Постанова
від 21.09.2020 по справі 380/84/20
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 вересня 2020 рокуЛьвівСправа № 380/84/20 пров. № А/857/6574/20

Восьмий апеляційний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Пліша М.А.,

суддів Шинкар Т.І., Большакової О.О.,

за участю секретаря судового засідання Ратушної М.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Офісу великих платників податків ДПС на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 30 квітня 2020 року (головуючий суддя Мартинюк В.Я., м. Львів, повний текст складено 30.04.2020) по справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Спільне українсько-німецьке підприємство Електротранс до Офісу великих платників податків ДПС про визнання протиправним і скасування податкового повідомлення-рішення,-

В С Т А Н О В И В :

Товариство з обмеженою відповідальністю Спільне українсько-німецьке підприємство Електротранс звернулось в суд першої інстанції з адміністративним позовом до Офісу великих платників податків ДПС в якому просило визнати протиправним і скасувати податкове повідомлення-рішення відповідача від 12.08.2019 № 0007854809

Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 30 квітня 2020 року позовні вимоги задоволено. Визнано протиправним та скасовано, прийняте Офісом великих платників податків ДФС, податкове повідомлення-рішення від 12.08.2019 року за № 0007854809. Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Офісу великих платників податків ДПС на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Спільне українсько-німецьке підприємство Електротранс 2102 (дві тисячі сто дві) грн. 00 коп. сплаченого судового збору.

Не погодившись з таким рішенням суду першої інстанції Офіс великих платників податків ДПС оскаржив його в апеляційному порядку, вважає, що таке прийняте з порушенням норм матеріального та процесуального права, тому просить скасувати рішення Львівського окружного адміністративного суду від 30 квітня 2020 року та ухвалити нове, яким відмовити у задоволенні позовних вимог.

В апеляційній скарзі зазначає, що 19.07.2019 складено акт №622/28-10-48-09-16/37965405 Про результати перевірки дотримання ТзОВ СП Електронтранс термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування, що підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних за травень 2018року . Проведеною перевіркою встановлено порушення вимог п. 201.10 ст. 201 Податкового Кодексу України в частині не дотримання товариством термінів реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкової накладної на суму податку на додану вартість 129 679,39 грн.

Акт був надісланий адресу ТзОВ СП Електронтранс 19.07.2019. Дата отримання акту перевірки - 22.07.2019. Заперечення до акта перевірки не надходило

На підставі акта перевірки від 19.07.2019 № 622/28-10-48-09-16/37965405 винесено податкове повідомлення - рішення форми Н від 12.08.2019 № 0007854809 та застосовано штраф в розмірі 40% в сумі 129679,39 грн. Дата отримання вказаного повідомлення-рішення 15.08.2019.

Відповідно до пункту 201.10 статті 201 розділу V Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до подакових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вини складені.

Згідно п. 201.1 ст. 201 ПК України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок такої реєстрації, штрафу в розмірі:

10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів.

Відповідно до інформаційних ресурсів ДПС податкова накладна № від 16.05.2018 року зареєстрована у ЄРПН 03.06.2019 о 12:01.

Отже, встановлені перевіркою порушення термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування, що підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних за травень 2018 року є правомірними,

У відповідності до п.5 Порядку №1246 від 29.12.2010, податкова накладна та/або розрахунок коригування приймаються до Реєстру у разі дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192, пунктами 200-1.3, 200-1.9 статті 200-1 та пунктами 201.1, 201.10 і 201.16 статті 201 Кодексу, а також з урахуванням Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами.

Таким чином, у разі порушення платником податку термінів реєстрації/відсутності реєстрації в ЄРПН податкових накладних, складених при визначенні податкових зобов`язань з ПДВ відповідно до пункту 198.5 статті 198 Кодексу, до такого платника податку застосовуються штрафні санкції, визначені відповідно пунктами 120-1.1 або 120-2.2 статті 120-1 Кодексу, визначених розмірах.

Аналогічна позиція висвітлена у постанові Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду від 23.07.2019 по справі №К/9901/14853/19 (№816/955/18).

Проте, суд першої інстанції не дослідив належним чином матеріали справи та не вжив визначених КАС України заходів, щодо перевірки фактичних обставин справи шляхом витребування додаткових доказів, що призвело до висновків суду, які суперечать матеріалам, наявним у справі та не відповідають фактичним обставинам справи.

У відповідності до вимог ч.1 та ч.2 ст. 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги. Суд апеляційної інстанції не обмежений доводами та вимогами апеляційної скарги, якщо під час розгляду справи буде встановлено порушення норм процесуального права, які є обов`язковою підставою для скасування рішення, або неправильне застосування норм матеріального права.

Заслухавши суддю доповідача, вивчивши матеріали справи, та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає з наступних міркувань.

Судом першої інстанції встановлено, що за результатами перевірки позивача дотримання термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування, що підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних за травень 2018 року Офісом великих платників податків ДФС складено акт від 19.07.2019 за №622/28-10-48-09-16/37965405.

Вказаною перевіркою встановлено порушення вимог п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України (далі ПК України) в частині недотримання платником податків термінів реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних від 61 до 365 календарних днів на загальну суму податку на додану вартість 324198 грн. 47 коп.

За наслідками згаданого акта контролюючим органом прийнято податкове повідомлення-рішення від 12.08.2019 року за №0007854809, яким до позивача застосовано штраф у розмірі 40% у сумі 129679 грн. 39 коп. У процедурі адміністративного оскарження згадане податкове повідомлення-рішення залишено без змін.

Судом першої інстанції з`ясовано, що згідно квитанції №1 03.06.2019 прийнято та зареєстровано в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №9 від 16.05.2018. Також 03.06.2019 позивачем було подано податкову накладну №9 від 16.05.2019, що підтверджується квитанцією №1 - в межах граничного строку.

Як вбачається з квитанції №1 розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №10 від 16.05.2019 до податкової накладної №9 від 16.05.2018 прийнято 04.06.2019. У згаданому розрахунку здійснено коригування до податкової накладної №9 від 16.05.2018.

Як наслідок податковим органом зроблено висновок про порушення платником податків граничних термінів реєстрації податкової накладної №9 від 16.05.2018 (зареєстровано 03.06.2019), з чим не погодилось товариство.

Розглядаючи спір, суд першої інстанції правильно вказав, що у відповідності до положень абзацу першого п.120-1.1 ст.120-1 ПК України, порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі, в тому числі, 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів.

Відповідно до абзацу першого п.201.10 ст.201 цього Кодексу при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Згідно з абзацом чотирнадцятим згаданої норми реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

Абзацом п`ятнадцятим передбачено, що у разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Розрахунок коригування до податкової накладної складається також у випадку виправлення помилок, допущених при складанні податкової накладної, у тому числі не пов`язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг (абзац 4 п.192.1 ст.192 ПК України).

Згідно абз. 1 п.21 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України 31 грудня 2015 року №1307, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 26 січня 2016 року за №137/28267, у разі здійснення коригування сум податкових зобов`язань, а також у випадку виправлення помилок, допущених при складанні податкової накладної, не пов`язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг, відповідно до статті 192 розділу V Податкового кодексу України постачальник (продавець) товарів/послуг складає розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної (далі - розрахунок коригування) за формою згідно з додатком 2 до податкової накладної.

Водночас абзацом шостим цього пункту передбачено, що не допускається виправлення даних щодо дати складання податкової накладної та її порядкового номера.

Пункт 24 цього Порядку регулює в тому числі складання розрахунку коригування до податкової накладної, зайво складеної на операцію, за якою в Єдиному реєстрі податкових накладних вже зареєстрована податкова накладна у разі реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних двох і більше податкових накладних, складених на одну операцію з постачання товарів.

Враховуючи те, що позивачем на виконання положень абзацу 4 п.192.1 ст.192 ПК України та згаданого п. 24 Порядку заповнення податкової накладної, було подано розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №10 від 16.05.2019 до податкової накладної №9 від 16.05.2018, яка є зайво складеною, суд першої інстанції правильно вважав, що в діях товариства відсутні порушення граничних термінів реєстрації податкової накладної.

Крім того, згідно матеріалів справи, витяги з електронної бухгалтерії (а.с. 168-171) не підтверджується вчинення господарських операцій з Приватним акціонерним товариством Концерн-Електрон у травні 2018 року, а лише у травні 2019 року. Більше того в матеріалах справи наявна видаткова накладна за №77 від 16.05.2019, яка підтверджує здійснення такої операції у травні 2019 року. Відповідно, відповідачем не подано доказів на підтвердження вчинення згаданої операції саме у травні 2018 року.

З огляду на наведене, суд першої інстанції дійшов підставного висновку про те, що, з урахуванням диспозиції абзацу першого п.201.10 ст.201 цього Кодексу, у позивача, за відсутності здійснення господарської операції, відсутній обов`язок складання та реєстрації податкової накладної, зайво складеної.

Також, у відповідності до положень ч.5 ст.242 КАС України, судом вірно враховано висновки щодо застосування норм права до спірних правовідносин, викладені у постановах Верховного Суду від 06.08.2018 у справі № 802/1198/16-а, від 22.08.2018 у справі № 804/1366/17, від 27.11.2018 у справі № 821/676/17, від 29.01.2019 у справі № 825/2102/18, від 28.03.2019 у справі № 809/1420/17.

З огляду на викладене, суд апеляційної інстанції вважає, що доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, а рішення відповідає нормам матеріального та процесуального права.

Керуючись ч. 3 ст. 243, ст. 308, ст. 310, п. 1 ч. 1 ст. 315, ст. 316, ст. 321, ст. 322, ст. 325, ст. 329 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

апеляційну скаргу Офісу великих платників податків ДПС залишити без задоволення, а рішення Львівського окружного адміністративного суду від 30 квітня 2020 року по справі № 380/84/20 - без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуючий суддя М.А. Пліш

Судді Т.І. Шинкар

О.О. Большакова

повний текст складено 29.09.2020

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.09.2020
Оприлюднено01.10.2020
Номер документу91850461
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —380/84/20

Ухвала від 01.12.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Ухвала від 02.11.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Постанова від 21.09.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Пліш Михайло Антонович

Ухвала від 18.08.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Пліш Михайло Антонович

Ухвала від 27.07.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Пліш Михайло Антонович

Ухвала від 15.06.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Пліш Михайло Антонович

Рішення від 30.04.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мартинюк Віталій Ярославович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні