ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 640/23993/19 Суддя (судді) першої інстанції: Вєкуа Н.Г.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 вересня 2020 року м. Київ
Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
Головуючого судді: Коротких А.Ю.,
суддів: Сорочка Є.О.,
Чаку Є.В.,
при секретарі Григорук В.С.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "ДІЯ ФІЛЬМ" на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 20 липня 2020 року у справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю "ДІЯ ФІЛЬМ", товариства з обмеженою відповідальністю "ФРЕШ ПРОДАКШН Ю ЕЙ", товариства з обмеженою відповідальністю "ТОРНАДО ФІЛЬМ" до Ради з державної підтримки кінематографії про визнання протиправними та скасування рішень, -
В С Т А Н О В И В :
До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулись товариства з обмеженою відповідальністю "ДІЯ ФІЛЬМ" (далі - позивач 1), товариство з обмеженою відповідальністю "ФРЕШ ПРОДАКШН Ю ЕЙ" (далі - позивач 2), товариство з обмеженою відповідальністю "ТОРНАДО ФІЛЬМ" (далі - позивач 3) із позовом до Ради з державної підтримки кінематографії, в якому просять суд: визнати протиправним та скасувати рішення Ради з державної підтримки кінематографії від 10.10.2019 року №247 в частині, що стосується виключення кінопроекту-переможця "СЕВЕРИН" ТОВ "ДІЯ ФІЛЬМ" (ідентифікаційний номер 42140854) Одинадцятого конкурсного відбору; визнати протиправним та скасувати рішення Ради з державної підтримки кінематографії від 10.10.2019 року №247 в частині, що стосується виключення кінопроекту-переможця " 13 січня" ТОВ "ФРЕШ ПРОДАКШН Ю ЕЙ" (ідентифікаційний номер 34902363) Одинадцятого конкурсного відбору; визнати протиправним та скасувати рішення Ради з державної підтримки кінематографії від 10.10.2019 року №247 в частині, що стосується виключення кінопроекту-переможця "Дике літо в Криму" ТОВ "ТОРНАДО ФІЛЬМ" (ідентифікаційний номер 34934552) Одинадцятого конкурсного відбору; визнати протиправним та скасувати рішення Ради з державної підтримки кінематографії від 10.10.2019 року №248 в частині скасування рішення Ради з державної підтримки кінематографії №200 від 04.09.2019 року.
Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 20 липня 2020 року в задоволенні позову відмовлено повністю.
Не погоджуючись з прийнятим рішенням суду, товариство з обмеженою відповідальністю "ДІЯ ФІЛЬМ" звернулось з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове, яким позов задовольнити повністю. Свої вимоги апелянт мотивує тим, що судом першої інстанції при постановленні оскаржуваного рішення неповно досліджено обставини, що мають значення для справи та неправильно застосовано норми матеріального права.
21 вересня 2020 року на адресу Шостого апеляційного адміністративного суду від Ради з державної підтримки кінематографії надійшов відзив, в якому відповідач просить залишити апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "ДІЯ ФІЛЬМ" на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 20 липня 2020 року без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.
Заслухавши учасників справи, суддю-доповідача, дослідивши матеріали справи, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено, що за результатами оцінювання кінопроектів І етапу Одинадцятого конкурсного відбору за напрямом "Ігрові повнометражні тематичні фільми "Про героїв, які брали участь у захисті України" (для широкої глядацької аудиторії), проект ТОВ "ДІЯ ФІЛЬМ" "Северин" отримав середній бал 5 і за рішенням Ради з державної підтримки кінематографії №81 від 10.07.2019 року був допущений до участі у ІІ етапі Одинадцятого конкурсного відбору.
Рішенням ради №169 від 08.08.2019 року проект "Северин" був включений до переліку кінопроектів - переможців Одинадцятого конкурсного відбору.
Рішенням ради № 169 від 08.08.2019 року проект " 13 січня" позивача-2 було включено до переліку кінопроектів-переможців Одинадцятого конкурсного відбору за напрямом "Ігрові повнометражні тематичні фільми "Про героїв, які брали участь у захисті України".
Рішенням ради № 169 від 08.08.2019 року проект "Дике літо в Криму" позивача -3 було включено до переліку кінопроектів - переможців Одинадцятого конкурсного відбору.
Рішенням Ради №200 від 04.09.2019 року було прийнято рішення надати державну підтримку ТОВ "ДІЯ ФІЛЬМ" у формі державної субсидії на виробництво фільму "Северин" в обсязі 42 651 000 грн.
Проте, рішенням №247 від 10.10.2019 року відповідач відкоригував затверджений рішенням №169 від 08.08.2019 року перелік кінопроектів-переможців Одинадцятого конкурсного відбору та рішенням № 248 від 10.01.2019 року скасував свої рішення №185,197-201,203, в результаті чого позивачі були виключені з переліку переможців Одинадцятого конкурсного відбору.
Надаючи правову оцінку обставинам справи, колегія суддів зазначає наступне.
Згідно з ч.1 ст.9 Закону України "Про державну підтримку кінематографії в Україні" (далі - Закон) з метою ефективного розпоряджання коштами державної підтримки кінематографії у формах, передбачених статтею 7 цього Закону, Кабінетом Міністрів України в установленому ним порядку утворюється Рада з державної підтримки кінематографії (далі - Рада) у складі дев`яти осіб, члени якої призначаються строком на два роки.
Відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 року №202-р "Про утворення Ради з державної підтримки кінематографії та затвердження її складу" був затверджений її склад.
Отже, Рада з державної підтримки кінематографії - це державний орган, метою якого є державна підтримка кінематографії України.
У відповідності до ч.6 ст.9 Закону України "Про державну підтримку кінематографії в Україні Рада, за поданням центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері кінематографії, приймає, зокрема, рішення про: утворення експертних комісій (рішення яких мають рекомендаційний характер) із включенням до їх складу професійних творчих працівників, кінознавців, продюсерів, економістів, дистриб`юторів, прокатників фільмів та інших осіб, які не можуть одночасно бути членами Ради; надання державної підтримки кінематографії у формах, передбачених частиною першою статті 7 цього Закону.
Згідно із частиною 1 статті 6 Закону про підтримку кінематографії (в редакції, чинній на момент прийняття оспорюваних рішень) державна підтримка кінематографії здійснюється за рахунок коштів, передбачених для зазначених цілей відповідно до цього Закону, Бюджетного кодексу України, закону про Державний бюджет України на відповідний рік та інших законодавчих актів.
Згідно з частиною 3 статті 7 Закону про підтримку кінематографії обсяг коштів, що виділяються впродовж кожного бюджетного періоду для фінансування кожної з передбачених частиною першою цієї статті форм державної підтримки, визначається Радою з державної підтримки кінематографії і може бути змінений її рішенням, у межах відповідного бюджетного періоду.
Згідно з п. 1 Розділу II Порядок та критерії проведення творчого конкурсу (пітчингу) , затвердженого Наказом Міністерства культури України 27 грудня 2018 року № 1143, конкурсний відбір проводиться в межах обсягу коштів, визначених Радою на відповідний рік для фінансування кожної з форм державної підтримки, зазначених у пункті 1 розділу І цього Порядку.
Згідно з п. 3 Розділу II вищевказаного Порядку конкурсний відбір за кожним з напрямів проводиться не менше двох разів на рік та може відбуватися у різний час. Кожен напрям конкурсного відбору оцінює окрема експертна комісія.
Тобто, відповідно до чинного на момент прийняття оспорюваних рішень законодавства, відповідач повинен був проводити щорічні конкурсні відбори кінопроектів та надавати державну підтримку таким кінопроектам виключно в обсягах коштів на відповідний рік. У 2019 році відповідач мав провести два конкурсних відбори в межах коштів, які були передбачені для таких цілей Державним бюджетом на 2019 рік.
Як зазначено у листі Державного агентства з питань кіно від 25.10.2019 року, Законом України "Про Державний бюджет України на 2019 рік" (Додаток № 3 до Держбюджету на 2019 рік) було визначено обсяг фінансування Державного агентства України з питань кіно за бюджетною програмою 1806030 "Державна підтримка кінематографії" у розмірі 505,3 млн. грн.
Напрями використання даних коштів були затверджені наказом Міністерства культури України № 94 від 08.02.2019 року "Про затвердження паспорта бюджетної програми за КПКВК 1806030 на 2019 рік", яким з вищевказаної суми безпосередньо на державну підтримку кінематографії було передбачено суму у розмірі 454,9 млн. грн.
Судом першої інстанції встановлено, що відповідач провів Одинадцятий конкурсний відбір та прийняв Рішення № 169 від 08 серпня 2019 року, яким вирішив надати державну підтримку кінематографії у 2019 році в обсягах, які значно перевищували обсяги передбачених для зазначених цілей Державним бюджетом на 2019 рік та наказом Міністерства культури № 94 від 08.02.2019 року, а саме 1,7 мільярди гривень державної підтримки замість передбачених 454,9 мільйонів гривень.
Враховуючи, що відповідачем було заплановано надання державної підтримки кінематографії понад допустимі бюджетні обсяги коштів, Міністерство культури, молоді та спорту звернулося до Ради з державної підтримки кінематографії з листом від 12.09.2019 року № 18-01/03.
Згідно з ч. 13 статті 9 Закону України "Про державну підтримку кінематографії" контроль за цільовим використанням коштів державної підтримки здійснюється згідно із законодавством уповноваженими на це органами державної влади.
Колегія суддів, на підставі аналізу вищенаведеним норм законодавства, приходить до висновку, що Міністерство культури, молоді та спорту у формі звернення від 12.09.2019 № 18- 01/03 не здійснювало вплив на відповідача у прийнятті рішень, а реалізувало свої обов`язки щодо контролю витрачання бюджетних коштів Радою з державної підтримки кінематографії, як головний розпорядник бюджетних коштів за бюджетною програмою 1806030 "Державна підтримка кінематографії".
В зв`язку із цим, відповідач був зобов`язаний привести своє рішення №169 від 08.08.2019 року у відповідність до вимог чинного законодавства, в тому числі Державного бюджету України на 2019 рік.
Судом першої інстанції встановлено, що рішенням №247 від 10.10.2019 року відповідач скоригував кількість переможців з урахуванням результатів оцінювання другого етапу Одинадцятого конкурсного відбору експертною комісією (які мають рекомендаційний характер відповідно до ч. 6 статті 9 Закону України "Про державну підтримку кінематографії"), необхідних обсягів фінансування та ступеню готовності запуску кінопроектів у виробництво.
Відтак, рішення №247 від 10.10.2019 року, якими відповідач зменшив обсяги державної підтримки кінематографії у 2019 році, шляхом скорочення кількості переможців Одинадцятого конкурсного відбору (пітчингу) з 101 до 46 є законними і прийнятими в межах повноважень, наданих відповідачу.
Судом першої інстанції встановлено, що після обговорення усіх кінопроектів, розгляду документів, які характеризували кінопроекти (біографій та фільмографій режисера та продюсера, орієнтовних календарних планів виробництв фільмів тощо), обговорення результатів Дванадцятого конкурсного відбору від 10 жовтня 2019 року та загального прогнозованого державного фінансування за результатами двох конкурсних відборів, підставами для виключення кінопроектів Позивачів на підставі Рішення № 247 від 10 жовтня 2019 року стали наступні обставини.
Згідно з додатком "Інформація про раніше отриману державну фінансову підтримку", доданим до заяви про надання державної підтримки, який подавався TOB "ДІЯ ФІЛЬМ" до Одинадцятого конкурсного відбору, позивач в 2018 році вже отримував 100% державну фінансову підтримку від Міністерства Культури України на просвітницький документальний проект, фільм-реконструкцію "Северин Наливайко. Остання битва!". Вказаний проект мав схожий сценарій та концепцію з кінопроектом "Северин", який було подано TOB "ДІЯ ФІЛЬМ" на Одинадцятий конкурсний відбір та на момент проведення конкурсного відбору проект " Северин Наливайко . Остання битва!" ще знаходився у стадії виробництва і не був завершений.
Тому рішеннями Ради з державної підтримки кінематографії від 10 жовтня 2019 року було одночасно виключено кінопроект "Северин" (Рішення № 247) режисера Олексія Пантелеєва, проте надана державна підтримка іншому кінопроекту цього режисера - "Азарт" з Дванадцятого конкурсного відбору.
Крім того, згідно з додатком "Інформація про раніше отриману державну фінансову підтримку", доданим до заяви про надання державної підтримки , який подавався TOB "Фреш Продакшн Ю Ей" до Одинадцятого конкурсного відбору, позивач-2 в 2017-2018 роках також отримував державну фінансову підтримку від Державного агентства з питань кіно на суму понад 30 млн. грн. на повнометражний ігровий фільм "Будинок "Слово", а також від Міністерства культури України на повнометражні документальні кінофільми "Я був народжений не для війни" та "Код предків".
Як зазначено відповідачем та не спростовано позивачем-2, на момент подання TOB "Фреш Продакшн Ю Ей" заяви про надання державної підтримки на Одинадцятий конкурсний відбір та момент прийняття Рішення № 247 від 10 жовтня 2019 року виробництво цих кінопроектів все ще не було завершено.
Крім того, згідно з додатком "Орієнтовний календарний план виробництва фільму", доданим до заяви про надання державної підтримки, який подавався TOB "Фреш Продакшн Ю Ей" до Одинадцятого конкурсного відбору, позивач-2 планував до запуску у виробництво кінопроект " 13 січня" лише у вересні 2020 року.
Вказані вище обставини стали підставою для виключення позивачів із переліку переможців, в зв`язку із необхідністю скорочення загальної кількості кінопроектів, а державну підтримку надано дебютантам конкурсного відбору.
Відповідно до додатку "Орієнтовний календарний план виробництва фільму", наданим позивачем -3 до заяви про надання державної підтримки, який подавався до Одинадцятого конкурсного відбору, TOB "Торнадо Фільм" планувало до запуску у виробництво кінопроекту "Дике літо в Криму" у березні 2020 року. Продюсером вказаного фільму виступав ОСОБА_2 , який, як було зазначено вище, вже отримав державну підтримку у значних обсягах у 2017-2018 роках на декілька кінопроектів і вказані кінопроекти на момент проведення Одинадцятого конкурсного відбору все ще знаходились на етапі виробництва та потребували завершення.
Відтак, перевагою у відборі користувались ті об`єкти, в яких була можливість розпочати або продовжити виробництво в 2019 році, дебют режисера/продюсера та відсутність попередніх незавершених кінопроектів, які фінансувались за рахунок державного бюджету.
Вказані критерії відбору були застосовані відповідачем, в тому числі з урахуванням звернення Гільдії режисерів України від 09.10.2019 року, копія якого долучена до матеріалів справи та досліджена судом під час розгляду справи.
Таким чином, за результатами розгляду справи судом першої інстанції вірно встановлено, що рішення № 247 від 10.10.2019 року про обговорення звернення Міністра культури, молоді та спорту щодо рішення Ради з державної підтримки кінематографії від 08.08.2019 року №169 прийнято на підставі, в межах повноважень та з метою приведення прийнятих відповідачем рішень у відповідність до вимог законодавства та витрат бюджетних коштів, які були виділені для цих цілей.
Доводи апеляційної скарги зазначених вище висновків суду першої інстанції не спростовують і не дають підстав для висновку, що судом першої інстанції при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права.
Відповідно до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 325, 328 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В :
Апеляційну скаргу з обмеженою відповідальністю "ДІЯ ФІЛЬМ" залишити без задоволення, а рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 20 липня 2020 року - без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена безпосередньо до адміністративного суду касаційної інстанції в порядку і строки, встановлені статтями 329, 331 КАС України.
Головуючий суддя: Коротких А.Ю.
Судді: Сорочко Є.О.
Чаку Є.В.
Повний текст виготовлено 23 вересня 2020 року.
Суд | Шостий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.09.2020 |
Оприлюднено | 25.09.2020 |
Номер документу | 91774748 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Коротких Андрій Юрійович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Коротких Андрій Юрійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні