ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 вересня 2020 року Справа № 160/8493/20
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді - Захарчук-Борисенко Н.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи у письмовому провадженні у місті Дніпрі адміністративну справу за адміністративним позовом Громадської організації Європейська суспільна ініціатива до Департаменту екологічної політики Дніпровської міської ради про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ :
24.07.2020 Громадська організація Європейська суспільна ініціатива звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Департаменту екологічної політики Дніпровської міської ради, в якому просила:
- визнати протиправними дії розпорядника інформації - Департаменту екологічної політики Дніпровської міської ради (49000, місто Дніпро, просп. Дмитра Яворницького, буд. 75, код ЄДРПОУ 41156601), що полягають у відмові надати Громадській організації Європейська суспільна ініціатива публічну інформацію на підставі Законів України Про доступ до публічної інформації , Про інформацію , а саме: скановану копію всіх наявних конкурсних матеріалів (пропозицій) та іншої конкурсної документації (з усіма наявними додатками та з будь-якими доданими матеріалами), яка подавалася претендентами на конкурс щодо визначення виконавців послуг з вивезення побутових відходів у м. Дніпрі за територіальним принципом (конкурс сміттєперевізників у м. Дніпрі), який відбувся у 2018 році;
- зобов`язати Департамент екологічної політики Дніпровської міської ради (49000, місто Дніпро, просп. Дмитра Яворницького, буд. 75, код ЄДРПОУ 41156601), протягом п`яти днів з дня набрання рішенням суду чинності, надати Громадській організації Європейська суспільна ініціатива відкриту публічну інформацію, а саме: скановану копію всіх наявних конкурсних матеріалів (пропозицій) та іншої конкурсної документації (з усіма наявними додатками та з будь-якими доданими матеріалами), яка подавалася претендентами на конкурс щодо визначення виконавців послуг з вивезення побутових відходів у м. Дніпрі за територіальним принципом (конкурс сміттєперевізників у м. Дніпрі), який відбувся у 2018 році.
В обґрунтування позову позивач зазначав, що звернувся до відповідача із запитом про надання інформації у порядку, встановленому Законом України Про доступ до публічної інформації про надання сканованих копії усіх наявних конкурсних матеріалів та іншої конкурсної документації, яка подавалася претендентами на конкурс по визначенню сміттєперевізника в місті Дніпро, який відбувся 12.09.2018 року. Проте, у задоволенні запиту було відмовлено з посиланням на те, що запитувана інформація є обмеженою.
Ухвалою суду від 29.07.2020 відкрито провадження у даній адміністративній справі, призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами у відповідності до вимог ч.5 ст.262 Кодексу адміністративного судочинства України та зобов`язано відповідача, зокрема, надати відзив на позов та докази в обґрунтування відзиву з дотриманням вимог ст.ст. 162, 261 Кодексу адміністративного судочинства України.
21.08.2020 до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому відповідач просив у задоволенні позову відмовити, надав письмові заперечення. Відповідач зазначив, що запитувана громадською організацією інформація створена учасниками конкурсу, а не суб`єктом владних повноважень у зв`язку з чим, така інформація не містить ознак публічності, а відповідач не наділений повноваженнями щодо її розповсюдження.
Згідно ч. 5 ст.262 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
У відповідності до вимог ст.258 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.
Відповідно до ст.229 Кодексу адміністративного судочинства України у разі розгляду адміністративної справи за відсутності учасників справи, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Із наявних в матеріалах справи документів судом встановлені наступні обставини у даній справі.
Судом встановлено, що 06.07.2020 року позивач звернувся до Департаменту екологічної політики Дніпровської міської ради із запитом на отримання публічної інформації № 1/ДОК-СМТ/КНС-2018, в якому просив надати на його електронну пошту скановані копії усіх наявних конкурсних матеріалів та іншої конкурсної документації (з усіма наявними додатками та з будь-якими доданими матеріалами), яка подавалася претендентами на конкурс по визначенню сміттєперевізника в місті Дніпро, який відбувся у 2018 році (а.с. 15).
Листом відповідача від 13.07.2020 року № 7/7-475 позивача повідомлено, що запитувана інформація належить до інформації з обмеженим доступом.
Вважаючи таку відмову протиправною, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.
Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає, що порядок здійснення та забезпечення права кожного на доступ до інформації, що знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом, та інформації, що становить суспільний інтерес визначає Закон України Про доступ до публічної інформації від 13 січня 2011 року № 2939-VI (далі - Закон № 2939-VI).
Відповідно до частини 1 статті 1 Закону №2939-VI публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб`єктами владних повноважень своїх обов`язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом.
Відносини щодо створення, збирання, одержання, зберігання, використання, поширення, охорони, захисту інформації регулює Закон України Про інформацію від 2 жовтня 1992 року N 2657-XII (далі - Закон № 2657-XII).
Відповідно до частини 1 статті 5 Закону № 2657-XII кожен має право на інформацію, що передбачає можливість вільного одержання, використання, поширення, зберігання та захисту інформації, необхідної для реалізації своїх прав, свобод і законних інтересів.
Отже, законодавцем відокремлено поняття інформації та публічної інформації.
Відповідно до пункту 1 частини першої статті 3 Закону № 2939-VI право на доступ до публічної інформації гарантується: обов`язком розпорядників інформації надавати та оприлюднювати інформацію, крім випадків, передбачених законом.
За змістом пункту 2 частини першої статті 5 Закону № 2939-VI доступ до інформації забезпечується шляхом надання інформації за запитами на інформацію.
Відповідно до частини першої статті 13 Закону № 2939-VI запит на інформацію - це прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні.
Тобто, за змістом наведених статей можна виділити такі ознаки публічної інформації: 1) готовий продукт інформації, який отриманий або створений лише в процесі виконання суб`єктами владних повноважень своїх обов`язків, передбачених чинним законодавством; 2) заздалегідь відображена або задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація; 3) така інформація знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень або інших розпорядників публічної інформації; 4) інформація не може бути публічною, якщо створена суб`єктом владних повноважень не під час виконання суб`єктами владних повноважень своїх обов`язків; 5) інформація не може бути публічною, якщо створена не суб`єктом владних повноважень.
Отже, визначальним для публічної інформації є те, щоб вона була заздалегідь готовим, зафіксованим продуктом, отриманим або створеним суб`єктом владних повноважень у процесі виконання своїх обов`язків.
Аналогічна правова позиція висловлена Верховним Судом у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду у постанові від 27 червня 2019 року (справа № 522/817/15-а).
Як вбачається із запиту про надання публічної інформації, позивач мав за мету отримати документи, що подавалися претендентами на конкурс по визначенню сміттєперевізника в місті Дніпро, який відбувся 12.09.2018р, тобто інформацію, яка не створена відповідачем, як суб`єктом владних повноважень в процесі виконання своїх обов`язків, а отримана від інших осіб.
Процедуру підготовки та проведення конкурсу з визначення виконавця послуг з вивезення побутових відходів на певній території населеного пункту визначає Порядок проведення конкурсу на надання послуг з вивезення побутових відходів, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 16.11.2011 р. № 1173.
Пунктом 5 вищевказаного Порядку визначено, що для проведення конкурсу організатор конкурсу готує конкурсну документацію, яка повинна містити таку інформацію: 1) найменування, місцезнаходження організатора конкурсу; 2) підстава для проведення конкурсу (дата та номер рішення органу місцевого самоврядування чи розпорядження місцевої державної адміністрації); 3) місце і час проведення конкурсу, прізвище та посада, номер телефону особи, в якої можна ознайомитися з умовами надання послуг з вивезення побутових відходів; 4) кваліфікаційні вимоги до учасників конкурсу: наявність матеріально-технічної бази; вартість надання послуг; досвід роботи з надання послуг з вивезення побутових відходів; наявність та кількість працівників відповідної кваліфікації; 5) обсяг послуг з вивезення побутових відходів та вимоги щодо якості надання послуг згідно з критеріями, що визначаються відповідно до частини третьої статті 25 Закону України "Про житлово-комунальні послуги"; 6) перелік документів, оригінали або копії яких подаються учасниками конкурсу для підтвердження відповідності учасників встановленим кваліфікаційним вимогам; 7) характеристика території, де повинні надаватися послуги з поводження з побутовими відходами: розміри та межі певної території та перелік розміщених у зазначених межах об`єктів утворення побутових відходів, середня відстань до об`єктів поводження з відходами та їх місцезнаходження. Межі певної території, де планується надавати послуги з поводження з побутовими відходами, визначає організатор конкурсу; 8) характеристика об`єктів утворення побутових відходів за джерелами їх утворення: багатоквартирні житлові будинки: загальна кількість будинків, у тому числі будинки з п`ятьма і більше поверхами із сміттєпроводами, кількість мешканців таких будинків; місцезнаходження будинків, їх характеристика залежно від наявності видів благоустрою (каналізації, центрального опалення, водо - та газопостачання); кількість будинків, у яких відсутнє централізоване водопостачання та каналізація, а рідкі відходи зберігаються у вигрібних ямах; відомості про власників або наймачів, користувачів, у тому числі орендарів джерел утворення побутових відходів; наявність, кількість, місцезнаходження, об`єм і належність контейнерів (контейнерних майданчиків) для зберігання та збирання різних побутових відходів; одноквартирні житлові будинки: загальна кількість будинків, кількість мешканців таких будинків; місцезнаходження будинків, їх характеристика залежно від наявності видів благоустрою (каналізації, центрального опалення, водо- та газопостачання); кількість будинків, у яких відсутнє централізоване водопостачання та каналізація, а рідкі відходи зберігаються у вигрібних ямах; наявність, кількість, місцезнаходження, об`єм і належність контейнерів (контейнерних майданчиків) для зберігання та збирання різних побутових відходів; характеристика під`їзних шляхів; підприємства, установи та організації: загальна кількість та перелік підприємств, установ та організацій, їх характеристика (бюджетні або інші споживачі, наявність каналізації, центрального опалення, водо - та газопостачання), місцезнаходження, кількість, об`єм, місцезнаходження та належність контейнерів; площа зелених насаджень на території підприємства, установи та організації (у разі їх наявності); 9) характеристика, включаючи потужність, та місцезнаходження об`єктів поводження з побутовими відходами (об`єкти перероблення, сортування, утилізації, видалення відходів, об`єкти поводження з небезпечними відходами у складі побутових відходів тощо) відповідно до правил благоустрою територій населеного пункту, розроблених з урахуванням схеми санітарного очищення населеного пункту; 10) вимоги до конкурсних пропозицій; 11) критерії оцінки конкурсних пропозицій; 12) проведення організатором конкурсу зборів його учасників з метою надання роз`яснень щодо змісту конкурсної документації та внесення змін до неї; 13) способи, місце та кінцевий строк подання конкурсних пропозицій; 14) місце, дата та час розкриття конвертів з конкурсними пропозиціями.
Пунктом 8 цього ж Порядку визначено, що організатор конкурсу публікує в офіційних друкованих засобах масової інформації не пізніше ніж за 30 календарних днів до початку конкурсу оголошення про проведення конкурсу, яке повинне містити інформацію, передбачену підпунктами 1-4, 7-9, 13 пункту 5 цього Порядку, а також про способи і місце отримання конкурсної документації.
Тобто, нормативно визначено перелік інформації, яка публікується в друкованих засобах масової інформації, та є доступною для необмеженого кола зацікавлених осіб. До цього переліку відноситься інформація про: організатора конкурсу, місця проведення та умов проведення такого конкурсу, інформація стосовно території, де планується надавати послуги з поводження з побутовими відходами, та кваліфікаційні вимоги до учасників конкурсу: наявність матеріально-технічної бази; вартість надання послуг; досвід роботи з надання послуг з вивезення побутових відходів; наявність та кількість працівників відповідної кваліфікації. Інформація, яка стосується безпосередньо учасників конкурсу не є інформацією, визначеною як такою, що підлягає доведенню до населення публічно.
Позивач, у даному конкретному випадку, вимагав від відповідача надати всі документи, які подавалися претендентами на участь у конкурсі, тобто інформацію створену не суб`єктом владних повноважень в процесі його діяльності, а юридичними особами, та стосується безпосередньо господарської діяльності останніх, і якою вправі розпоряджатися саме вони.
Оскільки, запитувана позивачем інформація не створена суб`єктом владних повноважень, а створювалась та подавалась юридичними особами для участі у конкурсі по визначенню сміттєперевізника в місті Дніпро, ця інформація не містить ознак публічної, а відповідач, не наділений повноваженнями на її розповсюдження.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що в задоволенні позовних вимог слід відмовити.
Відповідно до вимог ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України розподіл судових витрат у даній справі судом не здійснюється.
Керуючись статтями 139, 241-246, 250, 255, 294 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ВИРІШИВ:
У задоволенні адміністративного позову Громадської організації Європейська суспільна ініціатива (49044, м. Дніпро, вул. Шолом-Алейхема, буд. 4/26) до Департаменту екологічної політики Дніпровської міської ради (49000, м. Дніпро, просп. Дмитра Яворницького, буд. 75) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії - відмовити.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Н.В. Захарчук-Борисенко
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.09.2020 |
Оприлюднено | 30.09.2020 |
Номер документу | 91842333 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні