Рішення
від 18.09.2020 по справі 160/7360/20
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 вересня 2020 року Справа № 160/7360/20

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Рищенка А.Ю., розглянувши в порядку письмового провадження у місті Дніпрі адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю МОЛ-ДНІПРО-ТРАНС до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про скасування рішень та зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ :

03.07.2020 Товариство з обмеженою відповідальністю МОЛ-ДНІПРО-ТРАНС (далі - позивач) звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із позовною заявою до Державної податкової служби України (далі - відповідач-1), Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі - відповідач-2), в якій просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області № 1551227/42612318 від 05.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 3 від 02.09.2019, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю МОЛ-ДНІПРО-ТРАНС на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ТОРГОВИЙ ДІМ МАЛИНІВСЬКІ МОЛОЧНІ ПРОДУКТИ ;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 3 від 02.09.2019р., виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю МОЛ-ДНІПРО-ТРАНС на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ТОРГОВИЙ ДІМ МАЛИНІВСЬКІ МОЛОЧНІ ПРОДУКТИ , з дати подання її на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю МОЛ-ДНІПРО- ТРАНС , а саме: 30.09.2019;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області № 1551180/42612318 від 05.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 4 від 04.09.2019, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю МОЛ-ДНІПРО-ТРАНС на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ТОРГОВИЙ ДІМ МАЛИНІВСЬКІ МОЛОЧНІ ПРОДУКТИ ;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 4 від 04.09.2019, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю МОЛ-ДНІПРО-ТРАНС на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ТОРГОВИЙ ДІМ МАЛИНІВСЬКІ МОЛОЧНІ ПРОДУКТИ , з дати подання її на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю МОЛ-ДНІПРО- ТРАНС , а саме: 30.09.2019;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області № 1551230/42612318 від 05.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 7 від 07.09.2019, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю МОЛ-ДНІПРО-ТРАНС на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ТОРГОВИЙ ДІМ МАЛИНІВСЬКІ МОЛОЧНІ ПРОДУКТИ ;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 7 від 07.09.2019, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю МОЛ-ДНІПРО-ТРАНС на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ТОРГОВИЙ ДІМ МАЛИНІВСЬКІ МОЛОЧНІ ПРОДУКТИ , з дати подання її на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю МОЛ-ДНІПРО- ТРАНС , а саме: 27.09.2019;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області № 1555988/42612318 від 07.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 8 від 09.09.2019, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю МОЛ-ДНІПРО-ТРАНС на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ТОРГОВИЙ ДІМ МАЛИНІВСЬКІ МОЛОЧНІ ПРОДУКТИ ;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 8 від 09.09.2019, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю МОЛ-ДНІПРО-ТРАНС на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ТОРГОВИЙ ДІМ МАЛИНІВСЬКІ МОЛОЧНІ ПРОДУКТИ , з дати подання її на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю МОЛ-ДНІПРО- ТРАНС , а саме: 27.09.2019;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області № 1556575/42612318 від 08.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 10 від 14.09.2019, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю МОЛ-ДНІПРО-ТРАНС на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ТОРГОВИЙ ДІМ МАЛИНІВСЬКІ МОЛОЧНІ ПРОДУКТИ ;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 10 від 14.09.2019, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю МОЛ-ДНІПРО-ТРАНС на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ТОРГОВИЙ ДІМ МАЛИНІВСЬКІ МОЛОЧНІ ПРОДУКТИ , з дати подання її на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю МОЛ-ДНІПРО- ТРАНС , а саме: 27.09.2019;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області № 1556576/42612318 від 08.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 13 від 17.09.2019, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю МОЛ-ДНІПРО-ТРАНС на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ТОРГОВИЙ ДІМ МАЛИНІВСЬКІ МОЛОЧНІ ПРОДУКТИ ;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 13 від 17.09.2019, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю МОЛ-ДНІПРО-ТРАНС на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ТОРГОВИЙ ДІМ МАЛИНІВСЬКІ МОЛОЧНІ ПРОДУКТИ , з дати подання її на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю МОЛ-ДНІПРО- ТРАНС , а саме: 11.10.2019;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області № 1556574/42612318 від 08.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 15 від 20.09.2019, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю МОЛ-ДНІПРО-ТРАНС на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ТОРГОВИЙ ДІМ МАЛИНІВСЬКІ МОЛОЧНІ ПРОДУКТИ ;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 15 від 20.09.2019, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю МОЛ-ДНІПРО-ТРАНС на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ТОРГОВИЙ ДІМ МАЛИНІВСЬКІ МОЛОЧНІ ПРОДУКТИ , з дати подання її на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю МОЛ-ДНІПРО- ТРАНС , а саме: 11.10.2019;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області № 1555990/42612318 від 07.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 16 від 22.09.2019 виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю МОЛ-ДН1ПРО-ТРАНС на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ТОРГОВИЙ ДІМ МАЛИНІВСЬКІ МОЛОЧНІ ПРОДУКТИ ;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 16 від 22.09.2019, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю МОЛ-ДНІПРО-ТРАНС на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ТОРГОВИЙ ДІМ МАЛИНІВСЬКІ МОЛОЧНІ ПРОДУКТИ , з дати подання її на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю МОЛ-ДНІПРО- ТРАНС , а саме: 11.10.2019;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області № 1556577/42612318 від 08.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 17 від 25.09.2019, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю МОЛ-ДНІПРО-ТРАНС на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ТОРГОВИЙ ДІМ МАЛИНІВСЬКІ МОЛОЧНІ ПРОДУКТИ ;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 17 від 25.09.2019, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю МОЛ-ДНІПРО-ТРАНС на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ТОРГОВИЙ ДІМ МАЛИНІВСЬКІ МОЛОЧНІ ПРОДУКТИ , з дати подання її на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю МОЛ-ДНІПРО- ТРАНС , а саме: 11.10.2019;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області № 1544932/42612318 від 29.04.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 18 від 29.09.2019, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю МОЛ-ДНІПРО-ТРАНС на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ТОРГОВИЙ ДІМ МАЛИНІВСЬКІ МОЛОЧНІ ПРОДУКТИ ;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 18 від 29.09.2019, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю МОЛ-ДНІПРО-ТРАНС на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ТОРГОВИЙ ДІМ МАЛИНІВСЬКІ МОЛОЧНІ ПРОДУКТИ , з дати подання її на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю МОЛ-ДНІГІРО- ТРАНС , а саме: 11.10.2019;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області № 1304460/42612318 від 10.10.2019 про відмову у реєстрації податкової накладної № 37 від 24.08.2019 виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю МОЛ-ДНІПРО-ТРАНС на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ТОРГОВИЙ ДІМ МАЛИНІВСЬКІ МОЛОЧНІ ПРОДУКТИ ;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 37 від 24.08.2019, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю МОЛ-ДНІПРО-ТРАНС на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ТОРГОВИЙ ДІМ МАЛИНІВСЬКІ МОЛОЧНІ ПРОДУКТИ , з дати подання її на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю МОЛ-ДНІПРО-ТРАНС , а саме: 13.09.2019;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області № 1469749/42612318 від 27.02.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 40 від 26.08.2019 виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю МОЛ-ДНІПРО-ТРАНС на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ТОРГОВИЙ ДІМ МАЛИНІВСЬКІ МОЛОЧНІ ПРОДУКТИ ;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 40 від 26.08.2019, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю МОЛ-ДНІПРО-ТРАНС на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ТОРГОВИЙ`ДІМ МАЛИНІВСЬКІ МОЛОЧНІ ПРОДУКТИ , з дати подання її на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю МОЛ-ДНІПРО- ТРАНС , а саме: 13.09.2019;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області № 1314160/42612318 від 24.10.2019 про відмову у реєстрації податкової накладної № 43 від 29.08.2019, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю МОЛ-ДНІПРО-ТРАНС на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ТОРГОВИЙ ДІМ МАЛИНІВСЬКІ МОЛОЧНІ ПРОДУКТИ ;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 43 від 29.08.2019, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю МОЛ-ДНІПРО-ТРАНС на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ТОРГОВИЙ ДІМ МАЛИНІВСЬКІ МОЛОЧНІ ПРОДУКТИ , з дати подання її на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю МОЛ-ДНІПРО- ТРАНС , а саме: 13.09.2019;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області № 1469753/42612318 від 27.02.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 46 від 31.08.2019, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю МОЛ-ДНІПРО-ТРАНС на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ТОРГОВИЙ ДІМ МАЛИНІВСЬКІ МОЛОЧНІ ПРОДУКТИ ;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 46 від 31.08.2019, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю МОЛ-ДНІПРО-ТРАНС на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ТОРГОВИЙ ДІМ МАЛИНІВСЬКІ МОЛОЧНІ ПРОДУКТИ , з дати подання її на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю МОЛ-ДНІПРО- ТРАНС , а саме: 13.09.2019.

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що ТОВ МОЛ-ДНІПРО-ТРАНС були складені та направлені на реєстрацію податкові накладні: № 3 від 02.09.2019, № 4 від 04.09.2019, № 7 від 07.09.2019, № 8 від 09.09.2019, № 10 від 14.09.2019, № 13 від 17.09.2019, № 15 від 20.09.2019, № 16 від 22.09.2019, № 17 від 25.09.2019, № 18 від 29.09.2019, № 37 від 24.08.2019, № 40 від 26.08.2019, № 43 від 29.08.2019, № 46 від 31.08.2019, однак Державною податковою службою України їх реєстрацію було зупинено та запропоновано платнику податків подати додаткові документи та пояснення, достатні для прийняття рішень про реєстрацію податкових накладних. Для доказу реальності операцій позивачем направлені до відповідача-1 письмові пояснення разом з первинними документами для підтвердження реальності господарських операцій. Вказані документи повністю підтверджують реальність господарських операцій, за результатами яких складені податкові накладні, які надіслано для реєстрації. Також, в рішеннях про відмову в реєстрації податкових накладних вказано як підставу для відмови, ненадання платником податку копій документів: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні, документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством (документи, які не надано підкреслити) та надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства, що взагалі не відповідає дійсності, а тому рішення, прийняті відповідачем є протиправним та такими, що підлягають скасуванню.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 08.07.2020 позовну заяву ТОВ МОЛ-ДНІПРО-ТРАНС залишено без руху, з підстав невідповідності останньої вимогам ст. 161 КАС України.

На виконання вимог ухвали суду, 21.07.2020 позивачем були усунуті недоліки позовної заяви.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 24.07.2020 відкрито провадження у справі та призначено розгляд останньої за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

01.09.2020 на адресу суду від представника відповідача-1 надійшов письмовий відзив на позовну заяву, в якому останній проти задоволення позовних вимог заперечував, посилаючись на те, що дії по реєстрації податкових накладних в ЄРПН є дискреційними повноваженнями, в які не допускається будь-яке втручання, а тому позовні вимоги є необґрунтованими та не підлягають задоволенню.

01.09.2020 на адресу суду від представника відповідача-2 надійшов письмовий відзив на позовну заяву, в якому останній проти задоволення позовних вимог заперечував, посилаючись на те, що рішення, якими було відмовлено у реєстрації податкових накладних № 3 від 02.09.2019, № 4 від 04.09.2019, № 7 від 07.09.2019, № 8 від 09.09.2019, № 10 від 14.09.2019, № 13 від 17.09.2019, № 15 від 20.09.2019, № 16 від 22.09.2019, № 17 від 25.09.2019, № 18 від 29.09.2019, № 37 від 24.08.2019, № 40 від 26.08.2019, № 43 від 29.08.2019, № 46 від 31.08.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних були прийняті через ненадання платником податку копій документів та надання платником податків копій документів, які складені з порушенням законодавства. У зв`язку з чим просить відмовити в задоволенні адміністративного позову в повному обсязі, оскільки рішення прийняті правомірно.

Згідно положень ст. 262 КАС України, суд розглянув справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) за наявними у ній матеріалами.

Дослідивши матеріали справи, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що Товариство з обмеженою відповідальністю МОЛ-ДНІПРО-ТРАНС зареєстровано як юридична особа 08.11.2018 (запис 12241020000087780).

Основним видом діяльності підприємства є оптова торгівля молочними продуктами, яйцями, харчовими оліями та жирами (код КВЕД 46.33).

Товариством з обмеженою відповідальністю МОЛ-ДНІПРО-ТРАНС були складені та подані на реєстрацію податкові накладні: № 3 від 02.09.2019, № 4 від 04.09.2019, № 7 від 07.09.2019, № 8 від 09.09.2019, № 10 від 14.09.2019, № 13 від 17.09.2019, № 15 від 20.09.2019, № 16 від 22.09.2019, № 17 від 25.09.2019, № 18 від 29.09.2019, № 37 від 24.08.2019, № 40 від 26.08.2019, № 43 від 29.08.2019, № 46 від 31.08.2019.

Згідно з квитанціями (які мали ідентичний зміст щодо підстави зупинення реєстрації податкової накладної), що були отримані ТОВ МОЛ-ДНІПРО-ТРАНС після подання вищезазначених податкових накладних на реєстрацію в ЄРПН:

- відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрації податкової накладної в ЄРПН зупинена;

- податкова накладна відповідає вимогам п.п. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку ;

- запропоновано ТОВ МОЛ-ДНІПРО-ТРАНС надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН.

У зв`язку з чим, ТОВ МОЛ-ДНІПРО-ТРАНС були направлені пояснення щодо вищезазначених податкових накладних № 3 від 02.09.2019, № 4 від 04.09.2019, № 7 від 07.09.2019, № 8 від 09.09.2019, № 10 від 14.09.2019, № 13 від 17.09.2019, № 15 від 20.09.2019, № 16 від 22.09.2019, № 17 від 25.09.2019, № 18 від 29.09.2019, № 37 від 24.08.2019, № 40 від 26.08.2019, № 43 від 29.08.2019, № 46 від 31.08.2019 з наданням відповідних копій документів.

Однак, не зважаючи на це, ТОВ МОЛ-ДНІПРО-ТРАНС були отримані рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації: № 1551227/42612318 від 05.05.2020, № 1551180/42612318 від 05.05.2020, № 1551230/42612318 від 05.05.2020, № 1555988/42612318 від 07.05.2020, № 1556575/42612318 від 08.05.2020, № 1556576/42612318 від 08.05.2020, № 1556574/42612318 від 08.05.2020, № 1555990/42612318 від 07.05.2020, № 1556577/42612318 від 08.05.2020, № 1544932/42612318 від 29.04.2020, № 1304460/42612318 від 10.10.2019, № 1469749/42612318 від 27.02.2020, № 1314160/42612318 від 24.10.2019, № 1469753/42612318 від 27.02.2020.

Правовідносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема: визначають вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулює Податковий кодекс України (далі - ПК України).

Відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 року № 1246 (далі - Порядок № 1246) визначає механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних.

Відповідно до пункту 12 Порядку № 1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки:

відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту);

чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу;

наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу;

наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.);

наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується;

факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами;

наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування;

дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (пункт 13 Порядку № 1246).

22.03.2018 набрала законної сили постанова Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 року № 117, якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №117).

Пунктами 5, 6, 7 Порядку № 117 встановлено, що податкова накладна / розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.

У разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну / розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.

У разі коли за результатами моніторингу податкова накладна / розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної / розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.

Згідно з п. 13 Порядку № 117 у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування;

2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД / послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена;

3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Листом Державної фіскальної служби України № 1962/99-99-29-05-01-01 від 07.08.2019 визначені Критерії ризиковості платника податку.

За змістом п.п. 1.6 п. 1 вказаного листа ДФС України платник податків відповідає критеріям ризиковості, якщо:

комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме:

керівник платника податку та/або головний бухгалтер, та/або особа, що має право підпису, згідно з даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, зареєстровані (перереєстровані) за адресою, що знаходиться на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях і тимчасово окупованій території, в розумінні Закону України "Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України";

платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах Державної казначейської служби України (крім бюджетних установ);

платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років;

платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України;

платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України (далі - Кодекс);

в органах ДФС наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі поточної діяльності при реалізації покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданій на реєстрацію податковій накладній / розрахунку коригування.

Головні управління ДФС в областях, м. Києві та Офіс великих платників податків ДФС постійно обраховують та проводять моніторинг показників, визначених у пунктах 1.1 - 1.6 цих Критеріїв.

Відповідність платника податку Критеріям ризиковості платників податку може бути встановлено у разі виконання хоча б одного з критеріїв, визначених у пунктах 1.1 - 1.5 цих Критеріїв.

Якщо виявлено, що платник податків має ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 цих Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії, на якому прийнято відповідне рішення.

Якщо платник податків, якого внесено до переліку ризикових суб`єктів господарювання, перестав відповідати критеріям ризиковості, що визначені у пунктах 1.1 - 1.5 цих Критеріїв, такого платника податків виключають з переліку ризикових суб`єктів господарювання в день отримання/виявлення такої інформації.

У разі якщо платник податків, внесений до переліку ризикових суб`єктів господарювання, перестав відповідати критеріям ризиковості, що визначені у пункті 1.6 цих Критеріїв, платника виключають з переліку ризикових суб`єктів господарювання за рішенням комісій головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС.

Відповідно до пункту 14 Порядку № 117 перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній / розрахунку коригування (пункт 15 Порядку № 117).

Згідно з пунктом 16 Порядку № 117 письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку подає до ДФС в електронній формі засобами електронного зв`язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України "Про електронні довірчі послуги", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів (пункт 18 Порядку № 117).

Пунктом 19 Порядку № 117 встановлено, що комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС).

Відповідно до пункту 20 Порядку № 117 зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Згідно з пунктом 21 Порядку № 117 підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;

ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;

надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Згідно квитанцій реєстрацію податкових накладних № 3 від 02.09.2019, № 4 від 04.09.2019, № 7 від 07.09.2019, № 8 від 09.09.2019, № 10 від 14.09.2019, № 13 від 17.09.2019, № 15 від 20.09.2019, № 16 від 22.09.2019, № 17 від 25.09.2019, № 18 від 29.09.2019, № 37 від 24.08.2019, № 40 від 26.08.2019, № 43 від 29.08.2019, № 46 від 31.08.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинено, оскільки вони відповідають вимогам підпункту 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку.

Разом з цим, в наявних в матеріалах справи копій квитанцій, не зазначено які саме із перелічених критеріїв пп. 1.6. п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку стосуються позивача.

Також, відповідачами не було надано суду жодних доказів щодо приналежності позивача до перелічених категорій ризикових платників податків.

Слід зазначити, що негативні наслідки для платника податків у розглянутій справі настали у зв`язку із застосуванням відповідачем Критеріїв ризиковості платника податку, встановлених листом ДФС України № 1962/99-99-29-05-01-01 від 07.08.2019, який не відноситься до нормативних актів та не може встановлювати нові правила поведінки для платника податку або обмежувати існуючі.

Відповідно до ст. 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Частиною п`ятою вказаної норми встановлено, що при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Верховний Суд у постанові від 02.04.2019 у справі № 822/1878/18 (адміністративне провадження № К/9901/4668/19) зазначив, що листи міністерств, інших органів виконавчої влади не є нормативно-правовими актами у розумінні статті 117 Конституції України, а відтак не є джерелом права відповідно до статті 7 КАС України.

Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.

Акти, що затверджують критерії ризиковості здійснення операцій мають на меті встановити норми права, які зачіпають права, свободи й законні інтереси громадян, а відтак підлягають обов`язковій реєстрації у порядку, визначеному діючим законодавством.

Таким чином, посилання контролюючого органу на правомірність зупинення реєстрації на підставі Критеріїв, визначених листом, є протиправними.

Також наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 № 520 затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 520).

Пунктами 2-7 Порядку № 520 прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронні довірчі послуги" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Згідно пунктів 9-11 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком до цього Порядку.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Отже, суд вказує, що з урахуванням положень наведених норм, комісією регіонального рівня приймається рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі за результатами розгляду інформації та копій документів платника податку. Отже контролюючий орган має зажадати від платника податку документів та пояснень на спростування наявних у органу ДПС сумнівів, пов`язаних з легальністю діяльності юридичної особи, вказавши які саме аспекти належить висвітлити платнику податків у своїх поясненнях.

Також аналіз наведених правових норм дає підстави для висновку, що рішення комісії контролюючого органу повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної.

Судом встановлено, що ТОВ МОЛ-ДНІПРО-ТРАНС до відповідача подавались пояснення разом з відповідними первинними бухгалтерськими документами щодо наявності підстав для реєстрації податкових накладних № 3 від 02.09.2019, № 4 від 04.09.2019, № 7 від 07.09.2019, № 8 від 09.09.2019, № 10 від 14.09.2019, № 13 від 17.09.2019, № 15 від 20.09.2019, № 16 від 22.09.2019, № 17 від 25.09.2019, № 18 від 29.09.2019, № 37 від 24.08.2019, № 40 від 26.08.2019, № 43 від 29.08.2019, № 46 від 31.08.2019. Зазначене відповідачем не заперечується.

Проте, відповідачем-2, незважаючи на зазначені пояснення ТОВ МОЛ-ДНІПРО-ТРАНС та додані до нього документи про підтвердження реальності здійснення господарських операцій по ПН/РК, реєстрація яких зупинена, прийняті рішення № 1551227/42612318 від 05.05.2020, № 1551180/42612318 від 05.05.2020, № 1551230/42612318 від 05.05.2020, № 1555988/42612318 від 07.05.2020, № 1556575/42612318 від 08.05.2020, № 1556576/42612318 від 08.05.2020, № 1556574/42612318 від 08.05.2020, № 1555990/42612318 від 07.05.2020, № 1556577/42612318 від 08.05.2020, № 1544932/42612318 від 29.04.2020, № 1304460/42612318 від 10.10.2019, № 1469749/42612318 від 27.02.2020, № 1314160/42612318 від 24.10.2019, № 1469753/42612318 від 27.02.2020 про відмову в реєстрації податкових накладних № 3 від 02.09.2019, № 4 від 04.09.2019, № 7 від 07.09.2019, № 8 від 09.09.2019, № 10 від 14.09.2019, № 13 від 17.09.2019, № 15 від 20.09.2019, № 16 від 22.09.2019, № 17 від 25.09.2019, № 18 від 29.09.2019, № 37 від 24.08.2019, № 40 від 26.08.2019, № 43 від 29.08.2019, № 46 від 31.08.2019.

Крім того, суд зауважує, що спірні рішення містять лише загальне твердження: ненадання платником податку копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних; документів щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством (документи, які не надано підкреслити); надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства , проте не вказано, які саме документи не надані та яких документів не вистачає для прийняття рішень про реєстрацію податкових накладних, крім того не зрозуміло які саме документи складені з порушенням законодавства та в чому саме полягає таке порушення законодавства.

Отже, позиція відповідача щодо ненадання платником податку копій документів та надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства, згідно з п. 201.16 ст. 201 ПК України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 117 від 21.02.2018, Порядку прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 № 520, є необґрунтованою, а в спірних рішеннях не наведено обґрунтувань причин відмови в реєстрації податкових накладних, складених ТОВ МОЛ-ДНІПРО-ТРАНС .

При цьому, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акту індивідуальної дії призводить до його протиправності.

Аналогічний правовий висновок викладено Верховним Судом у постанові від 04.12.2018 у справі № 821/1173/17.

На підставі викладеного судом встановлено протиправність прийнятих рішень про відмову у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Оцінюючи правомірність дій та рішень органу владних повноважень, суд керується критеріями, закріпленими у ст. 2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури, які повинні дотримуватися при реалізації дискреційних повноважень владного суб`єкта, встановлюючи чи прийняті (вчинені) ним рішення (дії): 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З урахуванням наведеного, відповідачем-2 не доведено правомірності та обґрунтованості оскаржуваних рішень з урахуванням вимог, визначених ч. 2 ст. 19 Конституції України, ч. 2 ст. 2 КАС України, а тому, виходячи зі змісту заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та доказів, наявних в матеріалах справи, рішення № 1551227/42612318 від 05.05.2020, № 1551180/42612318 від 05.05.2020, № 1551230/42612318 від 05.05.2020, № 1555988/42612318 від 07.05.2020, № 1556575/42612318 від 08.05.2020, № 1556576/42612318 від 08.05.2020, № 1556574/42612318 від 08.05.2020, № 1555990/42612318 від 07.05.2020, № 1556577/42612318 від 08.05.2020, № 1544932/42612318 від 29.04.2020, № 1304460/42612318 від 10.10.2019, № 1469749/42612318 від 27.02.2020, № 1314160/42612318 від 24.10.2019, № 1469753/42612318 від 27.02.2020 про відмову в реєстрації податкових накладних № 3 від 02.09.2019, № 4 від 04.09.2019, № 7 від 07.09.2019, № 8 від 09.09.2019, № 10 від 14.09.2019, № 13 від 17.09.2019, № 15 від 20.09.2019, № 16 від 22.09.2019, № 17 від 25.09.2019, № 18 від 29.09.2019, № 37 від 24.08.2019, № 40 від 26.08.2019, № 43 від 29.08.2019, № 46 від 31.08.2019 є необґрунтованими та підлягають скасуванню.

Суд також враховує, що чинним законодавством покладено на Державну податкову службу України обов`язок щодо прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Тобто, фіскальному органу надано права вільно обирати одне з двох рішень, яке на його думку є законодавчо обґрунтованим та правильним. А отже, "свобода розсуду" фіскального органу, у разі встановлення судом протиправності відмови у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, звужується до єдиного юридично допустимого рішення, в даному випадку рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних спірні податкові накладні № 3 від 02.09.2019, № 4 від 04.09.2019, № 7 від 07.09.2019, № 8 від 09.09.2019, № 10 від 14.09.2019, № 13 від 17.09.2019, № 15 від 20.09.2019, № 16 від 22.09.2019, № 17 від 25.09.2019, № 18 від 29.09.2019, № 37 від 24.08.2019, № 40 від 26.08.2019, № 43 від 29.08.2019, № 46 від 31.08.2019, подані ТОВ МОЛ-ДНІПРО-ТРАНС .

Відповідно до ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна, довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 2 ст. 77 КАС України визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Таким чином, із заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню.

Згідно ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись ст. ст. 139, 241-246, 250 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю МОЛ-ДНІПРО-ТРАНС до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про скасування рішень та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області № 1551227/42612318 від 05.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 3 від 02.09.2019, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю МОЛ-ДНІПРО-ТРАНС на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ТОРГОВИЙ ДІМ МАЛИНІВСЬКІ МОЛОЧНІ ПРОДУКТИ .

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 3 від 02.09.2019р., виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю МОЛ-ДНІПРО-ТРАНС на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ТОРГОВИЙ ДІМ МАЛИНІВСЬКІ МОЛОЧНІ ПРОДУКТИ , з дати подання її на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю МОЛ-ДНІПРО- ТРАНС , а саме: 30.09.2019.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області № 1551180/42612318 від 05.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 4 від 04.09.2019, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю МОЛ-ДНІПРО-ТРАНС на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ТОРГОВИЙ ДІМ МАЛИНІВСЬКІ МОЛОЧНІ ПРОДУКТИ .

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 4 від 04.09.2019, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю МОЛ-ДНІПРО-ТРАНС на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ТОРГОВИЙ ДІМ МАЛИНІВСЬКІ МОЛОЧНІ ПРОДУКТИ , з дати подання її на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю МОЛ-ДНІПРО- ТРАНС , а саме: 30.09.2019.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області № 1551230/42612318 від 05.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 7 від 07.09.2019, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю МОЛ-ДНІПРО-ТРАНС на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ТОРГОВИЙ ДІМ МАЛИНІВСЬКІ МОЛОЧНІ ПРОДУКТИ .

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 7 від 07.09.2019, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю МОЛ-ДНІПРО-ТРАНС на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ТОРГОВИЙ ДІМ МАЛИНІВСЬКІ МОЛОЧНІ ПРОДУКТИ , з дати подання її на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю МОЛ-ДНІПРО- ТРАНС , а саме: 27.09.2019.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області № 1555988/42612318 від 07.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 8 від 09.09.2019, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю МОЛ-ДНІПРО-ТРАНС на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ТОРГОВИЙ ДІМ МАЛИНІВСЬКІ МОЛОЧНІ ПРОДУКТИ .

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 8 від 09.09.2019, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю МОЛ-ДНІПРО-ТРАНС на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ТОРГОВИЙ ДІМ МАЛИНІВСЬКІ МОЛОЧНІ ПРОДУКТИ , з дати подання її на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю МОЛ-ДНІПРО- ТРАНС , а саме: 27.09.2019.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області № 1556575/42612318 від 08.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 10 від 14.09.2019, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю МОЛ-ДНІПРО-ТРАНС на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ТОРГОВИЙ ДІМ МАЛИНІВСЬКІ МОЛОЧНІ ПРОДУКТИ .

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 10 від 14.09.2019, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю МОЛ-ДНІПРО-ТРАНС на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ТОРГОВИЙ ДІМ МАЛИНІВСЬКІ МОЛОЧНІ ПРОДУКТИ , з дати подання її на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю МОЛ-ДНІПРО- ТРАНС , а саме: 27.09.2019.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області № 1556576/42612318 від 08.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 13 від 17.09.2019, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю МОЛ-ДНІПРО-ТРАНС на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ТОРГОВИЙ ДІМ МАЛИНІВСЬКІ МОЛОЧНІ ПРОДУКТИ .

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 13 від 17.09.2019, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю МОЛ-ДНІПРО-ТРАНС на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ТОРГОВИЙ ДІМ МАЛИНІВСЬКІ МОЛОЧНІ ПРОДУКТИ , з дати подання її на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю МОЛ-ДНІПРО- ТРАНС , а саме: 11.10.2019.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області № 1556574/42612318 від 08.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 15 від 20.09.2019, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю МОЛ-ДНІПРО-ТРАНС на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ТОРГОВИЙ ДІМ МАЛИНІВСЬКІ МОЛОЧНІ ПРОДУКТИ .

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 15 від 20.09.2019, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю МОЛ-ДНІПРО-ТРАНС на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ТОРГОВИЙ ДІМ МАЛИНІВСЬКІ МОЛОЧНІ ПРОДУКТИ , з дати подання її на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю МОЛ-ДНІПРО- ТРАНС , а саме: 11.10.2019.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області № 1555990/42612318 від 07.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 16 від 22.09.2019 виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю МОЛ-ДН1ПРО-ТРАНС на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ТОРГОВИЙ ДІМ МАЛИНІВСЬКІ МОЛОЧНІ ПРОДУКТИ .

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 16 від 22.09.2019, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю МОЛ-ДНІПРО-ТРАНС на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ТОРГОВИЙ ДІМ МАЛИНІВСЬКІ МОЛОЧНІ ПРОДУКТИ , з дати подання її на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю МОЛ-ДНІПРО- ТРАНС , а саме: 11.10.2019.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області № 1556577/42612318 від 08.05.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 17 від 25.09.2019, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю МОЛ-ДНІПРО-ТРАНС на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ТОРГОВИЙ ДІМ МАЛИНІВСЬКІ МОЛОЧНІ ПРОДУКТИ .

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 17 від 25.09.2019, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю МОЛ-ДНІПРО-ТРАНС на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ТОРГОВИЙ ДІМ МАЛИНІВСЬКІ МОЛОЧНІ ПРОДУКТИ , з дати подання її на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю МОЛ-ДНІПРО- ТРАНС , а саме: 11.10.2019.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області № 1544932/42612318 від 29.04.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 18 від 29.09.2019, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю МОЛ-ДНІПРО-ТРАНС на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ТОРГОВИЙ ДІМ МАЛИНІВСЬКІ МОЛОЧНІ ПРОДУКТИ .

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 18 від 29.09.2019, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю МОЛ-ДНІПРО-ТРАНС на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ТОРГОВИЙ ДІМ МАЛИНІВСЬКІ МОЛОЧНІ ПРОДУКТИ , з дати подання її на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю МОЛ-ДНІГІРО- ТРАНС , а саме: 11.10.2019.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області № 1304460/42612318 від 10.10.2019 про відмову у реєстрації податкової накладної № 37 від 24.08.2019 виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю МОЛ-ДНІПРО-ТРАНС на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ТОРГОВИЙ ДІМ МАЛИНІВСЬКІ МОЛОЧНІ ПРОДУКТИ .

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 37 від 24.08.2019, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю МОЛ-ДНІПРО-ТРАНС на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ТОРГОВИЙ ДІМ МАЛИНІВСЬКІ МОЛОЧНІ ПРОДУКТИ , з дати подання її на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю МОЛ-ДНІПРО-ТРАНС , а саме: 13.09.2019.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області № 1469749/42612318 від 27.02.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 40 від 26.08.2019 виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю МОЛ-ДНІПРО-ТРАНС на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ТОРГОВИЙ ДІМ МАЛИНІВСЬКІ МОЛОЧНІ ПРОДУКТИ .

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 40 від 26.08.2019, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю МОЛ-ДНІПРО-ТРАНС на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ТОРГОВИЙ`ДІМ МАЛИНІВСЬКІ МОЛОЧНІ ПРОДУКТИ , з дати подання її на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю МОЛ-ДНІПРО- ТРАНС , а саме: 13.09.2019.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області № 1314160/42612318 від 24.10.2019 про відмову у реєстрації податкової накладної № 43 від 29.08.2019, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю МОЛ-ДНІПРО-ТРАНС на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ТОРГОВИЙ ДІМ МАЛИНІВСЬКІ МОЛОЧНІ ПРОДУКТИ .

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 43 від 29.08.2019, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю МОЛ-ДНІПРО-ТРАНС на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ТОРГОВИЙ ДІМ МАЛИНІВСЬКІ МОЛОЧНІ ПРОДУКТИ , з дати подання її на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю МОЛ-ДНІПРО- ТРАНС , а саме: 13.09.2019.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області № 1469753/42612318 від 27.02.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної № 46 від 31.08.2019, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю МОЛ-ДНІПРО-ТРАНС на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ТОРГОВИЙ ДІМ МАЛИНІВСЬКІ МОЛОЧНІ ПРОДУКТИ .

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 46 від 31.08.2019, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю МОЛ-ДНІПРО-ТРАНС на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ТОРГОВИЙ ДІМ МАЛИНІВСЬКІ МОЛОЧНІ ПРОДУКТИ , з дати подання її на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю МОЛ-ДНІПРО- ТРАНС , а саме: 13.09.2019.

Стягнути з Державної податкової служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, буд. 8, код ЄДРПОУ 43005393) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю МОЛ-ДНІПРО-ТРАНС (49051, м. Дніпро, вул. Дніпросталівська, буд. 5, к. 1, код ЄДРПОУ 42612318) судові витрати з оплати судового збору у розмірі 14 714,00 грн.

Стягнути з Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (49600, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, буд. 17-а, код ЄДРПОУ 43145015) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю МОЛ-ДНІПРО-ТРАНС (49051, м. Дніпро, вул. Дніпросталівська, буд. 5, к. 1, код ЄДРПОУ 42612318) судові витрати з оплати судового збору у розмірі 14 714,00 грн.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 КАС України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 КАС України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень КАС України.

Повний текст рішення суду складено 18 вересня 2020 року.

Суддя А. Ю. Рищенко

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.09.2020
Оприлюднено29.09.2020
Номер документу91809368
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/7360/20

Ухвала від 14.05.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чередниченко В.Є.

Ухвала від 06.04.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чередниченко В.Є.

Ухвала від 20.01.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чабаненко С.В.

Ухвала від 04.12.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чабаненко С.В.

Рішення від 18.09.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рищенко Андрій Юрійович

Ухвала від 24.07.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рищенко Андрій Юрійович

Ухвала від 08.07.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рищенко Андрій Юрійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні