Рішення
від 17.09.2020 по справі 910/10531/20
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Київ

17.09.2020Справа № 910/10531/20

За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Журавка торг"

до Комунального підприємства "Київпастранс"

про стягнення 307 579,02 грн

Суддя: Шкурдова Л.М.

секретар с/з Масна А.А.

Представники сторін:

від позивача: не з`явився

від відповідача: не з`явився

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Господарським судом міста Києва розглядається справа №910/10531/20 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Журавка торг" до Комунального підприємства "Київпастранс" про стягнення 307 579,02 грн.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 27.07.2020 відкрито провадження у справі №910/10531/20 за правилами спрощеного позовного провадження.

Позовні вимоги обґрунтовані неналежним виконанням відповідачем зобов`язань за Договором поставки №52.18-501 від 26.10.2018 щодо строків оплати поставленого товару, в зв`язку з чим позивачем нараховано відповідачу 3 % річних в розмірі 29 711,42 грн, пеню в розмірі 259 709,38 грн, 18 158,22 грн - інфляційні втрати.

Відповідач у судове засідання не з`явився, про причини своєї неявки суд не повідомив, про час та місце розгляду справи був належним чином повідомлений, своїм правом на надання відзиву не скористався.

У судовому засіданні 17.09.2020 року було оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Господарський суд м. Києва, -

ВСТАНОВИВ:

26.10.2018 між товариством з обмеженою відповідальністю Журавка торг (постачальник) та комунальним підприємством Київпастранс (покупець) укладено Договір № 52.18-501 від 26.10.2018 (далі - Договір).

Відповідно до п.1.1. Договору постачальник зобов`язався поставити та передати у власність покупцю Формений одяг код 18110000-3 за ДК 021:2015 (формений одяг для водіїв), а покупець сплатити за товар, визначений в асортименті, кількості та за цінами, які зазначені у Специфікації (Додаток №1), що додається до цього Договору та є його невід`ємною частиною.

Згідно з пунктом 4.1. Договору розрахунок за поставлений товар здійснюється покупцем у безготівковій формі шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок постачальника протягом 60 (шістдесяти) робочих днів з дати підписання покупцем видаткової накладної на фактично поставлену окрему партію товару.

Пунктом 5.3. передбачено, що поставка товару здійснюється окремими партіями за окремою письмовою заявкою філії, відокремленого підрозділу покупця із зазначенням необхідних найменувань та кількості товару в межах специфікації (Додаток № 1 до Договору) виходячи з їх виробничої необхідності.

Як вбачається з матеріалів справи позивачем поставлено товар на адресу автобусного парку №8 на суму 635 774,40 грн., що підтверджується видатковими накладними від 31.01.2019 №РН-0000261, від 01.02.2019 № РН-0000306, від 01.03.2019 № РН-0000295, від 01.03.2019 №РН-0000285, від 01.03.20019 № РН-0000270, від 01.03.20019 № РН-0000300 . Вартість поставленого товару не була оплачена відповідачем та заборгованість склала 635 774,40 грн згідно з актом звіряння взаємних розрахунків станом на 04.09.2019, складеним між ТОВ ЖУРАВКА ТОРГ та філією КП Київпастранс автобусним парком №8.

На адресу філії КП Київпастранс автобусного парку №6 поставлено товар на загальну суму 126 561,60 грн., що підтверджується видатковими накладними від 31.01.2019 №РН-0000233, від 05.02.2019 №РН-0000269; від 12.02.2019 №РН-0000284, від 18.02.2019 №РН-0000293. Згідно акту звіряння взаємних розрахунків станом на 04.09.2019, складеним між ТОВ ЖУРАВКА ТОРГ та філією КП Київпастранс автобусним парком №6, неоплаченим залишився товар на суму 55 202,40 грн.

Як вбачається з матеріалів справи на адресу філії КП Київпастранс автобусного парку №5 поставлено товар на загальну суму 269 280,00 грн., що підтверджується видатковими накладними від 22.02.2019 №РН-0000299, від 01.03.2019 №РН-0000260, від 01.03.2019 №РН-0000273, від 01.03.2019 №РН-0000292. Згідно акту звіряння взаємних розрахунків станом на 04.09.2019, складеним між ТОВ ЖУРАВКА ТОРГ та філією КП Київпастранс автобусним парком №5, неоплаченим залишився товар на суму 239 280,00 грн.

Як вбачається з матеріалів справи на адресу філії КП Київпастранс автобусного парку №2 поставлено товар на загальну суму 440 071,20 грн, що підтверджується видатковими накладними від 31.01.2019 №РН-0000263, від 01.03.2019 №РН-0000283, від 01.03.2019 №РН-0000291, 01.03.2019 №РН-0000305, 01.04.2019 №РН-0000322, 08.04.2019 №РН-0000327. Згідно акту звіряння взаємних розрахунків станом на 04.09.2019, складеним між ТОВ ЖУРАВКА ТОРГ та філією КП Київпастранс автобусним парком №2, неоплаченим залишився товар на суму 270 000,00 грн.

На адресу філії КП Київпастранс тролейбусного ремонтно-експлуатаційного депо № 2 поставлено товар на загальну суму 362 181,60 грн., що підтверджується видатковими накладними від 31.01.2019 №РН-0000265, від 05.02.2019 №РН-0000272, від 01.03.2019 №РН-0000286, від 01.03.2019 №РН-0000296, від 01.03.2019 №РН-0000309. Згідно акту звіряння взаємних розрахунків станом на 04.09.2019, складеним між ТОВ ЖУРАВКА ТОРГ та філією КП Київпастранс тролейбусного ремонтно-експлуатаційного депо №2, неоплаченим залишився товар на суму 101 372,00 грн.

Як вбачається з матеріалів справи на адресу філії КП Київпастранс Куренівського тролейбусного ремонтно-експлуатаційного депо поставлено товар на загальну суму 511 632 грн., що підтверджується видатковими накладними від 01.02.2019 №РН-0000234, від 05.02.2019 №РН-0000271, від 12.02.2019 №РН-0000289, від 19.02.2019 №РН-0000297, від 21.02.2019 №РН-0000301, від 28.02.2019 №РН-0000308.

Згідно акту звіряння взаємних розрахунків станом на 04.09.2019, складеним між між ТОВ ЖУРАВКА ТОРГ та філією КП Київпастранс Куренівським тролейбусним ремонтно-експлуатаційним депо, неоплаченим залишився товар на суму 108 104,00 грн.

Звертаючись з позовом до суду позивач зазначає, що відповідачем порушено строки оплати поставленого товару, в зв`язку з чим допущено прострочення виконання грошового зобов`язання за Договором, що стало підставою для нарахування позивачем 3 % річних в розмірі 29 711,42 грн, пені в розмірі 259 709,38 грн, 18 158,22 грн - інфляційних втрат за загальний період з квітня 2019 по грудень 2019 року.

Відповідно ст.526 ЦК України та ч.1 ст.193 ГК України зобов`язання мають виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог законодавства, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Статтею 629 ЦК України передбачено, що договір є обов`язковим для виконання сторонами.

Відповідно до статті 525 ЦК України, одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.

Згідно частини 1 статті 530 ЦК України, якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Відповідно до ст.74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Відповідно до ч.2 ст.74 ГПК України у разі посилання учасника справи на невчинення іншим учасником справи певних дій або відсутність певної події, суд може зобов`язати такого іншого учасника справи надати відповідні докази вчинення цих дій або наявності певної події. У разі ненадання таких доказів суд може визнати обставину невчинення відповідних дій або відсутності події встановленою.

Доказів того, що у строк, встановлений Договором, відповідач здійснив оплату поставленого товару матеріали справи не містять, в зв`язку з чим суд приходить до висновку, що відповідачем допущено прострочення виконання грошового зобов`язання.

Згідно зі ст.610 ЦК України порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання).

Відповідно до ст.611 Цивільного кодексу України у разі порушення зобов`язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом, зокрема сплата неустойки.

Пунктом 7.3. Договору передбачено, що за порушення термінів оплати товару покупець сплачує постачальнику пеню в розмірі подвійної облікової ставки Національного банку України, що діяла в період, за який сплачується пеня, від вартості поставленого в строк товару, за кожен день прострочення оплати.

Судом перевірено розрахунок пені, враховуючи відсутність контррозрахунку відповідача, суд вважає за можливе задовольнити позовні вимоги в частині стягнення з відповідача пені в розмірі 259 709,38 грн за заявлений позивачем період.

Згідно з ч.2 ст.625 ЦК України боржник, який прострочив виконання грошового зобов`язання, на вимогу кредитора зобов`язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

Судом перевірено розрахунок інфляційних втрат та 3 % річних за заявлений позивачем період, враховуючи відсутність контррозрахунку відповідача суд вважає за можливе задовольнити позовні вимоги в частині стягнення з відповідача 3 % річних в розмірі 29 711,42 грн та 18 158,22 грн - інфляційних втрат

Відповідно до ч. 1 ст. 129 ГПК України судовий збір покладається у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав, - на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Керуючись ст. ст.74, 76-80, 129, 236 - 240 ГПК України, суд, -

В И Р І Ш И В:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з Комунального підприємства "Київпастранс" (04070, м.Київ, Набережне шоссе, 2, код ЄДРПОУ 31725604) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Журавка торг" (04114, м.Київ, вул.Дубровицька, буд.28, код ЄДРПОУ 40126602) 3 % річних в розмірі 29 711 (двадцять дев`ять тисяч сімсот одинадцять) грн 42 коп, 18 158 (вісімнадцять тисяч сто п`ятдесят вісім) грн 22 коп - інфляційні втрати, пеню в розмірі 259 709 (двісті п`ятдесят дев`ять тисяч сімсот дев`ять) грн 38 коп та 4 613 (чотири тисячі шістсот тринадцять) грн 69 коп - витрати по сплаті судового збору.

Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

Рішення господарського суду набирає законної сили через 20 днів з моменту виготовлення повного тексту рішення в разі не оскарження його в установленому порядку. Рішення може бути оскаржене в 20-денний строк до суду апеляційної інстанції.

Суддя Л.М. Шкурдова

Дата складення тексту рішення: 23.09.2020

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення17.09.2020
Оприлюднено28.09.2020
Номер документу91784271
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —910/10531/20

Рішення від 17.09.2020

Господарське

Господарський суд міста Києва

Шкурдова Л.М.

Ухвала від 31.08.2020

Господарське

Господарський суд міста Києва

Шкурдова Л.М.

Ухвала від 27.07.2020

Господарське

Господарський суд міста Києва

Шкурдова Л.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні