ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
24 вересня 2020 року м. Чернігів Справа № 620/2703/20
Чернігівський окружний адміністративний суд, у складі головуючої судді Падій В.В., розглянувши, за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи, справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Онікс Агро-Трейд до Державної служби України з безпеки на транспорті, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Управління Укртрансбезпеки у Чернігівській області про визнання протиправною та скасування постанови,
У С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю Онікс Агро-Трейд (далі - ТОВ Онікс Агро-Трейд ) звернулось до суду з адміністративним позовом до Державної служби України з безпеки на транспорті, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Управління Укртрансбезпеки у Чернігівській області, в якому просить визнати протиправною та скасувати постанову Управління Укртрансбезпеки у Чернігівській області про застосування адміністративно-господарського штрафу від 07.07.2020 №197740.
Обґрунтовуючи вимоги, позивачем зазначено, що оскаржувана постанова є протиправною та підлягає скасуванню, оскільки позивачу не було надано жодного доказу порушення габаритно-вагових норм, не було надіслано розрахунок та акт щодо вчиненого порушення.
Ухвалою судді Чернігівського окружного адміністративного суду Падій В.В. від 27.07.2020 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи та встановлено відповідачу для подання відзиву на позов або заяви про визнання адміністративного позову 15 - денний строк, з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі.
Відповідачем подано до суду відзив на позов, в якому останній просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі, зазначивши, що у зв`язку з виявленням порушень (здійснення перевезення великовагового вантажу без відповідного дозволу), державними інспекторами було складено Акт додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом від 16.05.2020 №216985, який, відповідно до пункту 21 Порядку №879, складається в одному примірнику. Згідно складеного Акту від 16.05.2020 №216985 автомобільним перевізником здійснювалося надання послуг з перевезення вантажу з перевищенням вагових норм понад 20% без відповідного дозволу та оформлення тахокарт у кількості, передбаченій ЄУТР, а саме за 16.05.2020 та попередні 28 днів. За результатами розгляду справи, за порушення статті 48 Закону України Про автомобільний транспорт , пункту 3.3 Інструкції №385, на позивача винесено постанови про застосування адміністративно - господарського штрафу від 07.07.2020 №197739 у розмірі 1700,00 грн. та №197740 на суму 34000,00 грн., копії яких направлені позивачу рекомендованим листом від 08.07.2020. Одночасно відповідач звернув увагу суду на той факт, що штраф, згідно постанови про застосування адміністративно-господарського штрафу від 07.07.2020 №197739 на суму 1700,00 грн., яка була винесена на підставі того ж самого акту від 16.05.2020 №216985, що став підставою для оскаржуваної у даній справі постанови, позивачем сплачений в добровільному порядку.
Позивачем подано до суду відповідь на відзив, в якій останній зазначив, що акт на позивача не складався, довідка про результати здійснення габаритно-вагового контролю та докази виміру не були надані позивачу. Також звернув увагу суду на той факт, що чинним законодавством України не передбачено заміну суб`єкта господарювання при розгляді справи про перевищення транспортним засобом нормативних габаритних або вагових параметрів.
Розглянувши подані документи і матеріали, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позов не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що 16.05.2020 посадовими особами Київського міжрегіонального Управління Укртрансбезпеки, на підставі направлення на рейдову перевірку від 12.05.2020 №000181, у пункті габаритно-вагового контролю: м. Київ, вул. Набережна-Корчуватська, 11, проведена рейдова перевірка транспортного засобу марки DAF XF95.480, державний номерний знак НОМЕР_1 , який перевозив щебінь, та проведено зважування, за результатами якого встановлено, що загальна маса транспортного засобу становить 47,820 т. при нормативні допустимій 40,0 т., навантаження на одиночну вісь транспортного засобу становить 12,760 т. при нормативному значенні 11,0 т. та навантаження на строєнну вісь 28,920 т. при нормативно допустимих 22 т. Таким чином, вагові параметри по загальній масі перевищило на 19,6%, навантаження на одиночну вісь перевищило на 16% та на строєнну вісь - 31,5% (а.с.30-33).
Після проходження габаритно-вагового контролю в автоматизованому режимі габаритно-ваговим комплексом було видано чек зважування (а.с.34).
Як вбачається з матеріалів справи, відповідачем транспортний засіб позивача віднесено до великовагових та складено: Акт про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів від16.05.2020 №024243, розрахунок плати за поїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування від 16.05.2020 №024243 і довідку від 16.05.2020 №043233 про результати здійснення габаритно-вагового контролю (а.с.35,36,37).
На підставі наданого водієм свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу на ім`я ФОП ОСОБА_1 , вищевказані документи (акт і розрахунок) складені відносно ФОП ОСОБА_1 , як власника транспортного засобу, що перевірявся (а.с.38).
У зв`язку з виявленням вищевказаних порушень (здійснення перевезення великовагового вантажу без відповідного дозволу), державними інспекторами складено Акт проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом від 16.05.2020 №216985, відповідно до якого автомобільним перевізником здійснювалося надання послуг з перевезення вантажу з перевищенням встановлених законодавством габаритно-вагових норм понад 20% без відповідного дозволу та без оформлення тахокарт у кількості, передбаченій ЄУТР. Водієм у акті в графі пояснення про причини порушень зазначено, що він не має пояснень, працює у ФОП ОСОБА_1 (а.с.39).
Листом від 15.06.2020 №44894/41/24-20 ФОП ОСОБА_1 запрошено 23.06.2020 на розгляд справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт (а.с.40).
Як зазначив відповідач у відзиві на позов та вбачається з матеріалів справи, 23.06.2020 ФОП ОСОБА_1 з`явився до Управління Укртрансбезпеки у Чернігівській області та надав свої пояснення з приводу вказаних в акті порушень і копію договору оренди транспортних засобів від 04.10.2019, відповідно до якого транспортний засіб марки DAF XF95.480, державний номерний знак НОМЕР_1 , переданий в оренду ТОВ Онікс Агро-Трейд . Строк дії договору оренди до 04.10.2023 (а.с.41-42).
23.06.2020 відповідачем направлено позивачу лист про запрошення останнього 07.07.2020 на розгляд справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт (а.с.43).
За результатами розгляду справи відносно позивача винесено постанови про застосування адміністративно - господарського штрафу від 07.07.2020 №197739 у розмірі 1700,00 грн. (надання послуг з перевезення вантажу без оформлення документів, перелік яких визначено статтею 48 Закону України Про автомобільний транспорт ) та №197740 на суму 34000,00 грн. (перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм понад 20% при перевезенні вантажу без відповідного дозволу) (а.с.44-46).
Платіжним дорученням від 20.07.2020 №1467 позивачем сплачено штраф у сумі 1700,00 грн., на підставі постанови від 07.07.2020 №197739 (а.с.47).
Вважаючи протиправною постанову відповідача від 07.07.2020 №197740 про застосування адміністративно-господарського штрафу у сумі 34000,00 грн. за перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм понад 20% при перевезенні вантажу без відповідного дозволу, позивач звернувся до суду з позовом за захистом своїх охоронюваних законом прав та інтересів.
Даючи правову оцінку обставинам вказаної справи, суд застосовує джерела правового регулювання у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин, та зважає на наступне.
Правовідносини у сфері перевезення вантажів регулюються Законом України від 05.04.2001 №2344-III Про автомобільний транспорт (далі - Закон №2344-III) та Положенням про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв`язку України від 07.06.2010 №340 (далі - Наказ МТЗУ №340).
Статтею 6 Закону №2344-III передбачено, що центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, здійснює, в т. ч. державний нагляд і контроль за дотриманням автомобільними перевізниками вимог законодавства, норм та стандартів на автомобільному транспорті.
Відповідно до пункту 1 Положення про Державну службу України з безпеки на транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 №103, Державна служба України з безпеки на транспорті (Укртрансбезпека) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра інфраструктури і який реалізує державну політику з питань безпеки на наземному транспорті.
Згідно з пунктом 8 вказаного Положення Укртрансбезпека здійснює свої повноваження безпосередньо, через утворені в установленому порядку територіальні органи.
Відповідно до пунктів 2, 3, 4 Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.2006 №1567 (далі - Порядок №1567), державному контролю підлягають усі транспортні засоби вітчизняних та іноземних суб`єктів господарювання (далі - транспортні засоби), що здійснюють автомобільні перевезення пасажирів та вантажів на території України.
Органами державного контролю на автомобільному транспорті (далі - органи державного контролю) є Укртрансбезпека, її територіальні органи.
Державний контроль на автомобільному транспорті (далі - державний контроль) здійснюється посадовими особами органу державного контролю (далі - посадові особи) у форменому одязі, які мають відповідне службове посвідчення, направлення на перевірку, сигнальний диск (жезл) та індивідуальну печатку, шляхом проведення рейдових перевірок (перевірок на дорозі).
Частинами 14, 17 статті 6 Закону №2344-III передбачено, що державний контроль автомобільних перевізників на території України здійснюється шляхом проведення планових, позапланових і рейдових перевірок (перевірок на дорозі).
Рейдові перевірки дотримання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом здійснюються шляхом зупинки транспортного засобу або без такої зупинки посадовими особами центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, та його територіальних органів, які мають право зупиняти транспортний засіб у форменому одязі за допомогою сигнального диска (жезла) відповідно до порядку, затвердженого Кабінетом Міністрів України.
За визначенням, наведеним в абзаці 54 статті 1 Закону №2344-III, рейдова перевірка (перевірка на дорозі) - перевірка транспортних засобів суб`єкта господарювання на маршруті руху в будь-який час з урахуванням інфраструктури (автовокзали, автостанції, автобусні зупинки, місця посадки та висадки пасажирів, стоянки таксі і транспортних засобів, місця навантаження та розвантаження вантажних автомобілів, контрольно-вагові комплекси та інші об`єкти, що використовуються суб`єктами господарювання для забезпечення діяльності автомобільного транспорту).
Пунктами 12, 14 Порядку №1567 передбачено, що рейдова перевірка додержання суб`єктом господарювання вимог, визначених пунктом 15 цього Порядку, здійснюється на підставі щотижневого графіка.
Рейдова перевірка транспортних засобів проводиться в будь-який час на окремо визначених ділянках дороги, маршрутах руху, автовокзалах, автостанціях, автобусних зупинках, місцях посадки та висадки пасажирів, стоянках таксі і транспортних засобів, місцях навантаження та розвантаження вантажних автомобілів, місцях здійснення габаритно-вагового контролю, під час виїзду з підприємств та місць стоянки, на інших об`єктах, що використовуються суб`єктами господарювання для забезпечення діяльності автомобільного транспорту.
Згідно з пунктом 15 Порядку №1567 під час проведення рейдової перевірки перевіряється виключно: наявність визначених статтями 39 і 48 Закону документів, на підставі яких здійснюються перевезення автомобільним транспортом; додержання вимог статей 53, 56, 57 і 59 Закону; додержання водієм вимог Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення (ЄУТР); відповідність зовнішнього і внутрішнього спорядження (екіпірування) транспортного засобу встановленим вимогам; оснащення таксі справним таксометром; відповідність кількості пасажирів, що перевозяться, відомостям, зазначеним у реєстраційних документах, або нормам, передбаченим технічною характеристикою транспортного засобу; додержання водієм автобуса затвердженого розкладу та маршруту руху; наявність у всіх пасажирів квитків на проїзд та квитанцій на перевезення багажу, а у разі пільгового проїзду - відповідного посвідчення; додержання водієм режиму праці та відпочинку, а також вимоги щодо наявності в автобусі двох водіїв у разі перевезення пасажирів на відстань 500 і більше кілометрів або перевезення організованих груп дітей за маршрутом, який виходить за межі населеного пункту та має протяжність понад 250 кілометрів; виконання водієм інших вимог Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту та Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, інших нормативно-правових актів.
Пунктами 16, 17 Порядку №1567 передбачено, що рейдова перевірка проводиться групою посадових осіб Укртрансбезпеки у кількості не менш як дві особи. Рейдова перевірка проводиться із зупиненням транспортних засобів або без їх зупинення.
Частиною 2 статті 29 Закону України від 30.06.1993 №3353-XII Про дорожній рух встановлено, що з метою збереження автомобільних доріг, вулиць та залізничних переїздів участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, допускається за наявності дозволу на участь у дорожньому русі таких транспортних засобів. Порядок видачі дозволу на участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, та розмір плати за його отримання встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до статті 33 Закону України від 08.09.2005 №2862-IV Про автомобільні дороги рух транспортних засобів, навантаження на вісь, загальна маса або габарити яких перевищують норми, встановлені державними стандартами та нормативно-правовими актами, дозволяється за погодженнями з відповідними органами у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Пунктом 3 Правил проїзду великогабаритних та великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18.01.2001 №30 (далі - Правила №30) передбачено, що транспортний засіб чи автопоїзд з вантажем або без вантажу вважається великоваговим, якщо максимальна маса або осьова маса перевищує хоча б один з параметрів, зазначених у пункті 22.5 Правил дорожнього руху.
Згідно з пунктом 22.5 Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10.10.2001 №1306 (далі - Правила №1306, в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин), за спеціальними правилами здійснюється дорожнє перевезення небезпечних вантажів, рух транспортних засобів та їх составів у разі, коли хоч один з їх габаритів перевищує за шириною 2,6 м (для сільськогосподарської техніки, яка рухається за межами населених пунктів, дорогами сіл, селищ, міст районного значення, - 3,75 м), за висотою від поверхні дороги - 4 м (для контейнеровозів на встановлених Укравтодором і Національною поліцією маршрутах - 4,35 м), за довжиною - 22 м (для маршрутних транспортних засобів - 25 м), фактичну масу понад 40 т (для контейнеровозів - понад 44 т, на встановлених Укравтодором і Національною поліцією для них маршрутах - до 46 т), навантаження на одиночну вісь - 11 т (для автобусів, тролейбусів - 11,5 т), здвоєні осі - 16 т, строєні - 22 т (для контейнеровозів навантаження на одиночну вісь - 11 т, здвоєні осі - 18 т, строєні - 24 т) або якщо вантаж виступає за задній габарит транспортного засобу більш як на 2 м. Осі слід вважати здвоєними або строєними, якщо відстань між ними (суміжними) не перевищує 2,5 м.
Рух транспортних засобів та їх составів з навантаженням на одиночну вісь понад 11 т, здвоєні осі - понад 16 т, строєні осі - понад 22 т або фактичною масою понад 40 т (для контейнеровозів - навантаження на одиночну вісь - понад 11 т, здвоєні осі - понад 18 т, строєні осі - понад 24 т або фактичною масою понад 44 т, а на встановлених Укравтодором і Національною поліцією для них маршрутах - понад 46 т) у разі перевезення подільних вантажів автомобільними дорогами забороняється.
Відповідно до абзаців 1, 4 пункту 4 Правил №30 рух великовагових та великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами здійснюється на підставі дозволу на участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні (далі дозвіл), виданим перевізникові уповноваженим підрозділом Національної поліції, або документа про внесення плати за проїзд таких транспортних засобів.
Допускається перевищення вагових параметрів порівняно з визначеними у пункті 22.5 Правил дорожнього руху на 2 відсотки (величина похибки) без оформлення відповідного дозволу та внесення плати за проїзд.
Частинами 1, 4 статті 48 Закону №2344-III передбачено, що автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення.
У разі перевезення вантажів з перевищенням габаритних або вагових обмежень обов`язковим документом також є дозвіл, який дає право на рух автомобільними дорогами України, виданий компетентними уповноваженими органами, або документ про внесення плати за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів, якщо перевищення вагових або габаритних обмежень над визначеними законодавством становить менше п`яти відсотків.
Згідно з пунктом 1 Порядку здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 27.06.2007 №879 (далі - Порядок №879), цей Порядок визначає механізм здійснення габаритно-вагового контролю великовагових та/або великогабаритних транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, що використовуються на автомобільних дорогах загального користування.
Відповідно до підпункту 4 пункту 2 Порядку №879 габаритно-ваговий контроль - контроль за проїздом великовагових та/або великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування, який включає перевірку відповідності габаритно-вагових параметрів таких транспортних засобів установленим законодавством параметрам і нормам, наявності дозволу на рух за визначеними маршрутами, а також дотримання визначених у дозволі умов та режиму руху транспортних засобів.
Габаритно-ваговий контроль транспортних засобів на автомобільних дорогах загального користування здійснюється Укртрансбезпекою, її територіальними органами та уповноваженими підрозділами Національної поліції (пункт 3 Порядку №879).
Згідно з пунктами 4, 6 Порядку №879 робота пунктів габаритно-вагового контролю в частині організації та проведення робіт із зважування транспортних засобів забезпечується Укртрансбезпекою, її територіальними органами, службами автомобільних доріг в Автономній Республіці Крим, областях та м. Севастополі і підприємствами, визначеними в установленому законодавством порядку.
Власники (балансоутримувачі) пунктів габаритно-вагового контролю здійснюють фінансування робіт (послуг) з їх утримання, обслуговування та забезпечення функціонування.
Габаритно-ваговий контроль, крім документального, здійснюється виключно в пунктах габаритно-вагового контролю посадовими особами та/або працівниками відповідних органів.
Пунктами 12, 13 Порядку №879 визначено, що вимірювальне і зважувальне обладнання для здійснення габаритно-вагового контролю повинне утримуватись у робочому стані; періодично проводиться повірка (метрологічна атестація) такого обладнання з подальшим клеймуванням (пломбуванням) та видачею відповідного свідоцтва спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері метрології.
Під час здійснення габаритно-вагового контролю не допускається використання вимірювального і зважувального обладнання, періодична повірка (метрологічна атестація) якого не проведена, а також обладнання, що перебуває у несправному стані.
Аналогічного висновку дійшов Верховний Суд у постанові від 09.08.2019 по справі №819/586/16.
В даному випадку здійснення габаритно-вагового контролю зроблено за допомогою приладу ваги автомобільні електронно тензометричні типу СВ-80000/А18 заводський №142, відповідність якого вимогам ДСТУ ЕN 45501:2017 та експлуатаційної документації фірми-виробника ООО Метровес м. Київ підтверджена свідоцтвом про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки від 02.07.2019 №40М54505219 (чинне до 02.07.2020) (а.с.33). Повірка підтверджується підписом і відтиском повірочного клейма персоналу, який виконував роботи з повірки, тому станом на дату проведення зважування транспортного засобу позивача (16.05.2020) метрологічна характеристика вимірювальної техніки відповідала вимогам нормативно-технічної документації.
Так, з оскаржуваної постанови судом встановлено, що посадовими особами Укртрансбезпеки виявлено порушення позивачем законодавства про автомобільний транспорт, а саме перевезення вантажу (щебінь) з перевищенням встановлених законодавством габаритно-вагових норм понад 20% (а.с.44).
Відповідно до пунктів 21, 22 Порядку №1567 у разі виявлення в ході перевірки транспортного засобу порушення законодавства про автомобільний транспорт посадовими особами, що провели перевірку, складається акт за формою згідно з додатком 3.
Про результати перевірки транспортного засобу (відсутність порушення або зазначення номера складеного акта) посадова особа робить запис у дорожньому листі (за наявності такого) із зазначенням дати, часу, місця перевірки, свого прізвища, місця роботи і посади, номера службового посвідчення та ставить свій підпис, а у разі проведення перевірки виконання Європейської угоди ставить відповідний відбиток печатки на реєстраційному листку режиму праці та відпочинку водіїв (у разі наявності).
В силу статті 34 Закону №2344-III автомобільний перевізник повинен: виконувати вимоги цього Закону та інших законодавчих і нормативно-правових актів України у сфері перевезення пасажирів та/чи вантажів.
Відповідно до частин 1, 2 статті 48 Закону №2344-III автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення.
Документами для здійснення внутрішніх перевезень вантажів є: для автомобільного перевізника - документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством; для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством.
Згідно з абзацом 16 частини 1 статті 60 Закону №2344-III за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи за: перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм понад 20% при перевезенні вантажу без відповідного дозволу - штраф у розмірі двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Відповідно до пунктів 25, 26 Порядку №1567 справа про порушення розглядається в органі державного контролю за місцезнаходженням суб`єкта господарювання або за місцем виявлення порушення (за письмовою заявою уповноваженої особи суб`єкта господарювання) не пізніше ніж протягом двох місяців з дня його виявлення.
Справа про порушення розглядається у присутності уповноваженої особи суб`єкта господарювання.
Про час і місце розгляду справи про порушення уповноважена особа суб`єкта господарювання повідомляється під розписку чи рекомендованим листом із повідомленням.
У разі неявки уповноваженої особи суб`єкта господарювання справа про порушення розглядається без її участі.
За наявності підстав керівник органу державного контролю або його заступник виносить постанову про застосування адміністративно-господарських штрафів, яка оформляється згідно з додатком 5.
Як зазначив відповідач у відзиві на позов та випливає з матеріалів справи, 23.06.2020 ФОП ОСОБА_1 з`явився до Управління Укртрансбезпеки у Чернігівській області та надав свої пояснення з приводу вказаних в акті порушень і копію договору оренди транспортних засобів від 04.10.2019, відповідно до якого транспортний засіб марки DAF XF95.480, державний номерний знак НОМЕР_1 , переданий в оренду ТОВ Онікс Агро-Трейд . Строк дії договору оренди до 04.10.2023 (а.с.41-42).
Також з матеріалів справи вбачається, що позивачу було направлено повідомлення від 23.06.2020 №46861/41/24-20 про дату та час розгляду справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт (а.с.43).
Позивач у відповіді на відзив пояснив, що вказане повідомлення отримано ним 06.07.2020, на підтвердження чого надав роздруківку з офіційного веб-сайту Укрпошти (а.с.58), однак останній вважав, що розгляд справи відбудеться за перевезення вантажу без оформлених документів, яке відбулось 15.05.2020 та 16.05.2020.
Разом з тим суд зауважує, що, відповідно до Порядку №1567, у разі неявки уповноваженої особи суб`єкта господарювання справа про порушення розглядається без її участі.
За результатом розгляду справи про порушення позивачем законодавства про автомобільний транспорт відповідачем винесено, зокрема, постанову від 07.07.2020 №197740 про застосування адміністративно-господарського штрафу за перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм понад 20% при перевезенні вантажу без відповідного дозволу, якою до позивача застосовано адміністративно-господарський штраф в розмірі 34000,00 грн.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що відповідачем дотримано вимоги Порядку №1567.
Крім того суд звертає увагу позивача, що відповідачем складався у спірних правовідносинах акт про перевищення транспортним засобом нормативних габаритних вагових параметрів (а.с.35), з якого вбачається перевищення габаритно-вагових обмежень, а саме: повна маса - нормативно допустима 40,0 т, а фактична 47,820 т; осьові навантаження - нормативно допустиме 22,0 м, а фактичне 28,920 т., що спростовує відповідні твердження позивача.
Щодо посилання позивача на той факт, що на нього не складався акт і чинним законодавством України не передбачено заміну суб`єкта господарювання при розгляді справи про перевищення транспортним засобом нормативних габаритних або вагових параметрів, суд зауважує, що під час розгляду справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт відповідачем було з`ясовано, що відповідно до договору оренди транспортних засобів від 04.10.2019 (а.с.41-42) транспортний засіб марки DAF XF95.480, державний номерний знак НОМЕР_1 , щодо якого було встановлено перевищення габаритно-вагових обмежень, переданий в оренду ТОВ Онікс Агро-Трейд , а строк дії договору оренди до 04.10.2023, у зв`язку з чим суд вважає, що відповідачем правомірно винесено оскаржувану постанову щодо позивача.
Суд також відхиляє посилання позивача на той факт, що довідка про результати здійснення габаритно-вагового контролю та докази виміру не були надані позивачу, оскільки законодавчо не встановлено такого обов`язку для посадових осіб Укртрансбезпеки.
За вказаних обставин суд констатує, що з огляду на встановлені в ході перевірки порушення та зазначені вище норми чинного законодавства України, відповідач правомірно виніс оскаржувану постанову, а тому остання скасуванню не підлягає.
Згідно з частиною 1 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Враховуючи вищенаведене та той факт, що позивачем не доведено обґрунтованості своїх доводів щодо протиправності оскаржуваної постанови, суд дійшов висновку, на підставі наданих доказів в їх сукупності, системного аналізу положень законодавства України, що в задоволенні позову ТОВ Онікс Агро-Трейд необхідно відмовити повністю.
Підстави для розподілу судових витрат, у відповідності до положень статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, відсутні, оскільки у задоволенні позову відмовлено.
Керуючись статтями 227, 241-243, 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В:
У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю Онікс Агро-Трейд до Державної служби України з безпеки на транспорті, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Управління Укртрансбезпеки у Чернігівській області про визнання протиправною та скасування постанови - відмовити повністю.
Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України.
Рішення суду може бути оскаржено до Шостого апеляційного адміністративного суду за правилами, встановленими статтями 293, 295 - 297 та підпунктом 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подачі апеляційної скарги до Чернігівського окружного адміністративного суду або до суду апеляційної інстанції протягом 30 днів з дня складення повного судового рішення.
Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю Онікс Агро-Трейд (вул. Академіка Амосова, 6/52, м. Ніжин, Чернігівська область, 16600, код ЄДРПОУ - 41956255).
Відповідач: Державна служба України з безпеки на транспорті (просп. Перемоги, 14, м. Київ, 03135, код ЄДРПОУ - 39816845).
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Управління Укртрансбезпеки у Чернігівській області (вул. П`ятницька, 39, м. Чернігів, 14000).
Суддя В.В. Падій
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.09.2020 |
Оприлюднено | 28.09.2020 |
Номер документу | 91778853 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Падій В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні