РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 вересня 2020 року справа № 580/4130/20
м. Черкаси
20 год. 47 хв.
Черкаський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Тимошенко В.П.,
суддів: Паламаря П.Г., Руденко А.В.,
за участю:
секретаря судового засідання - Остроушко Л.І.,
представника позивача - Струка С.М. (згідно з довіреністю),
представника відповідача - Карташева С.С. (за посадою), Олексюка Н.М. (згідно з ордером),
розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду адміністративну справу за позовом Черкаської обласної організації Всеукраїнського об`єднання "Черкащани" до Матусівської сільської територіальної виборчої комісії Звенигородського району Черкаської області, третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача ОСОБА_1 про визнання протиправною та скасування постанови та зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
25.09.2020 до Черкаського окружного адміністративного суду звернулася Черкаська обласна організація Всеукраїнського об`єднання "Черкащани" (м. Черкаси, вул. Байди Вишневецького, 47, код ЄДРПОУ 25208486) з позовом до Матусівської сільської територіальної виборчої комісії Черкаського району Черкаської області (Черкаська область, Звенигородський район, с. Матусів, вул. Кравченка, 9, код ЄДРПОУ 43797499), в якому просить:
1) визнати протиправною та скасувати постанову відповідача №46 від 24.09.2020 про відмову в реєстрації в кандидата в депутати, висунутого позивачем ОСОБА_1 ;
2) зобов`язати відповідача зареєструвати ОСОБА_1 кандидатом в депутати Матусівської сільської ради Звенигородського району Черкаської області.
Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначає, що відповідачем з порушенням вимог Виборчого законодавства України відмовлено у реєстрації, як кандидата в депутати від Черкаської обласної організації Всеукраїнського об`єднання "Черкащани" ОСОБА_1 , оскільки відповідно до ч. 3 ст. 230 Виборчого кодексу України відсутність підпису в автобіографії повинна визнаватись технічним недоліком, на усунення якого повинно було бути надано відповідний строк, чого відповідачем зроблено не було.
Ухвалою суду від 25.09.2020 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, залучено до участі у справі третьою особою без самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача ОСОБА_1 та витребувано у відповідача копію оскаржуваної позивачем постанови.
Відповідач подав відзив на адміністративний позов, в якому просив у задоволенні позову відмовити повністю, зазначивши при цьому, що оглядом документів поданих для реєстрації кандидатом в депутати Матусівської сільської ради Звенигородського району Черкаської області від Черкаської обласної організації Всеукраїнського об`єднання "Черкащани" виявлено, що автобіографія ОСОБА_1 не містить підпису. За таких обставин подана автобіографія не відповідає вимогам закону, а відтак вважається неподаною.
Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просив позов задовольнити у повному обсязі.
Представники відповідача у судовому засіданні проти задоволення позову заперечували та просили відмовити у його задоволенні.
Третя особа ОСОБА_1 належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи в судове засідання не з`явився, причин неявки не повідомив.
Суд звертає увагу, що згідно ч. 3 ст. 268 Кодексу адміністративного судочинства України неприбуття у судове засідання учасника справи, повідомленого відповідно до положень цієї статті, не перешкоджає розгляду справи у судах першої та апеляційної інстанцій.
Враховуючи, що ОСОБА_1 повідомлений відповідно до положень статті 268 КАС України про дату, час та місце розгляду цієї справи, однак без поважних причин не прибув у судові засідання, то суд дійшов висновку, що його неявка не перешкоджає розгляду справи.
Заслухавши пояснення представника позивача та представників відповідача, розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, суд зазначає таке.
Верховна Рада України постановою від 15 липня 2020 року №795-IX призначила чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів на неділю, 25 жовтня 2020 року.
Центральна виборча комісія постановою від 8 серпня 2020 року №160 призначила перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів, а постановою від 14 серпня 2020 року №176 призначила перші вибори депутатів районних рад на 25 жовтня 2020 року.
17.09.2020 Всеукраїнським об`єднанням "Черкащани" подано до Матусівської сільської територіальної виборчої комісії Черкаського району Черкаської області заяву, в якій просили зареєструвати кандидатів у депутати в багатомандатних виборчих округах з виборів депутатів Матусівської сільської ради Звенигородського району Черкаської області.
Постановою Матусівської сільської територіальної виборчої комісії Звенигородського району Черкаської області від 24.09.2020 №46 відмовлено у реєстрації кандидатом в депутати Матусівської сільської ради Звенигородського району Черкаської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року ОСОБА_1 , оскільки автобіографія ОСОБА_1 не містить підпису. За таких обставин відповідачем зроблено висновок, що подана автобіографія не відповідає вимогам закону, а відтак вважається не поданою.
Не погоджуючись з даною постановою позивач звернувся до суду.
Надаючи правову оцінку встановленим фактичним обставинам, суд зазначає, що гарантії права громадян на участь у виборах, підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів, визначає Виборчий кодекс України від 19.12.2019 №396-IX (далі - ВК України).
Згідно з ч. 1 ст. 223 ВК України відповідна сільська, селищна, міська виборча комісія реєструє кандидатів у депутати, висунутих організацією партії у багатомандатних виборчих округах, за умови отримання нею таких документів, зокрема автобіографій кандидатів у депутати на паперовому носії та в електронному вигляді, що обов`язково повинні містити: прізвище, власне ім`я (всі власні імена) та по батькові (за наявності), всі попередні прізвища, власні імена, по батькові та дати їх зміни (якщо особа протягом останніх п`яти років до дня висування кандидатом у депутати змінювала прізвище та/або власне ім`я (одне з власних імен чи всі власні імена), та/або по батькові), число, місяць, рік і місце народження, громадянство, відомості про освіту, посаду (заняття), місце роботи, партійність, адресу місця проживання, наявність чи відсутність представницького мандата, контактний номер телефону, відомості про наявність чи відсутність судимості, дату складання автобіографії та підпис кандидата у депутати (складається у друкованому вигляді) (п. 5 ч. 1 ст. 223 ВК України).
Таким чином, підставою для реєстрації виборчою комісією кандидатів у депутати, висунутих організацією партії у багатомандатних виборчих округах є, зокрема, подання кандидатом документів, передбачених пункт 5 частини 1 статті 223 ВК України, зокрема: автобіографії кандидатів у депутати на паперовому носії та в електронному вигляді, що обов`язково повинні містити: прізвище, власне ім`я (всі власні імена) та по батькові (за наявності), всі попередні прізвища, власні імена, по батькові та дати їх зміни (якщо особа протягом останніх п`яти років до дня висування кандидатом у депутати змінювала прізвище та/або власне ім`я (одне з власних імен чи всі власні імена), та/або по батькові), число, місяць, рік і місце народження, громадянство, відомості про освіту, посаду (заняття), місце роботи, партійність, адресу місця проживання, наявність чи відсутність представницького мандата, контактний номер телефону, відомості про наявність чи відсутність судимості, дату складання автобіографії та підпис кандидата у депутати (складається у друкованому вигляді).
Із матеріалів справи встановлено, що позивачем подано до Матусівської сільської територіальної виборчої комісії Звенигородського району Черкаської області документи для реєстрації кандидатів у депутати Матусівської сільської ради Звенигородського району Черкаської області, однак під час перегляду відповідачем поданих документів встановлено, що автобіографія ОСОБА_1 не містить підпису. За таких обставин відповідачем зроблено висновок, що подана автобіографія не відповідає вимогам закону, а відтак вважається не поданою.
Відповідно до ч. 1 ст. 228 ВК України сільська, селищна, міська виборча комісія реєструє кандидатів у депутати, висунутих організацією партії в багатомандатному виборчому окрузі, або кандидата в депутати, висунутого шляхом самовисування, за умови подання до відповідної комісії документів, передбачених статтею 223 цього Кодексу.
Згідно ч. 6 ст. 228 ВК України територіальна виборча комісія не пізніш як на п`ятий день з дня прийняття заяви про реєстрацію кандидатів у депутати та доданих до неї необхідних документів приймає рішення про реєстрацію кандидатів у депутати або про відмову в їх реєстрації.
Пунктом 1 ч. 2 ст. 230 ВК України визначено, що територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації окремого кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови у разі відсутності хоча б одного з документів стосовно кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, зазначених у пунктах 5-12 частини першої статті 222, пунктах 3-7 частини першої статті 223, частині першій статті 224 цього Кодексу, невідповідності таких документів вимогам цього Кодексу (в тому числі щодо розміру грошової застави кандидата на посаду міського голови).
Судом встановлено, що Матусівською сільською територіальною виборчою комісією Черкаського району Черкаської області на своєму засіданні, яке відбулось 24.09.2020, за наслідками розгляду документів ОСОБА_1 для реєстрації у кандидати в депутати Матусівської сільської ради Звенигородського району Черкаської області у порядку самовисування, прийнято постанову №46 про відмову у реєстрації кандидатом в депутати Матусівської сільської ради Звенигородського району Черкаської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року ОСОБА_1 , оскільки автобіографія ОСОБА_1 не містить підпису. А тому подана автобіографія не відповідає вимогам закону, а відтак вважається не поданою.
Щодо посилань позивача на ч. 3 ст. 230 ВК України, суд зазначає таке.
Відповідно до ч. 3 ст. 230 ВК України помилки і неточності, виявлені в поданих на реєстрацію документах, якщо їх наявність не є перешкодою для розуміння змісту викладених відомостей, не є підставою для відмови в реєстрації кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови.
У разі відсутності в поданих на реєстрацію документах інформації, яка обов`язково повинна бути зазначена відповідно до вимог цього Кодексу, про це невідкладно повідомляється відповідний суб`єкт подання документів.
Виявлені недоліки у поданих документах можуть бути усунуті шляхом подання не пізніше наступного дня після отримання зазначеного повідомлення уточнених або інших документів для реєстрації кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови.
Якщо уточнені або інші документи не надійшли у цей строк, відповідні документи вважаються відсутніми.
Суд зазначає, що подана позивачем автобіографія ОСОБА_1 не відповідає вимогам встановленим п. 5 ч. 1 ст. 223 ВК України, оскільки не містить підпису, що унеможливлює її прийняття, як документа.
Суд звертає увагу, що підпис - реквізит документа, який надає йому юридичної сили і свідчить про відповідальність особи за його зміст.
Таким чином відсутність підпису на автобіографії ОСОБА_1 не є помилкою чи неточністю документа.
Крім того, Верховний Суд у постанові від 18.06.2019 у справі №855/150/19 зазначив, що якщо у документі пропущена буква або слово, використано невдалий чи неточний термін, словосполучення, або не тотожне речення, це не є перешкодою для розуміння змісту викладених даних, але викладена інформація спрямована на виконання норми законодавства, тоді це має вважатися помилкою, що підлягає виправленню або уточненню. Якщо ж документ оформлено не належним чином, тобто у ньому містяться не всі необхідні та важливі дані, що згідно із Законом повинні бути вказані, або відсутні підпис, печатка та інші необхідні реквізити, тоді слід вважати, що документ відсутній.
Частиною 5 статті 242 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
Враховуючи вищенаведене, суд дійшов висновку про відмову в задоволенні позову в повному обсязі.
Згідно з ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
У зв`язку з відмовою у задоволенні позову розподіл судових витрат (судовий збір) відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства не здійснюється.
Керуючись статтями 6, 14, 242-245, 255, 268, 272, 273, 275 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
У задоволенні позову відмовити повністю.
Копію рішення направити особам, які беруть участь у справі.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом двох днів з дня проголошення рішення.
Головуючий В.П. Тимошенко
Суддя П.Г. Паламар
Суддя А.В. Руденко
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.09.2020 |
Оприлюднено | 28.09.2020 |
Номер документу | 91778801 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
В.П. Тимошенко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні