Рішення
від 25.09.2020 по справі 640/20049/19
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

25 вересня 2020 року м. Київ № 640/20049/19

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: судді Добрянської Я.І., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін адміністративну справу

за позовом Національного банку України (01601, місто Київ, вулиця Інститутська, будинок 9, код ЄДРПОУ 00032106).

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Фінансова компанія "МЕТА" (бульв.Дружби Народів б.5оф.511,Київ 42,01042, код ЄДРПОУ41954216)

про стягнення штрафу,

ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулась Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (далі - позивач) з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Фінансова компанія "МЕТА" (далі - відповідач), у якому просить стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Фінансова компанія "МЕТА" (бульв.Дружби Народів б.5оф.511,Київ 42,01042, код ЄДРПОУ41954216) до Державного бюджету України на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , код бюджетної класифікації за доходами 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності 106) штраф у сумі 17000,00 грн. (сімнадцять тисяч гривень, 00 коп.).

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що постановою Нацкомфінпослуг від 26.06.2019 року №504/889/16-2/14-П до Товариство з обмеженою відповідальністю МЕТА застосовано штрафну санкцію у розмірі 17000,00 грн. за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг. Відповідач самостійно заборгованість не сплатив, у зв`язку з чим позивач звернувся до суду.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 04.11.2019р. відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.

Ухвала була направлена на адресу відповідача, однак конверт повернувся на адресу суду з відміткою інші причини, що не дали змоги виконати обов`язки щодо пересилання п/в .

Відповідач у визначений судом строк відзив на позовну заяву не надав.

Відповідно до інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Товариство з обмеженою відповідальністю МЕТА не перебуває в процесі припинення.

Відповідно до частини другої статті 175 Кодексу адміністративного судочинства України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи.

Розглянувши адміністративний позов та додані до нього матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва встановив наступне.

Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг за невиконання Товариством з обмеженою відповідальністю МЕТА вимог розпорядження Нацкомфінпослуг про застосування заходу впливу від 16.04.2014 року №687 з терміном виконання до 11.05.2019 року та ненадання звітних даних за І квартал 2019 року складено Акт від 05.06.2019 року №889/16-2/14 про правопорушення, вчинені відповідачем на ринку фінансових послуг, а саме:

- вимог пункту 2.2 розділу ІІ та пункту 5.9 розділу V Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, затвердженого розпорядженням Нацкомфінпослуг від 20.11.2012 №2319;

- підпункту 1 пункту 2 та підпункту 2 пункту 4 розділу ІІ Порядку надання звітності фінансовими компаніями, фінансовими установами - юридичними особами публічного права, довірчими товариствами, а також юридичними особами - суб`єктами господарювання, які за своїм правовим статусом не є фінансовими установами, але мають визначену законами та нормативно-правовими актами Держфінпослуг або Нацкомфінпослуг можливість надавати послуги з фінансового лізингу, затвердженого розпорядженням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг від 26.09.2017 року №3840, в частині неподання звітних даних за І квартал 2019року до Нацкомфінпослуг.

Вищезазначений акт направлений Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг на поштову адресу відповідача із супровідним листом від 06.06.2019р. №4215/16-8, в якому повідомлено відповідача про можливість прибути до приміщення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг для надання пояснень стосовно невиконання вимог законодавства.

Як встановлено судом, місцезнаходження відповідача зареєстровано за адресою: (бульв. Дружби Народів б.5оф.511,Київ 42,01042, код ЄДРПОУ41954216), що підтверджується наявним у матеріалах справи Витягом від 07.10.2019 року з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Супровідний лист від 06.06.2019р. №4251/16-8 разом з названим вище актом направлений відповідачу рекомендованим листом, що підтверджується копією рекомендованого поштового відправлення за штрих-кодом Укрпошти: 01001 0879787 2 та поштовим штемпелем, який був повернутий на адресу позивача з відміткою за закінченням встановленого строку зберігання .

На підставі складеного акту від 05.06.2019 року №889/16-2/14 Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг прийнято постанову від 26.06.2019 року №504/889/16-2/14-П про застосування до Товариства з обмеженою відповідальністю "Фінансова компанія "МЕТА" штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг у розмірі 17000,00 грн.

Зі змісту постанови вбачається, що про виконання або відмову від добровільного виконання постанови відповідачу необхідно письмово повідомити Нацкомфінпослуг у термін до 17.07.2019р. з одночасним наданням у разі сплати штрафу документів, що підтверджують його сплату (оригінал квитанції або іншого платіжного доручення).

Вищезазначена постанова була направлена відповідачу із супровідним листом від 27.06.2019р. №4892/16-8, що підтверджується наявною в матеріалах справи копією поштового конверту, який повернувся на адресу позивача із відміткою за закінченням встановленого строку зберігання .

Оскільки відповідач у добровільному порядку вимоги вищевказаної постанови не виконав та не сплатив суму штрафу, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг звернулась до адміністративного суду з позовом про стягнення штрафу в судовому порядку.

Враховуючи те, що відповідачем не сплачено штрафної санкції у встановлений термін, суд зазначає наступне.

Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

У відповідності до частини першої статті 3 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг", відносини, що виникають у зв`язку з функціонуванням фінансових ринків та наданням фінансових послуг споживачам, регулюються Конституцією України, цим Законом, іншими законами України з питань регулювання ринків фінансових послуг, а також прийнятими згідно з цими законами нормативно-правовими актами.

Частиною 1 ст. 21 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" передбачається, що державне регулювання ринків фінансових послуг здійснюється, крім інших, національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (далі - Нацкомфінпослуг).

Відповідно до п. 10 ч. 1 ст. 28 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг від 12.07.2001 №2664-III Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, у межах своєї компетенції у разі порушення законодавства про фінансові послуги, нормативно-правових актів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу та накладає адміністративні стягнення.

Положеннями ч. 1 ст. 39 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" передбачено, що у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону.

Згідно п. 3 ч.1 ст. 40 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, може накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону.

Відповідно до ч. 3 ст. 41 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг штрафи, накладені національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, стягуються у судовому порядку.

Станом на день вирішення спору доказів на підтвердження сплати відповідачем штрафу чи оскарження постанови в судовому порядку до суду не надано. Несплата підприємством застосованих відповідно до закону фінансових санкцій до Державного бюджету України є порушенням економічних інтересів держави.

Згідно з частиною першою статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Доказів, які спростовували б доводи позивача, відповідачем суду не надано.

Виходячи з вищевикладеного та поданих позивачем документів і матеріалів, з`ясувавши фактичні обставини, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті та враховуючи те, що відповідач у встановлений судом строк не спростував твердження позивача, доказів виконання постанови на день винесення рішення не надав, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до частини другої статті 139 КАС України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Враховуючи те, що такі дії позивачем не вчинилися, судовий збір на користь позивача стягненню з відповідача не підлягає.

Керуючись ст.ст. 2, 5, 8, 9, 73, 77, 243 - 246 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва,-

В И Р І Ш И В:

1. Адміністративний позов Національного банку України (01601, місто Київ, вулиця Інститутська, будинок 9, код ЄДРПОУ 00032106) - задовольнити.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Товариства з обмеженою відповідальністю "Фінансова компанія "МЕТА" (бульв.Дружби Народів б.5оф.511,Київ 42,01042, код ЄДРПОУ41954216) до Державного бюджету України на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , код бюджетної класифікації за доходами 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності 106) штраф у сумі 17000,00 грн. (сімнадцять тисяч гривень, 00 коп.).

Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 КАС України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293, 295, 296 КАС України.

Суддя Я.І. Добрянська

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення25.09.2020
Оприлюднено28.09.2020
Номер документу91779373
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/20049/19

Ухвала від 25.09.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

Рішення від 25.09.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

Ухвала від 04.11.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні