Ухвала
від 18.09.2020 по справі 760/20124/20
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 760/20124/20

1-кс-6612/20

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 вересня 2020 року м. Київ

Слідчий суддя Солом`янського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , розглянувши у закритому судовому засіданні клопотання заступника начальника 3-го ВР КП СУ ГУ ДФС у Київській області ОСОБА_2 про проведення обшуку,

в с т а н о в и в:

16 вересня 2020 року до Солом`янського районного суду м. Києва надійшло клопотання заступника начальника 3-го ВР КП СУ ГУ ДФС у Київській області ОСОБА_2 про проведення обшуку.

Клопотання обґрунтовується тим, що слідчим управлінням головного управління ДФС у Київській області здійснюється досудове розслідування кримінального провадження № 32020110000000055 від 04 травня 2020 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 212 КК України.

Встановлено, що службові особи ТОВ «Чорнобиль-Тур» (код ЄДРПОУ 40295809), в період часу з 01.01.2019 року по 31.12.2019 року при здійсненні фінансово-господарських операцій з надання туристичних послуг в Чорнобильську зону відчуження, розташованої в Київській та частково Житомирській областях, шляхом не відображення у податковій звітності частини грошових коштів, а саме готівкових коштів отриманих від туристів, умисно ухилились від сплати податків в особливо великих розмірах.

Так, встановлено, що ТОВ «Чорнобиль-Тур» здійснює оформлення замовлень з надання туристичних послуг в Чорнобильську зону відчуження за допомогою офіційного сайту, відповідно до якого загальна вартість екскурсії на один день для іноземних туристів становить - 99 доларів США, а для громадян України - 49 доларів США. Звернення, щодо оформлення дозволу для відвідування зони відчуження, приймається через систему Електронний квиток на сайті Державного підприємства "Центр організаційно-технічного і інформаційного забезпечення управління зоною відчуження". Державне підприємство "Центр організаційно-технічного і інформаційного забезпечення управління зоною відчуження".

Відповідно до інформації отриманої від Державного підприємства "Центр організаційно-технічного і інформаційного забезпечення управління зоною відчуження" встановлено реальну кількість відвідувачів зони відчуження за 2019 рік, а саме: громадян України - 8651 чоловік та іноземних громадян - 20820 чоловік.

Крім цього, встановлено, що лише 25% - 50% від вартості туристичних послуг до зони відчуження сплачувалась через корзину сайту, а решта від 50% до 75% коштів сплачувалась туристами готівкою при посадці в екскурсійний автобус без надання розрахункових чеків та подальшого відображення в податковій звітності.

Разом з цим встановлено, що за 2019 рік задекларовано, як оплату вказаних туристичних послуг у сумі 26 325 957, 36 грн., а фактично реалізовано послуг на суму 68 053 108,01 грн., тобто різниця між фактично реалізованим обсягом туристичних послуг та відображеним у податковій звітності склала - 41 727 150,65 грн.

Таким чином, встановлено, що службовими особами ТОВ «Чорнобиль-Тур» при наданні зазначених туристичних послуг не відображено суму податку на додану вартість, що підлягає сплаті до Державного бюджету за 2019 рік у розмірі 6 954 525,11 грн., тобто службові особи ТОВ «Чорнобиль-Тур» умисно ухилились від сплати податків в особливо великих розмірах.

Зокрема встановлено, що директор та засновник ТОВ «Чорнобиль-Тур» - ОСОБА_3 , маючи на меті ухилення від сплати податків в особливо великих розмірах при здійсненні діяльності з надання туристичних послуг в зону відчуження, шляхом отримання та подальшого не відображення у податковій звітності частини грошових коштів отриманих від туристів та усвідомлюючи, що самостійно реалізувати свій злочинний умисел він не зможе, використовуючи своє службове становище та особисті дружні відносини, шляхом умовлянь та обіцянок одержання матеріальної вигоди, вирішив залучити до вказаної протиправної діяльності наступних осіб ОСОБА_4 (головний менеджер ТОВ «Чорнобиль-Тур», ОСОБА_5 (бухгалтер ТОВ «Чорнобиль-Тур»), ОСОБА_6 (Гід-координатор ТОВ «Чорнобиль-Тур»), ОСОБА_7 (партнер по бізнесу), ОСОБА_8 (директора ТОВ «Корплекс») та особу на ім`я ОСОБА_9 .

Для досягнення вказаної протиправної мети та обготівкування грошових коштів отриманих від туристів через корзину сайту chernobyl-tour.com, ОСОБА_3 , сам відкрив карткові рахунки, як фізична особа підприємець та на його прохання аналогічні рахунки відкрито підлеглими працівниками, та підконтрольними йому фізичними особами підприємцями. В подальшому грошові кошти, які перераховувались туристами в якості передплати за надання туристичних послуг зараховувалися на карткові рахунки ОСОБА_3 та інших зазначених осіб.

Крім цього, у період з 01.01.2019 по 31.12.2019 під час планових поїздок до зони відчуження грошові кошти за виключенням 25%-50% передплати за тур отримувались безпосередньо при посадці в екскурсійний автобус туристичними гідами готівкою та передавалася особі на ім`я ОСОБА_9 , який в свою чергу передавав зазначені кошти ОСОБА_3 , в офісу ТОВ «Чорнобиль-Тур» за адресою: м. Київ, вул. Андріївський Узвіз, буд. 11.

Крім цього, встановлено, що для сприяння директору ТОВ «Чорнобиль-Тур» в ухиленні від сплати податків та конвертації грошових коштів з безготівкової в готівкову форму, через платіжну систему Інтернету здійснюється за допомогою директора ТОВ «Корплекс» - ОСОБА_8 .

Підставою внесення відомостей до Єдиного реєстру досудових розслідувань стало повідомлення про вчинення злочину оперативного управління ГУ ДФС у Київській області.

Так проведеним досудовим розслідуванням встановлено, що бухгалтер ТОВ «Чорнобиль-Тур» - ОСОБА_5 фактично проживає за адресою: АДРЕСА_1 .

Відомості про право власності на вказану квартиру в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та Реєстрі прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна, відсутні.

Відповідно до відомостей наданих Комунальним підприємством «Житомирське обласне міжміське бюро технічної інвентаризації» Житомирської області, квартира АДРЕСА_2 на праві власності належить ОСОБА_10 на підставі договору купівлі-продажу від 23.11.1995.

Так, за адрес ою фактичного проживання ОСОБА_5 , зберігаються документи фінансово-господарської діяльності ТОВ «Чорнобиль-Тур», документи, які свідчать про надання послуг з відвідування туристами Чорнобильську зону відчуження, банківські виписки, чорнові записи (зошити, журнали інше), які свідчать про здійснення фінансово-господарської діяльності, електронні та магнітні носії інформації, комп`ютерна техніка, на магнітних носіях яких міститься доказова інформація, яка має значення речових доказів, необліковані грошові кошти отриманні в якості оплати за надання туристичних послуг, здобуті в результаті незаконної діяльності, та інших предметів і документів, які мають значення для встановлення істини по кримінальному провадженні та свідчать про злочинну діяльність службових осіб ТОВ «Чорнобиль-Тур», або фінансово-господарські документи, печатки підприємств у яких відсутні законні підстави для знаходження в зазначеному приміщенні.

У зазначених документах, наявна інформація, яка не містить охоронюваної законом таємниці, є предметом доказування та має значення для встановлення обставин у кримінальному провадженні.

У судовому засіданні ОСОБА_2 підтримав подане клопотання та просив його задовольнити з зазначених у ньому підстав.

Заслухавши думку учасників судового розгляду, дослідивши матеріали, на які посилається слідчий, обґрунтовуючи доводи клопотання, вбачається наступне.

Відповідно до ч. 1 ст. 234 КПК України обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.

Згідно з ч. 5 ст. 234 КПК України слідчий суддя відмовляє у задоволенні клопотання про обшук, якщо прокурор, слідчий не доведе наявність достатніх підстав вважати, що:

1) було вчинено кримінальне правопорушення;

2) відшукувані речі і документи мають значення для досудового розслідування;

3) відомості, які містяться у відшукуваних речах і документах, можуть бути доказами під час судового розгляду;

4) відшукувані речі, документи або особи знаходяться у зазначеному в клопотанні житлі чи іншому володінні особи;

5) за встановлених обставин обшук є найбільш доцільним та ефективним способом відшукання та вилучення речей і документів, які мають значення для досудового розслідування, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб, а також заходом, пропорційним втручанню в особисте і сімейне життя особи.

Відповідно до п. 5 ч. 2 ст. 235 КПК України ухвала слідчого судді про дозвіл на обшук житла чи іншого володіння особи повинна відповідати загальним вимогам до судових рішень, передбачених цим Кодексом, а також містити відомості про особу, якій належить житло чи інше володіння, та особу, у фактичному володінні якої воно знаходиться.

Слідчий проситьнадати дозвілна проведенняобшуку замісцем проживання ОСОБА_5 ,а саме: АДРЕСА_1 .

Згідно з довідкою КП «Житомирське обласне міжміське бюро технічної інвентаризації» Житомирської обласної ради від 17 серпня 2020 року № 357 власником квартири АДРЕСА_2 є ОСОБА_10 на підставі договору купівлі-продажу від 23 листопада 1995 року.

У клопотанні наведені достатні підстави вважати, що в цій квартирі можуть знаходитись предмети, документи та речі, які можуть свідчити про обставини вчинення кримінального правопорушення, що розслідується, тому клопотання заступника начальника про проведення обшуку ґрунтується на законі.

ОСОБА_2 наводить перелік речей та документів, які вважає за необхідне відшукати та вилучити при проведенні обшуку.

Разом з тим, не підлягає задоволенню клопотання про проведення обшуку в частині вилучення необлікованих грошових коштів, отриманних в якості оплати за надання туристичних послуг, здобутих в результаті незаконної діяльності, оскільки зазначена вимога не є конкретною, а саме, грошові кошти не містять належних ідентифікаційних ознак, які б вказували на те, що вони були предметом неправомірної вигоди.

Крім того, не підлягає задоволенню клопотання про вилучення інших предметів і документів, які мають значення для встановлення істини по кримінальному провадженні та свідчать про злочинну діяльність службових осіб ТОВ «Чорнобиль-Тур», або фінансово-господарські документи, печатки підприємств у яких відсутні законні підстави для знаходження в зазначеному приміщенні.

Зазначені вимоги не є конкретними та такими, що дозволяють визначити коло майна, речей і документів, які містять необхідну слідству інформацію.

З огляду на наведене, клопотання підлягає задоволенню частково.

Відповідно до ч. 6 ст. 236 КК України слідчий, прокурор під час проведення обшуку має право відкривати закриті приміщення, сховища, речі, якщо особа, присутня при обшуку, відмовляється їх відкрити або обшук здійснюється за відсутності осіб, зазначених у частині третій цієї статті.

При проведенні обшуку, за наявності такої потреби, слідчий може залучати як спеціалістів працівників відповідних підрозділів Державної служби України з надзвичайних ситуацій для надання технічної допомоги з відкриття замкнених приміщень.

Керуючись статтями 234, 235, 236, 369-372 КПК України, стаття 49 Закону України «Про судоустрій і статус суддів», слідчий суддя,

у х в а л и в:

Клопотання заступника начальника 3-го ВР КП СУ ГУ ДФС у Київській області ОСОБА_2 про проведення обшуку задовольнити частково.

Надати слідчим слідчого управління ГУ ДФС у Київській області ОСОБА_2 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 дозвіл на проведення обшуку за місцем проживання ОСОБА_5 , а саме: АДРЕСА_1 , з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, а саме: документи фінансово-господарської діяльності ТОВ «Чорнобиль-Тур», документи, які свідчать про надання послуг з відвідування туристами Чорнобильську зону відчуження, банківські виписки, чорнові записи (зошити, журнали інше), які свідчать про здійснення фінансово-господарської діяльності, електронні та магнітні носії інформації, комп`ютерна техніка, на магнітних носіях яких міститься доказова інформація, яка має значення речових доказів, з можливістю здійснити копіювання інформації, що міститься в інформаційних (автоматизованих) системах, телекомунікаційних системах, інформаційно-телекомунікаційних системах, їх невід`ємних частинах. Копіювання такої інформації здійснюється із залученням спеціаліста.

У задоволенні інших вимог клопотання відмовити.

При проведенні обшуку, за наявності такої потреби, слідчий може залучати як спеціалістів працівників відповідних підрозділів Державної служби України з надзвичайних ситуацій для надання технічної допомоги з відкриття замкнених приміщень.

Ухвала діє протягом одного місяця з дня її постановлення.

Ухвала слідчого судді про дозвіл на обшук житла чи іншого володіння особи з підстав, зазначених у клопотанні прокурора, слідчого, надає право проникнути до житла чи іншого володіння особи лише один раз.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Суддя:

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення18.09.2020
Оприлюднено10.02.2023
Номер документу91798856
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про проведення обшуку житла чи іншого володіння особи

Судовий реєстр по справі —760/20124/20

Ухвала від 18.09.2020

Кримінальне

Солом'янський районний суд міста Києва

Українець В. В.

Ухвала від 18.09.2020

Кримінальне

Солом'янський районний суд міста Києва

Українець В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні