Рішення
від 30.09.2020 по справі 160/6689/20
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 вересня 2020 року Справа № 160/6689/20 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіЮркова Е.О., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін у місті Дніпро адміністративну справу за позовом Червоненської сільської ради до Регіонального сервісного центру МВС у Дніпропетровській області в особі Територіального сервісного центру № 1243 про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

19 червня 2020 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов позов Червоненської сільської ради до Регіонального сервісного центру МВС у Дніпропетровській області в особі Територіального сервісного центру № 1243 з вимогами, з урахуванням уточнення від 22 липня 2020 року:

- визнати протиправними дії Територіального сервісного центру № 1243 Регіонального сервісного центру МВС в Дніпропетровській області щодо відмови у видачі Червоненській сільській раді свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу ГАЗ 3309, номерний знак НОМЕР_1 , 2011 року випуску, типу "вантажний-С", шасі № НОМЕР_2 , кузов № НОМЕР_3 ,

- зобов`язати Територіального сервісний центр № 1243 Регіонального сервісного центру МВС в Дніпропетровській області видати Червоненській сільській раді (ЄДРПОУ 04339899) свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу ГАЗ 3309, номерний знак НОМЕР_1 , 2011 року випуску, типу "вантажний-С", шасі № НОМЕР_2 , кузов № НОМЕР_3 , на Червоненську сільську раду.

Позов не відповідав вимогам статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, тому, ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 22.06.2020 р. був залишений без руху, з наданням позивачу строку для усунення недоліків. На виконання ухвали суду позивач надав до суду 22.07.2020р. відповідну заяву з додатками на усунення недоліків, та виправив вказані недоліки у зазначений судом строк.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що 16 червня 2011 року між Червоненською сільською радою та ТОВ Промислово комерційна компанія Будшляхмаш було укладено договір № 2 на закупівлю товарів. Відповідно до п. 1.1 договору, ТОВ ПКК Будшляхмаш зобов`язується у червні-серпні 2011 року поставити і передати у власність замовника товар, зазначений у Специфікації № 1, укомплектований згідно з комплектацією, а замовник прийняти і оплатити вартість товару. Як зазначено у Специфікації № 1 до договору, найменування товару - каналопромивочна машина КО-503КП на базі ГАЗ-3309 (код класиф. 34.10.5). Згідно з п. 3.1 договору, ціна цього договору становить 528660,00 грн., в т.ч. 88110,00 грн. ПДВ. У зв`язку з відсутністю бланків свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів, 08.02.2012р. Криворізьким ВРЕР УДАІ ГУ МВС України у Дніпропетровській області було видано тимчасовий реєстраційний талон серії НОМЕР_4 щодо реєстрації за Червоненською сільською радою автомобіля ГАЗ-3309, державний номер НОМЕР_1 , типу вантажний-С , шасі № НОМЕР_2 , кузов № НОМЕР_3 . 09.01.2020р. позивач звернувся до Територіального сервісного центру № 1243 Регіонального сервісного центру МВС у Дніпропетровській області з заявою щодо видачі постійного реєстраційного талону на автомобіль ГАЗ-3309, шасі № НОМЕР_2 , кузов № НОМЕР_3 , придбаного на підставі договору № 2 від 16.06.2011 р. та довідки - рахунку ДДР473494 у ТОВ Промислово - комерційна компанія Будшляхмаш . За результатами розгляду даної заяви відповідачем було відмолено у видачі свідоцтва про реєстрацію автомобіля ГАЗ-3309, шасі № НОМЕР_2 , кузов № НОМЕР_3 , придбаного на підставі довідки - рахунку ДДР473494, про що було складено лист № 31/4-53 від 09.01.2020 р. Про відмову в реєстрації автомобіля з посиланням на те, що довідка - рахунок не визначена в якості документа, що підтверджує правомірність придбання транспортних засобів, їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери. Вказану відмову позивач вважає безпідставною, оскільки в даному випадку, позивач звертався з заявою про реєстрацію транспортного засобу і відповідачем було зареєстровано транспортний засіб ГАЗ 3309 на підставі довідки-рахунку, однак не видано свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу, проте видано тимчасовий реєстраційний талон. Тобто, спірні правовідносини виникли не з підстав здійснення реєстрації транспортного засобу, а з підстав не видачі відповідачем свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу, який вже було зареєстровано за позивачем.

У звязку з перебуванням головуючого судді у відпустці з 13.07.2020 по 31.07.2020 року, ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 03.08.2020 року відкрито провадження у адміністративній справі, та призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.

28.08.2020 року від відповідача надійшов відзив на позовну заяву, в якому просить відмовити повністю у задоволенні позовної заяви, посилаючись на те, що надана для перереєстрації позивачем довідка-рахунок від 03.08.2011 року, не є документом, що підтверджує правомірність придбання транспортного засобу у відповідності до Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.09.1998 року № 1388. Таким чином, відповідач правомірно відмовив у перереєстрації транспортного засобу.

Справа розглянута в межах строку розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження, встановленого статтею 258 Кодексу адміністративного судочинства України - в межах шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується адміністративний позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.

Судом встановлено, що 16 червня 2011 року між Червоненською сільською радою (замовник) та ТОВ Промислово комерційна компанія Будшляхмаш (виконавець) було укладено договір № 2 на закупівлю товарів.

Відповідно до п. 1.1 договору, виконавець зобов`язується у червні-серпні 2011 року поставити і передати у власність замовника товар, зазначений у Специфікації № 1, далі товар , укомплектований згідно з комплектацією, а замовник прийняти і оплатити вартість товару.

Згідно п. 3.1 договору, ціна цього договору становить 528660,00 грн., в т.ч. 88110,00 грн. ПДВ.

До вказаного договору сторонами погоджено специфікацію № 1 на поставку автомобілів вантажних, найменування товару - каналопромивочна машина КО-503КП на базі ГАЗ-3309 (код класиф. 34.10.5).

Згідно видаткової накладної № РН-0000240 від 01.08.2011 р. ТОВ Промислово комерційна компанія Будшляхмаш поставлена на адресу Червоненської сільської ради каналопромивочної машини КО-503КП на базі ГАЗ-3309.

Також актом приймання-передачі на автотранспорт від 01.08.2011р., завіреним Червоненською сільською радою та ТОВ Промислово комерційна компанія Будшляхмаш , підтверджено стан готовності до експлуатації в повному об`ємі та укомплектованості машина: каналопромивочна машина КО-503КП на базі ГАЗ-3309, номер шаси № НОМЕР_2 , номер двигуна: НОМЕР_5 .

Платіжним дорученням № 664 від 01.08.2011 року підтверджено сплату Червоненською сільською радою коштів на користь ТОВ Промислово комерційна компанія Будшляхмаш коштів у сумі 528660,00 грн. з призначенням платежу каналопромив. машина КО-503КП дог. № 2 від 16.06.11 р., зг. Накл.. № РН-0000240 від 01.08.11 р. тент. Звіт № 4 від 23.06.2011 рКФК240602 КЕКВ 2110, в т.ч. ПДВ - 88110,00 грн. .

Судом встановлено, що 08.02.2012р. Криворізьким ВРЕР УДАІ ГУ МВС України у Дніпропетровській області проведено реєстрацію транспортного засобу газ 3309, номер шасі НОМЕР_2 , номер кузова № НОМЕР_3 , з особливими відмітками: каналопромивна, про що видано тимчасовий реєстраційний талон серії НОМЕР_4 від 10.05.2012 р.

09.01.2020 року Червоненська сільська рада звернулась до Територіального сервісного центру № 1243 Регіонального сервісного центру МВС у Дніпропетровській області з заявою щодо видачі свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу на ГАЗ 3309, шасі № НОМЕР_2 , кузов № НОМЕР_3 , придбаного 03.08.2011 року на підставі довідки-рахунку ДДР473494 у ТОВ Промислово комерційна компанія Будшляхмаш .

Рішенням № 31/4-53 від 09.01.2020р. Про відмову в реєстрації автомобіля Територіальним сервісним центром № 1243 Регіонального сервісного центру МВС у Дніпропетровській області відмовлено в реєстрації автомобіля на підставі того, що довідка-рахунок не визначена в якості документа, що підтверджує правомірність придбання транспортних засобів, їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери.

Вирішуючи заявлений спір по суті, суд зазначає таке.

Суспільні відносини у сфері дорожнього руху та його безпеки, права, обов`язки і відповідальність суб`єктів - учасників дорожнього руху, міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, об`єднань, підприємств, установ і організацій незалежно від форм власності та господарювання (далі - міністерств, інших центральних органів виконавчої влади та об`єднань) регулюються Законом України Про дорожній рух (далі - Закон №3353-XII).

Відповідно до статті 34 Закону № 3353-XII державна реєстрація транспортного засобу полягає у здійсненні комплексу заходів, пов`язаних із перевіркою документів, які є підставою для здійснення реєстрації, звіркою і, за необхідності, дослідженням ідентифікаційних номерів складових частин та оглядом транспортного засобу, оформленням і видачею реєстраційних документів та номерних знаків.

Основні функції, права, організацію та забезпечення діяльності територіального сервісного центру МВС визначає Положення про територіальний сервісний центр МВС, затверджений наказом Міністерства внутрішніх справ від 29.12.2015 року № 1646, в силу пунктів 1-2 якого Територіальний сервісний центр МВС (далі - ТСЦ МВС) є структурним підрозділом територіального органу МВС - Регіонального сервісного центру МВС (далі - РСЦ МВС). ТСЦ МВС у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства України та цим Положенням.

Розділом ІІ вищезазначеного положення передбачено, що ТСЦ МВС відповідно до чинного законодавства, зокрема, проводить реєстрацію (перереєстрацію) транспортних засобів з видачею свідоцтв про реєстрацію, тимчасових реєстраційних талонів (далі - реєстраційні документи) та номерних знаків на транспортні засоби, здійснення обміну реєстраційних документів та номерних знаків на транспортні засоби, зняття з обліку зареєстрованих транспортних засобів.

Постановою Кабінету Міністрів України від 07.09.1998 року № 1388 затверджено Порядок державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів (далі - Порядок № 1388).

Відповідно до пункту 3 Порядку № 1388 державна реєстрація транспортних засобів проводиться територіальними органами з надання сервісних послуг МВС (далі - сервісні центри МВС) з метою здійснення контролю за відповідністю конструкції та технічного стану транспортних засобів установленим вимогам стандартів, правил і нормативів, дотриманням законодавства, що визначає порядок сплати податків і зборів (обов`язкових платежів), використанням транспортних засобів в умовах воєнного і надзвичайного стану, а також для ведення їх обліку та запобіганню вчиненню щодо них протиправних дій.

Згідно пункту 8 Порядку № 1388, в редакції чинній станом на час звернення позивача до Територіального сервісного центру № 1243 Регіонального сервісного центру МВС у Дніпропетровській області з заявою щодо видачі свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу, державна реєстрація (перереєстрація) транспортних засобів проводиться на підставі заяв власників, поданих особисто або уповноваженим представником, і документів, що посвідчують їх особу, підтверджують повноваження представника (для фізичних осіб - нотаріально посвідчена довіреність), а також правомірність придбання, отримання, ввезення, митного оформлення (далі - правомірність придбання) транспортних засобів, відповідність конструкції транспортних засобів установленим вимогам безпеки дорожнього руху, а також вимогам, які є підставою для внесення змін до реєстраційних документів. Не допускаються до державної реєстрації транспортні засоби з правим розташуванням керма (за винятком транспортних засобів, які були зареєстровані в підрозділах Державтоінспекції до набрання чинності Законом України "Про дорожній рух").

Документами, що підтверджують правомірність придбання транспортних засобів, їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери, є оформлені в установленому порядку:

договори, укладені на товарних біржах на зареєстрованих в уповноваженому органі МВС бланках;

укладені та оформлені безпосередньо в сервісних центрах МВС у присутності адміністраторів таких органів договори купівлі-продажу (міни, поставки), дарування транспортних засобів, а також інші договори, на підставі яких здійснюється набуття права власності на транспортний засіб;

укладені та оформлені в центрах надання адміністративних послуг у присутності адміністраторів таких центрів договори купівлі-продажу (міни, поставки), дарування транспортних засобів, а також інші договори, на підставі яких здійснюється набуття права власності на транспортний засіб;

нотаріально посвідчені договори купівлі-продажу (міни, поставки), дарування транспортних засобів, а також інші договори, на підставі яких здійснюється набуття права власності на транспортний засіб;

договори купівлі-продажу транспортних засобів, що підлягають першій державній реєстрації в сервісних центрах МВС, за якими продавцями виступають суб`єкти господарювання, що здійснюють оптову та/або роздрібну торгівлю транспортними засобами, і які підписані від імені таких суб`єктів уповноваженою особою;

договір комісії між власником транспортного засобу і суб`єктом господарювання, який за таким договором є комісіонером, та договір купівлі-продажу транспортного засобу, за яким продавцем є такий суб`єкт господарювання, які підписані від імені суб`єкта господарювання уповноваженою особою, - у разі продажу транспортних засобів суб`єктами господарювання, що здійснюють оптову та/або роздрібну торгівлю транспортними засобами на підставі договору комісії, укладеного з власником транспортного засобу;

свідоцтва про право на спадщину, видані нотаріусом або консульською установою, чи їх дублікати;

рішення про закріплення транспортних засобів на праві оперативного управління чи господарського відання, прийняті власниками транспортних засобів чи особами, уповноваженими управляти таким майном;

рішення власників майна, уповноважених ними органів про передачу транспортних засобів з державної в комунальну власність чи з комунальної власності в державну власність;

копія рішення суду, засвідчена в установленому порядку, із зазначенням юридичних чи фізичних осіб, які визнаються власниками транспортних засобів, марки, моделі, року випуску таких засобів, а також ідентифікаційних номерів їх складових частин;

довідка органу соціального захисту населення або управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань, що виділили автомобіль або мотоколяску;

акт приймання-передачі транспортних засобів за формою згідно з додатком 6, виданий підприємством-виробником або підприємством, яке переобладнало чи встановило на транспортний засіб спеціальний пристрій згідно із свідоцтвом про погодження конструкції транспортного засобу щодо забезпечення безпеки дорожнього руху, із зазначенням ідентифікаційних номерів такого транспортного засобу та конкретного одержувача;

митна декларація на бланку єдиного адміністративного документа на паперовому носії або електронна митна декларація, або видане органом доходів і зборів посвідчення про реєстрацію в уповноважених органах МВС транспортних засобів чи їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери;

договір фінансового лізингу;

акт про проведені електронні торги або постанова та акт про передачу майна стягувачу в рахунок погашення боргу, видані органом державної виконавчої служби або приватним виконавцем.

договір купівлі-продажу транспортного засобу, укладений за результатами прилюдних торгів (аукціону) або електронних торгів, за яким продавцем виступає Національне агентство з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів.

Згідно пункту 4.2 Інструкції про порядок здійснення підрозділами Державтоінспекції МВС державної реєстрації, перереєстрації та обліку транспортних засобів, оформлення і видачі реєстраційних документів, номерних знаків на них, затвердженої наказом МВС від 11.08.2010 року № 379, у разі заміни свідоцтва про реєстрацію ТЗ (технічного паспорта), крім випадків їх втрати або викрадення, проводиться перереєстрація ТЗ. При цьому попередньо видані свідоцтва про реєстрацію ТЗ (технічні паспорти) вилучаються. Вилучені свідоцтва про реєстрацію ТЗ (технічні паспорти) долучаються до матеріалів перереєстрації.

Отже, аналізуючи викладені положення чинного законодавства, зважаючи на те, що в даному випадку не має факту втрати або викрадення тимчасового реєстраційного талону, має бути проведена перереєстрація транспортного засобу.

Таким чином підлягають застосуванню положення чинного законодавства, що діяли на момент звернення позивача до Територіального сервісного центру № 1243 Регіонального сервісного центру МВС у Дніпропетровській області з заявою щодо видачі свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу.

Окрім того, суд зауважує, що, зокрема договори, на підставі яких здійснюється набуття права власності на транспортний засіб, є документом, що підтверджує правомірність придбання транспортного засобу. Отже, позивач за умови наявності відповідного договору має право на звернення з метою державної реєстрації (перереєстрації) транспортного засобу з поданням документів, що посвідчують правомірність придбання, транспортного засобу.

Разом з тим, позивачем до позовної заяви не було додано довідку-розрахунок ДДР473494, на яку посилається позивач як на документ, що підтверджує правомірність придбання транспортного засобу, що унеможливлює проведення ідентифікації та відповідності такої довідки видатковій накладній № РН-0000240 від 01.08.2011р., акту приймання-передачі на автотранспорт від 01.08.2011р., тимчасовому реєстраційному талону серії ДАР № 315269 від 10.05.2012р.

Згідно з частиною 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до частини 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Згідно частини 1 статті 90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

З огляду на викладене, оскільки доводи позивача є необґрунтованими, а отже позовна заява Червоненської сільської ради не підлягає задоволенню.

Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд виходить з наступного.

Згідно частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Враховуючи відмову у задоволенні Червоненської сільської ради, суд приходить до висновку про відсутність підстав для присудження і всіх здійснених позивачем документально підтверджених судових витрат за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись ст.ст. 9, 72-77, 139, 193, 241-246, 250, 258, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову Червоненської сільської ради до Регіонального сервісного центру МВС у Дніпропетровській області в особі Територіального сервісного центру № 1243 про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії відмовити.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст рішення суду складений 30 вересня 2020 року.

Суддя Е.О. Юрков

Дата ухвалення рішення30.09.2020
Оприлюднено30.09.2020
Номер документу91874867
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —160/6689/20

Рішення від 30.09.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юрков Едуард Олегович

Ухвала від 03.08.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юрков Едуард Олегович

Ухвала від 22.06.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юрков Едуард Олегович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні