Постанова
від 28.09.2020 по справі 640/18465/19
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 640/18465/19 Суддя (судді) першої інстанції: Погрібніченко І.М.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 вересня 2020 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд в складі: головуючого - судді Мєзєнцева Є.І., суддів - Земляної Г.В., Файдюка В.В., при секретарі Войтковській Ю.В., розглянувши в порядку письмового провадження Головного управління Державної податкової служби у місті Києві на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 27 квітня 2020 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Дельфа-Фрукт" до Державної податкової служби України, Головного управління Державної податкової служби у місті Києві про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ :

Товариство з обмеженою відповідальністю "Дельфа-Фрукт" звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Державної податкової служби України, Головного управління Державної податкової служби у місті Києві про визнання протиправним та скасування рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації, Головного управління ДПС в м. Києві від 09.09.2019 року №1271923/41439576, 1271924/41439576, 1271925/41439576, 1271926/41439576; від 10.09.2019 року №1273537/41439576, 1273536/41439576, 1273535/41439576, 1273534/41439576, 1273533/41439576, 1273541/41439576, 1273540/41439576, 1273539/41439576, 1273538/41439576, 1273542/41439576, 1273547/41439576, 1273546/41439576, 1273545/41439576, 1273544/41439576, 1273543/41439576; від 11.09.2019 року №1276598/41439576, 1276596/41439576, 1276595/41439576, 1276594/41439576, 1276602/41439576, 1276601/41439576, 1276600/41439576, 1276599/41439576; зобов`язання Головне управління Державної податкової служби в м. Києві зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних: податкові накладні №№1-5 від 01.08.2019 року; №№6-10 від 07.08.2019 року; №№11-14 від 08.08.2019 року; №№15-22 від 12.08.2019 року; №№23-27 від 14.08.2019 року.

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 27 квітня 2020 року адміністративний позов задоволено повністю.

В апеляційній скарзі Головне управління Державної податкової служби у місті Києві, посилаючись на неповне з`ясування обставин, що мають значення для справи, неправильне застосування норм матеріального права та порушення норм процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, просить скасувати оскаржуване рішення та прийняти нове, яким відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі.

Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 311 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції може розглянути справу без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, у разі подання апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, які ухвалені в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження).

З огляду на викладене, колегія суддів визнала за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши повноту встановлення окружним адміністративним судом фактичних обставин справи та правильність застосування ним норм матеріального і процесуального права, колегія суддів дійшла наступного висновку.

Судом першої інстанції встановлено, що 01 жовтня 2018 року та 01 листопада 2018 року між ТОВ "ДЕЛЬФА-ФРУКТ" (Постачальник) та ТОВ "ФЕМЕЛІФРУКТ" (Покупець) укладено Договори поставки № 011018/1 та №011118/1, за умовами яких Постачальник зобов`язується постачати Покупцеві, а Покупець прийняти та оплатити товар - фрукти (свіжі), в подальшому "Товар", згідно із замовленням Покупця, що оформлені за узгодженою формою. Постачальник зобов`язується постачати товари у комплекті обов`язково податкові та видаткові накладні. В накладній, зазначається: дата, кількість, ціна Товару, а також загальна сума, що підлягає оплаті Покупцем за поставлений Товар. Накладна складається Постачальником у відповідності до погодженої Заявки Покупця і умов цього Договору та підписується уповноваженими представниками обох Сторін. Зазначена документація повинна складатися українською мовою. Постачальник на період дії цього Договору має статус платника податку на прибуток на загальних підставах відповідно до Податкового Кодексу України. Покупець на період дії цього Договору має статус платника податку на прибуток на загальних підставах відповідно до Податкового Кодексу України. Поставка Товару здійснюється партіями. Партією Товару є кількість Товару, що поставляється за окремою накладною.

На виконання вказаних Договорів ТОВ "ДЕЛЬФА-ФРУКТ" було поставлено ТОВ "ФЕМЕЛІФРУКТ" банани свіжі згідно наступних видаткових накладних:

від 01.08.2019 року № ДФ00000029 (23 400 кг на суму 380 484, 00 грн.);

від 01.08.2019 року № ДФ000000230 (23 400 кг на суму 380 484, 00 грн.);

від 01.08.2019 року № ДФ000000231 (23 400 кг на суму 380 484, 00 грн.);

від 01.08.2019 року № ДФ000000232 (23 400 кг на суму 380 484, 00 грн.);

від 01.08.2019 року № ДФ000000233 (23 400 кг на суму 380 484, 00 грн.);

від 08.08.2019 року № ДФ000000234 (23 400 кг на суму 380 484, 00 грн.);

від 01.08.2019 року № ДФ000000235 (23 400 кг на суму 380 484, 00 грн.);

від 01.08.2019 року № ДФ000000236 (23 400 кг на суму 380 484, 00 грн.);

від 01.08.2019 року № ДФ000000237 (23 400 кг на суму 380 484, 00 грн.);

від 12.08.2019 року № ДФ000000238 (23 400 кг на суму 380 484, 00 грн.);

від 12.08.2019 року № ДФ000000239 (23 400 кг на суму 380 484, 00 грн.);

від 12.08.2019 року № ДФ000000240 (23 400 кг на суму 380 484, 00 грн.);

від 12.08.2019 року № ДФ000000241 (23 400 кг на суму 380 484, 00 грн.);

За результатами фінансово-господарської діяльності ТОВ "ДЕЛЬФА-ФРУКТ" виписано на отримувача ТОВ "ФЕМЕЛІФРУКТ" податкові накладні:

від 01.08.2019 року № 1 на суму ПДВ у розмірі 63 414, 00 грн.;

від 01.08.2019 року № 2 на суму ПДВ у розмірі 63 414, 00 грн.;

від 01.08.2019 року № 3 на суму ПДВ у розмірі 63 414, 00 грн.;

від 01.08.2019 року № 4 на суму ПДВ у розмірі 63 414, 00 грн.;

від 01.08.2019 року № 5 на суму ПДВ у розмірі 63 414, 00 грн.;

від 08.08.2019 року № 11 на суму ПДВ у розмірі 63 414, 00 грн.;

від 08.08.2019 року № 12 на суму ПДВ у розмірі 63 414, 00 грн.;

від 08.08.2019 року № 13 на суму ПДВ у розмірі 63 414, 00 грн.;

від 08.08.2019 року № 14 на суму ПДВ у розмірі 63 414, 00 грн.;

від 12.08.2019 року № 19 на суму ПДВ у розмірі 63 414, 00 грн.;

від 12.08.2019 року № 20 на суму ПДВ у розмірі 63 414, 00 грн.;

від 12.08.2019 року №21 на суму ПДВ у розмірі 63 414, 00 грн.;

від 12.08.2019 року № 22 на суму ПДВ у розмірі 63 414, 00 грн.

Згідно квитанцій від 29.08.2019 року та 30.08.2019 року податкові накладні №№1-5 від 01.08.2019 року; №№11-14 від 08.08.2019 року; №№15-22 від 12.08.2019 року прийняті, але реєстрацію по них зупинено. Підставою для зупинення реєстрації зазначено, що відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 "Критеріїв ризиковості платника податку". Позивачеві запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.

Судом також встановлено, що 10.10.2018 року між ТОВ "ДЕЛЬФА-ФРУКТ" (Постачальник) та ТОВ "БІГБАН" (Покупець) укладено Договори поставки № 011018/1 та №011118/1, за умовами яких Постачальник зобов`язується постачати Покупцеві, а Покупець прийняти та оплатити товар - фрукти (свіжі), в подальшому "Товар", згідно із замовленням Покупця, що оформлені за узгодженою формою. Постачальник зобов`язується постачати товари у комплекті обов`язково податкові та видаткові накладні. В накладній, зазначається: дата, кількість, ціна Товару, а також загальна сума, що підлягає оплаті Покупцем за поставлений Товар. Накладна складається Постачальником у відповідності до погодженої Заявки Покупця і умов цього Договору та підписується уповноваженими представниками обох Сторін. Зазначена документація повинна складатися українською мовою. Постачальник на період дії цього Договору має статус платника податку на прибуток на загальних підставах відповідно до Податкового Кодексу України. Покупець на період дії цього Договору має статус платника податку на прибуток на загальних підставах відповідно до Податкового Кодексу України. Поставка Товару здійснюється партіями. Партією Товару є кількість Товару, що поставляється за окремою накладною.

На виконання вказаних Договорів ТОВ "ДЕЛЬФА-ФРУКТ" було поставлено ТОВ "БІГБАН" банани свіжі згідно наступних видаткових накладних:

від 12.08.2019 року № ДФ000000220 (23 400 кг на суму 411 372, 00 грн.);

від 12.08.2019 року № ДФ000000221 (23 400 кг на суму 411 372, 00 грн.);

від 12.08.2019 року № ДФ000000222 (23 400 кг на суму 411 372, 00 грн.);

від 12.08.2019 року № ДФ000000223 (23 400 кг на суму 411 372, 00 грн.);

від 14.08.2019 року № ДФ000000224 (23 400 кг на суму 411 372, 00 грн.);

від 14.08.2019 року № ДФ000000225 (23 400 кг на суму 411 372, 00 грн.);

від 14.08.2019 року № ДФ000000226 (23 400 кг на суму 411 372, 00 грн.);

від 14.08.2019 року № ДФ000000227 (23 400 кг на суму 411 372, 00 грн.);

від 14.08.2019 року № ДФ000000228 (23 400 кг на суму 411 372, 00 грн.).

За результатами фінансово-господарської діяльності ТОВ "ДЕЛЬФА-ФРУКТ" виписано на отримувача ТОВ "БІГБАН" податкові накладні:

від 07.08.2019 року № 6 на суму ПДВ у розмірі 68 640, 00 грн.;

від 07.08.2019 року № 7 на суму ПДВ у розмірі 68 640, 00 грн.;

від 07.08.2019 року № 8 на суму ПДВ у розмірі 68 640, 00 грн.;

від 07.08.2019 року № 9 на суму ПДВ у розмірі 68 640, 00 грн.;

від 07.08.2019 року № 10 на суму ПДВ у розмірі 68 640, 00 грн.;

від 12.08.2019 року № 15 на суму ПДВ у розмірі 68 640, 00 грн.;

від 12.08.2019 року № 16 на суму ПДВ у розмірі 68 640, 00 грн.;

від 12.08.2019 року № 17 на суму ПДВ у розмірі 68 640, 00 грн.;

від 12.08.2019 року № 18 на суму ПДВ у розмірі 68 640, 00 грн.;

від 14.08.2019 року № 23 на суму ПДВ у розмірі 68 562, 00 грн.;

від 14.08.2019 року № 24 на суму ПДВ у розмірі 68 562, 00 грн.;

від 14.08.2019 року № 25 на суму ПДВ у розмірі 68 562, 00 грн.;

від 14.08.2019 року № 26 на суму ПДВ у розмірі 68 562, 00 грн.;

від 14.08.2019 року № 27 на суму ПДВ у розмірі 68 562, 00 грн..

Згідно квитанцій від 29.08.2019 року та 30.08.2019 року податкові накладні №№6-10 від 07.08.2019 року; №№15-18 від 07.08.2019 року; №№23-27 від 14.08.2019 року прийняті, але реєстрацію по них зупинено. Підставою для зупинення реєстрації зазначено, що відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає вимогампп.1.6 п.1 "Критеріїв ризиковості платника податку". Позивачеві запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.

04, 05 та 06 вересня 2019 року ТОВ "ДЕЛЬФА-ФРУКТ" на виконання вимог підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України відповідачу 1 направлено повідомлення про подання пояснень та копій документів довільного формату щодо податкової накладної, реєстрацію якої зупинено, та які підтверджують реальність здійснення операції з ТОВ "ФЕМЕЛІФРУКТ" та ТОВ "БІГБАН".

09 вересня 2019 року Комісією Головного управління Державної податкової служби у м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення:

№ 1271921/41439576 про відмову в реєстрації податкової накладної № 6 від 07.08.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

№ 1271924/41439576 про відмову в реєстрації податкової накладної № 7 від 07.08.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

№ 1271925/41439576 про відмову в реєстрації податкової накладної № 8 від 07.08.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

№ 1271926/41439576 про відмову в реєстрації податкової накладної № 9 від 07.08.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

10 вересня 2019 року Комісією Головного управління Державної податкової служби у м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення:

№ 1273547/41439576 про відмову в реєстрації податкової накладної № 1 від 01.08.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

№ 1273546/41439576 про відмову в реєстрації податкової накладної № 2 від 01.08.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

№ 1273545/41439576 про відмову в реєстрації податкової накладної № 3 від 01.08.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

№ 1273544/41439576 про відмову в реєстрації податкової накладної № 4 від 01.08.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

№ 1273543/41439576 про відмову в реєстрації податкової накладної № 5 від 01.08.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

№ 1273542/41439576 про відмову в реєстрації податкової накладної № 10 від 07.08.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

№ 1273541/41439576 про відмову в реєстрації податкової накладної № 15 від 12.08.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

№ 1273540/41439576 про відмову в реєстрації податкової накладної № 16 від 12.08.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

№ 1273539/41439576 про відмову в реєстрації податкової накладної № 17 від 12.08.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

№ 1273538/41439576 про відмову в реєстрації податкової накладної № 18 від 12.08.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

№ 1273537/41439576 про відмову в реєстрації податкової накладної № 23 від 14.08.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

№ 1273536/41439576 про відмову в реєстрації податкової накладної № 24 від 14.08.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

№ 1273535/41439576 про відмову в реєстрації податкової накладної № 25 від 14.08.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

№ 1273534/41439576 про відмову в реєстрації податкової накладної № 26 від 14.08.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

№ 1273533/41439576 про відмову в реєстрації податкової накладної № 27 від 14.08.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

11 вересня 2019 року Комісією Головного управління Державної податкової служби у м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення:

№ 1276602/41439576 про відмову в реєстрації податкової накладної № 11 від 08.08.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

№ 1276601/41439576 про відмову в реєстрації податкової накладної № 12 від 08.08.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

№ 1276600/41439576 про відмову в реєстрації податкової накладної № 13 від 08.08.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

№ 1276699/41439576 про відмову в реєстрації податкової накладної № 14 від 08.08.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

№ 1276598/41439576 про відмову в реєстрації податкової накладної № 19 від 12.08.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

№ 1276596/41439576 про відмову в реєстрації податкової накладної № 20 від 12.08.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

№ 1276595/41439576 про відмову в реєстрації податкової накладної № 21 від 12.08.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

№ 1276594/41439576 про відмову в реєстрації податкової накладної № 22 від 12.08.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

№ 1276603/41439576 про відмову в реєстрації податкової накладної № 11 від 08.08.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підставою прийняття такого рішення стало ненаданням платником податку:

первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі і рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.

Не погоджуючись із прийнятими рішеннями, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України (далі - ПК України).

Відповідно до пп.пп. 16.1.2, 16.1.3, п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України (далі - ПК України) платник податків зобов`язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Згідно з п. 201.1 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до п. 187.1 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до п. 201.10 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

У разі, якщо реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена в порядку, визначеному в пункті 201.16 цієї статті, реєстрація таких податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у підпункті 201.16.4 пункту 201.16 цієї статті.

Відповідно до п.п. 14.1.60 ПК України єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Відповідно до п. 201.16 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Порядок з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений Постановою КМ України № 117 від 21.02.2018 року (далі - Порядок №117).

Згідно з вимогами п. 3 Порядку № 177, податкові накладні/розрахунки коригування, що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак:

1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування;

2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку; 3) одночасно значення показників D та P, розрахованих у наведеному у цьому підпункті, мають такі розміри: D > 0,05, P < P м х 1,4, де: D - розрахункова величина, яка дорівнює S/T; S - загальна сума сплачених за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, сум єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої під час ввезення товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами; T - загальна сума постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за ставками 0, 20 і 7 відсотків, зазначеними платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування; P - сума податку на додану вартість, зазначена платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі у звітному (податковому) періоді, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування; P м - найбільша місячна сума податку на додану вартість, зазначена у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих платником податку в Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування. Значення показника D за останні 12 календарних місяців обраховується ДФС станом на перше число календарного місяця та кожного 10 числа стає доступним платнику податку в електронному кабінеті.

Згідно з вимогами п. 4 Порядку № 177 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак, визначених у пункті 3 цього Порядку, такі податкова накладна/розрахунок коригування не підлягають моніторингу та підлягають реєстрації в Реєстрі.

Відповідно до п. 5 Порядку № 177, податкова накладна/розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.

Згідно з вимогами п.п. 6 та 7 Порядку № 177 визначено, що у разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

У разі коли за результатами моніторингу податкова накладна/розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Отже, підставами для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є наступна відповідність:

1) платника податку - критеріям ризиковості платника податку;

2) податкової накладної/розрахунку коригування - критеріям ризиковості здійснення операції.

Відповідно до вимог п. 12 та 13 Порядку № 117 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування;

2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД/послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена;

3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

В листі ДФС України від 21.03.2018 №959/99-99-07-18 визначені Критерії ризиковості платника податку, а також Критерії ризиковості здійснення операцій.

Стверджуючи про ризиковість позивача як платника податку відповідачем не вказано конкретного критерію ризиковості платника податку визначених пунктом 1.6 Критеріїв, якому відповідає позивач, а також не наведено переліку документів, достатніх для прийняття рішень про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Матеріали справи також не містять доказів прийняття комісією рішення про віднесення позивача до переліку ризикових платників згідно пункту 1.6 Критеріїв.

Суд зазначає, що чітке визначення фіскальним органом у відповідній квитанції конкретного критерію, прямо впливає на можливість надання в подальшому платником податків документів, достатніх для прийняття рішень про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Наведений висновок узгоджується із правовою позицією Верховного Суду, яка викладена у постанові від 23.10.2018 у справі №822/1817/18.

Водночас, в оскаржуваних рішеннях 09.09.2019 року №1271923/41439576, 1271924/41439576, 1271925/41439576, 1271926/41439576; від 10.09.2019 року №1273537/41439576, 1273536/41439576, 1273535/41439576, 1273534/41439576, 1273533/41439576, 1273541/41439576, 1273540/41439576, 1273539/41439576, 1273538/41439576, 1273542/41439576, 1273547/41439576, 1273546/41439576, 1273545/41439576, 1273544/41439576, 1273543/41439576; від 11.09.2019 року №1276598/41439576, 1276596/41439576, 1276595/41439576, 1276594/41439576, 1276602/41439576, 1276601/41439576, 1276600/41439576, 1276599/41439576 про відмову у реєстрації податкових накладних №№1-5 від 01.08.2019 року; №№6-10 від 07.08.2019 року; №№11-14 від 08.08.2019 року; №№15-22 від 12.08.2019 року; №№23-27 від 14.08.2019 року хоч і вказано, втім не зазначено, які саме із наданих документів складено з порушенням законодавства та норми якого саме закону порушено.

У той же час, суд звертає увагу, що конкретні первинні та розрахункові документи окремо у позивача не витребовувалися.

Таким чином, рішення суб`єкта владних повноважень не містять чіткої підстави їх прийняття, що свідчить про їх необґрунтованість.

У той же час, в Квитанцях також відсутній конкретний перелік копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН, що призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, а не будь-яких на власний розсуд.

Суд також вважає за необхідне зазначити, що факт зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у ЄРПН не спростовує ані факту здійснення платником податків господарської операції, ані факту наявності дати виникнення саме першої події (придбання товарів/послуг або отримання коштів), що підтверджується тільки первинними документами, на підставі яких складається податкова накладна/розрахунок коригування.

Втім, контролюючим органом не зазначено конкретного переліку документів, необхідних для прийняття ним рішення про реєстрацію податкових накладних в ЄРПН та на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарських операцій між позивачем та контрагентом ТОВ "ФЕМЕЛІФРУКТ" та ТОВ "БІГБАН", у зв`язку з чим контролюючий орган не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкових накладних №№1-5 від 01.08.2019 року; №№6-10 від 07.08.2019 року; №№11-14 від 08.08.2019 року; №№15-22 від 12.08.2019 року; №№23-27 від 14.08.2019 року.

Поряд з викладеним, суд враховує постанову Верховного Суду від 21.05.2019 у справі №0940/1240/18 у якій вказано, що здійснення моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства.

Здійснення моніторингу не повинне підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу.

Відповідно до частини другої статті 6 КАС України суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.

Згідно з частиною першої статті 17 Закону України "Про виконання рішення та застосування практики Європейського Суду з прав людини" суди України застосовують при розгляді справ Конвенцію про захист прав людини і основних свобод та протоколи до неї і практику Європейського суду, як джерела права.

Європейський суд з прав людини у своєму рішенні від 20.10.2011 у справі "Рисовський проти України" (заява №29979/04) підкреслив особливу важливість принципу "належного урядування", який передбачає, що в разі, коли йдеться про питання загального інтересу, зокрема, якщо справа впливає на такі основоположні права людини, як майнові права, державні органи повинні діяти вчасно та в належний і якомога послідовніший спосіб.

Також Європейський суд з прав людини у справі "Лелас проти Хорватії" зазначив, що державні органи, які не впроваджують або не дотримуються своїх власних процедур, не повинні мати можливість отримувати вигоду від своїх протиправних дій або уникати своєчасного виконання своїх обов`язків.

Ризик будь-якої помилки державного органу повинен покладатися на саму державу, а помилки не можуть виправлятися за рахунок осіб, яких вони стосуються (рішення у справі "Пінкова та Пінк проти Чеської Республіки", "Ґаші проти Хорватії", "Трґо проти Хорватії").

Згідно ч. 2 ст. 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

За наведеного, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що оскаржувані рішення від 09.09.2019 року №1271923/41439576, 1271924/41439576, 1271925/41439576, 1271926/41439576; від 10.09.2019 року №1273537/41439576, 1273536/41439576, 1273535/41439576, 1273534/41439576, 1273533/41439576, 1273541/41439576, 1273540/41439576, 1273539/41439576, 1273538/41439576, 1273542/41439576, 1273547/41439576, 1273546/41439576, 1273545/41439576, 1273544/41439576, 1273543/41439576; від 11.09.2019 року №1276598/41439576, 1276596/41439576, 1276595/41439576, 1276594/41439576, 1276602/41439576, 1276601/41439576, 1276600/41439576, 1276599/41439576 про відмову в реєстрації податкових накладних №№1-5 від 01.08.2019 року; №№6-10 від 07.08.2019 року; №№11-14 від 08.08.2019 року; №№15-22 від 12.08.2019 року; №№23-27 від 14.08.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних є необґрунтованим, безпідставним та таким, що підлягають скасуванню.

Відповідно до абз. 1 ч. 4 статті 245 КАС України у випадку, визначеному пунктом 4 частини другої цієї статті, суд може зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.

Пунктом 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, встановлено, що у разі надходження до ДФС України рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Враховуючи вищевикладене, суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що належним способом захисту порушеного прав позивача є зобов`язання ДПС України зареєструвати податкові накладні №№1-5 від 01.08.2019 року; №№6-10 від 07.08.2019 року; №№11-14 від 08.08.2019 року; №№15-22 від 12.08.2019 року; №№23-27 від 14.08.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, складені "ДЕЛЬФА-ФРУКТ", датою їх фактичного подання.

Доводи апеляційної скарги зазначених вище висновків суду попередньої інстанції не спростовують і не дають підстав для висновку, що судом першої інстанції при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права.

Решта тверджень та посилань сторін судовою колегією апеляційного суду не приймається до уваги через їх неналежність до предмету позову або непідтвердженість матеріалами справи.

За правилами ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права. Керуючись статтями 308, 311, 315, 316, 321, 322, 329, 331 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ :

Апеляційну скаргу Головного управління Державної податкової служби у місті Києві залишити без задоволення, а рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 27 квітня 2020 року - без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття, є остаточною та оскарженню не підлягає.

Головуючий суддя Є.І.Мєзєнцев

cуддя Г.В.Земляна

суддя В.В.Файдюк

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.09.2020
Оприлюднено01.10.2020
Номер документу91849414
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/18465/19

Ухвала від 04.11.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Погрібніченко І.М.

Ухвала від 04.11.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Погрібніченко І.М.

Ухвала від 06.09.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Погрібніченко І.М.

Ухвала від 31.08.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Погрібніченко І.М.

Ухвала від 31.08.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Погрібніченко І.М.

Ухвала від 27.08.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Погрібніченко І.М.

Ухвала від 27.08.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Погрібніченко І.М.

Ухвала від 09.07.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Погрібніченко І.М.

Ухвала від 12.11.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Постанова від 28.09.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мєзєнцев Євген Ігорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні