Рішення
від 25.09.2020 по справі 360/2893/20
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

25 вересня 2020 рокуСєвєродонецькСправа № 360/2893/20

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Захарової О.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) справу за позовом Головного управління ДПС у Луганській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Лисстальпром про стягнення податкового боргу,

ВСТАНОВИВ:

16 червня 2020 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Головного управління ДПС у Луганській області (далі - позивач, ГУ ДПС у Луганській області) до Товариства з обмеженою відповідальністю Лисстальпром (далі - відповідач, ТОВ Лисстальпром ), в якому позивач просить стягнути з відповідача податковий борг у загальній сумі 171211, 86 грн, а саме:

- з податку на додану вартість у сумі 119148,09 грн за період з 30.04.2020 по 30.06.2020, з яких 119008,39 грн основний платіж та 139,70 грн пеня з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих боржника та рахунку в системі електронного адміністрування ПДВ на користь Державного бюджету України;

- з податку на прибуток приватних підприємств у сумі 33521,20 грн (основний платіж) за період з 10.03.2020 по 20.05.2020, з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих боржника на користь Державного бюджету України;

- з земельного податку з юридичних осіб у сумі 18542,57 грн (основний платіж) за період з 01.03.2020 по 30.06.2020, з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих боржника на користь місцевого бюджету.

В обґрунтування позовної заяви зазначено, що він перебуває на обліку в Державній податковій інспекції у м. Лисичанську Головного управління ДПС у Луганській області, державну реєстрацію Відповідача не скасовано.

За Відповідачем станом на 13.07.2020 рахується податковий борг у загальній сумі 171211,86 грн, у тому числі: по податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у загальній сумі 119148,09 грн, у тому числі основний платіж - 119008,39 грн (самостійно задекларовані податкові зобов`язання за березень - травень 2020) та пеня - 139,70 грн; по податку на прибуток приватних підприємств - 33521,20 грн (самостійно задекларовані податкові зобов`язання за 2019 рік та І квартал 2020 року); по земельному податку з юридичних осіб - 18542,57 грн (самостійно задекларовані податкові зобов`язання за січень - лютий та квітень - травень 2020 року).

Відповідачем до контролюючого органу було подано податкові декларації з ПДВ: від 17.04.2020 № 9083655874 у сумі 58403,00 грн (залишок несплаченого боргу - 42405,39 грн); від 19.05.2020 № 9110350424 у сумі 62893,00 грн (залишок несплаченого боргу - 62893,00 грн); від 17.06.2020 № 9138578464 у сумі 13710,00 грн (залишок несплаченого боргу - 13710,00 грн).

Сума заборгованості по даним деклараціям складає 119008,39 грн.

У зв`язку з несвоєчасною сплатою самостійно задекларованих грошових зобов`язань з податку на додану вартість Відповідачу була нарахована пеня у розмірі 139,70 грн (залишок несплаченої пені станом на 10.07.2020 становить 139,70 грн).

ТОВ Лисстальпром до контролюючого органу було подано податкові декларації на прибуток приватних підприємств: від 27.02.2020 № 9334840821 у сумі 98439,00 грн (залишок несплаченого боргу -31842,20 грн); від 24.04.2020 № 9087606237 у сумі 1679,00 грн (залишок несплаченого боргу - 1679,00 грн).

Сума заборгованості по даним деклараціям складає 33521,20 грн.

Відповідачем до контролюючого органу було подано податкову декларацію з плати за землю від 17.01.2020 № 9001879381 на загальну суму 65055,00 грн зі сплатою рівними частками щомісяця протягом року, а саме: січень 2020 року сума к сплаті - 5421,25 грн (залишок несплаченого боргу - 2278,82 грн); лютий 2020 року сума к сплаті - 5421,25 грн (залишок несплаченого боргу - 5421,25грн); квітень 2020 року сума к сплаті - 5421,25 грн (залишок несплаченого боргу - 5421,25 грн); травень 20120 року сума к сплаті- 5421,25 грн (залишок несплаченого боргу - 5421,25 грн).

Сума заборгованості по даній податковій декларації складає 18542,57 грн.

Відповідач у встановлені законом строки не сплатив суму узгодженого грошового зобов`язання з податку на додану вартість, податку на прибуток приватних підприємств та податку зі сплати земельного податку з юридичних осіб, контролюючий орган надіслав Відповідачу податкову вимогу форми Ю від 26.03.2020 № 1916-50, яка 07.04.2020 була вручена уповноваженому представнику Відповідача.

Зазначена податкова вимога відповідачем не виконана, не оскаржена та є чинною.

На підставі зазначеного позивач просить стягнути борг у загальній сумі 171211,86 грн.

Ухвалою суду від 05 серпня 2020 року про відкриття провадження в адміністративній справі суд вирішив розглядати дану справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) (арк. спр. 33-34).

17 серпня 2020 року від відповідача надійшла заява про зменшення розміру позовних вимог (арк. спр. 39-41), в якій позивач зазначив, що відповідачем було частково погашено заявлений податковий борг з податку на додану вартість на загальну суму 10000,00 грн (податкова декларація № 9083655874 від 17.04.2020 у сумі 58 403,00 грн - частково сплачено, з урахування раніше погашеного боргу, на загальну суму 26000,00 грн (16000,00 грн + 10000,00 грн).

Залишок не сплаченого боргу за даною декларацією складає 320403,00 грн. Сума сплаченого відповідачем податкового боргу була зарахована в рахунок погашення податкового боргу згідно з черговістю його виникнення, відповідно до частини 87.9 статті 87 Податкового кодексу України.

З урахуванням зменшення позовних вимог, позивач просить стягнути з відповідача податковий борг у загальній сумі у загальній сумі 161211,86 грн, а саме:

- з податку на додану вартість у сумі 109148,09 грн за період з 30.04.2020 по 30.06.2020, з яких 109008,39 грн основний платіж та 139,70грн пеня з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих боржника та рахунку в системі електронного адміністрування ПДВ на користь Державного бюджету України;

- з податку на прибуток приватних підприємств у сумі 33521,20 грн (основний платіж) за період з 10.03.2020 по 20.05.2020, з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих боржника на користь Державного бюджету України;

- з земельного податку з юридичних осіб у сумі 18542,57 грн (основний платіж) за період з 01.03.2020 по 30.06.2020, з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих боржника на користь місцевого бюджету.

Відповідач ухвалу від 05 серпня 2020 року про відкриття провадження в адміністративній справі отримало 07 серпня 2020 року, про що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення (арк. спр. 37). Правом подати суду відзив на позовну заяву разом відповідач не скористався. Відповідно до положень частини шостої статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статті 90 КАС України, судом встановлено таке.

Товариство з обмеженою відповідальністю Лисстальпром (ідентифікаційний код 36642376) зареєстроване юридичною особою, знаходиться в м. Лисичанську Луганської області та перебуває на обліку у ДПІ у м. Лисичанську Лисичанського управління Головного управління ДПС у Луганській області як платник податків, про що свідчать витяги з реєстраційних та облікових даних платника податків та Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (арк. спр. 7-8, 51-54).

Вирішуючи адміністративну справу по суті заявлених вимог, суд виходить з такого.

Статтею 67 Конституції України передбачено, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства. Цим Кодексом визначаються функції та правові основи діяльності контролюючих органів, визначених пунктом 41.1 статті 41 цього Кодексу, та центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Відповідно до статті 14 Податкового кодексу України:

грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.39 пункту 14.1);

податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (підпункт 14.1.156 пункту 14.1);

податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом (підпункт 14.1.175 пункту 14.1).

Згідно з пунктом 54.1 статті 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.

У відповідності із пунктом 49.18 статті 49 Податкового кодексу України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює:

- календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця (п. п. 49.18.1);

- календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя) (п. п. 49.18.2);

- календарному року, крім випадків, передбачених підпунктами 49.18.4 та 49.18.5 цього пункту - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року (п. п. 49.18.3);

- календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - до 1 травня року, що настає за звітним (п. п. 49.18.4);

- календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - підприємців протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року (п. п. 49.18.5).

Згідно з пунктом 57.1 статті 57 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Розділом V Податкового кодексу України врегульовані питання, пов`язані з обчисленням та сплатою податку на додану вартість.

У відповідності із пунктом 202.1 статті 202 Податкового кодексу України звітним (податковим) періодом по податку на додану вартість є один календарний місяць, а у випадках, особливо визначених цим Кодексом, календарний квартал, з урахуванням таких особливостей:

а) якщо особа реєструється як платник податку з іншого дня, ніж перший день календарного місяця, першим звітним (податковим) періодом є період, який розпочинається від дня такої реєстрації та закінчується останнім днем першого повного календарного місяця;

б) якщо податкова реєстрація особи анулюється в інший день, ніж останній день календарного місяця, то останнім звітним (податковим) періодом є період, який розпочинається з першого дня такого місяця та закінчується днем такого анулювання.

Податкова декларація з податку на додану вартість згідно з пунктом 203.1 статті 203 ПК України подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Платник податку у відповідності із пунктом 203.2 статті 203 Податкового кодексу України зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання з податку на додану вартість, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.

Товариство з обмеженою відповідальністю Лисстальпром з 01 жовтня 2010 року зареєстровано платником податку на додану вартість з присвоєнням індивідуального податкового номеру 366423712094, про що свідчать дані Реєстру платників податку на додану вартість на офіційному веб-сайті Державної фіскальної служби України (https://cabinet.sfs.gov.ua/registers/pdv) (арк. спр. 50).

На виконання вимог пункту 54.1 статті 54 та пункту 203.1 статті 203 Податкового кодексу України відповідачем до ДПІ у м. Лисичанську, Лисичанського управління ГУ ДПС у Луганській області подано:

- податкову декларацію від 17 квітня 2020 року № 9083655874 за березень 2020 року на суму 58403,00 грн (по строку сплати до 30 квітня 2020 року) (арк. спр. 14);

- податкову декларацію від 19 травня 2020 року № 9110350424 за квітень 2020 року на суму 62893,00 грн (по строку сплати до 30 травня 2020 року) (арк. спр. 15);

- податкову декларацію від 17 червня 2020 року № 9138578464 за травень 2020 року на суму 13710,00 грн (по строку сплати до 30 червень 2020 року) (арк. спр. 16);

В порушення вимог пунктів 57.1 статті 57 та пункту 203.2 статті 203 Податкового кодексу України відповідач протягом 10 календарних днів грошові зобов`язання самостійно не сплатив, внаслідок чого за платником податків утворився податковий борг з урахуванням часткової сплати в загальній сумі 109008,39 грн, про що свідчить інтегрована картка платника з податку на додану вартість за 2019-2020 роки (арк. спр. 42).

Відповідно до підпункту 129.1.3 пункту 129.1 статті 129 Податкового кодексу України нарахування пені розпочинається при нарахуванні суми податкового зобов`язання, визначеного платником податків або податковим агентом, - після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов`язання.

Нарахування пені закінчується у день зарахування коштів на відповідний рахунок органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів та/або в інших випадках погашення податкового боргу та/або грошових зобов`язань (підпункт 129.3.1 пункту 129.3 статті 129 Податкового кодексу України).

На суми грошового зобов`язання, визначеного підпунктом 129.1.3 пункту 129.1 цієї статті (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), нараховується пеня за кожний календарний день прострочення у його сплаті, включаючи день погашення, із розрахунку 100 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день (абзац другий пункту 129.4 статті 129 Податкового кодексу України).

Нараховану відповідно до статті 129 Податкового кодексу України пеню з податку на додану вартість у сумі 139,70 грн ТОВ Лисстальпром самостійно не сплатило, внаслідок чого за платником податків утворився податковий борг в загальному розмірі 109148,09 грн.

Таким чином, податковий борг з податку на додану вартість, заявлений до стягнення у даній справі, складає 109148,09 грн (109008,39 грн (основного платежу) + 139,70 грн (пеня)).

Порядок справляння податку на прибуток підприємства регламентований Розділом ІІІ Податкового кодексу України.

Статтею 137 Податкового кодексу України визначено порядок обчислення податку на прибуток підприємств та сплати, зокрема:

- податок нараховується платником самостійно за ставкою, визначеною статтею 136 цього Кодексу, від бази оподаткування, визначеної згідно зі статтею 135 цього Кодексу (пункт 137.2);

- податковими (звітними) періодами для податку на прибуток підприємств, крім випадків, передбачених пунктом 137.5 цієї статті, є календарні: квартал, півріччя, три квартали, рік. При цьому податкова декларація розраховується наростаючим підсумком. Податковий (звітний) період починається з першого календарного дня податкового (звітного) періоду і закінчується останнім календарним днем податкового (звітного) періоду (пункт 137.4);

- річний податковий (звітний) період встановлюється для таких платників податку: платників податку, у яких річний дохід від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений за показниками Звіту про фінансові результати (Звіту про сукупний дохід), за попередній річний звітний (податковий) період, не перевищує 20 мільйонів гривень. При цьому до річного доходу від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначеного за показниками Звіту про фінансові результати (Звіту про сукупний дохід), включається дохід (виручка) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг), інші операційні доходи, фінансові доходи та інші доходи (підпункт а пункту 137.5).

ТОВ Лисстальпром подано до ДПІ у м. Лисичанську, Лисичанського управління ГУ ДПС у Луганській області податкові декларації з податку на прибуток підприємств:

- за 2019 рік від 27.02.2020 № 9334840821, в якій визначено податок на прибуток у розмірі 98439,00 грн (арк. спр. 19-20);

- за І квартал 2020 року від 24.04.2020 № 9087606237, в якій визначено податок на прибуток у розмірі 1679,00 грн (арк. спр. 21-22).

В порушення вимог пункту 57.1 статті 57 та статті 137 Податкового кодексу України ТОВ Лисстальпром протягом 10 календарних днів з дня граничного строку подання податкових декларацій з податку на прибуток за 2019 рік, за І квартал 2020 року самостійно суму податкового зобов`язання з податку на прибуток, зазначену у податковій декларації не сплатило, внаслідок чого за платником податків з урахуванням часткової сплати утворився податковий борг в сумі 33521,20 грн.

Таким чином, податковий борг з податку на прибуток, заявлений до стягнення у даній справі, складає 33521,20 грн (грошові зобов`язання, самостійно визначені платником).

Правові засади плати за землю встановлені Розділом XIII Податкового кодексу України.

Відповідно до пункту 285.1 статті 285 Податкового кодексу України базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік.

Базовий податковий (звітний) рік починається 1 січня і закінчується 31 грудня того ж року (для новостворених підприємств та організацій, а також у зв`язку із набуттям права власності та/або користування на нові земельні ділянки може бути меншим 12 місяців) (пункт 285.2 статті 285 Податкового кодексу України).

Платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов`язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі (пункт 286.2 статті 286 Податкового кодексу України).

Згідно з пунктом 286.2 статті 286 Податкового кодексу України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму плати за землю щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають до відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов`язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, а надалі такий витяг подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Відповідно до пункту 287.3 статті 287 Податкового кодексу України податкове зобов`язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

На виконання вимог пункту 54.1 статті 54 та пункту 286.2 статті 286 Податкового кодексу України відповідачем до Головного управління ДПС у Луганській області, Лисичанського управління, ДПІ у м. Лисичанськ (м. Лисичанськ) подано звітну податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) від 17 січня 2020 року № 9001779381 за 2020 рік, у яких визначені податкові зобов`язання на загальну суму 65055,00 грн, у тому числі до сплати за кожен місяць визначено суму 5421,25 грн (арк. спр. 25-26).

В порушення вимог пункту 57.1 статті 57 та пункту 287.3 статті 287 Податкового кодексу України ТОВ Лисстальпром щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця (до 30 числа місяця, наступного за звітним) за період лютий 2020 року та травень 2020 року самостійно суму податкового зобов`язання з орендної плати, зазначену у податковій декларації, в сумі 18542,57 грн не сплатило, внаслідок чого за платником податків утворився податковий борг за вказаний період в сумі 18542,57 грн.

Наявність у відповідача податкового боргу з орендної плати з юридичних осіб станом на час розгляду даної адміністративної справи в загальній сумі 181267,50 грн підтверджена розрахунком суми недоїмки з орендної плати з юридичних осіб по підприємству-боржнику станом на 08 липня 2020 року (арк. спр. 24) та інтегрованою карткою платника податків з орендної плати з юридичних осіб за 2020 рік (арк. спр. 27, 44).

Наявність у ТОВ Лисстальпром податкового боргу в розмірі 161211,86 грн, у тому числі податкового боргу з податку на додану вартість у сумі 109148,09 грн; з податку на прибуток в розмірі - 33521,20 грн, із земельного податку з юридичних осіб в розмірі - 18542,57 грн станом на час розгляду даної справи підтверджена розрахунками податкового боргу (арк. спр. 12, 18, 24) та інтегрованою карткою платника податків за вказаними видами платежів за 2019-2020 роки (арк. спр. 42-44).

Пунктом 95.1 статті 95 Податкового кодексу України регламентовано, що контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини (пункти 95.2 та 95.3 статті 95 Податкового кодексу України).

Головним управлінням ДПС у Луганській області на адресу ТОВ Лисстальпром надіслано податкову вимогу форми Ю від 26 березня 2020 року № 1916-50 (арк. спр. 10).

Оскільки податкова вимога від 26 березня 2020 року № 1916-50 є чинною (доказів про скасування або відкликання податкової вимоги суду не надано), суд дійшов висновку, що контролюючим органом при зверненні до адміністративного суду з позовом про стягнення коштів за податковим боргом дотримані вимоги пункту 95.2 статті 95 Податкового кодексу України.

Згідно з підпунктом 19-1.1.22 пункту 19-1.1 статті 19-1 Податкового кодексу України контролюючі органи виконують такі функції, крім особливостей, передбачених для державних податкових інспекцій статтею 19-3 цього Кодексу, здійснюють погашення податкового боргу, стягнення своєчасно ненарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів.

Відповідно до пункту 41.1 статті 41 Податкового кодексу України контролюючими органами є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову, державну митну політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового та митного законодавства, законодавства з питань сплати єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган (далі - центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику), його територіальні органи.

Органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється (пункт 41.2 статті 41 Податкового кодексу України).

З вищевикладеного слідує, що у межах спірних правовідносин контролюючим органом, уповноваженим здійснювати стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини є Головне управління ДПС у Луганській області.

Враховуючи, що відповідачем за час розгляду даної справи податковий борг у загальному розмірі 161211,86 грн не сплачений, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню повністю.

Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд виходить з такого.

Відповідно до частини другої статті 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору (частина третя статті 139 КАС України).

З викладеного слідує, що витрати суб`єкта владних повноважень на сплату судового збору відносяться на рахунок суб`єкта владних повноважень. Такий вид судових витрат, як судовий збір, поверненню позивачу - суб`єкту владних повноважень, не підлягає.

Такі обмеження у можливостях суб`єктів владних повноважень свідчать про загальну спрямованість адміністративного судочинства на захист прав, свобод та інтересів фізичних та юридичних осіб у спірних правовідносинах із владою.

Оскільки Головне управління ДПС у Луганській області у вказаній справі є суб`єктом владних повноважень, суд дійшов висновку про відсутність правових підстав для стягнення з відповідача судового збору на користь позивача.

Керуючись статтями 2, 8, 9, 19, 20, 32, 77, 90, 94, 132, 139, 205, 241-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позов Головного управління ДПС у Луганській області (місце знаходження: 93400, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Енергетиків, буд. 72, код ЄДРПОУ 43143746) до Товариства з обмеженою відповідальністю Лисстальпром (місце знаходження: 93100, Луганська область, м. Лисичанськ, вул. Павлика Морозова, буд. 58, код ЄДРПОУ 36642376) про стягнення податкового боргу задовольнити повністю.

Стягнути кошти Товариства з обмеженою відповідальністю Лисстальпром за податковим боргом у загальному розмірі 161211 (сто шістдесят одна тисяча двісті одинадцять) гривень 86 копійок, в тому числі:

- за податковим боргом з податку на додану вартість в сумі 109148 (сто дев`ять тисяч сто сорок вісім) гривень 09 копійок з рахунків у банках, обслуговуючих товариство з обмеженою відповідальністю Лисстальпром , та з рахунків платника податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів на користь Державного бюджету України;

- за податковим боргом з податку на прибуток в сумі 33521 (тридцять три тисячі п`ятсот двадцять одна) гривня 20 копійок з рахунків у банках, обслуговуючих товариство з обмеженою відповідальністю Лисстальпром на користь Державного бюджету України;

- за податковим боргом із земельного податку в сумі 18542 (вісімнадцять тисяч п`ятсот сорок дві) гривні 57 копійок з рахунків у банках, обслуговуючих товариство з обмеженою відповідальністю Лисстальпром на користь місцевого бюджету.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя О.В. Захарова

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.09.2020
Оприлюднено28.09.2020
Номер документу91777556
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —360/2893/20

Рішення від 12.10.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Захарова

Рішення від 25.09.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Захарова

Ухвала від 05.08.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Захарова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні