ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
просп. Науки, 5, м. Харків, 61022, тел./факс (057)702-10-79, inbox@lg.arbitr.gov.ua
УХВАЛА
28 вересня 2020 року м.Харків Справа № 913/324/19
Провадження №33/913/324/19
За позовом Комунального підприємства «Лисичанськтепломережа» (вул. Тепла, 17, м.Лисичанськ, Луганська область, 93113)
до Лисичанського міського голови Шиліна Сергія Івановича (пр. Леніна, 102/78, м. Лисичанськ, Луганська область, 93113)
про визнання протиправними та скасування розпоряджень міського голови
Суддя Драгнєвіч О.В.
Секретар судового засідання Чигрина Є.Ю.
У засіданні брали участь:
від позивача: заступник директора Дядько Г.П., на підставі статуту; виписки з ЄДР юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань;
від відповідача: представник не прибув.
В С Т А Н О В И В:
Комунальне підприємство «Лисичанськтепломережа» звернулось до Господарського суду Луганської області з позовом до Лисичанського міського голови Шиліна Сергія Івановича про визнання протиправними та скасування розпоряджень міського голови від 21.03.2019 №143 «Про створення комісії» та від 12.04.2019 №191 «Про невиконання розпорядження міського голови від 21.03.2019 №143» .
В обґрунтування позовних вимог, позивач зазначив, що вказані розпорядження є протиправними, прийняті з перевищенням повноважень при порушенні норм діючого законодавства, з огляду на те, що ст.42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» не передбачено повноважень міського голови щодо призначення перевірок комунальних підприємств.
Ухвалою Господарського суду Луганської області від 14.06.2019 позовну заяву за вих.№1907 від 05.06.2019 Комунального підприємства «Лисичанськтепломережа» до Лисичанського міського голови Шиліна Сергія Івановича про визнання протиправними та скасування розпорядженнь міського голови від 21.03.2019 №143 «Про створення комісії» та №191 від 12.04.2019 «Про невиконання розпорядження міського голови від 21.03.2019 №143» залишено без руху на підставі ч.1 ст.174 Господарського процесуального кодексу України у зв`язку із недодержання вимог ч.2 п.2 ст.162, п.2 ч.ч. 1, 2, 4 ст.164 Господарського процесуального кодексу України.
Ухвалою Господарського суду Луганської області від 01.07.2017, після усунення недоліків, прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі, вирішено розгляд здійснювати за правилами загального позовного провадження, підготовче засідання призначено на 18.07.2019.
У наданому відповідачем відзиві на позовну заяву від 16.07.2019 останній посилається на те, що за період, що перевірявся Лисичанськю міською радою Луганської області прийнято рішення про виділення КП «Лисичанськтепломережа» грошових коштів з державного бюджету на загальну суму 3500000 грн 00 коп. (№23/336 від 27.02.2017, №37/500 від 28.09.2017, №38/503 від 27.10.2017), за якими контроль за їх виконанням покладено на заступника міського голови Якимчука А.П. та постійну комісію з питань розвитку міста в галузі житлово-комунального господарства, власності та земельних відносин. У зв`язку з тим, що вказаними суб`єктами за період з 27.02.2017 по 20.03.2019 не вжито жодних дій чи заходів контролю цільового використання грошових коштів, виділених з міського бюджету, міський голова на виконання вимог ч.1, 3 ст.26 Бюджетного кодексу України, п.13, 19, 20 ч.4 ст.42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» , з метою забезпечення цільового використання бюджетних коштів, здійснення контролю за витрачанням бюджетних коштів видав розпорядження від 21.03.2019 №143 «Про створення комісії» . Видання міським головою розпорядження від 12.04.2019 №191 «Про невиконання розпорядження міського голови від 21.03.2019 №143» стало наслідком неодноразового не допуску комісії на підконтрольне міській раді комунальне підприємство.
Видання вказаних розпоряджень вчинено міським головою в межах наданим йому Законом повноважень.
Крім того, з огляду на зміст рішень в частині проведення перевірки та створення комісії, наведених в оспорюваних розпорядженнях, останні, за твердженням відповідача, не призводять до порушення прав позивача як юридичної особи. За вказаних обставин відповідач просить відмовити в задоволенні позову.
Ухвалою Господарського суду Луганської області від 18.07.2019 було відмовлено в задоволенні клопотання відповідача від 16.07.2019 про заміну у справі №913/324/19 первісного відповідача Лисичанського міського голову Шиліна С.І. належним відповідачем - Лисичанською міською радою Луганської області; зупинено провадження у справі №913/324/19 до закінчення перегляду Великою Палатою Верховного Суду судових рішень у справі №1240/1981/18; вирішено, що клопотання відповідача від 16.07.2019 про залучення в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Управління з виконання політики Лисичанської міської ради в галузі житлово-комунального господарства, буде розглянуто судом після усунення обставин, що стали підставою для зупинення провадження.
Ухвалою Господарського суду Луганської області від 28.07.2020 поновлення провадження у справі № 913/324/19, підготовче засідання призначено на 13.08.2020.
Протокольною ухвалою суду від 13.08.2020 було відкладено розгляд справи в підготовчому провадженні на 14.09.2020, про що учасників повідомлено ухвалою-повідомленням від 14.08.2020.
Ухвалою Господарського суду Луганської області від 11.09.2020 повідомлено учасників у справі, що судове засідання, призначене на 14.09.2020, не відбудеться, оскільки відповідно до наказу Господарського суду Луганської області від 11.09.2002 №40-сп суддя Драгнєвіч О.В. у період з 14.09.2020 до 25.09.2020 буде приймати участь у навчанні з підготовки суддів з права інтелектуальної власності; продовжено строк проведення підготовчого провадження у справі на 30 днів, по 11.10.2020 включно; призначено підготовче засідання на 28.09.2020.
В судове засідання 28.09.2020 прибув лише представник позивача. Відповідач в судове засідання представника не направив, однак був повідомлений про час та місце розгляду справи.
Від позивача на електронну пошту суду надійшло клопотання за вих.№8363 від 23.09.2020 (підписане електронним цифровим підписом) про залучення до участі у справі в якості другого відповідача - Військово-цивільну адміністрацію м.Лисичанська Луганської області, яке було підтримано представником в судовому засіданні.
В обгрунтування поданого клопотання позивач зазначає, що указом Президента України №293/2020 від 27.07.2020 року утворена Військово-цивільна адміністрація міста Лисичанськ Луганської області.
Згідно зі статтею 3 Закону України Про військово-цивільні адміністрації у день набрання чинності актом Президента України про утворення військово-цивільної адміністрації припиняються повноваження міських рад, її виконавчих органів, тобто виконавчий комітет Лисичанської міської ради фактично не здійснює свої повноваження.
04.09.2020 Про внесення змін до регламенту військово-цивільної адміністрації та затвердження його у новій редакцій прийнято Регламент військово-цивільної адміністрації м. Лисичанська Луганської області, яким зокрема п. 2 розділу 1 визначено, що відповідно до Конституції України, Законів України Про місцеве самоврядування в Україні , Про військово-цивільні адміністрації , Про боротьбу з тероризмом Військово-цивільна адміністрація м.Лисичанська Луганської області - це тимчасовий державний орган, що здійснює на території міста Лисичанська повноваження Лисичанської міської ради, її виконавчих органів, голови та інші повноваження, які визначені Законом України Про військово-цивільні адміністрації .
Розпорядження голови Луганської обласної державної адміністрації від 03.08.2020 №270-к Про призначення Заїки О.С. керівником військово-цивільної адміністрації м.Лисичанська Луганської області призначено Заїку О.С.
Статтею 6 Закону України Про військово-цивільні адміністрації до повноважень керівника військово-цивільної адміністрації віднесено зокрема, п.8 видає накази та розпорядження у межах своїх повноважень, які мають таку ж юридичну силу, що і рішення відповідної ради (рад). Проекти наказів керівника військово-цивільної адміністрації, які є нормативно-правовими актами, підлягають оприлюдненню в порядку, передбаченому Законом України "Про доступ до публічної інформації", крім випадків виникнення надзвичайних ситуацій та інших невідкладних випадків, передбачених законом, коли такі проекти оприлюднюються негайно після їх підготовки. Накази та розпорядження керівника військово-цивільної адміністрації можуть бути оскаржені до суду.
Відповідно до приписів ст. 48 Господарського процесуального кодексу України суд першої інстанції має право за клопотанням позивача до закінчення підготовчого провадження у справі залучити до участі у ній співвідповідача.
Про залучення співвідповідача чи заміну неналежного відповідача постановляється ухвала.
За клопотанням нового відповідача розгляд справи починається спочатку.
Розглянувши подане клопотання та заслухавши пояснення представника позивача, суд дійшов висновку про його задоволення.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідачем ще до зупинення провадження у справі було поано клопотання від 16.07.2019 про залучення в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Управління з виконання політики Лисичанської міської ради в галузі житлово-комунального господарства.
В обгрунтування поданого клопотання відповідач зазначає, що позовні вимоги позивач обґрунтовує з посиланням на накази від 01.04.2019 №38 та від 05.04.2019 №42 Управління з виконання політики Лисичанської міської ради в галузі житлово-комунального господарства, якими було створено та затверджено склад комісії з перевірки фінансово-господарської діяльності КП «Лисичанськтепломережа» за період 2017-2018 роки. З огляду на те, що перевірка КП «Лисичанськтепломережа» проводилась на підставі цих наказів Управління, відповідач просить заличити його в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача.
Згідно з ч. 1 ст. 50 ГПК України треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого провадження у справі або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права або обов`язки щодо однієї із сторін. Їх може бути залучено до участі у справі також за заявою учасників справи.
Як вбачається зі змісту поданого клопотання, відповідачем не наведено належного обґрунтування того, як рішення у даній справі може вплинути на права або обов`язки Управління з виконання політики Лисичанської міської ради в галузі житлово-комунального господарства.
В судовому засіданні представник позивача надав пояснення щодо відсутності підстав для залучення до участі у справі в якості третьої особи без самостійних вимог щодо предмету спору зазначене Управління.
З наданих пояснень представника позивача та даних, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за ідентифікаційним кодом 03364197 значиться Управління житлово-комунального господарства військово-цивільної адміністрації міста Лисичанськ Луганської області, Управління з виконання політики Лисичанської міської ради в галузі житлово-комунального господарства не значиться.
Заслухавши пояснення представника позивача, розглянувши раніше подане відповідачем клопотання від 16.07.2019, суд дійшов висновку про відсутність підстав для його задоволення.
В судовому засіданні на запитання суду представник позивача зазначив про те, що відзив від відповідача було отримано, однак, наразі, відповідь на відзив позивачем ще не підготовлена, з огляду на необхідність з`ясування належного складу відповідачів у справі.
Суд відкладає підготовче засідання в межах визначеного цим Кодексом строку підготовчого провадження у випадках, зокрема у разі залучення до участі або вступу у справу третьої особи, заміни неналежного відповідача, залучення співвідповідача (п.2 ч.2 ст.183 ГПК України).
З огляду на залучення до участі у справі співвідповідача - Військово-цивільну адміністрацію м.Лисичанська Луганської області та необхідність надання учасникам строку для подання заяв по суті, суд дійшов висновку про необхідність відкладення підготовчого засідання.
Окремо суд звертає увагу відповідача, що ухвалою Господарського суду Луганської області від 11.09.2020 було продовжено строк проведення підготовчого провадження у справі на 30 днів, по 11.10.2020 включно.
Враховуючи обмежений строк проведення підготовчого провадження, який закінчується 11.10.2020, суд встановлює новому відповідачу-2 - Військово-цивільній адміністрації м.Лисичанська Луганської області, строк для подачі відзиву на позов - до 08.10.2020 (дати наступного судового засідання).
Разом з цим, суд роз`яснює відповідачу-2, що згідно ч.4 ст.48 ГПК України, новий відповідач вправі подати суду до дати проведення судового засідання клопотання про розгляд справи з початку, а згідно ст.119 ГПК України - клопотання про продовження встановленого судом строку для подання відзиву у справі (у разі необхідності).
Керуючись ст.ст. 48, 50, 120, 182 - 183, 234-235 Господарського процесуального кодексу України, суд
У Х В А Л И В:
1. В задоволенні клопотання представника відповідача від 16.07.2019 про залучення до участі у справі третьої особи без самостійних вимог на стороні відповідача Управління з виконання політики Лисичанської міської ради в галузі житлово-комунального господарства (ідент. код 03364197), відмовити.
2. Задовольнити клопотання позивача за вих.№8363 від 23.09.2020 про залучення до участі у справі в якості другого відповідача - Військово-цивільну адміністрацію м.Лисичанська Луганської області.
3. Залучити до участі у справі у якості співвідповідача - Військово-цивільну адміністрацію м. Лисичанська Луганської області (вул.ім.М.Грушевського, буд.7, м.Лисичанськ, Луганська область, 93100, ідентифікаційний код 43745697).
4. Відкласти підготовче засідання на 08.10.2020 об 11 год. 00 хв.
Засідання відбудеться у приміщенні господарського суду за адресою: м. Харків, проспект Науки, 5, в залі судових засідань №205.
5. Позивачу та відповідачу невідкладно з дня отримання цієї ухвали суду надіслати відповідачу-2 (Військово-цивільній адміністрації м. Лисичанська Луганської області) копію позовної заяви і доданих до неї документів/ копію відзиву на позов з додатками. Докази надсилання подати суду (опис вкладення, фіскальний чек, тощо).
6. Відповідачу-2 (Військово-цивільній адміністрації м. Лисичанська Луганської області ) встановити строк для подачі відзиву на позов з урахуванням вимог ст.165 ГПК України до 08.10.2020 (долучити докази направлення всім учасникам справи).
Роз`яснити Військово-цивільній адміністрації м. Лисичанська Луганської області, що згідно ч.4 ст.48 ГПК України, новий відповідач вправі подати суду до 08.10.2020 клопотання про розгляд справи з початку, а згідно ст.119 ГПК України - клопотання про продовження встановленого судом строку для подання відзиву у справі.
7. Повторно встановити позивачу строк для подання відповіді на відзив відповідача-1 - 5 днів з моменту отримання цієї ухвали суду, строк для подання відповіді на відзив відповідача-2 - 5 днів з моменту його отримання.
8. Встановити відповідачам строк для подання заперечень на відповідь позивача - 5 днів з дня її отримання.
Інформацію по справі, що розглядається можна отримати на сторінці суду на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за веб-адресою: http://lg.arbitr.gov.ua/sud5014/.
Ухвала набирає законної сили після її проголошення 28.09.2020 та не підлягає оскарженню окремо від рішення суду.
Повний текст ухвали підписано 29.09.2020.
Суддя О.В. Драгнєвіч
Суд | Господарський суд Луганської області |
Дата ухвалення рішення | 28.09.2020 |
Оприлюднено | 30.09.2020 |
Номер документу | 91841073 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Луганської області
Драгнєвіч О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні