019 року (далі - Контракт № 06/03/19), між Medpunkt Sp. Z о.о. (Республіка Польща) ( Продавець ) та ТОВ ФЕНІКС-МЕДІКАЛ ( Покупець ), Продавець зобов`язується передавати (партіями), а Покупець приймати у власність та сплачувати крісла колісні та інші засоби реабілітації інвалідів, а також комплектуючі до них (далі - Товар). В п.п. 1.2. Контракту 06/03/19 зазначено, що конкретний перелік Товару в кожній партії, його виробник, технічні характеристики, тощо узгоджуються сторонами у додатках (Специфікаціях) на кожну таку партію Товару.
Так, ТОВ ФЕНІКС-МЕДІКАЛ згідно Специфікації №11 до Контракту №06/03/19 на постачання товарів від 06.03.2019 року придбало у Medpunkt Sp. Z о.о. крісла колісні різні за комплектацією та кількістю, серед яких під п.7 прописано: Крісло колісне з електричним приводом Sterling S400, повністю регулюєме крісло, 4 пневматичних колеса 11 дюймів. 2 акумулятори 36 Аг - 35 шт. Країна походження: Китай. Виробник: Zhejiang Linix Motor. Со. , вартістю 74900 евро. Код класифікації товару заначено - HS. 8713900000.
Відповідно до вказаної Специфікації №11 до Контракту №06/03/19 на постачання товарів від 06.03.2019 року та інвойсу № FS/000106/07/2020 від 17.07.2020 року, ТОВ ФЕНІКС- МЕДІКАЛ ввезено товар на митну територію України.
20.07.2020 року до відділу митного оформлення № 6 митного поста Одеса , відповідно до договору про надання послуг по декларуванню та митному оформленні товарів № 02/10/18 від 02.10.2018 року, укладеного між ФОП ОСОБА_1 та ТОВ ФЕНІКС-МЕДІКАЛ , декларантом ФОП ОСОБА_1 було подано до митного контролю та оформлення електронну митну декларацію типу ІМ40ДЕ за вн. №4652, в графі 31 зазначено; Товари для інвалідів: Крісла колісні (інвалідні візки): Крісла колісні з електричним приводом та сервокеруванням на задні колеса Sterling S400, сидіння з можливістю налаштування, 4 пневматичні колеса 11 дюймів, 2 акумулятори 36 Аг - 35 шт, Торговельна марка - немає даних. Країна виробництва - Китай, CN. Фірма-виробник ZHEJIANG LINIX MOTOR Co., Ltd , Китай . У графі 33 електронної митної декларації був задекларований код товару згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності - 8713900000, якому відповідає ставка ввізного митна 0%.
З метою митного оформлення вказаного товару декларантом ФОП ОСОБА_1 крім митної декларації № UA500070/2020/22668 (далі - МД № UA500070/2020/22668) також були надані електронні документи: пакувальний лист (Packing list) Б/ від 17.07.2020 року; рахунок фактура (інвойс) (Commercial invoice) FS/000106/07/2020 з зазначенням коду класифікації товару - HS. 8713900000; автотранспортна накладна (Road consignment note) б/н від 17.07.2020 року; сертифікат про походження товару (Certificate of origin) PL/MF/AR 0147471 від 17.07.2020 року з зазначенням коду класифікації товару - HS. 8713900000; документ, що підтверджує вартість перевезення товару б/н від 20.07.2020 року; зовнішньоекономічний договір (контракт) купівлі-продажу товарів (крім : позначеного кодом 4104), подання якого для митного оформлення не супроводжується від 16.03.2019 року; доповнення до зовнішньоекономічного договору (контракту) № 11 від 16.07.2020 року з зазначенням коду класифікації товару - HS. 8713900000; зовнішньоекономічний договір (контракт) № 2 від 27.08.2019 року; договір про надання послуг митного брокера № 02/10/18 від 02.10.2018 року; договір (контракт) про перевезення б/н від 04.07.2017 року; лист директора УкрНДІпротезування № 924/09/827 від 10.09.2013 року.
За результатамим обробки поданих електронних документів (протокол обробки 1471653) декларантом ФОП ОСОБА_1 20.07.2020 року отримано повідомлення від відділу митного оформлення № 6 митного поста Одеса , згідно з яким з метою здійснення перевірки відповідних даних, зазначених у МД та товаросупровідних документах пропонувалося надати до митниці оригінали документів (або засвідчених копій), заявлених у гр. 44 МД № UA500070/2020/22668 згідно ст. 264 МК України. Також було повідомлено про необхідність пред`явлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення, заявлених за МД № UA500070/2020/22668, для митного огляду у зону митного контролю ВМК ТОВ Сільгосппостач .
20.07.2020 року ФОП ОСОБА_1 до відділу митного оформлення № 6 митного поста Одеса додатково було надано електронний документ - паспорт б/н від 20.05.2014 року.
21.07.2020 року службовими особами митного органу проведено митний огляд товару, за результатами якого складений Акт про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу UA500070/2020/22668. В пункті 8.3.4 якого вказано, що в результаті проведення часткового митного огляду встановлено, що товари відповідають даним, зазначеним у митній декларації. В результаті проведення митного огляду встановлено, що опис товару візуально відповідає даним, зазначеним у митній декларації. Товар 1 крісла колісні і (інвалідні візки): крісла колісні (дві пари коліс) з електричним приводом та сервокеруванням на задні колеса - моделі Sterling S400, габаритна ширина 660 мм. Сидіння з ременем безпеки, можливістю налаштування та обертання для зручності посадки та сходу, 4 пневматичні колеса 11 дюймів, 2 акумулятори 36 Аг - 35шт. Згідно маркування та паспортів мають максимальну швидкість 6 км/г. Обладнані запобіжниками перекидання з додатковими колесами та без (передні та задні). Керування візком винесено на рульову стійку, де знаходяться регулятор швидкості, сигнали повороту та безпеки, індикатор заряду акумулятора, джойстик повороту . Визначення коду УКТ ЗЕД товару №1 потребує додаткової перевірки.
За результатами митного огляду, 27.07.2020 року Одеською митницею Держмитслужби (далі - Відповідач, або - Одеська митниця) прийнято рішення про визначення коду товару № КТ-UА500070-0147-2020, згідно якого змінено опис товару з Товар 1 крісла колісні (інвалідні візки): крісла колісні (дві пари коліс) з електричним приводом та сервокеруванням на задні колеса - моделі Sterling S400, габаритна ширина 660 мм. Сидіння з ременем безпеки, можливістю налаштування та обертання для зручності посадки та сходу, 4 пневматичні колеса 11 дюймів, 2 акумулятори 36 Аг -35 шт. Згідно маркування та паспортів мають максимальну швидкість 6 км/г. Обладнані запобіжниками перекидання з додатковими колесами та без (передні та задні). Керування візком винесено на рульову стійку, де знаходяться регулятор швидкості, сигнали повороту та безпеки, індикатор заряду акумулятора, джойстик повороту на мобільні електроскутери Sterling S400 , являють собою транспортні засоби з електродвигуном, оснащені горизонтальною платформою з чотирма колесами, на якій розташована окрема рульова колонка з регульованим нахилом та регульоване поворотне садіння та призначено код товару згідно УКТ ЗЕД 8703101800.
За результатами перевірки митної декларації або документа, що її замінює, а також інших документів, наданих відповідно до МК України, Одеською митницею Держмитслужби 30.07.2020 року оформлено картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформлені випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA500070/2020/226684.
Відповідно до вказаного рішення, подальша можливість прийняття митної декларації, митного оформлення, випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення обумовлена поданням МД з урахуванням рішення про визначення коду товару № 1 від 27.07.2020 року № KT-UA500070-0147-2020.
У зв`язку з незгодою з прийнятими рішеннями Відповідача та у зв`язку з бажанням подальшого оскарження прийнятих рішень в судовому порядку, ТОВ ФЕНІКС-МЕДІКАЛ укладено договір № 51/20 від 30.07.2020 року з ТОВ Перша брокерська контора (код ЕДРПОУ 32580704) на розміщення під митним контролем товарів (вантажів) на Митному складі (№M/0034//V/00). Відповідно до акту приймання вантажу на зберігання на Митному складі № 123 від 30.07.2020 року ТОВ Перша брокерська контора отримано від ТОВ ФЕНІКС-МЕДІКАЛ крісла колісні з електричним приводом та сервокеруванням на задні колеса моделі Sterling S400 у кількості 35 одиниць.
Джерела права й акти їх застосування.
Відповідно до вимог ч. 2 ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з ч. 2 статті 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення; з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Статтею 543 МК України визначено, що безпосереднє здійснення державної митної справи покладається на органи доходів та зборів.
Згідно з п. 23, 24 ст. 4 МК України, митний контроль - це сукупність заходів, що здійснюються митними органами в межах своїх повноважень з метою забезпечення додержання норм цього Кодексу, законів та інших нормативно-правових актів з питань державної митної справи, міжнародних договорів України, укладених у встановленому законом порядку; митне оформлення - виконання митних формальностей, необхідних для випуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення.
До митної справи відповідно до ст. 7 МК України відносяться, крім іншого, встановлені порядок і умови переміщення товарів через митний кордон України, їх митний контроль та митне оформлення.
Згідно з положеннями Митного кодексу України, митний орган здійснює контроль правильності визначення митної вартості товарів, якою є відповідно до ст. 49 МК України, їх вартість, що використовується для митних цілей, яка базується на ціні, що фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари.
Частиною 1 ст.246 МК України встановлено, що метою митного оформлення є забезпечення : дотримання встановленого законодавством України порядку переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, а також забезпечення статистичного обліку ввезення на митну територію України, вивезення за межі і транзиту через її територію товарів.
Митне оформлення розпочинається з моменту подання органу доходів і зборів декларантом або уповноваженою ним особою митної декларації або документа, який відповідно до законодавства її замінює, та документів, необхідних для митного оформлення, а в разі електронного декларування - з моменту отримання органом доходів і зборів від декларанта або уповноваженої ним особи електронної митної декларації або електронного документа, який відповідно до законодавства замінює митну декларацію (ч.І ст.248 МК України).
Згідно ч.ч. 1-3 ст.318 МК України, митному контролю підлягають усі товари, транспортні засоби комерційного призначення, які перемішуються через митний кордон України. Митний контроль здійснюється виключно органами доходів і зборів відповідно до цього Кодексу та інших законів України. Митний контроль передбачає виконання органами доходів і зборів мінімуму митних формальностей, необхідних для забезпечення додержання законодавства України з питань державної митної справи.
Згідно зі ст.67 МК України, Українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТЗЕД) складається на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів та затверджується законом про Митний тариф України. В УКТЗЕД товари систематизовано за розділами, групами, товарними позиціями, товарними підпозиціями, найменування і цифрові коди яких уніфіковано з Гармонізованою системою опису та кодування товарів. Для докладнішої товарної класифікації використовується сьомий, восьмий, дев`ятий та десятий знаки цифрового коду. Структура десятизнакового цифрового кодового позначення товарів в УКТЗЕД включає код і групи (перші два знаки), товарної позиції (перші чотири знаки), товарної підпозиції (перші шість І знаків), товарної категоріі (перші вісім знаків), товарної підкатегорії (десять знаків).
За змістом ст.69 МК України товари при їх декларуванні підлягають класифікації, тобто у і відношенні товарів визначаються коди відповідно до класифікаційних групувань, зазначених в УКТЗЕД. Органи доходів і зборів здійснюють контроль правильності класифікації товарів, поданих до митного оформлення, згідно з УКТЗЕД. На вимогу посадової особи органу доходів і зборів декларант або уповноважена ним особа зобов`язані надати усі наявні відомості, необхідні для підтвердження заявлених ними кодів товарів, поданих до митного оформлення, а також зразки таких товарів та/або техніко-технологічну документацію на них.
У разі виявлення під час митного оформлення товарів або після нього порушення правил класифікації товарів орган доходів і зборів має право самостійно класифікувати такі товари.
Під складним випадком класифікації товару розуміється випадок, коли у процесі контролю правильності заявленого декларантом або уповноваженою ним особою коду товару виникають суперечності щодо тлумачення положень УКТЗЕД, вирішення яких потребує додаткової інформації, спеціальних знань, проведення і досліджень тощо. Рішення органів доходів і зборів щодо класифікації товарів для митних цілей є обов`язковими. Такі рішення оприлюднюються у встановленому законодавством порядку. У разі незгоди з рішенням органу доходів і зборів щодо класифікації товару декларант або уповноважена ним особа має право оскаржити це рішення до органу вищого рівня відповідно до глави 4 цього і Кодексу або до суду. Висновки інших органів, установ та організацій щодо визначення кодів товарів і згідно з УКТЗЕД при митному оформленні мають інформаційний або довідковий характер.
Для цілей митного оформлення класифікація товарів здійснюється згідно з вимогами і УКТЗЕД, що є товарною номенклатурою Митного тарифу України, затвердженого Законом У країни Про Митний тариф України №584-VІІ від 19.09.2013 року, з урахуванням Основних правил інтерпретації УКТЗЕД, відповідних приміток до розділів та груп, текстового опису товарних позицій та тих характеристик товару, які є визначальними для класифікації.
Згідно Основних правил інтерпретації УКТЗЕД, що містяться в Поясненнях до Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності, затверджених наказом Держмитслужби №256 від 14.07.2020 року, передбачено, що класифікація товарів в УКТЗЕД здійснюється за такими правилами:
Правило 1. Назви розділів, груп і підгруп наводяться лише для зручності користування УКТЗЕД; для юридичних цілей класифікація товарів в УКТЗЕД здійснюється виходячи з назв товарних позицій і відповідних приміток до розділів чи груп і, якщо цими назвами не передбачено іншого. Згідно до примітки до цього Правила Правило 1 тому починається зі застереження, що ці назви наводяться "лише для зручності використання в роботі". Отже, вони не надають класифікації юридичної сили .
Правило 3. перевага надається тій товарній позиції, в якій товар описується конкретніше порівняно з товарними позиціями, де дається більш загальний його опис. Проте в разі коли кожна з двох або більше товарних позицій стосується лише частини матеріалів чи речовин, що входять до складу суміші чи багатокомпонентного товару, або лише частини товарів, що надходять у продаж у і наборі для роздрібної торгівлі, такі товарні позиції вважаються рівнозначними щодо цього товару, навіть якщо в одній з них подається повніший або точніший опис цього товару;
Правило 3 а п.ІV. Недоцільно встановлювати жорсткі правила, відповідно до яких можна визначити, чи дає одна товарна позиція більш конкретний опис товару, ніж інша, але в цілому слід зазначити, що:
а) товар більш конкретно характеризується за його назвою, ніж за назвою групи товарів (наприклад, електробритви і машинки для стрижки волосся з умонтованим електродвигуном включені в товарну позицію 8510, а не в товарну позицію 8467 як ручні інструменти з вмонтованим \ електричним двигуном чи в товарну позицію 8509 як електромеханічні побутові апарати з умонтованим електродвигуном);
б) якщо товари відповідають опису, що більш чітко ідентифікує їх, то цей опис є конкретнішим ніж той, за яким ідентифікація менш повна.
Прикладами останньої категорії товарів є:
1) текстильні килимки для салону автомобіля слід класифікувати не як частини та пристрої для (автомобіля в товарній позиції 8708, а в товарній позиції 5703, де вони більш точно описані як килими.
Правило 4. Товар, який не може бути класифікований згідно з вищезазначеними правилами, класифікується в товарній позиції, яка відповідає товарам, що найбільше подібні до тих, що розглядаються.
Правило 6. Для юридичних цілей класифікація товарів у товарних підпозиціях, товарних категоріях і товарних підкатегоріях здійснюється відповідно до назви останніх, а також приміток, які їх стосуються, з урахуванням певних застережень (mutatis mutandis), положень вищезазначених правил за умови, що порівнювати можна лише назви одного рівня деталізації. Для цілей цього правила також можуть застосовуватися відповідні примітки до розділів і груп, якщо в контексті не зазначено інше.
Порядок роботи відділу митних платежів (далі - ВМП), підрозділу митного оформлення (далі - ПМО) та митного поста під час здійснення контролю правильності класифікації товарів, прийняття попередніх рішень про класифікацію товарів та рішень про визначення коду товару, здійснення митних процедур, пов`язаних з контролем правильності класифікації товарів при митному контролі та оформленні товарів, що переміщуються через митний кордон України (далі - товари), порядок взаємодії з іншими структурними підрозділами митного органу при вирішенні питань класифікації товарів, а також здійснення оформлення та реєстрації рішень, надання звітності та інші питання роботи ВМП, ПМО, митного поста у напрямі класифікації товарів згідно з УКТЗЕД визначає Порядок роботи відділу митних платежів, підрозділу митного оформлення митного органу та митного поста при вирішенні питань класифікації товарів, що переміщуються через митний кордон України, затверджений Наказом Міністерства фінансів України №650 від 30.05.2012 року та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 02.07.2012 року за №1085/21397 (далі - Порядок №650).
За визначенням п.3 розділу І вищезазначеного Порядку № 650, класифікація товару - визначення коду товару відповідно до вимог Основних правил інтерпретації УКТЗЕД передбачених Законом України Про Митний тариф України , з урахуванням Пояснень до УКТЗЕД, рішень Комітету з Гармонізованої системи опису та кодування товарів Всесвітньої митної організації, методичних рекомендацій щодо класифікації окремих товарів згідно з вимогами УКТЗЕД розроблених центральним органом виконавчої влади у сфері митної справи на виконання ст.68 Кодексу, до початку переміщення товару через митний кордон України, під час митного і оформлення та після завершення митного оформлення.
Контроль правильності класифікації товарів - перевірка правильності опису товару та відповідного йому коду в митній декларації вимогам Основних правил інтерпретації УКТЗЕД під 1 час проведення процедур його митного контролю та митного оформлення.
Відповідно до п.5 розділу І Порядку №650, контроль правильності класифікації товарів під час проведення процедур митного контролю та оформлення товарів здійснює посадова особа ПМО чи митного поста.
Розділом ІІІ вказаного Порядку встановлено, що декларант або уповноважена ним особа класифікує товари згідно з УКТЗЕД при їх декларуванні відповідно до Митного кодексу України. Посадові особи підрозділу митного оформлення чи митного поста, відділу митних платежів здійснюють контроль правильності класифікації товарів під час проведення митних формальностей при митному оформленні товарів. Обсяг контролю, достатнього для забезпечення додержання правил класифікації товарів при митному оформленні, визначається на основі результатів застосування системи управління ризиками.
Рішення приймається за результатами класифікації товарів згідно з УКТЗЕД у разі необхідності зміни задекларованого коду товару згідно з УКТЗЕД, у тому числі за результатами спрацювання автоматизованої системи аналізу та управління ризиками у складних випадках митних формальностей.
У разі неможливості однозначно перевірити правильність класифікації товару на підставі задекларованих відомостей відповідно до вимог ст.69 Кодексу, декларант або уповноважена ним особа письмово повідомляється про необхідність надання додаткових документів чи відомостей, необхідних для підтвердження задекларованого ним коду товару згідно з УКТЗЕД.
Контроль правильності класифікації товарів здійснюється шляхом перевірки відповідності: опису товару в митній декларації процедурі декларування згідно з вимогами ст.257 Кодексу; відомостей про товар та коду товару згідно з УКТЗЕД, заявлених у митній декларації, відомостям про товар (найменування, опис, визначальні характеристики для класифікації товарів тощо), зазначеним у наданих для митного контролю документах, шляхом перевірки дотримання вимог Основних правил інтерпретації УКТЗЕД, з врахуванням Пояснень до УКТЗЕД, рекомендацій, розроблених центральним органом виконавчої влади у сфері митної справи відповідно до вимог статті 68 Кодексу; заявленого коду товару відомостям, наведеним у базі даних Класифікаційні рішення програми Інспектор 2006 ЄАІС. При цьому така відповідність поділяється на три категорії: а) ідентичні товари; б) подібні (аналогічні) товари; в) товари, які не підпадають під вимоги підпунктів "а" та "б" абзацу четвертого цього пункту, але мають схожі: характеристики, які є визначальними для класифікації товару; призначення або принцип дії яких є основним для класифікації товару; перевірки відповідності заявленого опису товару та коду товару згідно з УКТЗЕД відомостям, наведеним у ПРК, у разі якщо до митного контролю та митного оформлення разом з пакетом документів надається ПРК.
У випадку, передбаченому підпунктом "а" абзацу четвертого цього пункту, класифікація товару згідно з УКТ ЗЕД проводиться без додаткових процедур контролю.
У випадку, передбаченому підпунктом "б" абзацу четвертого цього пункту, перевіряється відповідність характеристик товару критеріям, визначальним для класифікації товару згідно з УКТЗЕД за наведеними характеристиками товару в Рішенні.
У випадку, передбаченому підпунктами "б", "в" абзацу четвертого цього пункту, виявлені Рішення на ідентичні або подібні (аналогічні) товари беруться до уваги.
Відповідно до пункту 13 розділу ІІІ Порядку № 650 визначено, що класифікація товарів за запитами підрозділу митного оформлення або митного поста здійснюється посадовими особами відділу митних платежів на основі документів та відомостей, які передаються до відділу митних платежів разом із запитом.
Висновки суду.
Надаючи оцінку правомірності дій суб`єкта владних повноважень, суд з урахуванням приписів ч. 2 ст. 2 КАС України, дійшов висновку про задоволення позовних вимог, виходячи з наступних підстав.
Судом встановлено, що основним видом економічної діяльності ТОВ ФЕНІКС-МЕДІКАЛ є постачання крісел колісних для людей із інвалідністю в Україну.
Згідно з протоколом випробувань крісла колісного з електричним приводом моделі Sterling S400 СВ № 152-2017 від 02.11.2017 року, виданого Лабораторією досліджень та випробувань і технічних засобів реабілітації УкрНДІ протезування зазначається, що були проведені випробування крісла колісного з електроприводом Sterling S400 на відповідність ДСТУ 7204:2010 Крісла колісні з електричним приводом. Загальні технічні умови з метою сертифікації. За результатами випробувань було надано висновок, в якому зазначено, що: випробувальний зразок крісла колісного моделі Sterling S400 витримав випробування з метою сертифікації на відповідність ДСТУ 7204:2010 Крісла колісні з електричним приводом. Загальні технічні умови .
Згідно з листом про технічні характеристики та конструктивні особливості транспортного засобу реабілітації (далі - ТЗР), який був виданий УкрНДІ на замовлення ТОВ ФЕНІКС-МЕДІКАЛ вказано, що крісло колісне з електричним приводом та сервокеруванням на задні колеса модель Sterling S400 відповідно до ДСТУ 7204:2010 (дослідження технічних характеристик) встановлено, що товар відповідає коду згідно : УКТЗЕД - 87 13 90.
Сертифікат відповідності №UА.1.02804-17, який був виданий Міністерством соціальної політики Украйни Державним підприємством Центр сертифікацій технічних засобів реабілітації та послуг для ТОВ ФЕНІКС-МЕДІКАЛ встановлює, що згідно конструктивних ознак крісло колісне з електричним приводом модель Sterling S400 відповідає коду УКТЗЕД 871390, який зазначено декларантом в митній декларації.
В зв`язку із виникненням спірної ситуації із Одеською митницею Позивачем було подано заяву про проведення експертного дослідження щодо встановлення відповідності Товару згідно УКТЗЕД.
Згідно з Висновком №517 товарознавчого дослідження від 10.08.2020 року, виготовленого судовим експертом Радзієвською О.О. (свідоцтво №1996 від 12.04.2019 року видане ЦЕКК Міністерства юстиції України) за результатами проведеного дослідження було встановлено, що Товар: Крісла колісні (інвалідні візки): Крісла колісні з електричним приводом та сервокеруванням на задні колеса Sterling S400, сидіння з можливістю налаштування, пневматичні колеса 11 дюймів, 2 акумулятори 36 Аг. Країна виробництва - Китай, CN. Фірма-виробник ZHEJIANG UNIX MOTOR Co., Ltd , Китай відповідає наступним характеристикам:
- дане крісло призначено для користувачів, які не можуть ходити або мають труднощі при ходьбі (для людей з інвалідністю);
- здатне розвивати максимальну швидкість до 6 км/год.;
- загальна ширина - 645мм;
- елементи живлення - два акумулятори 24V (2х 12V), 38 Ah;
- має спинку, що регулюється;
- кут повороту сидіння - 360о ;
- мають дві пари коліс;
- не може пересуватись по пагорбах, брудній дорозі, траві, килимам;
- не можна використовувати під час атмосферних опадів (шторму, дощу, снігу).
Товар, зазначений в п.1 Заяви ( Крісла колісні (інвалідні візки): Крісла колісні з електричним приводом та сервокеруванням на задні колеса Sterling S400, сидіння з можливістю налаштування, пневматичні колеса 11 дюймів, 2 акумулятори 36 Аг. Країна виробництва - Китай, CN. Фірма-виробник ZHEJIANG LINIX MOTOR Co., Ltd , Китай ) відповідають характеристикам зазначених в коді 871390000 (Коляски інвалідні з двигуном або без двигуна чи з іншим механізмом для пересування: інше) згідно Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності.
14.03.2018 року прийнято постанову Кабінету Міністрів України Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо удосконалення підходів до забезпечення осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю, інших осіб технічних та інших засобів реабілітації, якою внесено зміни до Порядку забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю та інших окремих категорій населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 321 від 05.04.2012 року (зі змінами (далі - Порядок № 321), якими запроваджується новий механізм забезпечення осіб з інвалідністю ТЗР, зокрема шляхом децентралізації та зміни механізму укладання договорів та сторін договору.
Новою редакцією Порядку передані повноваження з фінансування забезпечення ТЗР осіб з інвалідністю від Фонду соціального захисту інвалідів до органів соціального захисту населення. Внаслідок цього запроваджується індивідуальне замовлення на виготовлення або постачання протезів, ортезів та крісел колісних на основі укладання тристороннього договору між особою з інвалідністю, підприємством та органом соціального захисту населення, інших виробів - на основі двостороннього договору між підприємством та органом соціального захисту населення.
Пунктом 5 Порядку № 321 встановлено, що ТЗР, призначені для безоплатного забезпечення осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю, інших осіб за рахунок коштів державного бюджету, виготовляються, постачаються і ремонтуються підприємствами, які відповідають кваліфікаційним вимогам, установленим Мінсоцполітики, та, що Перелік підприємств визначається зазначеним Міністерством.
Відповідно до Протоколу № 4 від 13.01.2017 року засідання Експертної комісії Мінсоцполітики України щодо встановлення відповідності кваліфікаційним вимогам підприємств усіх форм власності - кандидатів на виготовлення, постачання, ремонт та технічне обслуговування технічних та інших засобів реабілітації вирішено: включити строком на три роки підприємства- кандидати до Переліку підприємств, що відповідають кваліфікаційним вимогам на виготовлення, постачання, ремонт та технічне обслуговування технічних та інших засобів реабілітації, зокрема ТОВ ФЕНІКС-МЕДІКАЛ - крісла колісні Breezy 250,250Р, 250R, 300,300Р, 300R, Helix2, Rumba, Sterling S400, Argon 2, Basix2 (https://www.msp.gov.ua/files/inv/04.pdf).
Згідно з Протоколом №33 від 18.02.2020 року засідання Експертної комісії Мінсоцполітики України щодо встановлення відповідності кваліфікаційним вимогам підприємств усіх форм власності - кандидатів на виготовлення, постачання, ремонт та технічне обслуговування технічних та інших засобів реабілітації вирішено: встановити підприємствам-кандидатам відповідність кваліфікаційним вимогам на виготовлення, постачання, ремонт та технічне обслуговування технічних та інших засобів реабілітації та рекомендувати внести відповідні зміни до Переліку підприємств, відповідають кваліфікаційним вимогам на виготовлення, постачання, ремонт та технічне обслуговування технічних та інших засобів реабілітації строком на один рік (на 2020 бюджетний рік), зокрема ТОВ ФЕНІКС-МЕДІКАЛ - постачання крісел колісних: низькоактивні крісла колісні базові Breezy Premium, Breezy Style; багатофункціональні крісла колісні базові (реклайнери) Breezy Premium R, Breezy Style R; електроскутери (базові) Sterling S 400 (https://www.msp.gov.ua/files/inv/tzr/p33.pdf).
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України № 79 від 02.02.2011 року Деякі питання реалізації підпункту 197.1.3 пункту 197.1 статті 197 Податкового кодексу України (далі - Постанова КМУ № 79) затверджено перелік технічних та інших засобів реабілітації (крім автомобілів) для осіб з інвалідністю та інших пільгових категорій населення, операції з постачання і послуги з ремонту та доставки яких звільняються від обкладення ПДВ, зокрема - засоби пересування: крісла колісні (інвалідні візки) за кодом УКТЗЕД 8713900000: крісла колісні з електроприводом; електроскутери. Відповідно до вказаного переліку, основною підставою для звільнення від оподаткування додатковим імпортним збором товарів, що ввозяться на митну територію України, є відповідність таких товарів найменуванням та опису виробів, які зазначено в переліку.
Вимоги вказаного нормативного акту були доведені керівникам митниць Державної фіскальної служби України Міністерством соціальної політики України листом № 8805/7/99-99-25- 01-01-17 від 16.03.2015 року, відповідно до якого при здійсненні працівниками митної служби операцій з митного оформлення технічних та інших засобів реабілітації, що постачаються на митну території України, необхідно застосовувати вимоги постанови Кабінету Міністрів України № 79 від 02.02.2011 року Деякі питання реалізації підпункту 197.1.3 пункту 197.1 статті 197 Податкового кодексу України (далі - Постанова КМУ № 79), що звільняє від обкладання податком на додану вартість зазначені вироби згідно з Податковим кодексом України.
З метою забезпечення виконання Закону України № 584-УШ від 19.09.2013 року Про Митний тариф України та постанови Кабінету Міністрів України № 428 від 21.05.2012 року Про затвердження Порядку ведення Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України з метою забезпечення єдиного тлумачення і застосування УКТЗЕД, Державною фіскальною службою України прийнято наказ № 401 від 09.06.2015 року Про затвердження Пояснень до Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності .
Зазначені Пояснення, зокрема містять пояснення до товарної позиції за кодом 8713900000 згідно УКТЗЕД. Так, згідно з Поясненнями до товарної позиції 8713 до цієї товарної позиції включаються:
8713 - Коляски інвалідні з двигуном або без двигуна чи з іншим механізмом для пересування:
8713 10 00 00 - без механізму для пересування
8713 90 00 00 - інші
До цієї товарної позиції включаються коляски, крісла-коляски, чи аналогічні транспортні засоби, які сконструйовані спеціально для перевезення інвалідів, незалежно від того, мають вони механічний привод чи ні.
Транспортні засоби, що мають механічний привід, як правило, приводяться в рух від легкого мотора чи руками за допомогою важеля або ручного механізму. Інший тип інвалідних колясок приводиться в рух штовханням або обертанням коліс за допомогою рук.
До цієї товарної позиції не включаються:
a) звичайні транспортні засоби, пристосовані для використання людьми, не здатними пересуватися (наприклад, автомобіль, обладнаний пристроями ручного керування зчепленням, акселератором і т.п. (товарна позиція 8703), чи двоколісний велосипед, обладнаний спеціальним пристроєм і приводиться в рух однією ногою (товарна позиція 8712);
b) носилки на роликах (товарна позиція 9402).
Додаткові пояснення до товарних категорій 8713 90 00: моторизовані транспортні засоби спеціального призначення для людей, не здатних пересуватися самостійно, відрізняються від транспортних засобів товарної позиції 8703 головним чином тому, що вони мають:
- максимальну швидкість 10 км/год, тобто швидкість бистрого ходу;
- максимальну ширину 80 см;
- дві пари коліс, що торкаються землі;
- спеціальні пристосування для полегшення болю людини, не здатної до пересування (наприклад підставка для стабілізації ніг).
Такі транспортні засоби можуть мати:
- додатковий набір коліс (протиперекидувачі);
- рульове керування та інші важелі керування (наприклад, джойстик), зручні для маніпулювання; такі важелі керування зазвичай прикріплені до одного з підлокітників; вони не бувають у вигляді окремої рульової колонки з регульованим нахилом.
До цієї товарної категорії включаються транспортні засоби з електричним приводом, подібні кріслам-коляскам, призначеним лише для перевезення людей, не здатних до пересування.
Також, судом встановлено, що ТОВ ФЕНІКС-МЕДІКАЛ здійснює імпорт крісел колісних виключно для потреб інвалідів починаючи з 2016 року.
Забезпечення осіб з інвалідністю за даними договорами здійснюється відповідно до вимог Порядку забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю та інших окремих категорій населення і виплати грошової компенсації вартості за самостійно придбані технічні та інші засоби реабілітації, затвердженого постановою Кабінету і Міністрів України № 321 від 05.04.2012 року (в редакції постанови Кабінету Міністрів України № 238 від 14.03.2018 року) та Наказу Мінсоцполітики України № 602 від 11.04.2017 року Про затвердження Порядку призначення технічних засобів реабілітації відповідно до функціональних можливостей особи з інвалідністю, дитини з інвалідністю, постраждалого внаслідок антитерористичної операції .
Крім того, відповідно до листа Державної фіскальної служби України від 16.03.2015 року №8805/7/99-99-25-01-01-17 керівникам митниць було надано інформацію про необхідність врахування Листа Міністерства соціальної політики від 20.02.2015 року №2205/0/14-15/19 щодо застосування постанови Кабінету міністрів України від 02.02.2011 року №79 Деякі питання реалізації підпункту 197.1.3. пункту 197.1. ст. 197 Податкового кодексу України .
Відповідно до Листа Міністерства соціальної політики №2205/0/14-15/19 від 20.02.2015 року щодо застосування постанови Кабінету міністрів України від 02.02.2011 року №79 Деякі питання реалізації підпункту 197.1.3. пункту 197.1. ст. 197 Податкового кодексу України , оформлення технічних засобів та інших засобів реабілітації має відбуватися із урахуванням того, що такі засоби можуть бути застосовані лише для потреб інвалідів, а в разі коли товар за своїми властивостями може бути застосований як інвалідами, так і іншими покупцями, приймається до уваги мета ввезення, зокрема договори на реалізацію безпосередньо інваліду тощо.
Вказані крісла колісні моделі Sterling S400 імпортувалися на територію України на виконання Договорів про забезпечення кріслом колісним укладених між особою з інвалідністю, Підприємством, що постачає крісла колісні та структурним підрозділом з питань соціального захисту і населення, зокрема на виконання Договору № 25257384/3/20/42 від 22.06.2020 року, укладеного із Управлінням соціального захисту населення Жовківської районної державної адміністрації Львівської області.
Крім того, судом встановлено, що тривалий час ТОВ ФЕНІКС-МЕДІКАЛ ввозив аналогічний товар (крісла колісні моделі Sterling S400) на митну територію України і такий товар розмитнювався за кодом УКТЗЕД 8713900000 за митними деклараціями: 500060001/2016/003605 від 16.04.2016 року; 500060001/2016/003891 від 25.04.2016 року; 500060001/2016/004846 від 23.05.2016 року; 500060001/2016/007708 від 30.07.2016 року; 500060001/2016/007997 від 06.08.2016 року; 500060001/2016/008651 від 22.08.2016 року; 500060001/2016/009453 від 09.09.2016 року; 500060001/2016/011518 від 31.10.2016 року; 500060001/2016/012770 від 26.11.2016 року; 500060001/2016/013882 від 16.12.2016 року; 500060/2017/010785 від 10.07.2017 року; 500060/2017/015402 від 29.08.2017 року; 500060/2018/002182 від 27.01.2018 року; 500060/2018/002182 від 29.01.2018 року; 500060/2018/003893 від 12.02.2018 року; 500060/2018/004592 від 17.02.2018 року; 500060/2018/004711 від 19.02.2018 року, 500070/2020/211777 від 31.03.2020 року.
Так, на підтвердження зазначених доводів Позивачем додано до позову копії митних декларацій: 500060001/2016/003605 від 16.04.2016 року, UA500060/2017/015402 від 29.08.2017 року, UA500060/2018/004711 від 19.02.2018 року, UA500070/2020/211777 від 31.03.2020 року.
При цьому, суд зазначає, що правильність визначення такого коду УКТЗЕД не ставилась митним органом під сумнів.
Також судом встановлено, що задекларований товар ввезений на територію України на виконання Договорів про забезпечення кріслом колісним укладених між особою з інвалідністю, підприємством, що постачає крісла колісні та структурного підрозділу з питань соціального захисту , населення (зокрема Договір № 03193347/3/20/29 від 17.07.2020 року, укладений із Управлінням соціального захисту населення Тлумацької районної державної адміністрації Івано-Франківської області, Договір № 03192709/3/20/33 від 20.07.2020 року, укладений із Управлінням праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Коростенської міської ради Житомирської області, Договір № 03193086/3/20/54 від 29.07.2020 року, укладений із Управлінням соціального захисту населення Мелітопольської міської ради Запорізької області про забезпечення осіб з інвалідністю кріслом колісним моделі Sterling S400.
Вказані документи є ще одним доказом того факту, що крісло колісне моделі Sterling S400 не є автомобілем та іншим моторним транспортним засобом, призначеним головним чином для перевезення людей, включаючи вантажопасажирські автомобілі-фургони та гончі автомобілі; транспортні засоби, спеціально призначені для пересування снігом; спеціальним автомобілем для перевезення спортсменів на майданчики для гри в гольф та аналогічним транспортним засобом. Таке крісло колісне взагалі не призначене для перевезення вантажів й, відповідно, не може класифікуватися за кодом УКТЗЕД 8703.
Також, суд звертає увагу на те, що код Товару 8713900000 також зазначено в наданих до митного органу товаросупровідних документах Продавця (інвойс, сертифікат походження товару, специфікація № 11), який при визначенні коду застосовує аналогічні правила інтерпретації УКТЗЕД та керується примітками та роз`ясненнями, які подаються у класифікаторі товарів Гармонізованої системи опису та кодування товарів, затвердженою Всесвітньою митною організацією, членом якої є країни як Продавця так і Покупця означеного товару.
При цьому слід зазначити, що саме на Гармонізованій системі опису та кодування товарів базується Українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТЗЕД).
Згідно з Постановою Верховної Ради України №2479-ХХ1І від 19.06.1992 року та Постановою Кабінету Міністрів України №229 від 01.06.1992 року Україна приєдналася до Конвенції 1950 року про створення Ради Митного Співробітництва із 10.11.1992 року є повноправним членом Всесвітньої митної організації. 15.02.2011 року прийнято Закон України №3018-VI „Про внесення змін до Закону України „Про приєднання України до Протоколу про внесення змін до Міжнародної конвенції про спрощення та гармонізацію митних процедур" (Кіотської Конвенції). Закон набрав чинності 05.03.2011 року. У цьому зв`язку, українською стороною Генеральному секретарю ВМО передано Інструмент про приєднання України до цієї Конвенції, який набрав чинності для України з 15.09.2011 року.
Тобто, митні органи Республіки Польща при експорті Товару (крісло колісне моделі Sterling S400) визнали його відповідність класифікації коду 871390 Гармонізованої системи опису та кодування товарів, що є ще одним підтвердженням необ`єктивності Відповідача при визначенні ним коду Товару за УКТЗЕД.
В якості підстави для прийняття рішення про визначення коду товару № КТ-UА500070- 0147-2020 від 27.07.2020 року, окрім МК України, Закону України Про митний тариф України Відповідач також послався на Наказ Держмитслужби № 234 від 01.07.2020 року.
Наказом Держмитслужби № 234 від 01.07.2020 року затверджено Пояснення до Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності. Відповідно до преамбули Пояснень до УКТЗЕД останні побудовані на основі Пояснень до шостого видання Гармонізованої системи опису та кодування товарів 2017 року (Explanatory notes Harmonized commodity description and coding system. Sixth Edition (2017) World Customs Organization), консолідованих Пояснень до Комбінованої номенклатури Європейського Союзу (Explanatory Notes to the Combined Nomenclature of the European Union, Official Journal of the European Union, C 119, Volume 62,29 March 2019), в яких коди товарів актуалізовані відповідно до Комбінованої номенклатури ЄС 2017 року та змін до Пояснень до Комбінованої номенклатури Європейського Союзу, які надруковані до 18.06.2020 року в Офіційному журналі ЄС.
Як вбачається зі змісту зазначених Пояснень, Пояснення, затверджені наказом № 401 від 09.06.2015 року до товарної позиції за кодом 8713900000 згідно УКТЗЕД залишились незмінними, й відповідно, не може бути змінений статус Товару за кодами УКТЗЕД.
Також, судом встановлено, що Відповідач послався на Лист Державної митної служби України № 08-4/19-01 /7/6838 від 24.06.2020 року Щодо проведення перевірок , скерований територіальним митним підрозділам Держмитслужби. У вказаному листі зазначено, що Управлінням організації митного аудиту Держмитслужби, за результатами проведеного аналізу бази даних оформлених митних декларації, встановлено випадки класифікації товару інвалідні коляски з електричним приводом оснащенні окремою рульовою колонкою із регульованим нахилом, призначені для інвалідів та людей похилого віку за кодом 8713900000 згідно з УКТЗЕД.
Відповідно до вимог УКТЗЕД коляски інвалідні з двигуном або без двигуна чи з іншим механізмом для пересування розглядаються у товарній позиції 8713. Згідно з поясненнями до товарної позиції 8713 до цієї товарної позиції включаються коляски, крісла-коляски, чи аналогічні транспортні засоби, які сконструйовані спеціально для перевезення інвалідів, незалежно від того, мають вони механічний привод чи ні. Транспортні засоби, що мають механічний привід, як правило, приводяться в рух від легкого мотора чи руками за допомогою важеля або ручного механізму. Інший тип інвалідних колясок приводиться у рух штовханням або обертанням коліс за допомогою рук. Моторизовані засоби спеціального призначення для людей не здатних пересуватись самостійно, відрізняються від транспортних засобів товарної позиції 8703 головним чином тому, що вони мають: максимальну швидкість 10 км/год, тобто швидкість бистрого ходу; максимальну ширину 80 см; дві пари коліс, що торкаються землі; спеціальні пристосування для полегшення болю людини, не здатної до пересування (наприклад підставка для стабілізації ніг). Такі транспортні засоби можуть мати: додатковий набір коліс (протиперекидувачі); рульове керування та інші важелі керування (наприклад джойстик), зручні для маніпулювання; такі важелі керування зазвичай прикріплені до одного з підлокітників; вони не бувають у вигляді окремої рульової колонки з регульованим нахилом. До цієї товарної позиції включаються транспортні засоби з електричним приводом, подібні кріслам-коляскам, які призначені лише для перевезення людей не здатних до пересування. У додаткових поясненнях до товарної категорії 87139000, зокрема, зазначено, шо до цієї товарної категорії включаються транспортні засоби з електричним приводом, подібні кріслам-коляскам, призначеним лише для перевезення людей, не здатних до пересування. Однак до цієї товарної категорії не включаються скутери з приводом (мобільні скутери), оснащені окремою рульовою колонкою із регульованим нахилом. Вони належать до товарної позиції 8703 УКТЗЕД. Товарна позиція 8703 УКТЗЕД має наступний текстовий опис: Автомобілі легкові та інші моторні транспортні засоби, призначені головним чином для перевезення людей (крім моторних транспортних засобів товарної позиції 8702), включаючи вантажопасажирські автомобілі-фургони та гоночні автомобілі .
В поясненнях до товарної позиції 8703 УКТЗЕД зазначено, що до цієї товарної позиції включаються моторні транспортні засоби різних видів (включаючи автомобілі-амфібії), призначені для перевезення людей. У транспортних засобів цієї товарної позиції можуть бути двигуни будь-якого типу (двигуни внутрішнього згоряння, електродвигуни, газотурбінні двигуни і т.п.). Так, зокрема, до товарної підпозиції 8703 10 відносяться транспортні засоби, спеціально призначені для пересування снігом, спеціальні автомобілі для перевезення спортсменів на майданчики для гри в гольф та аналогічні транспортні засоби.
На думку Держмитслужби України, з урахуванням конструкції мобільного скутера та відповідно до п.п. 1,6 Правил, затверджених наказом Держмитслужби №256 від 14.07.2020 року, зазначений товар повинен класифікуватись у товарній підпозиції 8703 10 згідно з УКТЗЕД. Дана позиція щодо класифікації зазначеного вище товару за твердженням Держмитслужби України узгоджується з позицією Департаменту митно-тарифного та нетарифного регулювання Держмитслужби. Отже, митницям Держмитслужби необхідно проаналізувати інформацію, вказану у цьому листі, та у разі встановлення фактів неправильної класифікації товарів, з урахуванням можливих ризиків, вжити відповідні контрольно-перевірочні заходи у порядку, визначеному ст.ст. 345-354 МК України, по відношенню до платників податків, що здійснювали ввезення на митну територію України таких товарів.
Також, з метою формування належної доказової бази під час здійснення доперевірочного аналіз необхідно, за потреби, отримати від платників податків інформацію з її документальним підтвердженням, що містить відомості щодо характеристик товарів, які є визначальними для однозначної правильної класифікації цих товарів згідно з УКТЗЕД. При цьому необхідно врахувати вимоги ч.12 ст.356 МК України, а саме що достовірною техніко-технічною документацією вважаються офіційні видані книги, державні та галузеві стандарти, технічні вимоги, специфікації, каталоги, креслення і паспортні данні на виріб виробника.
У разі виявлення фактів або ознак неправильної класифікації зазначених у цьому листі товарів, необхідно направити необхідну інформацію та необхідні документи (в електронній формі) до митниць Держмитслужби за місцезнаходженням (місцем реєстрації/проживання) платника податків, для вжиття контрольно-перевірочних заходів. Про результати вжитих заходів поінформувати Управління у термін до 06.07.2020 року на електронну скриньку.
Відповідно до зазначеного листа, правильність підходів Держмитслужби до класифікації цих товарів підтверджується інформацією, представленою на офіційному веб-сайті бази даних класифікаційних рішень митних адміністрацій країн Європейського співтовариства, наприклад: ЕSВТІЕSВТІ2018SOL763 від 11.03.2019 року, DЕВТІ14370/19-1 від 20.05.2019 року, HUT1 53029744962 від 27.03.2015 року, SЕ2015-00193 від 27.01.2016 року.
Згідно з висновком Комітету з Гармонізованої Системи опису та кодування товарів класифікація подібних товарів здійснюється у межах товарної підпозицїї 8703 10. Зазначена інформація розміщена на офіційному сайті Всесвітньої Митної Організації.
Таким чином, суд вважає, шо митний орган при класифікації товару повинен враховувати всі документи та відомості, що передаються разом із запитом. При цьому жоден із них не має вирішального значення, має інформаційний або довідковий характер і оцінюється у сукупності з іншими доказами на підтвердження того чи іншого коду товару згідно з УКТЗЕД. Відтак врахування чи неврахування того чи іншого носія доказової інформації має бути обґрунтованим у відповідному рішенні митного органу.
Між тим, рішення про визначення коду товару у графі 3 Документи, якими керувалися під час прийняття Рішення не містять посилань на ті документи, які надавалися Позивачем при декларуванні імпортованого товару на підтвердження коду згідно з УКТЗЕД 871390, а також у графі 4 Висновок не зазначено причини їх неврахування при прийнятті таких рішень, що прямо свідчить про те, що Відповідачем при прийнятті спірних рішень не дотримано вимог нормативно-правових актів щодо врахування при класифікації товару всіх документів та відомостей, що передаються разом із запитом.
Враховуючи викладене, вказані порушення Відповідачем нормативних актів свідчать про його необ`єктивність при винесенні оспорюваних Рішень й, відповідно, про їх протиправність.
Таким чином, суд дійшов висновку, що прийняті Одеською митницею Держмитслужби рішення про визначення коду товару № KT-UA500070-0147-2020 від 27.07.2020 року та картка відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA500070/2020/00395 від 30.07.2020 року, є протиправними та такими, що підлягають скасуванню.
Відповідно до частини 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Згідно з ч. 1. ст. 72 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Частиною 2 ст. 77 КАС України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідно до ст. 242 КАС України, судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.
Згідно зі ст.139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Так, судом встановлено, що Позивачем при зверненні до суду із даним позовом, сплачено судовий збір у сумі 4204 (чотири тисячі двісті чотири) гривні, згідно платіжного доручення №3269 від 14.08.2020 року (а.с. 21) та оплата пов`язана з проведенням товарознавчого дослідження у розмірі 6000 (шість тисяч) гривень, згідно платіжного доручення №3253 від 03.08.2020 року (а.с. 165).
З огляду на зазначене та згідно із ст.139 КАС України, судові витрати товариства з обмеженою відповідальністю ФЕНІКС-МЕДІКАЛ у загальній сумі 10204,00 грн. (судовий збір - 4204,00 грн. та оплата пов`язана з проведенням товарознавчого дослідження - 6000,00 грн.) підлягають стягненню на його користь за рахунок бюджетних асигнувань Одеської митниці Держмитслужби.
Керуючись ст.ст. 6, 72-73, 77, 132, 139, 143, 241-246, 250-251 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю ФЕНІКС-МЕДІКАЛ (65009, м. Одеса, вул. площа 10 квітня, 1) до Одеської митниці Держмитслужби (65078, м. Одеса, вул. Івана та Юрія Лип, 21-А) - задовольнити у повному обсязі.
Визнати протиправним та скасувати Рішення Одеської митниці Держмитслужби про визначення коду товару № KT-UA500070-0147-2020 від 27.07.2020 року.
Визнати протиправною та скасувати картку відмови Одеської митниці Держмитслужби в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA500070/2020/00395 від 30.07.2020 року.
Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю ФЕНІКС-МЕДІКАЛ (65009, м. Одеса, вул. площа 10 квітня, 1, код ЄДРПОУ 38848593) з Державного бюджету України за рахунок бюджетних асигнувань Одеської митниці Держмитслужби (код ЄДРПОУ 43333459, 65078, м. Одеса, вул. Івана та Юрія Лип, 21-А), сплачений судовий збір у розмірі 4204 (чотири тисячі двісті чотири) гривні.
Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю ФЕНІКС-МЕДІКАЛ (65009, м. Одеса, вул. площа 10 квітня, 1, код ЄДРПОУ 38848593) з Державного бюджету України за рахунок бюджетних асигнувань Одеської митниці Держмитслужби (код ЄДРПОУ 43333459, 65078, м. Одеса, вул. Івана та Юрія Лип, 21-А), судові витрати, пов`язані з проведенням судової експертизи у розмірі 6000 (шість тисяч) гривень.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене до Одеського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги до суду першої інстанції в 30-денний строк з дня складення повного судового рішення.
Повний текст рішення виготовлений та підписаний 24.09.2020 року.
Суддя Бутенко А.В.
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.09.2020 |
Оприлюднено | 25.09.2020 |
Номер документу | 91749565 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Бутенко А.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні