Рішення
від 24.09.2020 по справі 420/6673/20
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/6673/20

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 вересня 2020 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Єфіменка К.С., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) справу за адміністративним позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (вул.Московська,8, корп..30, м.Київ, 01010) до Приватного акціонерного товариства ОСТ-ІНВЕСТ (вул.Московська,буд.16, м.Білгород-Дністровський, Одеська область, 67700) про стягнення штрафних санкцій в розмірі 17000,00 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного звернулася з позовом Національна комісії з цінних паперів та фондового ринку до Приватного акціонерного товариства ОСТ-ІНВЕСТ за результатом якого позивач просить суд:

стягнути з приватного акціонерного товариства ОСТ-ІНВЕСТ (Код за ЄДРПОУ: 21674760) 17 000,00 грн. штрафних санкцій в дохід державного бюджету України на рахунок, відкритий на ім`я територіального органу Держказначейства за місцезнаходженням платника по коду бюджетної класифікації 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності банку 106.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, ПрАТ ОСТ-ІНВЕСТ не подало до НКЦПФР регулярну річну інформацію емітента цінних паперів за 2018 рік у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, що є порушенням вимог підпункту 4 глави 4 розділу II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затверджених Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013р. № 2826. Факт вчинення правопорушення на ринку цінних паперів підтверджується відсутністю річної інформації ПрАТ ОСТ-ІНВЕСТ за 2018 рік в ПТК Система моніторингу фондового ринку. Вказане правопорушення на ринку цінних паперів вчинено повторно. У зв`язку з чим постановою про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 31.10.2019р. № 537-ПД-1-Е до ПрАТ ОСТ-ІНВЕСТ застосовано штрафну санкцію у розмірі 1000 (одна тисяча) неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить у травневому еквіваленті 17 0000 (сімнадцять) гривень. Відповідач добровільно застосовану штрафну санкцію не виконав.

Ухвалою суду від 27.07.2020 року було відкрито провадження по справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

Відповідач своїм правом на подання відзиву не скористався.

Дослідивши наявні в справі письмові докази, суд встановлює наступні факти та обставини.

11 жовтня 2019 року Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку у відношенні ПрАТ ОСТ-ІНВЕСТ складено акт 543-ПД-1-Е про правопорушенняна ринку цінних паперів, в якому зазначено, що ПрАТ ОСТ-ІНВЕСТ не подало до НКЦПФР регулярну річну інформацію емінента цінних паперів за 2018 рік у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за завітним, чим порушено вимоги пункту 4 глави 4 розділу II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 03.12.2013 № 2826 (зі змінами).

Постановою від 17 жовтня 2019 року за № 527-ПД-1-Е у відношенні ПрАТ ОСТ-ІНВЕСТ розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів призначено на 31 жовтня 2019 року.

Про своєчасність відправлення акту від 11.10.2019 р. за № 543-ПД-1-Е та постанови від 17.10.2019р. за № 527-ПД-1-Е свідчить реєстр рекомендованих листів від 22.10.2019р. № 1.

Постановою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 31.10.2019р. № 537-ПД-1-Е до ПрАТ ОСТ-ІНВЕСТ застосовано штрафну санкцію у розмірі 1000 (одна тисяча) неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить у гривневому еквіваленті 17 0000 (сімнадцять) гривень.

Про своєчасність відправлення постанови від 31.10.2019р. за № 537-ПД-1-Е свідчить реєстр рекомендованих листів від 05.11,2019р. № 1.

Постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 31.10.2019р. за № 537-ПД-1-Е не була оскаржена ні до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, ні до суду.

ПрАТ ОСТ-ІНВЕСТ штрафну санкцію до теперішнього часу не сплатило.

Спеціальним законом, який визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні єЗакон України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" №448/96-ВР від 30 жовтня 1996 року(далі - Закон №448/96-ВР).

ЗгідноЗакону №448/96-ВРдержавне регулювання ринку цінних паперів - це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.

Частиною 1статті 5 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні"встановлено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.

Відповідно до вимогстатті 6 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні"Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. До системи цього органу входять Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, її центральний апарат і територіальні органи.

Положеннямист.7 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні"визначено, що основними завданнями Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, зокрема, є: здійснення державного регулювання та контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних на території України, а також у сфері спільного інвестування; застосування санкцій за порушення законодавства у межах своїх повноважень.

Відповідно до пунктів 10, 14статті 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право: надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов`язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства; накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Відповідно достатті 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок", регулярна інформація про емітента - це річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Згідно частини 4 вищезазначеної статті, річна інформація про емітента є відкритою і в обсязі, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, підлягає оприлюдненню емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, шляхом: розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів; опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; розміщення на власному веб-сайті.

Аналогічні норми містить і Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затверджене рішенням Національно комісії з цінних паперів та фондового ринку від 03.12.2013 року №2826.

Так, відповідно до пункту 4 глави 4 розділу 2 Положення №2826, розкриття регулярної річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, розміщення на власному веб-сайті, опублікування в офіційному друкованому виданні та подання до Комісії у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.

Судом встановлено, що ПрАТ ОСТ-ІНВЕСТ не розкрило річну інформацію про емітента за 2018 роки у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за завітним, що є порушенням підпункту 4 глави 4 розділу 2 Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 року №2826 (зі змінами).

Відповідно до статті 12 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка виявила факт вчинення юридичною особою правопорушення на ринку цінних паперів, складає акт, який разом з письмовими поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи та пов`язаними з таким правопорушенням документами протягом п`яти робочих днів подає уповноваженій особі Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка має право застосовувати санкцію за правопорушення на ринку цінних паперів.

Санкції застосовуються Головою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, уповноваженими Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадовими особами після розгляду документів, що підтверджують факт правопорушення.

Уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку приймає рішення про застосування санкції протягом 30 робочих днів після отримання документів, що підтверджують факт правопорушення. Рішення про застосування санкції оформляється постановою, що надсилається юридичній особі, до якої застосовано санкцію.

Пунктом 5 частини 1 статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема, за неопублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Пунктом 6 частини 1 статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема, за нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірно інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п`яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Пунктом 7 частини 1 статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема, за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п`яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

З огляду на зазначене, враховуючи те, що відповідачем у встановлений судом строк не надано відзиву на позовну заяву, жодним чином не спростовано доводи позивача, не надано доказів скасування/оскарження постанови Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 31.10.2019р. за № 537-ПД-1-Е, або сплати сум штрафних фінансових санкцій до Державного бюджету України, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку є обґрунтованими та правомірними.

Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановленихстаттею 78 цього Кодексу.

Відповідно до ч.1 ст.90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

За таких обставин, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку належать до задоволення.

Відповідно до ч.2 ст.139 КАС України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз, а отже судові витрати в цій справі стягненню на користь позивача не підлягають.

Керуючись ст.ст.139,242-246 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В :

Адміністративний позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (вул.Московська,8, корп..30, м.Київ, 01010, код ЄДРПОУ 37956207) до Приватного акціонерного товариства ОСТ-ІНВЕСТ (вул.Московська,буд.16, м.Білгород-Дністровський, Одеська область, 67700, код ЄДРПОУ 21674760) про стягнення штрафних санкцій в розмірі 17000,00 грн.- задовольнити.

Стягнути з приватного акціонерного товариства ОСТ-ІНВЕСТ (Код за ЄДРПОУ: 21674760) 17 000,00 грн. штрафних санкцій в дохід державного бюджету України на рахунок, відкритий на ім`я територіального органу Держказначейства за місцезнаходженням платника по коду бюджетної класифікації 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності банку 106.

Рішення суду може бути оскаржено до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в місячний строк з дня отримання повного тексту судового рішення, в порядку п.15.5 Перехідних положень КАС України.

Суддя К.С.Єфіменко

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.09.2020
Оприлюднено28.09.2020
Номер документу91749572
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/6673/20

Рішення від 24.09.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Єфіменко К.С.

Ухвала від 27.07.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Єфіменко К.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні