Рішення
від 28.09.2020 по справі 620/2796/20
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

28 вересня 2020 року Чернігів Справа № 620/2796/20

Чернігівський окружний адміністративний суд під головуванням судді Житняк Л.О., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження справу за позовом Північного офісу Держаудитслужби до Державного підприємства Чернігівторф про зобов`язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до суду з позовом до Державного підприємства «Чернігівторф» , в якому просить зобов`язати відповідача виконати вимоги Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області від 30.09.2019 №26-25-05-14/5254-2019 щодо усунення виявлених ревізією порушень в установленому законодавством порядку.

В обґрунтування своїх вимог позивачем зазначено, що в ході проведення ревізії фінансово-господарської діяльності відповідача встановлено фінансові порушення та недоліки, чим завдано матеріальної шкоди (збитків) Вимоги щодо усунення виявлених під час перевірки порушень відповідачем не виконані, зв`язку з чим, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Відповідач відзив на позов не подав. При цьому, про розгляд справи повідомлявся належним чином, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд зазначає про таке.

Відповідно до п.5.2.3.1 Плану проведення заходів державного фінансового контролю Північного офісу Держаудитслужби на III квартал 2019 року, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20.06.2019, проведено планову ревізію окремих питань фінансово - господарської діяльності Державного підприємства Чернігівторф за період з 01.01.2016 по 30.06.2019.

За результатами ревізії складено Акт ревізії від 24.09.2019 №05-30/08, перший і третій примірники якого 24.09.2019 надано для ознайомлення та підпису т.в.о. директора ДП Чернігівторф Бондаренку Ю.В.

Однак, станом на 30.09.2019 відповідні примірники акта ревізії не повернулись підписаними т.в.о. директора ДП Чернігівторф Бондаренком Ю.В., про що складено акт про відмову від підпису від 30.09.2019.

З огляду на встановлення за результатами здійсненого контрольного заходу ряду порушень та недоліків, відповідачем направлено позивачу вимогу від 30.09.2019 №26-25-05-14/5254-2019 щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства.

Зазначена вимога оскаржена відповідачем в судовому порядку, проте рішенням Чернігівського окружного адміністративного суду від 16.01.2020 у задоволенні адміністративного позову Державного підприємства "Чернігівторф" до Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області про визнання протиправною та скасування вимоги від 30.09.2019 №26-25-05-14/5254-2019 відмовлено.

При цьому, як вказує позивач, станом на момент звернення до суду з даним позовом, вимогу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області виконано частково.

Залишок невідшкодованих порушень, встановлених за результатами ревізії становить 409 487,99 грн, зокрема:

- в порушення п.6 П(С)БО Витрати , затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.1999 №318, п.1.3 наказу Міністерства транспорту України від 10.01.1998 №43 Про затвердження норм витрат палива і мастильних матеріалів на автомобільному транспорті (із змінами і доповненнями), ДП Чернігівторф (дільницею по видобутку та переробці торфу (с. Смолин) (без відокремленого балансу) з 01.01.2016 по 21.05.2017, філією Смолинський торфозавод ДП Чернігівторф при розрахунку витрат палива на виконання транспортної роботи (рух автомобіля з вантажем) по вантажному автомобілю КАМАЗ 53215, до розрахунку брались не тонно/кілометри, а застосовувалась базова лінійна норма, в результаті чого за період з 01.01.2016 по 30.06.2019 понаднормово списано дизельного палива на суму 107 277,25 грн;

- в порушення ст. 18 Кодексу законів про працю України від 10.12.1971 №322-VIII, ст.9 Закону України від 01.07.1993 №3356-ХІІ Про колективні договори і угоди , п.9.5 Галузевої угоди між Міністерством енергетики та вугільної промисловості України, іншими державними органами власниками (об`єднаннями власників), що діють у вугільній галузі, і всеукраїнськими профспілками вугільної промисловості від 03.07.2001 (реєстраційний номер в Міністерстві праці та соціальної політики України №71 від 07.08.2001), п.4.9 Колективного договору Державного підприємства Чернігівторф на 2016 рік, прийнятого на конференції працівників ДП Чернігівторф від 17.03.2016, підвищено посадові оклади, в результаті чого працівникам апарату ДП Чернігівторф за період з 01.01.2018 по 30.06.2019 зайво нараховано та виплачено посадових окладів в сумі 177 136,86 грн, та як наслідок зайво нараховано та сплачено ЄСВ суму 34 395,16 грн.

Крім того, внаслідок застосування завищених посадових окладів працівникам Підприємства в 2019 році зайво нараховано та виплачено відпускних на суму 9 078,83 грн, та проведено нарахування ЄСВ в сумі 1 434,88 грн та вихідної допомоги при звільненні на суму 22 487,76 грн;

- в порушення ст.18 Кодексу законів про працю України від 10.12.1971 №322-VIII, ст.9 Закону України від 01.07.1993 № 3356-ХІІ Про колективні договори і угоди , ст.15 Закону України від 24.03.1995 №108/95-ВР Про оплату праці , працівникам апарату ДП Чернігівторф та його філій Смолинський торфозавод та Ірванцівський торфозавод нараховано та виплачено премій за період з 01.01.2017 по 30.06.2019, які не передбачені колективним договором на загальну суму 47 588,00 грн та як наслідок зайво нараховано та сплачено ЄСВ в сумі 10 089,25 гривень.

Тобто, у вказаній вимозі відповідачем визначено суми збитків та вимагається усунути виявленні порушення законодавства.

З огляду на те, що відповідачем вимога позивача залишається не виконаною, Північний офіс Держаудитслужби звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає наступне.

Відповідно до ст.1 Закону України Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні (далі - Закон) здійснення державного фінансового контролю забезпечує центральний орган виконавчої влади, уповноважений Президентом України на реалізацію державної політики у сфері державного фінансового контролю.

Приписами ч.2 ст.2 Закону державний фінансовий контроль забезпечується органом державного фінансового контролю через проведення державного фінансового аудиту, перевірки державних закупівель та інспектування.

Так, Положенням про Державну аудиторську службу України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 03.02.2016 №43 (далі - Положення №43) визначено, що Держаудитслужба є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України та який забезпечує формування і реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю.

Згідно пункту 7 Положення №43 Держаудитслужба здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку міжрегіональні територіальні органи.

Підпунктами 16, 20, 23 пункту 6 Положення №43 передбачено, що Держаудитслужба має право в установленому порядку, зокрема: пред`являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов`язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства; порушувати перед відповідними державними органами питання про визнання недійсними договорів, укладених з порушенням законодавства, у судовому порядку стягувати у дохід держави кошти, отримані підконтрольними установами за незаконними договорами, без установлених законом підстав та з порушенням законодавства; у разі виявлення збитків, завданих державі чи підприємству, установі, організації, що контролюється, визначати їх розмір в установленому законодавством порядку.

Згідно підпункту 9 пункту 4 Положення № 43 Держаудитслужба відповідно до покладених на неї завдань вживає в установленому порядку заходів щодо усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства та притягнення до відповідальності винних осіб, а саме: вимагає від керівників та інших осіб підприємств, установ та організацій, що контролюються, усунення виявлених порушень законодавства; здійснює контроль за виконанням таких вимог; звертається до суду в інтересах держави у разі незабезпечення виконання вимог щодо усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства з питань збереження і використання активів.

Відповідно до пунктів 7, 10, 13 статті 10 Закону органу державного фінансового контролю надається право пред`являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов`язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства, вилучати в судовому порядку до бюджету виявлені ревізіями приховані і занижені валютні та інші платежі, ставити перед відповідними органами питання про припинення бюджетного фінансування і кредитування, якщо отримані підприємствами, установами та організаціями кошти і позички використовуються з порушенням чинного законодавства; звертатися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства з питань збереження і використання активів; при виявленні збитків, завданих державі чи підприємству, установі, організації, що контролюється, визначати їх розмір у встановленому законодавством порядку.

Законні вимоги службових осіб органу державного фінансового контролю є обов`язковими для виконання службовими особами об`єктів, що контролюються (частина друга статті 15 Закону).

Аналіз наведених норм дає підстави для висновку, що органу державного фінансового контролю надано можливість здійснювати контроль за використанням коштів державного і місцевого бюджетів та у разі виявлення порушень законодавства пред`являти обов`язкові до виконання вимоги щодо усунення таких правопорушень.

При виявленні збитків, завданих державі чи об`єкту контролю, орган державного фінансового контролю має право визначати їх розмір згідно з методикою, затвердженою Кабінетом Міністрів України, та звернутись до суду в інтересах держави, якщо підконтрольним об`єктом не забезпечено виконання вимог до усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства з питань збереження і використання активів.

Так, предметом розгляду даної справи є виконання вимоги Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області від 30.09.2019 №26-25-05-14/5254-2019.

Як встановлено судом, залишок невідшкодованих порушень, встановлених за результатами ревізії становить 409 487,99 грн, зокрема:

- в порушення п. 6 П(С)БО Витрати , затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.1999 №318, п.1.3 наказу Міністерства транспорту України від 10.01.1998 №43 Про затвердження норм витрат палива і мастильних матеріалів на автомобільному транспорті (із змінами і доповненнями), ДП Чернігівторф (дільницею по видобутку та переробці торфу (с. Смолин) (без відокремленого балансу) з 01.01.2016 по 21.05.2017, філією Смолинський торфозавод ДП Чернігівторф при розрахунку витрат палива на виконання транспортної роботи (рух автомобіля з вантажем) по вантажному автомобілю КАМАЗ 53215, до розрахунку брались не тонно/кілометри, а застосовувалась базова лінійна норма, в результаті чого за період з 01.01.2016 по 30.06.2019 понаднормово списано дизельного палива на суму 107 277,25 грн;

- в порушення ст.18 Кодексу законів про працю України від 10.12.1971 №322-VIII, ст.9 Закону України від 01.07.1993 №3356-ХІІ Про колективні договори і угоди , п.9.5 Галузевої угоди між Міністерством енергетики та вугільної промисловості України, іншими державними органами власниками (об`єднаннями власників), що діють у вугільній галузі, і всеукраїнськими профспілками вугільної промисловості від 03.07.2001 (реєстраційний номер в Міністерстві праці та соціальної політики України № 71 від 07.08.2001), п.4.9 Колективного договору Державного підприємства Чернігівторф на 2016 рік, прийнятого на конференції працівників ДП Чернігівторф від 17.03.2016, підвищено посадові оклади, в результаті чого працівникам апарату ДП Чернігівторф за період з 01.01.2018 по 30.06.2019 зайво нараховано та виплачено посадових окладів в сумі 177 136,86 грн, та як наслідок зайво нараховано та сплачено ЄСВ суму 34 395,16 грн.

Крім того, внаслідок застосування завищених посадових окладів працівникам Підприємства в 2019 році зайво нараховано та виплачено відпускних на суму 9 078,83 грн, та проведено нарахування ЄСВ в сумі 1 434,88 грн та вихідної допомоги при звільненні на суму 22 487,76 грн;

- в порушення ст. 18 Кодексу законів про працю України від 10.12.1971 №322-VIII, ст.9 Закону України від 01.07.1993 № 3356-ХІІ Про колективні договори і угоди , ст.15 Закону України від 24.03.1995 №108/95-ВР Про оплату праці , працівникам апарату ДП Чернігівторф та його філій Смолинський торфозавод та Ірванцівський торфозавод нараховано та виплачено премій за період з 01.01.2017 по 30.06.2019, які не передбачені колективним договором на загальну суму 47 588,00 грн та як наслідок зайво нараховано та сплачено ЄСВ в сумі - 10 089,25 гривень.

Жодних доказів виконання вимоги від 30.09.2019 №26-25-05-14/5254-2019 щодо усунення виявлених ревізією порушень в установленому законодавством порядку відповідачем ані суду ані позивачу не надано.

Відповідно до ч.2 ст.15 Закону України Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні законні вимоги службових осіб органу державного фінансового контролю є обов`язковими для виконання службовими особами об`єктів, що контролюються.

Аналіз наведених правових положень та вищезазначених обставин справи, враховуючи те, що відповідачем станом на час розгляду справи в суді не виконано зазначені вище пункти вимоги від 30.09.2019 №26-25-05-14/5254-2019 в частині усунення допущених порушень законодавства, дає підстави для висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими, а тому позов належить задовольнити.

Керуючись статтями 72-77, 139, 241-246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Позов Північного офісу Держаудитслужби до Державного підприємства Чернігівторф про зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити повністю.

Зобов`язати Державне підприємство Чернігівторф виконати вимоги Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області від 30.09.2019 №26-25-05-14/5254-2019 щодо усунення виявлених ревізією порушень в установленому законодавством порядку.

Рішення суду набирає законної сили в порядку статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та з урахуванням п. 3 розділу VI Прикінцеві положення Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення суду. Апеляційна скарга, з урахуванням положень підпункту 15.5 пункту 15 Розділу Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України, подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.

Позивач: Північний офіс Держаудитслужби (вул.Січових Стрільців, 18, м.Київ, 04053, код ЄДРПОУ 21395267).

Відповідач: Державне підприємство Чернігівторф (вул.Громадська, 35-а, м.Чернігів, 14037, код ЄДРПОУ 02968220).

Повне судове рішення складено 28 вересня 2020 року.

Суддя Л.О. Житняк

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.09.2020
Оприлюднено01.10.2020
Номер документу91845375
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —620/2796/20

Рішення від 28.09.2020

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Житняк Л.О.

Ухвала від 28.07.2020

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Житняк Л.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні