Постанова
від 14.08.2020 по справі 760/3856/20
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа №760/3856/20

Провадження №3/760/2613/20

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

14 серпня 2020 року суддя Солом`янського районного суду м. Києва Кушнір С.І., за участю секретаря Каліш С.В., представника Київської митниці Держмитслужби Державної митної служби України Глущенко Н.В., розглянувши матеріали, які надійшли від Київської митниці Держмитслужби Державної митної служби України про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , керівника ТОВ ФОР-ИКС (ЄДРПОУ 41685542, 65045, м. Одеса, вул. Велика Арнаутська, буд.76, оф.4), зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 ,

за ознаками порушення митних правил, передбачених ч. 2 ст. 483 Митного кодексу України, -

В С Т А Н О В И В:

12.02.2020 р. до Солом`янського районного суду м. Києва від Київської митниці Держмитслужби Державної митної служби України надійшов адміністративний матеріал з протоколом про порушення митних правил № 0028/10000/20 від 10.01.2020 року, складений відносно громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , керівника ТОВ ФОР-ИКС (ЄДРПОУ 41685542), за ознаками порушення митних правил, передбачених ч. 2 ст. 483 Митного кодексу України.

Відповідно до протоколу № 0028/10000/20 про порушення митних правил від 10.01.2020 року, вбачається, що 24.10.2018 р. через митний кордон України, пункт пропуску Одеський морський торговельний порт Одеської митниці ДФС, у контейнерах №№ GESU5976303, GESU5012842, GESU5313912 на морському судні BUXTEHUDE (Антигуа і Барбуда), з Туреччини на митну територію України ввезено товари монтажна піна, клеї, папір та блокноти для записів, ручки кулькові , у кількості 6 785 пакувальних місць, загальною вагою брутто 76 335, 70 кг, нетто - 58 436, 88 кг та загальною вартістю 53 910, 76 доларів США.

Переміщення даного вантажу через митний кордон України здійснювалось за попередніми митними деклараціями одержувача ТОВ ФОР-ИКС (65045, м. Одеса, вул. Велика Арнаутська, буд.76, оф.4) від 24.10.2018 № UA100010/2018/543420 та № UA100010/2018/543421. Відправником товарів виступала компанія SOMA KIMYA SANAYI VE TICARET ANONIM SIRKETI (Hadimkoy Mah. Arpaslan Sok. No.10 Arnavutkoy - Istanbul - Turkiye).

25.10.2018 р., з метою здійснення митного оформлення зазначених товарів торговельної марки SOMAFIX , виробництва SOMA KIMYA SANAYI VE TICARET ANONIM SIRKETI (Туреччина), декларантом ТОВ ФОР-ИКС ОСОБА_1 до Київської міської митниці ДФС (митний пост Західний ) були подані наступні документи:

- електронну митну декларацію (далі - ЕМД) типу ІМ 40 ДЕ № UA100010/2018/153822 та товаросупровідні документи: Коносамент (Bill of lading) від 18.10.2018 р. № 18/10/300/07703-0009687, інвойс від 15.10.2018 р. № YK98-1829 на товари монтажна піна, папір та блокноти для записів, ручки кулькові , які переміщувались у контейнері № GESU5976303, вагою брутто 25 389, 25 кг та вартістю 17 929, 15 доларів США, що згідно курсу НБУ на дату переміщення через митний кордон України (1 USD - 28,149402 грн.) складає 504 694, 85 грн.;

- ЕМД типу ІМ 40 ДЕ № UA100010/2018/153825 та товаросупровідні документи: Коносамент (Bill of lading) від 18.10.2018 р. № 18/10/300/07703-0009688, інвойс від 16.10.2018 р. № YK106-111-1830 на товари монтажна піна, монтажний клей , які переміщувались у контейнерах №№ GESU5012842, GESU5313912, вагою брутто 50 946, 45 кг та вартістю 35 981, 61 доларів США, що згідно курсу НБУ на дату переміщення через митний кордон України (1 USD - 28,149402 грн.) складає 1 012 860,80 грн.

Також до митниці були подані зовнішньоекономічний контракт від 17.09.2018 р. № SK-09-18FI, укладений між компанією-продавцем SOMA KIMYA SANAYI VE TICARET ANONIM SIRKETI (Туреччина) та покупцем - ТОВ ФОР-ИКС (Україна) в особі директора ОСОБА_1 ; копії митних декларацій країни відправлення від 18.10.2018 р. № 18343100EX081184, № 18343100EX081193.

З метою перевірки автентичності документів, на підставі яких здійснено митне оформлення товарів монтажна піна і клеї , що були ввезені на митну територію України на адресу ТОВ ФОР-ИКС за МД від 25.10.2018 р. № UA100010/2018/153822 та від 25.10.2018 р. № UA100010/2018/153825, Департаментом адміністрування митних платежів та митно-тарифного регулювання Державної фіскальної служби України був направлений запит до митної адміністрації Республіки Туреччини (від 02.04.2019 р. № 7134/5/99-99-19-06-02-16).

06.11.2019 р. листом Державної фіскальної служби України від 06.11.2019 р.

№ 30674/7/99-99-19-06-02-17, на адресу Київської міської митниці ДФС надійшла відповідь митної адміністрації Республіки Туреччини (вхід. № 4223/8-АІС).

Митна адміністрація Туреччини додатком до своєї відповіді від 03.09.2019 р.

№ 29980007-724.01.03/UA-46207893-47270609 надала копію експортної декларації від 18.10.2018 р. № 18343100EX233730, на підставі якої здійснювалось митне оформлення вказаних вище товарів, копії фактур від 18.10.2018 р. №№ SOM2018000000530, SOM2018000000531 та копію сертифікату про походження товарів Форми А від 18.10.2018 р. № 0670660.

Згідно з даними, які відображені у наданих митними органами Туреччини документах, встановлено що з території Республіки Туреччина в Україну на адресу LLC IT LOGISTICS (65045, Ukraine, Odessa, Bolshaya Arnautskaya Str. 76, Ofice 1) у контейнерах №№ GESU5012842, GESU5313912, GESU5976303 за експортною декларацією від 18.10.2018 р. № 18343100EX233730 було відправлено товари монтажна піна, клей, папір та блокноти для записів, ручки кулькові загальною вагою брутто 76 335, 70 кг, нетто - 72 702, 20 кг та у кількості 6 785 пакувальних місць. Товари експортовано із території Республіки Туреччини компанією SOMA KOZMETIK SAN. VE DIS TIC. LTD. STI. (Hadimkoy Mah. Arpaslan Sok. No.10 Arnavutkoy, Istanbul/Turkiye) на умовах поставки EXW ISTAMBUL. Зазначена декларація складена на підставі фактур від 18.10.2018 р. № SOM2018000000530 та № SOM2018000000531, відомості про які занесені до гр. 44.

Відповідно до гр. 22 валюта та фактурна вартість експортної митної декларації № 18343100EX233730 та рахунків від 18.10.2018 р. №№ SOM2018000000530, SOM2018000000531 фактурна вартість даних товарів становить - 156 493, 80 доларів США.

Тобто, в результаті співставленням відомостей, що містяться у документах, отриманих від митних органів Туреччини, та документах митного контролю та митного оформлення, наданих до Київської міської митниці ДФС, встановлено, що співпадають: відомості щодо номерів контейнерів, в яких товари переміщувались через митний кордон України (№№ GESU5012842, GESU5313912, GESU5976303), відомості щодо найменування та асортименту товарів, їх кількості (вага брутто - 76 335, 70 кг, кількість пакувальних місць - 6 785), але не співпадають відомості щодо одержувача товарів, їх вартості та ваги нетто.

Таким чином, в результаті вивчення і співставлення всіх вищевказаних документів встановлено, що товари монтажна піна, клей, папір та блокноти для записів, ручки кулькові , загальною вагою брутто - 76 335, 70 кг, нетто - 72 702, 20 кг та вартістю - 156 493, 80 доларів США, що згідно курсу НБУ, станом на дату переміщення товарів через митний кордон України (24.10.2018 р.) складає - 4 405 206, 89 грн., переміщено через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу як підстави для переміщення документів, які містять неправдиві відомості щодо одержувача товарів, ваги нетто та відомості, необхідні для визначення митної вартості товарів.

Відповідно до ч. 2 ст. 459 МКУ - суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.

Посадова особа підприємства - керівник та інші працівники підприємства (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за виконання вимог, встановлених законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України з питань митної справи.

Відповідно до статті 65 Господарського кодексу України:

пункт 3 - для керівництва господарською діяльністю підприємства власник (власники) або уповноважений ним орган призначає (обирає) керівника підприємства.

пункт 5 - керівник підприємства без доручення діє від імені підприємства, представляє його інтереси в органах державної влади і органах місцевого самоврядування, інших організаціях, у відносинах з юридичними особами та громадянами, формує адміністрацію підприємства і вирішує питання діяльності підприємства в межах та порядку, визначених установчими документами.

Згідно облікової картки суб`єкта ЗЕД № 141/2017/1190 та інформації про юридичну особу, розміщеної на офіційному сайті Міністерства юстиції України, керівником ТОВ ФОР-ИКС (код ЄДРПОУ 41685542) є гр. ОСОБА_1 .

Відповідно до інформації, наявної в базі даних ЄАІС Держмитслужби, в реєстрі порушників митних правил, гр. ОСОБА_1 (паспорт України № НОМЕР_2 , виданий Роздільнянським РВ УМВС України в Одеській обл. 21.04.1999) протягом року притягувався до відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачена ст. 483 Митного кодексу України.

Отже, митний орган прийшов до висновку, що в діях громадянина України ОСОБА_1 наявні ознаки порушення митних правил, передбачених ч. 2 ст. 483 Митного кодексу України.

В зв`язку з чим, 10.01.2020 року працівниками Державної митної служби України відносно громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , керівника ТОВ ФОР-ИКС (ЄДРПОУ 41685542), складено протокол про порушення митних правил № 0028/10000/20, за ознаками вчинення правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 483 Митного кодексу України.

Відповідно до матеріалів справи, безпосередні предмети порушення митних правил не вилучались та були випущені у вільний обіг, вартість предметів становить 4 405 206, 89 грн.

Представник Київської митниці Держмитслужби Державної митної служби України вважала обставини викладені в протоколі про порушення митних правил №0028/10000/20 від 10.01.2020 року доведеними та просила притягнути громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , керівника ТОВ ФОР-ИКС (ЄДРПОУ 41685542), до адміністративної відповідальності за порушення митних правил за ч. 2 ст. 483 МК України, застосувавши до нього стягнення у виді накладення штрафу в розмірі в розмірі 200 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією цих товарів, а в разі неможливості конфіскації, просила вирішити питання про стягнення вартості безпосередніх предметів порушення митних правил, посилаючись на те, що матеріали адміністративної справи містять достатньо доказів на підтвердження порушення митних правил за ч. 2 ст. 483 МК України з боку останнього.

В судове засідання особа, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил - гр. України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , керівник ТОВ ФОР-ИКС (ЄДРПОУ 41685542), не з`явився, будучи повідомленим про дату та час судового засідання. Заперечення проти викладеного в протоколі про порушення митних правил не подавав та викладених у ньому обставин не спростував.

Згідно ч. 4 ст. 526 МК України, справа про порушення митних правил може бути розглянута за відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності за це правопорушення, лише у випадках, якщо є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про перенесення розгляду справи.

З урахуванням вимог ст. 526 МК України, суд вважає можливим розглянути справу у відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності.

Заслухавши пояснення представника митного органу, дослідивши та оцінивши зібрані матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.

Згідно ст. 9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об`єктивних і суб`єктивних), що визначаються вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.

За положеннями п. 3 ч. 1ст. 8 МК України, державна митна справа здійснюється на основі принципів законності та презумпції невинуватості.

Згідно ч. 1 ст. 483 МК України, відповідальність настає за дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві дані.

Відповідно до ч. 1 ст. 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений порядок переміщення товарів через митний кордон України.

Що стосується об`єктивної сторони правопорушення, передбаченого частиною 1 статтею 483 МК України, вона полягає полягає у переміщенні або діях, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Відповідно до роз`ясень, наведених у постанові Пленуму Верховного Суду України від 03 червня 2005 року №8 Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил порушення митних правил, відповідальність за яке встановлена ст. 483 МК України, може бути вчинене лише умисно.

Згідно ст. 495 МК України, доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

У відповідності до ст. 252 КУпАП, орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

Судом встановлено, що 24.10.2018 р. через митний кордон України, пункт пропуску Одеський морський торговельний порт Одеської митниці ДФС, у контейнерах №№ GESU5976303, GESU5012842, GESU5313912 на морському судні BUXTEHUDE (Антигуа і Барбуда), з Туреччини на митну територію України ввезено товари монтажна піна, клеї, папір та блокноти для записів, ручки кулькові , у кількості 6 785 пакувальних місць, загальною вагою брутто 76 335, 70 кг, нетто - 58 436, 88 кг та загальною вартістю 53 910, 76 доларів США.

Переміщення даного вантажу через митний кордон України здійснювалось за попередніми митними деклараціями одержувача ТОВ ФОР-ИКС (65045, м. Одеса, вул. Велика Арнаутська, буд.76, оф.4) від 24.10.2018 № UA100010/2018/543420 та № UA100010/2018/543421. Відправником товарів виступала компанія SOMA KIMYA SANAYI VE TICARET ANONIM SIRKETI (Hadimkoy Mah. Arpaslan Sok. No.10 Arnavutkoy - Istanbul - Turkiye).

25.10.2018 р., з метою здійснення митного оформлення зазначених товарів торговельної марки SOMAFIX , виробництва SOMA KIMYA SANAYI VE TICARET ANONIM SIRKETI (Туреччина), декларантом ТОВ ФОР-ИКС ОСОБА_1 до Київської міської митниці ДФС (митний пост Західний ) були подані наступні документи:

- електронну митну декларацію (далі - ЕМД) типу ІМ 40 ДЕ № UA100010/2018/153822 та товаросупровідні документи: Коносамент (Bill of lading) від 18.10.2018 р. № 18/10/300/07703-0009687, інвойс від 15.10.2018 р. № YK98-1829 на товари монтажна піна, папір та блокноти для записів, ручки кулькові , які переміщувались у контейнері № GESU5976303, вагою брутто 25 389, 25 кг та вартістю 17 929, 15 доларів США, що згідно курсу НБУ на дату переміщення через митний кордон України (1 USD - 28,149402 грн.) складає 504 694, 85 грн.;

- ЕМД типу ІМ 40 ДЕ № UA100010/2018/153825 та товаросупровідні документи: Коносамент (Bill of lading) від 18.10.2018 р. № 18/10/300/07703-0009688, інвойс від 16.10.2018 р. № YK106-111-1830 на товари монтажна піна, монтажний клей , які переміщувались у контейнерах №№ GESU5012842, GESU5313912, вагою брутто 50 946, 45 кг та вартістю 35 981, 61 доларів США, що згідно курсу НБУ на дату переміщення через митний кордон України (1 USD - 28,149402 грн.) складає 1 012 860,80 грн.

Також до митниці були подані зовнішньоекономічний контракт від 17.09.2018 р. № SK-09-18FI, укладений між компанією-продавцем SOMA KIMYA SANAYI VE TICARET ANONIM SIRKETI (Туреччина) та покупцем - ТОВ ФОР-ИКС (Україна) в особі директора ОСОБА_1 ; копії митних декларацій країни відправлення від 18.10.2018 р. № 18343100EX081184, № 18343100EX081193.

З метою перевірки автентичності документів, на підставі яких здійснено митне оформлення товарів монтажна піна і клеї , що були ввезені на митну територію України на адресу ТОВ ФОР-ИКС за МД від 25.10.2018 р. № UA100010/2018/153822 та від 25.10.2018 р. № UA100010/2018/153825, Департаментом адміністрування митних платежів та митно-тарифного регулювання Державної фіскальної служби України був направлений запит до митної адміністрації Республіки Туреччини (від 02.04.2019 р. № 7134/5/99-99-19-06-02-16).

06.11.2019 р. листом Державної фіскальної служби України від 06.11.2019 р. № 30674/7/99-99-19-06-02-17, на адресу Київської міської митниці ДФС надійшла відповідь митної адміністрації Республіки Туреччини (вхід. № 4223/8-АІС).

Митна адміністрація Туреччини додатком до своєї відповіді від 03.09.2019 р. № 29980007-724.01.03/UA-46207893-47270609 надала копію експортної декларації від 18.10.2018 р. № 18343100EX233730, на підставі якої здійснювалось митне оформлення вказаних вище товарів, копії фактур від 18.10.2018 р. №№ SOM2018000000530, SOM2018000000531 та копію сертифікату про походження товарів Форми А від 18.10.2018 р. № 0670660.

Згідно з даними, які відображені у наданих митними органами Туреччини документах, встановлено що з території Республіки Туреччина в Україну на адресу LLC IT LOGISTICS (65045, Ukraine, Odessa, Bolshaya Arnautskaya Str. 76, Ofice 1) у контейнерах №№ GESU5012842, GESU5313912, GESU5976303 за експортною декларацією від 18.10.2018 р. № 18343100EX233730 було відправлено товари монтажна піна, клей, папір та блокноти для записів, ручки кулькові загальною вагою брутто 76 335, 70 кг, нетто - 72 702, 20 кг та у кількості 6 785 пакувальних місць. Товари експортовано із території Республіки Туреччини компанією SOMA KOZMETIK SAN. VE DIS TIC. LTD. STI. (Hadimkoy Mah. Arpaslan Sok. No.10 Arnavutkoy, Istanbul/Turkiye) на умовах поставки EXW ISTAMBUL. Зазначена декларація складена на підставі фактур від 18.10.2018 р. № SOM2018000000530 та № SOM2018000000531, відомості про які занесені до гр. 44.

Відповідно до гр. 22 валюта та фактурна вартість експортної митної декларації № 18343100EX233730 та рахунків від 18.10.2018 р. №№ SOM2018000000530, SOM2018000000531 фактурна вартість даних товарів становить - 156 493, 80 доларів США.

Тобто, в результаті співставленням відомостей, що містяться у документах, отриманих від митних органів Туреччини, та документах митного контролю та митного оформлення, наданих до Київської міської митниці ДФС, встановлено, що співпадають: відомості щодо номерів контейнерів, в яких товари переміщувались через митний кордон України (№№ GESU5012842, GESU5313912, GESU5976303), відомості щодо найменування та асортименту товарів, їх кількості (вага брутто - 76 335, 70 кг, кількість пакувальних місць - 6 785), але не співпадають відомості щодо одержувача товарів, їх вартості та ваги нетто.

Таким чином, в результаті вивчення і співставлення всіх вищевказаних документів встановлено, що товари монтажна піна, клей, папір та блокноти для записів, ручки кулькові , загальною вагою брутто - 76 335, 70 кг, нетто - 72 702, 20 кг та вартістю - 156 493, 80 доларів США, що згідно курсу НБУ, станом на дату переміщення товарів через митний кордон України (24.10.2018 р.) складає - 4 405 206, 89 грн., переміщено через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу як підстави для переміщення документів, які містять неправдиві відомості щодо одержувача товарів, ваги нетто та відомості, необхідні для визначення митної вартості товарів.

Правила декларування визначені ст.ст. 257-269 Митного кодексу України.

Статтею 257 Митного кодексу України визначено, що декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Відповідно до п. 5 ч. 2 ст. 265 МК України декларант може здійснювати декларування товарів самостійно або уповноважувати інших осіб на здійснення декларування від свого імені.

Відповідно до ч. 1 ст. 266 МК України декларант зобов`язаний здійснити декларування товарів відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом; надати органу доходів і зборів передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей.

Відповідно до ч. 8 ст. 264 МК України з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

За змістом ст. 458 Митного кодексу України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об`єктивних і суб`єктивних), що визначають вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.

Відповідно до пункту 6 постанови Пленуму Верховного Суду України Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил від 03.06.2005 року № 8, судам необхідно враховувати, що підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів. Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.

Відповідно до ч. 2 ст. 459 МКУ - суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.

Посадова особа підприємства - керівник та інші працівники підприємства (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за виконання вимог, встановлених законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України з питань митної справи.

Відповідно до статті 65 Господарського кодексу України:

пункт 3 - для керівництва господарською діяльністю підприємства власник (власники) або уповноважений ним орган призначає (обирає) керівника підприємства.

пункт 5 - керівник підприємства без доручення діє від імені підприємства, представляє його інтереси в органах державної влади і органах місцевого самоврядування, інших організаціях, у відносинах з юридичними особами та громадянами, формує адміністрацію підприємства і вирішує питання діяльності підприємства в межах та порядку, визначених установчими документами.

Згідно облікової картки суб`єкта ЗЕД № 141/2017/1190 та інформації про юридичну особу, розміщеної на офіційному сайті Міністерства юстиції України, керівником ТОВ ФОР-ИКС (код ЄДРПОУ 41685542) є гр. ОСОБА_1 .

Відповідно до інформації, наявної в базі даних ЄАІС Держмитслужби, в реєстрі порушників митних правил, гр. ОСОБА_1 (паспорт України № НОМЕР_2 , виданий Роздільнянським РВ УМВС України в Одеській обл. 21.04.1999) протягом року притягувався до відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачена ст. 483 Митного кодексу України.

Частиною 2 ст. 483 МК України визначено відповідальність за дії, передбачені частиною першою цієї статті, вчинені особою, яка протягом року притягалася до відповідальності за вчинення правопорушення, передбаченого цією статтею або статтею 482 цього Кодексу.

Вбачається, що при перевірці в ПІК Боротьба з контрабандою та порушеннями митних правил САІС Держмитслужби України встановлено, що Київською міською митницею ДФС стосовно ОСОБА_1 були складені протоколи про ПМП за ст. 483 МК України № 0529/10000/18, № 0530/10000/18, № 0531/10000/18 від 20.08.2018 р.

18.01.2019 р., за результатами розгляду вказаних справ Солом`янським районним судом м. Києва винесено постанови у справі №760/23481/18, №760/23482/18, згідно яких ОСОБА_1 притягнуто до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 МК України, що підтверджується відповідними постановами суду, які долучені до матеріалів справи.

Для визнання правопорушення повторним з метою застосування адміністративної відповідальності, визначальним є факт притягнення особи до адміністративної відповідальності за таке саме правопорушення, та відповідно винесення судом постанови про накладення адміністративного стягнення.

При цьому, перебіг календарного року розпочинається з моменту винесення постанови про накладення адміністративного стягнення (притягнення особи до адміністративної відповідальності) за таке саме правопорушення.

Встановлено, що протокол про порушення митних правил № 0028/10000/20 відносно громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , керівника ТОВ ФОР-ИКС (ЄДРПОУ 41685542), за ознаками порушення митних правил, передбачених ч. 2 ст. 483 Митного кодексу України, складено 10.01.2020 р., тобто в межах календарного року з моменту винесення постанов про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 МК України.

У ч. 1 ст. 489 МК України зазначено, що посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно зі ст.ст. 245, 251, 252, 280 КУпАП при розгляді адміністративної справи органом (посадовою особою) повинно бути вжито всіх необхідних заходів для повного, всебічного і об`єктивного дослідження доказів та з`ясовано: чи було вчинено правопорушення, чи винна дана особа у його вчиненні, а також інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Оцінюючи в сукупності надані докази, суддя знаходить їх належними та допустимими, у зв`язку з чим приходить до висновку, що факт вчинення порушення митних правил передбаченого ч. 2 ст. 483 МК України повністю підтверджений в ході розгляду справи.

Так, за результатами судового розгляду, судом встановлено в діях гр. України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , керівника ТОВ ФОР-ИКС (ЄДРПОУ 41685542), ознак порушення митних правил, передбачених ч. 2 статті 483 Митного кодексу України, а саме переміщення через митний кордон України товарів: монтажна піна, клей, папір та блокноти для записів, ручки кулькові , загальною вагою брутто - 76 335, 70 кг, нетто - 72 702, 20 кг та вартістю - 156 493, 80 доларів США, що згідно курсу НБУ, станом на дату переміщення товарів через митний кордон України (24.10.2018 р.) складає - 4 405 206, 89 грн., з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу як підстави для переміщення документів, які містять неправдиві відомості щодо одержувача товарів, ваги нетто та відомості, необхідні для визначення митної вартості товарів.

Винуватість гр. України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , керівника ТОВ ФОР-ИКС (ЄДРПОУ 41685542), у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 483 МК України, повністю підтверджується дослідженими у судовому засідання доказами, зокрема, даними протоколу про порушення митних правил № 0028/10000/20 від 10.01.2020 р., копіями митних декларацій, копіями інвойсів, копією контракту від 17.09.2018 р. № SK-09-18FI, укладеного між компанією-продавцем SOMA KIMYA SANAYI VE TICARET ANONIM SIRKETI (Туреччина) та покупцем - ТОВ ФОР-ИКС (Україна) в особі директора ОСОБА_1 ; даними облікової картки суб`єкта ЗЕД, інформацією з бази даних ЄАІС Держмитслужби, даними службової записки посадової особи митного органу, копіями постанов суду про притягнення ОСОБА_1 до відповідальності за вчинення правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, та іншими документами в їх сукупності.

Згідно п. 43 ч. 1 ст. 4 МК України, посадові особи підприємств - керівники та інші працівники підприємств (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за додержання вимог, встановлених цим Кодексом, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку.

Суд вважає, що за фактичних обставин справи наведених вище, саме гр. України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , керівник ТОВ ФОР-ИКС (ЄДРПОУ 41685542), є суб`єктом правопорушення, передбаченого ст. 483 МК України, у зв`язку з чим останній підлягає притягненню до адміністративної відповідальності, оскільки в діях останнього наявні ознаки порушення митних правил, передбачених ч. 2 статті 483 Митного кодексу України.

Відповідно до вимог ст. 245 КпАП України завданням судді при розгляді справ про адміністративне правопорушення є своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом.

Частиною 1 ст. 487 МК України передбачено, що провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Стаття 33 КУпАП визначає, що стягнення за адміністративне правопорушення накладається у межах, установлених цим Кодексом та іншими законами України. При накладенні стягнення враховуються характер вчиненого правопорушення, особа порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність.

Обтяжуючих та пом`якшуючих відповідальність особи обставин судом не встановлено.

Відповідно до ст. 23 КУпАП адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.

Згідно санкції ч. 1 ст. 483 МК України, вчинення правопорушення передбаченого диспозицією даної норми, тягне за собою накладення штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією цих товарів, а також товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для переміщення товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.

Згідно санкції ч. 2 ст. 483 МК України, вчинення правопорушення передбаченого диспозицією даної норми, тягне за собою накладення штрафу в розмірі 200 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією цих товарів, а також товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для переміщення товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.

Відповідно до матеріалів справи, безпосередні предмети порушення митних правил не вилучались та були випущені у вільний обіг, вартість предметів становить 4 405 206, 89 грн.

Відповідно до ч. 2 ст. 541 МК України, передбачено що у разі неможливості конфіскації товарів, транспортних засобів, зазначених у пункті 3 статті 461 цього Кодексу, з осіб, які вчинили порушення митних правил, державним виконавцем за рішенням суду в установленому законом порядку може стягуватися вартість цих товарів, транспортних засобів.

З огляду на викладене, гр. України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , керівника ТОВ ФОР-ИКС (ЄДРПОУ 41685542), слід визнати винним у порушенні митних правил за ч. 2 ст. 483 Митного Кодексу України та піддати адміністративному стягненню у виді штрафу в розмірі - 8 810 413,78 грн. з конфіскацією безпосередніх предметів порушення митних правил, а у разі неможливості конфіскації товарів з гр. України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , керівника ТОВ ФОР-ИКС (ЄДРПОУ 41685542), слід стягнути на користь держави вартість безпосередніх предметів порушення митних правил у розмірі 4 405 206, 89 грн.

Крім того, відповідно до ст. 40-1 КУпАП та Закону України Про судовий збір з гр. України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , керівника ТОВ ФОР-ИКС (ЄДРПОУ 41685542), підлягає стягненню судовий збір у розмірі 420,40 грн.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 1, 8, 245, 251-252, 280 Кодексу України про адміністративні правопорушення, ст.ст. 3, 458, 465, 467, 474, 483,487-488, 491, 495, 522, 527, 531, 541 Митного кодексу України, суддя, -

П О С Т А Н О В И В:

Громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , керівника ТОВ ФОР-ИКС (ЄДРПОУ 41685542, 65045, м. Одеса, вул. Велика Арнаутська, буд.76, оф.4), зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 , визнати винним у вчиненні правопорушення, передбаченого частиною 2 статті 483 Митного Кодексу України та піддати адміністративному стягненню у вигляді штрафу в розмірі 200 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил у розмірі - 8 810 413,78 грн. з конфіскацією безпосередніх предметів порушення митних правил, а у разі неможливості конфіскації товарів стягнути вартість безпосередніх предметів порушення митних правил у розмірі 4 405 206, 89 грн.

Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , керівника ТОВ ФОР-ИКС (ЄДРПОУ 41685542, 65045, м. Одеса, вул. Велика Арнаутська, буд.76, оф.4), зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 , на користь держави судовий збір у розмірі 420,40 грн.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Апеляційна скарга подається до Київського апеляційного суду через Солом`янський районний суд м. Києва протягом десяти днів з дня її проголошення.

Постанова пред`являється до виконання протягом трьох місяців.

Суддя С.І. Кушнір

Дата ухвалення рішення14.08.2020
Оприлюднено28.09.2020
Номер документу91798828
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —760/3856/20

Постанова від 19.02.2021

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Кушнір С. І.

Постанова від 14.08.2020

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Кушнір С. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні