Рішення
від 24.09.2020 по справі 560/2676/20
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/2676/20

РІШЕННЯ

іменем України

24 вересня 2020 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Блонського В.К.

за участю:секретаря судового засідання Василевської К.В. позивача ОСОБА_1 представника позивача Рачка Р.В. розглянувши адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління соціального захиту населення Ярмолинецької районної державної адміністрації про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернулася в суд з позовом до відповідача, в якому просить:

-визнати протиправними дії Управління соціального захисту населення Ярмолинецької районної державної адміністрації під час призначення субсидії за період травень-вересень 2019 року в частині розміру (суми) обов`язкового платежу за рахунок ОСОБА_1 ;

-зобов`язати Управління соціального захисту населення Ярмолинецької районної державної адміністрації провести перерахунок призначеної субсидії за період травень-вересень 2019 року.

Свій позов позивач мотивує тим, що отримувала житлові субсидії за період травень-вересень 2019 року.

Відповідно до норм чинного законодавства, яким регулюється порядок та розміри нарахування житлових субсидій, обов`язковий відсоток платежу позивача за її розрахунком має складати 6.64 %, тоді як згідно повідомлень про призначення житлових субсидій такий відсоток був значно вищий.

Внаслідок цього позивач за вказаний період сплатила понад 3500 грн., тоді як такий платіж мав становити суму в розмірі 600 грн.

Позивач вважаючи дії відповідача при проведенні розрахунків розміру житлових субсидій за період травень-вересень 2019 року протиправними, звернулася до суду із даним позовом.

Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 02 червня 2020 року відкрито провадження в даній адміністративній справі за правилами спрощеного провадження з повідомленням (викликом) сторін.

Позивач, представник позивача в судовому засіданні у вступному слові надали пояснення суду за змістом позовної заяви.

Представник відповідача в судове засідання не з`явився, хоча відповідач був належним чином повідомлений про дату, час і місце розгляду справи, та подав відзив на позовну заяву в якому заперечив позовні вимоги.

В заперечення позовних вимог відповідач у відзиві на позовну заяву вказав, що для уточнення даних про наявність/відсутність заборгованості по сплаті за житлово-комунальні послуги відповідач надіслав запити до уповноважених органів надавачів послуг.

Після отримання відповідей було проведено звірку нарахованої субсидії та перерахованих позивачем сум за житлово-комунальні послуги.

Відповідач вжив всіх необхідних заходів щодо проведення перевірки правильності розрахунку призначення позивачу житлової субсидії на житлово-комунальні послуги, помилок у нарахуванні та виплаті житлової субсидії у ході проведеної перевірки не виявлено, тому у задоволенні позовних вимог необхідно відмовити.

Cуд, заслухавши пояснення позивача, представника позивача, дослідивши матеріали справи вважає, що позов підлягає задоволенню з таких підстав.

В судовому засіданні із пояснень позивача, її представника та із змісту відзиву на позовну заяву встановлено, що позивач неодноразово зверталася до відповідача із проханням провести перерахунок розміру житлової субсидії за період травень-вересень 2019 року.

У відповідь на заяву позивача від 20.12.2019 року відповідач надав повідомлення про призначення житлових субсидій.

В послідуючому на адвокатський запит також були надані відповідні повідомлення.

Згідно із пунктом 5 Положення про порядок призначення житлових субсидій , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 848 від 21.10.1995 року, "Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива", житлові субсидії призначаються за наявності різниці між розміром плати за житлово-комунальні послуги та/або скраплений газ, тверде та рідке пічне побутове паливо, за абонентське обслуговування для споживачів комунальних послуг, що надаються у багатоквартирних будинках за індивідуальними договорами, внесків за встановлення, обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку, внеску/платежу об`єднанню на оплату витрат на управління багатоквартирним будинком у межах соціальної норми житла, соціальних нормативів житлово-комунальних послуг, скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива, витрат на управління багатоквартирним будинком (далі - соціальні норми житла та соціальні нормативи житлово-комунального обслуговування) і розміром обов`язкового відсотка платежу, установленого відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 27 липня 1998 р. N 1156 Про новий розмір витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива у разі надання житлової субсидії .

Відповідно до частини 1 постанови Кабінету Міністрів України № 1156 від 27.07.1998 року Про новий розмір витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива у разі надання житлової субсидії , установлено, що розмір обов`язкового відсотка платежу визначається для домогосподарств, які одержують житлову субсидію на оплату внесків за встановлення, обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку, абонентське обслуговування для споживачів комунальних послуг, що надаються у багатоквартирних будинках за індивідуальними договорами, житлово-комунальних послуг, а також витрат на управління багатоквартирним будинком (далі - послуги), як частка середньомісячного сукупного доходу, а для домогосподарств, які одержують субсидію на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива, оплату житлово-комунальних послуг, - як частка сукупного доходу за попередній календарний рік, яка розраховується за такою формулою: Ро = Кд / Кг ґ Рг,

де Ро - частка плати за послуги для домогосподарства (частка доходу), яка для розрахунку субсидії округлюється до двох знаків після коми;

Кд - коефіцієнт доходу домогосподарства - відношення розміру середньомісячного сукупного доходу домогосподарства в розрахунку на одну особу до прожиткового мінімуму на одну особу в розрахунку на місяць, встановленого на 1 січня року, з якого призначається субсидія;

Кг - базовий коефіцієнт доходу для призначення субсидії - два прожиткових мінімуми на одну особу в розрахунку на місяць (Кг = 2);

Рг - базова норма плати за послуги - 15 відсотків середньомісячного сукупного доходу домогосподарства (Рг = 15).

Таким чином, враховуючи розрахунок проведений позивачем, обов`язковий відсоток платежу позивача повинен становити 6,64.

За розрахунком наведеним у відзиві на позов, за розрахунком відповідача такий відсоток на період травень-вересень 2019 року становить 6.91, в сумі 117,95 грн.

Відповідач у відзиві на позовну заяву не вказав які саме базові величини бралися для таких розрахунків (крім середньомісячного сукупного доходу в розмірі 1707 грн.).

Згідно підрахунків позивача, наведених в позовній заяві, обов`язковий відсоток платежу по оплаті позивачем житлово-комунальних послуг в сумі 117,95 грн., становить більшу величину, ніж та яка розрахована у відсотках і позивачем у позовній заяві , а також і відповідачем у відзиві на позовну заяву.

Враховуючи наведене суд вважає, що за таких обставин дії відповідача під час призначення житлових субсидій за період травень-вересень 2019 року в частині обрахування розміру (суми) обов`язкового платежу при оплаті житлово-комунальних послуг за рахунок позивача є протиправними, оскільки суперечать вимогам частини 1 постанови Кабінету Міністрів України № 1156 від 27.07.1998 року Про новий розмір витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива у разі надання житлової субсидії .

Оскільки із змісту відзиву неможливо достовірно встановити правильність обрахування розміру (суми) обов`язкового платежу при оплаті житлово-комунальних послуг за рахунок позивача, суд вважає за необхідне також зобов`язати позивача провести перерахунок призначеної позивачу субсидії за період травень-вересень 2019 року і остаточно визначитися у правильності розрахунку житлової субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, призначеної позивачу за вказаний період часу.

Позивач при поданні позову до суду судовий збір не сплачувала, так як є інвалідом 2-ї групи загального захворювання, тому судові витрати розподілу не підлягають.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити.

Визнати протиправними дії Управління соціального захисту населення Ярмолинецької районної державної адміністрації при призначенні субсидії ОСОБА_1 за період травень-вересень 2019 року в частині розміру (суми) обов`язкового платежу за рахунок ОСОБА_1 .

Зобов`язати Управління соціального захисту населення Ярмолинецької районної державної адміністрації провести перерахунок призначеної субсидії ОСОБА_1 за період травень-вересень 2019 року.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складене 28 вересня 2020 року

Позивач:ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер - НОМЕР_1 ) Відповідач:Управління соціального захиту населення Ярмолинецької районної державної адміністрації (вул. Петропавлівська, 64,Ярмолинці,Ярмолинецький район, Хмельницька область,32100 , код ЄДРПОУ - 03198557)

Головуючий суддя В.К. Блонський

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.09.2020
Оприлюднено30.09.2020
Номер документу91845074
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —560/2676/20

Рішення від 24.09.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Блонський В.К.

Ухвала від 30.07.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Блонський В.К.

Ухвала від 02.06.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Блонський В.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні