ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 У Х В А Л А
23 вересня 2020 року м. Київ № 640/12511/20
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Смолій І.В., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження клопотання представника Національного банку України про заміну позивача його правонаступником у адміністративній справі за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Повного товариства Ломбард ТОВ Надал і компанія про стягнення штрафу,
встановив:
В провадженні Окружного адміністративного суду міста Києва (далі - суд) перебуває адміністративна справа за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (далі - позивач) до Повного товариства Ломбард ТОВ Надал і компанія (далі - відповідач) про стягнення штрафу.
Разом з тим, представником Національного банку України (далі - заявник) заявлено письмове клопотання про заміну позивача, зокрема, замінити Нацкомфінпослуг на його правонаступника - Національний банк України (далі - заявлене клопотання) .
В обґрунтування заявленого клопотання заявником зазначено, що в результаті припинення Нацкомфінпослуг шляхом ліквідації, повноваження останнього було передано до Національного банку України.
Розглянувши заявлене клопотання, суд встановив наступне.
Відповідно до положень ст. 52 Кодексу адміністративного судочинства України, (далі - КАС України) , у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
Так, судом встановлено, що 12 вересня 2019 року Верховною Радою України прийнято Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг" № 79-IX.
Зі змісту вказаного закону вбачається, що метою його ухвалення є скорочення кількості регуляторних та контролюючих органів на ринках небанківських фінансових послуг шляхом розподілу функцій Нацкомфінпослуг, між іншими органами, що здійснюють державне регулювання ринків фінансових послуг.
Прийнятим Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг" здійснено законодавче закріплення перерозподілу та консолідації функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг та внесено зміни до таких законодавчих актів, а саме:
1) Господарського кодексу України та Кодексу України про адміністративні правопорушення;
2) Законів України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг", "Про цінні папери та фондовий ринок", "Про недержавне пенсійне забезпечення", "Про страхування", "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування", "Про державну підтримку сільського господарства України", "Про організацію формування та обігу кредитних історій", "Про зовнішньоекономічну діяльність", "Про кредитні спілки", "Про фінансово-кредитні механізми і управління майном при будівництві житла та операціях з нерухомістю", "Про обов`язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів", "Про іпотечні облігації", "Про аудиторську діяльність", "Про Національний банк України", "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", "Про особливості страхування сільськогосподарської продукції з державною підтримкою", "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення", "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", "Про збір та облік фінансових послуг".
Зміни до зазначених вище законодавчих актів передбачають передачу повноважень Нацкомфінпослуг, у частині регулювання та нагляду у системі накопичувального пенсійного забезпечення, регулювання та нагляду за функціонуванням фінансово-кредитних механізмів і управлінні майном при будівництві житла та операціях з нерухомістю до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Решту повноважень Нацкомфінпослуг, було передано до Національного банку України.
Зокрема, Національний банк України на підставі Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг" стає регулятором страхових, лізингових, фінансових компаній, кредитних спілок, ломбардів та бюро кредитних історій, а Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку регулюватиме недержавні пенсійні фонди та фонди фінансування будівництва.
Відповідно до пункту 1 Розділу "II Прикінцеві положення" Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг" перехідний період, упродовж якого відбуватиметься передача функцій від Нацкомфінпослуг до Національного банку України та НКЦПФР триватиме до 01 липня 2020 року.
Тобто, з 01 липня 2020 року функції які належали Нацкомфінпослуг виконує Національний банк України.
На виконання Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг" Президент України в Указі від 30 червня 2020 року № 259/2020, постановив, зокрема: припинити Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, шляхом ліквідації та визнати таким, що втратив чинність указ Президента України від 23 листопада 2011 року № 1070 "Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг".
Таким чином, враховуючи вище викладені норми законодавства та з`ясовані судом обставини, , а також оцінивши докази, які містяться у матеріалах справи, суд прийшов до висновку про обґрунтованість заявленого клопотання та, як наслідок вважає за необхідне замінити Нацкомфінпослуг на правонаступника - Національний банк України.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 52, 241-243, 248, 256, України, суд -
ухвалив:
1. Задовольнити клопотання представника Національного банку України про заміну позивача його правонаступником.
2. Замінити позивача у адміністративній справі №640/12511/20 - Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (місцезнаходження: 01001, м. Київ, вул. Бориса Грінченка, 3; код ЄДРПОУ: 38062828) на правонаступника - Національний банк України (місцезнаходження: 01601, м. Київ, вул. Інститутська, 9; код ЄДРПОУ: 00032106).
Ухвалу може бути оскаржено.
Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення, якщо інше не передбачено цим Кодексом.
Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання суддею (суддями).
Суддя І.В. Смолій
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 23.09.2020 |
Оприлюднено | 28.09.2020 |
Номер документу | 91779028 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Смолій І.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні