Рішення
від 25.09.2020 по справі 620/2587/20
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

25 вересня 2020 року м. Чернігів Справа № 620/2587/20

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Падій В.В., розглянувши, за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи, справу за адміністративним позовом позову Керівника Менської місцевої прокуратури Чернігівської області в інтересах держави в особі Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернігівській області до Березнянської селищної ради Менського району Чернігівської області, третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача - Березнянський комунальний заклад дошкільної освіти (ясла-садок) загального типу Берізка Березнянської селищної ради Менського району Чернігівської області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії,

У С Т А Н О В И В:

Керівник Менської місцевої прокуратури Чернігівської області звернувся до суду з позовом в інтересах держави в особі Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернігівській області до Березнянської селищної ради Менського району Чернігівської області, в якому просить суд визнати протиправною бездіяльність Березнянської селищної ради Менського району Чернігівської області щодо невжиття організаційних заходів з метою приведення стану пожежної безпеки у Березнянському комунальному закладі дошкільної освіти (ясла-садок) загального типу Берізка Березнянської селищної ради Менського району Чернігівської області, розташованому по вул. Володимирівська, буд. 3, смт. Березна Менського району Чернігівської області, у належний для експлуатації стан, зобов`язавши вжити організаційних заходів щодо приведення вказаного закладу у придатний стан пожежної безпеки.

Обґрунтовуючи вимоги, позивачем зазначено, що відповідач, будучи засновником дошкільного закладу та здійснюючи управління ним, відповідаючи за його матеріально - технічне забезпечення, не виконав покладені на нього законодавством України повноваження, не вжив необхідних заходів для усунення порушень законодавства України у сфері техногенної та пожежної безпеки в Березнянському ЗДО Берізка , та, як наслідок, допустив протиправну бездіяльність, чим порушуються інтереси держави у сфері пожежної безпеки, освіти та охорони дитинства щодо забезпечення безпечних умов для навчання і виховання дітей.

Ухвалою судді Чернігівського окружного адміністративного суду Падій В.В. від 30.07.2020 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників; заяву Керівника Менської місцевої прокуратури Чернігівської області про залучення до участі у справі третьої особи задоволено; залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача - Березнянський комунальний заклад дошкільної освіти (ясла-садок) загального типу Берізка Березнянської селищної ради Менського району Чернігівської області; встановлено відповідачу 15-денний строк, з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі, для подання відзиву на позов або заяви про визнання позову; третій особі для подання пояснень щодо позову - 15-денний строк з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі.

Відповідачем, у встановлений судом строк, подано до суду відзив на позов, в якому повідомляє про часткове виконання припису контролюючого органу у сфері пожежної безпеки, щодо частини порушень пожежної безпеки стверджують про неможливість встановити гільзи з ущільненням з негорючого матеріалу в місці електричного вводу у приміщення будівель закладу дошкільної освіти в місцях перетину огороджувальних конструкцій електричними комунікаціями, так як зазначене повинно встановлюватися при будівництві приміщення, а будівництво приміщення, стінки якого з негорючого матеріалу, було виконано згідно проекту. Також працівники закладу дошкільної освіти не забезпечені засобами індивідуального захисту органів дихання; дерев`яні елементи горищного покриття закладу дошкільної освіти не оброблені засобами вогнезахисту; в закладі дошкільної освіти не встановлено захист від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів; будівлю закладу дошкільної освіти не обладнано системою протипожежного захисту (системою пожежної сигналізації) за відсутністю коштів в селищному бюджеті та заборгованістю по заробітній платі та податках. Стверджують, що при затвердженні селищного бюджету на 2021 рік будуть враховані всі потреби закладу та передбачені кошти на проведення робіт по усуненню недоліків пожежної безпеки згідно припису.

Третьою особою, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача - Березнянським комунальним закладом дошкільної освіти (ясла-садок) загального типу Берізка Березнянської селищної ради Менського району Чернігівської області подано пояснення щодо позову, в яких повідомляє про часткове виконання нею припису контролюючого органу; щодо не виконання іншої частини припису вказують на відсутність коштів в селищному бюджеті та наявності заборгованості по заробітній платі та податкам станом на 01.08.2020. Також повідомили, що при розгляді звернення директора Шевченко О.П. до виконкому Березнянської селищної ради було вирішено, при затвердженні селищного бюджету на 2021 рік, врахувати потреби на проведення робіт по виконанню припису контролюючого органу щодо пожежної безпеки.

Розглянувши подані документи і матеріали, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов наступних висновків.

Так, судом встановлено, що Березнянський комунальний заклад дошкільної освіти (ясла-садок) загального типу Берізка Березнянської селищної ради Менського району Чернігівської області (код ЄДРПОУ - 38282099) є юридичною особою, що підтверджується Випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с.53, на звороті).

Судом встановлено, що Менським районним відділом УДСУНС у Чернігівській області, на підставі наказу від 13.12.2019 №317 Про організацію позапланових заходів державного нагляду (контролю) та посвідчення на проведення заходів державного нагляду (контролю) від 17.01.2020 №5, у період з 10.10 год. 20.01.2020 по 11.30 год. 21.01.2020 проведено позапланову перевірку Березнянського комунального закладу дошкільної освіти (ясла-садок) загального типу Берізка Березнянської селищної ради Менського району Чернігівської області за адресою: вул. Володимирська, 3, смт. Березна, Менський район, Чернігівська область щодо додержання суб`єктом вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки (а.с.30-40).

За результатами проведеної перевірки складено акт перевірки від 21.01.2020 №5, який підписано без зауважень директором Березнянського комунального закладу дошкільної освіти (ясла-садок) загального типу Берізка Березнянської селищної ради Менського району Чернігівської області О. П. Шевченком та один примірник якого отримано останнім 14.01.2020.

Перевіркою встановлено ряд порушень відповідачем вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, які створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей, зокрема: дерев`яні елементи горищного покриття навчального закладу не оброблені засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності; дошкільний заклад та їдальня закладу не захищені від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів; будівля закладу не обладнані системою протипожежного захисту (системою пожежної сигналізації); територія закладу не забезпечена зовнішнім пожежним водопостачанням; в місці електричного вводу у приміщення будівель закладу дошкільної освіти, в місцях перетину огороджувальних конструкцій електричними комунікаціями, влаштувати металеві гільзи з ущільненням з негорючого матеріалу; з`єднання, відгалуження, та окінцювання жил проводів і кабелів у відгалужувальних коробках в коридорі та у всіх приміщеннях дошкільного навчального закладу виконати за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів;

керівнику закладу та заступнику дошкільної освіти пройти навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки; пройти функціональне навчання керівнику дошкільного навчального закладу та заступнику, функціональні обов`язки яких, пов`язані із забезпеченням цивільного захисту; електричні лампочки розжарювання у приміщеннях дошкільного навчального закладу закрити захисним суцільним склом (ковпаками); працівників дошкільного навчального закладу забезпечити засобами індивідуального захисту органів дихання від бойових отруйних речовин та респіраторами; переносні вогнегасники, які розміщені в середині приміщень дошкільного навчального закладу, розмістити шляхом навішування на вертикальні конструкції на висоті не більше 1,5 м від рівня підлоги до нижнього торця вогнегасника і на відстані від дверей, достатній для її повного відчинення (пропонується до виконання з 17.02.2019); фасад будівлі дошкільного навчального закладу забезпечити адресним вказівником (назва вулиці, номер будинку) освітлюваним у темний час доби; дошкільний навчальний заклад обладнати системою протипожежного захисту (системою керування евакуюванням людей в частині системи оповіщення про пожежу та покажчиків напрямку руху); у коридорах та приміщеннях дошкільного навчального закладу використовуються килимові доріжки; визначити показники щодо токсичності продуктів горіння, димоутворювальної здатності та груп поширення полум`я; килими у приміщеннях з перебуванням дітей прикріпити до підлоги; графіки проведення спеціальних об`єктових навчань і тренувань з питань цивільного захисту затвердити керівником підприємства, установи та організації і узгодити з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування та територіальним органом ДСНС; для всіх будівель і приміщень виробничого, складського призначення закладу дошкільної освіти визначити категорію щодо вибухопожежної та пожежної небезпеки відповідно до вимог ДСТУ Б В.1.1-36:2016 Визначення категорій приміщень, будинків та зовнішніх установок за вибухопожежною та пожежною небезпекою , а також клас зони згідно з Правилами будови електроустановок. Електрообладнання спеціальних установок ; у приміщенні дошкільного навчального закладу прибрати тимчасову електромережу, яка влаштована та експлуатується у вигляді подовжувана.

Вказані порушення пожежної безпеки підвищують ризик займання приміщення вказаного закладу; в разі виникнення надзвичайної ситуації не забезпечують можливості швидкої ліквідації джерела загорання внаслідок високого рівня горючості вказаних покриттів, створюють загрозу для життя та здоров`я осіб в разі виникнення надзвичайної ситуації та унеможливлюють евакуацію людей з будівлі.

14.01.2020, з метою усунення виявлених під час перевірки порушень законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки Березнянським комунальним закладом дошкільної освіти (ясла-садок) загального типу Берізка Березнянської селищної ради Менського району Чернігівської області, Менським районним відділом УДСУНС у Чернігівській області винесено припис №5 про усунення порушень вимог законодавства у сферах пожежної, техногенної безпеки, цивільного захисту та встановлені терміни надати до Менського районного відділу УДСУНС у Чернігівській області докази виконання припису, який отримано директором закладу О.П. Шевченком 21.01.2020 (а.с.41-43).

Згідно пунктів 1.3. та 1.6. Статуту Березнянського комунального закладу дошкільної освіти (ясла-садок) загального типу Берізка Березнянської селищної ради Менського району Чернігівської області, затвердженого рішенням Березнянської селищної ради Менського району Чернігівської області від 11.03.2020, Березнянська селищна рада Менського району Чернігівської області є засновником вказаного дошкільного навчального закладу (а.с.64-70).

Згідно рішення двадцятої сесії сьомого скликання Березнянської селищної ради Менського району Чернігівської області від 08.06.2018 будівля Березнянського комунального закладу дошкільної освіти (ясла-садок) загального типу Берізка Березнянської селищної ради Менського району Чернігівської області входить до переліку об`єктів комунальної власності Березнянської селищної ради Менського району Чернігівської області (а.с.58) .

Керівник Менської місцевої прокуратури Чернігівської області стверджує, що Березнянським комунальним закладом дошкільної освіти (ясла-садок) загального типу Берізка Березнянської селищної ради Менського району Чернігівської області не виконано припис контролюючого органу та не надано інформації з відповідними доказами щодо усунення виявлених під час перевірки порушень (а.с. 44).

Вважаючи, що продовжує існувати загроза життю та здоров`ю людей, Керівник Менської місцевої прокуратури Чернігівської області звернувся до суду з адміністративним позовом про визнання протиправною бездіяльність Березнянської селищної ради Менського району Чернігівської області щодо невжиття організаційних заходів з метою приведення стану пожежної безпеки у Березнянському комунальному закладі дошкільної освіти (ясла-садок) загального типу Берізка Березнянської селищної ради Менського району Чернігівської області, розташованому по вул. Володимирівська, буд. 3, смт. Березна Менського району Чернігівської області, у належний для експлуатації стан, зобов`язавши вжити організаційних заходів щодо приведення вказаного закладу у придатний стан пожежної безпеки.

Даючи правову оцінку обставинам вказаної справи, суд зважає на наступне.

Відповідно до статті 3 Конституції України людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Відносини, пов`язані із захистом населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, реагуванням на них, функціонуванням єдиної державної системи цивільного захисту, та повноваження органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, права та обов`язки громадян України, іноземців та осіб без громадянства, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності визначає Кодекс цивільного захисту України від 02.10.2012 №5403-VI (далі - Кодекс №5403-VI).

У свою чергу, статтею 55 Кодексу №5403-VI передбачені заходи щодо забезпечення пожежної безпеки, відповідно до частини 1 якої забезпечення пожежної безпеки на території України, регулювання відносин у цій сфері органів державної влади, органів місцевого самоврядування та суб`єктів господарювання і громадян здійснюються відповідно до цього Кодексу, законів та інших нормативно-правових актів.

Діяльність із забезпечення пожежної безпеки є складовою виробничої та іншої діяльності посадових осіб і працівників підприємств, установ та організацій. Зазначена вимога відображається у трудових договорах (контрактах), статутах та положеннях (частина 2 статті 55 Кодексу №5403-V).

Правові, організаційні та фінансові засади функціонування і розвитку системи дошкільної освіти, яка забезпечує розвиток, виховання і навчання дитини, грунтується на поєднанні сімейного та суспільного виховання, досягненнях вітчизняної науки, надбаннях світового педагогічного досвіду, сприяє формуванню цінностей демократичного правового суспільства в Україні визначає Закон України від 11.07.2001 №2628-III Про дошкільну освіту (далі - Закон №2628-III).

Згідно частини 1 статті 11 Закону №2628-III заклад дошкільної освіти - навчальний заклад, що забезпечує реалізацію права дитини на здобуття дошкільної освіти, її фізичний, розумовий і духовний розвиток, соціальну адаптацію та готовність продовжувати освіту.

Відповідно до частини 3 статті 15 Закону №2628-III статус комунального має заклад дошкільної освіти, заснований на комунальній формі власності.

Частиною статті 11 Закону №2628-III встановлено, заклад дошкільної освіти, зокрема, сприяє збереженню та зміцненню здоров`я, розумовому, психологічному і фізичному розвитку дітей.

Згідно частини 1 статті 16 Закону №2628-III рішення про утворення, реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) закладу дошкільної освіти незалежно від підпорядкування, типів і форми власності приймає його засновник (засновники).

Засновником закладу дошкільної освіти може бути орган державної влади від імені держави, відповідна рада від імені територіальної громади (громад), фізична та/або юридична особа (зокрема релігійна організація, статут (положення) якої зареєстровано у встановленому законодавством порядку), рішенням та за рахунок майна яких засновано заклад дошкільної освіти або які в інший спосіб відповідно до законодавства набули прав і обов`язків засновника.

Управління системою дошкільної освіти здійснюють, зокрема, органи місцевого самоврядування (стаття 17 Закону №2628-III).

Згідно статті 18 Закону №2628-III основними завданнями органів управління системою дошкільної освіти є, зокрема, соціальний захист, охорона життя, здоров`я та захист прав учасників освітнього процесу в закладі дошкільної освіти.

Відповідно до частини 2 статті 19 Закону №2628-III органи місцевого самоврядування в системі дошкільної освіти в межах їх компетенції забезпечують реалізацію державної політики у сфері дошкільної освіти на відповідній території, у тому числі розвиток мережі закладів дошкільної освіти всіх форм власності відповідно до потреб населення, враховуючи інтереси дітей з особливими освітніми потребами, поліпшення матеріально-технічної бази та господарське обслуговування комунальних закладів дошкільної освіти.

Частиною 2 статті 37 Закону №2628-III встановлено, що утримання та розвиток матеріально-технічної бази закладів дошкільної освіти фінансуються за рахунок коштів засновника (засновників) цих закладів.

Згідно частини 1 статті 38 Закону №2628-III матеріально- технічна база дошкільного навчального закладу включає будівлі, споруди, земельні ділянки, комунікації, інвентар, обладнання, транспортні засоби, службове житло та інше. Майно дошкільного навчального закладу належить йому на правах, визначених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.

Пунктом 1 частини 1 статті 32 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні визначено, що до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать управління закладами освіти, охорони здоров`я, культури, фізкультури і спорту, оздоровчими закладами, які належать територіальним громадам або передані їм, організація їх матеріально7технічного та фінансового забезпечення.

Статтею 60 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні визначено, що територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров`я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права. Від імені та в інтересах територіальних громад правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об`єктами права комунальної власності здійснюють органи місцевого самоврядування.

Згідно з частиною 2 статті 19 Кодексу №5403-VI до повноважень органів місцевого самоврядування у сфері цивільного захисту належить забезпечення реалізації вимог техногенної та пожежної безпеки на суб`єктах господарювання, що належать до сфери їх управління, які можуть створити реальну загрозу виникнення аварії.

Відповідно до частини 2 статті 51 та частини 3 статті 55 Кодексу №5403-VI забезпечення техногенної та пожежної безпеки суб`єкта господарювання покладається, зокрема на власників.

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України від 05.04.2007 №877-V Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності (далі - Закон №877-V).

У свою чергу, частина 1 статті 67 Кодексу №5403-VI передбачає, що до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить, зокрема: здійснення державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства органами та суб`єктами господарювання, аварійно-рятувальними службами, зазначеними у статті 65 цього Кодексу.

Відповідно до частин 1, 2 статті 68 Кодексу №5403-VI посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов`язані застосовувати санкції, визначені законом.

У разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Судом встановлено, що відповідач є засновником Березнянського комунального закладу дошкільної освіти (ясла-садок) загального типу Берізка Березнянської селищної ради Менського району Чернігівської області.

Також судом встановлено, що Березнянським комунальним закладом дошкільної освіти (ясла-садок) загального типу Берізка Березнянської селищної ради Менського району Чернігівської області частково не виконано припис, оскільки не надано інформації з відповідними доказами щодо усунення виявлених під час перевірки порушень законодавства України у сфері техногенної та пожежної безпеки.

Отже суд погоджується з доводами Керівника Менської місцевої прокуратури Чернігівської області, що відповідач, будучи засновником дошкільного закладу та здійснюючи управління ним, відповідаючи за його матеріально - технічне забезпечення, не виконав покладені на нього законодавством України повноваження, не вжив необхідних заходів для усунення порушень законодавства України у сфері техногенної та пожежної безпеки в Березнянського комунального закладу дошкільної освіти (ясла-садок) загального типу Берізка Березнянської селищної ради Менського району Чернігівської області, та, як наслідок, допустив протиправну бездіяльність, чим порушуються інтереси держави у сфері пожежної безпеки, освіти та охорони дитинства щодо забезпечення безпечних умов для навчання і виховання дітей.

При цьому суд звертає увагу, що відсутність бюджетних коштів та належного фінансування не звільняє відповідача від виконання ним імперативних норм протипожежного законодавства.

Чинне законодавство України не ставить в залежність необхідність в застосуванні заходів реагування від наявності чи відсутності бюджетних коштів (фінансової спроможності) відповідача. Сама по собі відсутність коштів на забезпечення протипожежної та техногенної безпеки, в тому числі й у зв`язку з відсутністю відповідного бюджетного асигнування, не може бути підставою для відкладення вжиття заходів щодо усунення факторів небезпеки життю, здоров`ю громадян.

При цьому суд зауважує, що порушення Березнянським комунальним закладом дошкільної освіти (ясла-садок) загального типу Берізка Березнянської селищної ради Менського району Чернігівської області у сфері техногенної та пожежної безпеки, що підтверджується матеріалами справи, мають системний характер, заходи щодо їх усунення не вживаються упродовж тривалого часу.

Водночас Березнянська селищна рада Менського району Чернігівської області, будучи засновником дошкільного закладу та здійснюючи управління ним, відповідаючи за його матеріально - технічне забезпечення, не виконала покладені на неї законодавством повноваження та не вжила необхідних заходів для усунення порушень законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки у дошкільному закладі.

Невжиття Березнянською селищною радою Менського району Чернігівської області заходів щодо усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки формує ризики для нормального функціонування дошкільного навчального закладу та виховного процесу та може призвести до негативних наслідків та порушення прав дітей та інтересів держави у сфері освіти та охорони дитинства, а також порушує тим самим інтереси держави у сфері контролю за додержанням вимог зазначеного законодавства.

У той же час, станом на день ухвалення судом рішення у справі, відповідачем не надано до суду жодних належних та допустимих доказів, які б підтверджували усунення всіх виявлених порушень вимог пожежної безпеки у Березнянському комунальному закладі дошкільної освіти (ясла-садок) загального типу Берізка Березнянської селищної ради Менського району Чернігівської області, що стали підставою для звернення до суду з позовом Керівника Менської місцевої прокуратури Чернігівської області в інтересах держави в особі Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернігівській області для зобов`язання Березнянської селищної ради Менського району Чернігівської області вжити організаційних заходів щодо приведення Березнянського комунального закладу дошкільної освіти (ясла-садок) загального типу Берізка Березнянської селищної ради Менського району Чернігівської області, розташованого по вул. Володимирівська, буд. 3, смт. Березна Менського району Чернігівської області, у придатний стан пожежної безпеки, як і доказів, що зазначені у акті перевірки порушення не створюють загрозу життю та здоров`ю людей.

Суд зауважує, що відсутність доказів усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей, свідчить про обґрунтованість позовних вимог, оскільки є цілком співрозмірним з характером порушень законодавства щодо забезпечення пожежної безпеки, а тому задоволення позовних повністю.

Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до частини 2 статті 139 КАС України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Оскільки позивачем не надано доказів понесення судових витрат, пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертиз, підстави для розподілу судових витрат відсутні.

Керуючись статтями 227,241-243,246,250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Керівника Менської місцевої прокуратури Чернігівської області в інтересах держави в особі Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернігівській області до Березнянської селищної ради Менського району Чернігівської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача - Березнянський комунальний заклад дошкільної освіти (ясла-садок) загального типу Берізка Березнянської селищної ради Менського району Чернігівської області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити повністю.

Визнати протиправною бездіяльність Березнянської селищної ради Менського району Чернігівської області щодо невжиття організаційних заходів, з метою приведення стану пожежної безпеки у Березнянському комунальному закладі дошкільної освіти (ясла-садок) загального типу Берізка Березнянської селищної ради Менського району Чернігівської області, розташованому по вул. Володимирівська, буд. 3, смт. Березна Менського району Чернігівської області, у належний для експлуатації стан.

Зобов`язати Березнянську селищну раду Менського району Чернігівської області вжити організаційних заходів щодо приведення Березнянського комунального закладу дошкільної освіти (ясла-садок) загального типу Берізка Березнянської селищної ради Менського району Чернігівської області, розташованого по вул. Володимирівська, буд. 3, смт. Березна Менського району Чернігівської області, у придатний стан пожежної безпеки.

Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення суду може бути оскаржено до Шостого апеляційного адміністративного суду за правилами, встановленими статтями 293, 295 - 297 та підпунктом 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подачі апеляційної скарги до Чернігівського окружного адміністративного суду або до суду апеляційної інстанції протягом 30 днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач: Керівник Менської місцевої прокуратури Чернігівської області, вул. Чернігівський шлях, 9, м. Мена, Чернігівська область, 15600, код ЄДРПОУ - 02910114 в інтересах держави в особі Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернігівській області, просп. Миру, 190-А, м. Чернігів, 14037, код ЄДРПОУ - 38590042.

Відповідач: Березнянська селищна рада Менського району Чернігівської області, вул. Свято-Покровська, 2-А, смт. Березна, Менський район, Чернігівська область, 15622, код ЄДРПОУ - 04412366.

Третья особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача - Березнянський комунальний заклад дошкільної освіти (ясла-садок) загального типу Берізка Березнянської селищної ради Менського району Чернігівської області, вул. Володимирівська, буд. 1-А, смт. Березна, Менський район, Чернігівська область, 15622, код ЄДРПОУ - 38282099.

Суддя В.В. Падій

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.09.2020
Оприлюднено28.09.2020
Номер документу91778882
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —620/2587/20

Рішення від 25.09.2020

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Падій В.В.

Ухвала від 30.07.2020

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Падій В.В.

Ухвала від 20.07.2020

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Падій В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні