ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа №500/1854/20
09 вересня 2020 рокум. Тернопіль Тернопільський окружний адміністративний суд, у складі:
головуючого судді Мартиць О.І.
за участю:
секретаря судового засідання Семеха В.Т.
представника позивача Прийдун О.І.
представників відповідача Вовчук Т.М., Тутова П.А.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Козівської селищної ради Козівського району Тернопільської області до Державної екологічної інспекції у Тернопільській області про визнання протиправними та скасування пунктів припису №1/2-2-11-2344 від 23.06.2020, -
ВСТАНОВИВ:
22 липня 2020 року до Тернопільського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Козівської селищної ради Козівського району Тернопільської області до Державної екологічної інспекції у Тернопільській області про визнання протиправним та скасування пунктів припису №1/2-2-11-2344 від 23.06.2020.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що державними інспекторами з охорони навколишнього природного середовища Тернопільської області Вовчук Т. М., Біланом О.А. проведено перевірку делегованих повноважень органів виконавчої влади Козівською селищною радою і складено акт перевірки від 17-18.06.2020
19.06.2020 за №01-480/3-09 позивачем на електронну адресу Державної екологічної інспекції у Тернопільській області tem@dei.gov.ua і в письмовому вигляді надіслано заперечення до акту перевірки, яке відповідачем не враховано, а навпаки листом від 24.06.2020 №1/2-2-11-2360 надіслано припис від 23.06.2020 №1/2-2-11-2344, який 01.07.2020 отримано поштою і зареєстровано за №346/3-06.
При цьому, від підписання розпорядчого документу-припису органу державного нагляду (контролю) щодо усунення порушень позивач не відмовлявся, про що свідчить відсутність запису у приписі та не скористався можливістю узгодити зміст та терміни усунення порушень вимог законодавства, як це передбачено статтею 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".
Проаналізувавши вказаний акт перевірки, припис та законодавчу базу, яка стосується питань, викладених у вказаних документах, позивач прийшов до висновку, що даний акт перевірки складений неправомірно, упереджено, з перевищенням повноважень, як наслідок неправомірно видано припис.
Ухвалою Тернопільського окружного адміністративного суду від 27.07.2020 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін. У справі призначено судове засідання на 26.08.2020.
19.08.2020 від Державної екологічної інспекції у Тернопільській області через відділ документального забезпечення Тернопільського окружного адміністративного суду поступив відзив на позовну заяву, в якому відповідач просить відмовити у задоволенні позову.
Заперечуючи щодо позовних вимог представник відповідача серед іншого зазначає, що оскаржуваний припис виданий у відповідності до вимог законодавства, Положення про Державну екологічну інспекцію у Тернопільській області, а захід реагування, відповідачем спрямований на усунення виявлених систематичних порушень природоохоронного законодавства Козівською селищною радою внаслідок бездіяльності.
25.08.2020 Козівською селищною радою Тернопільської області через відділ документального забезпечення Тернопільського окружного адміністративного суду подано відповідь на відзив.
В судовому засіданні 26.08.2020 розгляд справи відкладено до 09.09.2020 за клопотанням представника відповідача.
02.09.2020 відповідачем до суду подано заперечення на відповідь на відзив на адміністративний позов щодо визнання протиправним та скасування припису Державної екологічної інспекції у Тернопільській області.
В судовому засіданні 09.09.2020 представник позивача позовні вимоги підтримав повністю з підстав, викладених у позовній заяві та відповіді на відзив, просив позов задовольнити.
Представники відповідача Державної екологічної інспекції у Тернопільській області судовому засіданні 09.09.2020 проти задоволення позову заперечили з мотивів, наведених у відзиві на позовну заяву та запереченнях на відповідь на відзив.
Заслухавши в судовому засіданні пояснення учасників справи, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, дослідивши матеріали справи, судом встановлено наступне.
Державною екологічною інспекцією у Тернопільській області згідно направлення №185 від 15.06.2020 та наказу №187 від 15.06.2020, на підставі перевірки виконання раніше виданого припису №1/2-2-41-2061 від 06.06.2019, скарг громадянина ОСОБА_1 №О-89, №О-90 від 27.05.2020, громадянина ОСОБА_2 №4297/2.4/11/-20 від 04.06.2020, громадської організації "Козівська спілка захисту прав підприємців" №1164/2-1/2-2-09, №1166/2-1/2-2-09 від 27.05.2020 проведено позапланову перевірку дотримання вимог делегованих повноважень у сфері охорони навколишнього природного середовища, за результатами якої складено акт перевірки від 17-18.06.2020.
Перевіркою встановлено, що припис №1/2-2-11-2061 від 06.06.2019 не виконано, а саме: не розроблено схему санітарної очистки населеного пункту до 04.11.2019; не створено полігон побутових відходів до 04.11.2019; паспорт місця складування відходів розроблений, проте не погоджений до 04.11.2019. Фактично припис не виконано, що є порушенням статті 188-5 КУпАП, пункту ї частини другої статті 68 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища".
З метою усунення порушень виявлених під час перевірки Козівської селищної ради у відповідності до частини сьомої статті 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", відповідачем винесено припис від 23.06.2020 №1/2-2-11-2344.
Не погоджуючись з таким рішенням суб`єкта владних повноважень та вважаючи його протиправним позивач звернувся до суду із даним позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.
Відповідно до статті 13 Конституції України земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об`єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією.
Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначені Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007 №877-V (далі Закон №877-V).
Як встановлено статтею 1 Закону №877-V державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Частиною четвертою статті 4 Закону №877-V передбачено, що виключно законами встановлюються органи, уповноважені здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності; види господарської діяльності, які є предметом державного нагляду (контролю); повноваження органів державного нагляду (контролю) щодо зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг; вичерпний перелік підстав для зупинення господарської діяльності; спосіб здійснення державного нагляду (контролю); санкції за порушення вимог законодавства і перелік порушень, які є підставою для видачі органом державного нагляду (контролю) припису, розпорядження або іншого розпорядчого документа.
Відповідно до статті 34 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" від 25.06.1991 №1264-XII (далі Закон №1264-XII) завдання контролю у галузі охорони навколишнього природного середовища полягають у забезпеченні додержання вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища всіма державними органами, підприємствами, установами та організаціями, незалежно від форм власності і підпорядкування, а також громадянами.
Згідно з частиною першою статті 35 Закону №1264-XII державний контроль у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.
За змістом пункту "а" частини першої статті 20-2 Закону №1264-XII до компетенції центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, у сфері охорони навколишнього природного середовища належить організація і здійснення у межах компетенції державного нагляду (контролю) за додержанням центральними органами виконавчої влади та їх територіальними органами, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності та господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог законодавства, зокрема: про екологічну та радіаційну безпеку; про охорону та раціональне використання вод та відтворення водних ресурсів; про охорону атмосферного повітря; про поводження з відходами; щодо наявності дозволів, лімітів та квот на спеціальне використання природних ресурсів, дотримання їх умов.
Із наведеного вбачається, що контроль за охороною навколишнього природного середовища та використання природних ресурсів покладено на Державну екологічну інспекцію України та її територіальні органи. З цією метою вони в межах своїх повноважень та у визначеному законодавством порядку проводять перевірки, з-поміж іншого, суб`єктів господарювання на предмет дотримання вимог природоохоронного законодавства.
Згідно з Положенням про Державну екологічну інспекцію України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19.04.2017 №275, Державна екологічна інспекція України (Держекоінспекція) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра екології та природних ресурсів і який реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.
Відповідно до пункту 1 Положення про Державну екологічну інспекцію в Тернопільській області (далі - Положення), затвердженого наказом Державної екологічної інспекції України від 28.04.2020 №125 Державна екологічна інспекція у Тернопільській області (далі - інспекція) є територіальним органом Державної екологічної інспекції України (далі - Держекоінспекція) та їй підпорядковується.
Пунктами 2, 3 розділу І "Загальні положення" Положення визначено, що інспекція у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України, постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, дорученнями Прем`єр-міністра України, наказами Міністерства екології та природних ресурсів України, дорученнями Міністра екології та природних ресурсів, його заступників, наказами Держекоінспекції, дорученнями Голови Держекоінспекції, актами Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних державних адміністрацій, обласних рад, іншими актами законодавства України, а також цим Положенням.
Основними завданнями інспекції є реалізація повноважень Держекоінспекції у межах відповідної території.
Пунктом 2 розділу ІІ "Функції інспекції" Положення Держекоінспекція здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням територіальними органами центральних органів виконавчої влади, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності і господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог законодавства.
Таким чином, Державна екологічна інспекція України та її територіальні органи, зокрема, Державна екологічна інспекція у Тернопільській області є повноважним органом щодо реалізації державної політики із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідачем під час перевірки Козівської селищної ради дотримання делегованих повноважень органів місцевого самоврядування було встановлено ряд порушень, у зв`язку з якими винесено спірний припис.
За нормами частини першої статті 5 Закону №1264-XII державній охороні і регулюванню використання на території України підлягають: навколишнє природне середовище як сукупність природних і природно-соціальних умов та процесів, природні ресурси, як залучені в господарський обіг, так і невикористовувані в економіці в даний період (земля, надра, води, атмосферне повітря, ліс та інша рослинність, тваринний світ), ландшафти та інші природні комплекси.
Відповідно до пункту ї частини другої статті 68 Закону №1264-XII відповідальність за порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища несуть особи, винні у невиконанні розпоряджень органів, які здійснюють державний контроль у галузі охорони навколишнього природного середовища, та вчиненні опору їх представникам.
Суд зазначає, що при розгляді звернення ОСОБА_2 №4297/2.4/11-20 від 04.06.2020 встановлено, що дана громадянка зверталась до органу місцевого самоврядування із аналогічним змістом заяви 23.09.2019. Робочою групою 06.03.2020 проведено обстеження території присадибних земельних ділянок ОСОБА_2 , ОСОБА_3 та видано зобов`язання до 01.04.2020 привести у відповідність каналізаційну мережу власного індивідуального житлового будинку та розміщення майданчику для компосту до вимог державних будівельних норм України та санітарних норм та правил. Станом на 17.06.2020 ОСОБА_3 не вжито заходів до облаштування вигребу в межах законодавчих норм.
При розгляді звернення ОСОБА_1 №0-89 від 27.05.2020 та громадської організації "Козівська спілка захисту прав підприємців" №1164/2-1/2-2-09 від 27.05.2020 встановлено, що з території колишнього цукрового заводу біля вул. Колійової смт. Козова (за координатами 49.429241,25.173443 на земельній ділянці з кадастровим номером 6123055100:02:005:0037) виявлено стікання господарсько-побутових стоків ймовірно від житлових будинків "Містечка цукровиків" (в районі цукрового заводу смт. Козова) по рельєфу території, що є порушенням частини третьої статті 33 Закону України "Про відходи" та частини третьої статті 46 Закону України "Про охорону земель".
Згідно частини третьої статті 33 Закону України "Про відходи" видалення відходів здійснюється відповідно до встановлених законодавством вимог екологічної безпеки з обов`язковим забезпеченням можливості утилізації чи захоронення залишкових продуктів за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення.
Частиною третьою статті 46 Закону України "Про охорону земель" визначено, що забороняється несанкціоноване скидання і розміщення відходів у підземних горизонтах, на території міст та інших населених пунктів, на землях природно-заповідного та іншого природоохоронного, оздоровчого, рекреаційного та історико-культурного призначення, у межах водоохоронних зон та зон санітарної охорони водних об`єктів, в інших місцях, що може створювати небезпеку для навколишнього природного середовища та здоров`я людини.
Стоки відвідним каналом праворуч дороги по вул. Колійовій в напрямку центральної частини смт. Козова потрапляють в каналізаційну систему та наявна труба - відводу, що дає можливість впадати неочищеним стічним водам у річку Коропець за координатами 49.427015,25.151848.
Нижче по течії річки Коропець праворуч споруди КНС КП "Козова комунсервіс" виявлено відвідну трубу від скиду господарсько-побутових стоків за координатами 49.425762,25.153381. Фактично на території селищної ради не вирішено питання очищення каналізаційних стічних вод (рідких побутових відходів), що є порушенням статті 10 Водного кодексу України.
Надавачем послуг з водопостачання та водовідведення на території смт. Козова визначено КП "Козова комунсервіс" (ЄДРПОУ 32503478), яке здійснює свою діяльність згідно ліцензії на центральне водопостачання та водовідведення №581709 від 26.08.2011 до 26.08.2016 (рішення від 12.04.2011 №185 "Про визнання комунального підприємства "Козова комунсервіс" виконавцем житлово-комунальних послуг". Зі слів заступника Козівського селищного голови з питань діяльності виконкому - ОСОБА_4 очисні споруди, на яких проведена реконструкція знаходяться на балансі КП "Козова комунсервіс".
На момент перевірки Козівської селищної ради очисні споруди були закритими проте оглядово видно, що стічні води періодично закачуються через КНС на очисні споруди. Скид з очисних споруд у річку Коропець виявити не вдалось.
При розгляді звернення ОСОБА_1 №0-90 від 27.05.2020 та громадської організації "Козівська спілка захисту прав підприємців" №1166/2-1/2-2-09 від 27.05.2020 встановлено, що зазначені факти у зверненні є правдивими.
Надавачем послуг з вивезення та складування твердих побутових відходів на території смт. Козова визначено відповідно до рішення №968 від 12.09.2013 та протоколу від 18.07.2013 КП "Благоустрій".
Згідно пункту 31 постанови Кабінету Міністрів України №1173 від 16.11.2011 "Про надання послуг з вивезення побутових відходів" органу місцевого самоврядування необхідно було укласти з переможцем конкурсу протягом десяти календарних днів після прийняття конкурсною комісією рішення договір на надання послуг з вивезення побутових відходів на певній території населеного пункту. Такий договір на вимогу інспекторів не представлено.
Згідно пункту 30 абзацу 1 вказаної вище постанови Кабінету Міністрів України №1173 від 16.11.2011 організатор конкурсу (Козівська селищна рада) протягом не більш як п`яти робочих днів з дня проведення конкурсу вводить у дію відповідним актом рішення конкурсної комісії щодо визначення переможця конкурсу на певній території населеного пункту, межі якої були визначені умовами конкурсу, та зазначає строк, протягом якого виконавець має право надавати такі послуги, але не менш як п`ять років. На вимогу інспекторів представлено рішення №964 від 09.07.2013 "Про організацію вивезення твердих побутових відходів безконтейнерним способом в смт. Козова".
Відповідно до рішення №411 від 16.12.2016 "Про надання дозволу виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки під сміттєзвалище" вирішено надати дозвіл виконкому Козівської селищної ради на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовної площею 2,0 га, яка розташована в смт. Козова на масиві "Кам`яниха" під сміттєзвалище твердих побутових відходів в межах населеного пункту, що є порушенням пункту в частини першої статті 32 Закону України "Про відходи".
За нормами пункту в частини першої статті 32 Закону України "Про відходи" з метою обмеження та запобігання негативному впливу відходів на навколишнє природне середовище та здоров`я людини забороняється визначати місця розміщення підприємств, установок, полігонів, комплексів, сховищ та інших об`єктів поводження з відходами, проектувати та будувати регіональні і міжрегіональні комплекси оброблення, знешкодження, утилізації та видалення відходів, якщо вони не відповідають екологічним та санітарно-гігієнічним вимогам.
Селищний голова смт. Козова відповідно до рішення №968 від 12.09.2013 повинен був укласти договір на будівництво нового полігону твердих побутових відходів, який мав розміщуватись за межами населеного пункту смт. Козова, проте такі роботи не проведено, що є порушенням частини другої статті 21 Закону України "Про відходи". Документи, що посвідчують право користування даними земельними ділянками відсутні.
Відповідно до частини другої статті 21 Закону України "Про відходи" органи місцевого самоврядування приймають рішення про відвід земельних ділянок для розміщення відходів і будівництва об`єктів поводження з відходами.
Фактичне складування побутових відходів здійснюється КП "Благоустрій" на земельну ділянку, що знаходиться в межах населеного пункту смт. Козова в районі "піщаного кар`єру", що є порушенням статті 46 Закону України "Про охорону земель", пункту і статті 32, статті 33 Закону України "Про відходи" та ДБН В24-2-2005 "Полігони твердих побутових відходів".
Площа засмічення земельної ділянки твердими побутовими відходами становить 7452 м2 (81м х 92 м). Заміри проведено у присутності та за участю заступника селищного голови з питань діяльності виконкому ОСОБА_4 мірною стрічкою Р-ЗО ТОРЕХ свідоцтво №0240 чинний до 23.03.2021. Земельна ділянка на яку складуються побутові відходи КП "Благоустрій" розташована в межах населеного пункту.
Статтею 21 Закону України "Про відходи" визначено, що органи місцевого самоврядування у сфері поводження з відходами забезпечують:
а) виконання вимог законодавства про відходи;
б) розроблення та затвердження схем санітарного очищення населених пунктів;
в) організацію збирання і видалення побутових відходів, у тому числі відходів дрібних виробників, створення полігонів для їх захоронення, а також організацію роздільного збирання корисних компонентів цих відходів;
г) затвердження місцевих і регіональних програм поводження з відходами та контроль за їх виконанням;
д) вжиття заходів для стимулювання суб`єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері поводження з відходами;
е) вирішення питань щодо розміщення на своїй території об`єктів поводження з відходами;
є) координацію діяльності суб`єктів підприємницької діяльності, що знаходяться на їх території, в межах компетенції;
з) здійснення контролю за раціональним використанням та безпечним поводженням з відходами на своїй території;
и) ліквідацію несанкціонованих і неконтрольованих звалищ відходів;
і) сприяння роз`ясненню законодавства про відходи серед населення, створення необхідних умов для стимулювання залучення населення до збирання і заготівлі окремих видів відходів як вторинної сировини;
ї) здійснення інших повноважень відповідно до законів України;
й) надання згоди на розміщення на території села, селища, міста місць чи об`єктів для зберігання та захоронення відходів, сфера екологічного впливу функціонування яких згідно з діючими нормативами включає відповідну адміністративно-територіальну одиницю;
м) здійснення контролю за додержанням юридичними та фізичними особами вимог у сфері поводження з виробничими та побутовими відходами відповідно до закону та розгляд справ про адміністративні правопорушення або передача їх матеріалів на розгляд інших державних органів у разі порушення законодавства про відходи.
Органи місцевого самоврядування приймають рішення про відвід земельних ділянок для розміщення відходів і будівництва об`єктів поводження з відходами.
Таким чином Козівською селищною радою не виконується пункти а, в, г, е, з, и частини першої, частини другої даної статті.
На території селищної ради організовано збирання корисних компонентів лише ПЕТ - пляшки, що здійснюється КП "Благоустрій". Інші корисні компоненти цих відходів (скло, метал, пластик, небезпечні відходи) не відсортовуються, що є порушенням пункту в статті 21 Закону України "Про відходи".
На конкурсній основі не визначено перевізника рідких побутових відходів на території смт. Козова, що є порушення статті 35-1 Закону України "Про відходи".
Суд звертає увагу, що з актом перевірки ознайомлено заступника Козівського селищного голови з питань діяльності виконкому ОСОБА_4, про що свідчить його підпис.
Виходячи з встановлених обставин у цій справі, суд дійшов до висновку про відсутність підстав для визнання протиправними та скасування пунктів 1,2,3,4,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15 припису Державної екологічної інспекції у Тернопільській області від 23.06.2020 №1/2-2-11-2344.
Суд звертає увагу на те, що згідно з практикою Європейського суду з прав людини та, зокрема, рішенням у справі "Серявін та інші проти України" від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, ЄСПЛ нагадав, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною залежно від характеру рішення (рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" від 9 грудня 1994 року, серія A, №303-A, п.29).
Враховуючи вищевикладене, доводи представника позивача висновків суду по суті позовних вимог не спростовують, тому в задоволенні позовних вимог слід відмовити.
Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень (частина перша статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України).
Судом також приймається до уваги, що відповідно до частини другої статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Закріплений у частині першій статті 9 КАС України принцип змагальності сторін передбачає, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до частини другої статті 73 КАС України, предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Відповідно до частини першої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
За змістом частини першої статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Враховуючи, що обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними конкретними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування, суд дійшов до висновку, що в позовній заяві наведені обставини, які не підтверджуються достатніми доказами, що свідчить про необґрунтованість позовних вимог, а, отже, позовні вимоги не підлягають задоволенню.
Підстави для відшкодування судових витрат у справі відповідно до положень статті 139 КАС України відсутні.
Керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
В задоволенні позову Козівської селищної ради Козівського району Тернопільської області до Державної екологічної інспекції у Тернопільській області про визнання протиправними та скасування пунктів 1,2,3,4,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15 припису від 23.06.2020 №1/2-2-11-2344 відмовити повністю.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне судове рішення складено 25 вересня 2020 року.
Реквізити учасників справи:
позивач:
- Козівська селищна рада місцезнаходження: вул. Грушевського, 32, смт. Козова, Козівський район, Тернопільська область, 47601, код ЄДРПОУ: 04525573
відповідач:
- Державна екологічна інспекція у Тернопільській області місцезнаходження: вул. Шашкевича, 3, м. Тернопіль, 46008, код ЄДРПОУ: 37977693.
Головуючий суддя Мартиць О.І.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.09.2020 |
Оприлюднено | 28.09.2020 |
Номер документу | 91778357 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кузьмич Сергій Миколайович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кузьмич Сергій Миколайович
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Мартиць Оксана Іванівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Мартиць Оксана Іванівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Мартиць Оксана Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні