ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
36000, м. Полтава, вул. Зигіна, 1, тел. (0532) 610-421, факс (05322) 2-18-60, E-mail inbox@pl.arbitr.gov.ua
УХВАЛА
15.09.20р. Справа № 917/2301/13
Суддя господарського суду Полтавської області Ореховська О.О., при секретарі судового засіданні Кобець Н.С., розглянуши матеріали справи
за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "Союз-НПК", житловий масив Тополь-1, буд.9, корп.1, кв.905, м. Дніпропетровськ, 49040 (адреса для листування: 62029, м. Одеса, вул. Князівська, 32, офіс 216)
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Туристичний Рай", проспект Першотравневий, б.13-А, м. Полтава, 36011 (ідентифікаційний код 37508858)
про банкрутство
без участі учасників у справі про банкрутство
В судовому засіданні ухвалено та складено вступну та резолютивну частини даної ухвали суду відповідно до ст. 233 Господарського процесуального кодексу України. Зважаючи на те, що ухвали у справі про банкрутство, в яких вирішуються питання по суті, фактично є рішенням суду , повний текст ухвали суду буде виготовлено протягом 10 днів з дня проголошення вступної і резолютивної частин ухвали.
ВСТАНОВИВ:
Розглядається справа про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Туристичний Рай", м. Полтава (далі по тексту - ТОВ "Туристичний Рай"), порушена за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "Союз-НПК", м. Дніпропетровськ (далі по тексту - ТОВ "Союз-НПК") відповідно до вимог Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Учасники у справі про банкрутство належним чином були повідомлені про час, дату та місце проведення судового засідання, що підтверджується залученими до матеріалів справи (а.с. 121-134 т. 6):
- повідомленнями про вручення рекомендованого поштового відправлення - копії ухвали суду від 05.06.2020р.;
- копіями ухвали суду від 05.06.2020р. з конвертами та поштовими повідомленнями, які повернуто підприємством зв`язку до господарського суду з посиланням на відсутність адресата та закінчення терміну зберігання.
Також, ухвала господарського суду Полтавської області від 05.06.2020р. по даній справі розміщена в Єдиному Державному реєстрі судових рішень (www.reyestr.court.gov.ua). Відповідно до Закону України "Про доступ до судових рішень" судові рішення, внесені до Реєстру, є відкритими для безоплатного цілодобового доступу на офіційному веб-порталі судової влади України. Загальний доступ до судових рішень на офіційному веб-порталі судової влади України забезпечується з дотриманням вимог статті 7 цього Закону. Для реалізації права доступу до судових рішень, внесених до Реєстру, користувачу надаються можливості пошуку, перегляду, копіювання та роздрукування судових рішень або їхніх частин.
Отже, учасники у справі про банкрутство були обізнані про дату, час та місце проведення судового засідання по даній справі.
Дослідивши матеріали справи, суд встановив:
19.11.2013р. ТОВ "Союз-НПК", м. Дніпропетровськ (ініціюючий кредитор) звернулося до господарського суду з заявою про порушення справи про банкрутство ТОВ "Туристичний Рай", м. Полтава (боржник) у зв`язку з неспроможністю боржника задовольнити протягом трьох місяців вимоги ініціюючого кредитора, безспірний розмір яких сукупно становить більше трьохсот мінімальних розмірів заробітної плати.
Ухвалою господарського суду Полтавської області від 10.12.2013р. (суддя Білоусов С.М.) порушено провадження у справі про банкрутство на підставі ст. ст. 11,16 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (далі - Закон про банкрутство) за заявою ТОВ "Союз-НПК" до ТОВ "Туристичний Рай"; визнано кредиторські вимоги ТОВ "Союз-НПК" у розмірі 354 858грн. та 5 735грн. понесених судових витрат за сплату судового збору; введено мораторій на задоволення вимог кредиторів; введено процедури розпорядження майном боржника; призначено розпорядником майна боржника ТОВ Туристичний Рай арбітражного керуючого Коломійця А.О.; визначено грошову винагороду розпорядника майна у розмірі двох мінімальних заробітних плат за кожен місяць виконання ним повноважень за рахунок коштів кредиторів шляхом авансування (ініціюючим кредитором) на депозитний рахунок нотаріуса відповідно до ч.2 ст.115 Закону про банкрутство; зобов`язано ініціюючого кредитора у 10-денний строк подати до офіційних друкованих органів (газети "Урядовий кур`єр" або "Голос України") оголошення про порушення справи про банкрутство щодо Товариства з обмеженою відповідальністю "Туристичний Рай" (а.с.31-35 т. 1).
В газеті "Голос України" від 20.02.2014р. №22(5742) опубліковано оголошення про порушення провадження у справі №917/2301/13 про банкрутство ТОВ "Туристичний Рай", призначення розпорядником майна арбітражного керуючого Коломійця А.О., прийняття заяв кредиторів протягом місяця від публікації оголошення (а.с.54 т. 1).
В зазначений термін після публікації оголошення до розпорядника майна та в господарський суд Полтавської області заяв від кредиторів із грошовими вимогами до боржника не надходило.
Ухвалою місцевого господарського суду від 25.03.2014р. у даній справі затверджено реєстр вимог ТОВ "Туристичний Рай" у складі одного кредитора ТОВ "Союз-НПК" на суму 360 611грн., з яких : 5 753грн. - витрати по сплаті судового збору (перша черга задоволення кредиторських вимог) та 354 858грн. - борг (четверта черга задоволення кредиторських вимог); зобов`язано розпорядника майна провести збори кредиторів та комітету кредиторів (а.с.60-62 т. 1).
18.04.2014р. відбулись збори кредиторів, оформлені протоколом, на яких прийнято до уваги звіт розпорядника майна; визначено склад комітету кредиторів у складі одного кредитора - ТОВ "Союз-НПК" (а.с.71,72 т. 1).
На засіданні комітету кредиторів, оформленому протоколом від 18.04.2014р. №1, обрано голову комітету кредиторів ТОВ "Союз-НПК" та прийнято рішення щодо звернення до господарського суду із клопотанням про закінчення строку процедури розпорядження майном, визнання ТОВ "Туристичний Рай" банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури і призначення ліквідатором боржника арбітражного керуючого Коломійця А.О. (т.1,а.с.73,74).
Постановою господарського суду Полтавської області від 13.05.2014р. у даній справі припинено процедуру розпорядження майном ТОВ "Туристичний Рай" та припинено повноваження розпорядника майна арбітражного керуючого Коломійця А.О.; визнано ТОВ "Туристичний Рай" банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру; призначено ліквідатором ТОВ "Туристичний Рай" арбітражного керуючого Коломійця А.О.; зобов`язано ліквідатора організувати здійснення ліквідаційної процедури для забезпечення задоволення визначених судом вимог кредиторів в порядку, визначеному Законом про банкрутство; встановлено оприлюднити на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України повідомлення про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури (а.с.79-83 т. 1).
В зв`язку з поданням апеляційної скарги Державною податковою інспекцією в Оболонському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві на постанову господарського суду Полтавської області від 13.05.2014 р. справу направлено до Харківського апеляційного господарського суду.
Ухвалою Харківського апеляційного господарського суду від 27.08.2014 р. припинено апеляційне провадження за апеляційною скаргою ДПІ у Оболонському районі ГУ Міндоходів у м. Києві на постанову господарського суду Полтавської області від 13.05.2014 р. у справі №917/2301/14.
Протоколом №2 від 02.12.2014 р. засідання комітету кредиторів прийнято рішення про припинення повноважень ліквідатора ТОВ "Туристичний Рай" арбітражного керуючого Коломійця А.О. в зв`язку з анулюванням у останнього свідоцтва про право здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) наказом Міністерства юстиції України №1925/5 від 17.11.2014 р. Зборами комітету кредиторів прийнято рішення про подачу до господарського суду Полтавської області клопотання про призначення ліквідатором банкрута Кожушка Сергія Вікторовича (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) №1152 від 22.08.2013 р.).
Ухвалою господарського суду Полтавської області від 11.12.2014р. у даній справі усунуто від виконання обов`язків ліквідатора ТОВ "Туристичний Рай" арбітражного керуючого Коломійця А.О.; призначено ліквідатором банкрута ТОВ "Туристичний рай" арбітражного керуючого Кожушка С.В. (а.с.195,196 т. 1).
Ухвалою господарського суду Полтавської області від 29.01.2015 р. визнано вимоги Державної податкової інспекції в Оболонському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві до боржника на суму 215 826,19 грн. із включенням їх до шостої черги задоволення вимог кредиторів.
Ухвалою господарського суду Полтавської області від 11.06.2015р. у справі №917/2301/13 (суддя Білоусов С.М.) затверджено звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс Товариства з обмеженою відповідальністю "Туристичний Рай"; ліквідовано ТОВ "Туристичний Рай"; зобов`язано Державного реєстратора вчинити дії, передбачені Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", спрямовані на припинення державної реєстрації ТОВ "Туристичний Рай", припинено провадження у справі; визнано погашеними вимоги, що не задоволені за недостатністю майна (а.с. 36-40 т. 2).
Ухвала суду з посиланням на ст. 46 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" мотивована тим, що ліквідатором виконані всі роботи по ліквідації банкрута, складено реєстр вимог кредиторів, вчинено всі необхідні дії по виявленню майнових активів та пасивів боржника, знищено печатку, закрито рахунки, надані суду документи, що свідчать про ліквідацію банкрута, у тому числі, ліквідаційний баланс з непогашеною кредиторською заборгованістю в зв`язку з недостатністю активів, які можна було б направити на погашення кредиторської заборгованості.
Державна податкова інспекція в Оболонському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві (кредитор у справі) з ухвалою господарського суду першої інстанції не погодилась та звернулась до Харківського апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просила скасувати ухвалу господарського суду Полтавської області від 11.06.2015р. у справі №917/2301/13 та припинити провадження у справі.
Постановою Хаківського апеляційного господарського суду від 05.08.2015р. апеляційну скаргу Державної податкової інспекції в Оболонському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві, м. Київ задоволено частково. Ухвалу господарського суду Полтавської області 11.06.2015р. у справі №917/2301/13 скасовано. Справу №917/2301/13 передано на розгляд до господарського суду Полтавської області на стадію ліквідації в іншому складі суду (а.с. 79-87 т.2).
Згідно Протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 19.08.2015р. справу № 917/2301/13 передано на розгляд судді Ореховській О.О.
Не погоджуючись з прийнятою судом апеляційної інстанції постановою, ліквідатор ТОВ "Туристичний Рай" - арбітражний керуючий Кожушко С.В. звернувся до Вищого господарського суду України з касаційною скаргою, в якій просив постанову Харківського апеляційного господарського суду від 04.08.2015р. скасувати та залишити в силі та ухвалу господарського суду Полтавської області від 11.06.2015р.
Постановою Вищого господарського суду України від 18.11.2015р. касаційну скаргу ліквідатора ТОВ "Туристичний Рай" Кожушка С.В. залишено без задоволення; постанову Харківського апеляційного господарського суду від 04.08.2015р. у справі № 917/2301/13 залишено без змін. (а.с. 108-114 т. 2). Матеріали справи повернуто до господарського суду Полтавської області.
Скасовуючи ухвалу місцевого господарського суду, колегія суддів Вищого господарського суду погодилась з висновком суду апеляційної інстанції про передчасність висновків місцевого господарського суду щодо затвердження звіту та ліквідаційного балансу та припинення провадження у справі про банкрутство з огляду на наступне:
- в порушення вимог Закону про банкрутство, ліквідатор не надав доказів звернення після призначення його ліквідатором ТОВ "Туристичний Рай" до посадових осіб боржника з вимогою передати йому бухгалтерські та інші документи банкрута, матеріальні та інші цінності та вчинення інших дій з метою їх отримання.
- ліквідатором не було усунуто порушення ст. 22 Закону про банкрутство та не було проведено інвентаризації майна боржника та аналізу його фінансово-господарської діяльності в ліквідаційній процедурі, оскільки вказані дії не були проведені і розпорядником майна.
- відсутність доказів звільнення працівників ТОВ "Туристичний Рай", зокрема, керівника, відомості про якого містять на веб-сайті Міністерства юстиції України www.usr.minjust.gov.ua.
- ліквідатором в процесі ліквідації ТОВ "Туристичний Рай" не було надано до звіту доказів надіслання запитів до відповідних органів для встановлення наявності або відсутності рухомого майна (самохідних машин, великовантажних та інших технологічних транспортних засобів тощо), річного та водного транспорту, літальних об`єктів, прав промислової, інтелектуальної власності, корпоративних прав та цінних паперів.
- ліквідатором боржника не проведено будь-якої роботи по виявленню дебіторів ТОВ "Туристичний Рай", зокрема, в матеріалах справи відсутні докази звернення до органів виконавчої служби із запитами про наявність виконавчих проваджень, де стягувачем є ТОВ "Туристичний Рай", та стягнення дебіторської заборгованості.
- судом не було досліджено думки всіх кредиторів про складання ліквідатором звіту щодо проведеної роботи по ліквідації підприємства-банкрута та балансу.
Відповідно до ч. 1 ст. 316 Господарського процесуального кодексу України вказівки, що містяться у постанові суду касаційної інстанції, є обов`язковими для суду першої та апеляційної інстанцій під час нового розгляду справи.
Ухвалою господарського суду Полтавської області від 17.12.2015р. (а.с. 1-2 т. 3) суддя Ореховська О.О. прийняла справу № 917/2301/13 до провадження. Справу призначено до розгляду в судовому засіданні.
Господарський суд неодноразово зобов`язував (ухвали від 17.12.2015р., 09.02.2016р., 05.04.2016р., 21.06.2016р.) ліквідатора Кожушка С.В. надати суду:
1) ліквідаційний баланс Товариства з обмеженою відповідальністю "Туристичний Рай" та підсумковий звіт про проведену роботу в порядку, визначеному нормами Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" з відповідними додатками до звіту;
2) протокольне рішення комітету кредиторів за результатами розгляду вищевказаного підсумкового звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу підприємства - банкрута (з документальними доказами повідомлення всіх членів комітету кредиторів про час, дату та місце проведення зборів комітету кредиторів).
Ліквідатор вищевказані вимоги суду не виконав, належним чином оформлений звіт та ліквідаційний баланс підприємства-банкрута суду не надав.
18.08.2016р. до господарського суду Полтавської області від Кожушка С.В. надійшло клопотання від 16.08.2016р., б/н (вх. № 10290 від 18.08.2016р.), відповідно до якого останній, з посиланням на об`єктивні причини, насідком яких стала неможливість здійснювати ним діяльність арбітражного керуючого та поданням до Міністерства юстиції України заяви про припинення діяльності арбітражного керуючого, просить суд припинити його повноважень в якості ліквідатора ТОВ "Туристичний Рай".
Також Головне територіальне управління юстиції у Полтавській області листом за вх. № 12559 від 12.10.2016р. повідомило про припинення діяльності та припинення дії ліценції арбітражного керуючого Кожушка С.В.
Ухвалою господарського суду Полтаської області від 02.02.2017р. (а.с. 150-156 т. 3) клопотання Кожушка С.В. від 16.08.2016р., б/н (вх. № 10290 від 18.08.2016р.) задоволено та усунуто його від виконання обов`язків ліквідатора у справі № 917/2301/13 про банкрутство ТОВ "Туристичний Рай".
Матеріали справи свідчать, що у зв"язку з надходження 18.08.2016р. від Кожушка С.В. клопотання про припинення його повноважень в якості ліквідатора ТОВ "Туристичний Рай", господарський суд неодноразово (ухвали суду від 15.09.2016р., 27.10.2016р., 09.12.2016р.) зобов"язував голову комітету кредиторів ТОВ "Туристичний Рай", повноваження якого виконує ТОВ "Союз-НПК": 1) запропонувати суду нову кандидатуру арбітражного керуючого для виконання повноважень ліквідатора боржника (відповідне клопотання про призначення ліквідатором арбітражного керуючого, кандидатура якого була погоджена протокольним рішенням комітету кредиторів), а також надати згоду останнього, в порядку вимог ст. 3-1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", на участь у даній справі; 2) надати суду відповідний протокол зборів комітету кредиторів, на якому розглянуто питання щодо нової кандидатури арбітражного керуючого для виконання повноважень ліквідатора ТОВ "Туристичний Рай"; 3) надати суду документальні докази повідомлення всіх членів комітету кредиторів про збори комітету кредиторів та журнал явки членів комітету кредиторів.
Головою комітету кредиторів зазначені вимоги суду не виконано, кандидатуру арбітражного керуючого для виконання повноважень ліквідатора ТОВ "Туристичний Рай" не запропоновано.
З метою подальшого недопущення затягування ліквідаційної процедури ТОВ "Туристичний Рай" та з метою проведення перевірки за фактом можливого умисного невиконання ТОВ "Союз-НПК" приписів ухвал суду від 15.09.2016р., 27.10.2016р., 09.12.2016р., які набрали законної сили, господарським судом, в порядку ст. 90 Господарського процесуального кодексу України (в редакції, що діяла на момент виникнення спірних правовідносин), направлено повідомлення в прокуратуру Дніпропетровської області (а.с. 154-156 т. 3).
Інформація про результати перевірки обставин, викладених у вищевказаному повідомленні, до господарського суду Полтавської області не надходила.
У зв"язку з ненаданням головою комітету кредиторів суду кандидатури арбітражного керуючого для виконання повноважень ліквідатора боржника, з метою визначення кандидатури арбітражного керуючого - ліквідатора судом, у відповідності до вимог ст. 114 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", направлено запит на автоматичне визначення кандидатури арбітражного керуючого.
На електронний запит суду на автоматизований відбір кандидатури арбітражного керуючого для призначення у справу про банкрутство отримано довідку від 04.05.2017р. (а.с. 15 т. 4), відповідно до якої арбітражним керуючим, визначеним автоматизованою системою з числа осіб, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) України є Нестеренко Олег Анатолійович, вул. Дегтярівська, 48, оф. АК, м. Київ, 04112 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 ); дата видачі ліцензії арбітражного керуючого: 04.11.11, № ліцензії арбітражного керуючого: АВ592980; дата видачі свідоцтва арбітражного керуючого: 27.02.13, № свідоцтва арбітражного керуючого: 15.
Господарський суд неодноразово (ухвали суду від 11.05.2017р., 10.08.2017р., 14.09.2017р., 09.11.2017р., 16.01.2018р.) зобов"язував арбітражного керуючого Нестеренка О. А. надати суду: заяву про участь у справі з повідомленням про те, що він не належить до жодної категорії осіб, зазначених у ст.114 Закону, на паперовому носії та /або в електронній формі на адресу електронної пошти, з якої він отримав відповідну ухвалу; письмові відомості щодо освіти, досвіду та показників роботи у попередніх справах, кількість справ, у яких бере участь арбітражний керуючий, наявність у нього організаційних та технічних можливостей виконувати обов`язки розпорядника майна у конкретній справі, страхування відповідальності арбітражного керуючого та інші обставини, які свідчать про його здатність належним чином виконувати передбачені Законом обов`язки; повідомити адресу для направлення поштової кореспонденції із зазначенням адреси офісу арбітражного керуючого (не а/с).
Арбітражний керуючий вищевказані вимоги суду не виконав.
28.09.2018р. до господарського суду Полтавської області від арбітражного керуючого Перепелиці В.В. надійшла заява на учать у даній справі в якості ліквідатора ТОВ "Туристичний Рай" (вх. № 9068) (а.с. 145-153 т. 4).
Суд, зважаючи на:
- відсутність в матеріалах справи заяви про згоду на участь у даній справи в якості ліквідатора ТОВ" від арбітражного керуючого Нестеренка О.А., визначеного автоматизованою системою;
- відсутність пропозицій з боку як комітету кредиторів в особі голови комітету кредиторів, так і окремо взятих кредиторів по справі пропозицій щодо кандидатури арбітражного керуючого для виконання повноважень ліквідатора ТОВ "Туристичний Рай";
- відповідність кандидатури арбітражного керуючого Перепелиці Василя Володимировича, який самостійно звернувся із заявою про участь у даній справі, вимогам Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", а також враховуючи його освіту, досвід та показники роботи у попередніх справах, ухвалою від 04.04.2019р. призначив арбітражного керуючого Перепелицю В.В. (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) № 1356 від 22.07.2013 р.) з наданням йому повноважень відповідно до положень Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом". Також зазначеною ухвалою суду зобов`язано ліквідатора Перепелицю В.В. завершити всі заходи ліквідаційної процедури і подати на затвердження до господарського суду звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс ТОВ "Туристичний Рай" (а.с. 5-7 т. 5).
Ухвалою господарського суду Полтавської області від 26.09.2019р. замінено кредитора у справі № 917/2301/13 - Державну податкову інспекцію в Оболонському районі Головного управління ДФС у м. Києві (04213, м. Київ, проспект Героїв Сталінграда, будинок 58, код ЄДРПОУ 39468697) на його правонаступника - Головне управління ДФС у м. Києві (04655, м. Київ, вулиця Шолуденка, будинок 33/19, код ЄДРПОУ 39439980). Зобов`язано ліквідатора внести відповідні зміни до реєстру вимог кредиторів ТОВ "Туристичний Рай" (а.с. 159-162 т. 5).
З 21.10.2019р. введено в дію Кодекс України з процедур банкрутства від 18.10.2018 р. №2597-VIII, який набрав чинності 21.04.2019р. Зазначений Кодекс встановлює умови та порядок відновлення платоспроможності боржника-юридичної особи або визнання його банкрутом та застосування ліквідаційної процедури з метою повного або часткового задоволення вимог кредиторів, а також відновлення платоспроможності фізичної особи.
З урахуванням приписів Прикінцевих та перехідних положень Кодексу України з процедур банкрутства розгляд справи № 917/2301/13 про банкрутство Відкритого акціонерного товариства ТОВ "Туристичний Рай" здійснюється відповідно до положень цього Кодексу, про що зазначено в ухвалі суду від 12.11.2019р.
17.12.2019р. до господарського суду Полтавської області від ліквідатора Перепелиці В.В. надійшло клопотання від 17.12.2019р., б/н (вх. № 14029 від 17.12.2019р.) про заміну кредитора у справі - Головне управління ДФС у м. Києві (код ЄДРПОУ 39439980) на його правонаступника - Головне управління ДПС у м. Києві (код ЄДРПОУ 43141267) (а.с. 39-46 т. 6).
В подальшому із заявою про здіснення відповідного правонаступництва до господарського суду звернулось і Головне управління ДПС у м. Києві (заява б/н, б/д (вх. № 1982 від 18.02.2019р. - а.с. 83-86 т. 6).
При розгляді вищевказаного клопотання ліквідатора Перепелиці В.В. та заяви Головного управління Державної податкової служби у м. Києві про заміну кредитора суд встановив наступне.
Відповідно до п.п. 1, 2 постанови Кабінету Міністрів України № 1200 від 18.12.2018р. "Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України" утворено Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізувавши Державну фіскальну службу шляхом поділу.
Установлено, що Державна податкова служба є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок).
Державна податкова служба та Державна митна служба є правонаступниками майна, прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби у відповідних сферах діяльності.
Постановою Кабінету Міністрів України № 227 від 06.03.2019р. "Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України" затверджено, зокрема, Положення про Державну податкову службу України.
Постановою Кабінету Міністрів України № 537 від 19.06.2019р. "Про утворення територіальних органів Державної податкової служби" утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком 1.
Реорганізовано деякі територіальні органи Державної фіскальної служби шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної податкової служби за переліком згідно з додатком 2.
Згідно з додатком 1 до постанови Кабінету Міністрів України № 537 від 19.06.2019р. утворено, зокрема, Головне управління ДПС у м. Києві.
Відповідно до додатку 2 постанови Кабінету Міністрів України № 537 від 19.06.2019р. Головне управління ДФС у м. Києві реорганізується шляхом приєднання до Головного управління ДПС у м. Києві.
При цьому, розпорядженням № 682-р від 21.08.2019р. "Питання Державної податкової служби" Кабінет Міністрів України погодився з пропозицією Міністерства фінансів щодо можливості забезпечення здійснення Державною податковою службою покладених на неї постановою Кабінету Міністрів України від 6 березня 2019 № 227 "Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України" функцій і повноважень Державної фіскальної служби, що припиняється, з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.
Відповідно до інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань , на підставі постанови Кабінету Міністрів України № 537 від 19.06.2019, 30.07.2019 внесено запис 1 074 102 0000 086626 про проведення державної реєстрації Головного управління ДПС у м. Києві (ідентифікаційний код 43141267) (а.с. 44-46 т. 6).
Отже, на підставі вищевикладеного, належним кредитором у справі є Головне управління ДПС у м. Києві (код ЄДРПОУ 43141267)
Відповідно до ч.1 ст. 2 Кодексу України з процедур банкрутства провадження у справах про банкрутство регулюється цим Кодексом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законами України.
За приписами ст. 43 Кодексу України з процедур банкрутства у разі вибуття чи заміни кредитора у справі про банкрутство господарський суд за заявою правонаступника або іншого учасника (учасників) справи здійснює заміну такої сторони її правонаступником на будь-якій стадії провадження у справі. Усі дії, вчинені у справі про банкрутство до вступу у справу правонаступника, обов`язкові для нього так само, як вони були обов`язкові для особи, яку правонаступник замінив.
Відповідно до ст. 52 Господарського процесуального кодексу України у разі смерті або оголошення фізичної особи померлою, припинення юридичної особи шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), заміни кредитора чи боржника в зобов`язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд залучає до участі у справі правонаступника відповідного учасника справи на будь-якій стадії судового процесу. Усі дії, вчинені в судовому процесі до вступу у справу правонаступника, обов`язкові для нього так само, як вони були обов`язкові для особи, яку правонаступник замінив.
З врахуванням вищевказаного, суд вважає за необхідне клопотання ліквідатора Перепелиці В.В. від 17.12.2019р., б/н (вх. № 14029 від 17.12.2019р.) та заяву Державної податкової служби у м. Києві б/н, б/д (вх. № 1982 від 18.02.2019р.) про заміну кредитора правонаступником задовольнити та здійснити процесуальне правонаступництво, замінивши кредитора у справі - Головне управління ДФС у м. Києві (код ЄДРПОУ 39439980) на Головне управління ДПС у м. Києві (код ЄДРПОУ 43141267).
За результатами проведеної роботи ліквідатор надав на розгляд суду ліквідаційний баланс ТОВ "Туристичний Рай", підсумковий звіт ліквідатора з документами на підтвердження обставин, викладених у звіті, а також клопотання про їх затвердження (а.с. 64-129 т. 5, а.с.6-16 т. 6 ).
Кодексом України з процедур банкрутства передбачено певну сукупність дій, яку необхідно ліквідатору вчинити в ході ліквідаційної процедури та перелік додатків до звіту ліквідатора, які подаються суду разом із зазначеним звітом та є предметом дослідження в судовому засіданні за підсумками ліквідаційної процедури; подання звіту та ліквідаційного балансу здійснюється ліквідатором за наслідком всіх проведених ним дій в ході ліквідаційної процедури.
Затверджуючи звіт ліквідатора, господарський суд повинен дати оцінку належності проведення ліквідатором всієї ліквідаційної процедури, дотримання ним черговості задоволення вимог кредиторів, встановити наявність всіх обов`язкових додатків до звіту ліквідатора, оцінити повноту реалізації ліквідатором активів боржника.
Обов`язком ліквідатора є здійснення всієї повноти дій, спрямованих на виявлення та повернення активів боржника.
З представлених ліквідатором документів вбачається, що 08.07.2019р. ліквідатором на адресу ТОВ "Туристичний Рай" направлена вимога від 20.06.2019р., б/н (в 2-х екземплярах) про передачу ліквідатору бухгалтерської та іншої документації банкрута, печаток і штампів, матеріальних та інших цінностей банкрута. Крім цього, лист з проханням передати ліквідатору бухгалтерську та іншу документацію банкрута, печатки і штампи, матеріальні та інші цінності банкрута ліквідатором було направлено на адресу колишнього керівника підприємства-банкрута Рязанова С.В.
Проте, направлена кореспонденція була повернута підприємством зв"язку ліквідатору з посиланням на відсутність адресата та закінчення терміну зберігання. (а.с. 81-86 т. 5).
В ході ліквідаційної процедури бухгалтерська та інша документація банкрута, печатки і штампи, матеріальні та інші цінності банкрута посадовими особами ТОВ "Туристичний Рай" ліквідатору Перепелиці В.В. не передавались.
Як вбачається з Акту прийняття-передачі від 17.12.2014р., складеного попереднім ліквідатором Кожушком С.В., бухгалтерська та інша фінансово - господарська документація ТОВ "Туристичний Рай" його керівництвом ліквідатору не передавалась у зв"язку з її відсутністю (а.с. 21 т. 2).
Передана ліквідатору Кожушку С.В. за Актом прийняття-передачі від 17.12.2014р. кругла печатка ТОВ "Туристичний Рай" була знищена 30.04.2015р., про що складено відповідний Акт знищення печатки (а.с. 24 т. 2).
В ході ліквідаційної процедури ліквідатором Перепелицею В.В. вжито заходи, спрямовані на пошук майна банкрута, за результатами яких встановлено відсутність реєстрації за ТОВ "Туристичний Рай" :
- нерухомого майна, земельних ділянок ( Інформація з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об"єктів нерухомого майна щодо суб"єкта від 24.09.2019р. № 182179604 (а.с.107 т. 5), Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області від 05.07.2019р. № 33-16-0.221-4150/2-19 (а.с. 110 т. 5));
- сільськогосподарської техніки (лист Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області від 18.07.2019р. № 01-27/4941 (а.с.109 т. 5);
- транспортних засобів (лист Регіонального сервісного центру МВС в Полтавській області від 10.07.2019р. № 31/16-9-2694 (а.с. 108 т. 5));
- вантажних вагонів та локомотивів (лист Філії "Головний інформаційно - обчислювальний центр" АТ "Українська залізниця" від 10.07.2019р. № 72/2355 (а.с. 90 т. 5));
- повітряних суден (лист Державної авіаційної служби України від 09.07.2019р. (а.с. 91 т. 5));
- суден, власником або судновласником яких є банкрут (лист Державної служби морського та річкового транспорту України від 06.08.2019р. № 3516/03/15-19 (а.с. 93 т. 5));
- великотоннажних та інших технологічних транспортних засобів, об`єктів котлонагляду та підйомних споруд (лист Головного управління Держпраці у Полтавській області від 10.07.2019 р. № 08- 11/4543 (а.с .112 т. 5).
За повідомленням Державної служби геології та надр України (а.с. 94-95 т. 5) ТОВ "Туристичний Рай" спеціальні дозволи на користування надрами не видавались.
Листом від 11.07.2019р. за № 4041/3/411-19 (а.с. 96 т. 5) Державне агентство водних ресурсів України повідомило ліквідатору, що станом на 11.07.2019р. дозволи на проведення робіт на землях водного фонду та дозволи на спеціальне водокористування ТОВ "Туристичний Рай" не видавались.
За повідомленням Державного агентства рибного господарства України (а.с. 97 т. 5) ТОВ "Туристичний Рай" документи з питань ведення рибного промислу, дозволи на проведення дослідних ловів, дозвільні документи на спеціальне використання водних живих ресурсів не видавались, квоти на добування водних біоресурсів загальнодержавного значення не видавались, дослідні лови - не проводились, номер суб"єкта господарювання, який здійснює виробництво консервів, пресервів із риби та інших водних живих ресурсів, не присвоювався, дозволи нам імпорт /експорт щодо осетрових видів риб та виробленої з них продукції не видавались. У Державному судновому реєстрі України і Судновій книзі України за ТОВ "Туристичний Рай" риболовних суден не зареєстровано.
Згідно листа Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 05.07.2019р. № 2312-07/27714-07 та ДП "Український інститут інтелектуальної власності" від 17.07.2019р. № 2987/2019 ліквідатору відмовлено у безкоштовному надані запитуваної інформації (а.с. 98-100 т. 5).
Згідно відомостей Державних реєстрів, що містяться на офіційному веб-порталі Міністерства економічного розвитку і торгівлі України http: me.gov.ua ТОВ "Туристичний Рай" не значиться в Державному реєстрі патентів України на винаходи (а.с. 101 т. 5), власником винаходів та корисних моделей (а.с. 102 т.5), державних патентів України на промислові зразки (а.с. 103 т. 5).
За повідомленням ДП "Український державний центр радіочастот" (14 т. 6) ТОВ "Туристичний Рай" дозволи на експлуатацію радіоелектронних засобів (РЕЗ) та випромінювальних пристроїв (ВП) не видавались. Інформація про наявні РЕЗ та ВП у ТОВ "Туристичний Рай" відсутня.
Згідно листа Державного комічного агентства України від 28.10.2019р. за № 5141/10-16Д03.3/19 (а.с. 15 т. 6) зареєстрованих унікальних об"єктів космічної діяльності, космічної техніки у ТОВ "Туристичний Рай" немає, ліцензія на право здіснення космічної діяльності вказаному підприємству не видавався.
Відповідно до листа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.07.2019р. № 10/01/16799 (а.с.104 т. 5) станом на 31.03.2019р. ТОВ "Туристичний Рай" серед власників пакетів голосуючих акцій (5 відсотків і більше) акціонерних товариств, відсутнє.
За інформацією Головного управління регіональної статистики (а.с. 105 т. 5) ТОВ "Туристичний Рай" засновником інших суб"єктів господарської діяльності не значиться.
За повідомленням Державної фіскальної служби України (ДФС ) (а.с. 106 т. 5) ТОВ "Туристичний Рай" відсутнє в реєстрі осіб, які здійснюють операції з товарами.
Згідно повідомлення Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Полтавській області № 1016-1.18/1177 від 05.07.2019р. наявність виданих ТОВ "Туристичний Рай" дозволів на виконання будівельних робіт у департаменту неможливо ідентифікувати (а.с. 111 т. 5). Також ліквідатором не було знайдено дозволів на виконання будівельних робіт банкрутом на офіційному веб-порталі https://dabi.gov.ua/declarate/list.php Державної архітектурно- будівельної інспекції України.
Згідно листа Головного управління ДФС у Полтавській області від 05.07.2019р. № 29498/10/16-31-50-08-15 (а.с. 113 т. 5) у відповідності до інформації Єдиного банку даних про платників податків - юридичних осіб 11.03.2013р. ТОВ "Туристичний Рай" внесено відомості до ЄДР про зміну місцезнаходження, пов"язану зі зміною адміністративного району - з м. Києва на м. Полтаву, в результаті чого платнику за основним місцем обліку - Головному управлінні ДФС у м. Києві, ДПІ в Оболонському районі (Оболонський район м. Києва) присвоєно ознаку "платник податків до кінця року", в Головному управлінні ДФС у Полтавській області, управліня у м. Полтаві, ДПІ у м. Полтаві (м. Полтава) - "платник податків з початку року". На дату порушення провадження у справі про банкрутство - 19.12.2013р. платник (банкрут) обліковувався в Головному управлінні ДФС у м. Києві, ДПІ в Оболонському районі (Оболонський район м. Києва) як "основний платник до кінця року". Станом на сьогоднішній день основне місце обліку ТОВ "Туристичний Рай" не змінено. У зв"язку з цим, у зазначеному листі ліквідатору для отримання запитуваної інформації було запропоновано звернутися до контролюючого органу за місцем основного обліку платника - Головного управлінні ДФС у м. Києві, ДПІ в Оболонському районі (Оболонський район м. Києва).
За повідомленням Головного управління ДФС у м. Києві (лист від 16.08.2019р. № 95376/П/26-15-08-01-21, від 23.08.2019р. № 97588/П/16-15-08-01-21 -а.с. 114-117) на дату подання відповідей по рахунках, які були відкриті ТОВ "Туристичний Рай" у банках і інших фінансових установах, надійшли відомості про їх закриття.
З огляду на те, що раніше боржник був зареєстрований в м. Києві ліквідатором, з метою виявлення майнових активів банкрута, було направлено запити до відповідних реєструючих органів за попереднім місцем реєстрації ТОВ "Туристичний Рай" та отримано наступну інформацію:
- згідно листа Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у м. Києві від 30.07.2019р. № 10/26-9/3007/07 у Департаменті відсутня інформація стосовно видачі/реєстрації замовнику будівництва - ТОВ "Туристичний Рай" документів, що дають право на виконання будівельних робіт на території міста Києва (а.с. 118 т. 5);
- згідно листа Головного управління Держгеокадастру у м. Києві від 24.07.2019р.№ 33-26-0.22-3815/2-19 документи, що посвідчують право власності/користування земельними ділянками на території м. Києва за ТОВ "Туристичний Рай" у м. Києві не реєструвались. Станом на теперішній час відомості щодо державної реєстрації земельних ділянок в Державному земельному кадастрі на території міста Києва та рішення про передачу їх у власність/ користування ТОВ "Туристичний Рай" в Головному управлінні Держгеокадастру у м. Києві відсутні (а.с.с 119 т. 5);
- згідно листа Головного управління Держпродспоживслужби в м. Києві від 26.07.2019р. № 08.0/13248 сільськогосподарська, дорожньо-будівельна та меліоративна техніка за ТОВ "Туристичний Рай" не зареєстрована (а.с. 120 т. 5);
- згідно листа Головного управління Держпраці у Київській області від 07.08.2019 р. № 11/2/19/12571 за ТОВ "Туристичний Рай" великотоннажних та інших технологічних транспортних засобів, що не підлягають експлуатації на вулично-дорожній мережі загального користування, підіймальних споруд, парових і водогрійних котлів, посудин, що працюють під тиском, трубопроводів пари та гарячої води за зазначеними у запиті критеріями для пошуку за ТОВ "Туристичний Рай" не обковуються;
- згідно листа Регіонального сервісного центру МВС в м. Києві від 21.08.2019р. № 31/26-11814 відповідно до даних Єдиного державного реєстру транспортних засобів станом на 22.08.2019р. за ТОВ "Туристичний Рай" транспортних засобів не зареєстровано (а.с. 112 т. 5).
Згідно відомостей Автоматизованої системи виконавчого провадження Міністерства юстиції України https://asvpweb.miniust.gov.ua/#/search-debtors ТОВ "Туристичний Рай" як стягувач у виконавчих провадженнях не значиться (а.с. 123 т.5).
На основі отриманих в ході ліквідаційної процедури даних ліквідатором було складено Акт контрольної перевірки інвентаризації цінностей, в якому відображена відсутність матеріальних цінностей на підприємстві (а.с. 125 т.5) та Аналіз фінансово-майнового стану банкрута від 24.09.2019р., за результатами якого встановлено відсутність ТОВ "Туристичний Рай" грошових коштів та майна (а.с. 126-129 т. 5).
Таким чином, матеріали справи свідчать, що грошові зобов`язання перед кредиторами по справі задовольнити не має можливості в зв`язку з відсутністю у банкрута власності, транспортних засобів та грошових коштів.
Ліквідатором банкрута ініційовано проведення 08.11.2019р. зборів кредиторів ТОВ "Туристичний Рай" з наступником порядком денним:
1. Схвалення звіту про нарахування основної грошової винагороди ліквідатора ТОВ "Туристичний Рай" за період 25.09.2019р. - 08.11.2019р.
2. Затвердження підсумкового звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу ТОВ "Туристичний Рай" .
3. Інші питання.
Повідомлення про проведення зборів кредиторів ліквідатором направлено на адреси кредиторів разом з підсумковим звітом ліквідатора від 19.10.2019р. та Звітом про нарахуванням основної грошової винагороди арбітражного керуючого Перепелиці В.В. виконання повноважень ліквідатора у справі за період з 25.09.2019р. по 08.11.2019р.
Поштове відправлення, яке надсилалось ліквідатором на юридичну адресу кредитора - ТОВ "Союз - НПК", повернуто підприємством зв"язку з відміткою "будинок виселено" (а.с. 10, 12 т. 6).
Поштове відправлення, яке надсилалось ліквідатором на адресу кредитора - Головного управління ДФС у м. Києві, вручено адресату 22.10.2019р. (а.с. 11, 13 т. 6).
Кредитори у справі у визначений час на збори не з"явились, а тому збори кредиторів не відбулись.
При вирішенні питання про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу підприємства - банкрута суд виходив з наступного.
Статтею 61 Кодексу України з процедур банкрутства передбачено, що ліквідатор з дня свого призначення здійснює такі повноваження: приймає до свого відання майно боржника, забезпечує його збереження; виконує функції з управління та розпорядження майном банкрута; проводить інвентаризацію та оцінку майна банкрута; аналізує фінансове становище банкрута; виконує повноваження керівника (органів управління) банкрута; формує ліквідаційну масу; заявляє до третіх осіб вимоги щодо повернення банкруту сум дебіторської заборгованості; вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб; передає в установленому порядку на зберігання документи банкрута, які відповідно до нормативно-правових документів підлягають обов`язковому зберіганню; продає майно банкрута для задоволення вимог, внесених до реєстру вимог кредиторів, у порядку, передбаченому цим Кодексом; веде реєстр вимог кредиторів; здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.
Виходячи з приписів статей 62 - 63 Кодексу України з процедур банкрутства після проведення інвентаризації та оцінки майна банкрута ліквідатор формує ліквідаційну масу та розпочинає продаж майна банкрута через аукціон або продаж безпосередньо юридичній або фізичній особі.
Отже, ліквідатор в ліквідаційній процедурі вживає заходів щодо виявлення майна (активів) банкрута, формування пасиву банкрута, організовує продаж майна та вчиняє інші дії відповідно до Закону про банкрутство.
Згідно із ч. 1 ст. 65 Кодексу України з процедур банкрутства після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються: відомості за результатами інвентаризації майна боржника та перелік ліквідаційної маси; відомості про реалізацію об`єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу; копії документів, що підтверджують відчуження активів боржника під час ліквідаційної процедури (у тому числі протоколи про проведення аукціону, договори купівлі-продажу, акти приймання-передачі майна, акти про придбання майна на аукціоні тощо); реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, що підтверджують погашення вимог кредиторів; довідка архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню; для акціонерних товариств - розпорядження про скасування реєстрації випуску акцій, видане Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку; для емітентів боргових цінних паперів - звіт про результати погашення цінних паперів.
Про час і місце судового засідання, в якому мають розглядатися звіт і ліквідаційний баланс, господарський суд повідомляє ліквідатора та кредиторів.
Обов`язком ліквідатора є здійснення всієї повноти дій, спрямованих на виявлення та повернення активів боржника.
Господарський суд після заслуховування звіту ліквідатора та думки кредиторів постановляє ухвалу про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу.
На виконання вимоги суду ліквідатор банкрута Перепелиця В.В. представив суду на затвердження підсумковий звіт про проведену роботу в процедурі ліквідації ТОВ "Туристичний Рай". З поданого звіту вбачається, що в ході ліквідаційної процедури ліквідатором не виявлено майна та грошових коштів банкрута, у зв"язку з чим, погашення грошових вимог кредиторів у справі, а також відшкодуванням оплати послуг арбітражного керуючого Перепелиці В.В. за виконання повноважень ліквідатора у справі, за рахунок коштів одержаних від продажу майна боржника не є можливим. Вказані висновки про встановлені обставини відповідають дійсності та підтверджуються достовірними доказами, дослідженими в судовому засіданні та долученими до справи.
Господарський суду неодноразово (ухвали суду від 12.11.2019р., 17.12.2019р., 04.02.2020р.) пропонував кредиторам по справі в разі наявності заперечень щодо звіту ліквідатора надати їх суду в письмовій формі, а також забезпечити явку своїх повноважних представників в судове засідання.
Зазначені ухвали суду, рівно як подальші ухвали у справі, які направлялись господарським судом ТОВ "Союз - НПК" за його юридичною адресою (згідно даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб) та поштовими адресами, наявними в матеріалах справи, повернуті підприємством зв"язку з посиланням на відсутність адресата та закінчення терміну зберігання (а.с. 21-25, 28-38, 57-61, 64-73, 77-80, 87-95, 100-104, 106-110, 112-116,121-124, 121-124, 127-134 т. 6).
Ухвали суду від 12.11.2019р., 17.12.2019р., 04.02.2020р., рівно як подальші ухвали у справі, які направлялись на адресу Головного управління ДФС у м. Києві (правонаступником якого стало Головне управління ДПС у м. Києві) отримані останнім, що підтверджується поштовими повідомленнями, наявними в матеріалах справи.
На дату винесення даної ухвали зауважень щодо підсумкового звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу ТОВ "Туристичний Рай" від кредиторів по справі до господарського суду не надходило.
Суд встановив, що звіт ліквідатора Перепелиці В.В. та ліквідаційний баланс ТОВ "Туристичний Рай" подані у відповідності до вимог ст. 65 Кодексу України з процедур банкрутства, підтверджені матеріалами справи і підлягають затвердженню даною ухвалою.
Відповідно п. 5 ч. 1 ст. 90 Кодексу України з процедур банкрутства затвердження звіту ліквідатора в порядку, встановленому цим Законом, є підставою для закриття провадження у справі.
Відповідно до ч. 7 ст. 64 Кодексу України з процедур банкрутства вимоги, не задоволені за недостатністю майна, вважаються погашеними.
Згідно з ч. 6 ст. 65 Кодексу України з процедур банкрутства ліквідатор виконує свої повноваження до внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань запису про припинення юридичної особи - банкрута.
Матеріали справи свідчать, що 25.09.2019р. ліквідатор Перепелиця В.В. звернувся до господарського суду з клопотанням від 24.09.2019р., б/н (вх. № 10253 -а.с. 130-156 т. 5), в якому просить суд:
1) затвердити розмір основної грошової винагороди арбітражного керуючого Перепелиці В.В. за виконання ним повноважень ліквідатора ТОВ "Союз-НПК" в розмірі двох мінімальних заробітних плат за кожний місяць здійснення повноважень;
2) затвердити звіт арбітражного керуючого Перепелиці В.В. про нарахування основної грошової винагороди за здійснення ним повноважень ліквідатора ТОВ "Союз-НПК" за період з 04.04.2019р. по 24.09.2019р. в розмірі 47 234,24 грн.;
3) стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Союз-НПК" на користь Перепелиці В.В. основну грошову винагороду за виконання ним повноважень ліквідатора ТОВ "Туристичний Рай" в розмірі 29 285,22 грн.;
4) стягнути з Головного управління ДФС у м. Києві на користь Перепелиці В.В. основну грошову винагороду за виконання ним повноважень ліквідатора ТОВ "Туристичний Рай" в розмірі 17 476,66 грн.
Ухвалою господарського суду Полтавської області від 26.09.2019р. (а.с. 159-162 т. 5) задоволено клопотання ліквідатора Перепелиці В.В. (вх. № 10253 від 25.09.2019р.) про затвердження звіту про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат (п. 1, п. 2 клопотання ліквідатора). Затверджено розмір основної грошової винагороди арбітражного керуючого Перепелиці В.В. за виконання ним повноважень ліквідатора ТОВ "Союз-НПК" у справі № 917/2301/13 в розмірі двох мінімальних заробітних плат за кожний місяць здійснення повноважень. Затверджено звіт арбітражного керуючого Перепелиці В.В. про нарахування основної грошової винагороди за здійснення ним повноважень ліквідатора ТОВ "Союз-НПК" у справі № 917/2301/13 за період з 04.04.2019р. по 24.09.2019р. в розмірі 47 234,24 грн. Відкладено розгляд клопотання ліквідатора Перепелиці В.В. (вх. № 10253 від 25.09.2019р.) про затвердження звіту про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат в частині п. 3, п. 4 прохальної частини.
В подальшому ліквідатор Перепелиця В.В. подав до господарського суду доповнення (вх. № 12332 від 08.11.2019р.) до клопотання про затвердження та стягнення основної грошової винагороди від 24.09.2019р., відповідно до якого просить суд: 1) затвердити звіт арбітражного керуючого Перепелиці В.В. про нарахування основної грошової винагороди за здійснення ним повноважень ліквідатора ТОВ "Туристичний Рай" за період з 04.04.2019р. по 08.11.2019р. в розмірі 62 453,80 грн.; 2) стягнути з ТОВ "Союз-НПК" на користь Перепелиці В.В. основну грошову винагороду за виконання повноважень ліквідатора ТОВ "Туристичний Рай" в розмірі 39 071,09грн.; 3) стягнути з Головного управління ДФС у м. Києві на користь Перепелиці В.В. основну грошову винагороду за виконання повноважень ліквідатора ТОВ "Туристичний Рай" в розмірі 23 383,82 грн. (а.с. 1-5 т. 6).
17.12.2019р. від ліквідатора Перепелиці В.В. надійшло клопотання про затвердження та стягнення основної грошової винагороди від 17.12.2019р., б/н (вх. № 14040 - а.с. 47-52 т. 6) , відповідно до якого ліквідатор просить суд: 1) затвердити звіт арбітражного керуючого Перепелиці В.В. про нарахування основної грошової винагороди за здійснення повноважень ліквідатора ТОВ "Туристичний Рай" за період з 04.04.2019р. по 17.12.2019р. в розмірі 78 549,82 грн.; 2) стягнути з ТОВ "Союз-НПК" на користь Перепелиці В.В. основну грошову винагороду за виконання повноважень ліквідатора ТОВ "Туристичний Рай" в розмірі 49 140,76грн.; 3) стягнути з Головного управління ДФС у м. Києві на користь Перепелиці В.В. основну грошову винагороду за виконання повноважень ліквідатора ТОВ "Туристичний Рай" в розмірі 29 409,05 грн.
Клопотання ліквідатора про затвердження та стягнення основної грошової винагороди судом розглядається в редакції останнього поданого ним клопотання від 17.12.2019р., б/н (вх. № 14040 від 17.12.2019р.). Таким чином, предметом даного судового розгляду є вимога ліквідатора:
1) про затвердження звіту арбітражного керуючого Перепелиці В.В. про нарахування основної грошової винагороди за здійснення повноважень ліквідатора ТОВ "Туристичний Рай" за період з 04.04.2019р. по 17.12.2019р. на загальну суму 78 549,82 грн.;
2) стягнення з ТОВ "Союз-НПК" на користь Перепелиці В.В. основної грошової винагороди за виконання повноважень ліквідатора ТОВ "Туристичний Рай" в розмірі 49 140,76грн.;
3) стягнення з Головного управління ДФС у м. Києві на користь Перепелиці В.В. основної грошової винагороди за виконання повноважень ліквідатора ТОВ "Туристичний Рай" в розмірі 29 409,05 грн.
Відповідно до ст. 115 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", чинного на час вчинення відповідних дій у процедурі банкрутства:
- арбітражний керуючий (розпорядник майна, керуючий санацією, ліквідатор) виконує повноваження за грошову винагороду.
- грошова винагорода арбітражного керуючого за виконання повноважень керуючого санацією, ліквідатора складається з основної та додаткової грошових винагород.
- основна грошова винагорода арбітражного керуючого за виконання повноважень керуючого санацією, ліквідатора визначається в розмірі двох середньомісячних заробітних плат керівника боржника за останні дванадцять місяців його роботи до введення господарським судом процедури санації боржника або відкриття процедури ліквідації банкрута за кожний місяць виконання арбітражним керуючим повноважень керуючого санацією або ліквідатора. Розмір основної грошової винагороди арбітражного керуючого за виконання повноважень керуючого санацією, ліквідатора не може перевищувати десяти мінімальних заробітних плат за кожний місяць виконання ним повноважень.
- право вимоги основної грошової винагороди виникає в арбітражного керуючого в останній день кожного календарного місяця виконання ним повноважень керуючого санацією, ліквідатора.
- звіт арбітражного керуючого про нарахування і виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат доводиться кредиторам до відома та повинен бути схвалений або погоджений комітетом кредиторів.
- звіт про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат за підсумками процедур розпорядження майном, санації, ліквідації подається арбітражним керуючим до господарського суду за п`ять днів до закінчення відповідної процедури, розглядається судом та затверджується ухвалою, що може бути оскаржена у встановленому порядку.
Відповідно до положень ст.30 Кодексу України з процедур банкрутства, який набув чинності з 21.10.2019р.:
- арбітражний керуючий виконує повноваження за грошову винагороду;
- грошова винагорода арбітражного керуючого складається з основної та додаткової грошових винагород;
- розмір основної грошової винагороди арбітражного керуючого за виконання ним повноважень розпорядника майна або ліквідатора визначається в розмірі середньомісячної заробітної плати керівника боржника за останніх 12 місяців його роботи до відкриття провадження у справі, але не менше трьох розмірів мінімальної заробітної плати за кожний місяць виконання арбітражним керуючим повноважень;
- право вимоги основної грошової винагороди виникає в арбітражного керуючого в останній день кожного календарного місяця виконання ним повноважень.
- звіт арбітражного керуючого про нарахування і виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат має бути схвалений зборами кредиторів (у процедурі банкрутства фізичної особи) чи комітетом кредиторів (у процедурі банкрутства юридичної особи), а в частині витрат, що стосуються заставного майна, - забезпеченим кредитором.
- звіт про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат за підсумками процедур розпорядження майном, санації, ліквідації, реструктуризації заборгованості, погашення боргів подається арбітражним керуючим до господарського суду за п`ять днів до закінчення відповідної процедури, розглядається судом та затверджується ухвалою, що може бути оскаржена у встановленому порядку.
Як зазначалося вище, ліквідатором банкрута Перепелицею В.В. ініційовано проведення 08.11.2019р. зборів кредиторів ТОВ "Туристичний Рай". На порядок денний зазначених зборів було винесено, зокрема, розгляд питання про схвалення звіту про нарахування основної грошової винагороди ліквідатора ТОВ "Туристичний Рай".
Повідомлення про проведення зборів кредиторів ліквідатором направлено на адреси кредиторів разом з підсумковим звітом ліквідатора від 19.10.2019р. та Звітом про нарахуванням основної грошової винагороди арбітражного керуючого Перепелиці В.В. виконання повноважень ліквідатора у справі за період з 25.09.2019р. по 08.11.2019р.
Поштове відправлення, яке надсилалось ліквідатором на юридичну адресу ТОВ "Союз - НПК", повернуто підприємством зв"язку з відміткою "будинок виселено" (а.с. 10, 12 т. 6).
Поштове відправлення, яке надсилалось ліквідатором на адресу Головного управління ДФС у м. Києві, вручено адресату 22.10.2019р. (а.с. 11, 13 т. 6).
Кредитори у справі у визначений час на збори не з"явились, а тому збори кредиторів не відбулись.
Суд зауважує, що нормами чинного законодавства про банкрутство встановлено право арбітражного керуючого на оплату наданих послуг, відшкодування понесених витрат, загальний порядок, умови, розмір та джерела оплати послуг та відшкодування витрат арбітражного керуючого у справі про банкрутство.
В той же час, з системного аналізу норм чинного законодавства про банкрутство вбачається, що суд при прийнятті рішень не пов`язаний лише з рішенням комітету кредиторів.
У зв`язку з цим, неприйняття комітетом кредиторів рішення щодо погодження (схвалення) звіту про нарахування та виплату грошової винагороди арбітражного керуючого не позбавляє господарський суд права розглянути його самостійно.
Проаналізувавши матеріали справи, поданий арбітражним керуючим Перепелицею В.В. Звіт про нарахування та виплату грошової винагороди арбітражного керуючого за період з 04.04.2019р. по 17.12.2019 р. (а.с. 51-52 т. 6) суд дійшов висновку, що клопотання ліквідатора в частині затвердження звіту арбітражного керуючого Перепелиці В.В. про нарахування основної грошової винагороди за здійснення ним повноважень ліквідатора ТОВ "Туристичний Рай" за період з 25.09.2019р. по 17.12.2019р. на загальну суму 31 315,58грн. є обґрунтованим та нормативно вмотивованим, а тому задовольняється судом.
При цьому, суд зауважує, що норми чинного Кодексу України з процедур банкрутства не передбачають випадків позбавлення арбітражного керуючого (ліквідатора) права на оплату його послуг, тим більше в розмірі, який відповідає вимогам цього Кодексу.
Щодо клопотання ліквідатора в частині затвердження звіту про нарахування основної грошової винагороди за здійснення ним повноважень ліквідатора ТОВ "Туристичний Рай" в іншій частині суд зазначає, що ухвалою господарського суду Полтавської області від 26.09.2019р. (а.с. 159-162 т. 5) вже затверджено звіт арбітражного керуючого Перепелиці В.В. про нарахування основної грошової винагороди за здійснення ним повноважень ліквідатора ТОВ "Туристичний Рай" у справі № 917/2301/13 за період з 04.04.2019р. по 24.09.2019р. в розмірі 47 234,24 грн.
Положеннями п. 3 ч. 1 ст. 231 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що господарський суд закриває провадження у справі, якщо суд встановить обставини, які є підставою для відмови у відкритті провадження у справі відповідно до пунктів 2, 4, 5 частини першої статті 175 цього Кодексу, крім випадків, передбачених частиною другою статті 175 цього Кодексу.
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 175 Господарського процесуального кодексу України підставою для закриття провадження у справі є таке, що набрало законної сили, рішення чи ухвала суду про закриття провадження у справі між тими самими сторонами, про той самий предмет і з тих самих підстав, або є судовий наказ, що набрав законної сили за тими самими вимогами.
Враховуючи те, що звіт арбітражного керуючого Перепелиці В.В. про нарахування основної грошової винагороди за здійснення ним повноважень ліквідатора ТОВ "Туристичний Рай" у справі № 917/2301/13 за період з 04.04.2019р. по 24.09.2019р. на суму 47 234,24 грн. був розглянутий та затверджений судом, про що постановлено ухвалу від 26.09.2019р. у даній справі, суд дійшов до висновку про закриття провадження в цій частині на підставі п. 3 ч. 1 ст. 231 Господарського процесуального кодексу України.
Клопотання ліквідатора Перепелиці В.В. в частині стягнення пропорційно з кредиторів у справі на його користь основної грошової винагороди підлягає задоволенню судом з огляду на наступне.
Як вже зазначалося вище, відповідно до ст. 115 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", чинного на час вчинення відповідних дій у процедурах банкрутства:
- сплата грошової винагороди та відшкодування витрат арбітражного керуючого у зв`язку з виконанням ним повноважень у справі про банкрутство здійснюються за рахунок наявних у боржника коштів, одержаних у результаті господарської діяльності боржника, або коштів, одержаних від продажу майна (майнових прав) боржника.
- кредитори можуть створювати фонд для авансування грошової винагороди та відшкодування витрат арбітражного керуючого. Формування фонду та порядок використання його коштів визначаються рішенням комітету кредиторів та затверджуються ухвалою господарського суду;
Отже, законодавець визначав три джерела сплати грошової винагороди та відшкодування витрат арбітражного керуючого: 1) за рахунок наявних у боржника коштів, одержаних у результаті господарської діяльності боржника; 2) за рахунок коштів, одержаних від продажу майна (майнових прав) боржника; 3) за рахунок коштів кредиторів, які можуть створювати фонд для авансування грошової винагороди та відшкодування витрат арбітражного керуючого.
Відповідно до положень ст.30 Кодексу України з процедур банкрутства:
- сплата основної винагороди арбітражного керуючого за виконання ним повноважень розпорядника майна, ліквідатора, керуючого санацією, керуючого реструктуризацією, керуючого реалізацією здійснюється за рахунок коштів, авансованих заявником (кредитором або боржником) на депозитний рахунок господарського суду, який розглядає справу, до моменту подання заяви про відновлення відкриття провадження у справі. У разі якщо процедура триває після закінчення авансованих заявником коштів, основна винагорода арбітражного керуючого сплачується за рахунок коштів, одержаних боржником - юридичною особою у результаті господарської діяльності, або коштів, одержаних від продажу майна боржника, яке не перебуває в заставі;
- кредитори можуть створювати фонд для авансування грошової винагороди та відшкодування витрат арбітражного керуючого. Порядок формування фонду та порядок використання його коштів визначаються рішенням комітету кредиторів та затверджуються ухвалою господарського суду;
Отже, Кодекс не містить істотних відмінностей порівняно із Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" у регулюванні питання оплати послуг ліквідатора банкрута та відшкодування його витрат - оплата послуг ліквідатора за період виконання ним своїх повноважень здійснюється за рахунок коштів, одержаних у результаті господарської діяльності боржника, або коштів, одержаних від продажу його майна (майнових прав), або із фонду для авансування грошової винагороди та відшкодування витрат арбітражного керуючого, якщо такий створено комітетом кредиторів боржника.
Таким чином, оплата послуг ліквідатора може бути покладена на всіх виявлених кредиторів у справі про банкрутство пропорційно визнаним кредиторським вимогам.
Відповідно до ст. 26 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" та ч.4 ст.48 Кодексу, господарський суд вправі застосувати принцип пропорційності до розподілу між кредиторами витрат, пов`язаних з проведенням ліквідаційної процедури (в тому числі на виплату грошової винагороди та відшкодування витрат ліквідатора), за відсутності у боржника коштів від господарської діяльності, від реалізації його майна та рішення комітету кредиторів про утворення фонду для оплати грошової винагороди ліквідатору чи відшкодування його витрат (правові позиції Верховного Суду у постанові від 01.08.2018 у справі №912/1783/16 та постановах Вищого господарського суду України від 27.10.2015 у справі №911/1056/13, від 08.11.2016 №915/1961/14).
Отже, у випадку, коли оплата послуг арбітражного керуючого здійснюється не за рахунок коштів, одержаних від продажу майна боржника, чи коштів, одержаних у результаті виробничої діяльності боржника, то така оплата повинна здійснюватись за рахунок коштів кредиторів, виходячи із принципу пропорційності їх грошовим вимогам.
При цьому суд наголошує на тому, що законодавець не ставить порядок розподілу витрат на оплату послуг ліквідатора в залежність від майнового стану кожного кредитора у справі про банкрутство, правового статусу кредитора (особа, заснована на приватній чи державній формі власності, державний орган, громадська організація тощо), від джерел фінансування того чи іншого кредитора, а також від майнових результатів арбітражного керуючого у справі про банкрутство. Тобто, не виявлення ліквідатором боржника в процедурі ліквідації майна боржника, чи інших його активів та грошових коштів, жодним чином не впливає на оплату його послуг.
Крім того, Верховний Суд визнав за необхідне відзначити, що ініціюючи провадження у справі про банкрутство, кредитори як споживачі послуг арбітражного керуючого, котрі очікують на результат його діяльності, мають усвідомлювати, що надавши на свій ризик згоду на участь у справі про банкрутство, однак не знайшовши майна як джерела своїх доходів і покриття видатків, арбітражний керуючий правомірно очікує покриття забезпечення процедури, яке у такому випадку лягає тягарем на кредиторів (кредитора) неплатоспроможного боржника ( постанова ВС від 30.01.2019 р. № 910/32824/15) .
Як вбачається з матеріалів справи, кредиторами ТОВ "Туристичний Рай" є :
ТОВ "Союз-НПК" на суму вимог 360 611,00грн. (62,56% від загальної суми вимог),
Головне управління ДПС у м. Києві (правонаступник Головного управління ДФС у м. Києві) на суму вимог 215 826,19грн. (37,44% від загальної суми вимог).
Враховуючи пропорції вимог кредиторів суд вважає, що на користь ліквідатора банкрута із заявленої ним до стягнення суми 78 549,82 грн., пропорційно до вимог кредиторів, підлягають стягненню:
з Товариства з обмеженою відповідальністю "Союз-НПК" - 49 140,76грн.;
з Головного управління Державної податкової служби у м. Києві - 29 409,05грн.
На підставі вищенаведеного та керуючись ст. ст. 60, 65, 90 Кодексу України з процедур банкрутств, п. 3 ч. 1 ст. 231, ст. 234 Господарського процесуального кодексу України, суд, -
УХВАЛИВ :
1. Задовольнити клопотання ліквідатора Перепелиці В.В. від 17.12.2019р., б/н (вх. № 14029 від 17.12.2019р.) про заміну кредитора правонаступником.
2. Задовольнити заяву Головного управління ДПС у м. Києві б/н, б/д (вх. № 1982 від 18.02.2019р.) про заміну кредитора правонаступником.
3. Замінити кредитора у справі № 917/2301/13 - Головне управління ДФС у м. Києві (код ЄДРПОУ 39439980) на його правонаступника - Головне управління ДПС у м. Києві (код ЄДРПОУ 43141267).
4. Клопотання ліквідатора Перепелиці В.В. від 24.09.2019р., б/н (вх. № 10253 від 25.09.2019р.)(в редакції клопотання від 17.12.2019р., б/н (вх. № 14040 від 17.12.2019р.)) -задовольнити частково.
5. Затвердити звіт арбітражного керуючого Перепелиці В.В. про нарахування основної грошової винагороди за здійснення ним повноважень ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю "Туристичний Рай" у справі № 917/2301/13 за період з 25.09.2019р. по 17.12.2019р. на загальну суму 31 315,58грн.
6. Провадження з розгляду клопотання ліквідатора Перепелиці В.В. від 24.09.2019р., б/н (вх. № 10253 від 25.09.2019р.)(в редакції клопотання від 17.12.2019р., б/н (вх. № 14040 від 17.12.2019р.)) в частині затвердження Звіту арбітражного керуючого Перепелиці В.В. про нарахування основної грошової винагороди за здійснення ним повноважень ліквідатора ТОВ "Туристичний Рай" у справі № 917/2301/13 за період з 04.04.2019р. по 24.09.2019р. на суму 47 234,24 грн. закрити на підставі п. 3 ч. 1 ст. 231 Господарського процесуального кодексу України.
7. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Союз-НПК", житловий масив Тополь-1, буд.9, корп.1, кв.905, м. Дніпропетровськ, 49040 (адреса для листування: 62029, м. Одеса, вул. Князівська, 32, офіс 216) на користь Перепелиці Василя Володимировича ( свідоцтво № 1356 від 22.07.2013р., ІПН НОМЕР_1 , п/р НОМЕР_2 в ПАТ КБ "Приватбанк", МФО 331401) основну грошову винагороду за виконання повноважень ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю "Туристичний Рай" у справі № 917/2301/13 у розмірі 49 140,76грн.
Видати наказ.
8. Стягнути з Головного управління ДПС у м. Києві (04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19, код ЄДРПОУ 43141267) на користь Перепелиці Василя Володимировича ( свідоцтво № 1356 від 22.07.2013р., ІПН НОМЕР_1 , п/р НОМЕР_2 в ПАТ КБ "Приватбанк", МФО 331401) основну грошову винагороду за виконання повноважень ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю "Туристичний Рай" у справі № 917/2301/13 у розмірі 29 409,05грн.
Видати наказ.
9. Затвердити звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс Товариства з обмеженою відповідальністю "Туристичний Рай", проспект Першотравневий, б.13-А, м. Полтава, 36011 (ідентифікаційний код 37508858).
10. Ліквідувати Товариство з обмеженою відповідальністю "Туристичний Рай", проспект Першотравневий, б.13-А, м. Полтава, 36011 (ідентифікаційний код 37508858).
11. Суб`єкту державної реєстрації внести запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань про припинення юридичної особи-банкрута - Товариства з обмеженою відповідальністю "Туристичний Рай", проспект Першотравневий, б.13-А, м. Полтава, 36011 (ідентифікаційний код 37508858).
12. Провадження у справі закрити.
13. Копію ухвали направити кредиторам, арбітражним керуючим Перепелиці В.В., суб"єкту державної реєстрації, Головному управлінню статистики у Полтавській області (для виключення з ЄДРПОУ), державному органу з питань банкрутства.
14. Повідомити учасників справи про те, що вони можуть отримати інформацію по справі, що розглядається, на веб-сторінці офіційного веб-порталу судової влади у мережі Інтернет за адресою: pl.arbitr.gov.ua
Ухвала набирає законної сили негайно після її оголошення (у разі неявки всіх учасників справи - з моменту її підписання суддею (суддями)) та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції в порядку та строки, встановлені ст. ст. 254-257 Господарського процесуального кодексу України.
Ухвалу підписано 25.09.2020р.
Суддя О.О. Ореховська
Суд | Господарський суд Полтавської області |
Дата ухвалення рішення | 15.09.2020 |
Оприлюднено | 28.09.2020 |
Номер документу | 91808279 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Полтавської області
Ореховська О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні