Рішення
від 23.09.2020 по справі 120/2757/19-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

23 вересня 2020 р. Справа № 120/2757/19-а

Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Воробйової Інни Анатоліївни, розглянувши у письмовому провадженні в порядку загального позовного провадження справу за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Євровікна" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду

ВСТАНОВИВ:

До Вінницького окружного адміністративного суду звернулось Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області (ГУ ДСУНС у Вінницькій області, позивач) з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Євровікна (далі - ТОВ Євровікна , відповідач ) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі виробничих приміщень, що розташовані за адресою: м.Вінниця, вул.Чехова , 7-б, шляхом відключення від джерела електроживлення та опломбування вхідних дверей до повного усунення порушень законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, зазначених у позові.

Позов мотивований тим, що за результатами перевірки товариства виявлено ряд порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей.

Зазначене, на думку позивача, свідчить про наявність підстав для застосування заходів у сфері державного нагляду у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі товариства шляхом відключення від джерела електроживлення, накладення печаток на розподільчі електрощити та вхідні двері до повного усунення порушень законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки до повного усунення порушень законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, що і стало підставою для звернення позивача до суду.

30.08.2019 р. відкрито провадження у справі та призначено до розгляду. за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) .

25.09.2019 р. надійшов відзив, в якому відповідач просив відмовити з підстав, що ним частково усунені недоліки виявлені в ході перевірки.

26.09.2019 р. ухвалою суду перейдено із спрощеного провадження в загальне та призначено підготовче засідання на 15.10.2019 р.

15.10.2019 р. за клопотанням сторін з метою надання часу для примирення зупинено провадження у справі до 15.04.2020 р.

15.04.20 р. рішеннями суді поновлено провадження і призначено підготовче засідання на 15.04.20 р. та відкладено підготовче засідання на 06.05.2020 р.

За клопотанням сторін та у зв`язку з карантинними обмеженнями розгляд справи неодноразово відкладався на 27.05.20 р., 01.07.20 р., 31.08.20 р., 14.09.20 р.

Ухвалою суду від 14.09.20 р. закрито підготовче провадження та призначено справу до розгляду по суті на 23.09.20 р.

В судове засідання призначене на 23.09.20 р. учасники справи не з`явились про дату, час і місце розгляду справи повідомлені належним чином, при цьому, від представників надійшли заяви про розгляд справи за їх відсутності. Також, в даних заявах вказано, що недоліки виявлені під час перевірки усунені відповідачем.

Таким чином, враховуючи заяви учасників справи, суд вважає за можливе здійснити розгляд справи за відсутності сторін відповідно до положень статті 205 КАС України в порядку письмового провадження. При цьому, відповідно до положень статті 229 КАС України фіксування судового засідання технічними засобами не здійснюється.

Визначаючись щодо позовних вимог, суд виходить з наступного.

Відповідно до пункту 1 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015р. №1052 від 16.12.2015р. №1052 (далі - Положення №1052), державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ і який реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності.

Серед основних завдань ДСНС, зокрема є реалізація державної політики у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності (п.3. Положення №1052).

Разом з тим, згідно із пунктом 1 Положення про Головне управління державної служби України з надвичайних ситуацій у Вінницькій області, затвердженого наказом Державної служби України з надвичайних ситуацій від 18.08.2014 р. № 474 у редакції від 12.11.2018 р. №661 (далі - Положення), Головне управління державної служби України з надвичайних ситуацій у Вінницькій області (скорочена назва -ГУ ДСНС України у Вінницькій області) (далі - Головне управління) є територіальним органом Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області, уповноваженим на забезпечення реалізації державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб.

В силу вимог пункту 3 вказаного Положення, до основних завдань Головного управління державної служби України з надвичайних ситуацій у Вінницькій області віднесено здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб.

В свою чергу, відповідно до статті 66 Кодексу цивільного захисту України ( далі - КЦЗ України), центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.

Так, частиною шостою статті 7 Закону № 877-V визначено, що за результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю), складає акт, який повинен містити такі відомості: дату складення акта; тип заходу (плановий або позаплановий); форма заходу (перевірка, ревізія, обстеження, огляд тощо); предмет державного нагляду (контролю); найменування органу державного нагляду (контролю), а також посаду, прізвище, ім`я та по батькові посадової особи, яка здійснила захід; найменування юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснювався захід.

На підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу (ч.7. статті 7 Закону № 877-V ).

В свою чергу, відповідно до частини другої статті 70 КЦЗ України, повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

До повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей (п.12. ч.1. статті 67 КЦЗ України).

Крім того, частиною другою статті 68 КЦЗ України передбачено, що у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Разом з тим, підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, серед іншого, є недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення (п.1-2, ч.1 статті 70 КЦЗ України).

Судом встановлено, що на підставі наказу ГУ ДСНС України у Вінницькій області №131 від 17.05.2019 р. посадовими особами управління проведено планову перевірку щодо додержання суб`єктом господарювання ТОВ Євровікна вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, за результатами якої складено акт №810 від 12.06.2019 р., яким зафіксовано серед іншого ряд порушень вимог законодавства.

Так, у ході проведеної перевірки виявлено ряд порушень Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених Наказом МВС від 30.12.2014р. №1417 (далі - ППБУ ), а саме щодо будівлі закладу, серед іншого:

- на 2-му поверсі допускається зниження класу вогнестійкості огороджувальних конструкцій виробничих приміщеннях, що є порушенням п. 2.3 розділу 3 ППБУ;

-у приміщеннях електрощитової допускається зниження класу вогнестійкості елементів заповнення прорізів у протипожежних перешкодах, що є порушенням п. 2.3 розділу 3 , п.1.24 розділу 4 ППБУ;

- адміністративні приміщення 2-го поверху не забезпечені другим евакуаційним виходом, що є порушенням п. 2.23 розділу 3 ППБУ;

- на 2-му поверсі допускається використання дверей на шляхах евакуації, що відчиняються не в напрямку виходу з будівлі (приміщення), що є порушенням п. 2.27 розділу 3 ППБУ;

- покриття підлоги у коридорі на 2-му поверсі в адміністративних приміщеннях не є помірно небезпечним щодо токсичності продуктів горіння, та не має помірної димоутворювальної здатності та не відповідає групам поширення полум`я, що є порушенням п. 2.28 розділу 3 ППБУ;

- шляхи евакуації в будівлі не забезпечені евакуаційним освітленням, що є порушенням п. 2.31 розділу 3 ППБУ;

- у приміщеннях цехів допускається улаштування та експлуатація тимчасових електромереж, що є порушенням п. 1.8 розділу 4 ППБУ;

- будівлю та приміщення об`єкта не обладнано системою протипожежного захисту, що є порушенням п. 1.2 розділу 5 ППБУ;

- приміщення не забезпечені первинними засобами пожежогасіння (вогнегасниками), що є порушенням п. 3.6 розділу 5 ППБУ;

- не здійснено технічне обслуговування наявних вогнегасників, що є порушенням п. 3.17 розділу 5 ППБУ;

- працівників відповідно до законодавства не забезпечено засобами індивідуального захисту, що є порушенням статті 20 КЦЗУ.

Разом з тим, 11.09.20 р. проведено позаплановий захід, в ході якого встановлено, відсутність у відповідача порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, про що складено акт №494 від 11.09.20 р.

Отже, станом на дату розгляду даної справи відповідачем надано докази усунення порушень, які стали підставою для звернення позивача з даним позовом про застосування заходів реагування.

Відтак, суд дійшов висновку про відсутність підстав для застосування заходів реагування, відповідно, позов не підлягає задоволенню.

У відповідності до положень статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно частини першої статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. (стаття 90 КАС України).

За сукупністю наведених обставин, враховуючи, що позовні вимоги не обґрунтовані, не підтверджені матеріалами справи, відповідачем спростовані, а відтак, не підлягають задоволенню.

Вирішуючи питання про розподіл судових витрат у справі, суд враховує, що у разі відмови у задоволені позову - судовий збір не відшкодовується.

Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

в задоволенні позову відмовити.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Позивач: Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області (вул. 600- річчя, 11, м. Вінниця, код 38635397).

Відповідач : Товариство з обмеженою відповідальністю Євровікна (м. Вінниця, вул.50-річчя Перемоги/проспект Коцюбинського, буд.26/58, код ЄДРПОУ 32538170).

Повний текст рішення складено : 28. 09.2020 р.

Суддя Воробйова Інна Анатоліївна

Дата ухвалення рішення23.09.2020
Оприлюднено30.09.2020
Номер документу91842012
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —120/2757/19-а

Рішення від 23.09.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Воробйова Інна Анатоліївна

Ухвала від 14.09.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Воробйова Інна Анатоліївна

Ухвала від 31.08.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Воробйова Інна Анатоліївна

Ухвала від 01.07.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Воробйова Інна Анатоліївна

Ухвала від 27.05.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Воробйова Інна Анатоліївна

Ухвала від 06.05.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Воробйова Інна Анатоліївна

Ухвала від 15.04.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Воробйова Інна Анатоліївна

Ухвала від 15.04.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Воробйова Інна Анатоліївна

Ухвала від 15.10.2019

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Воробйова Інна Анатоліївна

Ухвала від 26.09.2019

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Воробйова Інна Анатоліївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні