ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 вересня 2020 року м. ПолтаваСправа № 440/2846/19 Полтавський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Клочка К.І.,

за участю:

секретаря судового засідання - Вязун К.Ю.,

представника позивача - Марченка І. Ю., розглянув у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області до приватного підприємства "СП ПОЛТАВА" про тимчасову заборону (зупинення) діяльності. Під час розгляду справи суд

В С Т А Н О В И В:

02 серпня 2019 року Головне управління Держпродспоживслужби в Полтавській області (надалі - позивач або Управління) звернулось до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до приватного підприємства "СП ПОЛТАВА" (надалі - відповідач або ПП "СП ПОЛТАВА") про тимчасову заборону (зупинення) діяльності, а саме просить заборонити господарську діяльність з виробництва та обігу харчових продуктів закладу громадського харчування ПП "СП ПОЛТАВА", розташованого на території дитячого розважального комплексу "Smile Park", що за адресою: Полтавська область, м. Полтава, вул. Ковпака, 26.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилався на те, що в ході перевірки встановлено порушення відповідачем вимог пункту 2 частини першої статті 41, пункту 5 частини першої статті 42, пункту 1 частини першої статті 45, пунктів 1, 2 частини першої статті 48, пунктів 1, 2, 3 частини першої статті 49 Закону України "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів", на підставі чого позивачем винесено рішення від 06 травня 2019 року №14 про тимчасове припинення виробництва та обігу харчових продуктів на потужності - закладі громадського харчування "Smile Park" ПП "СП ПОЛТАВА".

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 07 серпня 2019 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі; постановлено справу розглядати за правилами загального позовного провадження; призначено підготовче судове засідання на 12:30 годину 20 серпня 2019 року.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 20 серпня 2019 року провадження у справі зупинено до набрання законної сили судовим рішенням у справі №440/1721/19 за позовом приватного підприємства "СП ПОЛТАВА" до Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області про визнання дій протиправними та скасування рішення.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 23 червня 2020 року провадження у справі поновлено.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 11 серпня 2020 року закрито підготовче провадження у справі та призначено справу до судового розгляду по суті у відкритому судовому засіданні 01 вересня 2020 на 11:00 годину.

Ухвалою суду від 01 вересня 2020 року клопотання представника відповідача про участь в судовому засіданні в режимі відеоконференції задоволено; постановлено розгляд справи відкласти на 16 вересня 2020 року о 10:00 годині; доручено господарському суду Херсонської області забезпечити проведення відеоконференції 16 вересня 2020 року о 10:00 годині, у якій братиме участь адвокат Веріковська Т.А.

Представник відповідача у судове засідання не з`явився, надавши клопотання про відкладення розгляду справи для надання додаткових доказів в обґрунтування своїх заперечень. Водночас, відповідач правом на подання відзиву на позовну заяву не скористався.

Згідно з частиною другою статті 175 Кодексу адміністративного судочинства України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи.

За приписами частини 3 статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі повторної неявки в судове засідання учасника справи (його представника), незалежно від причин неявки .

Зважаючи на неодноразову неявку представника відповідача у судові засідання 11.08.2020, 01.09.2020 та 16.09.2020 та беручи до уваги достатність доказів у справі суд вирішив розглядати справу за даної явки та на підставі наявних доказів.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, судом встановлено наступне.

02 травня 2019 року за № 239 надійшла заява гр. ОСОБА_1 щодо замовлення в закладі громадського харчування "Smile Park" (в уточненій заяві - в закладі громадського харчування - ПП "СП ПОЛТАВА") страви (салату) неналежної якості.

03 травня 2019 року начальником ГУ Держпровспоживслужби видано наказ № 1208-ОД про проведення позапланової перевірки. Предмет здійснення заходу - додержання законодавства у сфері безпечності харчових продуктів, підстава - скарга гр. ОСОБА_1 за №239 від 02 травня 2019 року.

03 травня 2019 року видано направлення співробітникам управління на здійснення позапланової перевірки, визначено перелік питань, необхідність яких стала підставою для здійснення заходу.

За результатами проведеного позапланового заходу державного контролю стосовно додержання ПП "СП ПОЛТАВА" гігієнічних вимог щодо поводження з харчовими продуктами складено акт №24 від 03 травня 2019 року. Акт перевірки підписаний уповноваженою особою позивача - бухгалтером ОСОБА_2 із зауваженнями та запереченнями.

Актом від 03 травня 2019 року №24 зафіксовано порушення вимог пункту 2 частини першої статті 41, пункту 5 частини першої статті 42, пунктів 1, 2 частини першої статті 45, пунктів 1, 2 частини першої статті 48, пунктів 1, 2, 3, 9 частини першої статті 49 Закону України "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів".

З огляду на виявлені порушення головним державним інспектором відповідно до статті 67 Закону України "Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин", 06 травня 2019 року ГУ Держпровспоживслужби прийнято рішення №14 про тимчасове припинення виробництва та обігу харчових продуктів на потужності ПП "СП ПОЛТАВА" з 06 травня 2019 року на 10 робочих днів.

ПП "СП ПОЛТАВА" не погодилось із діями контролюючого органу щодо проведення перевірки, рішенням, складеним за наслідками такої перевірки та звернулось до адміністративного суду з позовом до Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області про визнання протиправними дій відповідача щодо проведення позапланової перевірки закладу громадського харчування ПП "СП ПОЛТАВА", розташованого на території дитячого розважального комплексу " Smile Park " за адресою: вул. Ковпака, 26, м. Полтава, Полтавська область, 36007 , на підставі наказу ГУ Держпродспоживслужби в Полтавській області №1208-Д від 03 травня 2019 року та направлення на проведення позапланової перевірки №25 від 03 травня 2019 року; скасування рішення №14 від 06 травня 2019 року про тимчасове припинення виробництва та обігу харчової продукції ПП "СП ПОЛТАВА".

Рішенням Полтавського окружного адміністративного суду від 22 жовтня 2019 року у справі №440/1721/19 відмовлено у задоволенні позову ПП "СП Полтава до Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області повністю.

Постановою Другого апеляційного адміністративного суду від 06 лютого 2020 року апеляційну скаргу ПП "СП ПОЛТАВА" залишено без задоволення. Рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 22 жовтня 2019 року по справі №440/1721/19 залишено без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набрала законної сили 06 лютого 2020 року.

За правилами частини другої статті 14 Кодексу адміністративного судочинства України судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України.

В силу частини четвертої статті 78 Кодексу адміністративного судочинства України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Надаючи оцінку позовним вимогам суд виходить з наступного.

Відповідно до статті 3 Конституції України людина, її життя і здоров`я, безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

За змістом статті 1 Закону України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" санітарні та протиепідемічні (профілактичні) заходи - комплекс організаційних, адміністративних, інженерно-технічних, медичних, нормативних, екологічних, ветеринарних та інших заходів, спрямованих на усунення або зменшення шкідливого впливу на людину факторів середовища життєдіяльності, запобігання виникненню і поширенню інфекційних хвороб і масових неінфекційних захворювань (отруєнь) та їх ліквідацію.

У силу абзацу другого частини першої статті 31 названого Закону, систему державної санітарно-епідеміологічної служби України становлять центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення.

Як визначено у абзаці шостому частини першої статті 33 згаданого Закону, основними напрямами діяльності державної санітарно-епідеміологічної служби є: проведення санітарно-епідеміологічних розслідувань захворювань, спричинених інфекційними хворобами, масовими неінфекційними захворюваннями, отруєнь та радіаційних уражень людей і здійснення контролю за усуненням їх причин та умов виникнення і поширення.

У відповідності до абзацу 16 підпункту 2 пункту 4 Положення про Головне управління Держпродспоживслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Держпродспоживслужби України від 4.08.2017 №647, Головне управління бере участь у проведенні санітарно-епідеміологічних розслідувань, спрямованих на виявлення причин та умов, що призводять до виникнення поширення інфекційних хвороб, у тому числі через харчові продукти, групових та індивідуальних харчових отруєнь, масових неінфекційних захворювань (отруєнь).

За змістом статті 1 Закону України "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів" виробництво - діяльність, пов`язана з виробництвом об`єктів санітарних заходів, у тому числі всі стадії технологічного процесу, а саме первинне виробництво, підготовка, змішування та пов`язані з цим процедури, обробка, наповнення, пакування, переробка, відновлення та інші зміни стану об`єкта; обіг - реалізація та/або зберігання харчових продуктів для цілей реалізації, включаючи пропонування до реалізації та/або іншої форми передачі, реалізації, розповсюдження або будь-яку іншу форму передачі незалежно від її здійснення на платній чи безоплатній основі. Дії, пов`язані з направленням на переробку (зміну призначеного використання), вилучення та/або відкликання, та/або утилізацію харчових продуктів, не вважаються обігом; оператор ринку харчових продуктів (далі - оператор ринку) - суб`єкт господарювання, який провадить діяльність з метою або без мети отримання прибутку та в управлінні якого перебувають потужності, на яких здійснюється первинне виробництво, виробництво, реалізація та/або обіг харчових продуктів та/або інших об`єктів санітарних заходів (крім матеріалів, що контактують з харчовими продуктами), і який відповідає за виконання вимог цього Закону та законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів. До операторів ринку належать фізичні особи, якщо вони провадять діяльність з метою або без мети отримання прибутку та займаються виробництвом та/або обігом харчових продуктів або інших об`єктів санітарних заходів. Оператором ринку також вважається агропродовольчий ринок.

Згідно з частиною першою статті 21 названого Закону оператори ринку розробляють, запроваджують та використовують постійно діючі процедури, які базуються на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках.

А відповідно до пунктів 1, 2 частини першої статті 41 згаданого Закону, потужності, на яких здійснюється виробництво та/або обіг харчових продуктів, повинні відповідати таким вимогам: підтримуватися в чистому та робочому стані; бути спланованими, сконструйованими та розміщеними для належного утримання, чищення та/або дезінфекції, запобігання або мінімізації будь-якого забруднення, а також здійснення заходів, необхідних для забезпечення гігієнічних вимог, у тому числі заходів з боротьби із шкідниками, запобігання накопиченню бруду, контакту з токсичними речовинами та матеріалами, забрудненню харчових продуктів, підтримання необхідних температурних режимів.

Згідно з частиною п`ятою статті 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду. Відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб`єкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень.

За приписами частини сьомої статті 7 названого Закону, на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Статтею 8 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" встановлено, що орган державного нагляду (контролю) в межах повноважень, передбачених законом, під час здійснення державного нагляду (контролю) має право зокрема: вимагати від суб`єкта господарювання усунення виявлених порушень вимог законодавства; надавати (надсилати) суб`єктам господарювання обов`язкові для виконання приписи про усунення порушень і недоліків.

З огляду на те, що правову оцінку правомірності проведення перевірки відповідача надано у справі №440/1721/19, суд вважає вимоги позивача обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Також суд враховує, що вказаним рішенням суду підтверджено факт порушення відповідачем вимог пункту 2 частини першої статті 41, пункту 5 частини першої статті 42, пункту 1 частини першої статті 45, пунктів 1, 2 частини першої статті 48, пунктів 1, 2, 3 частини першої статті 49 Закону України "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів". Водночас, доказів усунення вищевказаних порушень суду не надано.

Отже, наявні всі необхідні підстави для застосування заходів реагування у вигляді зупинення діяльності ПП "СП ПОЛТАВА" з виробництва та обігу харчових продуктів закладу громадського харчування ПП "СП ПОЛТАВА", розташованого на території дитячого розважального комплексу " Smile Park ", що за адресою: вул. Ковпака, 26, м. Полтава, Полтавська область .

Підстави для розподілу судових витрат відсутні.

На підставі викладеного, керуючись статтями 241-245 Кодексу адміністративного судочинства України,

В И Р І Ш И В:

Позов Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області (вул. Воскресенський узвіз, 7, м. Полтава, Полтавська область, 36020, код ЄДРПОУ 40358617) до приватного підприємства "СП ПОЛТАВА" (вул. Ковпака, 26, м. Полтава, Полтавська область, 36007, код ЄДРПОУ 42767678) про тимчасову заборону (зупинення) діяльності задовольнити повністю.

Застосувати заходи реагування у вигляді зупинення діяльності приватного підприємства "СП ПОЛТАВА" з виробництва та обігу харчових продуктів закладу громадського харчування ПП "СП ПОЛТАВА", розташованого на території дитячого розважального комплексу " Smile Park " за адресою вул. Ковпака, 26, м. Полтава, Полтавська область .

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду з урахуванням особливостей подання апеляційних скарг, встановлених пунктом 15.5 частини 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України в редакції від 03 жовтня 2017 року.

Апеляційна скарга на дане рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення .

Повне рішення складено 28 вересня 2020 року.

Cуддя К.І. Клочко

Дата ухвалення рішення 16.09.2020
Зареєстровано 30.09.2020
Оприлюднено 30.09.2020

Судовий реєстр по справі 440/2846/19

Проскрольте таблицю вліво →
Рішення Суд Форма
Рішення від 16.09.2020 Полтавський окружний адміністративний суд Адміністративне
Рішення від 16.09.2020 Полтавський окружний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 01.09.2020 Полтавський окружний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 11.08.2020 Полтавський окружний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 25.06.2020 Полтавський окружний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 23.06.2020 Полтавський окружний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 20.08.2019 Полтавський окружний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 07.08.2019 Полтавський окружний адміністративний суд Адміністративне

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Стежити за справою 440/2846/19

Встановіть Опендатабот та підтвердіть підписку

Вайбер Телеграм

Опендатабот для телефону