Постанова
від 30.08.2007 по справі 16/1583
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

  

 

УКРАЇНА

Господарський

суд

Житомирської

області


10002, м. Житомир, майдан

Путятинський,3/65

 

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

 

Від "30" серпня 2007 р. 

                                                   Справа № 16/1583

 

Господарський суд Житомирської області у складі:

Судді Гансецького В.П.

при секретарі Байдала І.Г.

за участю представників сторін

від позивача Швець А.А., дов. №88 від 18.04.07р.

від відповідача Авраменко М.С. - голова кооперативу, паспорт

ВМ 601465 від 05.11.98р.

 

Розглянув у відкритому судовому засіданні в м.Житомирі справу за

позовом Державної екологічної інспекції в Житомирській області (м.Житомир) 

до Сільськогосподарського кооперативу "Пролісок" (с.Рудня

Іванівська Ємільчинського району) 

про стягнення 9373,50 грн.

 

Позивач звернувся з позовом про стягнення з відповідача на користь

державного, обласного та місцевого бюджетів, у відповідних частках, 9373,50

грн. заподіяних збитків навколишньому природному середовищу.

Представником позивача в судовому засіданні подано клопотання

№965/2 від 30.08.07р. про зменшення позивачем розміру позовних вимог до 50,10

грн. заподіяних збитків навколишньому природному середовищу.

Представник позивача позов підтримав у зменшеній сумі - 50,10 грн.

Відповідач у відзиві на позовну заяву (а.с.19) проти позову

заперечив; представник відповідача в судовому засіданні заборгованість у

зменшеній сумі 50,10 грн. визнав та зобов'язався її сплатити.

Заслухавши представників сторін, дослідивши матеріали справи,

господарський суд,-

 

ВСТАНОВИВ:

 

Відповідно до п."з" ст.20 Закону України "Про

охорону навколишнього природного середовища" від 25.06.1991р. №1264-ХІІ

позивачу надано право пред'явлення позовів про відшкодування збитків і втрат,

заподіяних в результаті порушення законодавства про охорону навколишнього

природного середовища.

14.03.07р. працівником Державного управління охорони навколишнього

природного середовища в Житомирській області була проведена перевірка СК

"Пролісок" на предмет дотримання вимог природоохоронного

законодавства, в результаті якої виявлено порушення відповідачем вимог

ст.ст.17, 32, 33 Закону України "Про відходи" від 05.03.1998р.

№187/98-ВР, п.1, 10 ч.1 ст.35, п.1, 4, 6 ч.1 ст.46 Закону України "Про

охорону земель" від 19.06.2003р. №962-IV, а саме було встановлено, що

відповідачем проводиться складування та розміщення промислових відходів

(тирси), які утворюються від переробки деревини пилорамою на землях водного

фонду у прибережній захисній смузі річки Уборть. Розмір даної засміченої

території становить - довжиною - 30м. та шириною - 20м.

Внаслідок проведеної перевірки було складено Акт від

14.03.07р.(а.с.4).

15.08.07р. працівником Державного управління охорони навколишнього

природного середовища в Житомирській області була проведена додаткова перевірка

СК "Пролісок" на предмет дотримання вимог природоохоронного

законодавства, в результаті якої виявлено порушення відповідачем вимог

ст.ст.17, 32, 33 Закону України "Про відходи" від 05.03.1998р.

№187/98-ВР, п.1, 10 ч.1 ст.35, п.1, 4, 6 ч.1 ст.46 Закону України "Про

охорону земель" від 19.06.2003р. №962-IV, а саме було встановлено, що

відповідачем проводиться розпиловка деревини стаціонарною пилорамою типу Р-60,

яка знаходиться в с.Рудня Іванівська на землях резерву Р.Іванівської сільської

ради в 60м. від урізу води р.Уборть та виявлено біля даної пилорами складування

та утворення промислових відходів (тирси) площею 8м. - довжина, 6м. - ширина,

1,3м. - висота. Також перевіркою було встановлено засмічення земельної ділянки

промисловими відходами (тирсою) у прибережній захисній смузі р.Уборть на землях

Р.Іванівської сільської ради площею - 30м. - довжина, 20м. - ширина, 2м. -

висота, які є безхазяйними.

Внаслідок даної перевірки було складено Акт від

15.08.07р.(а.с.40).

Згідно з Методикою визначення розмірів шкоди, зумовленої

забрудненням і засміченням земельних ресурсів через порушення природоохоронного

законодавства, затвердженої наказом Міністерства охорони навколишнього

природного середовища та ядерної безпеки України від 27.10.97р. №171,

зареєстрованої Міністерством юстиції 

України 05.05.98р. №285/2725, позивачем визначено збитки, що завдані

відповідачем навколишньому природному середовищу у розмірі 50,10 грн., що

підтверджується розрахунком позивача (а.с.41).

Розрахунок обгрунтований.

Відповідно до пункту "а" ст.15 Закону України "Про

відходи" від 05.03.1998р. №187/98-ВР (далі -Закон), громадяни України,

іноземці та особи без громадянства зобов'язані 

дотримуватися вимог цього Закону та інших нормативно-правових актів у

сфері поводження з відходами.

Згідно з пунктами "а", "д", "з",

"л" ст.17 Закону України "Про відходи" від 05.03.1998р.

№187/98-ВР, суб'єкти господарської діяльності у сфері поводження з відходами

зобов'язані запобігати утворенню та зменшувати обсяги утворення відходів;

забезпечувати повне збирання, належне зберігання та недопущення знищення і

псування відходів, для утилізації яких в Україні існує відповідна технологія,

що відповідає вимогам екологічної безпеки; не допускати зберігання та видалення

відходів у несанкціонованих місцях чи об'єктах; відшкодовувати шкоду, заподіяну

навколишньому природному середовищу, здоров'ю та майну громадян, підприємствам,

установам та організаціям внаслідок порушення встановлених правил поводження з

відходами, відповідно до законодавства України.

Відповідно до пункту "а" ст.32 Закону, з метою обмеження

та запобігання негативному впливу відходів на навколишнє природне середовище та

здоров'я людини забороняється вести будь-яку господарську діяльність, пов'язану

з утворенням відходів, без одержання від спеціально уповноважених органів

виконавчої влади у сфері поводження з відходами лімітів на обсяги утворення та

розміщення відходів.

Згідно з частинами 2, 4, 5, 7 ст.33 Закону, на кожне місце чи

об'єкт зберігання або видалення відходів складається спеціальний паспорт, в

якому зазначаються найменування та код відходів (згідно з державним

класифікатором відходів), їх кількісний та якісний склад, походження, а також

технічні характеристики місць чи об'єктів зберігання чи видалення і відомості

про методи контролю та безпечної експлуатації цих місць чи об'єктів; зберігання

та видалення відходів здійснюються в місцях, визначених органами місцевого

самоврядування з врахуванням вимог земельного та природоохоронного

законодавства, за наявності спеціальних дозволів, у яких визначені обсяги

відходів відповідно до встановлених лімітів та умови їх зберігання; визначені

для зберігання та видалення відходів місця чи об'єкти повинні використовуватися

лише для заявлених на одержання дозволу відходів; забороняється несанкціоноване

скидання і розміщення відходів у підземних горизонтах, на території міст та

інших населених пунктів, на територіях природно-заповідного фонду, на землях

природоохоронного, оздоровчого, рекреаційного та історико-культурного

призначення, в межах водоохоронних зон та зон санітарної охорони водних

об'єктів, у інших місцях, що може створювати небезпеку для навколишнього

природного середовища та здоров'я людини.

Відповідно до пунктів "а", "б", "г"

ст.42 Закону, особи, винні в порушенні законодавства про відходи, несуть

дисциплінарну, адміністративну, цивільну чи кримінальну відповідальності за

порушення встановленого порядку поводження з відходами, що призвело або може

призвести до забруднення навколишнього природного середовища, прямого чи

опосередкованого шкідливого впливу на здоров'я людини та економічних збитків;

самовільне розміщення чи видалення відходів; невиконання розпоряджень і

приписів органів, що здійснюють державний контроль та нагляд за операціями

поводження з відходами та за місцями їх видалення.

Згідно зі ст.43, 44 Закону, підприємства, установи, організації та

громадяни України, а також іноземні юридичні і фізичні особи та особи без

громадянства зобов'язані відшкодувати шкоду, заподіяну ними внаслідок порушення

законодавства про відходи, в порядку і розмірах, встановлених законодавством

України. Спори, що виникають у сфері поводження з відходами, вирішуються судом

у встановленому законодавством порядку.

Відповідно до ст.69 Закону України "Про охорону навколишнього

природного середовища" від 25.06.91р. №1264-ХІІ, шкода, заподіяна

внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного

середовища, підлягає компенсації, як правило, в повному обсязі без застосування

норм зниження розміру стягнення та незалежно від збору за забруднення

навколишнього природного середовища та погіршення якості природних ресурсів.

Відповідач доказів відшкодування завданих збитків не надав.

Враховуючи викладене, господарський суд вважає позовні вимоги

обгрунтованими, заявленими відповідно до чинного законодавства та такими, що

підлягають задоволенню у зменшеній сумі - 50,10 грн.

В решті позову відмовити у зв'язку із зменшенням позивачем розміру

позовних вимог.

Судові витрати по сплаті судового збору стягненню не підлягають

відповідно до ч.4 ст.94 КАС України.

На підставі  Закону України

"Про охорону навколишнього природного середовища" від 25.06.1991р.

№1264-ХІІ, Закону України "Про відходи" від 05.03.1998р. №187/98-ВР,

керуючись ст.ст.158-163, 167 КАС України, господарський суд,-

 

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити частково.

2. Стягнути з Сільськогосподарського обслуговуючого кооперативу

"Пролісок", 11221, с.Рудня Іванівська Ємільчинського району

Житомирської області, ідентифікаційний код 31675040:

- на користь Руднє Іванівської сільської ради Ємільчинського

району Житомирської області (р/р 33118331700184 ГУДКУ в Житомирській області,

МФО 811039, ЄДРПОУ 22062444, код платежу 24062100) - 50,10 грн. відшкодування

заподіяної шкоди.

3. В решті позову відмовити.

 

Постанова господарського суду може бути оскаржена до Київського

апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня її проголошення

шляхом подачі заяви, а в разі складення постанови суду у повному обсязі

відповідно до ст.160 Кодексу адміністративного судочинства України - з дня

складення в повному обсязі.

 

Апеляційна скарга на постанову суду може бути подана протягом

двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

 

Постанова господарського суду набирає законної сили після закінчення

строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого КАС України, якщо

таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження,

але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений КАС України,

постанова суду набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі

подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає

законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя                                                            

            

 

Дата виготовлення постанови в повному обсязі 30.08.07р.

 

 

Віддрукувати: 3 прим.:

1 - у справу,

2,3 - сторонам.

СудГосподарський суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення30.08.2007
Оприлюднено07.09.2007
Номер документу918656
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —16/1583

Постанова від 30.08.2007

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Гансецький В.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні