ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"28" вересня 2020 р. справа № 300/1969/20
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі судді Чуприни О.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області до Товариства з обмеженою відповідальністю деревообробне підприємство "Кедр" про стягнення податкового боргу у розмірі 41 542,47 гривень, -
В С Т А Н О В И В:
Головне управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області (надалі по тексту також - позивач, ГУ ДПС в Івано-Франківській області, орган стягнення, контролюючий орган) 10.08.2020 звернулося в суд з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю деревообробне підприємство "Кедр" (надалі по тексту також - відповідач, ТзОВ ДП "Кедр", платник податків) про стягнення заборгованості з орендної плати за землю, податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений юридичними особами, які є власниками об`єктів нежитлової нерухомості, а також штрафних санкцій і пені в загальному розмірі 41 542,47 гривень.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем в порушення вимог частини 1 статті 67 Конституції України, статті 36, підпункту 16.1.4. пункту 16.1 статті 16, пункту 57.3 статті 57, пункту 287.3 статті 287, підпункту 266.10.1. "б" пункту 266.10. статті 266 Податкового кодексу України не погашено в повному обсязі самостійно визначені та донараховані контролюючим органом податкові зобов`язання із орендної плати за землю з урахуванням штрафних санкцій в загальному розмірі 25 294,20 гривень, в тому числі: за січень-грудень 2019 року в розмірі 15 592,12 гривень та січень-травень 2020 року в розмірі 8 662,40 гривень і штрафні санкції в розмірі 1 039,50 гривень, а також з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений юридичними особами, які є власниками об`єктів нежитлової нерухомості з урахуванням штрафних санкцій в загальному розмірі 16 242,46 гривень, в тому числі: за 2019 року в розмірі 11 237,40 гривень та І квартал 2020 року у розмірі 4 264,87 гривень і штрафні санкції в розмірі 740,19 гривень. Крім того, у відповідача згідно даних облікової картки платника податків за несвоєчасну сплату узгоджених зобов`язань числиться заборгованість по несплаченій пені з орендної плати за землю в сумі 5,81 гривень. Вказані грошові зобов`язання є податковим боргом (узгодженим грошовим зобов`язанням) відповідача, який станом на день звернення до адміністративного суду в загальному становить 41 542,47, і несплачений відповідачем до бюджету.
Івано-Франківським окружним адміністративним судом 14.08.2020, на підставі статей 260-261 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі по тексту також - КАС України) відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання та виклику сторін за наявними матеріалами (а.с.27-28).
Ухвала суду про відкриття провадження у справі від 14.08.2020 надіслана відповідачу за адресою, яка зазначена в адміністративному позові та Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом 14.08.2020 ( https://usr.minjust.gov.ua/content/free-search/person-result ) (а.с.27-29): вул. Хрипелів, 5, с. Зелена, Надвірнянський район, Івано-Франківська область, 78433.
Згідно інформації з пошукової бази даних ПАТ "Укрпошта" (https://track.ukrposhta.ua/tracking_UA.html) поштові відправлення із позовною заявою та додатками до неї, скерованих позивачем до відповідача в порядку частини 2 статті 161 КАС України (7601866388910), а також з ухвалою про відкриття провадження у даній справі (7650100941546), 11.08.2020 і 21.08.2020 вручено особисто уповноваженій особі відповідача (а.с.25, 31).
З урахуванням вказаного ухвала суду про відкриття провадження у справі від 14.08.2020 вважається врученою відповідачу належним чином з 21.08.2020 (а.с.31).
Відповідач не скористався правом на подання відзиву на позовну заяву у строк, встановлений пунктом 3 ухвали про відкриття провадження від 14.08.2020.
В силу вимог частини 6 статті 162 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Дана справа розглянута і вирішена за правилами спрощеного позовного провадження відповідно до вимог частини 5 статті 262 КАС України без проведення судового засідання та повідомлення і виклику сторін за наявними у справі матеріалами.
Розглянувши матеріали адміністративної справи, дослідивши і оцінивши зібрані по справі докази, в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального права, які врегульовують спірні правовідносини, суд виходить з таких підстав та мотивів.
При розгляді справи встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю деревообробне підприємство "Кедр" 01.03.2017 зареєстроване як юридична особа, підтвердженням чого є Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 06.08.2020 (а.с.23-24), та взяте на облік Надвірнянською державною податковою інспекцією і на даний час перебуває на обліку у Головному управлінні Державної податкової служби в Івано-Франківській області як платник податків і зборів.
Правовідносини з приводу предмету адміністративного позову між позивачем та відповідачем врегульовані положеннями Податкового кодексу України.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює Податковий кодекс України (надалі по тексту також - ПК України, Кодекс), зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
У відповідності до вимог статті 36 вказаного Кодексу податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом або законами з питань митної справи.
Виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк (стаття 38 ПК України).
Пунктом 15.1 статті 15 ПК України визначено, що платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), які є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.
За змістом підпункту 16.1.4. пункту 16.1 статті 16 ПК України платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до пунктів 8.1, 8.2, 8.3 статті 8 коментованого Кодексу в Україні встановлюються загальнодержавні та місцеві податки та збори. До загальнодержавних належать податки та збори, що встановлені цим Кодексом і є обов`язковими до сплати на усій території України, крім випадків, передбачених цим Кодексом. До місцевих належать податки та збори, що встановлені відповідно до переліку і в межах граничних розмірів ставок, визначених цим Кодексом, рішеннями сільських, селищних, міських рад та рад об`єднаних територіальних громад, які створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, у межах їх повноважень і є обов`язковими до сплати на території відповідних територіальних громад.
Плата за землю (земельний податок та/або орендна плати за земельні ділянки державної або комунальної власності) та податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки згідно підпункту 10.1.1. пункту 10.1. статті 10, підпунктів 265.1.1., 265.1.3. пункту 265.1. статті 265 ПК України відносяться до місцевих податків.
Виходячи із положень підпункту 266.1.1. пункту 266.1. статті 266, підпункту 269.1.2. пункту 269.1 статті 269, пункту 288.2 статті 288 ПК України відповідач є платником орендної плати за землю та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.
Досліджуючи обставини щодо наявності у ТзОВ ДП "Кедр" заборгованості по орендній платі за землю та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, яка виникла у результаті самостійно задекларованої до сплати суми податкового зобов`язання згідно декларацій, суд зазначає наступне.
Пунктами 288.1, 288.2, 288.3. статті 288 Податкового кодексу України визначено, що підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Платником орендної плати є орендар земельної ділянки. Об`єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду.
У відповідності до пункту 288.7 статті 288 цього Кодексу податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285-287 цього розділу.
Згідно пунктів 285.1., 285.2 статті 285 даного Кодексу базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік. Базовий податковий (звітний) рік починається 1 січня і закінчується 31 грудня того ж року (для новостворених підприємств та організацій, а також у зв`язку із набуттям права власності та/або користування на нові земельні ділянки може бути меншим 12 місяців).
Відповідно до пункту 286.2. статті 286 Податкового кодексу України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму плати за землю щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають до відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов`язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, а надалі такий витяг подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
Положеннями пункту 287.3 статті 287 Податкового кодексу України встановлено, що податкове зобов`язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
В той же час відповідно до підпунктів 266.1.1., 266.2.1. пункту 266.1 статті 266 Податкового кодексу України платниками податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об`єктів житлової та/або нежитлової нерухомості. Об`єктом оподаткування є об`єкт житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його частка.
Базою оподаткування є загальна площа об`єкта житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його часток. База оподаткування об`єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності юридичних осіб, обчислюється такими особами самостійно виходячи із загальної площі кожного окремого об`єкта оподаткування на підставі документів, що підтверджують право власності на такий об`єкт (підпункти 266.3.1., 266.3.3. пункту 263.3. статті 263 ПК України).
За змістом підпункту 266.7.5. пункту 266.7. статті 266 ПК України платники податку - юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і не пізніше 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцезнаходженням об`єкта/об`єктів оподаткування декларацію за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.
Згідно вимог підпункту 266.10.1. пункту 266.10. статті 266 Податкового кодексу України податкове зобов`язання за звітний рік з податку сплачується юридичними особами - авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом, які відображаються в річній податковій декларації.
Із матеріалів справи судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю деревообробне підприємство "Кедр" сформувало та подало 19.02.2019 і 19.02.2020 позивачу податкову декларацію з орендної плати за землю за 2019 рік і 2020 рік, в якій відповідачем самостійно розраховано розмір вказаних зобов`язань за весь 2019 і 2020 роки на загальну річну суму 20 789,74 гривень і 20 789,74 гривень відповідно (а.с.9-10, 15-16). За 2019 рік відповідач самостійно сплатив зобов`язання в сумі 5 197,44 гривень (а.с.33)
Також відповідач сформував і подав 19.02.2019 і 19.02.2020 контролюючому органу податкову декларацію з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за 2019 рік і 2020 рік, в якій відповідач самостійно розрахував розмір таких зобов`язань за весь 2019 і 2020 роки на загальну річну суму 15 072,88 гривень і 17 059,48 гривень відповідно (а.с.11-12, 13-14).
Виходячи із даних облікової картки платника податків, самостійно визначені зобов`язання з орендної плати за землю за січень-грудень 2019 року в розмірі 15 592,30 гривень (сплачено 5 197,44 гривень із 20 789,74 гривень) та січень-травень 2020 року в розмірі 8 662,40 гривень, а також з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за 2019 рік в розмірі 11 237,40 гривень та І квартал 2020 року у розмірі 4 264,87 гривень, відповідач не сплатив, а тому на момент розгляду справи коментовані зобов`язання (з урахуванням часткової сплати) в загальному розмірі за вказаний період становить 39 756,97 гривень (а.с.21, 22, 33).
Не підлягає оскарженню грошове зобов`язання, самостійно визначене платником податків (пункт 56.11 статті 56 ПК України).
З огляду на вказане самостійно визначене відповідачем зобов`язання із орендної плати за землю в загальній сумі 24 254,70 гривень та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки в сумі 15 502,27 гривень, які несплачені у строк встановлений пунктом 287.3 статті 287 і підпунктом 266.10.1. пункту 266.10. статті 266 Кодексу, являється узгодженою заборгованістю Товариства з обмеженою відповідальністю деревообробного підприємства "Кедр".
Досліджуючи обставини щодо наявності у відповідача заборгованості по застосованих позивачем до відповідача штрафних (фінансових) санкцій, згідно податкових повідомлень-рішень з орендної плати за землю та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, суд зазначає наступне.
Податковий контроль відповідно до підпункту 62.1.3. пункту 62.1 статті 62 Податкового кодексу України здійснюється шляхом перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.
Контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки (пункт 75.1 статті 75 Податкового кодексу України).
Підпунктом 75.1.1. пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України визначено, що камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального.
Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.
Камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) такого органу або направлення на її проведення. Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком. Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов`язкова (пункт 76.1. статті 76 ПК України).
За змістом пункту 76.2 статті 76 Кодексу порядок оформлення результатів камеральної перевірки здійснюється відповідно до вимог статті 86 цього Кодексу.
Згідно пунктів 86.2 і 86.8 статті 86 Податкового кодексу України за результатами камеральної перевірки у разі встановлення порушень складається акт у двох примірниках, який підписується посадовими особами такого органу, які проводили перевірку, і після реєстрації у контролюючому органі вручається або надсилається для підписання протягом трьох робочих днів платнику податків у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.
Податкове повідомлення-рішення приймається керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу протягом 10 робочих днів з дня, наступного за днем вручення платнику податків, його представнику або особі, яка здійснювала розрахункові операції, акта перевірки у порядку, передбаченому статтею 58 цього Кодексу, для надсилання (вручення) податкових повідомлень-рішень, а за наявності заперечень посадових осіб платника податків до акта перевірки та/або додаткових документів, поданих у порядку, визначеному пунктом 44.7 статті 44 цього Кодексу, приймається з урахуванням висновку про результати розгляду заперечень до акта перевірки та/або додаткових документів - протягом трьох робочих днів, наступних за днем розгляду заперечень та/або додаткових документів і надання (надсилання) письмової відповіді платнику податків.
Судом встановлено, що посадовими особами Головного управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області 14.08.2019 проведено камеральну перевірку своєчасності сплати грошових зобов`язань з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки та орендної плати за землю, за результатами проведення якої складено акт №1902/09-19-53-12/41183572 (а.с.19-20).
Як слідує із акту перевірки від 14.08.2019 за №1902/09-19-53-12/41183572, кількість днів затримки сплати узгодженого податкового зобов`язання з орендної плати за землю у сумах по 1 732,50 гривень становила 97, 69 і 38 відповідно календарні дні, та з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки у сумі 3 700,96 гривень становила 39 календарних днів.
Контролюючі органи наділені, зокрема, правом застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи (підпункт 20.1.19. пункту 20.1 статті 20 зазначеного Кодексу).
В свою чергу, пункт 126.1 статті 126 Податкового кодексу України визначає, що у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов`язання (крім випадків, передбачених пунктом 126.2 цієї статті) протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.
На підставі коментованого акту перевірки від 14.08.2019 за №1902/09-19-53-12/41183572 (а.с.19-20), позивачем прийнято податкові повідомлення-рішення від 14.08.2019 за №0090795312 і №0090805312, якими до відповідача на підставі статті 126 Податкового кодексу України застосовано штрафні санкції в сумі 1 039,50 гривень і 740,19 гривень відповідно (а.с.17, 18).
Отож, наявний в матеріалах справи акт камеральної перевірки від 14.08.2019 за №1902/09-19-53-12/41183572, свідчить про встановлене порушення відповідачем сплати самостійно визначеного грошового зобов`язання з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки та орендної плати за землю протягом строків, визначених пунктом 57.1 статті 57 Податкового кодексу України.
Суд відмічає, що акт перевірки від 14.08.2019 за №1902/09-19-53-12/41183572 та податкові повідомлення-рішення від 14.08.2019 за №0090795312 і №0090805312 отримані уповноваженою особою відповідача 17.08.2019 (зворотній бік а.с.17), про що свідчить проставлений відповідний підпис на повідомленні про вручення поштового відправлення (78405 0625739 9).
На час розгляду справи штрафні санкції, застосовані контролюючим органом податковими повідомлення-рішеннями від 14.08.2019 за №0090795312 і №0090805312, відповідачем до бюджету не сплачені і заборгованість по них в загальному становить: з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки в сумі 740,19 гривень; із орендної плати за землю - 1 039,50 гривень.
За приписами пункту 57.3 статті 57 Податкового кодексу України, у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1.-54.3.6. пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов`язання платник податків зобов`язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 робочих днів, наступних за днем такого узгодження.
Оскільки, відповідачем у відповідності до вимог статті 56 Податкового кодексу України не була порушена процедура адміністративного оскарження податкового зобов`язання, визначеного податковими повідомлення-рішеннями за №0090795312 і №0090805312 від 14.08.2019, суд приходить до переконання, що застосовані позивачем штрафні санкції в загальному розмірі 1 779,69 гривень, є узгодженими та являється податковим боргом.
Щодо нарахування у спірних відносинах контролюючим органом відповідачу пені суд відзначає, що у відповідності до підпункту 129.1.1. пункту 129.1 статті 129 Кодексу нарахування пені розпочинається при нарахуванні суми грошового зобов`язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків податкового зобов`язання, визначеного цим Кодексом (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження).
Підпунктом 129.3.1. пункту 129.3 статі 129 Податкового кодексу України визначено, що нарахування пені закінчується у день зарахування коштів на відповідний рахунок органу, який здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів та/або в інших випадках погашення податкового боргу та/або грошових зобов`язань.
На суми грошового зобов`язання, визначеного підпунктами 129.1.1. та 129.1.2 пункту 129.1 статі 129 Податкового кодексу України (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), та в інших випадках визначення пені відповідно до вимог цього Кодексу, коли її розмір не встановлений, нараховується пеня за кожний календарний день прострочення сплати грошового зобов`язання, включаючи день погашення, з розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день (пункт 129.4 статті 129 Кодексу).
Наявний у матеріалах справи витяг із облікової картки платника податків відповідача свідчить про те, що за відповідачем рахується пеня, яка числиться по особовому рахунку за несвоєчасну сплату податкових зобов`язань з орендної плати з юридичних осіб в сумі 5,81 гривень (а.с.21, 33).
У разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Податкова вимога може надсилатися (вручатися) контролюючим органом за місцем обліку платника податків, в якому обліковується податковий борг платника податків (підпункт 59.1 статті 59 ПК України).
Як слідує з матеріалів справи Головним управлінням Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення (78405 0620951 3) направлено на адресу відповідача податкову вимогу форми "Ю" за №2131-53 від 03.07.2019, яка вручена останньому 06.07.2019, про що свідчить підпис уповноваженої особи відповідача на повідомленні про вручення поштового відправлення (а.с.8). У суду відсутні докази про оскарження відповідачем податкової вимоги у строк передбачений законом.
Підпунктом 14.1.175. пункту 14.1 статті 14 ПК України визначено, що податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.
Податковий борг відповідача підтверджується довідкою про борг за платежами від 14.07.2020, податковими деклараціями з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки та орендної плати за землю від 19.02.2019 і 19.02.2020, актом перевірки від 14.08.2019 за №1902/09-19-53-12/41183572, податковими повідомлення-рішеннями від 14.08.2019 за №0090795312 і №0090805312, податковою вимогою форми "Ю" за №2131-53 від 03.07.2019, довідкою-розрахунком сум заборгованості станом на 10.07.2020, витягом із облікової картки платника податків з орендної плати з юридичних осіб, які містяться в матеріалах справи (а.с.7, 8, 9-10, 11-12, 13-14, 15-16, 17, 18, 19-20, 21-22, 33).
Таким чином, суд приходить до висновку, що самостійно визначені відповідачем податкові зобов`язання з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки в сумі 15 502,27 гривень та орендної плати за землю в сумі 24 254,70 гривень застосовані штрафні санкції в загальному розмірі 1 779,69 гривень і нарахована пеня в розмірі 5,81 гривень, являється податковим боргом відповідача.
Доказів, які б свідчили про погашення заборгованості в загальному розмірі 41 542,47 гривень, що є предметом стягнення або спростування її наявності, відповідач суду не надав.
Відповідно до підпункту 20.1.34. пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України передбачено право контролюючих органів звернення до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі (пункт 95.1. статті 95 Кодексу).
Пунктами 95.3 та 95.4 статті 95 Податкового кодексу України визначено заходи щодо погашення податкового боргу платника податків, відповідно до вимог яких стягнення коштів у рахунок погашення такого боргу здійснюється за рішенням суду з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та за рахунок готівки, що належить такому платнику податків.
Враховуючи те, що відповідачем не сплачено грошове зобов`язання (податковий борг) у терміни визначені Податковим кодексом України, то суд зазначає підставним звернення податкового органу до суду із позовом на стягнення 41 542,47 гривень, у спосіб визначений пунктами 95.3 та 95.4 статті 95 вказаного Кодексу.
На переконання суду відповідач зобов`язаний погасити вказану суму податкового боргу. Наявність такого обов`язку у відповідача є визначальним для вирішення даного спору, крім того, вказаний обов`язок забезпечується Конституцією України, стаття 67 якої передбачає, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
З огляду на вказане, позовні вимоги про стягнення із Товариства з обмеженою відповідальністю деревообробне підприємство "Кедр" податкового боргу в загальній сумі 41 542,47 гривень є обґрунтованими, а позов таким що підлягає до задоволення
На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути із Товариства з обмеженою відповідальністю деревообробне підприємство "Кедр" (ідентифікаційний код юридичної особи 41183572) в дохід місцевого бюджету податковий борг зі сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки в сумі 16 242,46 гривень (шістнадцять тисяч двісті сорок дві гривні сорок шість копійок) та з орендної плати за землю в сумі 25 300,01 гривень (двадцять п`ять тисяч триста гривень одна копійка).
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку.
Відповідно до статей 255, 295, 297 КАС України апеляційна скарга на рішення суду подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення рішення в повному обсязі.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Строк на апеляційне оскарження також може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною другою статті 299 цього Кодексу.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Учасники справи:
Позивач - Головне управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області (ідентифікаційний код юридичної особи 43142559), вул. Незалежності, 20, м. Івано-Франківськ, 76018.
Відповідач - Товариство з обмеженою відповідальністю деревообробне підприємство "Кедр" (ідентифікаційний код юридичної особи 41183572), вул. Хрипелів, 5, с. Зелена, Надвірнянський район, Івано-Франківська область, 78433.
Суддя /підпис/ Чуприна О.В.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.09.2020 |
Оприлюднено | 29.09.2020 |
Номер документу | 91810180 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Чуприна О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні