КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
27 вересня 2020 року 320/8742/20
Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Леонтовича А.М.
при секретарі судового засідання Савенкова Є.О.
за участю:
позивача - ОСОБА_1
представника позивача - Івасюк І.Ю.
представника відповідача - не з`явився
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за правилами спрощеного позовного провадження
за позовом ОСОБА_1 , Київської обласної організації Комуністичної партії України
до Бородянської селищної ради територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області
про визнання протиправною та скасування постанови, зобов`язання вчинити певні дії,
в с т а н о в и в:
І. Зміст позовних вимог
До Київського окружного адміністративного суду звернулися ОСОБА_1 , Київська обласна організація Комуністичної партії України з позовом до Бородянської селищної ради територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, в якому просить суд:
- визнати протиправною та скасувати повністю постанову Бородянської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області № 7 від 23 вересня 2020 року, якою відмовлено ОСОБА_1 в реєстрації кандидата на посаду Бородянського селищного голови Бучанського району Київської області на чергових місцевих виборах 25 жовтня 2020 року;
- зобов`язати Бородянську селищну територіальну виборчу комісію Бучанського району Київської області повторно розглянути документи, подані ОСОБА_1 для реєстрації його кандидатом на посаду Бородянського селищного голови Бучанського району Київської області на чергових місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.
ІІ. Позиція позивача та заперечення відповідача
В обґрунтування позовних вимог позивачами зазначено, що оскаржуване рішення Бородянської селищної територіальної виборчої комісії є протиправним, оскільки прийнято не з підстав визначених законодавством України.
У судовому засіданні позивач та представник позивачів підтримали позовні вимоги та просили суд задовольнити позов у повному обсязі.
Відповідач надав заперечення на позовну заяву, у яких просив відмовити у задоволенні позову. Вказав, що підставою для відмови у реєстрації позивача як кандидата на посаду селищного голови став Закон України Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки (ч.5 ст.3 Політичні партії, обласні, міські, районні організації або інші структурні утворення, передбачені статутом політичної партії, щодо яких центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державної реєстрації юридичних осіб, реєстрації (легалізації) об`єднань громадян, громадських спілок, інших громадських формувань, прийнято у визначеному Кабінетом Міністрів України порядку рішення про невідповідність їх діяльності, найменування та/або символіки вимогам цього Закону не можуть бути суб`єктом виборчого процесу ).
ІІІ. Процесуальні дії суду у справі
Ухвалою суду від 26.09.2020 відкрито спрощене позовне провадження у справі, призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження, та призначено справу до розгляду у судовому засіданні на 27.09.2020 о 14:00 год.
У судове засідання, призначене на 14:00 год. 27.09.2020, прибув представник позивачів; представник відповідача у призначений день і час до суду не з`явився, про дату час та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином та своєчасно.
В адміністративній справі оголошено повний текст рішення, яким адміністративний позов задоволено.
IV. Обставини, встановлені судом, та зміст спірних правовідносин
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.
Комуністична партія України (ідентифікаційний код 00049147) в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі також - ЄДР) 05.10.1993, номер запису 10711200000003187, вид діяльності 94.92 Діяльність політичних організацій (основний).
Київська обласна організація комуністичної партії України (ідентифікаційний код 22883945) зареєстрована в ЄДР 24.11.1993, номер запису 10741200000014080, вид діяльності 91.32.0 Діяльність політичних організацій.
23.09.2020 Київською обласною організацією комуністичної партії України прийнято рішення про висування кандидата на посаду Бородянського селищного голови Бучанського району Київської області громадянина України, члена Комуністичної партії України ОСОБА_1 ІНФОРМАЦІЯ_1 .
23.09.2020 ОСОБА_1 звернувся із заявою та пакетом документів про реєстрацію кандидата на посаду селищного голови до Бородянської селищної ТВК Бучанського району Київської області. Вказана заява та документи були прийняті для реєстрації членом Бородянської ТВК, що підтверджується довідкою від 23.09.2020.
23.09.2020 Бородянською селищною ТВК з підготовки та проведення чергових місцевих виборів 25.10.2020 прийнято постанову №7, якою відмовлено в реєстрації кандидата на посаду Бородянського селищного голови Бучанського району Київської області ОСОБА_1 від Київської обласної організації Комуністичної партії України, у зв`язку із відсутністю реєстрації політичної партії в єдиних відомостях організацій політичних партій в межах Київської області.
Не погоджуючись з таким рішенням, позивачі звернулися до суду із даним позовом.
V. Норми права, які застосував суд
Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною 1 ст.38 Конституції України встановлено, що громадяни мають право брати участь в управлінні державними справами, у всеукраїнському та місцевих референдумах, вільно обирати і бути обраними до органів державної влади та органів місцевого самоврядування.
Відповідно до ч.3 ст.77 Конституції України порядок проведення виборів народних депутатів України встановлюється законом.
Пунктом 20 ч.1 ст.92 Конституції України передбачено, що виключно законами України визначаються організація і порядок проведення виборів і референдумів.
Особливості судового провадження у справах щодо оскарження рішень, дій або бездіяльності виборчих комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій визначені ст.273 КАС України.
Відповідно до ч.1 ст.273 КАС України, право оскаржувати рішення, дії чи бездіяльність виборчих комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій мають суб`єкти відповідного виборчого процесу (крім виборчої комісії), а також ініціативна група референдуму, інші суб`єкти ініціювання референдуму.
Частиною четвертою статті 273 КАС України передбачено, що рішення, дії чи бездіяльність територіальних (окружних) виборчих комісій щодо підготовки та проведення місцевих виборів, виборів Президента України, народних депутатів України; обласних комісій з референдуму і комісії Автономної Республіки Крим з всеукраїнського референдуму, а також членів зазначених комісій оскаржуються до окружного адміністративного суду за місцезнаходженням відповідної комісії.
Згідно преамбули ВК України, цей Кодекс відповідно до Конституції України визначає гарантії права громадян на участь у виборах, регулює підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів.
Підготовка та проведення виборів регулюються Конституцією України, цим Кодексом, Законами України Про Центральну виборчу комісію , Про Державний реєстр виборців , іншими законами України, а також прийнятими відповідно до них іншими актами законодавства та актами Центральної виборчої комісії (ст.2 Виборчого кодексу України).
Виборчий процес, у контексті положень ч.1 ст.20 Виборчого кодексу України (далі також ВК України), - це здійснення протягом встановленого цим Кодексом періоду часу суб`єктами, визначеними статтею 22 цього Кодексу, виборчих процедур, пов`язаних із підготовкою і проведенням відповідних виборів, встановленням та офіційним оголошенням (офіційним оприлюдненням) їх результатів.
Згідно ч.1 ст.22 ВК України, суб`єктом виборчого процесу відповідних виборів є,
1) виборець, який має право голосу на відповідних виборах;
2) виборча комісія, уповноважена здійснювати підготовку і проведення відповідних виборів;
3) партія (організація партії), яка висунула кандидатів на відповідних виборах;
4)кандидат, зареєстрований для участі у відповідних виборах у порядку, встановленому цим Кодексом;
5) офіційний спостерігач від кандидата чи партії (організації партії) - суб`єкта відповідного виборчого процесу або від громадської організації, зареєстрований у порядку, встановленому цим Кодексом.
Частиною третьою статті 22 ВК України передбачено, що партія (організація партії), якій відмовлено у реєстрації усіх висунутих нею кандидатів або у якої скасовано реєстрацію усіх висунутих нею кандидатів на відповідних виборах з підстав і в порядку, встановлених цим Кодексом, втрачає статус суб`єкта виборчого процесу відповідних виборів з дня, наступного за днем закінчення строку оскарження рішення про відмову в реєстрації (скасування реєстрації) усього списку або останнього кандидата зі списку або, у разі оскарження, з дня, наступного за днем набрання законної сили відповідним рішенням суду.
Частиною першою статті 64 ВК України передбачено, що суб`єкт виборчого процесу може оскаржити рішення, дії чи бездіяльність, що стосуються виборчого процесу, до суду в порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України.
Статтею 195 цього Кодексу визначено строки призначення місцевих виборів та оголошення виборчого процесу, частиною першою якої передбачено, що чергові місцеві вибори призначаються не пізніше ніж за дев`яносто днів до дня виборів, позачергові місцеві вибори - не пізніше ніж за шістдесят днів до дня виборів.
Виборчий процес розпочинається за п`ятдесят днів до дня чергових, позачергових місцевих виборів.
Згідно ч.5 ст.195 ВК України, перші місцеві вибори призначаються не пізніше ніж за сімдесят днів до дня виборів, а виборчий процес розпочинається за п`ятдесят днів до дня перших місцевих виборів.
Згідно ст.196 ВК України, виборчий процес місцевих виборів включає такі етапи :
1) утворення виборчих округів;
2) утворення дільничних виборчих комісій;
3) складання списків виборців, їх перевірка та уточнення;
4) висування та реєстрація кандидатів;
5) проведення передвиборної агітації;
6) голосування у день виборів;
7) підрахунок голосів виборців, установлення підсумків голосування і результатів місцевих виборів.
Частиною першою статті 216 ВК України визначено, що висування кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови розпочинається за сорок днів до дня голосування і закінчується за тридцять днів до дня голосування.
Згідно статті 229 ВК України кандидат на посаду сільського, селищного, міського голови реєструється відповідною сільською, селищною, міською виборчою комісією, за умови подання їй документів, передбачених статтею 224 цього Кодексу. Подання документів до відповідної сільської, селищної, міської виборчої комісії для реєстрації кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови закінчується за тридцять днів до дня голосування. Подання документів до сільської, селищної, міської виборчої комісії для реєстрації кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, висунутого організацією партії, здійснюється представником організації партії, уповноваженим на це довіреністю від такої організації партії, а кандидатів, висунутих шляхом самовисування, - ними особисто, крім випадків подачі таких документів за допомогою електронних сервісів у порядку, встановленому Центральною виборчою комісією.
У разі якщо особа, висунута організацією партії за її письмовою заявою про згоду балотуватися кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, одночасно висунута кандидатом від іншої організації партії та/або шляхом самовисування, уповноважений член територіальної виборчої комісії не пізніше наступного дня звертається до зазначеної особи з вимогою подати до комісії заяву про підтвердження згоди балотуватися кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови від однієї організації партії або шляхом самовисування. Така заява може бути засвідчена в порядку, встановленому Законом України "Про нотаріат", або подана до комісії особисто. У разі подання особою заяви про підтвердження згоди балотуватися кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови шляхом самовисування територіальна виборча комісія відмовляє в її реєстрації кандидатом від організацій партій. Сільська, селищна, міська виборча комісія не пізніш як на п`ятий день з дня прийняття заяви про реєстрацію кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови або заяви про самовисування та доданих до неї необхідних документів приймає рішення про реєстрацію відповідного кандидата або про відмову в його реєстрації. Відомості про реєстрацію кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови із зазначенням суб`єкта висування, прізвища, власного імені (усіх власних імен), по батькові (за наявності), всіх попередніх прізвищ, власних імен, по батькові та дати їх зміни (якщо особа протягом останніх п`яти років до дня висування кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови змінювала прізвище та/або власне ім`я (одне з власних імен чи всі власні імена), та/або по батькові), числа, місяця, року народження, відомостей про громадянство, освіту, партійність, посаду, місце роботи (заняття), місце проживання кожного кандидата не пізніш як за двадцять два дні до дня голосування оприлюднюються територіальною виборчою комісією у визначений нею спосіб.
У разі реєстрації кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови відповідна сільська, селищна, міська виборча комісія у триденний строк з дня прийняття рішення про реєстрацію видає представнику організації партії або кандидату на посаду сільського, селищного, міського голови відповідне посвідчення кандидата за формою, встановленою Центральною виборчою комісією. Рішення про реєстрацію кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови в триденний строк з дня його прийняття розміщується відповідною сільською, селищною, міською виборчою комісією на її офіційному веб-сайті (за наявності), веб-сайті відповідної місцевої ради або в інший визначений нею спосіб та/або на стенді офіційних матеріалів комісії. Відомості щодо зареєстрованих кандидатів на посаду міського голови із зазначенням суб`єкта висування, прізвища, власного імені (усіх власних імен), по батькові (за наявності), всіх попередніх прізвищ, власних імен, по батькові та дати їх зміни (якщо особа протягом останніх п`яти років до дня висування кандидатом на посаду голови змінювала прізвище та/або власне ім`я (одне з власних імен чи всі власні імена), та/або по батькові), числа, місяця, року народження, відомостей про громадянство, освіту, партійність, посаду, місце роботи (заняття), місце проживання кожного кандидата передаються для оприлюднення на офіційному веб-сайті Центральної виборчої комісії у встановленому нею порядку.
Відповідно до частини 2 статті 230 ВК України територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації окремого кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови у разі: 1) відсутності хоча б одного з документів стосовно кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, зазначених у пунктах 5-12 частини першої статті 222, пунктах 3-7 частини першої статті 223, частині першій статті 224 цього Кодексу, невідповідності таких документів вимогам цього Кодексу (в тому числі щодо розміру грошової застави кандидата на посаду міського голови)"; 1-1) порушення порядку висування окремого кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, встановленого статтями 216-221 цього Кодексу, в тому числі щодо заборони одночасного висування; 2) отримання від уповноваженого органу інформації, що підтверджує факт припинення громадянства України особою, висунутою кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови; 3) отримання від уповноваженого органу інформації, що підтверджує факт виїзду особи, висунутої кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, за межі України для постійного проживання; 4) отримання від суду належним чином засвідченої копії судового рішення, яким особу, висунуту кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, визнано недієздатною; 5) наявності в особи, висунутої кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, судимості за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, кримінального правопорушення проти виборчих прав громадян чи корупційного кримінального правопорушення, якщо ця судимість не погашена або не знята в установленому законом порядку; 6) виявлення інших обставин, які позбавляють особу, висунуту кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, права бути обраною депутатом.
Згідно пунктів 9.1 - 9.6 Порядку організації роботи та ведення діловодства виборчих комісій з виборів Президента України, народних депутатів України, місцевих виборів, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 10.08.2020 №173, за результатами розгляду та обговорення питання на засіданні виборча комісія ухвалює рішення. Рішення виборчої комісії приймається відкритим голосуванням більшістю голосів від складу комісії, крім випадків, передбачених Кодексом. На засіданні окружної, територіальної або дільничної виборчої комісії у день голосування, зокрема, під час підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці, встановлення підсумків голосування в межах виборчого округу, у разі присутності менше ніж двох третин членів комісії від складу комісії рішення комісії приймається не менше ніж двома третинами голосів від числа членів комісії, присутніх на засіданні комісії. Рішення виборчої комісії набирає чинності з моменту його прийняття. Рішення виборчої комісії, прийняте в межах її повноважень, є обов`язковим для виконання. Протоколи виборчих комісій про підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях, про встановлення підсумків голосування та про результати відповідних виборів складаються без прийняття рішень відповідними виборчими комісіями. Рішення виборчої комісії з розглянутого питання порядку денного письмово оформляється у формі постанови (додаток 1) згідно з вимогами пункту 9.7 та розділу 10 цього Порядку.
Згідно частин першої та четвертої статті 11 Закону України Про політичні партії в Україні реєстрація політичних партій, їхніх обласних, міських і районних організацій, первинних осередків або інших структурних утворень, передбачених статутом партії, здійснюється в порядку, визначеному Законом України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань , після перевірки поданих матеріалів. Реєстрація обласних, міських, районних організацій або інших структурних утворень політичної партії, передбачених статутом політичної партії, здійснюється з набуттям статусу юридичної особи, якщо наявність такого статусу передбачена статутом партії, або без статусу юридичної особи.
VI. Оцінка суду
Наведене правове регулювання дає підстави для висновку, що партія (організація партії), яка висунула кандидатів на відповідних виборах та кандидат, зареєстрований для участі у відповідних виборах у порядку, встановленому КАС України як суб`єкт виборчого процесу, має право звернутись до суду з позовною заявою про оскарження рішення, дій чи бездіяльності виборчої комісії.
Як вбачається з матеріалів справи, Київською обласною організацією комуністичної партії України прийнято рішення про висування кандидата на посаду Бородянського селищного голови Бучанського району Київської області громадянина України, члена Комуністичної партії України ОСОБА_1 ІНФОРМАЦІЯ_1 .
23.09.2020 ОСОБА_1 звернувся із заявою та пакетом документів про реєстрацію кандидата на посаду селищного голови до Бородянської селищної ТВК Бучанського району Київської області. Вказана заява та документи були прийняті для реєстрації членом Бородянської ТВК, що підтверджується довідкою від 23.09.2020.
23.09.2020 Бородянською селищною ТВК з підготовки та проведення чергових місцевих виборів 25.10.2020 прийнято постанову №7, якою відмовлено в реєстрації кандидата на посаду Бородянського селищного голови Бучанського району Київської області ОСОБА_1 від Київської обласної організації Комуністичної партії України, у зв`язку із відсутністю реєстрації політичної партії в єдиних відомостях організацій політичних партій в межах Київської області.
Щодо правомірності винесеного такого рішення судом встановлено наступне.
Згідно пунктів 9.1 - 9.6 Порядку організації роботи та ведення діловодства виборчих комісій з виборів Президента України, народних депутатів України, місцевих виборів, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 10.08.2020 №173, за результатами розгляду та обговорення питання на засіданні виборча комісія ухвалює рішення. Рішення виборчої комісії приймається відкритим голосуванням більшістю голосів від складу комісії, крім випадків, передбачених Кодексом. На засіданні окружної, територіальної або дільничної виборчої комісії у день голосування, зокрема, під час підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці, встановлення підсумків голосування в межах виборчого округу, у разі присутності менше ніж двох третин членів комісії від складу комісії рішення комісії приймається не менше ніж двома третинами голосів від числа членів комісії, присутніх на засіданні комісії. Рішення виборчої комісії набирає чинності з моменту його прийняття. Рішення виборчої комісії, прийняте в межах її повноважень, є обов`язковим для виконання. Протоколи виборчих комісій про підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях, про встановлення підсумків голосування та про результати відповідних виборів складаються без прийняття рішень відповідними виборчими комісіями. Рішення виборчої комісії з розглянутого питання порядку денного письмово оформляється у формі постанови (додаток 1) згідно з вимогами пункту 9.7 та розділу 10 цього Порядку.
Отже, територіальна виборча комісія приймає рішення про реєстрацію або про відмову в реєстрації кандидата у депутати в одномандатному виборчому окрузі на своєму засіданні більшістю голосів від складу комісії.
В свою чергу, відповідно до частини 2 статті 230 ВК України територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації окремого кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови у разі: 1) відсутності хоча б одного з документів стосовно кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, зазначених у пунктах 5-12 частини першої статті 222, пунктах 3-7 частини першої статті 223, частині першій статті 224 цього Кодексу, невідповідності таких документів вимогам цього Кодексу (в тому числі щодо розміру грошової застави кандидата на посаду міського голови)"; 1-1) порушення порядку висування окремого кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, встановленого статтями 216-221 цього Кодексу, в тому числі щодо заборони одночасного висування; 2) отримання від уповноваженого органу інформації, що підтверджує факт припинення громадянства України особою, висунутою кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови; 3) отримання від уповноваженого органу інформації, що підтверджує факт виїзду особи, висунутої кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, за межі України для постійного проживання; 4) отримання від суду належним чином засвідченої копії судового рішення, яким особу, висунуту кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, визнано недієздатною; 5) наявності в особи, висунутої кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, судимості за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, кримінального правопорушення проти виборчих прав громадян чи корупційного кримінального правопорушення, якщо ця судимість не погашена або не знята в установленому законом порядку; 6) виявлення інших обставин, які позбавляють особу, висунуту кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, права бути обраною депутатом.
Системний аналіз зазначеної норми дає підстави для висновку про те, що Виборчий кодекс України містить вичерпний перелік підстав щодо відмови у реєстрації, зокрема, кандидата на посаду селищного голови. Водночас, частина 4 статті 230 ВК України встановлює, що рішення про відмову в реєстрації кандидата (кандидатів) у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови повинно містити вичерпні підстави відмови. Копія цього рішення не пізніше наступного дня після його прийняття видається (направляється) представнику організації партії (у разі висування такої особи організацією партії) та кандидату в депутати, кандидату на посаду сільського, селищного, міського голови (у разі самовисування).
Судом встановлено, що підставою відмови в реєстрації кандидата на посаду Бородянського селищного голови Бучанського району Київської області ОСОБА_1 від Київської обласної організації Комуністичної партії України стала відсутність реєстрації політичної партії в єдиних відомостях організацій політичних партій в межах Київської області, яка висунула позивача як кандидата на посаду селищного голови.
У судовому засіданні позивач та представник позивачів наголошували на тому, що постанова №7 від 23.09.2020 прийнята відповідачем з підстав не передбачених чинним законодавством України.
При цьому, представник відповідача у запереченні на позов зазначив, що підставою для відмови у реєстрації позивача як кандидата на посаду селищного голови став Закон України Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки (ч.5 ст.3 Політичні партії, обласні, міські, районні організації або інші структурні утворення, передбачені статутом політичної партії, щодо яких центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державної реєстрації юридичних осіб, реєстрації (легалізації) об`єднань громадян, громадських спілок, інших громадських формувань, прийнято у визначеному Кабінетом Міністрів України порядку рішення про невідповідність їх діяльності, найменування та/або символіки вимогам цього Закону не можуть бути суб`єктом виборчого процесу ).
Втім, суд критично ставиться до таких посилань, оскільки як встановлено судом, в оскаржуваній постанові вказана інша підстава у відмові в реєстрації кандидата на посаду Бородянського селищного голови Захарчука М.П., а отже такі твердження представника відповідача спростовано матеріалами справи.
Із встановлених обставин слідує, що постанова №7 від 23.09.2020 прийнята відповідачем не з виключних підстав, передбачених Виборчим кодексом України, оскільки вказаним Законом не передбачена така підстава для відмови у реєстрації як відсутність реєстрації політичної партії в єдиних відомостях організацій політичних партій в межах Київської області , а отже така підстава не є законною в розумінні Закону. Інших підстав для відмови в реєстрації кандидата на посаду Бородянського селищного голови Бучанського району Київської області ОСОБА_1 судом не встановлено.
Разом з цим, суд констатує, що згідно відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Київська обласна організація комуністичної партії України (ідентифікаційний код 22883945) зареєстрована 24.11.1993, номер запису 10741200000014080.
Таким чином, доводи відповідача про відсутність реєстрації політичної партії Київської обласної організації комуністичної партії України, в єдиних відомостях організацій політичних партій в межах Київської області не знайшли свого підтвердження в ході розгляду справи.
Враховуючи наведене правове регулювання, встановлені обставини та відсутність законних підстав для відмови у реєстрації кандидата на посаду Бородянського селищного голови Бучанського району Київської області ОСОБА_1 , яка оформлена постановою №7 від 23.09.2020, суд дійшов висновку, що позовні вимоги про визнання протиправною та скасування постанови №7 від 23.09.2020 та зобов`язання відповідача повторно розглянути документи, подані ОСОБА_1 для реєстрації його на посаду Бородянського селищного голови Бучанського району Київської області на чергових місцевих виборах 25 жовтня 2020 р. є обґрунтованими.
VIII. Висновок суду
Згідно із частиною першою статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Статтею 72 КАС України визначено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.
Відповідно до статті 73 КАС України належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.
Відповідно до частини першої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Системно проаналізувавши приписи законодавства України, що були чинними на момент виникнення спірних правовідносин між сторонами, зважаючи на взаємний та достатній зв`язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог.
ІX. Розподіл судових витрат
Відповідно до частин 1-5 статті 143 Кодексу адміністративного судочинства України суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.
Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Враховуючи, що при поданні адміністративного позову судовий збір позивачем не було сплачено, а адміністративний позов підлягає задоволено повністю, суд дійшов висновку про необхідність стягнення з відповідача до спеціального фонду Державного бюджету України на рахунок Київського окружного адміністративного суду судового збору за подання позовної заяви в розмірі 840, 80 грн.
Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255, 273-277 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
в и р і ш и в:
Адміністративний позов задовольнити.
Визнати протиправною та скасувати постанову Бородянської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області № 7 від 23 вересня 2020 року, якою відмовлено ОСОБА_1 в реєстрації кандидата на посаду Бородянського селищного голови Бучанського району Київської області на чергових місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.
Зобов`язати Бородянську селищну територіальну виборчу комісію Бучанського району Київської області повторно розглянути документи, подані ОСОБА_1 для реєстрації його кандидатом на посаду Бородянського селищного голови Бучанського району Київської області на чергових місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Бородянської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області (ідентифікаційний код: 43760366; місцезнаходження: Київська область, Бучанський район, смт. Бородянка, вул. Паркова, 1-А на користь Державного бюджету України (Отримувач коштів - ГУК у Київ. обл./м.Київ/22030101, Код отримувача - (код за ЄДРПОУ) 37955989, Банк отримувача - Казначейство України (ЕАП), Код банку отримувача (МФО) 899998, Рахунок отримувача UA718999980313151206084010001, Код класифікації доходів бюджету 22030101) несплачений судовий збір у розмір 840 (вісімсот сорок) грн. 80 коп.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі його апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом двох днів з дня його проголошення, а на судове рішення, ухвалене до дня голосування, - не пізніш як за чотири години дор початку голосування.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII «Перехідні положення» Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.
Суддя Леонтович А.М.
Дата виготовлення та підписання повного тексту рішення - 27 вересня 2020р.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.09.2020 |
Оприлюднено | 28.09.2020 |
Номер документу | 91805290 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Леонтович А.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні