Справа № 293/1856/20
Провадження № 1-кс/293/190/2020
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 вересня 2020 рокусмт Черняхів
Слідчий суддя Черняхівського районного суду Житомирської області ОСОБА_1 з участю:
секретаря судового засідання ОСОБА_2
прокурора ОСОБА_3
слідчого ОСОБА_4
розглянувши клопотаннястаршого слідчогоСВ Черняхівськоговідділення поліціїКоростишівського відділуполіції ГУНПв Житомирськійобласті майораполіції ОСОБА_4 в кримінальномупровадженні,внесеному доЄдиного реєструдосудових розслідуваньза № 12019060310000260 від 18.09.2019,за ознакамикримінального правопорушення,передбаченого ч.1 ст.191 КК України,про продовження строку досудового розслідування,
ВСТАНОВИВ:
18.09.2020 року слідчий звернулася до суду з вищеозначеним клопотанням.
В обґрунтування клопотання зазначила, що в провадженні СВ Черняхівського ВП Коростишівського ВП Головного управління Національної поліції в Житомирській області перебуває кримінальне провадження, внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12019060310000260 від 18.09.2019, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 191 КК України.
Досудовим розслідуванням встановлено, що у 2018 році розпорядником бюджетних коштів відділом освіти Черняхівської РДА проведено відкриті торги щодо закупівлі кам`яного вугілля на очікувану вартість 4515 тис. грн. За результатами їх проведення, переможцем визнано ТОВ «Житомироблпаливо» (код за ЄДРПОУ 38035548), з яким 05.04.2018 укладено договір № 83 про закупівлю вугілля кам`яного марки ДГКОМ (13-100) в кількості 1050 тон, ціна за одиницю виміру без ПДВ, із врахуванням транспортних витрат, розвантажувальних робіт - 2999,047619 гривень за тону, на загальну суму 3149 000, 00 гривень .В подальшому між відділом освіти Черняхівської РДА та ТОВ «Житомироблпаливо» укладено три додаткові угоди щодо збільшення ціни одиниці товару, в результаті чого вартість однієї тони вугілля збільшилась.
Так, 08.05.2018 укладено додаткову угоду № 2 до Договору № 83 від 05.04.2018 року про закупівлю товарів за державні кошти. Відповідно додатку № 1 до додаткової угоди № 2 до Договору № 83 від 05.04.2018, кількість товару - вугілля кам`яного марки ДГКОМ (13-100) становить 954,546 тон по ціні 3298, 95 грн. за 1 тону, на загальну суму 3149 000, 00 гривен .
13.06.2018 укладено додаткову угоду № 3 до Договору № 83 від 05.04.2018 року про закупівлю товарів за державні кошти. Відповідно додатку № 1 до додаткової угоди №3 до Договору № 83 від 05.04.2018, кількість товару - вугілля кам`яного марки ДГКОМ (13-100) становить 184,410 тон по ціні 3298, 95 грн. за 1 тону та 700, 287 тон по ціні 3628,00 грн. Всього 884,697 тон на загальну суму 3149 000, 00 гривень.
02.08.2018 укладено додаткову угоду № 4 до Договору № 83 від 05.04.2018 року про закупівлю товарів за державні кошти. Відповідно додатку № 1 до додаткової угоди №4 до Договору № 83 від 05.04.2018, кількість товару - вугілля кам`яного марки ДГКОМ (13-100) становить 184,410 тони по ціні 3298,95 грн. за 1 тону, 99,607 тони по ціні 3628,00 грн. за 1 тону та 546,182 тони 3990,00 грн. за 1 тону. Всього 830,197 на загальну суму 3149 000,00 гривень .
Разом з тим, відповідно до ст. 36 Закону України «Про публічні закупівлі» дозволено збільшувати вартість одиниці товару, але не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, у разі якщо зазначена зміна ціни не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі. Замовником в порушення вимог частини 4 ст. 36 Закону України «Про публічні закупівлі» при укладанні відповідних додаткових угод № 2 від 08.05.2018, 13.06.2018 та від 02.08.2018 № 4 до договору від 05.04.2018 року № 83 на зміну ціни за одиницю товару без документального підтвердження коливання ціни товару на ринку.
В той же час, відповідно до ст. 37 Закону України «Про публічні закупівлі» договір закупівлі є нікчемним у разі його укладання з порушенням ч. 4 ст. 36 вказаного нормативно-правового акту.
Окрім того, в ході досудового розслідування встановлено, що згідно проведеного моніторингу спеціалістами Північного офісу Держаудитслужби України в Житомирській області встановлено порушення порядку укладання додаткових угод. Зокрема, відповідно до частини 4 статті 36 Закону № 922 встановлено імперативну умову, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов`язань сторонами в повному обсязі, крім випадків зокрема зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі (пункт 2 частини 4 статті 36 Закону № 922). Відповідно до додаткової угоди від 08.05.2018 року № 2 до Договору, на підставі пункту 2 частини 4 статті 36 Закону № 922 сторонами внесено зміни до істотних умов Договору, та з 08.05.2018 року підвищено ціну за 1 тонну вугілля, що підлягає постачанню, яка склала - 3 298,95 грн. без ПДВ, а також зменшено кількість предмету закупівель, яка склала - 954,546 тонн. Відповідно до наданих Замовником копій документів та пояснень, підстави внесення змін до істотних умов Договору Замовником обґрунтовуються листом ТОВ «Житомироблпаливо» № 03/04-18 щодо необхідності підняття ціни за одиницю товару до Договору з наступними додатками: довідка Головного управління статистики у Житомирській області від 10.02.2018 року №05-18/58 та експертний висновок Житомирської торгово-промислової палати від 12.02.2018 року № В-1148. Проте, аналізом встановлено, що в довідці Головного управління статистики у Житомирській області від 12.02.2018 року № 05-18/58 зазначено, інформацію щодо середньої споживчої ціни на кам`яне вугілля у січні 2018 року в сумі 3 924,28 грн. за одну тонну, при цьому в експертному висновку Житомирської торгово-промислової палати від 12.02.2018 року № В-1148 зазначено інформацію, що станом на лютий 2018 року ціна вугілля кам`яного за одну тонну становить 3 900 - 4 100 гривень. Таким чином, довідка Головного управління статистики у Житомирській області від 12.02.2018 року № 05-18/58 та експертний висновок Житомирської торгово-промислової палати від 12.02.2018 року № В-1148 не підтверджує коливання ціни вугілля на ринку в бік збільшення між укладанням Договору та додатковою угодою № 2 (з 05.04.2018 року по 08.05.2018 року) та відповідно укладання додаткової угоди № 2 не відповідає вимогам частини 4 статті 36 Закону № 922 та пункту 11.8 розділу 12 Договору. Аналогічно, відповідно до додаткової угоди від 02.08.2018 року № 4 до Договору, на підставі пункту 2 частини 4 статті 36 Закону № 922 сторонами внесено зміни до істотних умов Договору, та з 02.08.2018 року підвищено ціну за 1 тонну вугілля, що підлягає постачанню, яка склала - 3 990,00 грн. без ПДВ, а також зменшено кількість предмету закупівель, яка склала - 830,197 тонн. Відповідно до наданих Замовником копій документів та пояснень, підстави внесення змін до істотних умов Договору Замовником обґрунтовуються листом ТОВ «Житомироблпаливо» лист від 26.07.2018 № 26-1 щодо необхідності підняття ціни за одиницю товару до Договору з додатком - довідкою Головного управління статистики у Житомирській області № 05-18/164 від 13.07.2018 року. Проте, аналізом встановлено, що в довідці Головного управління статистики у Житомирській області № 05-18/164 від 13.07.2018 року зазначено інформацію щодо середньої ціни на кам`яне вугілля у травні червні 2018 року, яка не змінювалась і складала 4 300,00 грн. за одну тонну. Таким чином, довідка Головного управління статистики у Житомирській області № 05-18/164 від 13.07.2018 року не підтверджує коливання ціни вугілля на ринку в бік збільшення між укладанням додаткових угод № 3 та № 4 до Договору (з 13.06.2018 року по 02.08.2018 року) та відповідно укладання додаткової угоди № 4 не відповідає вимогам частини 4 статті 36 Закону № 922 та пункту 11.8 розділу 12 Договору, 27 лютого 2019. Таким чином, відповідно до ст. 37 Закону України «Про публічні закупівлі» угоди укладені з порушення ч.4 ст.36 вказаного закону є нікчемними, що призвело до привласнення або розтрати державних коштів.
В ході досудового розслідування виконано наступні слідчі (розшукові) та інші процесуальні дії: витребувано копію договору № 83 від 05.04.2018 року про закупівлю товарів за державні кошти; витребувано копію додаткової угоди № 1 до договору № 83; витребувано копію додаткової угоди № 2 до договору № 83; витребувано копію додаткової угоди № 3 до договору № 83; витребувано копію додаткової угоди № 4 до договору № 83; витребувано копію листа ТОВ «Житомироблпаливо» що до зміни ціни від 03.04.2018 направленого до відділу освіти Черняхівської РДА; відповідь головного управління статистики про середню споживчу ціну на кам`яне вугілля; витребувано копію експертного висновку № В-1148 про ринкову вартість кам`яного вугілля 3900-4100 грн; витребувано копію листа ТОВ «Житомироблпаливо» що до зміни ціни від 03.06.2018, направленого до відділу освіти Черняхівської РДА; витребувано копію листа ТОВ «Житомироблпаливо» що до зміни ціни від 26.07.2018, направленого до відділу освіти Черняхівської РДА; витребувано копії накладних про оплату товару ; витребувано копії платіжних доручень платник ІНФОРМАЦІЯ_1 .
Окрім того, дано доручення в порядку ст. 40 КПК України; допитано ОСОБА_5 головного бухгалтера, яка є членом тендерного комітету відділу освіти Черняхівської РДА; допитано начальника відділу освіти ОСОБА_6 , який відповідно до ст. 63 Конституції України від дачі показів відмовився; допитана ОСОБА_7 , яка є головою тендерної комісії , яка повідомила з приводу закупівлі вугілля, що в лютому 2018 року тендерним комітетом відділу освіти Черняхівської РДА проведено процедуру закупівлі кам`яного вугілля марки ДГ у кількості 1050 тон, за результатами проведення якої переможцем визнано ТОВ «Житомироблпаливо», з яким в подальшому було укладено договір про закупівлю 05.04.2018 року. З приводу перевірки, проведеної Північним офісом Держаудитслужби показала, щодо результатів перевірки, яка здійснювалась цією службою, відділом Черняхівської РДА було направлено заперечення.
Крім того, в ході проведення досудового розслідування призначено судово-товарознавчу експертизу та судово-економічну експертизу та витребувано висновки вказаних експертиз.
Однорічний строк досудового розслідування закінчується 22.09.2020, за таких обставин, завершити досудове розслідування до вказаного строку не можливо, оскільки у ході досудового розслідування з метою його повного, всебічного та неупередженого проведення, необхідно вилучити оригінал договору № 83 від 05.04.2018 та додаткових угод до нього, які були укладені в 2018 та 2019 роках та звернутись до суду з відповідним клопотанням, крім того необхідно встановити та допитати ряд осіб, які доставляли та отримували вугілля, допитати членів тендерного комітету відділу освіти Черняхівської РДА, провести ряд інших слідчих дій, необхідність в яких виникне в ході розслідування.
На підставі доказів, які планується отримати під час проведення слідчих дій, можливо буде встановити та підтвердити наявність чи відсутність фактів і обставин, що мають значення для даного кримінального провадження та підлягають доказуванню. Проведення інших слідчих дій, в ході розслідування даного кримінального провадження, мають важливе значення для досудового розслідування щодо встановлення обставин вчинення злочину та прийняття законного і об`єктивного рішення по суті.
Крім цього, за результатами проведення зазначених слідчих дій може виникнути необхідність в проведення додаткових слідчих дій, таких як додаткові допити свідків, призначення експертиз, тощо.
Таким чином, виникла необхідність у продовженні строку досудового розслідування кримінального провадження внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12019060310000260 від 18.09.2019, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.191 КК Українина дванадцять місяців, а саме до 22.09.2021 року.
Клопотання погоджене прокурором Коростишівської місцевої прокуратури Житомирської області ОСОБА_3 .
Слідчий та прокурор в судовому засіданні заявлене клопотання підтримали та просили його задовольнити.
Розглянувши клопотання та додані до нього документи, заслухавши думку слідчого та прокурора, які клопотання підтримали, вважаю, що клопотання підлягає задоволенню з огляду на наступне.
Так, відповідно до ч.1 статті 295-1 КПК України, у випадках, передбачених ст.294 цього Кодексу, продовження строку досудового розслідування здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, постановленої за відповідним клопотанням прокурора або слідчого.
У відповідності до положень ч. 1 ст.294 КПК України якщо досудове розслідування злочину або кримінального проступку до моменту повідомлення особі про підозру неможливо закінчити у строк, зазначений в абзаці другому частини першої статті 219 цього Кодексу, вказаний строк може бути неодноразово продовжений слідчим суддею за клопотанням прокурора або слідчого, погодженого з прокурором, на строк, встановлений пунктами 1-3 частини другої статті 219 цього Кодексу.
Згідно з положеннями ч.ч. 1,2 ст. 219 КПК України строк досудового розслідування обчислюється з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань до дня звернення до суду з обвинувальним актом, клопотанням про застосування примусових заходів медичного або виховного характеру, клопотанням про звільнення особи від кримінальної відповідальності або до дня ухвалення рішення про закриття кримінального провадження. Строк досудового розслідування з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань до дня повідомлення особі про підозру становить: 1) шість місяців - у кримінальному провадженні щодо кримінального проступку;2) дванадцять місяців - у кримінальному провадженні щодо злочину невеликої або середньої тяжкості;3) вісімнадцять місяців - у кримінальному провадженні щодо тяжкого або особливо тяжкого злочину.
З огляду на викладене, враховуючи, що клопотання відповідає вимогам ч. 2 ст. 295-1 КПК України, підстави дляйого поверненнявідсутні,подано слідчомусудді суду,в межахтериторіальної юрисдикціїякого здійснюєтьсядосудове розслідування,містить обґрунтованідоводи, що досудове слідство у встановлені законом строки закінчити не можливо, а тому слідчий суддя приходить до висновку про задоволення даного клопотання.
На підставі викладеного, керуючисьстаттями 294, 295-1 КПК України-,
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання задовольнити.
Продовжити строк досудового розслідування кримінального провадження внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12019060310000260 від 18.09.2019 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.191 КК України до 12 (дванадцяти) місяців, а саме до 22.09.2021 року включно.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий- суддя: ОСОБА_1
Суд | Черняхівський районний суд Житомирської області |
Дата ухвалення рішення | 23.09.2020 |
Оприлюднено | 10.02.2023 |
Номер документу | 91787119 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про продовження строку досудового розслідування |
Кримінальне
Черняхівський районний суд Житомирської області
Бруховський Є. Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні