Рішення
від 25.09.2020 по справі 360/2991/20
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

25 вересня 2020 рокуСєвєродонецькСправа № 360/2991/20

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Ірметова О.В., розглянувши в порядку письмового провадження (без виклику сторін) справу за позовом ОСОБА_1 до Пісківської сільської ради про визнання протиправним та скасування рішення,-

ВСТАНОВИВ:

07 серпня 2020 року до Луганського окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_1 (далі - позивач, ОСОБА_1 ) із позовом до Пісківської сільської ради (далі - відповідач) у якому просить суд

- визнати протиправним та скасувати рішення Пісківської сільської ради від 24 червня 2020 року № 52/3-11, яким відмовлено у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства площею 2,000 га, кадастровий номер 4423385900:06:002:0107, яка розташована в межах с. Булавинівка, на території, яка за даними Державного земельного кадастру враховується в Пісківській сільській раді;

- зобов`язати Пісківську сільську раду прийняти у встановлений законом спосіб рішення, яким затвердити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства площею 2,000 га, кадастровий номер 4423385900:06:002:0107, яка розташована в межах с. Булавинівка, на території, яка за даними Державного земельного кадастру враховується в Пісківській сільській раді.

Позовну заяву обґрунтовано наступним. Рішенням Пісківської сільської ради від 20.03.2018 № 31/3-11 надано позивачу, як учаснику бойових дій, дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства орієнтовною площею 2,0000 га за рахунок земель комунальної власності сільськогосподарського призначення, розташованої в межах населеного пункту на території, яка за даними Державного земельного кадастру враховується в Пісківській сільській раді за адресою: с. Булавинівка Новопсковського району. Цим же рішенням зобов`язано позивача замовити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки в проектній організації, яка має відповідний дозвіл (ліцензію) на виконання цих видів робіт, у строк, що обумовлюються угодою сторін. Розроблений проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки подати на затвердження згідно чинного законодавства.

На підставі вказаного рішення, за замовленням позивача, ФОП ОСОБА_2 був розроблений проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки, який він подав на реєстрацію до відділу у Новопсковському районі Головного управління Держгеокадастру у Луганській області та 18.03.2020 зазначену земельну ділянку було зареєстровано у Державному земельному кадастрі за № 4423385900:06:002:0107, що підтверджується Витягом з Державного земельного кадастру від 18.03.2020 № НВ-4404326472020.

Відповідно до інформації, зазначеної у витязі з Державного земельного кадастру про земельну ділянку від 18.03.2020 вбачається, що за кадастровим номером 4423385900:06:002:0107 зареєстрована земельна ділянка з розташуванням Луганська область, Новопсковський район, с. Булавинівка, площею 2,0000 га, код цільового призначення згідно Класифікації видів цільового призначення 01.03 для ведення особистого селянського господарства.

В подальшому позивач звернувся до відповідача з відповідною заявою про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність.

Рішенням Пісківської сільської ради від 24 червня 2020 року № 52/3-11 було відмовлено у затвердженні технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), для ведення особистого селянського господарства, розташованої у межах населеного пункту с. Булавинівка, посилаючись на рішення від 24.12.2018 № 38/3-2 про відмову у наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність розміром 0,7199 га у зв`язку з використаним правом на безоплатну передачу земельної ділянки розміром 1,2801 га, згідно ст. 116 Земельного кодексу передача земельних ділянок у власність, проводиться один раз по кожному виду використання .

Позивач вважає рішення Пісківської сільської ради від 24 червня 2020 року № 52/3-11 протиправним та таким, що підлягає скасуванню із зобов`язанням відповідача прийняти рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність.

Ухвалою суду від 11.08.2020 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі, справу визначено розглядати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін. Запропоновано відповідачу протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення відповідачу ухвали про відкриття провадження у справі надіслати (надати) суду та позивачу відзив на позовну заяву (відзив) і всі письмові та електронні докази (які можливо доставити до суду) разом з документами, що підтверджують надіслання (надання) позивачу копії відзиву та доданих до нього документів.

Відповідач правом надання відзиву на позовну заяву не скористався.

Відповідно до частини четвертої статті 159 КАС України подання заяв по суті справи є правом учасників справи. Неподання суб`єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову.

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст. 72-77,90 Кодексу адміністративного судочинства України, суд дійшов наступного.

Позивач - ОСОБА_1 ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , зареєстроване місце проживання АДРЕСА_1 (а.с. 8).

Позивач має статус учасника бойових дій відповідно до посвідчення серії НОМЕР_2 від 08.06.2015 (а.с. 7).

05.10.2018 позивач звернувся до Піськівської сільської ради із заявою про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність площею 0,7199 га ріллі із земель резервного фонду, розташованої в межах Пісківської сільської ради с. Булавинівка для ведення особистого селянського господарства (а.с. 66).

20.02.2018 позивач звернувся до Піськівської сільської ради із заявою про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність площею 2,00 га ріллі із земель резервного фонду, розташованої в межах Пісківської сільської ради с. Булавинівка для ведення особистого селянського господарства (а.с. 68,107).

Рішенням Пісківської сільської ради від 24.12.2018 № 38/3-2 відмовлено ОСОБА_1 у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства, орієнтованою площею 0,7199 га, в тому числі рілля - 0,7199 га за рахунок земель комунальної власності у зв`язку з використаним правом на безоплатну передачу земельної ділянки розміром 1,2801 га для ведення особистого селянського господарства (а.с. 104).

Рішенням Пісківської сільської ради від 20.03.2018 № 31/3-11 ОСОБА_1 надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства орієнтованою площею 2,000 га. Зобов`язано ОСОБА_1 замовити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки в проектній організації, яка має відповідний дозвіл (ліцензію) на виконання цих видів робіт, у строки, що обумовлюються угодою сторін. Розроблений проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки подати на затвердження згідно діючого законодавства (а.с. 106).

На замовлення ОСОБА_1 ФОП ОСОБА_2 розроблений проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства площею 2,00 га, розташованої в межах с. Булавинівка Новопсковського району Луганської області (а.с. 12-51).

Відповідно до висновку про розгляд проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки від 2102.2020 № 3711/82-20 вказаний проект землеустрою погоджено експертом державної експертизи Семенковою Н.Л. (а.с. 13).

Відповідно до витягу з Державного земельного кадастру від 18.03.2020 вбачається, що за кадастровим номером 4423385900:06:002:0107 зареєстрована земельна ділянка з розташуванням Луганська обл., Новопсковський район, с. Булавинівка, площею 2,000 га, код цільового призначення згідно класифікації видів цільового призначення 01.03 для ведення особистого селянського господарства (а.с. 9-11, 101-103).

12.05.2020 позивач звернувся до Піськівської сільської ради із заявою в якій просив затвердити технічну документацію щодо установлення (відновлення) меж земельної ділянки (в натурі) для ведення особистого селянського господарства площею 2,000 га, кадастровий номер 4423385900:06:002:0107, за адресою с. Булавинівка, Новопсковський район Луганська область (а.с. 100).

Рішенням Піськівської сільської ради від 24.06.2020 № 52/3-11 ОСОБА_1 відмовлено в затвердженні технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для ведення особистого селянського господарства розташованої в межах населеного пункту с. Булавинівка, засилаючись на рішення від 24.12.2018 № 38/3-2 про відмову у наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність розміром 0,7199 га у зв`язку з використаним правом на безоплатну передачу земельної ділянки розміром 1,2801 га, згідно статті 116 Земельного кодексу України передача земельних ділянок у власність проводиться один раз по кожному виду використання (а.с. 6, 69).

Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд виходить з наступного.

Відповідно до статті 14 Конституції України земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави.

За приписами ч.ч. 1, 2, 3 ст. 116 Земельного кодексу України (далі - ЗК України) громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування. Безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться у разі: приватизації земельних ділянок, які перебувають у користуванні громадян; одержання земельних ділянок внаслідок приватизації державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій; одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених цим Кодексом.

Порядок безоплатної приватизації земельних ділянок громадянами визначений ст.118 ЗК України.

Законом України Про землеустрій визначено правові та організаційні основи діяльності у сфері землеустрою і спрямований на регулювання відносин, які виникають між органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами із забезпечення сталого розвитку землекористування.

Статтею 19 Закону України Про землеустрій передбачено, що до повноважень сільських, селищних, міських рад у сфері землеустрою на території сіл, селищ, міст належать: а) організація і здійснення землеустрою; б) здійснення контролю за впровадженням заходів, передбачених документацією із землеустрою; в) координація здійснення землеустрою та контролю за використанням і охороною земель комунальної власності; г) інформування населення про заходи, передбачені землеустроєм; ґ) вирішення інших питань у сфері землеустрою відповідно до закону.

При цьому, відповідно до пункту 2.1 розділу II Інструкції про встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) та їх закріплення межовими знаками, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 18 травня 2010 року № 376 (далі - Інструкція № 376), встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) здійснюється на підставі розробленої та затвердженої технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), технічної документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок або проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

Відповідно до ч. 6-8 ст. 118 Земельного Кодексу України, громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею. Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу.

Відповідно до ч.1 ст.122 Земельного Кодексу України, сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Відповідно до ч.ч. 8, 9 ст. 118 ЗК України проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому ст. 186-1 цього Кодексу. Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених ст. 122 цього Кодексу, у двотижневий строк з дня отримання погодженого проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (а в разі необхідності здійснення обов`язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи) приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність.

Частинами 6-8 ст. 186-1 Земельного кодексу України визначено, що підставою для відмови у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише невідповідність його положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівній документації.

Згідно з частиною шостою цієї статті підставою для відмови у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише невідповідність його положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівній документації.

Отже, перевірка проекту землеустрою на відповідність вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівній документації здійснюється на етапі його погодження.

У постановах від 24 січня 2020 року у справі № 316/979/18 та від 30 серпня 2018 року у справі №817/586/17 Верховний Суд зазначив, що перевірка на відповідність проекту землеустрою вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів здійснюється саме на етапі погодження такого проекту. Головне управління Держгеокадастру в області не має повноважень на здійснення перевірки документації із землеустрою на відповідність нормам чинного законодавства, оскільки такі повноваження надані лише державному кадастровому реєстратору.

За приписами частин дев`ятої - десятої статті 118 ЗК України відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу у двотижневий строк з дня отримання погодженого проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (а в разі необхідності здійснення обов`язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи) приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність.

Як встановлено судом Рішенням Пісківської сільської ради від 24.12.2018 № 38/3-2 відмовлено ОСОБА_1 у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства, орієнтованою площею 0,7199, в тому числі рілля - 0,7199 га за рахунок земель комунальної власності у зв`язку з використаним правом на безоплатну передачу земельної ділянки розміром 1,2801 га для ведення особистого селянського господарства (а.с. 104) та разом з тим, рішенням Пісківської сільської ради від 20.03.2018 № 31/3-11 позивачу надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства орієнтованою площею 2,000 га, зобов`язано ОСОБА_1 замовити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки в проектній організації, яка має відповідний дозвіл (ліцензію) на виконання цих видів робіт, у строки, що обумовлюються угодою сторін. Розроблений проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки подати на затвердження згідно діючого законодавства (а.с. 106).

На підставі зазначеного, позивач звернуся до ФОП ОСОБА_2 , яким був розроблений проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки, зазначений проект погоджено експертом державної експертизи (а.с. 13), та поданий позивачем на реєстрацію до відділу у Новопсковському районі Головного управління Держгеокадастру у Луганській області. 18.03.2020 зазначену земельну ділянку було зареєстровано у Державному земельному кадастрі за № 4423385900:06:002:0107 (а.с. 9-11).

Суд зазначає, що рішенням відповідача від 20.03.2018 № 31/3-11 позивачу надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства орієнтованою площею 2,000 га, а у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства, орієнтованою площею 0,7199 відмовлено.

12.05.2020 позивач звернувся до відповідача із заявою про затвердження технічної документації щодо установлення (відновлення) меж земельної ділянки площею 2,000 га в межах населеного пункту с. Булавинівка Новопсковського району.

Матеріали справи не містять доказів на підтвердження того, що позивачем раніше отримано земельну ділянку для ведення особистого селянського господарства, тобто використане право на безоплатну передачу земельної ділянки.

Втім своїм рішенням від 24.06.2020 № 52/3-11 відповідач відмовив позивачу у затвердженні технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі площею 0,7199 га (дозвіл на розробку проекту землеустрою на яку взагалі надано не було), в той час, коли позивач просив затвердити технічну документацію на земельну ділянку площею 2,000 га.

Таким чином відповідач протиправно не затвердив технічну документацію щодо установлення (відновлення) меж земельної ділянки площею 2,000 га в межах населеного пункту с. Булавинівка Новопсковського району.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень. У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Як встановлено вище, в спірному випадку позивач з огляду на дотримання ним всіх вимог законодавства, що передують затвердженню проекту землеустрою, звернувся до відповідача з заявою про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність площею 2,000 га, втім отримав відмову у затвердженні проекту землеустрою на земельну ділянку площею 0,7199 га, дозвіл на розробку проекту землеустрою на яку йому не надавався.

За правилами встановленими ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Частиною четвертою статті 159 КАС України встановлено, що неподання суб`єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову. Відповідачем відзиву на позов або будь-яких доказів не подано, поважних причин неподання відзиву не повідомлено.

Відтак суд враховує, що в даній справі обов`язок доказування правомірності спірного рішення покладено на відповідача та він не навів суду переконливих, належних та допустимих доказів правомірності оскаржуваного рішення.

Отже, враховуючи, що оскаржуване рішення 52 сесії 7 скликання Пісківської сільської ради Новопсковського району Луганської області № 52/3-11 від 24.06.2020 прийняте за результатами розгляду заяви ОСОБА_1 не відповідає приписам чинного законодавства, вказане рішення підлягає скасуванню.

Адміністративний суд, перевіряючи рішення, дію чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень на відповідність закріпленим частиною 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України критеріям, не може втручатися у дискрецію суб`єкта владних повноважень в межах такої перевірки.

У відповідності з Рекомендаціями № R (80) 2 Комітету Міністрів Ради Європи державам-членам стосовно реалізації адміністративними органами влади дискреційних повноважень від 11.03.1980 р. під дискреційним повноваженням слід розуміти повноваження, яке адміністративний орган, приймаючи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду, тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає найкращим за даних обставин.

Аналогічна правова позиція міститься у постанові Верховного Суду України від 21.05.2013р. №21-87а13, а згідно з статтею 244-2 КАС України суд зобов`язаний привести свою судову практику у відповідність з рішенням Верховного Суду України.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає за необхідне, зобов`язати відповідача повторно розглянути заяву ОСОБА_1 від 12.05.2020 про затвердження технічної документації щодо установлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі для ведення особистого селянського господарства площею 2,000 га, кадастровий номер 4423385900:06:002:0107 в межах населеного пункту с. Булавинівка Новопсковського району Луганської області.

Засіб юридичного захисту має бути ефективним, як на практиці, так і за законом. Так, при розгляді справи було б неприйнятно враховувати право на ефективний засіб захисту, а саме, запобігання порушенню або припиненню порушення з боку суб`єкта владних повноважень, а так само встановлення механізму відновлення, поновлення порушеного права, без його практичного застосування.

Таким чином, обов`язковим є практичне застосування ефективного механізму захисту. Протилежний підхід суперечитиме принципу верховенства права.

Відповідно до частини 2 статті 11 КАС України, суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, і не може виходити за межі позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог тільки в разі, якщо це необхідно для повного захисту прав, свобод та інтересів сторін чи третіх осіб, про захист яких вони просять.

Враховуючи вищеописане, суд дійшов висновку, що належним захистом порушеного права позивача є зобов`язання відповідача повторно розглянути заяву ОСОБА_1 від 12.05.2020 про затвердження технічної документації.

За таких обставин, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог ОСОБА_1 з обранням належного способу захисту порушеного права.

Відповідно до ч.1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

При зверненні до суду позивач в силу Закону України "Про судовий збір" зобов`язаний був сплатити судовий збір урозмірі 840,80 грн, але в силу вимог п. 13 ч.1 ст. 5 Закону України Про судовий збір від сплати судового збору звільнений, а в силу вимог ч.1 ст. 139 КАС України дана сума підлягає стягненню з відповідача.

Керуючись статтями 2, 7, 8, 9, 19, 20, 72-77, 90, 132, 139, 241-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ВИРІШИВ:

Позов ОСОБА_1 до Пісківської сільської ради про визнання протиправним та скасування рішення задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Пісківської сільської ради від 24 червня 2020 № 52/3-11 про відмову ОСОБА_1 у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства площею 2,000 га, кадастровий номер 4423385900:06:002:0107, яка розташована в межах с. Булавинівка на території, яка за даними Державного земельного кадастру враховується в Пісківській сільській раді.

Зобов`язати Пісківську сільську раду (ідентифікаційний номер 04336613, місцезнаходження: 92354, Луганська обл., Новопсковський район, с. Піски, вул. Центральна, б. 26-А) повторно розглянути на найближчому пленарному засіданні Пісківської сільської ради заяву ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , ідентифікаційний номер НОМЕР_1 , зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_1 ) від 12 травня 2020 року про затвердження технічної документації щодо установлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі для ведення особистого селянського господарства площею 2,000 га, кадастровий номер 4423385900:06:002:0107 в межах населеного пункту с. Булавинівка Новопсковського району Луганської області.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Пісківську сільську раду (ідентифікаційний номер 04336613, місцезнаходження: 92354, Луганська обл., Новопсковський район, с. Піски, вул. Центральна, б. 26-А) на користь Державного бюджету України судовий збір в сумі 840,80 грн. (вісімсот сорок гривень 80 коп.).

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя О.В. Ірметова

Дата ухвалення рішення25.09.2020
Оприлюднено28.09.2020
Номер документу91777559
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування рішення

Судовий реєстр по справі —360/2991/20

Рішення від 25.09.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Ірметова

Ухвала від 11.08.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Ірметова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні