Постанова
від 23.09.2020 по справі 521/4390/20
МАЛИНОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ОДЕСИ

Справа №521/4390/20

Номер провадження 3/521/6261/20

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 вересня 2020 року Малиновський районний суд міста Одеси у складі:

головуючого судді Граніна В.Л.,

при секретарі Шкребтієнко Г.М.,

за участю:

представника Одеської митниці Держмитслужби Кептене Д.А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі справу, що надійшла з Одеської митниці Держмитслужби за протоколом складеними відносно громадянки ОСОБА_1 (паспорт серії НОМЕР_1 ), працюючої менеджером компанії Shenzhen luye east industry co.ltd (14N Huayu Building, Shennan Est road, luohu district, Shenzhen, China), про порушення митних правил, передбачених ст. 476 МК України, -

ВСТАНОВИВ:

До Малиновського районного суду м. Одеси з Одеської митниці Держмитслужби після проведення додаткової перевірки надійшли матеріали справи за протокол №282/50000/20 від 20.02.2020 року про порушення митних правил відносно гр. ОСОБА_2 , за ознаками скоєння правопорушення, передбаченого ст. 476 МК України.

Дослідивши матеріали справи та проаналізувавши результати проведення додаткової перевірки, суд приходить до висновку, що митним органом не було вчинено достатніх дій для встановлення всіх обставин, визначених постановою суду від 15.04.2020 року.

Так, з протоколу про порушення митних правил вбачається, що під час здійснення перевірки законності ввезення та знаходження на митній території України контейнерів з товарами, які морським шляхом надійшли до Одеського морського торгівельного порту та відповідно до листа Головного управління по боротьбі з корупцією та організованою злочинністю СБУ України в Одеській області від 21.12.2019 року №24/24-04/7/1154 (вхід. ОМ від 21.12.2019 року №245/4) було встановлено, що 20.06.2019 року до Одеського морського торгівельного порту в зону діяльності Одеської митниці ДФС на судні закордонного плавання Cosco Shipping Panama за коносаментом №SHZ2614979 у контейнері ECMU8168195 під митним контролем надійшов товар у асортименті.

Відповідно до коносаменту та інших документів вищевказаний контейнер CMU8168195 з товаром надійшов до України з Китаю від компанії Shenzhen luye east industry co.ltd (14N Huayu Building, Shennan Est road, luohu district, Shenzhen, China).

Так, 24.12.2019 року під час здійснення митного огляду контейнера ECMU8168195, спільно з працівниками ГУ БКОЗ СБУ в Одеській області (згідно доручення від 20.12.2019 року №14/24787) були виявлені товари, які ймовірно переміщуються через митний кордон України з порушенням прав інтелектуальної власності, а саме:

- планшети з нанесенням зображувальним знаком для товарів і послуг ІНФОРМАЦІЯ_1 та написом iPad в кількості 10 коробів по 20 шт., всього 200 шт.;

- рюкзаки з нанесенням знаком для товарів і послуг SWISSGEAR в кількості 6 мішків по 50 шт., всього 300 шт.;

- ігрові джойстики з нанесенням знаком для товарів і послуг SONY та комбінованим знаком для товарів і послуг PlayStation в кількості одне місце 50 шт., всього 50 шт.;

- товар схожий на портативний акумулятор електричний з нанесенням знаком для товарів і послуг KENWOOD одне місце 160 шт.;

- навушники з місцем під вставку ймовірно для торгівельної марки в кількості двох місць по 50 шт., всього 100 шт.;

- заглушки, ймовірно для встановлення на навушники, які присутні у контейнері та знаходяться у одному місці з написом SONY у кількості 1100 шт.;

- наклейки з написом JBL , ймовірно для встановлення на портативні музичні колонки у кількості 1600 шт.;

- портативні музичні колонки з місцем під заглушки, які співпадають по розміру з виявленими наклейками з написом JBL у кількості 2370 шт.

Згідно висновку експерта Науково - дослідного інституту судової експертизи та оцінки від 17.02.2020 року №242 встановлено, що нанесені товарні знаки на досліджуваному товарі, якій був ввезений на митну територію України у контейнері CMU8168195, може бути схожим до сплутування знаків з подібним товаром світових брендів фірми Apple , SWISSGEAR , SONY , KENWOOD , JBL , наступного товару: планшети Apple , рюкзаки SWISSGEAR , ігрові джойстики SONY , батарея акумуляторна KENWOOD , наклейки JBL , вкладки для навушників SONY .

Інший товар, а саме: колонки музичні, навушники, якій був ввезений на митну територію України у контейнері CMU8168195, не може бути схожим до сплутування знаків з подібним товаром світових брендів.

23 січня 2020 року до Одеської митниці Держмитслужби надійшов лист ТОВ Детрейд груп (ЄДРПОУ 42583020) від 22.01.2020 року №22/01-5 (вх. ОМ №648/11) стосовно отримання товару, який відповідно коносаменту №SHZ2614979 надійшов у контейнері CMU8168195. Також було надано лист китайської компанії Shenzhen luye east industry co.ltd , згідно якого було встановлено, що менеджер зазначеної компанії гр. ОСОБА_2 помилилася та помилково відвантажила частину товарів, які призначалися зовсім іншому отримувачу (помилково були відвантажені наступні товари планшети Apple - 200 шт., ігрові джойстики SONY - 50 шт., батарея акумуляторна KENWOOD - 160 шт., наклейки JBL - 1600 шт., вкладки для навушників SONY - 1100 шт. ).

Таким чином, на думку митного органу, гр. ОСОБА_2 ввезено на митну територію України товар ( планшети Apple - 200 шт., рюкзаки SWISSGEAR - 300 шт., ігрові джойстики SONY - 50 шт., батарея акумуляторна KENWOOD - 160 шт., наклейки JBL - 1600 шт., вкладки для навушників SONY - 1100 шт. із зображенням знаків для товарів і послуг Apple , SWISSGEAR , SONY , KENWOOD , JBL ) з порушенням прав інтелектуальної власності, чим вчинено порушення митних правил, передбачене ст. 476 МК України.

На підставі вказаних обставин у відношенні гр. ОСОБА_2 було складено протокол про ПМП №0282/50000/20 за ст. 476 МК України.

У судовому засіданні гр. ОСОБА_2 участі не приймала.

Представник митниці у судовому засіданні вважав, що особа, яка притягується до адміністративної відповідальності, винна у вчиненні адміністративного правопорушення, її вина підтверджується зібраними у справі доказами, і тому необхідно притягнути її до адміністративної відповідальності за ст. 476 МК України, та застосувати адміністративне стягнення відповідно до санкції статті.

Дослідивши матеріали справи, вислухавши думку учасників процесу, суд вважає, що матеріали справи про порушення митних правил підлягають поверненню органу, який її порушив, для проведення додаткової перевірки, виходячи з наступного.

15 квітня 2020 року постановою суду було призначено проведення додаткової перевірки, під час якої митному органу було визначено встановити відповідні обставини та надати до суду відомості необхідні для розгляду справи. Однак, за результатами проведення перевірки, митним органом не було вчинено відповідних дій та зазначену інформацію не надано.

Встановлення обставин визначених постановою суду від 15.04.2020 року, які працівниками митниці не були виконані, мають суттєве значення для розгляду справи по суті, тому суд повторно направляє матеріали справи для проведення додаткової перевірки.

У відповідності до ст. 486 МК України, завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.

Згідно ст. 489 МК України, посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до ч. 4 ст. 526 МК України, справа про порушення митних правил розглядається в присутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності за це правопорушення, та/або її представника. Справа про порушення митних правил може бути розглянута за відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності за це правопорушення, лише у випадках, якщо є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про перенесення розгляду справи.

Відповідно до матеріалів справи, протокол складався без присутності особи, яка притягується до відповідальності, та немає підтвердження вручення їй копії протоколу. Пояснення стосовно обставин справи у особи не відібрані. Це порушує його права на справедливий суд, а саме ст. 6 Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод, відповідно до якої - кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, який вирішить спір щодо його прав та обов`язків цивільного характеру або встановить обґрунтованість будь-якого висунутого проти нього кримінального обвинувачення.

Так, в порушення вимог ст. 494 МК України, протокол про адміністративне порушення складено без присутності особи, яка притягається до адміністративній відповідальності, а даних про відмову підписати, чи одержати примірник протоколу в справі немає, як і немає даних про підтвердження отримання особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, протоколу про порушення митних правил. Посадові особи, які складають протокол, зобов`язані забезпечити особі можливість скористатись правами, що їй гарантовані законом (ст. 498 МК України) в тому числі і право користуватись при розгляді справи допомогою адвоката і при необхідності перекладача і які повинні бути їй роз`яснені, однак, цього посадовою особою, яка складала протокол, зроблено не було.

Враховуючи, що особа, відносно якої складено протокол, є громадянином Китаю, то не роз`яснено чи перекладався протокол на китайську мову для вручення такій особі.

У протоколі про порушення митних правил відсутні будь - які відомості про адресу проживання особи, а матеріалами справи не визначено, у встановленому законом порядку, місце проживання чи перебування та реєстрації такої особи та не надано відомостей стосовно неможливості його встановлення. Ця обставина позбавляє суд можливості викликати особу у судове засідання та скористатися своїми правами під - час розгляду справи. А відповідно до п.п. 8, 9 ст. 494 МК України, в протоколі необхідно вказати саме місце проживання або фактичного перебування особи.

В узагальненні судової практики та вивчення правильності застосування МК України, яка зроблена апеляційним судом м. Києва 01 червня 2012 року указано, що підставою для проведення додаткової перевірки може бути недостатність чи відсутність доказів на підтвердження предмета доказування, а також необхідні для розгляду справи відомості про особу, яка притягується до відповідальності за порушення митних правил.

Таким чином, враховуючи викладене, митному органу за результатами проведення додаткової перевірки необхідно надати у встановленому законом порядку місце проживання чи перебування та реєстрації особи, відносно якої складено протокол, відібрати пояснення стосовно обставин справи та надати докази отримання особою протоколу про порушення митних правил або підтвердження щодо неможливості його вручення.

Також, митний орган посилається на лист компанії відправника товару - Shenzhen luye east industry co.ltd від 20.01.2020 року, в якому зазначено, що саме цей товар помилково був відправлений на адресу отримувача, а мав бути відправлений інший товар, внаслідок помилки менеджера компанії - гр. ОСОБА_2 .

Однак, з матеріалів справи неможливо встановити дійсність даного листа, оскільки він не завірений у встановленому законом порядку, не вказано чи це є оригіналом листа, чи перекладеною копією (та ким вона була зроблена). Також не встановлено кому саме та з яких підстав направлявся даний лист.

Крім цього, в матеріалах справи та зокрема в вищезазначеному листі, не вказано на підставі яких товаросупровідних документів товар повинен був відправлений до України, та хто саме є його отримувачем, враховуючи той факт, що зазначена в коносаменті компанія отримувач товару надіслала лист, що вона немає відношення до вказаного товару. А у посадової особи даної компанії не було відібрано жодного пояснення стосовно ситуації, яка склалася, та не встановлено яким чином компанія вказана отримувачем.

Тобто, необхідно визначити у встановленому законом порядку, хто саме є отримувачем товару та на підставі яких документів, та надати належним чином завірені документи до суду.

Також, митному органу слід роз`яснити підстави кваліфікації дій саме гр. ОСОБА_2 за порушення митних правил, передбачених ст. 476 МК України, враховуючи вимоги ч. 4 ст. 266 МК України.

Відповідно до п. 43 ст. 4 МК України, посадові особи підприємств - керівники та інші працівники підприємств (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за додержання вимог, встановлених цим Кодексом, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку.

Митницею не надано даних стосовно облікової картки суб`єкта зовнішньоекономічної діяльності компанії Shenzhen luye east industry co.ltd та не встановлено хто є її керівником.

В матеріалах справи немає даних про виконання митним органом вимог ч. 3 ст. 400 МК України - у разі ввезення на митну територію України або вивезення за її межі товарів, зазначених у частині першій цієї статті, митний орган, що здійснює митне оформлення таких товарів, у той же день засобами факсимільного та/або електронного зв`язку надсилає правовласнику та декларанту повідомлення, зазначене у частині третій статті 399 цього Кодексу. Датою отримання правовласником та декларантом повідомлення вважається день, коли таке повідомлення надіслано митним органом.

Це необхідно встановити для можливого застосування ч. 7 ст. 400 МК України, а саме - у разі якщо правовласник у визначений частиною п`ятою цієї статті строк не подасть митному органу заяву про сприяння захисту належних йому майнових прав на об`єкт права інтелектуальної власності, то митне оформлення товарів, що містять такий об`єкт права інтелектуальної власності, здійснюється в установленому порядку.

Відсутність вказаних обставин позбавляє суд можливості розглянути справу та прийняти законне і обґрунтоване рішення.

Відповідно до вимог статті 527 МК України, по справі про порушення митних правил, в разі неповноти проведеного провадження по справі, яке не може бути усунуте при розгляді справи, або при наявності інших обставин, які перешкоджають розгляду адміністративної справи по суті, суд виносить постанову про проведення додаткової перевірки.

Враховуючи викладене, вирішити питання, щодо притягнення особи до адміністративної відповідальності за ст. 476 МК України без виконання працівниками митниці вищезазначених вимог на даний час неможливо, а тому суд вважає, що справа підлягає поверненню митному органу для проведення додаткової перевірки, під час якої необхідно провести наведені дії та надати інформацію до суду.

На підставі викладеного та керуючись ст. 527 МК України, -

ПОСТАНОВИВ:

Матеріали адміністративної справи №521/4390/20 порушеної у відношенні гр. ОСОБА_2 за фактом порушення митних правил, передбачених ст. 476 МК України - повернути до Одеської митниці Держмитслужби для проведення додаткової перевірки на протязі одного місяця з дня набрання чинності цієї постанови.

Постанова суду (судді) у справі про порушення митних правил може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи або митним органом, який здійснював провадження у цій справі. Порядок оскарження постанови суду (судді) у справі про порушення митних правил визначається Кодексом України про адміністративні правопорушення та іншими законами України.

Головуючий

Дата ухвалення рішення23.09.2020
Оприлюднено25.09.2020
Номер документу91771005
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —521/4390/20

Постанова від 11.02.2021

Адмінправопорушення

Одеський апеляційний суд

Журавльов О. Г.

Постанова від 11.02.2021

Адмінправопорушення

Одеський апеляційний суд

Журавльов О. Г.

Постанова від 15.12.2020

Адмінправопорушення

Малиновський районний суд м.Одеси

Гранін В. Л.

Постанова від 23.09.2020

Адмінправопорушення

Малиновський районний суд м.Одеси

Гранін В. Л.

Постанова від 15.04.2020

Адмінправопорушення

Малиновський районний суд м.Одеси

Гранін В. Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні