ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 320/6088/19 Суддя (судді) першої інстанції: Кушнова А.О.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 вересня 2020 року м. Київ
Колегія суддів Шостого апеляційного адміністративного суду у складі: головуючого-судді: Черпіцької Л.Т., суддів: Пилипенко О.Є., Собків Я.М. за участю секретаря: Вовк І.Р. розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління Державної податкової служби у Київській області на рішення Київського окружного адміністративного суду від 23 квітня 2020 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю СВД-Гарант до Головного управління Державної податкової служби у Київській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,
В С Т А Н О В И Л А:
Товариство з обмеженою відповідальністю СВД-Гарант" звернулось до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у Київській області, Державної податкової служби України, в якому позивач з урахуванням уточненої позовної заяви (а.с. 99-106) просить суд:
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби у Київській області, яка прийняла рішення №1240142/42768781 від 30.07.2019 про відмову у реєстрації податкової накладної №6 від 27.05.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №6 від 27.05.2019, подану Товариством з обмеженою відповідальністю "СВД-Гарант" за датою подання 12.06.2019. В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відмовляючи у реєстрації податкової накладної, контролюючий орган в оспорюваному рішенні не зазначив конкретних обставин, які б виключали можливість її реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Позивач стверджує, що складена ним податкова накладна не відповідає визначеним у законі критеріям оцінки ризиків, у зв`язку з чим підстави для зупинення її реєстрації були відсутні. Одночасно з цим позивач наголосив, що отримавши повідомлення про зупинення реєстрації податкової накладної контролюючому органу було направлено вичерпні пояснення та документи, що підтверджують реальність фінансово-господарських операцій, за наслідками яких було складено відповідну податкову накладну.
Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 23 квітня 2020 року . адміністративний позов задоволено повністю.
Визнано протиправним та скасовано рішення Комісії Головного управління ДПС у Київській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 30.07.2019 №1240142/42768781.
Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №6 від 27.05.2019, подану Товариством з обмеженою відповідальністю "СВД-Гарант" (ідентифікаційний код 42768781), днем її фактичного отримання - 12.06.2019 року.
Стягнуто на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "СВД-Гарант"судовий збір у сумі 1921,00 грн. (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна грн. 00 коп.) за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень - Головного управління ДПС у Київській області.
Не погоджуючись з прийнятим рішенням суду першої інстанції, Головне управління Державної податкової служби у Київській області подало апеляційну скаргу. В апеляційній скарзі скаржник, посилаючись на неповне з`ясування обставин, що мають значення для справи, недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції вважає встановленими, невідповідність висновків суду обставинам справи та на порушення судом першої інстанції норм матеріального і процесуального права, просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове, яким відмовити у задоволенні позовних вимог повністю. В обґрунтування апеляційної скарги зазначив, що позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної, оскільки обсяг поданих документів не відповідає вичерпному переліку (п.14 Порядку зупинення реєстрації ПН/РК).
У відзиві на апеляційну скаргу позивач просить рішення суду першої інстанції залишити без змін, а апеляційну скаргу - без задоволення.
У відповідності до п. 3 ч. 1 ст. 311 КАС України суд апеляційної інстанції може розглянути справу без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, у разі подання апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, які ухвалені в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження).
Згідно з ст. 308 КАС України справа переглядається колегією суддів в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши доводи апеляційної скарги, перевіривши матеріали справи, законність та обґрунтованість рішення суду першої інстанції, оцінивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Як вбачається з матеріалів справи, Товариство з обмеженою відповідальністю "СВД-Гарант" утворено рішенням учасника Товариства з обмеженою відповідальністю "СВД-Гарант" Дуки Сергія Валентиновича №01/2019 від 23.01.2019.
Товариство з обмеженою відповідальністю "СВД-Гарант", ідентифікаційний код юридичної особи 42768781, зареєстровано як юридична особа 23.01.2019, номер запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 13401020000001925, місцезнаходження: 08001, Київська область, Макарівський район, селище міського типу Макарів, вулиця Шляхетська, будинок 5 кімната 8, про що свідчить Виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 12.09.2019.
Товариство з обмеженою відповідальністю "СВД-Гарант" діє на підставі Статуту, затвердженого Загальними зборами учасників Товариства з обмеженою відповідальністю "СВД-Гарант", протокол № 01/2019 від 23.01.2019.
Директором Товариства з обмеженою відповідальністю "СВД-Гарант" є Скусинець О.В. згідно рішення № 02/2019 учасника Товариства з обмеженою відповідальністю "СВД-Гарант" від 09.09.2019.
Видами діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю "СВД-Гарант" за КВЕД є: 16.10 Лісопильне та стругальне виробництво; 43.99 Інші спеціалізовані будівельні роботи, н. в. і. у.; 45.32 Роздрібна торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів; 45.40 Торгівля мотоциклами, деталями та приладдям до них, технічне обслуговування і ремонт мотоциклів; 46.13 Діяльність посередників у торгівлі деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічними виробами; 46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням; 47.30 Роздрібна торгівля пальним; 47.91 Роздрібна торгівля, що здійснюється фірмами поштового замовлення або через мережу Інтернет; 47.99 Інші види роздрібної торгівлі поза магазинами; 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель (основний).
Головним управлінням Держпраці у Київській області 27.03.2019 надано Товариству з обмеженою відповідальністю "СВД-Гарант" дозвіл № 795.19.32 на виконання робіт, що виконуються за допомогою механічних підіймачів, дозвіл діє з 27.03.2019 по 27.03.2024 (а.с. 86).
Товариство з обмеженою відповідальністю "СВД-Гарант", індивідуальний податковий номер 427687810147 , є платником податку на додану вартість, про що свідчить інформація з Реєстру платників ПДВ (https://cabinet.sfs.gov.ua/registers/pdv).
Про наявність у Товариства з обмеженою відповідальністю "СВД-Гарант" обладнання та виробничих потужностей свідчить Договір № 21/03-19-1 оренди обладнання 21.03.2019 (далі - Договір оренди) (а.с. 71-82).
Згідно п. 1.1. Договору оренди, Орендодавець надає Орендарю у тимчасове платне користування (оренду) обладнання, кількість, характеристики, ідентифікуючі ознаки і оціночна вартість якого вказується у додатках (специфікаціях) до цього Договору та Актах прийому-передачі обладнання в оренду.
Додатком № 1 до Договору оренди затверджено специфікацію люльки будівельної ZLP 630,6м (фарба+цинк) (а.с. 83).
Люлька будівельна ZLP 630,6м (фарба+цинк) була передана Товариству з обмеженою відповідальністю "СВД-Гарант" 21.03.2019 згідно Додатку № 2 до Договору оренди - Акту прийому-передачі будівельної люльки ZLP 630 у повній комплектації від 21.03.2019 (а.с. 84).
Про наявність у Товариства з обмеженою відповідальністю "СВД-Гарант" трудових ресурсів свідчить Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку за 2 квартал 2019 року форма № 1ДФ (а.с. 85).
Згідно Податкового розрахунку сум доходу, протягом звітного періоду у Товаристві з обмеженою відповідальністю "СВД-Гарант" працювало за трудовими договорами (контрактами) 3 особи; за цивільно-правовими договорами 4 особи.
Між позивачем та Вишгородською ОДПІ ГУ ДФС у Київській області укладено договір № 1008001 про визнання електронних документів. Позивачем 28.03.2019 направлено до контролюючого органу заяву-приєднання від 28.03.2019 № 1 до договору про визнання електронних документів від 30.11.2017 № 1008001. Заява-приєднання прийнята контролюючим органом 01.04.2019, про що свідчить квитанція № 2.
Судом встановлено, що між Товариством з обмеженою відповідальністю "СВД-Гарант" (Субпідрядник) і Товариством з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія "ЗЗБК №1" (Генпідрядник) 27.02.2019 укладено Договір підряду № 1160 (далі - Договір) (а.с. 51-60).
Відповідно до п.1.1. Договору, Субпідрядник зобов`язується виконати за завданням Генпідрядника роботи, що передбачені п. 1.2. цього Договору, а Генпідрядник зобов`язується прийняти і оплатити виконані роботи на умовах і в строки, обумовлені цим Договором.
Згідно з п. 1.2. Договору, Субпідрядник виконує комплекс робіт з оздоблення з утепленням балконів та холодних переходів утеплювачем з мінеральної вати на будівництві односекційного будинку № 1 на вул. Народній, 54-А у Солом`янському районі м. Києва (І черга будівництва).
Згідно п. 2.1. Договору, договірна вартість робіт, вказаних в п. 1.2. цього Договору, визначена у відповідності до діючих норм і правил і встановлюється згідно Договірної ціни (Додаток № 1 до цього Договору).
Відповідно до п. 8.4 Договору, здача-приймання робіт оформлюється Актом (форма №КБ-2в) і Довідкою про вартість (форма № КБЗ) виконаних підрядних робіт, підписання яких визначає момент передачі робіт у власність Генпідрядника.
Згідно п. 4.3. Договору, Генпідрядник щомісячно здійснює платежі за якісно виконані роботи в розмірі не більш, як 90 відсотків від загальної вартості за Актом (форма № КБ-2в) і Довідкою про вартість (форма № КБ-3) виконаних підрядних робіт, підписаних уповноваженими представниками Сторін.
Договірна ціна на виконання комплексу робіт з оздоблення з утепленням балконів та холодних переходів утеплювачем з мінеральної вати на будівництві односекційного будинку №1 на вул. Народній, 54-А у Солом`янському районі м. Києва (І черга будівництва) затверджена у розмірі 599516,49 грн., у т.ч. ПДВ 99919,42 грн. Додатком № 1 до Договору (а.с. 61).
Підрядні роботи на виконання Договору прийняті згідно Акту № 1 приймання виконаних будівельних робіт за травень 2019 року всього на суму 389718,85 грн. (а.с. 63-66).
Довідкою про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за травень 2019 визначено вартість виконаних робіт та витрати в розмірі 304793,39 грн. (а.с. 62).
Згідно підсумкової відомості ресурсів об`єкт: житловий будинок на діл 1 (витрати - по факту), розмір понесених витрат становив 70771,22 грн. (а.с. 67-68).
Актом списання матеріальних цінностей, отриманих Генпідрядником Субпідряднику, Товариством з обмеженою відповідальністю "БК "ЗЗБК № 1" від ТОВ "СВД-Гарант" було отримано: мінеральна штукатурка в кількості 4626 кг на суму 29375,10 грн.; мінеральна штукатурка в кількості 3150 кг на суму 23168,25 грн.; ґрунтовка в кількості 1008 кг на суму 18227,87 грн. на загальну суму 84925,46 грн., у т.ч. ПДВ 14154,24 грн. (а.с. 69).
Генпідрядник 27.06.2019 перерахував кошти Субпідряднику у розмірі 100000,00 грн., про що свідчить виписка АТ "Укрсиббанк" за 27.06.2019 по рахунку № НОМЕР_1 (а.с. 70).
Товариство з обмеженою відповідальністю "СВД-Гарант" склало та 12.06.2019 подало для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 27.05.2019 № 6 на суму 253994,49 грн., ПДВ 50798,90 грн., всього на суму 304793,39 грн. (а.с. 13-14).
За наслідками обробки податкових накладних, контролюючий орган надіслав позивачеві квитанцію про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН, відповідно до якої податкова накладна прийнята, але їх реєстрацію зупинено у зв`язку з відповідністю податкової накладної підпункту 1.6. пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку.
Позивачеві запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.
На підтвердження здійснення вказаної господарської операція, позивачем 19.07.2019 направлено до ДФС повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено від 26.07.2019 № 04/07 (а.с. 16). Повідомлення було отримано контролюючим органом 29.07.2019, реєстраційний номер документу 9163135494, про що свідчить квитанція № 2 (а.с. 18).
Разом з поясненнями позивачем було надано контролюючому органу: пояснення до податкової накладної № 6 від 27.05.2019; № 3 від 27.06.2019 за господарською операцією по Договору підряду № 1160 від 27.02.2019 та пояснення до податкової накладної № 5 від 27.05.2019 по Договору підряду № 1161 від 27.02.2019 року (а.с. 19-22); податкова накладна № 6 від 27.05.2019 та квитанція № 1 (а.с. 23); податкова накладна № 3 від 27.09.2019 та квитанція № 1 (а.с. 24); Договір підряду № 1160 (а.с. 25); Додаток № 1 до Договору підряду № 1160 від 27.02.2019 (а.с. 26); Акт приймання виконаних будівельних робіт Додаток № 1 до Договору підряду № 1160 від 27.02.2019 (а.с. 27); Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за травень 2019 (а.с. 28); Підсумкова відомість ресурсів до Акту № 1 (а.с. 29); Акт на списання матеріалів, отриманих від Генпідрядника за травень 2019 (а.с. 30); Акт приймання виконаних будівельних робіт за червень 2019 по Договору підряду № 1160 від 27.02.2019 (а.с. 31); Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за червень 2019 (а.с. 32); Підсумкова відомість ресурсів до Акту № 1 приймання виконаних будівельних робіт за червень 2019 (а.с. 33); Акт на списання матеріалів, отриманих від Генпідрядника за червень 2019 (а.с. 34); банківська виписка за 22.05.2019 (а.с. 35); податкова накладна № 5 (а.с. 36); податкова накладна та квитанція № 1 (а.с. 37); Договір підряду № 1161 (а.с. 38); Договірна ціна (а.с. 39); Акт приймання виконаних будівельних робіт за травень 2019 (а.с. 40); Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за травень 2019 (а.с. 41); Підсумкова відомість ресурсів (а.с. 42); Банківська виписка (а.с. 43); Акт на списання матеріалів, отриманих від Генпідрядника за червень 2019 (а.с. 34); дозвіл виданий Головним управлінням Держпраці у Київській області на виконання робіт за допомогою механічних підіймачів (а.с. 44); Договір оренди будівельних люльок (а.с. 45); податкова звітність (1ДФ) (а.с. 46); Штатний розклад (а.с. 47); пояснення (а.с. 48).
Розглянувши подані позивачем документи і пояснення, Комісія, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, винесла рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 30.07.2019 №1240142/42768781, яким відмовила в реєстрації податкової накладної від 27.05.2019 № 6 на суму (з урахуванням податку на додану вартість) 304793,39 грн., сума коригування податкового зобов`язання та податкового кредиту 50798,90 грн. у зв`язку з ненаданням платником податку копій документів: розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків; документів, що підтверджують відповідність продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством (а.с. 49-50).
Про відсутність відомостей про реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 6 від 27.05.2019 свідчить Витяг з Єдиного реєстру податкових накладних № 9986 на запит від 13.01.2020 № 9986.
Не погоджуючись з вказаним рішенням, позивач звернувся до суду.
Розглядаючи питання про законність та обґрунтованість судового рішення, яким позов задоволено, суд апеляційної інстанції враховує наступне.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, порядок їх адміністрування, права, обов`язки платників податків та зборів, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України від 02.12.2010 №2755-VI.
Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно приписів норми п.187.1 ст.187 Податкового кодексу України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.
База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (п. 188.1 ст.188 Податкового кодексу України).
Пунктом 201.10 ст.201 Податкового кодексу України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
За приписами п.74.2 ст. 74 Податкового кодексу України в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики (п.74.3 ст. 74 Податкового кодексу України).
Відповідно до п. 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29.12.10р., податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно з п. 12 Порядку після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, в тому числі, наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування.
Відповідно до п. 13 Порядку за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Аналогічні приписи містить пп.201.16.1 п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, згідно яких реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до п.74.2 ст. 74 цього Кодексу.
Відповідно до пп.201.16.1 п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
З матеріалів справи вбачається, що підставою для зупинення реєстрації поданої позивачем податкової накладної було: ПН/РК відповідає вимогам пп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку .
Відповідно до п.п. 201.16.2 п. 201.16 ст.201 Податкового кодексу України письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у пп. "в" пп. 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Як вбачається з матеріалів справи, на підтвердження здійснення вказаної господарської операція, позивачем 19.07.2019 направлено до ДФС повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено від 26.07.2019 № 04/07 (а.с. 16).
Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до пп. 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику (пп.201.16.3 п. 201.16 ст.201 Податкового кодексу України).
Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Порядок роботи комісії визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до пп.201.16.2 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України.
Отже, колегія суддів звертає увагу, що позивачем надано письмові пояснення з копіями первинних документів та інших документів на підтвердження здійснення господарських операцій.
Пунктом 5 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №117, що податкова накладна/розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.
Відповідно до п. 6 зазначеного Порядку у разі, коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Згідно з п. 7 цього ж Порядку у разі, коли за результатами моніторингу податкова накладна/розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади (п. 10 Порядку).
Підпункт 1.6 п. 1 Критеріїв (лист ДФС від 21 березня 2018 року №959/99-99-07-18 "Критерії ризиковості платника податку") містить у собі визначення різних обставин встановлення ризиковості платника податків: платник податків відповідає критеріям ризиковості, якщо: комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме:
- платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим);
- дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації;
- платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ);
- платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років;
- платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України;
- платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України (далі - Кодекс);
- наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.
При цьому, пунктами 6 та 7 Порядку №117 визначено, що у разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. У разі коли за результатами моніторингу податкова накладна/розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
З аналізу змісту вказаних норм вбачається, що підставами для зупинення реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування є наступна відповідність:
1) платника податку - критеріям ризиковості платника податку;
2) податкової накладної/розрахунку коригування - критеріям ризиковості здійснення операції.
Отже, положення зазначених пунктів Порядку №117 є чіткими і не припускають неоднозначне (множинне) трактування обов`язків контролюючих органів.
Разом з тим, підставою для зупинення реєстрації поданої позивачем податкової накладної було: ПН/РК відповідає вимогам пп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку .
Тобто, відповідачем застосовано критерії ризиковості платника податку до Податкової накладної, а не до платника податку - позивача, що свідчить про те, що контролюючим органом реєстрацію Податкових накладних зупинено з підстав, які не передбачені законодавством - Порядком №117.
З огляду на викладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що оскаржуване рішення є необґрунтованим, оскільки платником податків надано необхідні документи, які підтверджують здійснення господарських операцій за податковими накладними у реєстрації яких було відмовлено.
Колегія суддів зазначає, що відсутність чітко виписаної у законодавстві процедури, що передбачала б зрозумілі підстави для відмови у реєстрації податкової накладної, не може бути поставлена у провину позивачу, тоді як відповідальність за це має нести держава (в даному випадку в особі відповідача як контролюючого органу).
Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції та зводяться до переоцінки встановлених судами обставин справи.
Згідно з ч. 1 ст. 315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.
Відповідно до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст.ст 308, 311, 312, 315, 316, 321, 322, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
ПОСТАНОВИЛА:
Апеляційну скаргу Головного управління Державної податкової служби у Київській області залишити без задоволення, а рішення Київського окружного адміністративного суду від 23 квітня 2020 року - без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.
Повний текст постанови виготовлено 25 вересня 2020 року
Головуючий суддяЛ.Т.Черпіцька Судді: О.Є.Пилипенко Я.М.Собків
Суд | Шостий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.09.2020 |
Оприлюднено | 29.09.2020 |
Номер документу | 91819071 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Черпіцька Людмила Тимофіївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Черпіцька Людмила Тимофіївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Черпіцька Людмила Тимофіївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Черпіцька Людмила Тимофіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні