Рішення
від 28.09.2020 по справі 120/5192/20-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

28 вересня 2020 р. Справа № 120/5192/20

Вінницький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Вільчинського О.В.,

за участю:

секретаря судового засідання: Непийводи В.Л.,

представника позивача: Гурби М.М.,

представника відповідача: Саченко Н.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовом: Вінницької обласної організації політичної партії "НАШ КРАЙ"

до: Оратівської селищної територіальної виборчої комісії Вінницького району Вінницької області

про: визнання протиправною та скасування постанови, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

До Вінницького окружного адміністративного суду 26 вересня 2020 року звернулася Вінницька обласна організація політичної партії "НАШ КРАЙ" (позивач) з адміністративним позовом до Оратівської селищної територіальної виборчої комісії Вінницького району Вінницької області (Оратівська селищна ТВК, відповідач). Позовна заява подана до суду адвокатом Гурбою Михайлом Васильовичем.

За змістом позовних вимог представник позивача просить визнати протиправною та скасувати постанову Оратівської селищної ТВК № 11 від 24 вересня 2020 року "Про розгляд документів по реєстрації кандидатів у депутати Оратівської селищної територіальної виборчої комісії Вінницького району Вінницької області в єдиному багатомандатному виборчому окрузі на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року від місцевої організації політичної партії: Вінницька обласна організація політичної партії "НАШ КРАЙ", якою відмовлено в реєстрації всіх кандидатів у депутати, включених до виборчих списків від Вінницької обласної організації політичної партії "НАШ КРАЙ" в єдиному багатомандатному виборчому окрузі на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року; зобов`язати Оратівську селищну ТВК повторно розглянути документи по реєстрації кандидатів у депутати Оратівської селищної ради Вінницького району Вінницької області в єдиному багатомандатному виборчому окрузі на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року від Вінницької обласної організації політичної партії "НАШ КРАЙ" та прийняти рішення про реєстрацію кандидатів у депутати, включених до виборчих списків від Вінницької обласної організації політичної партії "НАШ КРАЙ" в єдиному багатомандатному виборчому окрузі на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, сторона позивача зазначає, що постановою Оратівської селищної ТВК № 11 від 24 вересня 2020 року "Про розгляд документів по реєстрації кандидатів у депутати Оратівської селищної територіальної виборчої комісії Вінницького району Вінницької області в єдиному багатомандатному виборчому окрузі на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року від місцевої організації політичної партії: Вінницька обласна організація політичної партії "НАШ КРАЙ" було відмовлено в реєстрації всіх кандидатів у депутати, включених до виборчих списків від Вінницької обласної організації політичної партії "НАШ КРАЙ" в єдиному багатомандатному виборчому окрузі на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року. Зазначену постанову Оратівської селищної ТВК позивач вважає протиправною та безпідставною, оскільки Вінницькою обласною організацією політичної партії "НАШ КРАЙ" не було порушено вимоги п. 1 ч. 1 ст. 230 Виборчого кодексу України (далі - ВК України).

Представник позивача вважає, що територіальна виборча комісія має право відмовити в реєстрації кандидатів в депутати, висунутих місцевою організацією партії, лише за умови порушення порядку висування кандидатів, який встановлений нормами ст. 219 ВК України. У свою чергу, приймаючи оскаржувану постанову № 11 від 24 вересня 2020 року, відповідач посилався на ст. 218 ВК України, якою встановлено правила не щодо порядку висування кандидатів, а щодо інформування зацікавлених суб`єктів про початок в майбутньому процедури висування кандидатів. З огляду на зазначене, на думку представника позивача, п. 1 ч. 1 ст. 230 ВК України не передбачає право територіальної виборчої комісії відмовляти в реєстрації кандидатів у депутати в разі порушення загального порядку висування кандидатів. Окрім того, у позовній заяві вказано, що на виконання ст. 218 ВК України 15 вересня 2020 року на веб-сайті Вінницької обласної організації політичної партії "НАШ КРАЙ" було розміщено повідомлення про проведення 20 вересня 2020 року об 12:00 год. в м. Вінниця по вул. Пушкіна, 4, зборів з метою висування кандидатів у депутати обласної ради, районних, сільських, селищних, міських рад територіальних громад Вінницької області на місцевих виборах депутатів 25 жовтня 2020 року. Також вказане оголошення було здійснено 17 вересня 2020 року в прямому ефірі Оратівського районного радіо та подано письмове повідомлення про проведення зборів до Вінницької обласної територіальної виборчої комісії (далі - Вінницька обласна ТВК).

Ухвалою від 26 вересня 2020 року відкрито провадження в адміністративній справі та вирішено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом сторін) з урахуванням вимог ст. 273 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України). Судове засідання у справі призначено на 27 вересня 2020 року о 12:00 год. Окрім того, встановлено відповідачу строк до 11:00 год. 27 вересня 2020 року для подання відзиву на позовну заяву.

27 вересня 2020 року представником відповідача у визначений судом строк подано відзив на позовну заяву, в якому Оратівська селищна ТВК просить відмовити у задоволенні позовних вимог повністю. Свою позицію мотивує тим, що положеннями ч. 2 ст. 218 ВК України чітко визначено, що про дату, час і місце проведення зборів, конференції з метою висування кандидатів організація політичної партії повідомляє у письмовій формі відповідну територіальну виборчу комісію не пізніше як за день до дня проведення зборів, конференції. Окрім того, сторона відповідача зазначає, що сама назва ст. 218 ВК України викладена як "Загальний порядок висування кандидатів організацією партії". Також, на думку відповідача, відповідною територіальною виборчою комісією у розумінні ст. 218 ВК України є саме Оратівська селищна ТВК, оскільки кандидати в депутати Вінницької обласної організації політичної партії "НАШ КРАЙ" включені до єдиного виборчого списку кандидатів у депутати саме Оратівської селищної ради Оратівського району Вінницької області. Стосовно надання доказу про озвучення часу та місця проведення позивачем зборів, конференції з метою висування кандидатів в ефірі Оратівського районного радіомовлення, то представник відповідача зазначає, що це не є письмовим повідомленням, що надається до комісії. Звертає увагу, що таке повідомлення надано в порядку ч. 3 ст. 218 ВК України, а не на виконання вимог ч. 2 ст. 218 зазначеного нормативно-правового акту. Окрім того, у відзиві зазначається, що адвокат Гурба М.В. , який підписав та надав позовну заяву, не мав та не має повноважень на це, оскільки довіреність від 26 вересня 2020 року, видана адвокату Гурбі М.В. головою Вінницької районної організації політичної партії "НАШ КРАЙ", якою визначено права представника, не містить права адвоката на підписання позовної заяви.

Крім того, 27 вересня 2020 року представником відповідача подано до суду додаткові пояснення, у яких зазначається, що п. 1 ч. 1 ст. 230 ВК України визначає як підставу для відмови у реєстрації кандидатів у депутати порушення встановленого цим Кодексом порядку висування кандидатів. Тобто вказана норма, як зазначає представник відповідача, не містить посилання на чітку статтю ВК України, а охоплює собою низку норм ВК України, які регламентують порядок висування кандидатів, і, як можна зрозуміти з назви та змісту ст. 218 ВК України ("Загальний порядок висування кандидатів організацією партії"), остання також регламентує порядок висування кандидатів організацією партії. Також сторона відповідача вказує, що єдиний можливий варіант повідомлення територіальної виборчої комісії про дату, час та місце проведення зборів, конференції є саме повідомлення у письмовій формі за день до дня проведення таких зборів, конференції.

У судовому засіданні 27 вересня 2020 року суд заслухав пояснення представників сторін щодо заявлених позовних вимог. Так, представник позивача зазначив, що спеціальною нормою, що регулює порядок висування кандидатів у депутати міських, сільських, селищних рад, є норма ст. 219 ВК України. У свою чергу, ст. 230 ВК України не передбачено відмову у реєстрації кандидатів у зв`язку з порушенням вимог загального порядку проведення виборів, який визначений ст. 218 ВК України. Також, на думку сторони позивача, відповідною виборчою комісією у розумінні позивачем положень ст. 218 ВК України є саме Вінницька обласна ТВК як комісія обласного рівня, яку було повідомлено про проведення зборів організації партії, та представник якої був присутній на останніх.

Представник відповідача, у свою чергу зазначила, що позивачем, який подавав заяву про реєстрацію кандидатів у депутати Оратівської селищної ради Вінницького району Вінницької області, не було повідомлено відповідача про дату, час та місце проведення зборів, конференції з метою висування кандидатів організації партії. Зазначене є порушенням порядку висування кандидатів, тому Оратівською селищною ТВК одноголосно прийнято рішення про відмову у реєстрації кандидатів від організація політичної партії "НАШ КРАЙ" на підставі п. 1 ч. 1 ст. 230 ВК України.

У зазначеному судовому засіданні судом оголошено перерву та призначено наступне судове засідання на 28 вересня 2020 року.

У судове засідання 28 вересня 2020 року прибули представники обох сторін. Представник позивача позовні вимоги підтримав повністю, додаткових пояснень не надав. Представник відповідача у свою чергу проти позову заперечувала та просила у задоволенні адміністративного позову відмовити повністю. Зазначила, що під час прийняття оскаржуваної постанови № 11 від 24 вересня 2020 року Оратівська селищна ТВК діяла на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені виборчим законодавством. Наголосила, що відповідною виборчою комісією, яку повинен був повідомити позивач, про дату, час і місце проведення зборів з висування кандидатів організацією партії, є саме Оратівська селищна ТВК. Відтак, вважає, що позивачем порушено порядок висування кандидатів.

Заслухавши пояснення представників сторін, розглянувши матеріали справи та дослідивши надані сторонами докази в їх сукупності суд встановив таке.

24 вересня 2020 року уповноважена особа Вінницької обласної організації політичної партії "НАШ КРАЙ" Дрожчана Марина Вікторівна подала до Оратівської селищної ТВК заяву із відповідними документами про реєстрацію кандидатів в депутати Оратівської селищної ради Вінницького району Вінницької області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року, включених до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати від Вінницької обласної організації політичної партії "НАШ КРАЙ", сформованих та затверджених на конференції Вінницької обласної організації політичної партії "НАШ КРАЙ", що відбулась 20 вересня 2020 року. Про прийняття поданих документів уповноваженій особі Вінницької обласної організації політичної партії "НАШ КРАЙ" Оратівська селища ТВК видала 24 вересня 2020 року о 11:00 год. відповідну довідку.

24 вересня 2020 року Оратівська селищна ТВК винесла постанову № 11 "Про розгляд документів по реєстрації кандидатів у депутати Оратівської селищної територіальної виборчої комісії Вінницького району Вінницької області в єдиному багатомандатному виборчому окрузі на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року від місцевої організації політичної партії: Вінницька обласна організація політичної партії "НАШ КРАЙ", якою відмовлено в реєстрації всіх кандидатів у депутати, включених до виборчих списків від Вінницької обласної організації політичної партії "НАШ КРАЙ" в єдиному багатомандатному виборчому окрузі на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.

Підставою для відмови Оратівська селищна ТВК вказала порушення ч. 1 та 2 ст. 218 ВК України, а саме неповідомлення в письмовій формі відповідну територіальну виборчу комісію - Оратівську селищну ТВК про дату, час і місце проведення зборів, конференції з метою висунення кандидатів не пізніш як за день до дня проведення зборів, конференції. В описовій частині постанови зазначено, що від організації політичної партії "НАШ КРАЙ" письмове повідомлення про дату, час і місце проведення зборів, конференції з метою висунення кандидатів до Оратівської селищної ТВК не надійшло, що вказує на порушення порядку висування кандидатів.

Вважаючи таку постанову Оратівської селищної ТВК протиправною та безпідставною, Вінницька обласна організація політичної партії "НАШ КРАЙ" звернулася до суду з цим позовом.

Надаючи правову оцінку спірним відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з такого.

15 липня 2020 року Верховною Радою України прийнято постанову №795-ІХ "Про призначення чергових місцевих виборів у 2020 році", якою призначено чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів на неділю 25 жовтня 2020 року.

Відповідно до пункту 20 частини першої статті 92 Конституції України організація і порядок проведення виборів і референдумів визначаються виключно законами України.

Спеціальним нормативно-правовим актом, що відповідно до Конституції України визначає гарантії права громадян на участь у виборах, регулює підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів, є ВК України від 19 грудня 2019 року № 396-IX.

За приписами ч. 1 ст. 1 ВК України вибори в Україні є основною формою народного волевиявлення, способом безпосереднього здійснення влади Українським народом.

Згідно з п. 3 ч. 1 ст. 3 ВК України відповідно до Конституції України в Україні проводяться такі типи виборів: місцеві вибори: а) вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим; б) вибори депутатів сільської, селищної, міської ради; в) вибори сільського, селищного, міського голови; г) вибори депутатів районної ради; ґ) вибори депутатів обласної ради; д) вибори депутатів районної у місті ради (у містах, де утворені районні у місті ради).

Приписами ч. 1 ст. 20 ВК України передбачено, що виборчий процес - це здійснення протягом встановленого цим Кодексом періоду часу суб`єктами, визначеними статтею 22 цього Кодексу, виборчих процедур, пов`язаних із підготовкою і проведенням відповідних виборів, встановленням та офіційним оголошенням (офіційним оприлюдненням) їх результатів.

Частина 1 статті 22 ВК України містить перелік суб`єктів виборчого процесу відповідних виборів: 1) виборець, який має право голосу на відповідних виборах; 2) виборча комісія, уповноважена здійснювати підготовку і проведення відповідних виборів; 3) партія (організація партії), яка висунула кандидатів на відповідних виборах; 4) кандидат, зареєстрований для участі у відповідних виборах у порядку, встановленому цим Кодексом; 5) офіційний спостерігач від кандидата чи партії (організації партії) - суб`єкта відповідного виборчого процесу або від громадської організації, зареєстрований у порядку, встановленому цим Кодексом.

Згідно з частиною 1 статті 196 ВК України виборчий процес місцевих виборів включає такі етапи: 1) утворення виборчих округів; 2) утворення дільничних виборчих комісій; 3) складання списків виборців, їх перевірка та уточнення; 4) висування та реєстрація кандидатів; 5) проведення передвиборної агітації; 6) голосування у день виборів; 7) підрахунок голосів виборців, установлення підсумків голосування і результатів місцевих виборів.

З аналізу правових норм суд робить висновок, що під виборчим процесом необхідно розуміти здійснення суб`єктами виборчого процесу виборчих процедур щодо підготовки та проведення відповідних виборів у строки, передбачені законодавством, які починаються у законодавчо визначений термін та закінчуються офіційним оприлюдненням результатів виборів.

Висування та реєстрація кандидатів є одним із етапів виборчого процесу місцевих виборів у 2020 році.

Як уже зазначалося, постановою Оратівської селищної ТВК № 11 від 24 вересня 2020 року відмовлено в реєстрації всіх кандидатів у депутати, включених до виборчих списків від Вінницької обласної організація політичної партії "НАШ КРАЙ" в єдиному багатомандатному виборчому окрузі на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року на підставі п. 1 ч. 1 ст. 230 ВК України.

Так, відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 230 ВК України територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації всіх кандидатів у депутати, включених до виборчих списків місцевих організацій політичних партій або до переліку кандидатів у депутати в багатомандатних виборчих округах на відповідних місцевих виборах, у разі: порушення встановленого цим Кодексом порядку висування кандидатів, у тому числі перевищення встановленої цим Кодексом кількості кандидатів у депутати у єдиному виборчому списку та територіальному виборчому списку організації партії на виборах депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше), кандидатів у депутати в кожному багатомандатному окрузі на виборах депутатів сільських, селищних, міських рад (територіальних громад з кількістю виборців до 10 тисяч), які можуть бути висунуті організаціями партій.

Порушення встановленого цим Кодексом порядку висування кандидатів, на переконання відповідача, виразилося у невиконанні вимог ч. 2 ст. 218 ВК України, а саме неповідомлення Оратівської селищної ТВК про проведення зборів з метою висування кандидатів від Вінницької обласної організації політичної партії "НАШ КРАЙ".

Так, згідно з ч. 2 ст. 218 ВК України про дату, час і місце проведення зборів, конференції з метою висування кандидатів організація партії повідомляє у письмовій формі відповідну територіальну виборчу комісію не пізніш як за день до дня проведення зборів, конференції.

На думку сторони позивача, відповідач неправомірно застосував вказані положення виборчого законодавства при прийнятті оскаржуваного рішення, оскільки вони стосуються не порядку висування кандидатів, а інформування зацікавлених суб`єктів про початок в майбутньому процедури висування кандидатів. Позивач вважає, що підставою для відмови реєстрації кандидатів у депутати, висунутих місцевою організацією партії, може бути недотримання вимог саме ст. 219 ВК України.

З такими доводами позивача суд не погоджується, з огляду на таке.

Стаття 218 ВК України регулює загальний порядок висування кандидатів організацією партії. Стаття 219 ВК України регулює порядок висування кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також кандидатів у депутати міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше).

Пункт 1 частини першої статті 230 ВК України не містить посилання на конкретну статтю ВК України, а охоплює низку норм ВК України, які регламентують порядок висування кандидатів, в тому числі і ч. 2 ст. 218 ВК України.

Отже, територіальна виборча комісія може відмовити в реєстрації кандидатів в депутати, висунутих місцевою організацією політичної партії, не лише за умови порушення порядку висування кандидатів, що встановлений нормами ст. 219 ВК України.

Надаючи оцінку доводам позивача, що ним належним чином було повідомлено відповідну територіальну виборчу комісію про місце, час та адресу проведення зборів (конференції) політичної партії з висування кандидатів, суд виходив з такого.

Згідно з ч.ч. 2, 5 ст. 32 ВК України до виборчих комісій належать:

1) Центральна виборча комісія;

2) окружні виборчі комісії;

3) територіальні виборчі комісії;

4) дільничні виборчі комісії.

Система виборчих комісій кожного типу виборів визначається цим Кодексом.

Відповідно до положень ч. 4 ст. 33 ВК України територіальні виборчі комісії в межах повноважень, визначених цим Кодексом, забезпечують організацію підготовки та проведення місцевих виборів.

Систему виборчих комісій з місцевих виборів визначає ст. 202 ВК України.

Так, за приписами ч.ч. 1, 2, ст. 202 ВК України систему виборчих комісій, що здійснюють підготовку та проведення місцевих виборів, становлять: 1) Центральна виборча комісія, яка є виборчою комісією вищого рівня для всіх виборчих комісій з усіх місцевих виборів; 2) територіальні виборчі комісії: а) виборча комісія Автономної Республіки Крим; б) обласні виборчі комісії; в) районні виборчі комісії; г) міські виборчі комісії; ґ) районні у містах виборчі комісії (у містах з районним поділом); д) селищні, сільські виборчі комісії; 3) дільничні виборчі комісії.

Повноваження виборчих комісій щодо підготовки та проведення місцевих виборів поширюються: 1) Центральної виборчої комісії - на всю територію України; 2) територіальної виборчої комісії - на територію відповідного виборчого округу або частини виборчого округу в межах адміністративно-територіальної одиниці стосовно відповідних місцевих виборів; 3) дільничної виборчої комісії - на територію відповідної виборчої дільниці стосовно кожних місцевих виборів, які проводяться на її території.

Отже, до системи виборчих комісій щодо підготовки та проведення місцевих виборів входять окремо територіальні обласні виборчі комісії та територіальні селищні виборчі комісії.

Повноваження територіальної виборчої комісії розповсюджуються на територію відповідного виборчого округу або виборчого територіального округу в межах адміністративної територіальної одиниці стосовно відповідних місцевих виборів.

Повноваження територіальних виборчих комісій щодо організації підготовки і проведення місцевих виборів визначає ст. 206 ВК України.

Так, згідно з ч. 2 вказаної статті відповідна територіальна виборча комісія, яка встановлює результати виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, міської, районної у місті, сільської, селищної ради, результати виборів сільського, селищного, міського голови, зокрема:

забезпечує підготовку та проведення відповідних місцевих виборів (п. 1);

надає правову, організаційну, методичну, технічну допомогу нижчестоящим виборчим комісіям в частині їхньої діяльності, що стосується виборів відповідної ради, сільського, селищного, міського голови, організовує навчання членів цих комісій з питань організації виборчого процесу (п. 3);

реєструє кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови, їх довірених осіб, представників, уповноважених осіб організацій партій - суб`єктів відповідного виборчого процесу та видає їм посвідчення (п. 4);

встановлює результати виборів депутатів, сільського, селищного, міського голови в порядку, визначеному цим Кодексом, здійснює офіційне оприлюднення результатів відповідних місцевих виборів (п. 17);

розглядає звернення, заяви і скарги стосовно підготовки та проведення відповідних місцевих виборів, приймає щодо них рішення (20).

З аналізу змісту вказаних статей в їх системному зв`язку встановлено, що під "відповідною територіальною виборчою комісією" у ч. 2 ст. 218 ВК України законодавцем мається на увазі та виборча комісія, до ради якої організація партії подає списки кандидатів у депутати з бажанням участі у виборчому процесі, та яка відповідно до наданих повноважень проводить реєстрацію кандидатів відповідного рівня.

Норми ч. 2 ст. 218 ВК України вимагають від організації партії повідомити у письмовій формі відповідну територіальну виборчу комісію, що означає що повідомлення має надходити у кожну територіальну виборчу комісію, яка відповідно до наданих повноважень проводить реєстрацію кандидатів відповідного рівня.

Таким чином, оскільки повноваження Оратівської селищної ТВК поширюються на підготовку та проведення місцевих виборів до Оратівської селищної ради Вінницького району Вінницької області, то про дату, час і місце проведення зборів (конференції) з метою висування кандидатів до Оратівської селищної ради позивач мав повідомити у письмовій формі саме Оратівську селищну ТВК.

Доводи представника позивача про виконання положень ч. 2 ст. 218 ВК України шляхом надіслання повідомлення Вінницькій обласній ТВК як комісії обласного рівня суд вважає необґрунтованими, оскільки Оратівська селищна ТВК та Вінницька обласна ТВК є самостійними суб`єктами виборчого процесу, що не підпорядковуються одна одній. Комісією вищого рівня для всіх виборчих комісій з усіх місцевих виборів згідно з п. 1 ч. 1 ст. 202 ВК України є Центральна виборча комісія. Повноваження Вінницької обласної ТВК не поширюються на підготовку та проведення місцевих виборів до Оратівської селищної ради. Вінницька обласна ТВК, отримавши від позивача повідомлення про проведення конференції (зборів) щодо висування кандидатів у депутати, не повинна повідомляти Оратівську селищну ТВК, а також всі інші виборчі комісії, про такі збори.

Позивач, надіславши повідомлення про проведення зборів до Вінницької обласної ТВК, позбавив права Оратівської селищної ТВК, до якої звернувся з документами для реєстрації кандидатів у депутати саме Оратівської селищної ради, в участі у зазначених зборах.

Розміщення 15 вересня 2020 року оголошення на веб-сайті Вінницької обласної організації політичної партії "НАШ КРАЙ" про проведення 20 вересня 2020 року зборів та оголошення про такі збори 17 вересня 2020 року в прямому ефірі Оратівського районного радіо також не є виконання вимог ч. 2 ст. 218 ВК України, оскільки зазначені норми є імперативними, які прямо вказують на правила поведінки. Обов`язок повідомити у письмовій формі відповідну територіальну виборчу комісію не пізніш як за день до дня проведення зборів (конференції) вважається виконаним саме з моменту отримання останньою такого повідомлення та кореспондує праву членів виборчої комісії прийняти участь у проведенні такої конференції (чи зборів).

Відтак, оскільки позивачем було порушено порядок висування кандидатів організацією партії, передбачений частиною 2 ст. 218 ВК України, оскаржувану постанову суд вважає такою, що прийнята уповноваженим органом обґрунтовано, а також з дотриманням інших критеріїв, визначених ч. 2 ст. 2 КАС України, а тому позовна вимога при визнання її протиправною та скасування задоволенню не підлягає.

Зважаючи на те, що при розгляді справи суд дійшов висновку, що постанова Оратівської селищної ТВК від 24 вересня 220 року № 11 є правомірною, тому відсутні підстави для задоволення похідної від цієї позовної вимоги про зобов`язання відповідача повторно розглянути документи по реєстрації кандидатів у депутати Оратівської селищної ради Вінницького району Вінницької області в єдиному багатомандатному виборчому окрузі на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року від Вінницької обласної організації політичної партії "НАШ КРАЙ" та прийняти рішення про реєстрацію кандидатів у депутати, включених до виборчих списків від Вінницької обласної організації політичної партії "НАШ КРАЙ" в єдиному багатомандатному виборчому окрузі на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.

Відповідно до частини першої статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

За приписами ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Виходячи з системного аналізу фактичних обставин справи, позовні вимоги Вінницької обласної організації політичної партії "НАШ КРАЙ" не знайшли свого підтвердження під час розгляду справи. Водночас відповідач, як суб`єкт владних повноважень, довів суду правомірність свого рішення, що є підставою для відмови у задоволенні позову повністю.

У зв`язку з відмовою у задоволенні позовних вимог розподіл судових витрат відповідно до статті 139 КАС України не здійснюється.

Керуючись ст.ст. 73-77, 90, 94, 139, 241-246, 250, 255, 272, 273, 278 КАС України, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову Вінницької обласної організації політичної партії "НАШ КРАЙ" до Оратівської селищної територіальної виборчої комісії Вінницького району Вінницької області про визнання протиправною та скасування постанови, зобов`язання вчинити дії відмовити повністю.

Рішення набирає законної сили в порядку, визначеному статтею 272 Кодексу адміністративного судочинства України. Рішення може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими частиною 2 статті 278 Кодексу адміністративного судочинства України, протягом двох днів з дня його проголошення.

Позивач: Вінницька обласна організація політичної партії "НАШ КРАЙ" (21000, м. Вінниця, вул. Пирогова, буд. 59, кв. 3, код ЄДРПОУ 39971832)

Відповідач: Оратівська селищна територіальна виборча комісія Вінницького району Вінницької області (22600, Вінницька область, Оратівський (Вінницький) район, смт. Оратів, вул. Паркова, буд. 12; фактичне місцезнаходження: 22600, Вінницька область, Оратівський (Вінницький) район, смт. Оратів, вул. Героїв Майдану, 82, код ЄДРПОУ 43785436)

Повне рішення суду складено та проголошено у судовому засіданні 28 вересня 2020 року

Суддя Вільчинський Олександр Ванадійович

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.09.2020
Оприлюднено28.09.2020
Номер документу91808876
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —120/5192/20-а

Постанова від 02.10.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Граб Л.С.

Ухвала від 30.09.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Граб Л.С.

Ухвала від 30.09.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Граб Л.С.

Ухвала від 30.09.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Граб Л.С.

Рішення від 28.09.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Вільчинський Олександр Ванадійович

Ухвала від 26.09.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Вільчинський Олександр Ванадійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні