Ухвала
від 28.09.2020 по справі 580/4163/20
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

про залишення позовної заяви без руху

28 вересня 2020 року справа № 580/4163/20

16 годин 50 хвилин м. Черкаси

Суддею Черкаського окружного адміністративного суду Трофімовою Л.В. перевірено матеріали адміністративного позову у справі № 580/4143/20

за позовом Черкаської обласної організації партії вільних демократів (вул. Чигиринська, 15, м. Черкаси, 18000)

до Смілянської міської територіальної виборчої комісії Черкаського району Черкаської області (вул. Незалежності, 37, м. Сміла, Черкаська область, 20700, ідентифікаційний код юридичної особи в ЄДРПОУ 43770532)

про визнання протиправною та скасування постанови від 25.09.2020 № 9, від 25.09.2020 № 11 та зобов`язання вчинити дії, прийнято ухвалу.

28.09.2020 Черкаська обласна організація партія вільних демократів, звернувшись о 15 год 00 хв до Черкаського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Смілянської міської територіальної виборчої комісії Черкаського району Черкаської області, третя особа Центральна виборча комісія, просить:

- визнати протиправною та скасувати постанову Смілянської міської територіальної виборчої комісії Черкаського району Черкаської області від 25.09.2020 №9 Про відмову в реєстрації ОСОБА_1 кандидатом на посаду голови Смілянського міського голови Черкаського району Черкаської області, висунутої шляхом висування від Черкаської обласної організації партії вільних демократів ;

- визнати протиправною та скасувати постанову Смілянської міської територіальної виборчої комісії Черкаського району Черкаської області від 25.09.2020 №11 Про відмову в реєстрації кандидатів в депутати Смілянської міської ради, включених до переліку кандидатів у депутати від Черкаської обласної організації партії вільних демократів ;

- зобов`язати Смілянську міську територіальну виборчу комісію Черкаського району Черкаської області зареєструвати ОСОБА_1 кандидатом на посаду Смілянського міського голови Черкаського району Черкаської області, висунутою шляхом висування від Черкаської обласної організації партії вільних демократів;

- зобов`язати Смілянську міську територіальну виборчу комісію Черкаського району Черкаської області зареєструвати кандидатів в депутати Смілянської міської ради Черкаського району Черкаської області, включених до переліку кандидатів у депутати від Черкаської обласної організації партії вільних демократів.

- стягнути з відповідача у справі судові витрати.

Відповідно до частини 1 статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, зокрема, чи: відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161 цього Кодексу; позов подано у строк, установлений законом (якщо позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними); немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.

Вивчивши матеріали позовної заяви, варто зазначити, що вона не відповідає вимогам статті 160, статті 161 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому повинна бути залишена без руху з метою усунення позивачами недоліків, з огляду на таке.

Відповідно до частини 4 статті 161 Кодексу адміністративного судочинства України позивач зобов`язаний додати до позовної заяви всі наявні в нього докази, що підтверджують обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги (якщо подаються письмові чи електронні докази - позивач може додати до позовної заяви копії відповідних доказів). Письмові докази подаються в оригіналі або належним чином засвідчені копії, якщо інше не визначено Кодексом адміністративного судочинства України. Якщо для вирішення спору має значення лише частина документа, подається засвідчений витяг з нього (частина 2 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України).

Кодексом адміністративного судочинства України (частини 4, 5 статті 94) передбачено, що копії документів вважаються засвідченими належним чином, якщо їх засвідчено у порядку, встановленому чинним законодавством. Учасник справи, який подає письмові докази в копіях (електронних копіях), повинен зазначити про наявність у нього або іншої особи оригіналу письмового доказу. Учасник справи підтверджує відповідність копії письмового доказу оригіналу, що знаходиться у нього, своїм підписом із зазначенням дати такого засвідчення . Позивачем надано до суду фото(ксеро) копії документів, що не засвідчені у встановленому порядку, позаяк відсутня дата засвідчення копії, не зазначено ПІБ особи, якою засвідчено копії документів.

Відповідно до пунктів 4, 5, 9 частини 5 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України у позовній заяві має бути зазначений зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а у разі подання позову до декількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів, виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, що підтверджують вказані обставини; у справах щодо оскарження рішень, дій та бездіяльності суб`єкта владних повноважень - обґрунтування порушення оскаржуваними рішеннями, діями чи бездіяльністю прав, свобод, інтересів позивача.

Позивач у позові просить зобов`язати Смілянську міську територіальну виборчу комісію Черкаського району Черкаської області зареєструвати кандидатів в депутати Смілянської міської ради Черкаського району Черкаської області, включених до переліку кандидатів у депутати від Черкаської обласної організації партії вільних демократів, проте не зазначає яких саме кандидатів, у тому числі надає квитанцію у сумі 11042 грн без обґрунтування і пояснення такого доказу, застосування формул.

Встановлення грошової (виборчої) застави не порушує конституційного принципу рівності громадян перед законом та рівності їх конституційних прав і свобод, а також принципу рівності політичних партій перед законом (Рішення Конституційного Суду України у справі про виборчу заставу від 30.01.2002 № 2-рп/2002).

У позові суть порушеного права з боку відповідача окреслено як позбавлення права на висування кандидатів , проте грошова застава реалізовується щодо висунутого виборчого списку кандидатів у депутати та кандидата на посаду міського голови, тому позивачеві варто уточнити у позовній заяві зміст порушеного права у контексті статті 196 Виборчого кодексу України, обрати відповідний спосіб захисту з урахування прав та інтересів осіб, які були висунуті організацією партії як кандидати щодо реалізації виборчих прав.

Згідно постанови Центральної виборчої комісії від 21.08.2020 № 193 Порядок внесення, повернення та перерахування грошової застави на місцевих виборах грошова застава (рахунок місцевої організації політичної партії, зазначається у заяві) вноситься такими суб`єктами: місцевою організацією політичної партії, яка висунула кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, або місцевою організацією відповідної політичної партії вищого рівня; місцевою організацією політичної партії, яка висунула виборчий список кандидатів у депутати обласної, районної, районної в місті, а також міської, селищної, сільської ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) або місцевою організацією відповідної політичної партії вищого рівня.

Вибори міського голови (у містах з кількістю виборців до 75 тисяч осіб) відбуватимуться за мажоритарною виборчою системою відносної більшості. В міжнародній класифікації ця система отримала назву first-past-the-post voting ( перший отримує посаду ).

Перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад, сільських селищних, міських голів призначаються ЦВК за відповідним зверненням уповноваженого органу. Перші місцеві вибори призначаються та проводяться разом з черговими місцевими виборами.

Суд зазначає, що позивач оскаржує постанову Смілянської міської територіальної виборчої комісії Черкаського району Черкаської області від 25.09.2020 №9 Про відмову в реєстрації ОСОБА_1 кандидатом на посаду голови Смілянського міського голови Черкаського району Черкаської області, висунутої шляхом висування від Черкаської обласної організації партії вільних демократів та № 11 Про відмову в реєстрації кандидатів в депутати Смілянської міської ради, включених до переліку кандидатів у депутати від Черкаської обласної організації партії вільних демократів , проте у позові не визначено у якості третіх осіб ОСОБА_1 та осіб включених до переліку висунутих кандидатів у депутати від Черкаської обласної організації партії вільних демократів.

Оскільки йдеться про права та інтереси інших осіб, то у додатках до позову не надано доказів на підтвердження повноважень представляти інтереси фізичної особи - кандидата ОСОБА_1 та фізичних осіб включених до переліку висунутих кандидатів у депутати від Черкаської обласної організації партії вільних демократів.

У доданих до позовної заяві документах немає заяви особи про згоду балотуватися кандидатом на посаду міського голови від цієї організації партії, яка повинна також містити згоду на оприлюднення біографічних відомостей та на обробку персональних даних кандидата на посаду міського голови, зобов`язання в разі обрання протягом місяця після офіційного оприлюднення результатів виборів передати у порядку, встановленому законом, в управління іншій особі належні йому підприємства та корпоративні права (у разі відсутності таких підприємств чи корпоративних прав - зазначити про їх відсутність), а також зобов`язання в разі обрання припинити діяльність чи скласти представницький мандат, що відповідно до Конституції та законів України несумісні з посадою міського голови.

Позивачем не надано доказів на які він посилається у обґрунтування позовних вимог та не надано розрахунки на їх підтвердження.

Позовну заяву підписано - зазначено реквізити як головою Черкаської обласної організації партії вільних демократів, проте не зазначено ім`я (прізвища, ім`я по батькові) особи, яка підписала позовну заяву.

Відповідно до частини 3 статті 55 Кодексу адміністративного судочинства України юридична особа незалежно від порядку її створення, суб`єкт владних повноважень, який не є юридичною особою, беруть участь у справі через свого керівника, члена виконавчого органу, іншу особу, уповноважену діяти від її (його) імені відповідно до закону, статуту, положення, трудового договору (контракту) (самопредставництво юридичної особи, суб`єкта владних повноважень), або через представника.

До матеріалів позовної заяви додано копію довіреності, що не засвідчено у встановленому порядку від 28.03.2020, якою уповноважено ОСОБА_2 представляти інтереси Черкаської обласної організації партії вільних демократів в усіх підприємствах, установах, організаціях, судових органах, тощо.

В ордері на надання правової допомоги має бути зазначено не абстрактний орган державної влади, а конкретна назва такого органу, зокрема суду (ВП ВС справа № 9901/847/18 05.06.19). Згідно з підпунктом 15.4 пункту 15 Положення про ордер на надання правової допомоги та порядок ведення реєстру ордерів, затвердженого рішенням Ради адвокатів України від 17.12.2012 № 36 ордер має містити назву органу, у якому надається правова допомога адвокатом, із зазначенням за необхідності виду адвокатської діяльності відповідно до статті 19 Закону України від 05.07.2012 № 5076-VI Про адвокатуру та адвокатську діяльність .

Згідно пункту 11 частини 5 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України у позові зазначається власне письмове підтвердження позивача про те, що ним не подано іншого позову (позовів) до цього самого відповідача (відповідачів) з тим самим предметом та з тих самих підстав. Суд зазначає, що до матеріалів позову надано письмове підтвердження, проте не зазначено особу, що його підписала.

14.08.2019 Велика Палата Верховного Суду в рамках справи № 9901/430/19, провадження № 11-815ав19 (ЄДРСР 83642878) досліджувала процесуальне питання: роз`єднання позовних вимог.

Згідно із вимогами статті 172 КАС України не допускається об`єднання в одне провадження кількох вимог, що належить розглядати у порядку різного судочинства, якщо інше не встановлено законом.

Позивачем не визначено виборчу систему і об`єднано у одному позові вимоги щодо етапу виборчого процесу під час виборів міського голови та щодо виборчого процесу під час виборів депутатів ради.

Відповідно до статті 49 Кодексу адміністративного судочинства України треті особи поділяються на третіх осіб, які заявляють самостійні вимоги щодо предмета спору та які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору. Згідно з частиною 2 статті 49 Кодексу адміністративного судочинства України треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача. Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору може бути залучена до участі у справі також за клопотанням учасників справи.

Недоліки позову є очевидними і суттєвими, а тому унеможливлюють відкриття провадження в адміністративній справі та використання стадії судового провадження для виправлення помилок позивача/заявника, що можуть і повинні усуватися на стадії подання позову/виправлення його недоліків.

Відповідно до частини 1 статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України суд, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.

Керуючись статтями 2, 6-16, 19, 45, 49, 79, 160, 161, 169, 241, 248, 256, 269, 270, 273, 294 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

Позовну заяву за позовом Черкаської обласної організації партії вільних демократів до Смілянської міської територіальної виборчої комісії Черкаського району Черкаської області про визнання протиправною та скасування постанови від 25.09.2020 № 9, від 25.09.2020 № 11 та зобов`язання вчинити дії залишити без руху.

Надати позивачу для усунення вказаних вище недоліків позовної заяви строк для виконання вимог даної ухвали до 8 годин 35 хвилин 29.09.2020.

Позивачем вказані недоліки можуть бути усунуті шляхом надання:

- розрахунків і доказів на підтвердження обґрунтування позову;

- обґрунтування змісту порушеного права позивача;

- обґрунтованої заяви стосовно прав, інтересів та залучення третіх осіб з копіями позовної заяви з додатками відповідно до кількості осіб, що беруть участь у справі;

- засвідчених у встановленому порядку доказів на які позивач посилається у обґрунтування позовних вимог;

- доказів на підтвердження повноважень представника;

- доказів на підтвердження повноважень особи, яка підписала позовну заяву.

У разі невиконання вимог, зазначених в ухвалі, позовна заява буде повернута позивачеві.

Копію ухвали надіслати позивачеві.

Ухвала набирає законної сили з моменту підписання та не оскаржується.

Суддя Л.В. Трофімова

Дата ухвалення рішення28.09.2020
Оприлюднено30.09.2020
Номер документу91845215
СудочинствоАдміністративне
Сутьвиборчу заставу від 30.01.2002 № 2-рп/2002). У позові суть порушеного права з боку відповідача окреслено як позбавлення права на висування кандидатів , проте грошова застава реалізовується щодо висунутого виборчого списку кандидатів у депутати та кандидата на посаду міського голови, тому позивачеві варто уточнити у позовній заяві зміст порушеного права у контексті статті 196 Виборчого кодексу України, обрати відповідний спосіб захисту з урахування прав та інтересів осіб, які були висунуті організацією партії як кандидати щодо реалізації виборчих прав. Згідно постанови Центральної виборчої комісії від 21.08.2020 № 193 Порядок внесення, повернення та перерахування грошової застави на місцевих виборах грошова застава (рахунок місцевої організації політичної партії, зазначається у заяві) вноситься такими суб`єктами: місцевою організацією політичної партії, яка висунула кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, або місцевою організацією відповідної політичної партії вищого рівня; місцевою організацією політичної партії, яка висунула виборчий список кандидатів у депутати обласної, районної, районної в місті, а також міської, селищної, сільської ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) або місцевою організацією відповідної політичної партії вищого рівня. Вибори міського голови (у містах з кількістю виборців до 75 тисяч осіб) відбуватимуться за мажоритарною виборчою системою відносної більшості. В міжнародній класифікації ця система отримала назву first-past-the-post voting ( перший отримує посаду ). Перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад, сільських селищних, міських голів призначаються ЦВК за відповідним зверненням уповноваженого органу. Перші місцеві вибори призначаються та проводяться разом з черговими місцевими виборами

Судовий реєстр по справі —580/4163/20

Ухвала від 29.09.2020

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Л.В. Трофімова

Ухвала від 28.09.2020

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Л.В. Трофімова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні