Постанова
від 25.09.2020 по справі 120/4299/19-а
СЬОМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 120/4299/19-а

Головуючий суддя 1-ої інстанції - Воробйова І.А.

Суддя-доповідач - Залімський І. Г.

25 вересня 2020 року

м. Вінниця

Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Залімського І. Г.

суддів: Мацького Є.М. Сушка О.О. ,

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Державної податкової служби України на рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 24 березня 2020 року (ухвалене у м. Вінниці 24.03.2020) у справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю "ДЕЛЬТА-ГРУП ПЛЮС" до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Вінницькій області, комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації Головного управління Державної податкової служби у Вінницькій області, комісії Державної податкової служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстраці про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,

В С Т А Н О В И В :

Товариство з обмеженою відповідальністю "Дельта-груп Плюс" звернулось до Вінницького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Державної податкової служби України, Головного управління Державної податкової служби у Вінницькій області, у якій просить суд:

1) визнати протиправними та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації Головного управління Державної податкової служби у Вінницькій області:

- №1280260/42942311 від 13.09.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю ДЕЛЬТА-ГРУП ПЛЮС № 1 від 01.08.2019;

- №1280263/42942311 від 13.09.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю ДЕЛЬТА-ГРУП ПЛЮС №2 від 06.08.2019;

- №1320857/42942311 від 04.11.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю ДЕЛЬТА-ГРУП ПЛЮС №1 від 04.09.2019;

- № 1320863/42942311 від 04.11.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю ДЕЛЬТА-ГРУП ПЛЮС №2 від 11.09.2019;

- №1320859/42942311 від 04.11.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю ДЕЛЬТА-ГРУП ПЛЮС №3 від 13.09.2019;

- №1320860/42942311 від 04.11.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю ДЕЛЬТА-ГРУП ПЛЮС №4 від 19.09.2019;

- №1320861/42942311 від 04.11.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю ДЕЛЬТА-ГРУП ПЛЮС №5 від 19.09.2019;

- №1320862/42942311 від 04.11.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю ДЕЛЬТА-ГРУП ПЛЮС №6 від 19.09.2019;

- №1320858/42942311 від 04.11.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю ДЕЛЬТА-ГРУП ПЛЮС №7 від 20.09.2019;

- №1331439/42942311 від 18.11.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю ДЕЛЬТА-ГРУП ПЛЮС №1 від 11.10.2019;

- №1331440/42942311 від 18.11.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю ДЕЛЬТА-ГРУП ПЛЮС №2 від 16.10.2019;

- №1331441/42942311 від 18.11.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю ДЕЛЬТА-ГРУП ПЛЮС №3 від 25.10.2019;

2) зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю ДЕЛЬТА-ГРУП ПЛЮС № 1 від 01.08.2019, №2 від 06.08.2019, №1 від 04.09.2019, №2 від 11.09.2019, №3 від 13.09.2019, №4 від 19.09.2019, №5 від 19.09.2019, №6 від 19.09.2019, №7 від 20.09.2019, №1 від 11.10.2019, №2 від 16.10.2019, №3 від 25.10.2019.

Рішенням Вінницького окружного адміністративного суду від 24.03.2020 позов задоволено.

Не погоджуючись із вказаним судовим рішенням, відповідач - ДПС України подав апеляційну скаргу, в якій просив рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 24.03.2020 скасувати, прийняти нове рішення про відмову в задоволенні позовних вимог в повному обсязі, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, невідповідність висновків суду обставинам справи, що призвело до неповного з`ясування обставин справи і, як наслідок, невірного вирішення справи та прийняття необґрунтованого рішення.

В обґрунтування апеляційної скарги зазначено, що спірні рішення прийнято в порядку та строки, визначені законодавством, з огляду на неподання позивачем документів, які підтверджують здійснення операцій за якими складено податкові накладні

Позивач не решта учасників справи не подали відзиву чи письмових пояснень на апеляційну скаргу відповідача.

Ухвалою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 27.08.2020, з урахуванням п.7 ч.1 ст.306, ст.307, 311 КАС України, суд вирішив розглядати дану справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів дійшла наступних висновків.

Як вірно встановлено судом першої інстанції, 17.06.2019 між ТОВ ДЕЛЬТА-ГРУП ПЛЮС (постачальник) та ДП ЕНЗИМ (покупець) укладений договір поставки №ДГ-1906-10-Т предметом якого є поставка товару в асортименті, кількості та по цінах зазначених у видатковий накладних, які складаються на кожну партію товару.

Згідно п.4.1 Договору Покупець зобов`язаний здійснити оплату товару в строк, що не перевищує 60 календарних днів з дати поставки товару.

01.08.2019 ТОВ ДЕЛЬТА-ГРУП ПЛЮС здійснено поставку товару амілаза на загальну суму 211 311, 00 грн, в тому числі ПДВ 35 218 грн, що підтверджується видатковою накладною №2 від 01.08.2019 та ТТН № 2 від 01.08.2019. Оплата за даний товар здійснена 21.08.2019.

За наслідками проведення господарської операції позивачем сформовано та направлено на реєстрацію податкову накладну №1 від 01.08.2019.

15.08.2019 позивачем отримано квитанцію, у якій зазначено, що відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України, реєстрація податкової накладної зупинена, оскільки податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків визначеним пп.1.6 п.1 "Критеріїв ризиковості платника податку". Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.

05.09.2019 ТОВ ДЕЛЬТА-ГРУП ПЛЮС подано до контролюючого органу пояснення та копії документів.

13.09.2019 комісією ДПС України (правонаступник комісії ДФС України) прийнято рішення №1280260/42942311 про відмову в реєстрації податкової накладної ПК №1 від 01.08.2019 в ЄРПН.

Також, між ТОВ ДЕЛЬТА-ГРУП ПЛЮС (постачальник) та ДП ЕНЗИМ (покупець) укладено 30.07.2019 договір поставки №ДГ-1907-13-Т предметом якого є поставка товару в асортименті, кількості та по цінах зазначених у видатковий накладних, які складаються на кожну партію товару. Покупець зобов`язаний здійснити 100% попередню оплату вартості відповідної партії товару згідно рахунку-фактури (п.4.1 Договору).

Так на виконання умов даного Договору ДП ЕНЗИМ проведено попередні оплати за товар: 06.08.2019 на суму 450000 грн, 04.09.2019 на суму 300000 грн, 11.09.2019 на суму 1516000 грн, 13.09.2019 на суму 70000 грн, 19.09.2019 на суми 876000 грн, 167000 грн та 102000 грн, 20.09.2019 на суму 440000 грн, 11.10.2019 на суму 850000 грн, 16.10.2019 на суму 666000 грн, 25.10.2019 на суму 70000 грн.

За фактом отримання передоплати за товар позивачем сформовано та направлено на реєстрацію податкові накладні №2 від 06.08.2019, №1 від 04.09.2019, №2 від 11.09.2019, № 3 від 13.09.2019, №4, №5, №6 від 19.09.2019, №7 від 20.09.2019, №1 від 11.10.2019, №2 від 16.10.2019, № 3 від 25.10.2019.

29.08.2019, 27.09.2019, 08.10.2019, 30.10.2019, 12.11.2019 позивачем отримано квитанції, у яких зазначено, що відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України, реєстрація податкової накладної зупинена, оскільки податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків визначеним пп.1.6 п.1 "Критеріїв ризиковості платника податку". Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.

05.09.2019, 23.10.2019 та 13.11.2019 ТОВ ДЕЛЬТА-ГРУП ПЛЮС подано до контролюючого органу пояснення та копії документів.

Комісією ГУ ДПС у Вінницькій області (правонаступник комісії ГУ ДФС у Вінницькій області) прийнято рішення від 04.11.2019 №1320857/42942311, 1320859/42942311, 1320860/42942311, 1320861/42942311, 1320862/42942311, 1320858/42942311, 1320863/42942311, та від 18.11.2019 № 1331439/42942311, 1331440/42942311, 1331441/42942311.

Також, центральною комісією ДПС України (правонаступник комісії ДФС України) прийнято рішення № 1280263/42942311, 1280260/42942311 від 13.09.2019.

Не погоджуючись із вказаними рішеннями, позивач звернувся до суду.

Задовольняючи позов, суд першої інстанції виходив з того, що реєстрація вказаних податкових накладних ТОВ ДЕЛЬТА-ГРУП ПЛЮС заблокована відповідачем за відсутності для того достатніх правових підстав, а належним способом захисту прав позивача, порушених оскаржуваними рішеннями, є зобов`язання ДПС України зареєструвати податкові накладні у ЄРПН.

Колегія суддів погоджується із вказаним висновком суду першої інстанції та враховує наступне.

За приписами абзаців "а", "б" пункту 185.1 статті 185 ПК України, об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

Відповідно до пункту 187.1 статті 187 ПК України, датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

За приписами пункту 201.7 статті 201 цього ж Кодексу податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Положенням пункту 201.10 статті 201 ПК України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246, податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог ПК України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з пунктом 12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 01.07.2015); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пунктів 13-15 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.

У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.

Відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Згідно пунктів 5, 6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №117, податкова накладна / розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.

У разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну / розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.

Згідно пунктів 12-14 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування;

2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД / послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена;

3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Критерії ризиковості платника податку визначені в листі ДФС України від 05.11.2018 №4065/99-99-07-05-04-18.

Згідно із пункту 1.6 Критеріїв ризиковості платника податку комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме:

платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях і тимчасово окупованій території, в розумінні Закону України Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України ;

платник податку зареєстрований платником ПДВ менше трьох місяців;

платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах Державної казначейської служби України (крім бюджетних установ);

платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років;

платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і

пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України;

платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України;

наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.

Головні управління ДФС в областях, м. Києві та Офіс великих платників податків ДФС постійно обраховують та проводять моніторинг показників, визначених у пунктах 1.1 - 1.6 цих Критеріїв.

Відповідність платника податку Критеріям ризиковості платників податку може бути встановлено у разі виконання хоча б одного з критеріїв, визначених у пунктах 1.1 - 1.5 цих Критеріїв.

Якщо виявлено, що платник податків має ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 цих Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії, на якому прийнято відповідне рішення.

Якщо платник податків, якого внесено до переліку ризикових суб`єктів господарювання, перестав відповідати критеріям ризиковості, що визначені у пунктах 1.1 - 1.5 цих Критеріїв, такого платника податків виключають з переліку ризикових суб`єктів господарювання в день отримання/виявлення такої інформації.

У разі якщо платник податків, внесений до переліку ризикових суб`єктів господарювання, перестав відповідати критеріям ризиковості, що визначені у пункті 1.6 цих Критеріїв, платника виключають з переліку ризикових суб`єктів господарювання за рішенням комісій головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС.

Інформація про внесення/виключення платника податку до/з переліку ризикових платників податків, відповідно до пунктів 1.1-1.6 цих Критеріїв, стає доступною платнику в Електронному кабінеті.

Суд зазначає, що чітке визначення фіскальним органом у відповідній квитанції конкретного критерію, прямо впливає на можливість надання в подальшому платником податків документів, достатніх для прийняття рішень про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Наведений висновок узгоджується із правовою позицією Верховного Суду, яка викладена у постанові від 23.10.2018 у справі №822/1817/18.

Відповідно до пункту 15 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування.

Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.

За приписами пунктів 18-23 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.

Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС).

Зазначені комісії приймають рішення про:

- реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі;

- відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:

- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;

- ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;

- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком 2 підлягає реєстрації в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена. Відповідне рішення набирає чинності після реєстрації його в такому Реєстрі.

Встановлено, що у квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних № 1 від 01.08.2019, №2 від 06.08.2019, №1 від 04.09.2019, №2 від 11.09.2019, №3 від 13.09.2019, №4 від 19.09.2019, №5 від 19.09.2019, №6 від 19.09.2019, №7 від 20.09.2019, №1 від 11.10.2019, №2 від 16.10.2019, №3 від 25.10.2019 відповідачем не вказано конкретного критерію ризиковості платника податку визначених пунктом 1.6 Критеріїв, якому відповідає позивач, а також не наведено переліку документів, достатніх для прийняття рішень про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Матеріали справи також не містять доказів прийняття комісією рішення про віднесення ТОВ "ДЕЛЬТА-ГРУП ПЛЮС" до переліку ризикових платників згідно пункту 1.6 Критеріїв.

У зв`язку із викладеним апеляційний суд вважає протиправним зупинення реєстрації податкових накладних №1 від 01.08.2019, №2 від 06.08.2019, №1 від 04.09.2019, №2 від 11.09.2019, №3 від 13.09.2019, №4 від 19.09.2019, №5 від 19.09.2019, №6 від 19.09.2019, №7 від 20.09.2019, №1 від 11.10.2019, №2 від 16.10.2019, №3 від 25.10.2019 із наведених відповідачем підстав.

Разом з цим, встановлено, що на виконання вимог квитанції про зупинення реєстрації вказаних податкових накладних та підтвердження реальності господарських операцій за якими такі накладні складені, ТОВ "ДЕЛЬТА-ГРУП ПЛЮС" подано контролюючому органу письмові пояснення та копії підтверджуючих документів, зокрема: договори поставки №ДГ-1906-10-Т від 17.06.2019 та №ДГ-1907-13-Т від 30.07.019, видаткові накладні, товарно-транспортні накладні, виписки з особових рахунків.

Однак, комісії регіонального та центрального рівня, незважаючи на надання відповідних документів, прийняли оскаржувані рішення, якими відмовили в реєстрації податкових накладних виписаних ТОВ "ДЕЛЬТА-ГРУП ПЛЮС".

Разом з цим, відповідачем не зазначено мотивів неврахування поданих позивачем первинних документів на підтвердження наявності підстав для реєстрації податкових накладних.

В ході судового розгляду судом не встановлено, а відповідачами не надано жодних обґрунтувань наявності дефектів форми чи змісту документів, поданих позивачем для підтвердження наявності підстав для реєстрації податкових накладних.

У зв`язку із викладеним апеляційний суд погоджується із висновком суду першої інстанції про невідповідність оскаржуваних рішень вимогам обґрунтованості, що свідчить про протиправність таких рішень.

Враховуючи, що судом встановлено відсутність у відповідачів правових підстав для відмови у реєстрації податкових накладних шляхом прийняття відповідних рішень, суд дійшов висновку, що належним способом захисту порушеного прав позивача та гарантією того, що права позивача, за захистом яких він звернувся до суду, будуть відновлені, є зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №1 від 01.08.2019, №2 від 06.08.2019, №1 від 04.09.2019, №2 від 11.09.2019, №3 від 13.09.2019, №4 від 19.09.2019, №5 від 19.09.2019, №6 від 19.09.2019, №7 від 20.09.2019, №1 від 11.10.2019, №2 від 16.10.2019, №3 від 25.10.2019 датами її фактичного надходження.

На підставі викладеного, судова колегія вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права і прийшов до обґрунтованого висновку про задоволення позовних вимог, а доводи апеляційної скарги не спростовують висновки суду першої інстанції.

Згідно з пунктом 1 частини 1 статті 315 та статті 316 КАС України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Таким чином, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

апеляційну скаргу Державної податкової служби України залишити без задоволення, а рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 24 березня 2020 року - без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно зі ст.ст.328, 329 КАС України.

Головуючий Залімський І. Г. Судді Мацький Є.М. Сушко О.О.

СудСьомий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.09.2020
Оприлюднено29.09.2020
Номер документу91806704
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —120/4299/19-а

Постанова від 25.09.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 27.08.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 27.08.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 30.07.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 04.05.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 04.05.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 27.04.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Рішення від 24.03.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Воробйова Інна Анатоліївна

Ухвала від 27.02.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Воробйова Інна Анатоліївна

Ухвала від 08.01.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Воробйова Інна Анатоліївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні