Справа № 560/3886/20
РІШЕННЯ
іменем України
24 вересня 2020 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Польового О.Л. розглянувши адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Лісоводської сільської ради про визнання протиправними та зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Лісоводської сільської ради, в якому просить визнати протиправною та скасувати відмову відповідача, викладену в пункті XY протоколу 43 сесії сільської ради від 14.05.2020 №43, щодо надання дозволу на розробку проєкту землеустрою про відведення земельної ділянки у власність для особистого селянського господарства площею 2,0 га по АДРЕСА_2 , зобов`язати відповідача повторно розглянути заяву про надання дозволу на розробку проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для особистого селянського господарства площею 2,0 га по АДРЕСА_2 .
Обґрунтовуючи вимоги, позивач зазначив, що відмова у наданні дозволу на виготовлення проєкту землеустрою, викладена в пункті XY протоколу 43 сесії сільської ради від 14.05.2020 №43, є протиправною, оскільки у цій відмові відсутнє посилання на підстави, передбачені частиною 7 статті 118 Земельного кодексу України.
Відповідач не скористався правом на подачу відзиву на позов. Тому відповідно до частини 6 статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Ухвалою від 27.07.2020 Хмельницький окружний адміністративний суд відкрив провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження.
Дослідивши докази, суд встановив такі обставини.
23.03.2020 позивач - ОСОБА_1 звернувся до Лісоводської сільської ради з заявою про надання дозволу на розробку проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для особистого селянського господарства площею 2,0 га по АДРЕСА_2 .
Відповідно до протоколу Лісоводської сільської ради від 14.05.2020 №43 депутати не прийняли за основу проєкт рішення "Про надання дозволу на розроблення проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства гр. ОСОБА_1 "
Листом від 09.06.2020 №174 Лісоводська сільська рада повідомила позивача про те, що проєкт рішення про надання дозволу на виготовлення проєкту землеустрою не набрав необхідної кількості голосів.
Вважаючи спірну відмову у задоволенні клопотання про надання дозволу на виготовлення проєкту землеустрою протиправною, позивач звернувся до суду з цим позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує таке.
Згідно з частиною 6 статті 118 Земельного кодексу України громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення, зокрема, особистого селянського господарства у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб).
Відповідно до абзацу 1 частини 7 статті 118 Земельного кодексу України відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проєктів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
Таким чином, обов`язковим є прийняття відповідним органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування за наслідками розгляду поданого клопотання про надання дозволу на розробку проєкту землеустрою вмотивованого рішення про надання дозволу або відмову у його наданні із наведенням усіх підстав такої відмови.
При цьому, підставою для відмови у наданні дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проєктів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку. Зазначений перелік підстав для відмови в наданні дозволу на розроблення проєкту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства є вичерпним.
Аналогічні висновки викладені у постанові Верховного Суду від 13.11.2019 у справі №803/1244/16.
Відповідно до протоколу Лісоводської сільської ради від 14.05.2020 №43 депутати не прийняли за основу проєкт рішення "Про надання дозволу на розроблення проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства гр. ОСОБА_1 ". Підставою для відмови у задоволенні заяви позивача слугувала та обставина, що проєкт рішення не набрав достатньої кількості голосів.
Водночас, згідно з пунктом 34 частини 1 статті 26 Закону України від 21.05.1997 №280/97-ВР "Про місцеве самоврядування в Україні" (далі по тексту - Закон №280/97-ВР) виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються відповідно до закону питання регулювання земельних відносин.
Відповідно до частини 1 статті 59 Закону №280/97-ВР рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.
Отже, розгляд клопотання заінтересованої особи повинен прийматись у формі рішення, що є виключною компетенцією органів місцевого самоврядування чи органів виконавчої влади виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради.
Аналогічна правова позиція зазначена Верховним Судом в постанові від 23.11.2018 по справі №826/8844/16.
Суд враховує, що нормами Земельного кодексу України чітко визначені підстави, порядок, строки, процедура надання відповідачем дозволу зацікавленим особам на розроблення проєкту землеустрою щодо відведення земельних ділянок, а також чітко визначені порядок, строки, відповідна процедура та підстави для відмови у наданні такого дозволу, а так само і форма прийнятих відповідних рішень.
Протокольне рішення від 14.05.2020 №43 не може вважатися рішенням про мотивовану відмову щодо надання дозволу на розроблення проєкту землеустрою для відведення земельної ділянки.
Позиція відповідача, яка полягає у неможливості прийняти рішення по суті поданої позивачем заяви, з підстав відсутності голосів депутатів сільської ради, є неправомірною та суперечить дискреційним повноваженням ради, які в силу вимог закону щодо допустимої поведінки зобов`язують орган місцевого самоврядування прийняти одне із законних рішень за наслідком розгляду відповідних заяв.
Відсутність належним чином оформленого рішення Лісоводської сільської ради про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства після спливу встановленого законом місячного строку розгляду заяви позивача свідчить про те, що орган місцевого самоврядування не прийняв жодного рішення з числа тих, які він повинен ухвалити за законом.
Лісоводська сільська рада у місячний строк не надала ані дозволу на розроблення проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, ані мотивованої відмови у наданні такого дозволу відповідно до вимог частини 7 статті 118 Земельного кодексу України, що свідчить про протиправну бездіяльність суб`єкта владних повноважень.
Таким чином, необхідно визнати протиправною бездіяльність Лісоводської сільської ради, що полягає у неприйнятті рішення за результатами розгляду заяви позивача про надання дозволу на виготовлення проєкту землеустрою в порядку та у спосіб, визначені статтею 118 Земельного кодексу України та статтею 59 Закону №280/97-ВР.
За таких обставин, у задоволенні вимоги про скасування відмови відповідача, викладеної в пункті XY протоколу 43 сесії сільської ради від 14.05.2020 №43, слід відмовити.
Разом з тим, відповідно до частини 4 статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України у випадку, якщо прийняття рішення на користь позивача передбачає право суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд, суд зобов`язує суб`єкта владних повноважень вирішити питання, щодо якого звернувся позивач, з урахуванням його правової оцінки, наданої судом у рішенні.
У зв`язку з цим, слід зобов`язати відповідача повторно розглянути заяву позивача від 23.03.2020 про надання дозволу на розробку проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для особистого селянського господарства площею 2,0 га по АДРЕСА_2 , з урахуванням правової оцінки, наданої судом у рішенні, в порядку та у спосіб, визначені статтею 118 Земельного кодексу України та статтею 59 Закону №280/97-ВР.
Враховуючи викладене, позов необхідно задоволити частково.
У зв`язку з задоволенням позовних вимог відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України сплачений позивачем судовий збір слід стягнути за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Позов задоволити частково.
Визнати протиправною бездіяльність Лісоводської сільської ради, що полягає у неприйнятті рішення за результатами розгляду заяви ОСОБА_1 від 23.03.2020 про надання дозволу на виготовлення проєкту землеустрою в порядку та у спосіб, визначені статтею 118 Земельного кодексу України та статтею 59 Закону України від 21.05.1997 №280/97-ВР "Про місцеве самоврядування в Україні".
Зобов`язати Лісоводську сільську раду повторно розглянути заяву ОСОБА_1 від 23.03.2020 про надання дозволу на розробку проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для особистого селянського господарства площею 2,0 га по АДРЕСА_2 , з урахуванням правової оцінки, наданої судом у рішенні, в порядку та у спосіб, визначені статтею 118 Земельного кодексу України та статтею 59 Закону України від 21.05.1997 №280/97-ВР "Про місцеве самоврядування в Україні".
У задоволенні решти позовних вимог відмовити.
Стягнути на користь ОСОБА_1 1681,60 грн (одна тисяча шістсот вісімдесят одну гривню 60 коп.) судового збору за рахунок бюджетних асигнувань Лісоводської сільської ради.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Позивач:ОСОБА_1 (АДРЕСА_1 , РНОКПП - НОМЕР_1 ) Відповідач:Лісоводська сільська рада (вул. Ткачука, 4, АДРЕСА_1 , код ЄДРПОУ - 04405886)
Головуючий суддя О.Л. Польовий
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.09.2020 |
Оприлюднено | 29.09.2020 |
Номер документу | 91826974 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Польовий О.Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні